/>

Pesti majmok, bekaphatjátok - ha valaki Pesthez nem kötődő élethelyzetben ilyet mond, semmi gond nincs, egyszerűen hülye. Ha viszont egy városi újság ilyen címmel jelentet meg főszerkesztői jegyzetet, akkor ott valami valakinél nagyon csúnyán bekattant.

Egy nagyon rövid és nem túl bonyolult pécsi üzenet.
Mivel olvasóink is kérték (mit mondjunk, joggal), meg hát - teljesítménye okán - nekünk se fáj az EKF-nyitányra Pécsre érkező index-tudósítót elküldeni oda, ahová való, egy rövid, rusztikus üzenet erejéig kísérletet teszünk rá, hogy választ adjunk a várost - értékelésünk szerint - égetni kívánó sajtómunkás vasárnapi beszámolójára.
Az üzenet így szól: 
Pécs, ha tetszik nektek, ha nem, vasárnaptól hivatalosan is Európa Kulturális Fővárosa. Egyébként meg ezek után bekaphatjátok.
Üdvözlettel Pécsről.
Pauska Zsolt

 

Vajon mitől lesz valaki annyira frusztrált, hogy egy fővárossemleges témában elkezd pestimajmozni, mert az neki jó?

Vajon miért hiszi a tisztelt főszerkesztő úr az, hogy aki arról ír, hogy Pécsett khm, elmaradások vannak az eredeti EKF-tervekhez képest, az azért mondja, mert ő féltékeny Pécsre?

Vajon mikor jön rá a fél ország, hogy a Pest-vidék ellentét egy baromság, mert egy normális országban megvan a maga szerepe a főváros, a vidéki nagyvárosok, a kisebb városkák és a falvak lakóinak is?

És vajon mekkora - amúgy teljesen jogos - felháborodást váltana ki, ha egy pesti újságban válaszként megjelenne egy Vidéki parasztok, bekaphatjátok című cikk?


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr221673673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 12:46:23

@Kalamona: kecsketejből csináltok sajtot? Egyszer ettem az Őrségben kecskesajtot, hát az valami frenetikus volt!

Veér Farkas 2010.01.15. 12:57:06

Itt mintha nem a pestieknek mondaák, hogy bekaphatják, hanem az Index tudósítóinak.

Ezt meg, amekkora arcuk van, bőven jogosnak érzem.

Pláne hogy a szövegértésük is láthatóan nulla.

Kalamona 2010.01.15. 12:59:00

@Hertelendi Boldizsár:
Igen. Különböző ízesítésekkel: petrus, zeller, fokhagyma, dió, gesztenye..., mikor minek van éppen szezonja, amikor a kecskék is tejelnek. Most már bocijaink is vannak és próbálkozunk a trappistával, meg két lovunk, de a kumiszt nem szeretném:)
Viszont a barikák is jól tejelnek és már próbálkozom (inkább kevesebb, mint több sikerrel) a birkasajtokkal.
Nagy tisztelője vagyok Papapandriu Anitának. Lényegében Ő fertőzött meg. Igaz mi nem jurtában éltünk, de nagyon tetszett a színésznő természethez való vonzódása.

váév építők (törölt) 2010.01.15. 13:00:29

vidéken pesti, pesten paraszt...tartja mondás.
tudjátok pestiek, mi tényleg utálunk titeket és a városotokat.
az ország kb 17 %-a lakik pesten, de az össz adó 60 %-át pest fejlesztésére fordítja az ország: ez az igazán felháborító. nálatok már a kitudja hanyadik metrót építik, vidéken pedig néhány városban! még murvás utak is vannak.
az esti híradások fele pesten történt dolgokról szól.
minket nem érdekel milyen áruház vagy színház nyílt, vagy milyen hídat újítanak fel, reméljük az összes beesik egy hétfő hajnalban a dunába.
ha bkv sztrájk van és szoptok a dugóban én kinyitok egy sört és örülök.
legjobb példa ez a heti sztrájk: haitin meghalt vagy 50 000 ember, de épphogy elmondták a hírekbe miután 20! percig arról pofázott az a szőke qrva, hogy a pestiek nem tudnak munkába meg iskolába menni...oh my fucking god-ezt gondoltam magamban. van két lábatok, úgyhogy húzzatok be, hogy felvehessétek a mi fizetésünk másfélszeresét!

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.15. 13:01:15

@OmegA404:

Nem kell mindjárt parasztozni, mert én például tudom hogy a kapa az, amivel a fa ágait metszik.
De te vajon láttál már belülről hatos villamost?

2010.01.15. 13:01:39

A pest-videk ellentet csak videken letezik.

2010.01.15. 13:03:14

Mellesleg Pest nevu varos nincs. A fovaros neve Budapest.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:04:39

@váév építők: És szerinted a Pesten született kisemberek tehetnek arról, hogy ez így alakult... gratulálok a gyűlölködésedhez. Sokat gondolkodhatsz...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:05:15

@váév építők: És szerinted a pesten született kisemberek tehetnek arról, hogy ez így van?

Delinquent 2010.01.15. 13:07:43

@váév építők: na, te egy igazi videki paraszt vagy!

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.15. 13:08:05

@váév építők:

Most nagyon elszomorodtam, mivel nem szeretsz. De azt vajon tudod-e, te kis statisztikus, hogy az ország adóbevételeinek hány százalékát fizetik be a budapesti adózók? Látom nem, ezért javaslom gyorsan nézz utána, és akkor gyere a süket számaiddal.
Haitit belekeverni pedig pont részedről modortalan, és kegyeletsértő. Bár mit várjon az ember egy vidékitől...?

Francekellregisztralni 2010.01.15. 13:08:47

@csincsilla72:
Nyilván ez az oka a különbségnek ... és a haragnak is (sarokba vannak szorítva bizonyos téren, csomó minden nem jut ... és még le is vannak érte nézve)

@blah:
De azok verték a hülye fejekbe, hogy a vidéki megtermelheti magának és egyéb pátoszos fasságok. Ez sok csököttagyúban azt az érzetet keltette, hogy vidéken csak falu létezik meg tanya...amiből a vidéki városok kettős flusztrációja adódik, mert az ugye egyik se.

Plusz a PARASZT mint szitokszó mindent elárul ... holott eredeti értelmében azok etetik az egész országot.
(nem mondom ügyvédek és marketing managgerek nélkül is nélkül is biztos osszeomlik egy ország;))

csincsilla72 2010.01.15. 13:09:58

@váév építők:

Tudod, az élet már csak ilyen kegyetlen....
A fővárosban egy kicsivel többen laknak, ruházkodnak, esznek, utaznak. Ergo, ide folyamatosan kellenek a fejlesztések. És mivel itt van a folyamatos fejlesztésnek köszönhető normális infrastruktúra, ide jön a többi beruházó is. Ördögi kör.

készcsók 2010.01.15. 13:10:17

@Flat Eric / sta press: Már "elhangzott" párszor, hogy statisztikailag hiába Bp. fizeti az adóbevételek kb 2/3-át, azok igen nagy, a statisztikákban meg nem jelenő része alapvetően vidéken keletkezik.

Levéltetű 2010.01.15. 13:11:09

@Delinquent: Az index volt elfogult, ezért kapta az ominózus ajánlatot. Véleményemet meg már kicsit feljebb kifejtettem:
gulyas.blog.hu/2010/01/15/kicsapja_a_kultura_a_biztositekot/fullcommentlist/1#c8317959

Kalamona 2010.01.15. 13:13:27

@váév építők: ha ez a véleményetek akkor miért vágytok ennyire a Fővárosba?
talán egyes szám első személyében kéne írni a véleményedet, mert fentebb már többen kifejtették, hogy miért is szeretnének itt lakni/dolgozni:(
az én véleményem az, hogy mindenki saját, jól felfogott érdeke szerint döntse el, hogy miért, hol lakik.
Ennek már megint semmi köze Pécshez:(

készcsók 2010.01.15. 13:13:31

@csincsilla72: Jah, csak ez nem egy egészséges folyamat, és itt kéne egy hosszú távú országstratégiát felépíteni, mondjuk arra, hogy Budapest mellett létrejöjjön 2-3-4 gazdaságilag, társadalmilag, kulturálisan és infrastrukturálisan is erős regionális központ. Valaki ostoba módon megpróbálta az osztrák települészserkezetet összehasonlítani a hazaival. Mellélőtt, mert Bécs/"vidék" arány hiába hasonló mint itthon, van 3-4 olyan regionális központi szerepet viselő város, akik köszönik szépen, elég jól elvannak a saját gazdaságukkal. Ennek előfeltétele pl. a normális infrastruktúra, na meg az, hogy Klagenfurtból el lehet jutni Salzburga Bécs érintése nélkül is... ugyebár.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:13:43

@Levéltetű: "Az index volt elfogult, ezért kapta az ominózus ajánlatot. "

Az úgy hangzana, hogy Indexes majmok, bekaphatjátok. De Pauska nem ezt írta, hanem azt, hogy pesti majmok bekaphatjátok.

készcsók 2010.01.15. 13:16:20

@PeterBlau: Még ha félreérthető is (illetve a stílus nyilvánvalóan alpári), az indexes cikk nem puszta fikázás volt, hanem amolyan "bpi szemléletű" értelmetlen, kifejezetten öncélú fikázás. Valószínűleg ezért lett "pesti majmok" nem pedig "indexes majmok" a címben szereplő alany.

Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 13:18:20

@Kalamona: na így kell eljutni az EKF-től a kecskesajtig... ;-) tényleg neked nincs blog-od? írhatnál pl. a kecskesajtkészítésről, ez engem úgyis jobban érdekelne mint a vidék-nemvidék ellentét... ;-) bár egy gazdaságban mindig van tennivaló, talán ilyenkor télen azért több időd van mondjuk khhhhmmmmm blog-ot írni... ;-) úgyis rábeszéllek ne is ellenkezz... ;-)

Kalamona 2010.01.15. 13:19:49

@készcsók:
persze, hisz én meg lemehetek Miskolc érintése nélkül Debrecenbe...:(

csincsilla72 2010.01.15. 13:21:29

@készcsók:
Igazad van, én nem is mondtam, hogy ez jó. Pártállami örökség ez a hülye centralizáltság.
A vidék soha nem fog felfejlődni, ha nincsenek jelentős beruházások, önerőből erre képtelen. Persze vannak már most is beruházások, de ez elsősorban Nyugat és Közép-Mo-ra igaz. Fővárosi leköltözni csak akkor fog, ha megkapja vidéken ugyanazt az ipari vagy szolgáltatói munkát odalenn is, amit itt, vagy vonzza az őstermelés. Mert aki nincs a mezőgazdasági termelői munkára szocializálva gyerekkorától kezdve, nem "beavatott", az már nemigen fogja elkezdeni.

Levéltetű 2010.01.15. 13:22:13

@PeterBlau: Csak a te kedvedért bemásolom, hogy mit írtam feljebb. Még annyit tennék hozzá, hogy az index a budapestiek nevében fikázta a Pécset.

"No, gyermekeim, mielőtt még elkezdődne a sárdobálás, leszögezem, hogy újságírótól nem tartom szofisztikált megoldásnak az nehezményezett mondatot.

Viszont ugyanezt (ugyan burkoltan) megtette az index is. Nézzük csak:

1. Az index tudósítója kijelenti, hogy Pécs akkora rakás szerencsétlenség, hogy még akkor sem említhető egy napon Budapesttel, ha 38 milliárd forintot hozzávágnak. Íme:

"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."

2. Az index szerint a pécsiek akkora tahók, hogy kifütyülik a miniszterelnököt. Ez szerintük akkora értékű hír, hogy kétszer is le kellett írniuk. Ez szerepelt a bevezetőben, és az egész első bekezdés ezzel foglalkozott.

"Az érdeklődők egy része pedig kifütyülte a miniszterelnököt."

"Nem sikerült botránymentesre az Európa Kulturális Fővárosa protram vasárnap délutáni megnyitója Pécsen. A nyitóünnepségen a tömeg egy része kifütyülte a felszólaló Bajnai Gordon miniszterelnököt..."

3. Az index következetesen ellentétbe helyezi a nyitó beszéd pozitívumait a negatív féligazságokkal és csúsztatásokkal. Tökéletesen úgy kezeli a megnyitót, mintha ezzel érne véget az EKF év, és amivel még nincsenek kész, azzal már úgyis elkéstek.

"A megnyitón úgy tettek, mintha minden rendben lenne, pedig a beruházások nem készültek el és a programot sem véglegesítették."

"A valóságban egyetlen nagyberuházás sem készült el, Pécs legfeljebb megújult köztereivel tudja fogadni egyelőre a látogatókat."

"A valóságban az EKF-pályázatot összeállító civileket a fővárosi cím elnyerése után kitúrta a politika, az elmúlt három évben pedig folyamatos újraszervezések jellemezték a tervet - ennek eredménye, hogy a városban semmi sem készült el időre, és a programot sem sikerült leszervezni."

Majd végül a sok lesajnálás után az aduász, a bezzeg Pest:
"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."

Szóljon, akinek még így sem világos."

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:33:06

@készcsók: A cikket az Index tudósítója írta, nem én, nem te, nem is a budapesti emberek, hanem 1-2 ember. Pauska majom szövegében egy egész város van megjelölve.

Kalamona 2010.01.15. 13:35:47

@Hertelendi Boldizsár: nedves lett a bugyingóm, úgy megnevettettél!:)
Nincs. Sok főzös tocsik van a világhálón, ott cserélünk eszmét sajt ügyekben.Javallanám, hogy először bocitejjel kezd, mégpedig 3,6 százalékossal, nem homogénezettel(persze jobb lenne a házitej), 3 lityit megaltatsz, aztán nagyon-nagyon lassú tűzön kimelegíted túróvá és literenként egy kávéskanál 10 %-os ecetet belekeversz, majd szűrőn vagy vászonzacsiban lecsepegteted.
Egy órán belül a fetához hasonló állagú sajtot kapsz. Ezután lehet sózni és belekeverni az ízesítőket.
Ebből 25-30 dkg friss sajt biztos kijön.
A maradék savó meg ivólének felhasználható, de pl., tökfőzelékhez is hasznosítható.
Na, asszem most fognak innen ki@úrni, offolás miatt, pedig Pécs környékén is csinálják a sajtokat.

készcsók 2010.01.15. 13:36:47

@PeterBlau: Ahogy Levéltetű írta, az index cikk a "budapestiek nevében" született, hát erre válaszolt Pauska a "budapesti majmokkal" az indexeseknek. Nyilván, ne értsd félre, nem akarom mosdatni azt a faszt, mert amit csinál az nem újságírás (szvsz), de ezen az egy glosszán ennyire fennakadni... infantilis :)

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.15. 13:41:22

@készcsók:

"Igen nagy része..."
Akkor most mennyi, az annyi...?

Levéltetű 2010.01.15. 13:44:39

@PeterBlau: Baszod, nem igaz, hogy nem bírod felfogni, hogy az index cikke pedig a felsőbbrendű indexesek fikázzák a pécsieket, miközben kihangsúlyozzák, hogy ők pesti emberként mennyivel különbek, mint az általuk lesajnált vidéki. Na, erre volt a válasz, hogy "Faszt vagy felsőbbrendű, pestikém. Ilyen modorral te csak majom vagy."

Ennyire futotta nekik indulatból. És még egyszer: nem, nem megengedhető ez a stílus, de nehogy már azt akarjuk kihozni belőle, hogy az üzenet az összes pestinek szólt.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:45:36

@készcsók: Nem ezen az egy glosszán, ez már az ezredik amikor egy vidéken élő ember szidja a várost és a lakóit ahol születtem. Az ezredik! Hetente hallgatok ilyeneket többször! És most már egy vidéki újságban is simán megjelenhet ilyen! Ez neked vicces? Infantilis?

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:48:59

@Levéltetű: Baszod, nem igaz, hogy olyan vagy mint pauska majom, és nem bírod felfogni, hogy azt a cikket 1-2 Indexes majom írta és nem szólhat a pestiek nevében bármennyire is azt állítják. És nem igaz, hogy neked a Pesti majmok nem az összes pesti ember szidása. Idáig jutottunk baszod, hogy bárki bárkire bármit mondhat, és úgy látszik mosolyogva kell tudomásul venni és eltűrni. Na ezért van az, hogy az Indexes majom is meg merte írni azt a cikket úgy ahogy. És ezzel a dolgok felett való elsiklással a többi majmot is hasonló viselkedésre bátorítod, mert azt látja, hogy ezt lehet...

készcsók 2010.01.15. 13:49:22

@Flat Eric / sta press: Erre nem tudok neked statisztikát hozni, és valószínűleg nincs is hivatalos statisztika, különben nem ezt a számot ismernénk. De őszintén, hány cégközpont/ nagy cég telephelye van vidéken? De csak ha a Tescora gondolsz. Irdatlan mennyiségű adófizetési kötelezettség, az áruházak (és vélhetően a bevételek) többsége viszont vidéken van/keletkezik. Adót ennek ellenére a budaörsi telephelyű cég fizet - és hopp! A közép-magyarországi cégek által befizetett adótömeg máris soksoksok tízmilliárd forinttal nőtt.

készcsók 2010.01.15. 13:50:37

PeterBlau, szerintem egyre kínosabb vagy.

Kalamona 2010.01.15. 13:53:38

@PeterBlau:
Nem vicces, de szerintem ezen nem kéne ennyire kiborulnod, hanem azt válaszolni, hogy akinek nincs inge az járjon meztelenül:)

p.s.: én is nagy lokálpatrióta vagyok, számomra sem mindegy, hogy a tudatlanok, mit böfögnek arról a helyről, ahol élek/dolgozom, de lexarom a véleményüket, mert tudom, hogy nekem itt jó.

csincsilla72 2010.01.15. 13:55:44

@PeterBlau:

Gondolj arra, hogy a sok frusztrált, elégedetlen, irigykedő ember anyázzaa várost. Aki szeretne itt élni, de nem teheti. "Büdösek vagyunk", hülyék vagyunk, kultúrálatlanok vagyunk, tolvajok vagyunk, ingyenélők vagyunk. Szokd meg:-)

Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 13:59:43

@Kalamona: Akkor ma már megérte felkelnem ha valakinek sikerült pár vidám perccet szereznem. Termelői tejet tudok venni (nem homogénezett és nem pasztőrözött), jövő héten kipróbálom.

Levéltetű 2010.01.15. 14:01:55

@PeterBlau: Okos vagy. És még pesti is? Hű, akkor duplán okos vagy. Mert minden pesti először is okos, szép, és tehetséges, csak ezután következhet az összes többi jelző.

Na, így már barik vagyunk?

csincsilla72 2010.01.15. 14:04:27

@Kalamona:

"én is nagy lokálpatrióta vagyok, számomra sem mindegy, hogy a tudatlanok, mit böfögnek arról a helyről, ahol élek/dolgozom, de lexarom a véleményüket, mert tudom, hogy nekem itt jó."

Ott a pont!:-)Qvára tökmindegy, hol él az ember, ha ott boldog és elégedett. Csak ez számít.

Silent Bob 2010.01.15. 14:05:29

@készcsók: "az index cikk a "budapestiek nevében" született"

Ne haragudj, de ezt hol olvastad? Csak ha azt a sort be tudnád idézni...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 14:09:45

@Levéltetű: Nem éppen erről beszéltem, vagy nem akarod megérteni vagy nem tudod. Nem az én problémám.

váév építők (törölt) 2010.01.15. 14:10:42

@Kalamona: azok a vidékiek vágynak a fővárosba, akik több pénzt akarnak keresni. ezt pont azért tehetik meg, mert pesten a befizetett adóhoz képest arányaiban több a beruházás, ami munkaerőt vonz.

készcsók 2010.01.15. 14:12:02

@Silent Bob: Azért került idézőjelbe, mert nyilván nem vátesz-cikkről van szó, vagyis nem "minden budapesti" nevében született, hanem a szerző vett fel egy olyan nézőpontot, ahonnan lenézett a sötét Baranyára. Jelesül a cikkben azonnal húzott egy határvonalat a pörgős, versenytárs nélküli Budapest, meg az üres, lomha, "mindenről lekésett/elkésett", a világ összes pénzét elszóró Pécs közt. Egy szó, mint száz, a cikk arról szólt - szerintem elég kendőzetlenül -, hogy Magyarországon egyedül Budapest érdemli meg, hogy bérmilyen kulturális központként (és természetesen közigazgatási centrumként) létezzen. Számomra ez amolyan rosszul megélt lokálpatriotizmus, innen eredt a "budapestiek nevében".

Levéltetű 2010.01.15. 14:12:10

@Silent Bob: Valóban, talán jobb megfogalmazás lenne a "budapesti szemszögből". És ez min változtat. Attól még a kivagyiság benne van a cikkben.

váév építők (törölt) 2010.01.15. 14:16:09

@csincsilla72: "Tudod, az élet már csak ilyen kegyetlen...." mintha ezt mondanád: te szar nektek vidékiek...!!

Silent Bob 2010.01.15. 14:17:08

@Levéltetű: De gondolom, ha az Indexen megjelenik egy cikk, aminek az a címe, hogy "Büdös parasztok, bekaphatjátok" azt sem veszitek magatokra.

Silent Bob 2010.01.15. 14:21:36

@készcsók: Légyszi mutass már rá ezekre. Meg arra, ami nem igaz a hivatkozott Index cikkben.

Levéltetű 2010.01.15. 14:24:06

@Silent Bob: Mi levéltetvek nem vagyunk parasztok, úgyhogy nem.

csincsilla72 2010.01.15. 14:25:45

@váév építők:
"ha bkv sztrájk van és szoptok a dugóban én kinyitok egy sört és örülök."

Kedvesen provokatív megjegyzésedre mit vártál?
És ezt is te írtad:
"azok a vidékiek vágynak a fővárosba, akik több pénzt akarnak keresni."
Lehet jönni, van még hely. Tudod, el kell dönteni, mit is akarsz. Én is jobban szeretem a vidék csendjét és nyugalmát, de szakmámnak megfelelő munkalehetőség csak itt van. Úgyhogy faűtéses-kandallós kertes ház helyett panelben lakom, dugóban közlekedem. és nem nyavajgok.

Kalamona 2010.01.15. 14:27:26

@váév építők: ne ez egy nagy humbug!, mert a fővárosi beruházások csak növelik a körbetartozás körét.
Nézz utána a statisztikáknak, hisz itt a lebukott feketemunkás sokkal több, mint máshol.
A beírásokat összegezve el kell jutnom ahhoz a véleményhez, hogy a mai ember is a városokba megy a jobb élet reményében (mint régen Spárta, Atlantisz stb., stb.) és ez senkinek fel nem róható.
Viszont azt meg kell kérdeznem, hogy a "városi" élet mitől jobb?
Mi nagyon közel lakunk Pécshez (97 km).
Nekünk ez a Főváros, most meg már a kultúrális is, hisz Bp. +170 km lenne. Ne bántsatok azért, mert már szeretem ezt a régiót. Átköltöztünk, itt élünk, de szívesen megyünk Budapestre, azt is
kedveljük.
Miért kell mesterségesen generálni az ellentéteket?:(

készcsók 2010.01.15. 14:28:58

@Silent Bob: Azt hiszem Levéltetű már elég alaposan szétszedte az ominózus cikket néhány hozzászólással feljebb.

Rostos 2010.01.15. 14:30:30

Nem irigylem a pestiektől a 1.5-es bérszorzójukat, aki képes abban a lepukkant városban lakni és fizetni 60+-t félszobáért annak legyen több a fizetése. Én csak azt nem szeretem bennük hogy legtöbbje opportunista,önző és figyelmetlen. Meg hogy mindenről ők döntenek. mielőtt kérdeznéd: éltem pesten majdnem 7 évet.

Silent Bob 2010.01.15. 14:34:58

@készcsók: Kíváncsi lettem volna a saját véleményedre. :)
Amit pedig Levéltetű írt a cikkel kapcsolatban, az az ő értelmezése.

csincsilla72 2010.01.15. 14:35:52

@Rostos:

Ki dönt mindenről? A panelban lakó kisember? Ne keverj már minket a kormánnyal.
Nem gondolnám, hogy közünk lenne ahhoz, hogy mondjuk Debrecenben merre járjon a villamos.

Silent Bob 2010.01.15. 14:36:51

@Rostos: Én éltem vidéken sokat és azt vettem észre, hogy ok, hogy Pesten leszarnak, de vidéken sokkal több a kifejezetten rosszindulatú ember, aki irigységből feljelentget, stb.

Kalamona 2010.01.15. 14:38:36

@Rostos: tiszteletben tartom a véleményedet, de tudod hogy a szerinted "pestiek" hány százalékban "pestiek"?:(, mert én tudom, hogy a pestiek 75 %-a bevándorló, vidékről, az elmúlt 20 év alatt.
A tőzsgyökeres pestiek pont emiatt vidékre, vagy Budára költöztek át.

A budaiakról miért nem írogattok és fikázzátok őket,miért csak a pestiek szúrnak szemet Mindnyájatoknak?:(

Levéltetű 2010.01.15. 14:42:26

@Kalamona: Öööö.... pesti alatt normál esetben budapestit értünk. Szerintem. (De mit számít egy tetű véleménye a mai világban...)

Balance Of Power 2010.01.15. 14:44:45

Imadom ezt a temat ;))) Mi pestiek vagyunk, tosgyokeresek, en raadasul belvarosi, de most kicsit megvaltozott az eletunk, mert a parom masik nagyvarosba ment melozni, hetvegen jon haza ill. itt is szokott lenni munkaja vagy (mint most 7vegen) en megyek le.

A nyilvanvalo kenyelmetlensegek ellenere bejott a dolog, ugyanis ha autod van, ill. az IC haztol hazig hoz-visz es ennek 86%-at fizeti a munkaltato, akkor Mo.-on gyakorlatilag nincsenek tavolsagok. Viszont tenyleg baromi kedvesek az emberek - kozhelyes, de nagyon igaz! Ez tetszik. Ugyanakkor Bp-nek pont a szemelytelenseg az egyik elonye, bar igazabol itt sem tudsz igazan elbujni, ugyanis ha valakivel NEM akarsz talalkozni, tuti osszefutsz vele valahol. De megis: a boltos nem tud semmit a maganeletemrol, nem is kerdez es ez igy jo.

Szoval mostanra ugy alakult ki nalam, hogy nagyvarosban szinte barhol tudnek elni, kell a nyuzsi, de Bp. mindig hianyozna.

Balance Of Power 2010.01.15. 14:45:46

@Silent Bob: Valoban, van amikor az kell, hogy "leszarjanak". Valami ilyesmit akartam fentebb megfogalmazni.

készcsók 2010.01.15. 14:45:52

@Silent Bob: Oké, nézzük. Lejöttek egy januári vasárnap, egy egyetemvárosba a vizsgaidőszak közepén. Nyilván, szerencsésebb körülmények közepette lehetett volna óriási buli, meg utcakarnevál már délután is, de azt gondolom, a csend jelen körülmények közt egyáltalán nem volt felróható sem a városnak, sem a programnak, élcelődni rajta meg nem elegáns.

Szerintem is provinciális volt az egész megnyitósdi, de Bajnai kifütyülése nem volt meglepő, akárhol megtörtént volna. A fiatalokat valószínűleg tényleg szarul mozgósították. És akkor eddig a többé-kevésbé jogos kritika.

A "Pécs kidobott az ablakon 38mrd-t" megállapítás így az év elején egyrészt felelőtlen, másrészt annak fényében, hogy ebből a pénzből mi minden épül a városban arcpirító.

Budapest idekeverése meg azért óriási ostobaság (nekem itt érződött a "Bp-t szarták a világ közepére" mentalitás), mert az EKF NEM versenyről, "relatív felemelkedésről", hanem egyéni utakról, egyéni kitörési lehetőségekről kell szólnia. És szólna is, ha nem kényszerítenék ki az ostoba BP-Pécs párhuzamot. Ez szerintem provokáció, ráadásul felesleges. Most erre volt időm.

Kalamona 2010.01.15. 14:47:28

@Levéltetű:
Öhöm:), meg öööö és tudom, hogy én nem vagyok normális, de sztem régesrégen egyesítették Pestet Budával.
Nem tetszik ez az általánosítás és a pongyola megfogalmazás:(

ráadásul még mindig nincs egy szó sem Pécsről, mint EKF.

Balance Of Power 2010.01.15. 14:48:54

Egyebkent ha szamit valamit egy harmadgeneracios belvarosi velemenye: TENYLEG kurvara leszarjuk, hogy ki honnan jott, NEM nezunk le SENKIT - jo arc vagy szar arc vagy, ez szamit, semmi mas. Meg nekem szemely szerint az, hogy tudunk-e egy joizut dumalni.

Van ket tok jo szakmai haverom, elvileg mindkettot utalnom kellene, mert az egyik francia, a masik szerb. Megis megismerkedesunk szinte elso pillanataban kurva nagy spanok lettunk.

Silent Bob 2010.01.15. 14:51:38

@Balance Of Power: Szerintem akinek számít, annak egyszerűen önértékelési problémája van, függetlenül attól, hogy pesti, vagy vidéki.

Levéltetű 2010.01.15. 14:52:45

@Kalamona: Inkább hagyjuk. Nekem túl kicsi az agyam ahhoz, hogy felfogjam, azt a triviális tételt, hogy ha valaki a pestieket említi, akkor abba beletartoznak a budaiak is. Mivel ők is Budapesten laknak. De - mint mondtam - az én agyam túlságosan le van árnyékolva, hogy ilyen alapigazságokra rájöhessek, úgyhogy a felfedezés izgalmát inkább átruháznám másra.

Silent Bob 2010.01.15. 14:58:41

@készcsók: Én ezt továbbra is kisebbrendűségi komplexusból adódó belemagyarázásnak érzem, főleg azt a részét, hogy ezt mint "felsőbbrendű pesti" írta.
"Pécs kidobott az ablakon 38mrd-t" megállapítással kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy egész évben azt lehetett olvasni, hogy a nem tudom milyen teret 3x túrták fel a különböző közművek miatt, hogy többször lehessen a földmunkát kiszámlázni, stb...
A budapesti párhuzam pedig gondolom a főváros szó miatt van.

Ettől függetlenül továbbra is kíváncsi lennék, ha egy ilyen vélt vagy valós kritika után megjelenne egy cikk, az indexen "Büdös parasztok bekaphatjátok" címmel.
Aztán persze valami blogon valakik (nem a cikkíró) megmagyarázná, hogy ez nem mindenkinek szól ám, csak annak az EGY embernek, aki a cikket írta...

Kalamona 2010.01.15. 15:06:33

@Levéltetű:
kár, pedig már eléggé beleéltem magam abba, hogy virulhatok az 1953-ban idecsatolt falvakkal, a Rákosokkal: keresztúr-, palota-, liget-, hegy-, stb., mert annak ellenére, hogy már az Őrségben élek, nagyon kutatom ám Bp helytörténetét, amihez hozzátartoznak a budai falvak is, Kamaraerdő, Hűvösvölgy, Hidegkút. Valamikor ott is parasztok éltek. Szőlőt és gabonát termeltek.
Nem kell pestiekről írni, eccerübb Fővárost, vagy Bp.-et.

Minden oldalról parasztok a tőzsgyökeresek.

Balance Of Power 2010.01.15. 15:08:01

@Silent Bob: Mi szoktuk egymast basztatni baratainkkal, hogy videki, pesti stb., Pesten belul is. Kobanyai proli vagy, budai urigyerek vagy, ujlipotvarosi fennhejazo ficsur, Erzsebeten meg ott a Riviera ;))) Persze lehet hogy az ilyesmivel valo viccelodes is affele pesti libsi jopofaskodas, pedig szamomra keves annal fontosabb dolog letezik, hogy a vervonalam 90-100 eve Terezvaroshoz kotodik. Megse jovok ki a sodrombol, ha valaki a kutyaszar- es egyeb dumakkal jon.

Silent Bob 2010.01.15. 15:12:18

@Balance Of Power: Ez nálunk is megy még akkor is, ha valaki új albérletbe költözik. :D
Egyik napról a másikra lehetsz pesti proliból budai köcsög, még ha Szegeden születtél is. :D

készcsók 2010.01.15. 15:13:06

@Silent Bob: A magam részéről valószínűleg a stílusát ugyanúgy nem tudnám elfogadni egy ilyen cikknek, a tartalom meg szituáció függő.

A kisebbségi komplexusról meg annyit, hogy vitathatatlanul létezik - de nem alaptalan.

Ha Budapesten élsz, valószínűleg meg sem fordul a fejedben, hogy gondot okoz ilyen-olyan ügy elintézése - egy megyeszékhelyről pedig akár órákat is utaznod kell, ha valami olyan intézni valód van. (Közigazgatásra de még a magánszférára is igaz ez, az egészségügyről nem beszélve). A munkalehetőségeket már többen is említették. El lehet persze költözni, FEL lehet költözni bpre (;-)), de Budapest kizárólagos szerepe a munkaerővonzásban nem hálás és hosszabb távon nem is támogatandó folyamat szvsz. Egyszerűen a város eltartóképessége (infrastruktúra pl.) nem fogja bírni sokáig a népességszám övekedését (agglomerációval együtt!). Ezért kellene itthon is _tetemes_ pénzeket ölni abba, hogy legyenek olyan 150-250 ezres városaink (pl. Debrecen, Szeged, Pécs, Győr), amik valódi régióközpontként funkcionálnak: közigazgatási, oktatási, egészségügyi, kulturális és legfőképp gazdasági értelemben. Na, akkor majd megszülethet egy ilyen indexes cikk, ahol agyon szívatják (jó részt alaptalanul) valamelyik várost, és összehasonlítják Budapesttel. Amíg viszont ilyen brutális egyenlőtlenségek vannak Budapest és a többi nagyváros (még csak nem is echte "vidék") közt, szerintem nem várhatjuk el, hogy akár melyik oldal is, de ne háborodjon fel egy ilyen glossza után, vagy épp ne élje ki a komplexusait. Szerintem :)

Silent Bob 2010.01.15. 15:20:07

@készcsók: "Ha Budapesten élsz, valószínűleg meg sem fordul a fejedben, hogy gondot okoz ilyen-olyan ügy elintézése - egy megyeszékhelyről pedig akár órákat is utaznod kell, ha valami olyan intézni valód van."

Ezzel vitatkoznék. Mármint, hogy meg sem fordul. Pesten születtem, szüleim 8 éves koromban falura költöztek, azóta laktam már vidéki kisvárosban, vidéki nagyvárosban, Budapesten, Londonban, szóval sok helyen próbáltam már.
Mindnek megvan az előnye és a hátránya, viszont egyik helyen sem kötelező élni, ha nem tetszik.

Silent Bob 2010.01.15. 15:22:38

@készcsók: "Ezért kellene itthon is _tetemes_ pénzeket ölni abba, hogy legyenek olyan 150-250 ezres városaink (pl. Debrecen, Szeged, Pécs, Győr), amik valódi régióközpontként funkcionálnak"
Szerintem 38 milliárd elég tetemes összeg.
Ezért is született meg az indexes cikk.
De cáfoljanak meg a pécsiek, hogy mennyi minden épült belőle.

Balance Of Power 2010.01.15. 15:33:53

@készcsók: En ugy latom, Debrecen tok jol elvan. Fehervar, Pecs, Szeged - semmivel sem tunik kevesbe kiegyensulyozottnak mint Bp. Gyor, Sopron meg a legendarium szerint "gazdag" helyek. Es mintha a Balaton is ujra jonne fel. Hangsulyozom, ezek csak feluletes latogatasok feluletes benyomasai. Most akkor mirol beszelunk, hogy Pesten milyen jo es hogy mi nem vagyunk empatikusak? Sopronban valszeg sokkal kevesbe erzik at az elmaradottabb regiok problemait.

Balance Of Power 2010.01.15. 15:36:06

@Silent Bob: Elni mondjuk nem eltem huzamosabb ideig kulfoldon, de az alapjan amit eddig lattam, nekem eddig Barcelona volt a csucs, mar holnap odakoltoznek ha tehetnem. Egy kisvarosi ember viszont valszeg sikitofraszt kapna ennek a gondolatatol is - nem vagyunk egyformak.

Levéltetű 2010.01.15. 15:43:17

@Kalamona: Nem igazán értem, hogy mire akarsz ezzel kilyukadni, de a magyar nyelvben a pesti egyik jelentése az, hogy fővárosi.

+ egy bónusz jótanács: TŐSGYÖKERES, nem tőzsgyökeres. Töve van nekije meg gyökere, azért híják így. Eztet még mi, tetvek is tudjuk.

Kalamona 2010.01.15. 15:43:41

@készcsók:
csak egy részlettel vitatkoznék ippeg: ami a bp-i, ügyintézésre /utazásra utal.
Szeptemberben laktunk egy hetet Káposztásmegyeren. Zuglóba kellett menni rokonlátogatásra és az Önkormányzathoz.
Hát! ne tudd meg mit szenvedtünk az utazással, ügyintézéssel:(

Itthun fel lennék háborodva, ha három órámba tellene elintézni valami, pedig sokkal többet kell gyalogolnom a tanyánkhoz, mint ott az épületekhez, de a járművek közlekedésének kiszámíthatatlansága megbocsáthatatlan.

Testvérem Zuglóból jár melózni Hűvösvölgybe.
Tegnap sírva nevettünk azon, hogy Ő a BKV járműveivel ugyan annyi idő alatt ért ki, mint én fel, Zalalövőről MÁVAÚT busszal. Két és fél óra.

Levéltetű 2010.01.15. 15:56:34

@Silent Bob: A Nemzeti Színházat 20 milliárd forintért építették fel több mint 10 éve. Nagyságrendileg ez az összeg felel meg szerintem a mostani 38 milliárd forintnak. És akkor még programok nem is voltak.

Kalamona 2010.01.15. 15:59:17

@Levéltetű:
A magyar nyelvben a pesti, az soha nem volt budapesti, de amennyiben így tudod akkor bizonyítsd be, mert a helyesírási hibámat azonnal észrevettem ugyan, de nem akartam a hsz-eket bővíteni a javítással.
Örülök, hogy ennyire figyelmes vagy és annak is, hogy semmi másba nem tudtál belémkötni.

Pécsről tudnál írni valamit?
Ott voltál a megnyitón? van bérleted a színházba? kerülgetted a felújítással járó eltereléseket? hallgattad a fúrók zaját nappal/este? reménykedsz, hogy valami szépet és számodra maradandót látsz/tapasztalsz majd a 38 milliárdból?

Rostos 2010.01.15. 16:07:25

@csincsilla72: Jaja a panelben élő kisnyugdíjas is. Tudod miért? Mert vidéken vergődhet az ember,le se szarják. De ha BP-en valami történik akkor meghűl a szar a vezetésben,mert ott lehet szervezkedni, nyomást gyakorolni.

Silent Bob 2010.01.15. 16:09:19

@Levéltetű: Akkor tényleg nem sok. Nekem annak tűnt.

Kalamona 2010.01.15. 16:09:32

@Levéltetű:
Fel is voltunk háborodva miatta, de mivel az előző kormány már megrendelte évszázadokig is el kell szenvedni a látványát a Dunaparton.
Annak viszont örülök, hogy nagy a látogatottsága és nem rentábilis, remek, teltházas előadások vannak.
Őszintén beismerem, hogy erre nem számítottam.
Kár, hogy a Művészetek Palotájáról alig esik szó, meg arról is, hogy Pécsett ilyen remek helyek vannak.

Silent Bob 2010.01.15. 16:10:04

@Kalamona: "A magyar nyelvben a pesti, az soha nem volt budapesti.."
Pedig abszolút ez az általánosan használt.

Silent Bob 2010.01.15. 16:12:07

@Kalamona: "nagy a látogatottsága és nem rentábilis"

Mármint hogy rentábilis.

www.idegen-szavak.hu/keres/rent%C3%A1bilis

Nem akarok beléd kötni, de neked milyen diplomád van?

Kalamona 2010.01.15. 16:17:09

@Silent Bob: összefogtatok ellenem?, mert ez sem Pécsről szól

Levéltetű 2010.01.15. 16:21:23

@Kalamona: Az, hogy az 1+1=x egyenlet megoldását mindketten úgy fejezzük ki, hogy x=2, és megmondjuk neked, hogy a te x=4 megoldásod helytelen, nem tudom, miért lenne összefogás.

Kalamona 2010.01.15. 16:22:42

@Silent Bob: Tök mindegy a diplomáim száma és milyensége, mert elqrtam dühömben.
Igazad van, de ebben a blogban az EKF-ről kéne írni és nem helyesírási vitát nyitni, arról nem is szólva, hogy saját magatokat (és másotakat) soha javítjátok.
Miért ködösítetek?:(

Kalamona 2010.01.15. 16:26:37

@Levéltetű:
Igazad van, hülye vagyok.
De! Te miért nem az EKF-rő írogatsz?

Kalamona 2010.01.15. 16:38:24

@Levéltetű:
Mert a helyesírási provokációitokra kell figyelnem.
Asszem Náladnál sokkal többet írtam a megvalósult és meg nem valósult dolgokról, amit tapasztaltam.

Levéltetű 2010.01.15. 16:41:50

@Kalamona: Én sem szeretek mosogatni.

Kalamona 2010.01.15. 16:45:36

@Levéltetű:
én meg hessegetni és porolgatni

tán nem tetszik a visszapofázás?

Levéltetű 2010.01.15. 16:50:53

@Kalamona: Basszus, letört a körmöm! Tetű létemre! Ki érti ezt?

csincsilla72 2010.01.15. 16:52:59

@Rostos:
Nem értem. Akkor most az a baj, hogy a panelproli kisnyugdíjas képes érdekérvényesíteni, csak mert itt él, te pedig nem, vagy az, hogy ugyanezen kisnyugdíjas a szervezkedésével ártott a vidéknek? Mert az előbbi csak irigység....Ne már. Ami miatt mi szervezkedünk és tiltakozunk, az a korrupció, a rossz gazdaságpolitikai döntések, a népnyúzás. Ami ellen ti is tiltakoznátok. Szerintem.

Rostos 2010.01.15. 16:57:34

@csincsilla72: Én azt nem mondtam, hogy erről az átlag polgár tehet. Azt írtam, zavar, hogy ez a helyzet. Így van vagy sem?

csincsilla72 2010.01.15. 17:02:25

@Rostos:
Nem értem még mindig. Ártott a vidékinek a fővárosi? Vagy az zavar, hogy messze vagy a központtól, és nincs lehetőséged ráhatni a vezetésre? Mert ezen sajnos csak te tudsz segíteni.

készcsók 2010.01.15. 17:19:45

Na, egy kicsit kimaradtam, de folyt köv.:)

Ami a 38 milliárdot illeti, mint nagyságrendet, nyilván ez óriási lehetőség (amivel szerintem él a város, az indexes huhogás ellenére). Amikor tetemes összegről beszélek, akkor olyasmikre gondolok, mint valódi régióközpontok létrehozása (vagyis hivatalok, egészségügy regionális centralizálása, nem pedig politikai érdekek mentén való szétosztása /lásd. Kaposvár-Pécs esete, ahol Kaposvár kompenzációként megkapott egy sor olyan közintézményt ami évtizedeken át Pécsett volt), vasút meg közút korszerűsítés (ebbe nem csak az autópályaépítés tartozik bele szerintem, hanem általában véve a többirányú megközelíthetőség javítása), valamint olyan gazdaság ösztönző programok, amik kifejezetten a régióközpontok gazdasági fejlődését segítenék. (Ilyesmiről szólt volna a Pólus Program, amit a gyurcsányék nagy dirrel-durral beharangoztak, aztán szépen el is halt az egész.)

Tehát ez a pénz helyi léptékkel sok, kétségtelen, de hiányzik mögüle az országos koncepció és pénzügyi támogatás. Szerintem.

tbb 2010.01.16. 03:05:23

És vajon mekkora - amúgy teljesen jogos - felháborodást váltana ki, ha egy pesti újságban válaszként megjelenne egy Vidéki parasztok, bekaphatjátok című cikk?

Nem kell ahhoz cikkbe foglalni, hogy éreztetni lehessen a vidékiekkel nap mint nap, hogy vidéki parasztok, bekaphatjátok. Aztán eccer elszakad a cérna, és visszapofáznak. A pesti majmok meg csodálkoznak. Remélem, fognak még jobban is.
süti beállítások módosítása