Szemetek, vigyázó szemetek Ferihegyre ne vessétek!
2008.12.14. 18:28
Akkor is folytatják a vasutasok a sztrájkot, ha teljesítik követeléseiket - mondja Gaskó anyád István. Merthogy szolidárisak a reptéri alkalmazottakkal. Aztán majd a pedagógusokkal meg a közszolgákkal. Teljesen mindegy, csak dolgozni ne kelljen, csak címlapon legyenek.
A családban csak egy népszerűbb ember van most Gaskó Istvánnál, aki pedig - a valószínűleg ártatlan - anyja. Gaskó István kétségkívül celeb. Afrikába sajnos senki nem viszi ki, de a címlapokon ott pislog ő vagy valamelyik csatlósa, aki reálisnak tartja, hogy a koszos, késő vonatáért cserébe még pluszba kapjon egy kis zsebpénzt.
Most azokkal az emberekkel helyeznék magukat egy szintre, akikhez a következő 10 évben nem fognak felérni.
Ferihegyen béremelést követelnek, de Ferihegyen nem küldik el az embert a kurva anyjába, ha nem kéri elég hangosan és érthetően a jegyet a pénztárnál. (Hozzátéve: Ferihegyen nem ül a pult mögött félig süket munkatárs.)
Ferihegyen a kétbetűs tagadószón kívül ismernek egyéb angol kifejezéseket is, sőt egészen hosszú, értelmes mondatokat is el tudnak mondani ezen a ritka külföldi nyelven.
Ferihegyen nem dumál menet közben a pilóta az utaskísérővel, halálos balesetet előidézve ezzel.
Ferihegyen nem csak a felsővezeték-szakadás ritkább, hanem a bunkó munkatársak is.
Gaskó úr, Ferihegyen tudnak valamit!
212 komment
Címkék: sztrájk vasút vdszsz gaskó istván
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mildi 2008.12.14. 18:42:25
vhogy nem szeretem, ha lebunkóznak, ha semmirekellő, tróger alaknak állítanak be, aki agyilag még a szőnyeg szélét sem éri fel...köszi, igazán jólesett. :(
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 18:45:16
E-one 2008.12.14. 18:45:45
mildi 2008.12.14. 19:26:44
tudom, hogy nem pont rám gondoltál, sőt, nyelván az egész post puszta méregből íródott, de a bezzegezés akkor sem esik jól.
ég és föld a kettő, még utazóközönség között is kicsi az átfedés,
kissé mások a munkakörülmények, meg a fizetések is, ennek következtében az elvárások is a dolgozók irányában.
lehet persze követelni, hogy a kallerok, meg pénztárosok beszéljenek 2 nyelven, de akkor a fizetésük is más kéne, hogy legyen...szal, igaztalan az összehasonlítás
(jó, a qrvaanyázásra, bunkóságra nincs mentség )
Iván,
"heccből" súlyos légikatasztrófák is voltak már....az emberi felelőtlenség csak a hülyeséggel mérhető össze sajnos
egyébként küldtem már el utast melegebb éghajlatra- magamban :)
E-one 2008.12.14. 19:41:22
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 19:41:44
ne a kallerok és akármilyen pénztárosok beszéljenek két nyelven, bőven elég lenne csak angolul és mondjuk csak a nagy idegenforgalmi cél- és elosztóállomásokon. első lépésként jó lenne magyarul, de udvariasan.
a bejegyzés pedig egyáltalán nem méregből íródott. szerencsére nem vagyok minden héten mérges, viszont utazni utazok elég gyakran. nem idegesít, ha 5-10 percet késik a vonat, mert hozzászoktam. mint ahogy ahhoz is, hogy szinte minden ok csak mávon kívüli lehet. szóval a mérgesség részén már túl vagyok, csak akkor nem kell pénzt követelni, ha tudjuk, hogy "ennyire vagyunk képesek".
aki meg benne él a helyzetben, az tegyen ellene. szerintem mindenki jobban járna, ha a vasutasok maguk között játszanák le a játszmákat, mintha a társadalom/állam avatkozna be a fűnyírás módszerével.
mildi 2008.12.14. 20:19:18
ha magasra tesszük a lécet, minőségi munkaerőt akarunk, akkor azt biza meg kell fizetni. tény, kiemelt turisztikai helyekre elkéne egy-két jobban kvalifikált egyénke, csak az ilyenek nem a mávhoz mennek, a már említett munkakörülmények miatt. szépen elmennek a versenyszférába, ahol megbecsülik a munkájukat. úgyhogy igen, mások a fizetések. itt nem a nemtetszikről van szó. mondtam, a bunkóság nem fizetésfüggő (gyerekszobáé).
de tegyük fel, a máv észbe kap, és tleg megfizet jól képzett, nyelveket beszélő , neadjisten, pszichológiai teszten átment pénztárost, infost (nem pedig csinál még két menedzsrei beosztást, csinos irodával, titkárnővel-ennyit a vállalaton belüli humángazdálkodásról). már hallom, hogy az egyszeri sír, hogy egy koszos pénztáros miért kap többet, mint ő, a forgalmista? nálunk már csak így megy...
késés. mávon belül, vagy kívül? izé, az a legritkább, hogy a dolgozók (bakter, fszt) cseszi el...beszarik a technika, a menetrendbe nincs beletervezve pl egy gépkörüljáratás ideje, lerobban a gép, leszakad a vezeték, meghibásodik egy kocsi. ezek alapvetően nem a mi hibáink. pénz, pénz, pénz gépekre, kocsikra, új-jobb biztosító berendezésekre, karbantartásukra, tartható menetrend....szal, mávon belül, de mi nem tehetünk róla, kedves vezetőség annál inkább.
ps: én pl tavasszal elmegyek angol nyelvtanfolyamra saját pénzből. de ha végeztem, nem szándékozom a vasútnál maradni....nem érdemes. anno jelentkeztem tisztire, a csomóponti főnők nem engedett, mondván az én munkakörömhöz nem kell a tiszti végzettség. én meg visszaizentem, hogy miért, maga szerint innen akarok nyugdíjba menni? hát, nem...
mildi 2008.12.14. 20:29:08
tkp mi a fenéért védem én itt a mundért? minek magyarázkodom? magyarázkodjon a gaskó! frászt, nehogymá' mi vitázzunk miatta:D
bár házon belül le lehetne rendezni a fűnyírást! lennének ötleteim...
E-one 2008.12.14. 20:30:35
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 20:38:12
ps. te csinálod jól
flimo13 2008.12.14. 22:56:59
Le kell építeni az eszetlenül bőkezű segélyeket, meg a felesleges munkaerőt utcára baszkodni, aztán mindjárt lesz aki ennyi pénzért is rendesen fog dolgozni.
Etihad 2008.12.14. 22:57:02
razzia (törölt) 2008.12.14. 22:59:02
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.12.14. 22:59:49
bizony, azokban az államokban, ahol nincs diktatúra, ott ezt megtehetik a dolgozók...
egy igazi kommunistának nehéz lehet ezt megértenie
Troppauer74 2008.12.14. 23:00:07
Ami pedig röhej, hogy egyes embereknek ilyen szolgáltatási színvonal mellett van bőr a pofáján részesedést meg fizetésemelést kérni. Mire fel? Ha több pénzt kapsz akkor elkezdesz rendesen dolgozni?
A hal itt is a fejétől bűzlik, amíg elöbb lesz státusa egy új menedzsernek meg a titkárnőjének, mint egy tisztességes melós vasutasnak és amíg ilyen papírhitlerek (gaskó) dróton rángathatják az egész ország tömegközlekedését addig ne várjunk tisztességes vasutat. Én nem reménykedem, nem is használaom ezt a szart, de sajnos sokan kénytelenek.
razzia (törölt) 2008.12.14. 23:00:55
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 23:02:55
E-one 2008.12.14. 23:02:59
Troppauer74 2008.12.14. 23:03:33
bizony, azokban az államokban, ahol nincs diktatúra, ott ezt megtehetik a dolgozók..."
és te ezekben az országokban ültél vonaton ügyifogyi? Én egy-kettőben igen. Hát, nem studenka volt, pedig személyvonatnak hívták. A mi interszitink közelíti, de nem éri el a színvonalát...
egyszeriszakacs 2008.12.14. 23:06:46
steve51 2008.12.14. 23:07:02
steve51 2008.12.14. 23:08:18
gramercy (törölt) 2008.12.14. 23:08:34
érdekes módon, amikor PRIVÁT vasutak (sőt, privát tömegközlekedés) volt ebben az országban, akkor működött rendesen
igaz, már száz éve is van, hogy így volt, de azért higgyük el. elég elmenni a közlekedési múzeumba
máv, bkv stb., privatizálni az összeset, a legutolsó szegvasat is!
razzia (törölt) 2008.12.14. 23:08:39
delpierro 2008.12.14. 23:08:42
razzia (törölt) 2008.12.14. 23:09:50
zpequino 2008.12.14. 23:10:29
A MÁV Cargóból (mivel sosem dolgoztak ott), nem fognak kapni, megmondták nekik ezerszer.
Érveltem, demagógkodtam, metaforáztam és hasonlatoztam én is eleget a témában, most csak annyit mondok, elmehetnek a picsába!
Már az se érdekel, milyen rendes, kötelességtudó meg szorgos munkatársak vannak, velük se jutok be holnap se az egyetemre zéházni, se nem érek vissza délutánra dolgozni. A bérletemmel meg majd gondolom kitörölhetem a seggemet.
steve51 2008.12.14. 23:11:10
Pista Bácsi 2008.12.14. 23:11:52
Évente sok-sok tízezer forintjába kerül minden magyar embernek ez a sz.r, amit egyesek vasútnak hívnak.
Felszántani, sóval behinteni!!!
Olcsóbb minden vasutasnak munkanélküli segélyt adni, mint a vasutat fenntartani.
Még jobb lenne eladni ÖBB-nel, DB-nek, vagy neadjisten a GYSEV-nek, de épeszű kapitalista ezért a sz.rkupacért nem ad pénzt :-(((
razzia (törölt) 2008.12.14. 23:12:22
E-one 2008.12.14. 23:12:58
gramercy (törölt) 2008.12.14. 23:13:13
Troppauer74 2008.12.14. 23:15:17
Én semmilyen maffia ellen nem akarok semmilyen kesztűt felvenni. Dolgozok tisztességesen, ezért kapom a munkabérem. Szerinted ez a sztrájk valamit is fog a politikában befolyásolni? Komolyan ezt képzeled?
Azoknak pedig igenis jelenthet valamit, akik a káosz miatt holnap nem tudnak munkába menni vagy valami egyebet elintézni, bár persze ez legyen az ő gondjuk.
A szolidaridáshoz az is kellene, hogy én akarjak valamit, amihez majd ők szolidárisak. Miben szolidárisak velem akkor, amikor maguknak követelnek fizetésemelést? Ami még jogos is lehetne egy másik cég esetében, de pont a vasútnál?
Persze azt én is tudom, hogy ez az egész a politikáról szól, gaskó nagy ívben tesz a vasutasokra, de a nyomorultak ezt nem veszik észre, de nekik ettől nem lesz jobb, mert pénzt úgysem kapnak, legalább amíg sztrájkolnak addig még a rendes munkabérüket sem kapják meg. megéri ez nekik? felfogják ezt ésszel? költői...
steve51 2008.12.14. 23:16:13
steve51 2008.12.14. 23:19:33
flimo13 2008.12.14. 23:20:22
Ez nem szolidaritás, ez szándékos kicseszés. Pénteken hazautazik a diák a (pót)zh hét elött, szombat délután, ha épp netközelben van megtudja, hogy rohanhat vissza kb fél nap után. Nyugaton még jobban jártak, egy körül jött ki a hír, sok helyen meg ha kettőkor nem indulsz el, nem érsz vissza hatra. Rögtön más lenne a leányzó fekvése, ha képesek lennének legalább egy hétre előre bejelenteni.
E-one 2008.12.14. 23:20:23
E-one 2008.12.14. 23:21:17
zpequino 2008.12.14. 23:21:53
flimo13 2008.12.14. 23:22:42
z8 2008.12.14. 23:25:24
Egyszerűen igazságtalanság hogy ország 95%a nem sztrájkolhat mert különben kirúgják.
Gecc 2008.12.14. 23:26:10
Masreszt... nem is ertem Gaskot. Ev eleje ota szajkozza a negyedmillas (Koka altal szoban beigert) MAV Cargo-bol szarmazo juttatast, fejenkent. Azota sem sikerult eredmenyt elernie. Nem kellene elgondolkodnia azon, hogy
1. a kovetelese valoban nonszensz,
2. ha meg nem az, es azota sem sikerult a szakzervezet vezetojekent eredmenyt elernie, alkalmatlan a feladata ellatasara?
flimo13 2008.12.14. 23:28:30
Etihad 2008.12.14. 23:29:13
Etihad 2008.12.14. 23:30:37
Etihad 2008.12.14. 23:31:10
zpequino 2008.12.14. 23:33:15
Nem érdekli azt a 250 ezer, de ő ettől lesz vasutas-celeb.
Tirpák Kutya 2008.12.14. 23:35:46
Dinsdale Piranha 2008.12.14. 23:38:03
Gecc 2008.12.14. 23:38:38
Nos hat... a Mo nevo reality jatek egy igen nevetseges tenyezojeve valt.
Normalis ember nem veszi komolyan. Legutobb mar a vasutasok sem tettek. Ezert lett vege a tobb napos sztrajknak. Es ez igy lesz most is.
SzuperKiraly 2008.12.14. 23:44:44
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 23:44:48
SzuperKiraly 2008.12.14. 23:49:11
170 ezer millió Ft ezért a szarért, évente
Holdacska 2008.12.14. 23:56:37
csak azért írok,mert én vállalnék check-in melót bármikor, magyaron kívül még beszélek 3 idegen nyelvet, ebből az angol is, felsőfokon.
Sajnos jelenleg munkanélküli vagyok,akinek még netre is futja, pedig nemrég lettem kirugva válság miatt a szakmából.
Amúgy pedig tökéletesen egyetértek a blog írójával!
Ebben a helyzetben pont nem arra lenne szügség,hogy naponta több milliós kárt okozzanak az országnak! A világon mindenhol válság van! még sehol se hallottam olyanról,hogy szrájkolnának fizetés emelésért meg azért,hogy ne építsék le őket ilyen válságos helyzetben.
Közröhejes amit művelnek és felháborító!
Kicsit kezd olyan érzésem lenni már napok óta, hogy a BKKi repülőtér mintájára akarják csinálni ezt az egészet.
Szomorú,hogy egy kisember,aki nagyhatalomra vágyik, bábúként mozgathat ereket,akik az imádattól nem látnak tovább az orruknál.
Mr. Bigshot 2008.12.14. 23:58:31
Dinsdale Piranha 2008.12.15. 00:01:02
Gecc 2008.12.15. 00:03:59
"A világon mindenhol válság van! még sehol se hallottam olyanról,hogy szrájkolnának fizetés emelésért meg azért,hogy ne építsék le őket ilyen válságos helyzetben."
Ha nem is sztrajk... de amerikaban pont ezert nem fogadtak el a detroiti autogyartoknak ajanlott 14 milliard dollaros segelyt a republikanusok, szakszervezeti nyomasra, mert a penzzel egyutt ment volna a szabalyozas, miszerint az O fizetesuket is az amerikaban gyartato kulfoldi cegeknel dolgozok berszintjere csokkentettek volna.
Mo nem az egyeduli, ahol nem tudjak elfogadni a bercsokkentest, illetve a realbercsokkenest.
De ahogy mondod, szinte hihetetlen, hogy emberek nem birjak felfogni ebben a helyzetben, ha 1-2 evig nincs megszoritas, arra egy egesz orszag is ramehet.
Big.Ist 2008.12.15. 00:13:07
A MÀV alkalmazottak követelései, NEVETSÈGESEK.
Ennyi erövel, akkor én is kérek negyedmilliót.... nevetséges, ezt a Gaskót meg löje már fejbe valaki.
Privatizálják már a picsába a MÀVot ugy ahogy van, csak a pénzt viszi az államkasszából.
Ferihegy is egy vicc. Mi ez a sztrájkolunk mánia?
Az nem jut eszükbe, hogy ezzel más hétköznapi dolgozó emberek életét keserítik meg ?
Mindig csak a kurva rinyálás megy ebben az országban. Sztrájk... pfff, a helyzetet elnézve inkább örülhetne mindenki akinek még megvan a munkahelye...
Nem kéne minden szart hitelre megvenni, a nagy válság ellenére mindenki tolja ki a plazmákat meg az lcdket az összes elektronikai boltból....
Fel kéne már fogni, hogy addig lehet nyujtozni ameddig a takaro ér, és ez a takaró most kurvára rövidülni fog, mindenki örüljön amig, van egyaltalan takarója !
Micocicó 2008.12.15. 00:17:00
ave 2008.12.15. 00:28:37
Antisztrajkot nem lehet hirdetni?
Szoval azok, akiket felhaborit a gondolata annak is, hogy az allami vagyon eladasabol az abban teljesen erintetlen vasutasok reszesedest kapjanak, no azok is hallathatnak a hangjukat kozosen.
Szerintem tobben lennenk, mint a tenylegesen sztrakolo vasutasok.
Tirpák Kutya 2008.12.15. 00:36:00
-Megvernék az utcán és amikor feljelentést akarna tenni a rendőrkapitányságon, azt mondanák: nem foglalkozunk ilyennel, sztrájkolunk.
-Egy rosszul elsült főzés miatt kigyullad a lakás, és amikor felhívja a tűzoltókat ezt hallaná: nem foglalkozunk ilyennel, sztrájkolunk.
-Ha átmenne rajta neagyisten egy mozdony, és két darabban vinnék be a kórházba élet és halál között lebegve, és az orvostól ezt a választ kapná: nem foglalkozunk ilyennel, sztrájkolunk.
Az a baj, hogy nagyon sok ember ebben az országban azt hiszi, hogy neki alanyi jogon sok minden jár (segélyek, pótlékok, bónuszok, részesedések stb.) Pedig ne felejtsük el, semmi sem van ingyen.
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2008.12.15. 00:38:12
1. Privatizálni a vasutat, ahogy van. Gaskót például eladnám Kínába szakszervezetisnek.
2. Szolidaritásból én meg nem veszek jegyet már idén vonatra.
3. Követelem, hogy minden magyar adófizető kapjon a MÁV-Cargo eladásából két korsó sört meg egy felest!
hamham 2008.12.15. 00:42:38
Sajnálom, de nálam ezt éri el a kedves Gaskó úr. Meg egyébként az egész MÁV. Szóval a vasutas barátaink elgondolkozhatnának azon, megéri-e emellett a tróger mellett "harcolni".
Ja, meg nekem is adjanak kétszázötvenezermillióháromszázhúsz Forintot, mert a MÁV állami tulajdon, az állam adta el, szóval nekem is jár. Úgyhogy kuss a vasutasoknak!
baba jaga 2008.12.15. 00:43:38
ez gaskó már nem is fütyi,hanem egy igazi vibrátor:
igazán megcsaphaná már a mozdony füstje,vagy
egy stramm mozdony.
óóóó 2008.12.15. 00:45:04
rossz az analógia.
A vasút olcsó a repüléshez képest. a vasutas fizetése nevetséges a légiközlekedésben edolgozóékhoz képest.
Ti elvárjátok, hogy a vasutas ugyan olyan semper fidelis legyen a sok gyíkarccal aki a mávot használja, mint mondjuk a lufthansás.
Na ez nyilván a vicc kategória, hisz egy trabitól senki nem vár olyan kényelmet, mint egy s500-tól.
velem eddig mindegyik mávos normális volt, de lehet azért, mert én nem nézem le őket és ugyan azt a tiszteletet adom meg nekik, mint másnak. akit küldött már el mávos ide-oda, ott valszeg az utazó stílusa sem volt megfelelő.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 00:47:55
de egyébként azt még hadd tegyem hozzá, hogy a vasutas mint szolgáltatóipari, ügyfelekkel kapcsolatot tartó munkatárs azért is kapja a pénzét, hogy velem, az utassal, akkor is udvarias legyen, ha én bunkó vagyok.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 00:48:59
gramercy (törölt) 2008.12.15. 00:49:12
remélem amikor legközelebb oltást kapsz az orvostól aki kevesebbet keres mint egy mozdonyvezető, véletlenül rossz helyre kapod!
elvégre nem várhatod el tőle, hogy ugyanolyan jól értse és tegye a szakmáját mint a német orvosok, hiszen nem keres annyit...
2008.12.15. 00:50:05
baba jaga 2008.12.15. 00:51:04
apropó:vajh' gaskó fütyi megkérdezte a reptéren dolgotókat,hogy egytértenek-e az ő szolidaritásával?
z8 2008.12.15. 00:53:26
Ghunner 2008.12.15. 00:56:20
egy méretes nagy pacipimpirit nekik nem fizetésemelést! Hogy képzelik ennek a versenyképtelen, ez a működésképtelen, pazarló, tolvaj, tohonya államazállamban mamutnál, tessék-lássék munkájukért, a mocsokért-dzsuváért-parasztságért cserébe még van bőr a képükön kiállni, hogy "Aggyáá pénzt!" csak úgy, vagy nem dolgoznak?
Kivéreztetni őket a francba, egy büdös fillér pluszt nem adni nekik, egészen addig amíg elfogy a szakszervezetek sztrájkalapja! Ha majd lóf..t kapnak nem fizetést, akkor többet nem fognak sztrájkolni.
Ejj de fel tudom rántani magam ha a minőségtelen tetű munkát végzőknek még az arca is nagy!
Big.Ist 2008.12.15. 00:58:24
Èn elhiszem hogy a légiközlekedésben dolgozókhoz képest szarul keresnek, de nem a kommunizmusban élünk elvileg (néha ugyan kétségeim vannak efelöl), én sem mondhatom azt, hogy xy plasztikai sebész vagy tözsdés nálam jobban keres, és akkor én most sztrájkolok, meg hogy menjen mindenki az anyjaba aki nalam jobban keres. Ezt kéne megérteni mindenkinek.
El kell végezni minden munkát, a tuzoltastol kezdve, az utcatakaritason at, a vasut mukodteteseig. "Nagyrészt" mindenki saját maga felelös azért amit elért, ahol van, amennyit keres.
Nem sztrájkolni kell, hanem neadjisten munkahelyet változtatni. Persze tudom nem könnyü de nem lehet mindig mástól várni a megoldást, kedves Gaskó úr, és MÀV alkalmazottak.
Yep 2008.12.15. 01:01:09
sztrájkolni lehet, ha tényleg jogos. ha pl csak az ütemes menetrend visszaállításáért hirdették volna meg, még támogatnám is. de így, h február óta éppen azért találja ki a sztrájkot néhány kontans nonszensz ötlet mellett, amiből gaskó politikai tőkét tud kovácsolni, így undorító. az meg szomorú, h a "hívei" nem látják át, h csak bábuk, h ez a majom kiélhesse a hatalomvágyát...
0xFFFF 2008.12.15. 01:06:13
wmiki, ott a pont. ezek alig értik, miről szól ez az egész... Részvétem, agyhalottak."
1. agyhalott a bakterné édesanyád.
2. senkit nem érdekel a vasutasok nyomora, amíg a vasutasokat nem érdekli azok problémája, akikből élnek.
warren buffet 2008.12.15. 01:07:24
2. a máv az ország legnagyobb munkaadója ismereteim szerint.min évi 200 mrd-ba van a fenntartása.sacper ugy áll a (nem) szolgáltatás-javadalmazás viszony h ezek az emberek a segélyezettekhez sorohatók.
vyctoor 2008.12.15. 01:08:49
Hány embert is rúgtak már ki a világválság miatt Mo-n? 10 ezret? 15 ezret?
Itt az alkalom... pár ezer embert ki lehetne rúgni a MÁV-tól, és feltölteni a helyüket a "friss" munkanélküliekből. Ők megbecsülnék, hogy van újra munkájuk, én meg azért őket, mert dolgozni is akarnak.
Ha már válság van, meg leépitések, akkor olyanokat épitsünk le, akik nem akarnak dolgozni, ne olyanokat, akik nem tudnak, mer' leépitették őket...
vyctoor 2008.12.15. 01:10:25
warren buffet 2008.12.15. 01:15:41
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 01:17:37
vinyi 2008.12.15. 01:17:46
tsabeeka azért nem ártana kissé visszavenni az arcból... talán menj te minimálbérért dobozta pakolni pajtás .
Gondolom ugyanez a véleményed az orvosokról, a tanárokról és bármilyen csoportról, akit éppen ellenségként állít be kedves kormányunk. EZ AZ! Menjen mindenki dobozt pakolni minimálbérért! Csak tudod ezt a munkát is meg kell csinálni valakinek. Az értelmesebbje ennyiért nem vállalja, maradnak a bunkók. Ez nem általánosítás. A rendőr sem mind bunkó, csak egyre több van köztük. Ok: ki az a hülye aki ennyiért az ÉLETÉT teszi kockára? Aki más melóhoz gyengének találtatott agyilag.
Lehet furcsa ez neked, de ma magyarországon meg kell(ene) fizetni a közszolgálatban dolgozót. Mindenkinek -neked is- jobb lenne, ha kultúrált, pontosan és lelkiismeretesen dolgozó alkalmazottakkal találkoznánk nap mint nap. Most is nagyon sokan vannak ilyenek, sőt megkockáztatom többségük ilyen. De a rossz példa híre ezerszer messzebbre elér mint a jóé...
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 01:20:20
nem általánosságban a közszolgálatban dolgozókat kell jobban megfizetni. ne hasonlítsunk már össze mondjuk egy mentőst egy vasutassal. ha ugyanolyan színvonalon végeznék a mentősök a munkájukat, mint a mávosok jelentős része, akkor már nem kellene túl sok vasútvonal sem az országba, mert alig-alig lenne ember, aki utazzon. pajtás.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 01:22:33
előbb legyen olyan a munka, hogy elgondolkodjon bárki is a fizetés emelésén. aztán majd amikor már 3 éve minden tutin megy a mávnál, és még mindig nincs emelés, na, legközelebb majd akkor lehet joggal sztrájkolni.
warren buffet 2008.12.15. 01:23:30
azt tudod miért más a javadalmazás az állami és a versenyszférában?
azért kérlek szépen mert az állami állás biztonságát korrigálják a fizetésben barátom.engem egy multitól ugy kiraknak ha nem dolgozom mint a kisangyal (akár túlórában is) mint a szél.ezzel szemben had ne mondjam h például hogyan dolgoznak a minisztériumokban ahol szintén dolgoztam...
(és nem kell demagógoskodni, nyilván nem a lelkiismeretes pedagógusoktól meg a szívsebészektől stb. sajnálom a megfelelő lóvét...de a máv valójában alkalmatlan a kijelölt feladatára pénzmennyiségtől függetlenül)
úgyse 2008.12.15. 01:25:14
Ezt követően meg kellene vizsgálni, hogy mi néhányan miért választjuk a vonat helyett az autót. Nem behajtási díjakon és adónövelésen kell gondolkodni, hanem azon a szolgáltatási színvonalon, amelynél átülnénk vonatra. Ha sokan újra utazunk lesz profit, meg egy "kis" szerkezet átalakítás után (pl. tudnék bankkártyával automatából jegyet venni, utastájékoztató termináltól érdeklődni, stb.)
Minden normális szemlélettel átalakított hálózat szakaszt újra beindítani és nyereségesen üzemeltetni.
Vagy az egészet eladni, majd megcsinálja más.
Ha van már nyereség lehet beszélni a fizetésekről is, de ki az aki a semmiből tud pénzt adni?
vinyi 2008.12.15. 01:45:31
A motivációelmélet ajánlgatása helyett meg inkább olvasnád el rendesen, hogy mit ír a másik...
"Az értelmesebbje ennyiért nem vállalja, maradnak a bunkók."
....
"...de ma magyarországon meg kell(ene) fizetni a közszolgálatban dolgozót. Mindenkinek -neked is- jobb lenne, ha kultúrált, pontosan és lelkiismeretesen dolgozó alkalmazottakkal találkoznánk nap mint nap."
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 01:49:52
úgyhogy sajnos sehogy nem tudom azt elfogadni, hogy azért bunkók, mert keveset keresnek, de még azt sem, hogy azért keresnek keveset, mert csak bunkók csinálnák ezt a munkát.
úgyse 2008.12.15. 01:57:59
vinyi 2008.12.15. 02:01:46
Nem tudom mikor és hol dolgoztál, ezért nem is minősítem a dolgot. Amit a saját bőrönön közalkalmazottként (faramuci helyzet, mert én éppen szolgáltatok, tehát hozom a rendszerbe a pénzt és nem viszem) tapasztalok 2008-ban, az a következő.
- a fizetésem a versenyszférában hasonló végzettséggel, kvalitással dolgozóénak harmada;
- ami régen biztos volt, az ma már rég nem az. Tavaly 20%-os leépítés, idén 10% (nyugdíjbamenőkkel megoldva főként, helyükre senki, leterheltség lassan az elviselhetetlenség határán);
- fűtés alig, takarékossági okokból, táppénzes állomány ebből kifolyólag ugrásszerűen nőtt (leterheltség így dettó), főleg a nők körében (ülőmunka)
- (figyelj, ez lesz a legérdekesebb) tavaly a részlegünknek az elbocsátások után még nettó 11.5 milliót kellett előteremtenie külső megbízatásokból, hogy ne kelljen
- idén az elbocsátásokon túl ez a szám nettó 6.5 millió (úgy, hogy már mindenki többet csinál mint amennyi kellene).
Ha nem látsz bele, nem tudhatod mi folyik egyes helyeken. Az intézmények fennmaradása jelenleg a tét és sok helyen munkaidőn túl is azon dolgoznak, hogy ne dőljön be a dolog. Ez az én helyzetem. Persze nem általánosítok, máshol biztosan rózsásabb.
S hogy miért nem megyek el dobozta pakolni minimálbérért, vagy 3x annyiért a versenyszférába? Mert amit csinálok azt csak itt csinálhatom. Ahogy a mentős is azért ment mentősnek, ahogy a vasutas vasutasnak, a postás postásnak, a tanár tanárnak. Igen, talán hülyék vagyunk mi mindannyian. De gondoljunk csak bele, mi lenne ezzel az országgal, ha ezek a hülyék egyik napról a másikra kilépnének? Túlnyomó részük megállná a helyét a versenyszférában is, egy részük meg elhullana. Tessék, be lehet ülni a szabad helyekre... :)
De kíváncsi lennék tsabeeka-ra mint kallerra. :)))
ui.: Mellesleg az miért demagógia, ha fennakadok azon, hogy valaki úgy ahogy van lebunkóz egy csoportot?
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 02:12:04
ám írtál egy érdekesebbet is. és ne keverjük ide a mentősöket meg a tanárokat, most a vasutasokról van szó. szóval: mi történne, ha hirtelen sok kilépne? hm, például ugyanazt a pénzt több felé lehetne elosztani. mert azért valljuk be, elég sok olyan munkahely van a mávnál, ami csak azért van, hogy néhány (?) embernek legyen munkája. hangsúlyozom, én továbbra sem a mentősökről beszélek, akikről egész más a véleményem. de ha már a mentősöktől elvárjuk a maximumot (,hogy ne haljunk meg), akkor a mávosoktól miért nem? csupán azért, mert ha 10 percet késik a mentő, akkor meghalhatunk, ha meg a vonat késik, akkor max idegesek leszünk?
nos, ha a mentő nem késik, akkor a vonat se késsen rendre, és nekem ne jöjjön fel úgy a kalauz a vonatra, hogy kideríti, hogy azért nem indított tovább a forgalmista algyőnél, mert a tévét nézte. majd amikor egyszer a forgalmistáért menne a mentő, de még megnézik a sorozat végét a mentősök, akkor igencsak meg lesz lepődve.
hollariho 2008.12.15. 02:16:05
Tenyl, hogy azzal lehet a legnagyobb nyomast gyakorolni, ha mindenkivel kib@szunk, de ezzel epp a sajat tarsadalmi bazisukat veszitik el. Ha bivalybasznadi Marika neni lemarad az occso kobaszru', pedig mar reggel 6kor elindult a falubol, akkor nem fog szimpatizalni. Az orszag nagyobbik resze pedig Marika neni.
Egyebkent meg ha fizetesemelest kernenek, talan meg nem is kopkodne rajuk mindenki, de ez az "aggyatok a kargobu'" ez azert egy kicsit eros egy olyan orszagban, ahol 15 ezer ember vesztette el a munkajat par honap alatt.
0xFFFF 2008.12.15. 02:23:22
"S hogy miért nem megyek el dobozta pakolni minimálbérért, vagy 3x annyiért a versenyszférába? Mert amit csinálok azt csak itt csinálhatom."
Akkor mit sírsz a pénz miatt ? Végre azt csinálhatod, amit akarsz. A versenyszféra nem ilyen, ott azt csinálod, amit mondanak.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.15. 03:35:25
De azert emeljunk csak fizetest. Kivancsi vagyok mikor jon valami Csurka fele bolcs, hogy nyomtassunk eleg forintot, es akkor majd jo lesz. (O mondott ilyet asszem 2006-ban.)
TBC 2008.12.15. 03:48:16
A gond csak az, hogy sztrájk címén ezek a munkakerülők bármikor bármit megtehetnek. Ez az, ameddig nem szabadna, hogy kiterjedjen a sztrájkjog. Követelőznek, mondjuk ki: zsarolják a munkaadót. Ez nem más, mint szimpla zsarolás, amit ha egyedül csinál az ember, bűncselekmény, de ha szervezetten, akkor máris nem az.
Eleve semmi közük ahhoz, hogy az őket alkalmazó cég a saját bevételét mire fordítja.
Ha értelmes célért sztrájkolnának, lenyelném a békát, hogy a kedves közlekedési vállalat megint kicseszett velem, de így valahogy nem érzem ennek a jogosságát és morális helyességét.
Ez csak az egyik oldala a dolognak.
Ott vannak az utasok. Régebben hittem abban, hogy a vasút - és úgy egyáltalán a tömegközlekedés - helyettesíteni tudja a személygépjárműveket. Úgy gondolom, ez lenne a cél. Főleg most, amikor nyakunkon a klímaváltozás, tenni kell a légszennyezés ellen, amikor még a kisebb városokban is százméteres dugók vannak reggelente... a tömegközlekedésnek egy használható alternatívát kellene biztosítania az autókkal szemben. Kellene. De ez közel sincs így. Egyelőre a vasúti személyszállítás a bányászbéka segge alatti szintet sem éri el, és ez csak egyre romlik. Egyrészt a technikai és higiéniai állapotok siralmasak, másrészt a szolgáltatás megbízhatósága és minősége nem üti meg azt a szintet, amiért az ember hajlandó lenne kiszállni az autóból. A vonatok késnek, koszosak, a jegypénztári kiszolgálás sokszor kritikán aluli, némely jegyvizsgáló munkatárs modoráról nem is beszélve...
Nem kevés - eszmei, és sokszor bizony anyagi - kárt okoznak a kedves sztrájkolók az utasoknak. Ráadásul már önmagában vérlázító, hogy ez a kritikán aluli szolgáltatás ennyibe kerül.
Messze van még a vasút attól, hogy bárki is az autóból átüljön vonatra. Egyre inkább csak azok utaznak vonattal, akik nem tehetik meg, hogy autóba üljenek. Úgy gondolom, nem ez lenne a cél.
Harmadrészt ez nem kis veszteség az államnak. Nem elég, hogy nyakunkon a válság, még akkor emiatt a pár munkakerülő miatt szenved el az állam nem kis anyagi veszteséget.
Na de ami ki**szta a biztosítékot, az kedves Gaskó "IQharcos" István azon kijelentése volt, hogy akkor is sztrájkolnak, ha teljesítik a követeléseiket. Ez már mindennek a teteje. Semmi más, mint munkakerülés és feltűnési viszketegség. Ne csodálkozzon senki, aki ennek a seggfejnek a seggét nyalja, hogy leszólják. Főleg ne legyen felháborodva, inkább nézzen körül, hogy milyen segget nyal.
Baszkurátor 2008.12.15. 04:44:46
Én régen sokat utaztam vonaton ( Körmend - Nyíregyháza ill. Körmend - Kalocsa ) és szerettem utazni de ez mára a múlté.Retkes, szaros, hugyos, büdös vonatok ( leszarom, hogy külső cég takarít.ez nem az én problémám ).Taplóparaszt alkalmazottak ( tisztelet a kevés kivételnek!!! ).
Az is érdekes, hogy mióta a Szombathelyről Körmendre a GySEV vonatok mennek azóta ( uygan annyi pénzért ) tiszta vonatokon lehet utazni és azok az alkalmazottak akikkel az ember találkozik ( kaller, ellenőr, mittomén ) kultúráltak.
Végezetül még annyit, hogy ez a gaskó nagyon sok kárt okoz a MÁV-nak.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 04:45:28
A gyurcsánydiktatúrát bármi áron meg kell roppantani, ha már a panelproletariátus inkább csendben éhezik és kerül az utcára (úgy a lakásásból mint a munkahelyéről), legalább a szakszervezetek álljanak ki az emberek jogaiért.
Legyen vége az országot tönkretevő csőcselék mszp-szdsz tombolásának.
És mivel ez másképp nem megy csak ha megbénul az ország hát úgy.
Még mindíg jobb mint a polgárháború nem?
jog-ász 2008.12.15. 04:48:32
jog-ász 2008.12.15. 04:49:33
kaes 2008.12.15. 04:50:08
Hol az a MÁV szóvivő, aki hivatalosan reagálna a blog felvetéseire? Megmondom: röhög a markába milliós fizetése miatt.
hadrianus 2008.12.15. 06:02:45
A megdolgozik idéző jelben értendő!!
Ez az ember életében nem dolgozott, most is a minimálbér környékén tengődő vasutasok dobják össze neki a havi 800 ezret!
Ez egy rühes patkány!!!!
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.15. 06:14:39
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 06:22:40
2008.12.15. 06:35:48
netsrot 2008.12.15. 06:38:14
redriot77 2008.12.15. 06:46:38
Nem venné meg ezeket senki, mert a vasúti személyszállítás jelentősen kevésbé nyerséges mint a teher. Nem véletlen, hogy az osztrákok a MÁV teherszállító részlegét vették meg! Abból talán még lehetett volna nyereségesen működő valamit csinálni, de inkább eladták, jövedelmezzen másnak.
Ugyanez áll a BKV-ra is, a városi tömegközlekedést is nehéz nyereségessé tenni, bárhol a világon.
Gaskó, és a többi hőbörgő: pofátlanság. Mi lenne, ha én betoppannék a főnököm irodájába, és kérném a részem annak a nyomtatónak az árából, amit nemrég adott el? Másnap reggel már olvashatnám az Expresszt, az hótziher.
A másik dolog: az ír gazdasági csoda kezdőlépései közül az egyik az volt, hogy a szakszervezeteknek a fejére koppintottak, és sztrájktilalmat vezettek be. Az itteni puhapöcsűek mellett meg addig bohóckodhatnak Gaskóék, ameddig úri kedvük tartja.
NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.12.15. 06:54:21
redriot77 2008.12.15. 06:54:35
MSZP mafia helyére fidesz mafiát! Hajrá Valaki1, jól megaszontad! :P
netsrot 2008.12.15. 07:01:07
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 07:07:57
ugyanolyan szemét banda mint az mszp.
guga 2008.12.15. 07:20:45
Mi a faszt sír a szátok?
A változáshoz áldozatvállalás kell és összefogás.
Elődeink világháborúkat túléltek, elhurcolták őket, elvesztették a családjaikat.
Megszenvedtek a céljaikért.
Ti meg sipogtok, hogy nem jár a vonat.
Eszement idióták.
Persze, akinek jól megy sora, az szarik a többire, minden maradjon így, nehogy már változtassatok valamin, nehogy már megérezzem én is.
Minél tovább vajúdik ez a korcs kommunista maradvány, annál jobban fog fájni.
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 07:26:51
guga 2008.12.15. 07:34:50
Ha nem Ő, akkor ki?
Nem ugyanazt a szart dobálnák rá?
De, mert el van tunyulva mindenki, képtelen támogatni, olyasmit, ami neki problémát okoz.
Azért az, hogy valaki nem jut be a munkahelyére, vagy bárhová, még nem a világ vége. Nem egyenértékű egy haláltáborba hurcolással.
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 07:43:47
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.15. 07:44:57
Hajrá gaskó, meg repülőtériek!
>> A gyurcsánydiktatúrát bármi áron meg kell roppantani,
Ezzel a mondatoddal maximálisan egyetértek
>> Legyen vége az országot tönkretevő csőcselék mszp-szdsz tombolásának.
Ezzel úgyszintén
>> legalább a szakszervezetek álljanak ki az emberek jogaiért.
>> És mivel ez másképp nem megy csak ha megbénul az ország hát úgy.
Ez viszont wtf. Ha megbénul az ország, akkor Gyurcsány elszégyelli magát és takarodik, meg a világgazdasági válság is úgy dönt hogy elmegy az országból ha nem jár a vonat?
Különbséget kell tenni sztrájk és sztrájk között. Annak idején a BKV-sok vonalmegszüntetések és járatritkítások ellen tüntettek, vagyis a célkitűzéseik az utasok érdekét szolgálták. Maximálisan szolidáris voltam velük, pedig aznap gyalog mentem a munkahelyemre (~3 kilométer) és esett az eső.
Gaskóék viszont mit akarnak? Tisztább szerelvényeket, pontosabban betartott menetrendet, korszerű vasutat? Lófaszt, csak egy kis részesedést egy már eleve a pofátlanság határát súroló üzleti tranzakcióból. Így, bár nem járok vonattal, mégiscsak annyit tudok mondani hogy kapja be az egész posztkommunista brigád.
warbirds 2008.12.15. 07:45:47
Amúgy nem lehet valamiféle jogi lépést tenni a VDSZSZ felé? Mondjuk 100 utas együttesen perli szándékos anyagi károkozásért? Hol egy jogász?
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 07:49:32
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.15. 07:53:29
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 07:55:23
Labancz 2008.12.15. 08:01:20
2. Van egy jó szar sztrájktörvényünk. (Mindössze 9§ az egész, talán a legrövidebb törvény az országban).
3. Van egy ostoba országgyűlésünk.
4. ... és vagyunk mi, bírka nép, akivel minden következmény nélkül meg lehet tenni, hogy bármikor megbénul az ország közlekedése, mi pedig tűrjük.
5. és ez így is marad.
veszettcsiga 2008.12.15. 08:01:53
Nem tudom, mennyibe kerül eg yautóbusz, de ebből napi veszteségből (ami nem tudni hova folyik) pár naponta minden település vásárolhatna egy autóbuszt is!
Nincs rá szükségünk, hogy ilyen áron fenntartsunk egy ilyen minőségű mocskot. Szűnjün meg és hamarosan hihetetlen módon lesznek olyan magáncégek, akiknek megéri üzemeltetni nyereségesen is - lásd japán mintát - ahol ugyanebből az okból egyszerűen szétverték a vasútat (ma már nyeregvasútak repítik az embereket 300 al)
Rob67 2008.12.15. 08:02:49
Egy rövid történet drágám.
Én még a szocializmusba születtem bele. Tudod: kisdobos, úttörő, háromhatvanas nemzedék, orosz nyelv. Csupa finomság.
Anyám csóró volt, apám lelépett.
Kaja a hónapvégén már csak héjában főtt krumpli.
Na így nem maradt más mint egy csóringer autófényező szakma, egy nagyon rossz hírű iskolában. No diploma, no nyelv.
De nem akartam azt, töbet, többet.
Önerőből.
Ugyhogy maradt az esti iskola, gimnázium, továbképzés.
Ma vezető webtervezőként dolgozom, két nyelven beszélek, egy kapitalista országban, a családommal.
Ki segített? Senki?
Magamnak tettem mindeint, ezt egy MÁVos is megteheti, ha nem tetszik az élete.
Hajrá.
Jobb mint a sztrájk!
veszettcsiga 2008.12.15. 08:07:06
Rob67 2008.12.15. 08:08:01
Nem repzenttív a felmérésem, de úgy tűnik a többség baromira nem ért egyet a sztréjkkal.
Ergo - a Te okoskodásodat használva - akkor itt mindenki jól él, a vasutasokon kívül?
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 08:08:44
"- részesedést akarok a kereskedelmi csatornák reklámidejének eladásából (mert nézem)
- részesedést akarok kedvenc sportklubom eladásából (mert jegyet váltottam valaha)
- részesedést akarok a Suzuki éves profitjából (mert azzal járok)
- részesedést akarok a MÁV-Start eladásából is (mert utaztam rajta)
- részesedést akarok a kecskeméti Fornetti cég nyereségéből (mert folyamatosan zabálom)
- részesedést szeretnék Kiszel Tünde szemöldökéből (mert folyamatosan nézem)
- részesedést akarok Maria Geronazzo szájából (mert sajnos láttam...)
- részesedést akarok annak a katicabogárnak a pontjaiból (akinek megmentettem az életét)
és hogy miért? CSAK! és ha nem kapom meg? még nem tudom...lehet sztrájkolok!"
Spéter46 2008.12.15. 08:09:24
EMBEREK, KOMCSIK! LEGALÁBB NE AZ 1950-ES ÉVEK STÍLUSÁBAN TILTAKOZZATOK A SZTRÁJK ELLEN!!!!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.12.15. 08:10:50
tehát azért, mert van "bunkó vasutas", azért a MÁV vezetése a felelős, azért pedig, hogy szarban van az ország, azért gyurcsány ferenc
tudom, ezt sokan nem értik meg....
egyébként egy "tökéletes világban" (amit az iskolában tanítottak nektek, a mocskos kapitalizmusban) nem muszáj olyan céget választanotok, amivel nem vagytok elégedettek, nem kell vonattal utazni, és a láthatatlan kéz, majd jól helyreteszi a dolgokat
EÖ (törölt) 2008.12.15. 08:14:09
te egy tipikus MÁV-os vagy
jár a pofád, hogy így kevés a bér, meg úgy kevés
dolgozzál akkor máshol, ahol sok a fizetés, de NE legyél paraszt és takarítsd ki a WC-t vonaton mert még Pakisztánban is tisztábbak, pedig ott tizedét keresik mint te
persze neked jár a hatalmas fizetés
csakhogy ha megkapnád, akkor sem beszélnél 2 nyelven....
teabore 2008.12.15. 08:18:29
2008.12.15. 08:20:04
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 08:20:43
Visszatérve a MÁV-os munkabeszüntetésre: Hátha valaki meg tudja mondani és a kérdésem komoly: Ha a VDSZSZ ennyire el akarja érni, amit akar, akkor miért nem sztrájkolnak egy hónapig. Egy kis sztrájk itt, egy kis sztrájk ott, ez biztosan nem vezet sehová. Legyen sztrájk egyfolytában! Na akkor talán... és még egy gondolat: Ahogy olvasom az erről szóló blogbejegyzés-kommenteket egy dolog nagyon világos: Az átlag ember, az utazóközönség, az állampolgár minden követeléssel egyetért, csak a 250 ezerrel nem. Miért nem enged a VDSZSZ? Jaaa... mert a pénz az nagy úr. Hát itt van a kutya elásva. Mondjon le az irreálisan követelt cargós pénzről és akkor a többség sem a kellemetlenséget fogja benne látni. (vagy kitudja, lehet csak naiv vagyok)
Kivlov 2008.12.15. 08:27:26
0xFFFF 2008.12.15. 08:29:29
1. Adott egy bugris vasutas, a gaskó.
2. Van egy jó szar sztrájktörvényünk. (Mindössze 9§ az egész, talán a legrövidebb törvény az országban).
3. Van egy ostoba országgyűlésünk.
4. ... és vagyunk mi, bírka nép, akivel minden következmény nélkül meg lehet tenni, hogy bármikor megbénul az ország közlekedése, mi pedig tűrjük.
5. és ez így is marad."
Tényleg birkák vagytok (és nem bírkák) ! Engem nem bénít a gaskó akciója. Kamaszként még elfogadhatónak tartottam a MÁV szolgáltatásait, de akkor hobóként jártuk be az országot. Ma a közelébe sem megyek a vasútnak, mert kicsit büdös a környéke is. Vettem inkább autót. Gaskó meg tőlem sztrájkolhat a hülye bakterokkal, amíg él. Tulajdonképpen csak az zavar, hogy a MÁV nincs privatizálva. Ha lenne, akkor nem kerülne nekem is pénzbe és akkor akár a nyugdíjáig sztrájkolhatna minden sorompónyitogató tahó.
sh4d0w 2008.12.15. 08:31:07
EÖ (törölt) 2008.12.15. 08:31:12
na az szép lenne
ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.15. 08:32:17
demizson bobby 2008.12.15. 08:32:20
-hogy tudjanak tanulni
-hogy tudjanak dolgozni
-hogy tudjanak a családukkal lenni
-hogy ne fagyjanak meg amíg vonatra várnak
szolidaritás......?
Gaskó, a kurva anyád!
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 08:33:07
Mitya Ivanov 2008.12.15. 08:40:15
ez a cím elég ütős:)
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 08:41:11
és a többiek.
alapvetően igazatok van abban hogy egy ilyen sztrájk a kisembereknek, proliknak okoz elsősorban gondot.
(bár ezt azért kétlem, hiszem nem hinném hogy valakit kirúgnának ha igazolja hogy a sztrájk miatt késett, nem ment be).
de egyetértek ezzel.
másik oldalról viszont éppen ez a kaffogó, lusta, megalkuvó kisember , proli nyavajog csak éppen nem csinál semmit.
ő az aki a bére felét gázra villlanyra, távhőre fizeti és ő az akinek az adójából nyakó meg a többi tízmilliókat, százmilliókat nyúl le.
mégsem veszik a fáradtságot hogy kimenjenek tüntetni még szombaton sem.
de aztán szavazni sem megy, mert ugye elege van-
otthon panelja magányában szidja a kormányt, követeli vissza kádárt.
még ez sem hatna meg, megérdemli-
ámde közben az ország egyre rosszabb helyzetben van, minden egyre szarabb.
most még túlész teszkó gazdaságossal,de mi lesz holnap ha már provident hitelt sem kapsz?
szerencsétlenek.
minden nyugati demokráciában ahol az emberek kiállnak a jogaikért ez megy, sőt sokkal durvábban.
valahol mégis megértik, tűrik, mert az egyszerű emberek jogaiért harcolnak.
HA megbénul magyraország, és totálisan ellehetetlenedik az élet akkor már a csaló-tolvaj-hazaáruló kormány és politika sem ülhet ölbe tett kézzel,
és valami változásnak lennie kell, ha egyébként már az ellenzék sem képes semmit tenni.
EMBEREK!
VAGY EZT KELL ELVISELNI, ÉS MINDEN FRONTON SZTRÁJKOLNI!
VAGY A POLGÁRHÁBORÚ ELŐBB UTÓBB.
VÁLASSZATOK!
szerintem inkább a sztrájk.
mert ha nem lesz változás akkor egyre rosszabb lesz, a végén egy hajléktalan éhező nép lesz dúsgazdag elittel, ez a folyamat ezt mindenki látja, ez a pol-gazd elit nem képes európai országot csinálni.
végezetül:
az fáj egyébként hogy csak néhány szakma szakszervezete képes összefogni???
igen, éppen a versenyszféra dolgozóinak nagy a szája, mert ők nem képesek szakszervezetet alakítani sem.sajnálom.
értük is küzdenek közvetve.
egyébként meg ha a vezérigazgató/elnök fene tudja ki tízmilliós jutalmakat kap a privatizációs ügyletért, akkor a dolgozóknak miért nem jár semmi?
lehet erről vitázni, de meg is lehet magyarázni.
grigorij (törölt) 2008.12.15. 08:41:21
Nem felejtettétek ki a BKV-? A legalját?
Ők is sztrájkolni akarnak!
teabore 2008.12.15. 08:42:07
ez a cím elég ütős:)
Jaja - ezt most vizuálisan elképzeltem, jajjjj :) Kicsit morbid, de jó :D
redriot77 2008.12.15. 08:45:48
A fideszt nem említetted, de Gaskót igen. Ő meg annyira független a fidesztől, mint Schmidt P. vagy Tarlós I. volt a polgármesterválasztáson. Nyilván nem Orbán fog odamenni "kiállni a vasutas dolgozók érdekeiért", hanem van neki egy kis szarkavaró csicskája, G.I.
A balhé áll, a Fidesznek csak el kell indítani az "Ennek is Gyurcsány az oka!" c. lemezt.
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 08:50:21
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.12.15. 08:51:04
Nem felejtettétek ki a BKV-? A legalját?
Ők is sztrájkolni akarnak! "
A MÁV sztrák egyetlen pontja elfogadható az ,hogy a most menetrendnek nevezett szart felejtsék el odafent.
Az előző BKV sztrájk is értelmes volt, a paraméterkönyv ellen sztrájkoltak. Csütörtökön max. a buszok állnak le, mert a többi BKV-s szakszervezet inkább jaunárig vár
1953 2008.12.15. 08:51:25
Jobban tennéd,ha csatlakoznál a sztrájkhoz és nem irnál ilyen butaságokat.
szajberpiraty 2008.12.15. 08:56:18
Ha valakiknek lenne okuk sztrájkolni, azok a tűzoltók... De ők inkább a peres utat választották, hogy a JOGOS pénzüket megkapják.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 08:57:07
ezért írtam hogy totális káosz kell, az egyes sztrájkokat leszarja a kormány persze, de ha totálsian megbénul az országban minden hosszú időre, akkor már a kormány sem szarhatja le!
meg ha egyre rosszabb híre megy az országnak az EU-ban, de már úgy hogy teszemazt borul a költségvetés meg minden, azt már nem szarhatja le a kormány.
ja, és nem gaskóztam sehol, gaskó nem a jóisten, mögé állt a szakma is, meg a munkavállalók.
egyébként én a szakszervezetekről nem állítanám hogy fidesz bábok.
az igaz hogy most a szarkeverő fidesz mögéjük állt mert politikailag neki az a jó,
ámde ugyanez a gaskó banda a fidesz kormány alatt is ugyanilyan sztrájkot csinálna szerintem.
akkor meg az mszp állna mögé, szóval nem keverjük az irányokat.
Dorie 2008.12.15. 09:04:15
2008.12.15. 09:11:31
gergo a kolyokkutya 2008.12.15. 09:11:32
ti pedig kedves máv dolgozók, kérjetek részt az éves veszteségből is.
Büdös paraszt 2008.12.15. 09:12:10
2008.12.15. 09:14:30
Jaffar 2008.12.15. 09:15:52
@Rob67 Hasonló cipöben járok és maximálisan 1etértek.
A sztrájkolóknak meg 1töl 1ig a qrvaanyja.
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 09:16:08
Zordon Blue 2008.12.15. 09:24:49
Apám 45 évet húzott le a MÁV-nál, teherfuvarozási vonalon, mindig becsülettel tette a dolgát, soha nem sztrájkolt és jóval kevesebb bért kapott, mint azok akik a személyfuvarozásban verik a nyálukat.
Most pedig szégyelli kimondani, hogy a vasútnál dolgozik.
Konegafi (törölt) 2008.12.15. 09:27:51
Akkor is folytatják a cigányok a sztrájkot, ha teljesítik követeléseiket - mondja Kolompár anyád István. Merthogy szolidárisak a zsidó alkalmazottakkal. Aztán majd a beásokkal meg a teknővájókkal. Teljesen mindegy, csak dolgozni ne kelljen, csak címlapon legyenek.
Ugye, így máris jobban érezzük, hogy folyik itt a kormányzatu kollektív uszítás a vasutasok ellen ... (vajon mennyit kap érte két bloggerünk???)
neménvagyok 2008.12.15. 09:28:31
:o))
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 09:31:26
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.15. 09:31:57
ez egy fsz!
1, marha jó karácsonyt csinál a dolgozóknak, egy kis feszültséggel fűszerezve!
2, megint a kis emberekkel cseszett ki, mivel akinek van autója és pénze és valamilyen okból dolgozni vonattal jár a közeli nagyvárosba, az szépen beleül és beautózik, kicsit idegeskedik, mégis megoldja
3, 10 %+ 250 ezer????????? :DDDDDDDDDDD
ez annyira abszurd, hogy nem is lehet minősíteni!!!
a magánszférában, hasonló fizetés mellett mutassa meg valaki, hogy ki csinálná meg ugyanezt?
a főnököm hülyének nézne, ha az ő üzleti ügyei után kérnék pénzt, vagy sztrájkolnék amiatt, hogy másik céget alapít és átléptet abba, illetve én dönteném el mennyi legyen a fizetés emelésem
köszönjük szépen gaskó gec !
bocivitéz 2008.12.15. 09:34:14
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.15. 09:36:08
látszik, hogy téged nem érint a sztrájk!!!
egyébként engem sem érint
engem az abszurd, idóta követelések zavarnak
aki dolgozott már úgy, hogy ha nem teljesít nem is eszik az ilyen baromságokat kétkedve fogad
hozzáteszem ez az én véleményem, tisztelem, ha más nem osztja
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 09:36:44
igen, hát ez nekem is elég zavaros.
mondjuk egyrészt azért mert a sokat emlegetett kisember/proli nem elég kitartó.
de ez sztrájktól függetlenül is így van!
gondolom te is ismered azt a fajta embert aki egész nap szidja a kormányt de még arra sem képes hogy a saját szakmai tüntetésére kimenjen.
nemhogy egy általános politikaira.
ismerek pedagógsokat, meg rendőröket, te úgy szidják a kormányt mintha az ördög lenne (igaz is, júdea ördöge:-)
de amikor pedagógus sztrájk van akkor nem sztrájkol, mert lusta csak a szája jár.
a rendőr meg kéjjel csicskázik a kormánynak mégis, veri a kormány ellen tüntetőket, de ezért ő is utálja őket.
Ez nem összefogás .
Jó a rendőrnek nehezebb politikai véleményt nyilvánítani, mert az tilos,
de azért valahogy csak tiltakozhat...pl. lelkiismereti okokból nem megy tüntetést szétverni, meg nem lövöldözik, verekszik viperával.
másik oldalról gaskó és a többi vezetők is szembekerülnek azzal a dilemmával hogy a kisembereket idegesítik tulképp, a kormány semmit nem tesz.
namost ha nincs általános összetartás, úgy az azonos szakszervezeteken belül (vasutasok, vasutas szakszervezetek) és a többivel együtt: összes pl. közlekedésiek, mertha a volán is sztrájkolna meg a vasút is együtt, totálisan akkor már lehetne nyomást gyakorolni.
így meg csak partizánakció,
főleg ha az ellenzék sem áll teljesen mellé mert az meg ugye támogatna is, de nyíltan nem teheti mert akkor a szavazóit veszíti el..
szóval ez dilemma, addig sztrájkol amíg van valami értelme.
ha már majdnem mindenki felveszi a munkát és valahogy mannek a vonatok, vagy éppen elviszi az utasokat a volán akkor egyedül nem tehet mást csak viszakozik.
Összetartás kellene és totális sztrájk.
Annak lenne eredménye.
Winston Smith 2008.12.15. 09:48:53
Mindenki tudja, hogy a vasutat gyakorlatilag az adófizetők tartják el. A MÁV cirka kétszer annyi embert alkalmaz, mint amennyi szükséges lenne, óriási a túlfoglalkoztatás, és részben ezért van arra szükség, hogy minden magyar állampolgár pár tízezer forintot évente bedobjon a MÁV kasszájába állami támogatásként.
Én elfogadnám, hogy a MÁV-osok több fizetést kapjanak, de akkor legyen egy létszámracionalizálás is, azaz a MÁV állományának kb. felét rúgják ki, mert nincs rájuk szükség!!!
Aszi 2008.12.15. 09:49:30
Azért át kellene látni, hogy Magyarország gazdasági teljesítménye az EU-átlag fele. Azt is át kéne látni, hogy kevesebb mint 4 millióan fizetnek adót. És azt is, hogy 724000 közalkalmazott van. Arról nem is beszélve, hogy példátlan módon a közalkalmazottak átlagbére magasabb, mint a versenyszférában dolgozóké.
Nincsenek alulfizetve. Csak arra vannak szocializálódva, hogy állandóan panaszkodni és követelőzni kell, és eközben lehetőleg minél kevesebbet dolgozni.
warbirds 2008.12.15. 09:53:53
Tegyük fel, hogy leáll minden, a közlekedés, a termelés, nem mehetsz a Tecsóba, Ósanba, semmi sincs. Nem mész dolgozni, bevásárolni, moziba, színházba, sehová. Merthogy semmi sincs. Akkor mihez kezdesz? Elsőre mondjuk betöröd a szomszéd fejét, mert neki mondjuk több van. És máris ott tartunk, hogy azok az emberek marják egymást, akik amúgy is szívnak...
Sajnos nem az átlagember van erőfölényben, pláne nem gazdaságiban. Gazdasági erőfölényt csak pénzzel, hatalommal lehet elérni, a számszerű többség nem ér semmit.
Megoldás jóformán nulla, illetve utópisztikus: Újragondolni a mentalitásunkat és hozzáállásunkat, újra kell szervezni a szétvert civil szervezeteket, megkeresni a lenyúlt közpénzeket a bankszámlákon és befagyasztani azokat. Utána lehet az egyéneket felelősségre vonni. De ez még nagyon hosszú idő, majd az utánunk következő két generáció talán...
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 09:56:31
Egyetértek. Valóban nekem is sok ismerősöm, sőt(!) munkatársam jártatja a száját olyan, akár szakpolitikai kérdésekben, melyek minket is érintenek, de tenni érte... na azt nem! Úgyhogy ez ismerős. A vasúra visszatérve viszont megint csak azt tudom mondani, hogy csak az irrealitással van baj. Nem akarok én ezen a 250 ezren lovagolni, de tény, hogy ha ezt nem tartaná mindenki annyira irreálisnak, mindenki jobban megbékélne egy országot megbénító sztrájkkal és én se lennék ellene. Szóval a BKV sztrájk nem zavar, pedig budapesti vagyok, ugyan van autóm, de olyankor általában a város is jobban bedugul a szokásosnál. Nincs irreális követelésük, és el is érték: visszavonták a paraméterkönyvet. Talán a MÁV Start dolgozóinak is érdemes lenne elgondolkodniuk azon, hogy lejjebb kéne adni azt a mércét egy kicsivel legalább. Hidd el, ezt nem csak én gondolom így. Sokan a dolgozók pártjára állnának és mindjárt nagyobb lenne az összefogás. Nagyobb és nem nagy, mert ugye Magyarországról beszélünk, de szerintem az is valami.
teabore 2008.12.15. 09:57:53
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 10:00:34
Winston Smith 2008.12.15. 10:03:53
Teljesen igazad van. A közszféra és az állami cégek teljesen hatékonytalanok. Hozzá vannak szokva az emberek, hogy keveset kell dolgozni, a napi szigorúan max. 8 órába belefér 2-3 óra netezés, trécselés, kávézás és magáncélú telefonálás (tisztelet a ritka kivételnek). Az ott dolgozók fele alkalmatlan a munkájára, sok a "valakinek a valakije" jellegű munkaerő. A folyamatok hatékonnyá tételéről még senki nem hallott, sok a a teljesen fölösleges megbeszélés, a teljesen fölösleges adminisztráció, aktatologatás, a redundanciák, az időrabló hivatali furkálódás, a politikai csaták.
Láttam már elég ilyen céget és hivatalt. Nem egy olyat tapasztaltam, hogy egy magánszférából jött vezető megfelezte egy osztály létszámát, és a munkát a fele létszám is tökéletesen el tudta látni. (Elképzelni nem tudtuk, mi a búbánattal tudta magát ott elfoglalni a kétszer annyi ember.) Jártam olyan állami cégnél, ahol az emberek rendszeresen könyvet olvastak a munkahelyükön, annyira nem volt semmi munka. Egy haverom egy minisztériumban számítógépes játékokat telepített a céges gépére és azzal foglalta le magát, mert naphosszat unatkozott. Nemrég voltunk egy szervezeti egységnél, ahol kb. 120-an vannak. Kollégám magánszférából érkezett, ahol ugyanezt a munkát 30 emberrel látták el, és fogalma sincs, mit lehet ott csinálni 120 embernek.
Úgy lehetne növelni a MÁV-os dolgozók bérét, hogy hatékonnyá kell tenni a céget, felére visszavágni a létszámot, és akkor lehet bért emelni. De addig NEM!!!
Dr Kangörény 2008.12.15. 10:09:48
Barom.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 10:12:05
az hogy a kormány által fizetett média hogyan propagálja a követeléseket nem biztos hogy konkrétan mutatja az okokat is miért kérnek a privatizációs pénzből.
valszeg nemcsak egy hirtelen ötlet volt.
én is ellenzem amúgy a 250K-t de ha megnézed mennyit kapnak a vezetők belőle akkor azt mondom kapjon a dolgozó is.
mindíg a fejétől büdösödik a hal, itt ugatnak hogy veszteséges a máv.
KINEK A HIBÁJA?
a JEGYKEZELŐé?
A mozdonyvezetőé?
a váltókezelőé?
LÓSZART!
A MÁV MANAGEMENTÉ, AKIK HAVI MILLIÓKAT, KAPNAK FIZETÉSNEK, MEG ÉVI TÍZMILLIÓKAT JUTALOMNAK A SEMMIÉRT!!!
nameg A KORMÁNYÉ!
mert ahelyett hogy csinálnának valamit, meg hozzáértő vezetőket tennének az élre, csak a lopás.csalás-mutyizás-haverkodás meg közpénznyúlás megy.
aszi,
ugyanez a válasz.
divat itt mindent az egyszerű dolgozókra fogni, azok akarnak sokat, azok követelőznek, azok nem adóznak, nem dolgoznak..stb.
FENÉT!
MIÉRT KAPNAK A PARLAMENTI MOCSKOK FIZETÉST?
nem az lenne a dolguk hogy lopás-csalás-mutyizás-közpénzlenyúlás helyett megoldják a dolgokat?
Nem pedig letologatni már nemcsak a terheket de a lelki felelősséget is a népre!
A K. ANYJÁT ENNEK A MOCSOK POLITIKUS DISZNÓ CSÜRHÉNEK!
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 10:13:11
proli vagy?kár.
na haladjál tüntetni, ne itt meg a panelben sírjál a sorsod miatt.meg azokat anyázd akik helyetted is harcolnak a rezsim ellen.
mildi 2008.12.15. 10:14:52
Csabi,
kérdésedre válaszolva: pénz nem kívülről kéne, rengeteg felesleges dologra folyik el sok milliárd a mávnál..pl ik kft, a szétválásokkal 4x annyi főnők és irodás, itt lent nem sok felesleges ember van, sőt. pesten persze nem tom, de vidéken ha 3 fszt lebetegszik, az egész vonal vezénylését fel kell forgatni.
és kérem vissza az antal danit! kiterjesztett hatáskörrel. nincs egy épkézláb felügyeleti szerv, aki esetleg odavághatna, ha visszaélést lát, nincs senki, aki szét merne csapni ebben a pénznyeldében....
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 10:16:11
Én is újságíró vagyok, de engem nem fizet a kormány, sőt, a főszerkesztőmet sem. Arra, hogy ha a vezetőknek jár, akkor a dolgozóknak is azt mondom, hogy a vezetőknek sem jár. De a politikusokat én is utálom.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 10:29:12
persze vannak nem kormánykötődésű médiák,
kb néhány kipéldányszámú újság (ahol egyből házkutatás van ugye ha túllőnek a célon, nameg apeh és nbh terror).
ja meg van kb 2 kábeles Tv csatorna is az ellenzéknek.
tuti.ez a média szabadsága...
nem én találtam ki hanem nemzetközi szervezetek, hogy magyarországon nincs igazi szólásszabadság és sajtó/média szabadság.
kivétel talán az internet, ezért jó találmány ez.
bár ha a mostanában elfogadandó lakat a szájra törvényre gondolok, lassan semmihez sem lesz joga senkinek...
Winston Smith 2008.12.15. 10:30:27
Igen, a menedzsment és a kormány IS hibás.
Meg a szakszervezet IS.
A megoldás a MÁV racionalizálása lenne. A felelősen goldolozó menedzsmentnek is erre kellene törekednie, meg a MÁV érdekét néző szakszervezetnek is.
De még ha a menedzsmentből valaki erre is törekszik, a szakszervezet mindennek ellenáll. A szakszervezet azt akarja konzerválni, ami jelenleg is van: egy hatékonytalan, szarul működő, fölöslegesen sok alkalmazottat foglalkoztató, az adófizetőknek temérdek pénzbe kerülő céget. Ami a jelenleginél is némiképp többet fizet a dolgozóinak (nemdolgozóinak).
Mindezért a k. anyját Gaskóéknak. Meg persze a menedzsment nagy részének is.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.12.15. 10:53:17
Bűzlik a monitor a sok rohadt, fizetett szoclib kommentelőtől!"
Hát igen nyilván az lehetetlen, hogy esetleg te vagy sík hülye és nem a tömegek :)
E-one 2008.12.15. 11:00:07
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 11:04:26
leveliro1 2008.12.15. 11:08:02
A sok szemét vezető hazatalicskázza a pénzt, ők meg rohadjanak meg. Nem vagyok vasutas, de meg tudom érteni őket. Megígérték nekik, hogy megkapják a suskát, aztán meg jól letagadják.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 11:22:23
Amíg ezeket el nem takarítják egyre rosszabb lesz minden.
E-one 2008.12.15. 11:24:33
E-one 2008.12.15. 11:26:18
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 11:29:03
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 11:29:13
ha érted ennek a mondanivalóját.
egyes vasutasokat ki lehet ragadni, csakúgy mint egyes teszemazt pénztárosokat, autósokat, managereket, ujságírókat, orvosokat, tanárokat, rendőröket (jajj, itt többségben vannak!!!)..bunkók mindenhol vannak.
de a sztrájkban nem egyes vasutasok (amúgy nemcsak a munkaidőben, de feltételezhetően az ilyen ember a magánéletben is bunkó) magatartásáról van szó, hanem a máv gazdasági problémáiról, a vezetőkről, a máv működéséről, nameg úgy általában országos problémákról .
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 11:30:25
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 11:35:54
már valahol leírtam, talán másik fórumban, nem nézem vissza,
de a rendszerváltás óta szinte folymatosan a régi mszp közeli gazdasági elit van hatalmon.
az mdf kormány ugye nem váltotta le gyökeresen a gazdasági elitet, max a privatizációt cseszte el, és abból részesedtek a spannjaik.
a fidesz kormány próbálkozptt több kevesebb sikerrel, de az tény hogy nekik is kevés idejük volt lecserélni a fejeseket.
ráadásul meg lehet egyezni abbban hogy kormány ide vagy oda, nem lehet nem a régi elithez kötődő olyan vezetőt találni aki az adott állami cégben tapasztalt.
teszemazt a máv vezetésben akik hosszú éves tapasztalatuk van azok valahogy mindenképpen az mszp-hez (mszmp-hez) kötődtek, mivel ez nem olyan mint a versenyszféra, máv csak egy volt.
most az hogy előtte csak ilyen-olyan igazgató volt, vagy egy másik közlekedési fejes, most meg feltették az elnöki lóra egy dolog.
ezek az emberek úgyis köpönyegforgatók, mindíg annak a pártnak nyalnak aki éppen van, de ettől még a régi elvtársi mutyi kapcsolatok csakis a régi elithez kötik őket.
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 11:52:52
Magyarországon a következőképpen néz ki a politikai helyzet: Itt nem azt mondja egy átlag fideszes polgár, hogy "áhh, ezzel nem értek egyet, mert én nem így látom", hanem, hogy "atyaúristenkirályviktorka mondja és az úgy van". Ahogy fordított esetben a Fletóhoz "hű erők" is így vannak ezzel. Nincs középút, ahogy a politikában sincs. Az SZDSZ lejáratta a liberális elveket, mert ha valaki liberális, mint pl én is, akkor az mindjárt SZDSZ-es és jön a fújjolás. Pedig a kettő nem egy és ugyanaz. Én életemben nem szavaztam még az SZDSZ-re, de az én világnézetem liberális.
Nem csak azzal van a baj, hogy a politikai elitben kommunisták vagy volt mszmp-sek ülnek-e, hanem hogy a választók, a nép, a polgárok - kinek hogy tetszik - is ugyanolyan sügérek, mint voltak. Tisztelet a kivételnek.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 12:08:05
a legjobb példa demszkáj aki egyszer mesélte hogyan verték meg a kádári rendőrök márc 15-én, majd ugye szdsz-es remdszerváltó lett és mszmp (később mszp) ellenes, most meg a legjobb cimbije az mszp-nek, és ő maga vereti a politikai tüntetőket, akik amúgy ugyanazt csinálják amit ő anno.
de sok ilyen van, a régi mszmp-s műreformerektől egészen a köpönyegforgató pártból-pártba ülőkig.
sajnos az tény hogy a liberalizmust jól lejáratták itt, de egyébként ha úgy vesszük a demokráciát is.
a polgárokról is igazat írsz, véleményem szerint ez a nép nem tud a nyugati típusú demokráciával előnyt és élhető országot csinálni, mert ahhoz összefogás kell és felelős elit.
felelős elit nemhogy errefelé keleten de még nyugaton sem mindenhol van.
más kérdés hogy melyik elit miért felelős, mert az a legritkább ha a társadalom jólétéért + a nemzetért, országért együtt is felelősséget érez.
mondjuk ezt talán csak a jobb nyugat európai + skandináv országokban látni.
aztán van olyan ahol ugyan szarnak az emberekre, de legalább van nemzetpolitika, rend van és az ország is jól megy...
a gond ott van hogy nálunk se egyik se másik, ez meg a fekete-afrikai szint.a szerencsénk anniy hogy európában azért az életszínvonal magasabb, de ha afrikában lenne magyraország akkor valahol ruanda-sierra leone és szomália szintjén lavíroznánk szerintem
E-one 2008.12.15. 12:24:51
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 12:25:10
teabore 2008.12.15. 12:31:34
Minden választáson valaki ellen szavazunk, nem valaki mellett (legalábbis a többség)
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 12:43:35
@emdé egy tálból csemegézünk!? :)
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 12:47:34
Kedves Uram! Fejtse ki kérem, hogy ez esetben milyen csemegét fogyasztunk el közösen, egyazon tányérból? (magyarul: nemigazán értem, hogy mire gondolsz konkrétan, de asszem jah!) :)))
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 12:47:50
nem kellenek ezek a trükkös kérdések.
most azért ne várd el hogy megnevezzem hogy "gyurcsány felelős azért mert a celldömölk-szombathely vonalon tegnapelőtt kiss józsef jegykezelő bunkó volt".
De azt ki merem jelenteni , azért is a komány és a politikai elit/hangulat/viselkedés felelős hogy az embereknek minden szakmában a mindennapi életben (legyen az kalauz-utas kapcsolat) egyre rosszabb a hangulata, idegesek, ingerültek, egymással nem tudnak normálisan kommunikálni és együtttélni.
de még mielőtt besüllyednénk a blődlibe, nem arrol van szó hogy gyurcsány kiadta az ukászt hogy csak iq 60 alatt és agresszív kalauzokat kell felvenni, hanem azért mert elcsesznek itt mindent amit lehet, az emberek létbizonytalanok, rossza a hangulat, félnek a jövőtől, rossz a közbiztonság..stb, ráadásul munkahelyen a dolgozókat/alkalmazottakat stresszelik/lenézik, rúgdossák ilyen vagy olyan formában (teszemazt mávnál kihasználják, túldolgoztatják, szivatják alulfizetik..stb)..blabla, szóval emiatt egymással sem toleránsak és sok a feszültség.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 12:51:52
@Valaki1 én csak visszatérnék az éjszakai mentős példához. ha a mentősök felelősségteljesen tudják ellátni (alig pénzért) a munkájukat, akkor ugyanezt joggal várhatjuk el a mávosoktól is. ha a mentő nem késik alapból, akkor a vonat se késsen. akkor sem, ha x van kormányon, meg akkor sem, ha y. több országban vannak hülyék a politikusok között, mint amennyiben ennyire szar a vasút.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 12:55:28
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 12:56:04
sőt elsősorban nem azért, főleg itthon.
ez inkább elhivatottság kérdése, persze ettől még megérdemelnék hogy megfizessék őket.
teljesen más egy vasúti kalauz esete, ráadásul lelkileg is totál más beteget menteni mint jegyet kezelni,
értesz?
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 12:58:18
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 13:29:36
de a legtöbb ember azért dolgozik mert valamiből élnie kell.kivétel az a kisebbség aki elhivatottságból megy.
a többi csak rizsa.
teabore 2008.12.15. 13:34:32
Persze. De ha magáncégnél szolgáltatást nyújtasz és panasz érkezik rád a vevőtől, úgy kirúgnak, hogy a lábad nem éri a földet. Ugyanez elképzelhetetlen a MÁV-nál.
"valamiből élnie kell" -Ha nem tetszik a munkája, kereshet másikat, nem? Kényszerítik, hogy itt dolgozzon?
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 13:38:02
emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.15. 13:45:54
Jah, hát természetesen! :)))
Én nem akarom megbántani a MÁV-osokat, sok kivétel van közöttük is, de ha belegondolok, hogy a síkhülyék többsége MÁV-os meg BKV-s lesz, szerintem elmondtam a lényeget. Hangsúlyozom, nem azokat kívánom megbántani, akik nem csak nyolc osztállyal rendelkeznek, én a jellemző többségre gondolok.
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 13:45:55
de a valóság mást mutat, főleg ha bizonyos szakmákban hiány van a munkavállalókból ugye.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.15. 13:47:53
Valaki1 (törölt) 2008.12.15. 13:51:34
mozdonyvezetőnek talán...
de ez amúgy is általában vonatkozott.
ja, persze az is igaz hogy inkább az ország boldogabb felére meg pestre vonatkozik, ki meg vasutasnak errefelé?
amiről szó van