A műveletlenné konzervált cigányokról és a hülye törvényekről
2009.04.23. 14:01
Kiderült: cigány asszony gyerekének nem volt hely, de az egy hónappal később jelentkező nem roma asszony akár már aznap beírathatta volna unokáját a szarvasi evangélikus általános iskolába. A beiratkozás hetén apák álltak sorba: az először jelentkező roma férfit helyhiányra hivatkozva elutasították, az egy órával később érkező nem roma ember lányának lett volna hely.
Hogy is van ez? Abajgunk, hogy így műveletlenek a cigányok, meg úgy iskolázatlan bunkók, akik nem ismerik a kultúrát és a viselkedést. Majd ezután nem vesszük fel őket _általános_ iskolába. Ezután nem sokkal majd megint óbégathatunk, hogy ugye, mi megmondtuk, hogy a így műveletlenek a cigányok, meg úgy iskolázatlan bunkók, hiszen bárki megláthassaja internetben is: nem járnak még általános iskolába sem!
De azért az sem semmi, hogy az igazgatónő azt mondja: a hátrányos helyzetű gyerekek aránya a törvényi előírásoknak megfelelő az intézményben. A törvényi előírásoknak megfelelő!? Hát milyen törvények ezek, amik megmondják, hogy "nyóc szegényt akkor is fel kell vegyél a bébe, Erzsike"? Aztán ha megvan a nyóc, utána Erzsike szarhat bele a humánumba?
· 2 trackback 230 komment
Címkék: oktatás rasszizmus törvényhozás
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.24. 11:01:14
Trackback: Csucsu - REFLUX 2009.04.23. 15:08:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
E-one 2009.04.23. 14:07:27
2009.04.23. 14:39:42
Egy részben egyházi fenntartású intézmény azt a diákot veszi fel, amelyiket úri jókedve jónak tart. Ha csak evangélikust, akkor csak evangélikust.
A poszt ordító hülyeség. nem ezért tanulatalanok a cigányok.
szerbusz.
Tigerblogger (törölt) · http://callcenter.blog.hu 2009.04.23. 14:40:51
Ja, hogy ez így kirekesztés? Na bumm..
egysegelem 2009.04.23. 14:42:49
Gilderoy 2009.04.23. 14:47:14
Önjáró Talajgyalu 2009.04.23. 14:47:27
Tenyek:
1., az osztalyba jaro cigany tanulok atlag 2-5 evvel idosebbek voltak a nem cigany tanuloknal
2., az osztalyba jaro cigany tanulok min. 80%-aval eros higieniai problemak voltak. (pl. tetves volt, es ez meg csak a kisebb bajok egyike, pedig ez kapasbol fertozo tud lenni, ugye)
3., anyamat szerettek, mert a fentiek ellenere nem volt szemelyvalogato. Segitett a kis ciganygyerekeknek, megtanitotta nekik az onallo tisztalkodas es mas alapjait, amire a szulok nem vettek a faradtsagot. a gyerekek annyira szerettek, hogy meg a hazifeladatot is megcsinaltak azokbol a targyakbol, amiket tanitott, pedig erre emberemlekezet ota nem volt pelda. Az ev kozepere a tanulok nagyresze felzarkozott, es anyam az egyiknek adott egy otost.
Kb. delutan harom fele, megjelent a tajtekzo ciganycsalad, pereputtyostul az iskolaban, es anyam veret kovetelte, mondvan, hogy mit kepzel ez a pofatlan magyar, egy ciganynak sincs szuksege arra, hogy a magyarok otosoket osszanak nekik. A kis falu persze osszeszaladt, vegul az igazgato es a helyi cigany es nemcigany onkormanyzati tagoknak sikerult lehiggasztani a kedelyeket...
Anyam tobbet nem adott otost, maximum szobeli dicseretet... A gyerekek igy is szerettek. Aztan elkoltoztunk, es azota nem tudom hogy folytatodott a tortenet.
A fenti tortenet ugy 15 eve jatszodott, de az akkori frissen kostolgatott liberalizmusban es demokraciaban ilyenrol nem lehetett beszelni. Akkor mindent szabadott. Azok a gyerekek ma a cigany fiatalok, es az o gyerekeik jarnak iskolaba... Az eredmenyt latjuk.
egysegelem 2009.04.23. 14:53:07
Yeto 2009.04.23. 14:58:26
Yeto 2009.04.23. 15:03:43
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.04.23. 15:05:09
cooper (törölt) 2009.04.23. 15:06:30
hmm, a nyócker közepén álló Fazekas elitgimire gondolsz pl???? D:D:D:D
redriot77 2009.04.23. 15:07:39
Tudod, aki majd unalmában belebassza a körzőt a gyereked kezébe, a lába közé nyulkál, elveszi tőle a tízóraiját/pénzét/telefonját, kibírhatatlanul büdös, a haja tele tetvekkel, és trágárságokat óbégat ha kérdezik ha nem. A gyereked egy másodpercig nem tud majd a tanárra figyelni. Meg is fog látszani majd a tanulmányi eredményein, kiváló pék vagy varrónő lesz majd a kölyködből, mert gimibe nem fogják felvenni.
Ha vége a tanításnak külön taktikát kell kidolgoznia, hogy viszonylag biztoságosan (cigány iskolatársai elől rejtve) haza tudjon jönni.
Ha ezek után a gyereked panaszkodni fog, nyelj egy nagyot, nézz mélyen a szemébe, és mondd meg neki hogy legyen toleráns.
---------------
Mindezek mellett az a véleményem, hogy a cigány gyerekeknek szükségük van oktatásra, de a normál vegyes osztályokba helyezésük előtt egy rövid felzárkóztató, elkülönített képzésen kellene átesniük. Amiben megtanítanák, hogy melyik a jobb és a bal kezük, hogy a teremben a seggükön kell ülni, nem a padok köt rohangálni, alapvető higiéniai szabályok, stb. Ha ezek megvannak, keveredhet mindenki mindenkivel.
Agagag 2009.04.23. 15:08:27
A bátonyterenyei támadás áldozatáról miért nincs származási jelző?
Tudom, az egyik gyilkosság áldozata lett, a másikat csak péppé verték, de ez már magában is rasszizmus, ami itt folyik.
A másik dolog, hogy észre kellene venni már, hogy a cigányok nem akarják azt az életet élni, amit a magyarok - mert nekünk is legyen jelzőnk.
Ők is emberek, de ők cigányok akarnak lenni.
Hát legyenek, csak akkor ne itt.
Magyarországon viselkedjenek, úgy, hogy AKARJANAK is beilleszkedni, ne csak üvöltözve hadováljanak.
Még csak annyit, hogy pl győzike sem beilleszkedett cigány, pedig házban él.
2009.04.23. 15:09:43
viccet féleretéve: van olyan javaslatod, ami valós megoldást kínál, de nem hozza hátrányos helyzetbe a többségi társadalmat, nem okoz károkat az én olvasni tudó, nem tetves gyerekemnek?
2009.04.23. 15:09:56
sanya18 2009.04.23. 15:10:55
Amugy szvsz az apró pici probléma annyi, hogy ahol 2nél több cigány gyerek van egy osztályban, az az osztály használhatatlan lesz. Fegyelmezhetetlenek, neveletlenek, tiszteletlenek, és a tanár nem is tehet semmit. No nem csak azért mert törvény tiltja vagy engedi, hanem azért is mert apuci meg anyuci bejön és jól szájba veri. Akármi lesz is, az én porontyom nem fog ilyen környezetben nevelkedni, ha kell akkor nem eszek és Ausztriába fog suliba járni.
2009.04.23. 15:11:21
egysegelem 2009.04.23. 15:12:35
ohmyFgod 2009.04.23. 15:13:07
Ez az egész kérdés rendkívül összetett és bonyolult, nem olyan egyszerű néhány mondatban válaszolni rá. Meg sem kísérlem, mert sem időm, sem energiám nincs erre. De néhány gondolatot, kérdést én is hadd tegyek én is hozzá, hátha sikerül egy csöppnyit árnyalnunk a képet.
Jártál tsabeeka olyan osztályba, ahol akár 1-2 igazi (úgy értsd, hogy a valós kultúrájukat magával hordozó) cigány gyerek járt? Édesanyámnak volt szerencséje éveken át ilyen osztályokban tanítani. Hidd el nekem, hogy nagyon jelentősen hátráltatják a többieket. Rossz példájuk pedig ragadós, és nem azért, mert hülyébbek, mint a többi. Hanem azért, mert kibaszottul leszarják, ezt a mentalitást hozzák otthonról is. Az iskola nem számít semmit. Van, hogy 15 éves cigány lányt kivette az apja suliból, mert hozzáadták valami gyerekhez. Ha beírást kapnak vagy nem megfelelően készülnek, még a szülő jön be balhézni népes rokonság társaságában, hogy hogy képzeli a tanár, hogy rá mer szólni az ő aranyos Benjaminkájára vagy a tündéri Lakatos Dzseniferkére.
A többségük hozzáállása olyan távol áll az általános európai normától, többségünk álltal kulturált viselkedésnek hívott valamitől, hogy egészen egyszerűen nem lehet velük mit kezdeni.
Van olyan, hogy a gyerek akarna, de a rokonság nem engedi. Van hogy fordítva történik.
A probléma ott kezdődik, hogy vannak olyan viselkedési formák, amiket már parányi csöppség korában szív magába 2-3-4 évesen, ezeken később nem nagyon lehet változtatni.
Sokszor a gyermek egyéni fejlettsége nem közelíti meg egy átlagos 6 éves fejlettségét, tőle 1-2 évvel le van maradva. Szókincsük nulla, bizonyos készségeiken MÁR nem lehet segíteni.
NA, vegyél fel egy ilyen gyereket a többiek mellé, és gondok millióit szabadítod magadra, és az iskolára.
ohmyFgod 2009.04.23. 15:14:20
cooper (törölt) 2009.04.23. 15:15:16
És az adómból kap? és a tiedből? akkor mindegy kitől? :):)
icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.04.23. 15:15:27
cooper (törölt) 2009.04.23. 15:16:17
nincs különbség, tankötelezettség...de azért érted, a helyzet skizó
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.04.23. 15:17:40
Így aztán a posztban áll a demagóg hülyeség, alatta meg - mintegy zárójelben - azok a személyes történetek és meglátások, amiknek a posztban lenne a helyük.
Mire jó ez? Ki a franc akarja, hogy a gyereke cigánnyal járjon egy osztályba? Most az egyszer örüljünk az internet anonimitásának, és beszéljünk őszintén. Én nem gyűlölködöm, én félek. És kötöznivaló barom, aki azt hiszi, hogy csupa bakancsos kretén kommentel és tolja a rasszista frankót, mert ezek mérnökök, és tanárok, meg apukák és anyukák. Ők (mi vagyunk) a normálisak.
Persze, gerinctelen féreg vagyok, hogy arc nélkül szidok valakiket, de mit csináljak ha félek? Vagy féltek valakit?
Hogyan akadályozzam meg? Kirekesztem őket. Ki én. És nem csak az iskolából, mindenhonnan. Kirekesztem, mert portás engedhet csak be a házunkba vendéget, és pontosan megtanítottuk, hogy kiket nem. A munkahelyemen a parkolóházban szállok ki az autóból, oda sem léphetnek be. És enni és a komplexumban eszem, mert csak az lehet ott akinek van kisártya a nyakán, és az tutira nem cigány.
Fogalmam sincs, hogy magam zártam-e be, vagy őket ki, de nem is érdekel. Így haladunk a biztonságog hétköznapok felé, éás nekem ez tetszik.
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 15:18:21
BKV - Önnek megyünk 2009.04.23. 15:20:04
ennyi
2009.04.23. 15:20:45
1. az adott roma tanuló kihúzza (hú, de PC vagyok...) általánosban a tankötelezettségig (16 éves).
2. továbbtanul szakmunkásban, szakközépben.
területi alapon senkit nem fognak a fazekasba irányítani.
John Chandra 2009.04.23. 15:20:45
"én ezt nem tanulom meg, mert ez a magyarnak szól, én meg cigány vagyok". Szóval: hogy is van ez? Ha én mondom rá, hogy cigány, akkor egy büdös rasszista, kirekesztő állat vagyok, és meg is sértődik, meg verekszik miatta a suliban, de ha a Himnuszt kellene megtanulnia, akkor máris mondja, hogy ő cigány, rá ez nem vonatkozik.
Hát mikor jutunk már el oda, hogy ne úgy táncoljunk, ahogy a kisebbség fütyül Emberek? És higgyétek el, ettől vadabb történeteket is írhatnék ide, minden napra jut nem kevés.
Úgyhogy Tsabeeka: lehet őket védeni, azt, amelyik tényleg megérdemli, de az a kisebbség, aki az elmúlt 60 évben képtelen volt beilleszkedni (nem azért mert nem kapott lehetőséget, hanem mert nem akart), az nem érdemli meg, hogy bárki is védje az érdekeiket. Le kellene már tenni az asztalra először valamit (és nem a frissen lopott színesfémre gondoltam).
zsoltix 2009.04.23. 15:20:54
báró Csekonics 2009.04.23. 15:20:57
pedig nem volna rossz, ha _mindenben_ egyenlőség lenne végre: juttatásban (segílyben) meg büntetésben _IS_
fehér is kapjon segélyt _ha olyan helyzetben van_ (meg cigánytól is tagadják meg, ha indokolatlan) és a törvény is vonatkozzon mindenkire egyformán.
Na jó, a naptej megválasztásánál lehet különbség. :-)
2009.04.23. 15:21:06
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.04.23. 15:21:18
ohmyFgod 2009.04.23. 15:22:05
báró Csekonics 2009.04.23. 15:22:17
labove 2009.04.23. 15:23:37
Cigány oktatásügyben leírtam már a személyes tapasztalatomat ( 13 éve koptatom a katedrát, életem meghatározó élménye az az ált. iskolai angol csoportom, ahol 8.-ba nem volt 16 évesnél fiatalabb, és volt már egy felnőtt is...)
egyetlen szívetmelengető esetről tok beszámolni csak: amikor a pótvizsgára való felkészölésen egy kis guszta roma lány felajánlotta, h leszop, ha átengedem, mert neki nincs ilyen piszlicsáré ügyekkle foglalkoznia,mint angol, amikor sürgősen férjhez kell mennie, aztán irány a vásár...
Azok a feltűnően baarna emberek pedig, akik hihetetlen elszánsággal, teljes odaadásssal fordultak az intézmény felé, ahol gyerekük tanult, kiköptek az ilyen emberek után...megtagadták saját fajukat....Ők aztán téleg kikérték volna, ha vki lecigányozza őket....teljes joggal!
A barna bőr nem bűn!!
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.04.23. 15:23:51
icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.04.23. 15:24:13
Létrejön a BAZ Autonóm Cigányköztársaság, ahol saját adóikból úgy oktatják magukat, ahogy akarják. Minden cigány magyarhonból go to BAZAC, minden magyar ex-BAZ megyéből go to 18 megyés Hungary. A BAZAC nem EU tagállam és 30-50 év múlva megfontolható a tagsága az Eurázsiai Unióban, ha addigra polgárai civilizált humanoid tulajdonságokat mutatnak fel.
Hogy addigra Ukrajna rég tag és BAZAC helyén luk lesz az EU-ban? Na és? Svájcnál is likas az EU oszt mégis elvagyunk a dologgal. Zágson.
ohmyFgod 2009.04.23. 15:26:13
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.04.23. 15:27:08
egysegelem 2009.04.23. 15:28:20
Ez egy alomvilag, ilyen sosem lesz, mert nem is lehet, ezt erovel kell megoldani, el kell venni a gyereket es az allamnak kell felnevelnie szeparalt intezmenyekben. Meggyozodesem, hogy 20 evesen meg fogja koszonni es a gyerekeivel mar nem lesz tobbet problema.
egysegelem 2009.04.23. 15:28:20
Ez egy alomvilag, ilyen sosem lesz, mert nem is lehet, ezt erovel kell megoldani, el kell venni a gyereket es az allamnak kell felnevelnie szeparalt intezmenyekben. Meggyozodesem, hogy 20 evesen meg fogja koszonni es a gyerekeivel mar nem lesz tobbet problema.
cooper (törölt) 2009.04.23. 15:28:43
pedig területi alapú rendszer van(lenne), azon egyszerű oknál fogva, hogy az állam és az önk. tarja fent az ÁLLAMI Iskolákat, vagyis MINDEN iskolában uat a színvonalat kell(kéne) tartani, adni. ezt a dolgot lehet tabuként kezelni, de már nem érdemes.Vagyis ha roma gyerek körzethatáron belül van, NEM LEHETNE elhajtani(persze egy roma 2 általánossal nem lesz tisztában a jogaival, hoppácska), ami a postban írva vagyon, az tényleg úgy van, szelektálnak, jogtalanul, de érthetően, a saját nyugalmuk érdekében. De ebből kiutat kell találni, mert katasztrófa lesz a vége.
Teker 2009.04.23. 15:32:51
ha én a saját vagyonomból alapítok egy iskolát, én mondom meg, ki fog oda járni, és ki nem. és hidd el, ha nem lehet nyilvánosan tiltani a cigányok beiratkozását, megoldom máshogyan. felvételi tesztet íratok (rajzoltatok) a gyerekekkel, környezettanulmányt kérek vagy csináltatok, kizárom azokat a gyerekeket, akiknek büntetett előéletű a szülője, mittudomén. ma is megoldják az iskolák, még az államiak is. néha balhé lesz belőle (Jászladány), ennyi.
a megoldás igenis a szegregáció lenne, de pozitív értelemben. Cigány iskola, cigány oktatókkal, cigány igazgatóval és gazdaságissal, titkárnővel. Akár mehetne az oktatás is lováriul.
2009.04.23. 15:35:47
mi az hogy minden (közép-)iskolában ugyanazt a szintet kéne tartani??? Miért? Mert ez a létező világok legjobbika? Ugyan. Ez senkinek nem lehet célja. a cél max a tanuló képességeiből kihozni a maximumot.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.04.23. 15:36:58
gondolás 2009.04.23. 15:39:03
2009.04.23. 15:40:25
Bődületes kamuszaga van az egész sztorinak. Az a vicc, hogy még a Népszabadság kommentelői is kétségbevonják a történet valódiságát.
Szó se róla, szép kis rasszista mesét sikerült fabrikálni, de hát mostanra ki ne ismerné a mohácsi-féle hazug cigánytempót, amihez a fajvédő szennymédiumok lelkesen asszisztálnak.
dravidanyuszi 2009.04.23. 15:42:29
Persze tévedhetek is.
5perc 2009.04.23. 15:42:36
egysegelem elképzelése áll közelebb hozzám, de nem kötelező, hanem lehetőség szinten. Odáig is elmegyek, hogy a roma szülőnek talán még külön juttatást is fizethetne az állam, ha a gyereke érdekeit szem előtt tartva a tanulmányai befejeztéig nem okoz "visszaesést". pl egyösszegű fix kifizetés (fele a szülő számlájára, fele a gyerekére), ha a gyerek befejezi a 8 osztályt a bentlakásos suliban. Még egy összeget az érettségi után és még egyet a diploma után. De akkor ez legyen egy elit iskola, ahonnan el lehet tanácsolni a nem odaillő gyerekeket.
Sajnos nem hiszem, hogy anyagi motiváció nélkül ezt meg lehet valósítani, viszont az meg pozitív diszkrimináció. De áldozat nélkül biztosan nem haladunk előre.
nothing.at.all (törölt) 2009.04.23. 15:43:02
mert ha jólöltözött, tiszta, ápolt, kultúráltam beszélő roma szülők voltak, szemben ugyanilyen, netán alkoholista, ápolatlan, kultúrálatlan magyar szülőkkel, akkor elítélem.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.23. 15:45:45
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 15:46:27
Pontosan. Áldozatot kellene hozni azért, hogy később javuljon a helyzet.
Sajnos ez az önző, korlátolt magyar társadalomban aligha megvalósítható.
2009.04.23. 15:47:15
Teker 2009.04.23. 15:48:15
2009.04.23. 15:48:28
sanyix 2009.04.23. 15:48:50
Ideje a végső megoldásnak. A priuszos, és sok éve munkanélküli cigányokat elküldeni haza indiába, és örökre kitiltani az országból.
labi 2009.04.23. 15:49:23
A jogaival mindegyik tisztában van, nagyon is. Csak azon kívül semmi mással nincs tisztában....
OmegA404 (törölt) 2009.04.23. 15:51:08
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 15:55:14
Már rég nem ez a vita tárgya. Ahhoz, hogy valami eredményt lehessen, pont ezen a hozzáálláson kellene változtatni.
yanchi345 2009.04.23. 15:56:28
Laktam a nyóckerben, volt a házban több cigány család is, ott is egy alkoholista "fehér" férfival, meg a börtöntöltelék fiával volt a baj. A "gyerekben" dúlt a faji öntudat, de ököllel betördelte a lengőajtók ablakait, a fater reggel 9-kor síkrészegen vizelte végig a házat. De szőke volt. És mégis, az utcán a rendeset cigányozta le az arra járó.
Aki alja ember, az cigányként is az (nem tagadom, lehet, felülreprezentáltak ebben a dologban), de kikérem magamnak, amikor a dolgos, családjukat jól nevelő és szerető cigány barátaimat is közéjük sorolják, csak, mert ők is cigányok.
szemig jimmy 2009.04.23. 15:56:48
akkor jöttem rá mikor a Moszkva téren nekem jött egy cigány
pedig csak közöltem vele hogy "nem adok, mert nem azért dolgozok"
remélem a segélyeket is elkezdi megvonni a kormány, hátha lelassul a szaporodásuk
Sátán meg a Jocó 2009.04.23. 15:58:46
a kedves szerzőnek javaslom, ültesse be a gyerekét pár hétig néhány bodzaszedő mellé.
kivenni egy nap után nem ér!!!
dzsi85 2009.04.23. 16:00:10
execute 2009.04.23. 16:03:19
ohmyFgod 2009.04.23. 16:03:42
Kérdezd csak meg a mentősöket kikkel van baj. Na ők bazdmeg nem iskola, nekik aztán tényleg kötelességük kimenni, ha küldik őket, bárki is az illető.
Akikkel leginkább gondjuk szokott lenni: kemény drogosok, részeg csövesek, cigányok. Ezek azok, akik a kiérkező mentősökre gyakran rátámadnak. Érted bazdmeg, azokra, akik segíteni akarnak.
Sokszor, megszokásból előkészítik a vasrudat az autóban, ha látják hogy cigányokhoz hívták ki őket. Oktatáson külön mesélte a mentőtiszt faszi, hogy cigányok speciális téma, mert előfordult, hogy megtámadták a mentőst, mert nem élesztette fel a 3 napja halott nagymamát.
grumpy 2009.04.23. 16:04:42
Na de éppen ez az: a tandíjas magániskolák is megkapják az állami normatívát.
Az önkormányzatiaknak területi ellátási kötelezettsége van, de az egyházi megteheti, hogy ugyanannyi fejkvótáért kiválogassa a kőzéposztályos lurkókat. Az összes problémást akár cigány, akár nem meg rálöncsöli az önkormányzatira. De miért az én adómból?
ohmyFgod 2009.04.23. 16:05:00
Igen bameg, ők is mennek ki normális cigányhoz, de az arány félelmetesen rossz.
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.04.23. 16:09:34
Volt párt, vagy politikai erő, ami kiállt az elnyomásom ellen? Néha jobb benn, mint kint, és hidd el, egy napon ezt te is megtapasztalod.
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 16:10:52
Tényleg nem érted?
Mindig az egyén cselekedeteit kell megítélni. Ha egy ember bűncselekményt követ el (függetlenül a származásától, vallásától, nézeteitől), akkor szankcionálni kell. Senki sem védi azokat a cigányokat akik lopnak, mint ahogy nem védi senki a tolvaj kék szeműeket, mongolokat, eszkimókat, etiópokat.
Azok ellen emelik fel sokan a hangjukat akik egy teljes népcsoportra sütik rá, hogy bűnöző néhány ember cselekedete alapján.
A rasszista indítékot is ki kell emelni pont úgy, mint a nyereségvágyból, vagy haszonszerzés érdekében elkövetett bűncselekmények esetében.
icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.04.23. 16:11:07
Anyagi motiváció? Milyen alapon pénzt adni azért, ami kötelező, továbbá saját érdeke! A magyarral meg tandíjat fizettetne a magyarbálintja. (Vicces lesz az is, ahogy most eladják a hátralevő időben az egyetemeinket külföldi egyetemeknek, mert így akarnak ide hozni külföldi diákokat, hogy ez és ez itt a Harvard magyar "leányvállalata", ez itt egy oxfordi egyetemé, ez itt egy stb. ... :D)
Akkor ahogy Jörgen Mörgen mondta: "Hát a f.szom nem kéne?"
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.04.23. 16:12:14
Szűcs Edina 2009.04.23. 16:12:29
Fölösleges cirkusz ez, ha tanulni akar a purdé, akkor talál iskolát. de ne akar, csak balhézni. azt hiszi, majd milliós kártérítést kap, mert nem mehetett a gyerek a Református suliba. Majd Mohácsi elviszi az Obamáho. Primitívek. Először az alapvető emberi tulajdonságoknak feleljenek meg.
execute 2009.04.23. 16:15:50
LOL! Szögi tanár úr is megvárta míg cselekedik "az egyén". Kösz, ebből nem kérünk. Érdekes, ha egy libbant kiköltözik a cigókhoz (példul Wahorn András), azonnal megjön az esze. A többiek (te, ti) gyorsan ki is közösítik.
2009.04.23. 16:18:26
ez nem egészen így működik. Az államilag akkreditált intézmények, amik az államilag elfogatott tananyagot tanítják, megkapják az állami normatívát, mert közfeladatot látnak el.
Ez természetesen nem fedezi 100% ban egy iskola költségvetését, ezért beszélünk un. önkörmányzati, fővárosi tulajdonú, egyházi stb. iskolákról.
Az önkormányzati iskola 100% ban az adódból él (állami rész a szja-ból, önkormányzati a helyi adókból, bevételekből) tehát, nem válogathat kiket vesz fel (függetlenül attól, hogy néha mégis megteszi)
Az egyházi/egyéb érdekeltségűek viszont válogathatnak, mert nem a Te adóforintjaidból élnek, hanem az adott tulajdonos pénzéből, + az oktatott magyar állampolgárok után járó állami normatívából (amit légyszíves ne vitass már el a gyerekektől, mert az Ő szüleik is adóznak)
Kb ennyi. remélem érthető volt, és megvilágította egy kicsit hogy ebben a formában miért futott lukra a postod
Az már teljesen más kérdés, hogy nem helyhiányra hivatkozva kellett volna elutasítani. Igazából indokolni se kell, de ez így nagyon ocsmány, ha tényleg így történt.
E-one 2009.04.23. 16:18:29
A katolikus, az más téma, ők úgy ezerötszáz éve csinálják azt a lelkiterrort, ami miatt tényleg nem csodálkozunk semmin. Egy evangélikus sulinál, amelyik egyház pont ezek ellenében jött létre, szomorúbb, hogy sötétség van.
stellaz1 2009.04.23. 16:19:28
vagy inkább a nem cigányba?
Mikor voltál utoljára olyan iskolába, ahol se tanulni, se semmit nem tudnak a gyerekek néhány szarházi tróger miatt?
Haloperidol 2009.04.23. 16:20:37
MIÉRT NEM a Lauder Javne Zsdó közösségi gimnázium felvételi politikájáról írsz posztot????
Oda sem vennék fel a cigarettákat. Más kérdés, ha a körzeti beiskolázásra kötelezett állami/önkormányzati iskoláról van szó, amelyeknek kutya kötelességük beiskolázni a cigány, néger, zsidó gyerekeket is, ha magyar állampolgárok (sajnos függetelenül attól, fizetnek-e adót vagy csak élősködnek az adófizetőkön).
dzsi85 2009.04.23. 16:21:24
persze megjegyzem, hol ott a bűncselekmény, hogy egy iskolába nem vettek fel egy roma gyereket?! engem meg 1995-ben nem vettek fel a veres péterbe (hál istennek) most rohanjak az emberi jogi bíróságra?!
sergei 2009.04.23. 16:21:28
Ezek után igaza van Erzsikének, aki max a törvényben előírt cigánymennyiséget veszi fel az iskolába. Tudom, hogy nem a gyerek tehet róla, de egyszerűen lehetetlen velük bírni, és speciális törődést igényelnének. Agresszívak, bomlasztanak, LOPNAK (mindent: ceruzákat, füzeteket, tornacipőt, kaját, üdítőt...).
És ez a városban lévő 5-6 iskola közül a jobb fajta.
execute 2009.04.23. 16:21:52
Ebben is tévedsz. Példul a sváb tolvajt megvédi az az előítélet ami a svábokat övezi. (vagyis, hogy többségük nem tolvaj) Ez az általánosítás áldásos hatása. Viszont ha a svábok tömegesen rendezkednének be a mentősök/tanárok megverésére, akkor az általánosítás rossz oldalával kéne szembesülniük. Az élet már csak ilyen. Azért mert volt egy simogatható krokodil a történelemben, még nem fogják újranyomtatni az összes bioszkönyvet. Mert akkor túl sok ember esne áldozatul a valódi krokodiloknak. Az a baj a libsikkel, hogy a kivételből próbálnak szabályt csinálni. Ne fog menni.
zsoltix 2009.04.23. 16:21:53
báró Csekonics 2009.04.23. 16:24:24
Az miért van?
Miért nem azokat, akik _tényleg sokszorosan_ rászolgáltak?
sergei 2009.04.23. 16:24:24
grumpy 2009.04.23. 16:24:26
"Mennyibe kerül egy cigány család? Az én adómból?!"
Haloperidol 2009.04.23. 16:28:15
IGEN, cooper, a te adódból is kap, még ha nem is járatod oda a gyerekedet. Ugyanúgy, ahogy az önkormányzati iskola, is kap az én adómból, ahová én nem járatom a gyerekemet.
Ja, és az MSZP is kap az én adómból, pedig nem rájuk szavaztam.
ORDÍTÓ IGAZSÁGTALANSÁG!
Sőt, Bonyhádon a zsinagógát is az adófizetők pénzéből újították fel (a városi izraelita vallású populáció létszáma jelenleg NULLA.)
Ilyenek vannak.
Egyébként a Magyar populáció (aki az adót fizeti) több, mint 70%-a római katolikus vallású.
Nem értem mi kifogásod van az egyházi iskolák, intézmények ellen.
2009.04.23. 16:28:47
külvárosi gyerek vagyok, még most is
a fövárosban persze
jártam elsötöl kezdve abba az iskolába, ami a legközelebb volt, szüleim mit tudták akkoriban mi lehet a gond, amikor ök iskolába jártak még az egész iskolában ha volt 1-2 cigány gyerek
de én nekem joval több jutott
még elsöben különösebben igen szintelen volt a társaság, az egy mongol kislányt leszámitva negyedikre össze lett vonva az osztályunk a "felzárkoztatosokkal", mert az oföjuk nem birta idegileg
ez 1998 volt
rögtön 35 tanulo járt az osztályba, mondhatni szépen elkezdett zülleni az osztály
most persze igy felnött fejjel visszagondolva
az addig nem "rosszalkodók" beálltak a vagányabb cigók közé (akik akkor még magukat nem különböztették meg magukat, hogy ők cigányok, csak ő menőbbek) aztán már lettek lökdösődések, lopkodások
szóval megkezdődött a fehércigányság kialakulása, ott volt a követendő példa
és nem a cigányok lettek ám felzárkóztatva a fehérekhez
sajnos nem, kedves liberális elvtársak
majd 5.ben jött a 4 osztály való bontás
az a-ba jártak akikkel még lehetett vmit kezdeni,fehércigányok,putrisok,fehérek
a b-be a mindig hangoskodó,örök bunkó sporttagozatosok jártak
c volt a matektagozat
abba jártam, de valójában ez volt a "fehér osztály", mivel ide volt felvételi, és hát purdésaink nem is nagyon akartak ide járni
milyen már az, hogy "matekosok" közé, pfuj
és volt a d osztály, vagyis a cigányosztály, ahová az 5. első félévében 3-as átlagnál rosszabb tanulók kerültek
mondanom se kell, kik kerültek oda
de azért odakerült egy szegény kis butuska fehér is, hogy színesítse a társaságot
a magatartásuk persze 8.-ig nem éppen a legjobb volt, mindig para volt az osztály ajtaja elött elmenni
a folyósón köpködtek, káromkodtak, fociztak a kajával, meg amivel csak lehetett
nem irigylem azokat a tanárokat akik őket tanították
mert sorba passzolták le a tanárok őket, a végén már teljesen más tanárok tanították őket, mint minket
mert az igazgatóiban ment biztos a hercehurce, hogy én oda többet be nem teszem a lábam..
gondolom én
hogy 8.ig mi zajlott még le azt a többiekre bízom, a lényeg, hogy végül egy cigány gyerek miatt utolsó félévben át kellett mennem egy másik iskolába
ahol minden máshogy nézett ki
nem volt az iskolában egyetlen cigány se
jó tanuló lettem, és a cigány szlengjeim miatt arra a félévre még menő is
szóval ennyit a szegregációról :)
pyromaster 2009.04.23. 16:29:24
A követelések mellé (amik részben jogosak) a cigányszervezetek fogalmazzák meg azt is, hogy ők mit hajlandóak tenni/vállalni azért, hogy nekik is jobb legyen. Így mindjárt szélesebb körben fogadnák el a követeléseiket is. Vezetőik ne a magyar vezető politikusokról vegyenek példát és ne keveredjenek mindenféle kétes ügyekbe, ez is segítené a pozitívabb megítélést.
Egyenlőre ennyi is elég lenne...
Haloperidol 2009.04.23. 16:30:48
Az USA-ban volt egy oktatási elv, addig, amíg a fajvédők be nem tartották:
"separate, but equal"
Bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Brown_v._Board_of_Education
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 16:33:31
"szegény cigányokkal továbbra sincs semmi baj, csak azok a "rohadék magyarok" utálják őket mind.. szerinted tényleg így van?"
Már régen nem a probléma létezéséről megy a vita, hanem a megoldási lehetőségekről. A többségi társadalom pedig sokat tesz azért, hogy a probléma még sokáig probléma maradjon. A legtöbb ember számára a vita kimerül abban, hogy emlékeztet a közelmúlt nagy port kavart ügyeire. Ezzel vajon közelebb jutunk a megoldáshoz???
Észre kellene már venni, hogy áldozatot kell hoznunk.
Ha népszavazást tartanának arról, hogy pl. a fizetésünk egy százalékát (ami azért nem olyan nagy összeg) tegyük be egy "felzárkóztató alapba" az emberek 90 százaléka nemmel szavazna és tovább rinyálna, hogy milyen szar ez az ország.
recepciós 2009.04.23. 16:34:09
báró Csekonics 2009.04.23. 16:34:41
Érdekes, de ez valahogy a miskolci cigányvajdán kívül más cigánynak nem esett még le...
khmm... 2009.04.23. 16:34:47
A mohácsivészek rúdja már kifelé áll, vikikét is paterolják hazafelé brüsszelből, kell egy kis rasszizmust csinálni, hogy legyen miből élni a köv. években....
Etnobiznisz ez, semmi más.
és ezért nekik semmi sem drága. :-((((
stellaz1 2009.04.23. 16:35:37
Egyszerű, nem?
I-brahi 2009.04.23. 16:35:39
"Egyébként a Magyar populáció (aki az adót fizeti) több, mint 70%-a római katolikus vallású."
Mi van? KSH adatokat szoktál olvasni?
Több igazságtartalma van annak a mondatnak, hogy a magyar populáció több, mint 70%-a semmilyen egyházhoz nem kötődik.
És mégis az én pénzemből tartják fenn az egyházi iskolákat. És magasabb a normatíva. Hát húzza le magát az összes egyház!
I-brahi 2009.04.23. 16:38:36
A megkérdezetteknek csupán 13%-a kötődik valamelyik nagy keresztény egyházhoz, több mint a fele a „maga módján vallásos”, azaz nem követi és nem azonosul egyik egyház tanításaival sem. A nem vallásosak aránya 25%.
sd m 2009.04.23. 16:38:56
a námet példa sokkal életképesebb és jobb. ha valaki egy egyház tagja, az ott meghatározott egyházi adót köteles fizetni. bajorországban ez a két legnagyobb egyház esetén egyaránt a fizetés 7,5%-a, pedig ott általában be vvannak jelentve az emberek. Ez nagyon sok pénz és csak azok fizetik, akik érintettek, tehát az iskolák a saját közösségük pénzét használja fel. Ez lenne korrekt itthon is.
Haloperidol 2009.04.23. 16:39:16
Haloperidol 2009.04.23. 16:42:29
Magyarország állampolgárainak több, mint 90%-a mondta valamilyen felekezetnek tartozónak magát a legutóbbi népszámláláson. Ez azt jelenti, hogy (legalább hallgatólagosan) elismerik a különböző vallási intézmények létjogosultságát.
Ha egy magyar adófizető azt akarja, hogy a vele egy vallásúakkal járjon a gyereke egy iskolába, és ott vallásos nevelést kapjon, miért kellene megtiltani ezt?
Miért ne áldozzunk erre a célra közpénzekből? Hiszen az állampolgárok több, mint 90%-a valamilyen vallási felekezethez tartozónak vallja magát...
stellaz1 2009.04.23. 16:43:01
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 16:44:41
"a magyar társadalom már nagyon sok áldozatot hozott"
Nos, konkrétan egy nagy lófaszt. Mindenféle látszat intézkedések azok voltak, persze, hogyne, de azon kívül lófasz se. Ha lett volna, nem itt tartanánk.
2009.04.23. 16:44:47
fillérre pontosan ugyanannyit kap egy egyházi iskola az államtól, mint egy önkormányzati
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 16:48:15
"Az egyházak az egyházadóból működnek."
Szart. Az állam milliárdokkal stafírozza őket. Idézem: "[a] 2008-as évben az OKM költségvetésében 26 milliárd 478 millió forint egyházi célú támogatás állt", szóval ne hazudozz nekem, mert baromi gusztustalan.
Mitya Ivanov 2009.04.23. 16:48:32
csillagkutya7 2009.04.23. 16:49:13
hát ebből miféle kisiskolás lesz, kérdem én...
grumpy 2009.04.23. 16:51:08
www.tarki.hu/hu/news/2009/kitekint/20090417.html
execute 2009.04.23. 16:53:00
2009.04.23. 16:53:25
I-brahi 2009.04.23. 16:54:32
I-brahi 2009.04.23. 16:56:57
2009.04.23. 16:58:31
Az egyházi közoktatási intézmények az államiakkal és az önkormányzatiakkal azonos támogatásban részesülnek.
ezt írta alá az állam és az egyház. Ha ennek ellenére mégis többet fizet az állam az egyházi iskoláknak, akkor nagyon csodálkoznék :)
Dolce Vita 2009.04.23. 17:00:51
És az adómból kap? és a tiedből? akkor mindegy kitől? :):)"
Ez pont rossz pont volt, mert akkor is csak a mi adonkbol kap. miota adozik a segelyeken elo putris cigany?
a cikkel kapcsolatban igenis tanitani kell oket, de nem lehet a kovetelmenyt hozzajuk allitani. Ezert kellenek kisegito iskolak, hogy ne az ertelmes gyerek szivjon.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:01:53
ha én sajnálom, attól nem lesz igaz, hogy állam bácsi dönti a lét az egyházaknak?
Vagy attól egyből szentéletű cselekedet lesz, ha egy ostoba katolikus picsa lehazudja, hogy az állam nyomatja a milliárdokat az egyházaknak, és ez még csak az egyházi iskoláknak menő összeg, és pl. az alanyi jogon odajuttatott állami gempa benne sincs?
khmm... 2009.04.23. 17:01:57
Összességében nem kap többet. Ugyanis az államiak azt a 15%-ot az önkormányzattól kapják meg, ami végül is szintén állami támogatás!!!!!!!!
I-brahi 2009.04.23. 17:02:34
redriot77 2009.04.23. 17:02:46
Nem értem mi kifogásod van az egyházi iskolák, intézmények ellen."
Ezzel vitatkoznék. Kíváncsi lennék rá, hogy tényleg templombajáró katolikus-e a magyar népesség 3/4-e. Én ateista vagyok, apám is az volt, az utódaim is azok lesznek. Mégis mindannyiunk adójából részesül a katolikus egyház.
Régebben olvastam erről egy cikket: ha Németországban beikszeled népszámláláskor hogy katolikus vagy, akkor az adód egy részét annak az egyháznak utalják. Sőt, ha jól emlékszem, ez egy plusz adó, ennyivel többet kell fizetni.
Ha nálunk is így lenne, Magyarország lakossága 100/ vegytiszta ateista lenne. Legalábbis papíron...
Most meg tejel mindenki a papoknak, az ateisták adójából is épülnek a templomok, még ha egyszer sem tesszük be a lábunkat oda, akkor is. + jár a papoknak a sok adómentes: temetésért, keresztelőért, stb... Nem feltétlenül a jelenlegi a legjobb rendszer.
Bocs az OFF-ért.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:04:24
kifejezetten neked tudom ajánlani Illyéstől a Puszták népét, ami meglehetősen a cigányokról ma alkotott képet írja le (lopnak, késelnek, estébé) - csak éppen nem cigányokról. Azokért az emberekért, akikről Illyés írt, valóban tett a "társadalom", magyarul állam bácsi.
execute 2009.04.23. 17:04:33
szóval már nem csak a zsírosdisznó férfiaktól, meg a koszos gyerekeiktől kell félni, mert a látszólag ártalmatlan egyedek is életveszélyesek.
I-brahi 2009.04.23. 17:05:09
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 17:07:37
"Egyébként a Magyar populáció (aki az adót fizeti) több, mint 70%-a római katolikus vallású."
Az sem mindegy, hogy mennyi adót. Ne feljtsük el, hogy az adó 80 százalékát a magyar lakosság 10 százaléka dobja össze.
khmm... 2009.04.23. 17:07:42
Minden szülő joga a gyermekének adandó nevelés megválasztása.
Any further questions?
Közöd?? (törölt) 2009.04.23. 17:09:37
az egyház meg fogja be a pofáját és tanítasson mindenkit
execute 2009.04.23. 17:11:41
khmm... 2009.04.23. 17:17:12
lóval sakkozunk szerintem..... :-))))
Őt csak a vak egyházgyűlölet fűti, értelmet ne keressünk a vagdalkozásaiban. :-( Qrvára nem érti, hogy ugyanazt a pénzt oda kéne adni akkor is "fejpénzként", ha máshová járna ugyanaz a gyerek.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:18:15
"Minden szülő joga a gyermekének adandó nevelés megválasztása."
Kiváló, akkor én, mivel jogom van rá, rózsadombi kétszázezer per hó tandíjú oskolába járatnám, és mivel alkotmányos jogom, kérem az államot, ugyan perkálja már helyettem.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:22:57
és ez mindennapos? És tényleg minden cigányasszony késel? ha terhes, akkor péláne? Csak kérdezem. Mert ilyen alapon minden magyar vagy vállalkozó és adót csal, vagy politikus és lop.
khmm... 2009.04.23. 17:24:47
Talán nézz utána az alkotmány magyarázatában, mit jelent ez....
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 17:28:18
Mindkét szó helyénvaló lehet, mert a kettő között csak kicsi a különbség:)))
Asszociális: szociálisan teljesen érzéketlen
Antiszociális: a szociális normákat tagadó, azoknak ellenszegülő
dzsi85 2009.04.23. 17:31:22
nagyszerű hogy vannak kulturált cigányok (van szerencsém ismerni többet is), de vannak akik a rák végső stádiumából is felgyógyulnak valami csoda folytán ettől még a rák halálos... (tudom hogy sánta a példa, csak vhogy szemléltetni akartam..)
de ha nagyon megoldást akarsz: félretenni a politikai érdekeket, a szemek előtt lebegő szavazattízezreket és drasztikusan hozzányúlni a segélyezési és romapolitikához!! a segélyeket munkához, oktatáshoz kötni, felzárkóztatási programokat létesíteni, de nem mutatóban egy-kettőt és arra mutogatni, hogy tessék romaprogram! ja és mindenekelőtt félretenni a médiában a "cigánynak mindent, ellene semmit" kampányt! mert ez a cikk olyan, mintha minden nap megírnák, hogy melyik faluban melyik cigány épp mennyit lopott... ja bocs, még mindig nem olyan, az utóbbi bűncselekmény míg az iskolába fel nem vétel továbbra se!
Szűcs Edina 2009.04.23. 17:34:58
Félretéve a primitív basztatásodat, lássuk hát:
A világon kétféle elnyomó szervezet létezik: az állam és az egyház. Egymásnak riválisai, ideiglenes szövetség alapján osztoznak meg a pénzen és lelkeken.
Nem jól fogalmaztam: mi fizetünk a Református egyháznak. Még az 1%-ot is. A nagyobbik gyerek állami iskolákba járt ( na jó, volt köztük alapítványi is - az a legalja) úgyhogy tudjuk értékelni az egyházi sulit. Minden pénzt megér.
Az államtól csak a FEJKVÓTÁT kapják. Azt megkapja az utolsó, rühös alapítványi iskola is - függetlenül attól, hogy milyen szar. Más állami támogatást nem kap. És kész. Akkor se, ha bakot ugrasz. az összes többi pénzt a szülők és a hívők adják össze. Uff.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:35:34
1. a vatikáni szerződés illetékes pontja (1999. évi LXX. törvény 2. Cikk) ugyanolyan _szintűt_ ír elő, nem pedig azonost. Ebbe +x% simán belefér.
2. ehhez képest egy egyházi iskola (a nagyjából hasonló fejpénzt kapó állami és önkormányzati iskolákhoz képest csak 25%-ban van korlátozva, hogy a körzetéből kell felvennie tanulókat, ami egy vicc.
desertstorm 2009.04.23. 17:46:35
z 2009.04.23. 17:52:05
HofEE 2009.04.23. 17:53:46
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 17:55:05
"segélyeket munkához, oktatáshoz kötni, felzárkóztatási programokat létesíteni"
Ezeket még kiegészíteném azzal, hogy sürgősen munkahelyeket kell teremteni az elmaradott régiókban, hogy ne legyenek olyan falvak, ahol 50 kilométeres körzetben egyáltalán nincs munkalehetőség.
Ugyan nem vidéken élek, de azért tisztában vagyok a helyi viszonyokkal. Ha az általatok festett kép igaz lenne, már senki sem élne vidéken:)))
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 17:56:14
legfeljebb az aszociálisra gondolhatsz. Az asszociális az az asszociatívnak lehetne valami a rokona.
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 17:59:33
Rákerestem a neten az aszociálist és az asszociális is használják.
Mind a kettőre sok találatot adott ki a Google:)))
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.23. 18:02:10
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.04.23. 18:03:27
szdszes vagy-e? csak mert ilyen buzi fejjel csak az lehetsz..
execute 2009.04.23. 18:04:59
Mitya Ivanov 2009.04.23. 18:08:49
Ha az alapítvány állít valamit, akkor az sem jelenti automatikusan azt, hogy az úgy is van
Tib 2009.04.23. 18:14:59
A testvére meg elmebeteg volt, állandóan pofázott, meg az akkori szint szerint imitálta a Piedone meg karate mozdulatokat, de vele sem volt semmi konfliktus.
A két gyerek anyja-apja akkor jött a falunkba, más cigány nem volt, ezek meg nagyon küzdöttek, hogy elfogadják őket.
2009.04.23. 18:24:10
Bravó. Neked az "nagy lófasz", hogy a magyar társadalom évtizedek óta abszurd mértékű toleranciát gyakorol egy végtelenül aljas, élősködésre berendezkedett szubkultúrával szemben, amelyik életvitelszerűen fosztogatja és terrorizálja a lakosságot. Azt a lakosságot, amelynek az adójából kapja a megélhetési gyerekgyártásért járó "faszpénzt" illetve a rengeteg ingyenes juttatást és kedvezményt.
Ezen kívül még mit adjunk a drágalátos cigányaidnak? Netán az életünket? Azt úgyis elveszik, ha nincs cigi, vagy túl szépen csillog az mp3 lejátszó.
havanna44 2009.04.23. 18:25:16
Tehát szomszédaim:
-apa: 40 éves rokkantnyugdíjas. "50 ezret adtam az orvosnak,hogy leszázalékoljanak"
-anya: 32 éves, életében 1 percet sem dolgozott
-gyerekek: 3 fiú. 1 iskolás, 2 óvodás.
Az anya papíron egyedül "neveli" a gyerekeit, mert így több pénzt kap utánuk. Az apa papíron, tehát nem lakik itt velük. Gyakorlatilag igen. Nem részletezném, hogy mennyire jól élnek, csak annyit mondok, hogy jobban, mint egy átag 3 gyerekes magyar család, ahol mindkét szülő dolgozik(!). DE MIBŐL????
Abból, hogy a magyar ember fizetésének csaknem a felét levonják! Ők nem dolgoznak, merthát minek erőltessék meg magukat. Ha kevés a segély mennek lopni! Legalább annyi lenne bennük, h minket, akik eltartjuk öket hagynak nyugodtan élni! Mert drága szomszédaim éjjel-nappal üvöltetik a zenét, ha ahhoz van kedvük. Ha szépen szólok nekik nem használ, ha üvültök nem használ, ha a rendőrt hívom ki, az intézkedés gyanánt elgurul szépen lassan a ház előtt. Az ember ne utálja őket? Amikor szembe jön velem az utcán egy csorda (mert ők eyedül nem járnak), akkor inkább az árokba löknek, minthogy odébb menjenek. Mert a mi adónkból épített járda az övék!
A dolog egyszerű, nem kell felelőst keresni, hogy kinek a hibája, hogy itt tartunk ahol. El kell fogadni, hogy ilyenek! Nem támogatni és védeni kell őket! Fegyelmezni kell! Sajnos a vérükben van a semmirekellőség meg a többi. Ahogy pl. a németekre mondhatjuk, hogy percíz nép, úgy rájuk a semmirekellő, élősködő nép jelző illik.
Tehát, ők nem akarnak dolgozni, nem akarnak viselkedni! Lehet azt mondani, h munkahelyet kell teremteni. De lássuk be ez a mostani helyzetben nem egyszerű. Lehet azt mondani, h a cigányt nem veszik fel dolgozni. Véleményem szerint ennek is meg van az oka. Talán, mert a szemedet is kilopja, ha nem figyelsz. Iskolába meg a többség azért nem jár, mert NEM AKAR! Mert a szülők egész éjjel mulatnak, s reggel nem bírnak felkelni. Vagy, mert esett az eső.
A baj az, hogy ők segélyből, meg ebből-abból jobban élnek, mint mi a munkából. Szóval nem kellene őket ennyire támogatni! Elfogadom, h nem lehet hagyi őket éhen halni. Bár én személyszerint.... Kapjanak annyit, amennyiből épp meg tudnak élni. Persze, akkor meg lopni megy. Akkor meg kapja meg a büntetését! Ne mondhassák a rendőreink, h nem tudunk velük mit csinálni.......
kovácske 2009.04.23. 18:35:50
Tudod, aki majd unalmában belebassza a körzőt a gyereked kezébe, a lába közé nyulkál, elveszi tőle a tízóraiját/pénzét/telefonját, kibírhatatlanul büdös, a haja tele tetvekkel, és trágárságokat óbégat ha kérdezik ha nem." véleményét osztókkal, hogy
1, nem vagyok cigány
2, belebasztam a körzőt általánosban a padtársam kezébe
3, én diplomás munkát végzek, ő (akinek belebasztam a kezébe a körzőt) szakmunkás lett.
4, szerintem meg kéne nézni azt a gyereket az iskolának és ha "igazi, tipikus, putriscigány gyereket.
Tudod, aki majd unalmában belebassza a körzőt a gyereked kezébe, a lába közé nyulkál, elveszi tőle a tízóraiját/pénzét/telefonját, kibírhatatlanul büdös, a haja tele tetvekkel, és trágárságokat óbégat ha kérdezik ha nem", akkor felzárkóztató osztályba tenni, ha meg nem illik rá a fenti leírás, akkor felvenni. nem pedig azzal foglalkozni, hogy cigány, vagy nem cigány.
+1: a kötelező (most nem nézek utána, de mintha 1 év ovi kötelező lenne az 1ső osztályba lépés előtt) óvoda megtaníthatja azokat az ismereteket, készségeket, amik az iskolaérettséghez alapelvárásként kellenek.
+2: a szülőt a tv. arra kötelezi, hogy etesse a gyereket, meg vigye el az iskolába. sokan ennél többet is megtesznek a gyerek érdekeit szem előtt tartva, de ez nem indok arra, hoyg az iskola a szúlőre hárítsa a felelősséget, ha a tanárai nem képesek megtanítani a gyereknek a tananyagot. főleg, hogy kb. 10 éves korig a gyereket alapból érdekli minden, ahhoz kell külön erőfeszítés, hogy elvegyék a kedvét.
+2: egyébként is mi az, hogy cigány? azért, mert füstös? mutatok bármikor szőke, fehér, kék szemű embert, nem is keveset, aki cigányabb a győzikénél. jó lenne már erről a rasszista vonalról leszállni és azt nézni mindenkiben, hogy mit tesz le az asztalra, nem azt, hogy honnan jön.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 18:36:42
Kezdhetném úgy, hogy "félretéve a primitív hazugságodat", de sajnos nem tehetem, pláne, hogy ferdítesz tovább.
Eleve azt hazudtad, hogy az egyház a saját adójából tartja fenn magát, fejkvótáról és az egyházaknak az elvett ingatlanokért az idők végezetéig "járó" zsetonról mélyen kussoltál. Nem eget verő összeg, (ha jól tudom, kevesebb, mint 10 milliárd, tehát csekélység) de érdekes, apám kapott egy darab összeget az orosz hadifogságért, és olyanról sem nagyon hallottam, hogy az államosított gyárért bárkinek járna az örökké ikszmillió, de még ikszszázezer sem. Csak az egyházaknak. Természetesen az egyébként is "járó" állami zsetonok mellé. Állam bácsi a magyar egyházakra jelenleg kábé 100 milliárdos nagyságrendben költ, ebből 26 milliárdot az általad lesajnált fejpénzre, amiből a szaros állami iskolák kénytelenek pontosan ugyanazt a funkciót betölteni, amit az egyházi, csak persze az egyháziak több pénzből.
Az egyházi iskola ugyanis nem csak az állami fejpénzből gazdálkodik, hanem – mint voltál kedves megemlíteni – a szülők pénzéből is, meg persze az egyház sem csóró, meg hát az 1%-ok is csak kiadnak valamekkora összeget. Ez elég egyértelműen megszünteti a versenyhelyzetet. Több pénzből nem nehéz jobbat nyújtani, persze szigorúan csak nem hívőknek, vagy olyan nem hívőknek, akik bambán tűrik, hogy az extra szolgáltatások egyike a kötelező hittan.
Nem te vagy az első, aki letagadja az állami támogatást, más kérdés, hogy ha egy intézményt egyházi iskolának hívnak, akkor a zsé mellé extra jogokat is kap, és cserébe minden tőle telhetőt megtesz, hogy véletlenül se keverhessék a csoffadt állami intézményekkel, de még igyekszik az állami pénzt letagadni, vagy ha az nem megy, akkor kicsinyíteni.
Érdemes röhögni, itt következik az (egyik) hivatalos indoklása,miért köll pízt adni az egyházaknak az oktatásért. Voilá: "[a]z egyházak állami támogatására egyrészt tehát azért kerül sor, mert az egyházak (részben) állami feladatot (is) ellátnak, másrészt azért kell támogatni az egyházakat költségvetési forintokkal, mert az egyházak az ilyen tevékenységeik végzéséhez nem rendelkeznek elegendő gazdasági-vagyoni háttérrel, pontosabban fogalmazva, ma Magyarországon az egyházak számára nem állnak rendelkezésre olyan anyagi bázisok, amelyekre támaszkodva az államtól átvállalt feladataikat zavartalanul elláthatnák."
Szóval egyedül mégsem menne? Ejnye, ejnye.
Ja, és mert felmerült, több-e vagy kevesebb. Nem, ugyanannyi, de. Az egyházaknak menő pénz az úgy megy, hogy van az alap fejkvóta, ami valóban azonos, ám utólag megfejelik az önkormányzatok által iskoláknak adott zsé _átlagával_, vagyis valóban többet kapnak, mint akár az állami, akár az alapítványi iskolák, utóbbiak ugyanis nem kapnak extrát, legalábbis tudtommal nem.
Annak az időnek pedig szerencsére vége, amikor az egyház az államnak valódi riválisa lehetett (kivéve, hogy az oktatásban az állam segítségével behozhatatlan előnye van), továbbá mostanra (szintén szerencsére) az egyház normális demokráciában egyház nem lehet elnyomó szervezet, az hiányozna még csak. Ezt legfeljebb szeretnéd. Az, modell, amiről te beszélsz, Afrika és Ázsia egyes országaiban fut, csak azt te biztosan nem szereted, mert ott ugye az iszlám a menő.
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.23. 18:38:51
2009.04.23. 18:39:25
Ezeket tovább pénzelni?
Minek?
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 18:46:33
a híres "abszurd méretű" (ám, mint itt is elég jól látható _nem létező_ társadalmi tolerancia egy büdös fillérbe sem került. A rendszerváltás előtt is cigányoztak, most is cigányoznak, csak kicsit szabadabban és durvábban, meg most már itt-ott tettekre is váltják az utálatot.
1992-93 magasságában indult el a valódi gettósodás a cigány munkahelyek tömeges megszűnésekor, ha akkor valaki észbe kap, és átképzésre meg egyebekre megfelelő pénzeket költ, akkor _talán_ nem lennének falvak, ahol a most születő cigánynak nem hogy az apja, de a nagyapja sem dolgozott, holott a családban 1993 előtt mindig akadt, aki dolgozott.
Csak persze neked, mint a többségi társadalom egyik díszfaszának nehéz beismerni, hogy cigányozáson kívül az ég adta világon semmit sem tettél a cigányok ügyében, és te vagy többségben, és az ostobán odaszórt segélyeken kívül állam bácsi is kibaszott keveset.
Márpedig a lelkiismeretfurdalásnál mégiscsak kevésbé fáj annak hajtogatása egészen a hit eléréséig, hogy a többség mindent megtett, bármennyire is hazugság.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 18:48:35
bezzeg a két csávó, aki a cigány nőt és a lányát verte, azok igen, gondolom legyünk rá büszkék - vagy mégse?
Te lennél a legjobban megsértve, ha a magyarokat azokkal a barmokkal azonosítanák ...
2009.04.23. 18:51:44
Még szerencse, hogy vannak a hozzád hasonló liberális díszfaszok, akiknek ez semmi. Az is szerencse, hogy egyre kevesebben vagytok.
havanna44 2009.04.23. 18:52:49
Sixy 2009.04.23. 18:54:12
Adott egy rejtett kamerás felvétel, ahol előre azzal a szándékkal mentek egy oktatási intézménybe, hogy kiprovokáljanak olyan szituációkat, amikből levezethető, hogy itt bizony tombol a rasszizmus. Miközben nem említünk szót esetleg a másik oldal véleményéről.
Az egyik (a roma) gyerek átiratkozni akart (valójában nem akart) egy másik EVANGÉLIKUS (!) iskolából év közben. A tantestületnek ez volt a negyedik kérelme, amit elutasított. Mivel az osztálylétszámok már megteltek (elvégre a beiratkozásnál feltöltötték őket), erre nemigen van mód, máshol is elég ritkán. Nem romáknak is.
A másik (a nem roma) gyerek nem átiratkozni akart, hiszen még nem is iskolás korú, a szülő csak érdeklődött, hogy milyen lehetőségek vannak az iskolába iratkozásra. Mivel a leendő osztályok még nem is léteznek, nyilvánvalóan nem mondja azt az igazgató, hogy be vannak telve.
Szóval egy kicsit szálljunk már magunkba, mert ez a folyamatos feszültségkeltés már egyáltalán nem vicces. Ez egy mocskosul manipulatív vizsgálat volt, aminek a célját én nyilván nem tudhatom, de egy két eredménye ilyesmi lehet:
- A magyarokat a romák ellen uszítani, hiszen ez a fajta torzítás hajlamos mélyíteni az előítéleteket. Tessék megnézni, hogy a fenti kommentekben is mennyi roma-ellenes sztereotípia jelent meg, pedig a dolog egyáltalán nem a segélyezésről vagy az erőszakról szól.
- A romákat a magyarok ellen uszítani, azt mutatva, hogy a magyarok mennyire előítéletesek, rasszisták, kirekesztők. Ezáltal méginkább mélyíteni ezt a gödröt vice versa.
- Az embereket az egyházak ellen uszítani, hogy lám-lám, már megint a kapzsi egyház, lenyúlja az adófizetők pénzét és milyen mocskosul diszkriminatív. Tessék megnézni, hogy a fenti kommentekben megjelentek az ilyen vélemények is, pedig ez a dolog arról sem szól, hogy miből kapják a támogatást az evangélikus gimnáziumok.
----
Én ennél tovább nem akarok menni, mert nem lehetek biztos abban, hogy ezt az egészet azért találták ki, hogy eltereljék a közfigyelmet az ország botrányos anyagi állapotairól. A fene tudja, lehet, hogy nekik meggyőződésük, hogy ezzel tényleg jót tettek.
De sajnos én azt látom, hogy az ilyen módszerek csak feszültséget és gyűlöletet keltenek, ami akárhogy is nézzük rossz. A megoldás nem abban lenne, hogy pellengérre állítunk egy iskolát, ahol ráadásul nem is egyértelmű ez a helyzet, hanem az, hogy elkezdjük példaként felhozni az olyan iskolákat, ahol ez pont ellenkezően működik. Mert vannak ilyenek, tessék megnézni a Közgazdasági Politechnikumban is működő "legyen egy roma barátod" programot, vagy a Kapcsolda nevű programot, ahol mozgássérült és értelmi fogyatékos gyerekeknek szerveznek programot az iskolai diákok. De valahogy erről cikket írni nem annyira fontos.
Mert arról írni könnyű, ha romát ölnek, vagy ha roma öl, de arról senki nem ír, ha roma és nem roma közösen tesznek valamit.
Arról írni könnyű, hogy felvonulást tartanak a melegek és ez milyen indulatokat kelt az emberekben. De arról kevesen számolnak be, hogy egy meleg és egy heteroszexuális akár még barátok is lehetnek.
Bennem is vannak félelmek. Kialakulnak ezek a sztereotípiák, vagy legalábbis kialakulófélben vannak és próbálok (őszintén próbálok) ezek ellen küzdeni. Nem könnyű. De ha a másik, saját magát már toleránsnak, kvázi e téren megvilágosultnak aposztrofáló oldal erre csak annyit tud tenni, hogy odajön hozzám és beperel, amiért látja bennem ezeket a sztereotípiákat, akkor nehéz lesz egyről a kettőre jutnunk. Ha ő maga annyira toleráns, akkor adjon nekem is segítő kezet, forduljon oda hozzám, gyenge, tolerancia szempontjából esetlen emberhez is és segítsen, hogy megszabaduljak ezektől a gondolatoktól.
Mint a kis szekér és a nagy szekér, tiszta buddhizmus az egész.
Furcsa ez, hogy az ilyesfajta szeretetről keveset hallani manapság.
----
Ha bárkit megsértettem volna, esetleg azt a következtetést lehetne levonni a hozzászólásomból, hogy rasszista vagy diszkriminatív vagyok, sajnálom, ez távol állt és távol áll most is tőlem. Remélem, senki nem értelmezett így semmit a fentiekről.
----
Olvassátok el az evangélikus igazgató lelkész véleményét is. Nem állítom, hogy ezzel kellene egyetérteni és azt sem, hogy én ezzel értek egyet (hiszen nem tudhatom a valódi okokat). Csak arra kérlek titeket, hogy olvassátok el:
www.evangelikus.hu/aktualis/egy-masik-evangelikus-iskolabol-ment-volna-at-a-benkaba-a-roma-kisfiu
----
ui.: Ami számomra a legjobban fáj, az az, hogy mindezt végigjátszották a kisfiúval. Benne ezek után milyen kép, milyen sztereotípia fog kialakulni a nem romákról?
2009.04.23. 18:57:04
S. Annyi 2009.04.23. 18:58:25
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 18:59:06
Annyira unalmas ez az "én adómból" duma.
Nem tudom, hogy mennyit keresel, nem is érdekel, de általában azok a leghangosabbak ebben a témában akik még a bruttó 180 ezret sem keresik meg.
2009.04.23. 19:00:15
havanna44 2009.04.23. 19:03:36
Édes istenem! Miről beszélsz ember?!
A rendszerváltás előtt szabad volt őket nevelni! Akkor is ugyanúgy adott volt a lehetőség, h iskolába járjanak. És ha jártak volna, akkor nem kéne átképzésre költött pénzekről beszélni! Az általad említett idők előtt ha nem dolgoztak nem is ettek! Mint ahogy a magyar sem. Dolgozni kellett. Aztán amint bevezették a mindeféle segélyt, ők rögtön vérszemet kaptak és b*sztak dolgozni! Régen ha loptak, lehetett megfelelően büntetni. Most nem lehet!
Ennyi!
S. Annyi 2009.04.23. 19:04:26
2009.04.23. 19:08:04
Már írtam egy korábbi kommentemben, hogy bűzlik az egész sztori.
Az egyik legközismertebb uszító és bajkeverő cigányszervezet bemegy rejtett kamerázni egy iskolába? Ugyan már, csak a keverik a szart, hogy megint egy jóízűt rasszistázhassanak. Ezeknek az az érdeke, hogy minél több etnikai színezetű konfliktus legyen, mivel ebből élnek.
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 19:08:53
Ezt egy szóval sem mondtam, csak ne hangoztassa, hogy az ő adójából tartják el a cigányokat. Ezzel az erővel egy magas jövedelmű ember mondhatná azt is, hogy az ő adójából épülnek az utak, működnek az iskolák és a kórházak, így az alacsony jövedelműeknek semmi keresnivalójuk ott.
havanna44 2009.04.23. 19:09:38
Nem tudom, hogy mennyit keresel, nem is érdekel, de általában azok a leghangosabbak ebben a témában akik még a bruttó 180 ezret sem keresik meg."
Ezt így te sem gondoltad komolyan? Nem teljesen mindegy, h mennyit keres?! A felét akkor is viszik az ingyenélők!
kovácske 2009.04.23. 19:11:33
z 2009.04.23. 19:12:18
Cigánynak azt szokták nevezni, aki "cigánymód" viselkedik, még olyan is van, hogy "szőkecigány". Ha már letett valaki valamit az asztalra, akkor UTÁNA már nem is szokott senkit érdekelni a származása, az ilyen cigányembert még védeni is szokták és példálóznak vele, hogy van ilyen is. Ha úgy öltöznék fel és úgy viselkednék, én is simán elmennék cigánynak, így mégse jut eszébe senkinek, hogy lecigányozzon.
Az meg, hogy valaki a származása alapján nem jut be valahová, ahová nem kötelező őt fölvenni, az sajnálatos, de van ilyen. Valaki meg az anyagi helyzete miatt nem adhatja a legjobb iskolába a tehetséges gyerekét, engem pedig jelentősen hátráltat a magyar középosztálybeli származásom abban, hogy a Yale-re járjak. Ezért mentem a kevésbé nívós, helyi egyetemre, ahogy őt is fölveszik majd a helyi suliba, mert kötelező.
Nagyon sok mindenkiben van valami (vagy épphogy nincs), amitől hátrányos helyzetű lesz, az egyenlőség és az egyenjogúság illúzió, nem lehet valakinek csak úgy adni az ilyesmit. Vagy küzd érte, vagy marad ahol van. Egyéni elbírálás vagy sem, a nők és a feketék is együtt harcoltak a jogaikért és termeltek ki egy értelmiségi réteget, ha a cigányok tenni se akarnak ezért, ne csodálkozzanak, hogy elküldik őket mindenhonnan. Nem nekünk kéne megmondani, mi lenne a jó nekik, nekik maguknak kéne elkezdeni megcsinálni a jót, abban kéne is őket támogatni.
S. Annyi 2009.04.23. 19:14:47
havanna44 2009.04.23. 19:20:15
Vegyünk egy példát: ha valaki bruttó 300 ezret keres havonta, annak a nettója kb 170 ezer. Tehát 130 ezret vonnak le. Ennek jelentős része kerül újraelosztásra. Kb 90 ezer!
Érted?!
S. Annyi 2009.04.23. 19:21:51
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 19:25:34
Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. Nem nézem le azokat, akik keveset keresnek, csak szerintem nagyon elcsépelt és demagóg azzal érvelni, hogy az "adómat" a cigányok viszik el.
Az adó többek között arra való, hogy segítsük a perifériára szorultakat. Ez nem mindig igazságos, de ez van.
2009.04.23. 19:25:42
1953 2009.04.23. 19:26:57
Nem ismerem sem a nemedet sem a korodat sem azt,hogy vannak e iskolás korú gyerekeid,de ha vannak légyszives válaszolj nekem ezen az oldalon néhány sorban,de őszintén,hogy járatnád e gyerekedet olyan iskolába,ahol a cigány származású osztálytársak naponta megverik,elveszik uzsonnáját,értékeit.Tisztelettel várom őszinte válaszodat.
S. Annyi 2009.04.23. 19:27:26
2009.04.23. 19:27:48
havanna44 2009.04.23. 19:28:04
Szűcs Edina 2009.04.23. 19:33:31
Nagyon okos vagy, ugye tudod?
Szerinted az a korhadt agyú szülő, aki esetleg igazad ad neked, az nem adhatná az ő rühös 1%-át a saját iskolájának? Másrészt bebizonyosodott, hogy az állami iskolák pont annyit érnek, amennyire népszerűek. pedig évtizedeken át locsolták beléjük a pénzt. de ott nem pedagógusok voltak, hanem kommunista káderek.
***********
Jó helyen példálódzol az apáddal - az én nagypapám meghalt az orosz fogságban, meg két testvére is, egy rokon menekült meg, ő sem kapott semmit.
És jobb is ez így - legalább elmondhatja, hogy nem kapott semmit.
Pont a kommunisták fojtották el az egyházakat és vették el a vagyonukat - mert annyira féltek a hatalmuktól.
Az a vagyon nem az egyház munkájának, hanem jó marketingjének és a jó termékének a gyümölcse. de ez nem jogosítja fel az államot arra, hogy elvegye, uralkodó tagjainak zsebeibe áthelyezze. Igenis, a birtokok, épületek, egyéb vagyontárgyak visszajárnak. Piacgazdaság van, ha valaki úgy dönt, hogy a pénzéért lelki békét vásárol, akkor ez szíve joga.
**********************
Azt mondtam, hogy a hívők pénzzel támogatják az iskolát.
Te, retardált barátom, erre azt állítod, hogy ők jogtalan előnybe kerülnek emiatt. Adjál te is a kommunista csökevény iskolátoknak a fizetésedből és akkor kiegyenlítődnek az esélyeid.
Tehéntőgy 2009.04.23. 19:34:24
nothing.at.all (törölt) 2009.04.23. 19:38:06
tehát, ha ez egy olyan ország lenne, hogy semmilyen adót sem kell fizetni, te boldogan adnál oda 300 ezres fizetésedből 130-at a szomszéd, periférián élő roma családnak? (és ne gyere azzal, hogy kórházak, meg iskolák, mindegy, hogy 1 vagy 1 millió ember termeli ki azt a pénzt, amit megkapnak)
2009.04.23. 19:40:24
S. Annyi 2009.04.23. 19:40:25
hoseman 2009.04.23. 19:44:13
2009.04.23. 19:44:33
2009.04.23. 19:50:12
Tehéntőgy 2009.04.23. 19:54:41
karakter 2009.04.23. 19:57:35
asszem Tolna-megyében valahol..
nem kéne lemásolni valahol++"""???
Szűcslaci 2009.04.23. 20:01:40
Legalábbis a keresztény egyházak iskoláiban - továbbá időbeni korlátot is fel lehet állítani.
rasszizmust nem tapasztaltam soha a tantestület részéről - még a felvételinél sem. De minden szülővel elbeszélgetnek és figyelemmel kísérik a felvett tanulók családi életét is. Problémás családok gyermekeit nem látják szívesen, akkor sem, ha az iskola közel lenne nekik. Azokban az iskolákban nincsen rendbontást, mert a konkolyt kiirtják a búza közül - nagyon helyesen.
Az iskolába bekerülés elengedhetetlen feltétele a felvételi - túljelentkezés van, válogathatnak. Meg is teszik.
**************
Pri Tek 2009.04.23. 20:02:10
havanna44 2009.04.23. 20:02:59
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 20:03:46
Első olvasatra tök szép dolog, hogy azt mondod, "egy kicsit szálljunk már magunkba, mert ez a folyamatos feszültségkeltés már egyáltalán nem vicces", csak éppen ehhez magad is hozzájárulsz, amikor manipulációt emlegetsz a felvétel esetében, beállva azok közé, akik szerint nincs diszkrimináció, csak néha a gonosz jogvédők manipulálgatással hergelik a közönséget.
"A másik (a nem roma) gyerek nem átiratkozni akart, hiszen még nem is iskolás korú, a szülő csak érdeklődött, hogy milyen lehetőségek vannak az iskolába iratkozásra."
Szerintem vagy nem olvastad a postba linkelt cikket, vagy nem veszed figyelembe.
"Egy órával később ugyanezzel a történettel (a gyereket másodiktól az egyházi iskolába járatná a szülő) elindult a nem roma apa. A belépő férfit hellyel és kávéval kínálták.
- Jelenleg Budapesten élünk, elsős a lányunk, de júniusban Szarvasra költözünk, és a feleségemmel azt szeretnénk, ha ide járna a lányunk - kezdte mondókáját az átlagos kinézetű, középosztálybeli férfi."
Továbbá az ott van a cikkben, hogy nem pusztán kibaszásból mentek oda: "Mohácsi Erzsébet, az esetet feltáró esélyegyenlőségi alapítvány vezetője azt mondja, sok panasz érkezik a szülőktől, hogy az egyházi iskolák nem szívesen fogadnak be roma gyerekeket. Így került látóterükbe ez a szarvasi iskola."
Az iskola pedig éppen a legsúlyosabb pontokat nem cáfolta: a cigány apukának túlzsúfolt osztályokról tettek említést, a nem cigánynak kihangsúlyozták, hogy szó sincs zsúfoltságról. A másik evangélikus iskolából jövő elsős, tehát már tanuló cigánygyerek apját a tetvetlenítés hasznosságáról győzködik, mert ugye "a cigányok _mind_ tetvesek", és hogy, hogy nem a nem cigány apukát erről nem világosították fel, persze csak ha a jogvédők nem hazudnak, mint a vízfolyás.
Külön poén, hogy az igazgatónő így háborog: "felháborítónak tartja, hogy rejtett kamerával becsapta őket a kalapos ember (a kalapos ember: a cigány férfi - a szerk.), hiszen nem is akarta valójában átíratni a gyermekét", amikor ugye ott volt a rendes magyar ember, aki szintén nem akarta a valóságban átíratni a gyereket, de az nem felháborító és nem becsapás.
Én szívesen elhiszem, hogy ez mind nem történt meg, csak valahogy nem túl valószínű.
Igenis, létező problémával állunk szemben. Mind ha a sok tanulatlan, és a sajnos valóban sok bűnöző cigányt nézem, mind ha a diszkriminációt, ráadásul kölcsönösen erősítik egymást.
A "legyen egy roma barátod" program is csodálatosan hangzik, csak éppen a valódi problémához még kisujjal sem közelít. Lehet a politechnikum hallgatóinak akár hat tucat "roma", vagyis cigány barátja is, attól még a gettósodott területeken egy milliméterrel nem lesz jobb a helyzet: sem a cigányoké, sem az őket elszenvedőké.
2009.04.23. 20:10:40
A kis Kolompár Winettou megkap minden támogatást az államtól (nem a segélyt elivó putrisok, hanem az adófizetők pénzéből), ingyen oktatás, ingyen tankönyvet, ingyen étkeztetést, stb. A kis Winettou viszont így sem jár szívesen iskolába, mert ő gengszter akar lenni, az náluk nagyon raj. Ha mégis bemegy, akkor terrorizálja az osztálytársait és akadályozza a normális tanulást. Tanulni hülyeség, ráadásul az ő kultúrájában a munka nem érték. Meg is unja az iskolát és elmegy bűnözőnek, de előtte még modellt áll a mohácsi-féle fajvédőknek, mint a kirekesztés és a rasszizmus áldozata. Rövidesen elkapják lopásért vagy késelésért és az adófizetők pénzén elmegy üdülni a börtönbe (ott milyen ÁFA-t is fizet?). Kiszabadulva, kigyúrt bűnözőként szívesen fogadják bármelyik közismerten nagy ÁFA befizető cigány maffiában.
Kolompár Winnetou-ra szüksége van a társadalomnak. Ne küldjük kényszermunkatáborba, hogy valami haszna is legyen.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 20:12:27
"Pont a kommunisták fojtották el az egyházakat és vették el a vagyonukat - mert annyira féltek a hatalmuktól."
ja, magas rangú egyházi emberek hathatós közreműködésével, tudod, III/3 és egyházügyi hivatal, csinos kis cuccok voltak ezek, és kurva sok pap volt beszervezve, persze azokról kussban kell maradni, mert hát papok, ugye.
"Az a vagyon nem az egyház munkájának, hanem jó marketingjének és a jó termékének a gyümölcse."
Könyörgöm, csak ezt ne. A tizedhez semmiféle marketing nem járult, elvették a paraszttól és annyi.
"Azt mondtam, hogy a hívők pénzzel támogatják az iskolát.
Te, retardált barátom, erre azt állítod, hogy ők jogtalan előnybe kerülnek emiatt. Adjál te is a kommunista csökevény iskolátoknak a fizetésedből és akkor kiegyenlítődnek az esélyeid."
Látom, a lila ködtől vagy olvasni, vagy értelmezni felejtettél el. Az előny az állami pénzből származik.
Azt pedig a keresztényi szeretetednek írom fel, hogy kommunista csökevény iskoláról hőbörögsz, holott tudnod kellene, a következő generáció túlnyomó többségét ezek az általad keresztényi módon lenézett kommunista csökevény iskolák nevelik fel, jóval kevesebb pénzből, mint a te kibaszott elit iskolád.
dzsi85 2009.04.23. 20:19:08
megint a félrebeszélés megy, megint a nagy semmibe mutogatás.. érdekelne, hogy szerinted mi a romakérdés megoldása!? már úgyértem olyan megoldás, ami a romakérdést oldja meg, nem a liberálisok egy százalék fölé kerülését.. ;)
ezzel a munkahelyteremtés dumával meg nem tudom mit akartál mondani... szerintem a munkahelyekről nem romákat küldtek el tömegesen, mert a magukfajta azt nem szereti... a szociális segélyből meg a feketézésből élést annál inkább!
a romák főleg nem azért nem dolgoznak, mert nincsen munka, ebben azt hiszem különösebb vita nélkül, pusztán nyitott szemmel járva egyet kéne értenünk... dehát sajnos a liberális gondolkodásmód sok-sok meglepetést tartogat az átlagember számára.. (lásd még kettősmérce, struccpolitika, szemellenző, stb, stb...)
egyenlítő 2009.04.23. 20:23:53
"Problémás családok gyermekeit nem látják szívesen, akkor sem, ha az iskola közel lenne nekik. Azokban az iskolákban nincsen rendbontást, mert a konkolyt kiirtják a búza közül - nagyon helyesen."
Ezt mondja Jézus neked? Ez-e a keresztény egyházak hivatása? Kiket kell felkarolniuk? Kiken kell segíteniük?
Ez az igazán szörnyű az esetben. Tetteikkel megtagadják a hitüket. Bocsánat, ez nem hit, vallás. Bocsánat, nem is vallás. Ők nem hisznek, nem vallanak, csak ...
Mit is tettek?
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 20:24:00
ja, bocs, ezt kihagytam:
"Másrészt bebizonyosodott, hogy az állami iskolák pont annyit érnek, amennyire népszerűek. pedig évtizedeken át locsolták beléjük a pénzt. de ott nem pedagógusok voltak, hanem kommunista káderek."
Azt hiszem, szívesen összeeresztenélek egy jó kis bokszmeccsre az általad gyönyörűen en bloc lekomcsizott tanárokkal.
Ha az átkosban nevelkedtél (amire van esély, ha a lányod iskolába jár) téged is ilyen "kommunista káderek" tanítottak, ajánlom, egyesével keresd fel őket, és mondd a szemükbe.
Ha meg nem, hanem már te is katkóknál nevelkedtél, akkor gratulálok a tanáraidnak, kiváló embert faragtak belőled: a keresztényi szeretet iskolapéldája vagy.
2009.04.23. 20:26:21
Szűcslaci 2009.04.23. 20:28:05
Érdekes, én nem látom azt a nagy szegregációt, rasszizmust.
Több cigány ismerősünk is van, mind rendesek, mindegyik gyermekei iskolázottak, vagy most járnak iskolába. Nem cigányok - emberek. Még a is lehet, hogy jobbak, mint én.
Én szegény gyermekként nevelkedtem fel, csak az anyukám nevelt. Nem különböztem a kortárs cigánygyerekektől - sőt némelyikül lényegesen jobb anyagi helyzetben nevelkedett. Mégis tanultam, rendezett életet élek és adót is fizetek. A lehetőség adott minden magyar állampolgárnak, hogy tanuljon és kilépjen a számára hátrányos környezetből. De ehhez akar kell és nem önsajnáltatás önös érdekből.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 20:30:05
"Az iskolába bekerülés elengedhetetlen feltétele a felvételi - túljelentkezés van, válogathatnak. Meg is teszik."
A felvételinek híve vagyok, de itt erről szó sem volt.
Már persze leszámítva, azt az eshetőséget, hogy az apák kinézetéből száz százalékos biztonsággal megállapítható a gyerek képessége, de az a gyanúm, ha ez így lenne, sehol sem pocsékolnák azt rengeteg felesleges papírt, meg azt a rengeteg időt a felvételiztetésekre.
yanchi345 2009.04.23. 20:38:18
yanchi345 2009.04.23. 20:42:38
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 20:43:23
"szerintem a munkahelyekről nem romákat küldtek el tömegesen, mert a magukfajta azt nem szereti"
lám, lám, sokadszor bizonyosodik be, hogy a cigányozók többségnek halvány fingja sincs a valóságról.
1992-93 magasságában az akkor ~70%-ban dolgozó cigányok zöme (az akkor dolgozók úgy 80%-a) egyik napról a másikra munkanélküli lett, nem saját akaratából. Az akkoriban elbocsátottak százezreknek meglehetősen nagy százalékát tették ki, átképzésükre egy vas sem ment, munkahelyteremtésről szó sem esett az ő esetükben, dolgozni már akkor is hasonló kondíciókkal mehettek (vagyis nem mehettek), a mára gettósodott falvak cigányainak java része ennek a generációnak a fia, unokája, estébé.
Pepe83 (törölt) 2009.04.23. 20:51:59
"szerintem a munkahelyekről nem romákat küldtek el tömegesen, mert a magukfajta azt nem szereti"
Budapesten, mint azt bizonyára tudod most rengeteg utat újítanak fel. Ott csak cigányok dolgoznak, mint ahogy az elmúlt években épült 400 km autópályát is cigányok csinálták. Hidd el, hogy ha van munka, akkor a többség szívesen dolgozik. Ja, és ezt nem a szivárványszínű, liberális szemüvegem miatt írom:)))
E-one 2009.04.23. 20:54:32
Nem egyszerű dolog ez? Van, ami jobb, van, ami rosszabb. Csak ne általánosítsunk már, hogy minden tökéletes, ami egyházi.
Bobby Newmark 2009.04.23. 21:20:05
1. Minden szociális juttatást adókedvezménnyé alakítani, vagy természetben juttatni.
Én a gyerekem tankönyveit írhassam le az adómból, akinek meg nincs adója, az kapjon tankönyvet vagy tankönyvutalványt.
Természetesen csak akkor, ha szükséges, és a gyerek befejezte az adott osztályt. Nem csencselünk tankönyvjeggyel. Kicsit nagyobb adminisztrációt igényel, de úgyis ki kell rúgni a jelenlegi közszféra felét.
Segélyt is élelmiszerjegyként osztani. Ha én kaphatok jegyet a munkahelyemről, és gond nélkül fel tudom használni, akkor nekik miért derogál?
Ételjegy alkoholra a továbbiakban nem költhető. Ellenőrizni.
Gyerek után szintén adókedvezmény, vagy természetbeni. Esetleg CSAK adókedvezmény. És maximum három gyerekig. Nincs szükség lecsúszott nagycsaládokra. Annak legyen nagy családja, aki megengedheti magának.
2. Iskolakötelezettség. Betartani. Ha egy tanköteles gyereknek egy évben 60(300 óra?) nap igazolatlan hiányzása van, a gyereket állami gondozásba venni, bentlakásos katonai általános(na hát ilyet majd csinálni kell :P) és középiskolába járatni. Utána választhat, hogy szakmát tanul, vagy marad hivatásos, esetleg rendőr, tűzoltó, stb.
Bentlakásos felzárkóztató iskolák azoknak, akik másodszorra lennének kénytelenek osztályt ismételni.
Mindezek persze kötelező jelleggel. Megtagadása szülő részről bűncselekmény.
3. Családi adózást bevezetni. A segélyt sem személyre, hanem családra osztani. Nem kell nekik annyi kajajegy.
4. Magántulajdon védelme. A saját ingatlanomon belül ha támadás ér, legyen jogom azt _bármilyen eszközzel_ elhárítani. (Na azt nem tudom, hogy küszöbölném ki, hogy berángassanak egy putriba, 537 késszúrással végezzenek velem, és rám fogják, hogy betörtem...)
5. Színesfém-kereskedelmet engedélyhez kötni. Akinek nincs fémkereskedő-igazolványa, az csak némi szemétdíj kifizetése után helyezhet el fémhulladékot a telepeken.
Nos, melyik az a probléma, amit ez a kis csomagocska nem oldana meg? Ja, persze lehet, hogy az elején le kéne verni pár lázadást, de hát mi rossz van abban? Ja, meg gyerekeket besorozni lehet, hogy kicsit embertelen, de eredményt várunk, nem?
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.23. 22:05:13
Nézd, már elég sokan ragozták itt a dolog egyes aspektusait. Csak két gondolatot fűznék a kérdéshez hozzá.
1. Minket, középosztálybelieket kihagytak a privatizációból, nem osztottak lapot, hogy a társadalomban feljebb jussunk.
Az egyedüli esélyünk a felemelkedésre a tudáson keresztül nyílik.
Ergo : ha ebben valaki minket meggátol ( p.l. a fizika tanulásában a fizikatanárt vascsővel ütlegelő cigánykölyök és az azt filmező cigányluvnya ), akkor nem leszünk boldogok.
Csúnya dolog az általánosítás meg az előítélet, de még csúnyább az, ha a gyerekeink nem kapják meg azt az iskoláztatást, amely segítségével többre vihetik.
És ha a két csőnya dolog közól csak az egyiket lehet elkerülni, gondolhatod, hogy melyiket fogjuk.
2. Méltatlankodsz, hogy az egyházi sulikban miért oly kevés a kormos. Nos a válasz egyszerű. Az erőforrások végesek. És a véges erőforrásokat oda kell invesztálni, ahol jobban megtérülnek.
Ugye, lehet(ne) úgy is bort csinálni, hogy az ember kimer egy hordónyi szennyvizet és azt különböző költséges kémiai folyamatok segítségével tokaji aszúvá alakítja. Azonban a tokaji aszú készítésének van egy kevésbé költséges de legalább ilyen hatásfokú másik módszere is.
Végezetül : meggyőződésem, hogy a Föld túlnépesedett. A hétmilliárd ember az sok. Én a szeggregációt úgy veszem, mint egy olyan folyamatot, amely a túlnépesedés ellen hat. ( Régen volt a jó kis feketepestis, ez mára megszűni :( . Valami azért csak kell helyette :D )
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 23:26:47
szép hosszút írtál, rengeteg demagóg ötlettel, gratulálok.
Hogy azt citáljam, amiről elég információm van, közlöm veled, hogy a tankönyveken (nem minden, és csak a középiskoláig, de) állami támogatás van. Te tényleg elhiszed, hogy, az az irodalom könyv, kijön 700 forintból, amennyiére te veszed meg? Kuksiz már meg egy hasonló formátumú könyvet, jé, kétezer. Ezek után milyen adó visszatérítést vársz még el, kis pofám, mesélj?
Továbbá tényleg érdekel, hogy szerinted a gettólakó cigány hogy a faszba tud majd adó visszatérítést kérni azért, amit nem tud megvenni.
Ja, és ha valakinek jó lenne a családi adózás, az ugye a milliókért ellő cigányoknak, nem? Lefizet egy becsületesmagyart, és nyalja fel az adó visszatérítést, nem? Hisz úgyis ott a harminc purdé, nem?
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 23:30:39
"Minket, középosztálybelieket kihagytak a privatizációból, nem osztottak lapot, hogy a társadalomban feljebb jussunk."
Reklamálj a Jóistennél, a nyomorodról nem tehetek.
"Méltatlankodsz, hogy az egyházi sulikban miért oly kevés a kormos."
Nem, csak hozod a cigányozóktól megszokott funkcionális analfabéta formát. Én mindössze azt írtam, ne verje magát arra egy iskola, amire kötelezik.
Az adófizetés sem dicsőség, hátha így megérted - mert bár erre nem mernék nagy tétet tenni, azért a hozzád hasonlóknak is bizalmat kell szavazni néha.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 23:50:39
Á, nem lehet bírni, tele faszsággal, amit írsz.
"Segélyt is élelmiszerjegyként osztani. Ha én kaphatok jegyet a munkahelyemről, és gond nélkül fel tudom használni, akkor nekik miért derogál?"
Majd ha az egész fizetésedet étkezési utalványban kapod, és abból képes vagy a gázt, villanyt, ruhát, buszjegyet ... estébé fizetni, akkor adhatsz jótanácsokat. Vagy úgy érzed, a cigánynak bőven elég, ha örökli a ruhát, mert a cigányok ruhája az örökkévalóságig tart? Vagy a ruhát besorolod élelmiszernek? A cipőt?
"Ételjegy alkoholra a továbbiakban nem költhető. Ellenőrizni."
Lenne akkora sikere, mint a 18 éven aluliaknak nem adunk el alkoholt és dohányárut című álomképnek. Ne aggódj, ellenőrzik azt is. Kibaszott szigorúan ám!Persze mellékhatásként kialakulna (mondjuk) 80%-os (vagy inkább sokkal rosszabb) árfolyamon a tiketek cseréje készpénzre, még nehezebbé téve a segélyezettek helyzetét, és még jobban növelve a rajtuk élősködők hasznát. Kifejezetten ez a cél - vagy mégsem? És különben is: a cigaretta hogy-hogy kimaradt?
"Gyerek után szintén adókedvezmény, vagy természetbeni."
Lásd feljebb. Vagy tűzifautalványt is vízionálsz hozzá?
"Iskolakötelezettség. Betartani"
Csodálatosan hangzik. Persze az élelmiszejegyért az iskola simán adna tankönyvet meg tornazsákot, és ha a fehér gyerek nem jön be iksz napig, őt is kibaszni, gondolom így gondolod.
"A saját ingatlanomon belül ha támadás ér, legyen jogom azt _bármilyen eszközzel_ elhárítani. (Na azt nem tudom, hogy küszöbölném ki, hogy berángassanak egy putriba, 537 késszúrással végezzenek velem, és rám fogják, hogy betörtem...)"
Hát látod? A cigányok biztosn ezt hazudnák, de te biztosan igazat mondanál, és persze minden fehér bőrű is. Neked és a fehér bőrűeknek ugyanis genetikailag kódolva van az igazmondás.
"Színesfém-kereskedelmet engedélyhez kötni."
Az üzemanyag kereskedést viszont ne, mert azzal fehér bőrű honfitársaink csalnak adót, vesznek a kamionosoktól "elfolyt" üzemanyagot, kúrják át a szintén fehér bőrű kuncsaft arcát, estébé.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.23. 23:57:27
"a fizika tanulásában a fizikatanárt vascsővel ütlegelő cigánykölyök és az azt filmező cigányluvnya"
gondolom, ez neked is napi élményed, és/vagy bizonyítékaid vannak, hogy minden olyan iskolában ez az általános, ahová legalább egy cigány jár. Vagy te tényleg azt hiszed, hogy a "média" nem kürtöl világgá _minden_ ilyen esetet? Á, ennyire ostoba nem lehetsz. Vagy mégis? Ha ellenben egyedi eset, akkor mi a faszt akarsz vele igazolni?
Továbbá ezzel pont a postban említett problémánál járunk: ha minden cigánygyerek ilyen, akkor ugye ne menjenek iskolába, ám akkor kérdés, hogyan lesznek ezek a gonosz, iskolázatlan cigányok iskolázottak, elmeséled nekünk okostojás?
Vagy számodra ebben nincs ellentmondás?
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.24. 00:35:27
Sajnos, a magyar nyelvbe is behatolnak a cigány szavak.
Nekem a "raj" a méhrajt ( esetleg az útált uttörőörsöt ) juttatja az eszembe.
A "gempa" meg a gemkapcsot.
Sajnos a "séró" már polgárjogot is nyert.
Teljesen fölösleges olyan cigány szavakat átvenni, amelyek semmi pluszt nem adnak hozzá a magyar nyelvhez.
on
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.24. 00:49:00
Nos, hátrább az agarakkal a funkcionális analfabetizmus ügyében. Ugyanis én egy szót sem írtam adófizetésről.
Gondolom, máshol azon sajnálkozol, hogy a "fasisztákkal" nem lehet értelmesen beszélni. Erre te itt ilyennel jössz, hogy " reklamálj a Jóistennél, ( stb ) "
Sajnálatos módon nem ismerted fel, hogy ez az oktatásban kialakuló "szegregáció" egyik legfontosabb oka. Na mindegy.
Harmadsorban én "semmi faszt nem akarok", csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy az Erdélyi Utcai Ált. Iskeb a cigányok általában akadályozzák az oktatást. Felhoztam ezt a konkrét esetet szemléltetésképpen.
Egyébként nem érzek logikai ellentmondást állításaimban. Olcsó lenne most funkionális analfabetizmusról beszélni, de én ezt az egész sztorit a ( saját erejéből és tudása által boldogulni kívánó ) középosztály szempontjából nézem. Engem baromira nem érdekel a cigányság ( ugye, a nyomora miatt reklamáljon a Jóistennél, ahogy te is tanácsoltad nekem ). Hidegen hagy. Adottnak veszem, hogy a társadalmi normákat ( írott vagy íratlan ) az emberek betartják, hiszen azért emberek.
Úgy veszem észre, hogy te azért nyavalyogsz, hogy a ( rászista, kirekesztő ) "magyarok" nem ölelik keblükre a cigányokat, stb. A saját érdekedben és újra azt tanácsolom, hogy foglalkozz a másik olvasattal is. Mi boldogulni szeretnénk. Aki ebben minket meggátol ( legyen az "szociál" "liberális" kúrmány az eladósítással vagy legyenek azok a cigányok a gyermekeink iskolájában ) azt nem fogjuk szeretni.
Sajnos nem vagyunk Krisztusok, aki a másik orcáját is odatartotta. tetszik, nem tetszik, ez a realitás.
És többen vagyunk ( legalább 9X annyian ), tehát ennek a realitásnak így vagy úgy érvényt is fogunk szerezni.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.24. 00:57:34
Ja igen, ha a "tojásnál" tartunk, akkor a dolog egyszerű, mint a Kolumbusz tojása.
A cigányság létszámának legalábbis "szintentartása" a
1. szaporulat csökkentése által ( erre jó, hogy megvonják a segélyt ) és
2. az egészségügyi ellátás szigorítása által. Mindezekhez hozzájárul a
3. kegyetlen és lelketlen bürokrácia a cigányokkal szemben.
Ez embertelenül hangzik, de sajnos az ország jelen pillanatban nem tud 1o millió embert eltartani úgy, hogy ebből csak 3 millió dolgozik.
Le kell számolni a szociális piacgazdasággal előbb utóbb. ( Jja igen, ez természetesen ránk is igaz : mi p.l. egy vas nyugdíjat nem fogunk kapni ha megöregszünk. ). Tetszik, nem tetszik a cigányok lesznek ennek első áldozatai. Egyszerűen túl sokan vannak, túl keveset járulnak hozzá és túl vadak a közízlés szerint. Nem sokan fogják őket sajnálni.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.24. 01:06:26
Ne haragudj, hogy a funkcionális analfabetizmust ismét felhozom.
"Az üzemanyag kereskedést viszont ne, mert azzal fehér bőrű honfitársaink csalnak adót,"
Hibás premisszából téves konklúzió.
Te azt teszed fel, hogy mi nem ítéljük el a "fehéremberek" által elkövetett bűnöket.
Nem igaz.
sőt, tovább megyek.
Azt látom, hogy
1. az igazán nagy adócsalásokat a "szociálliberális" oldal követi el ( Tocsik, olajmaffia, autópályák lenyúlása, metró lenyúlása, budapesti privatizációk ) és
2. a szociálliberálisok pofátlanítják el a cigányokat ( p.l. a gyes alanyi jogúvá tétele, Olaszliszka ügyben a gyilkosok szabadlábon, Horák Nóri gyilkosai sehol sincsenek, bodzaszedőket az APEH nem nyúzza vagyonosodással, stb )
Persze, mind a két dolog a mi előrejutásunkat és boldogulásunkat nehezíti meg.
dzsi85 2009.04.24. 10:38:47
amúgy szerinted 16 év alatt magyarországon nem lett elég új munkahely, hogy elhelyezkedjenek? szerintem igen... jó persze tudom, mindenhol negatív diszkrimináció éri, pedig szegény romák egytől egyig mind túlképzett...
dzsi85 2009.04.24. 10:42:55
kétségtelen hogy a sok szénfekete (minden értelemben) munkás között vannak akik nem a napon barnultak... de én egy ilyen útépítésen általában az árnyékban kajáló, lapátot támasztó munkásokat látok.. az elkészült utak állapotát pláne ne feszegessük..
szóval itt a munkások jó része gyakorlatilag feketén dolgozik és lopja a napot, de ok fogjuk rá, hogy szeretnek dolgozni... ;)
Sixy 2009.04.24. 10:55:21
Azért én azt írtam, hogy el tudom képzelni, hogy akik ezt a vizsgálatot tették, végülis egy jó ügy érdekében tették. Én az eredmények alapján állítottam, hogy amit tettek, az rossz volt. Mert csak indulatok születtek, megoldás még mindig nem. Ujjal mutogatás van most éppen egy szarvasi evangélikus iskolára, de megoldás még mindig nincs. És ez lehet, hogy a te szemedben most megint gyűlölködésnek tűnik az én részemről...
DE.
Ugyanakkor arról is írtam, hogy én magam küzdök az általánosítási kényszereim ellen, és annyira, de annyira jó látni, hogy te ennyire tökéletesnek és mindentudónak gondolod magad (talán tényleg az is vagy), de akkor kérlek - és tényleg kérlek - hogy ne azzal éld ki ezt a tudásod, hogy magasról belerúgsz azokba, akiknek az ötleteit demagógnak és ostobaságnak tartod, hanem mondj valami konstruktívat a probléma megoldására. Hozz valami pozitív példát. Most komolyan, miért nem tudsz egy kis kedvességgel odafordulni az emberekhez?
Elképesztő, hogy ennek a problémának a kitárgyalásában mekkora indulatok feszülnek mindkét oldalról egymásnak. Vagyishát inkább elszomorító.
Pepe83 (törölt) 2009.04.24. 11:01:30
Nem vagyok a téma szakértője, de szerintem kiemelt állami vagy önkormányzati beruházásokon nem dolgozhatnak feketemunkások. Itt most ne arról van szó, hogy a munkaidő mekkora részében használják a lapátot és mekkora részébe támasztják, hanem, hogy ott vannak, dolgoznak és az út előbb-utóbb elkészül.
A minőségről pedig nem a munkás tehet szerintem.
2009.04.24. 11:21:10
dzsi85 2009.04.24. 11:54:32
nyilván a legfrisebb, m6os autópálya építése körüli balhék is csak valami csúnya konspiráció eredményei.. igazából nem is trükköztek a kék kiskönyvvel, stb... ja kókavillát is épp egy földöntúli véletlen miatt építették feketén.. (ok ez most csak eszembejutott.. :P)
bárcsak én is abban az álomvilágban élhetnék mint te.. bárcsak én is ennyire érzéketlen lennék a valós hazai problémákra.. :S
Pepe83 (törölt) 2009.04.24. 12:02:16
Ha érzéketlen lennék, akkor szarnék bele az egészbe. Szerintem inkább az optimista az idevaló jelző.
5perc 2009.04.24. 14:29:35
@LION_heart: Jó, ha a lakosság 16%-a hívő katolikus. Attól, hogy engem annak kereszteltek, ne legyen már az a következménye, hogy nekik kell fizetnem. Akkor még nem tudtam vallást választani.
amiről szó van