VDSZSZ újra támad
2008.12.14. 00:06
E post olvasói döntő többségének soha nem lesz olyan munkája, amit ha hirtelen abbahagy, lebénul a fél ország. Ha lenne, valószínűleg akkor is lenne annyira gerinces, hogy szólna előre. Ha még így is van, aki úgy érzi, kimaradt a felsorolásból, akkor csak az ő kedvéért: Üdvözöljük, Gaskó úr!
És most nem szeretném szó szerint idézni, miket mondtam, amikor olvastam, hogy éjféltől újra sztrájkolnak a vasutasok. Sem azt az sms-t, amit szobatársam írt tíz perce barátnőjének, hogy amikor reggel felébred, olvassa el, és próbálja gyorsan megszervezni, hogy jut el kétszáz kilométerről innen Pestre. De az, hogy néhány ember - és most bocsánat a széplelkektől, de erre nincs jobb szó - úgy basz ki milliós nagyságrendű magyarral, ahogy csak tud, na, az olyan szintű pofátlanság, amit nem lehet elégszer szidni.
Itt vannak az orvosok. A rendőrök. A tűzoltók. Egy csomó dolog miatt sztrájkolhatnak. És ha ők belefognak, akkor ott tényleg balhé van - határesetnek vegyük még a tanárokat ide. A nagy kérdés: ők vajon mért tudják megoldani értelmes ember módjára? Miért nem sztrájkolnak, amikor sokkal rosszabb a helyzetük a vasutasokénál, és amikor mégis megteszik, akkor miért képesek szólni előre? Ők miért nem játsszák azt, hogy elkezdik a sztrájkot, aztán felfüggesztik, és egy évvel később folytatják, mert így nem kell jóval előre bejelenteni? Miért mindig a VDSZSZ?
Egyáltalán: azok a vasutasok, akik olyan szolgáltatást nyújtanak, mint a VDSZSZ-tagok többsége, hogy veszik a bátorságot ahhoz, hogy kétszázötvenezer pluszt meg tíz százalékos fizetésemelést követeljenek? Az elmúlt nyolcvan év legdurvább válsága közepén, amikor mindenkinek rossz. Kapunk ezért mi bármit? Amikor egyetlen vonaton utaztam életemben, ami rosszabb a MÁV-osnál, de azt Mahindzsauri és Tbiliszi közt, úgyhogy hadd ne az legyen már a konkurencia. Írhatnám, hogy csak arra lennék kíváncsi, mit gondolnak ezek magukról, de sajnos pontosan tudom.
Ugyanitt Gaskó István-vudufigura kedvezményes áron eladó.
108 komment
Címkék: máv vasút vdszsz gaskó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2008.12.14. 09:10:23
Egyébként ha igazak a nemrég megjelent statisztikák a sztrájkolók számáról, akkor üzenetértékű a vasutasok viselkedése: Gaskó szava már keveseket téveszt meg.
Blau t 2008.12.14. 10:09:28
A sztrájk a dolgozók legerősebb fegyvere. Persze nem minden dolgozóé. Ha az APEH alkalmazottak kezdenek sztrájkba attól bizony aligha esünk kétségbe. Ha a taxi sofőrök, abba sem reng bele az ország. Mosolyognánk azon is, ha leállna a Dunán a személy hajózás és vélhetően a libegő vagy a fogaskerekű sztrájkja sem rázná meg az országot. A MÁV az más. Ha leáll a vasút, leáll az ország. Így a vasutasok érdekérvényesítő képessége a legnagyobb, egy sztrájkkal normális esetben ők okozhatják a legnagyobb kárt és ezért érhetik el a legtöbb eredményt. Ezt a lehetőséget lopta el, az állítólag általa képviselt munkásoktól, Gaskó Úr. Mert minden - vagy majdnem minden - folyamat amit túlzásba visznek egy idő után visszaüt, visszájára fordul. Kezdetben a vasutasok többsége részt vett a sztrájkban, és a lakosság jelentős része támogatta, de legalább is megértette őket. Egy év után már alig van aki részt vesz a sztrájkban a kivülállók meg köztörvényes bünözőnek vagy elmeháborodottnak tekintik a sztrájkolókat. E szempontból tök mindegy, hogy a sztrájk valóban a munkavállalók érdekeiért zajlik, vagy "csak" politikai okokból.
Mindezek után csak egy dolgot nem értek, miért nem rúgják már úgy seggbe a vasutasok Gaskót, hogy - amint régen mondták - kirepüljön a béketáborból. Mert Gaskó a legtöbbet nekik ártott. Ugyanis - mint az elején írtam - a vasutasoknak a legnagyobb az érdek érvényesítő képessége. Mégsem sikerült egy év sztrájkkal egyetlen forint fizetésemelést sem elérniük.
baba jaga 2008.12.14. 10:51:28
magát ez a senkiházi.
egy ennyire a saját,önös érdekeit képviselő fütyi,
hogy lehet szakszervezeti vezető?
a köbüki 2008.12.14. 10:52:40
Ha megkapják a 250ezrüket, akkor mi joggal várhatjuk el, hogy ezt a veszteséget is ők fizessék!!!
hvg.hu/gazdasag/20071205_MAV_veszteseg_2007.aspx
2007. december 05. 15:05
A MÁV az idei évet várhatóan 27 milliárd forint csoportszintű veszteséggel zárja, a tavalyi 83 milliárd forintos negatív eredményéhez képest - mondta Kamarás Miklós, a vasúttársaság elnöke az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának szerdai kihelyezett ülésén, a MÁV budapesti székházában.
Kilgore Trout 2008.12.14. 11:00:50
E-one 2008.12.14. 11:03:37
yanchi345 2008.12.14. 11:09:53
Én egyébként szétosztanám köztük a kért összeget, és a MÁV elmúlt évtizedben keletkezett összes hiányát is. Aztán az egyenleget Gaskóval az élen sárga csekken 8 napon belül befizethetik a MÁV számlájára, és húzhatnak dolgozni futólépésben. Mert a képlet egyelőre úgy néz ki, hogy az általuk termelt hiányt mi fizetjük, de ők még több és még több pénzt követelnek. Mire fel?
Raid 2008.12.14. 11:12:18
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.12.14. 11:14:46
Csókolom, amikor volt 30-50 MRD hiánya a cégnek, akkor is RÉSZT KÉRTEK BELŐLE ??? Valaki befizette a 100-200 ezret akkor , csak mert neki JÁR ABBÓL ?
Undorító banda...
E-one 2008.12.14. 11:17:09
Perillustris 2008.12.14. 11:22:29
Gesztus? Aha.
szabiaki (törölt) 2008.12.14. 11:22:49
Én 2000 óta mióta dolgozom vasúttal jártam Budapestre, folyamatosan egyre rosszabb volt, havonta, két hetente vezeték szakadás, baleset stb.
Szívesebben éltem volna vidéken, de a munkám a fővároshoz köt, bár a drága Glaskónak sikerült még a végén a sztrájkokkal is kibaszni velem, egy félig kész poros hideg lakásban töltöttem a februárt, de végül már nem vonatozom, mikor szüleimhez jövök látogatóba akkor használom a vonatot, most megint megszopatott, válthatom vissza a tegnap megvett retúr jegyem, de ha belegondolok, hogy havi 50000 ft bérlet pénzt vesztettek el személyemben, szerintem ők jártak rosszabbul, mondhatnak bármit, hogy joguk van hozzá, meg ők az utasokért is sztrájkolnak, a tapasztalatom azt mondja, hogy, hogy az utas érdekli legkevésbé a vasutast, több 100 esetet tudnék mesélni, az utolsó cseppek egyike volt, a kerítés meg a leszállás utáni jegy ellenőrzés késő vonatnál is. Azt érik el, ami már most is félig igaz, sztrájkolhatnak és pár százezer embernek a munkáját veszélyeztetik, de az ország nagy része csak annyit érzékel, hogy megint a Glaskó mondja a tévében, a műtét sikerült, de a beteg bele halt, csak ő ezt úgy mondja, hogy a sztrájk sikerült eredmény nélkül.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 11:31:11
Érdekes, ez senkit sem zavar itt a gyűlölködők közt, egyikük se képes ennek a szimpla dolognak a felismerésére, csak a társadalommegosztó neoliberális kormányzatu agymosást képesek visszabüfögni, mintha lenne saját véleményük. De nincs, mert még csak a puszta tényekkel sincsenek tisztában. S ilyen embereknek van szavazati joga - na, ezért tart itt az ország.
sanya18 2008.12.14. 11:34:30
10% fizetésemelés, 20% leépítés!
cargo pénz? legyen! De akkor a máv csoport hiányát is kéretik szétosztani köztük!
sanya18 2008.12.14. 11:35:42
E-one 2008.12.14. 11:38:57
Az állam találta ki, hogy a vasutasok 90%-a sültbunkó kell, hogy legyen minden helyzetben? Az állam találta ki, hogy a pénztárosoknak békésen kell beszélgetniük, miközben tucatnyian várnak a jegyükre? Az állam találta ki, hogy utastájékoztatás hiányában ordítva kell elzavarni az érdeklődő utazóközönséget? Netán javul a helyzet, ha több pénz lesz? Ugyan...
baba jaga 2008.12.14. 11:43:03
de sebaj,majd eléri,hogy már senki nem ül vonatra,
s láss csodát! - talán már rá se lesz szükség.
remélem eljön majd ez a szép új világ.
apropó: láttál már szép hosszú szerelvényt 4 utassal a fedélzeten?
melakovics 2008.12.14. 11:44:28
Tavaly mekkora hir volt hogy egy szerelő üzemben gázolaj kereskedésre találtak.. én csak gondolatban kérdeztem vissza: hoy hogy csak egyben? a fönök nem kapta meg a részesedését???
E-one 2008.12.14. 11:45:07
Az az állami alkalmazott, aki egy ilyen világgazdasági válság alatt fizetésemelést követel, megérdemelné, hogy ne sokáig legyen állami alkalmazott.
baba jaga 2008.12.14. 11:45:30
nem gaskó úrtól...
vasziljevics 2008.12.14. 11:48:50
mert a kapitalizmus valahol erről szól(na).
szerintem meg a vasutasok két szék között a padlóra fognak esni (nagyon dulván). a szakszervezet jómagyar módján tiltakozik minden változtatás ellen, pedig mindenki látja, hogy egy ilyen rosszul működő rendszeren csak olyan alapvető átalakítások segíthetnének, amiket eddig senkinek sem volt kedve megcsinálni. de ha megteszi végre valaki, az első döntések között lesz az, ami egy csomó embert az utcára fog küldeni. mert nem a baross-érában vagyunk, hogy minden sorompóhoz kell a külön bakter. a szakszervezet védi a munkahelyeket, de azzal nem törődik, hogy ezzel az egyik legnagyobb kerékkötője a problémák megldásának. csak a markát tartja. küldeném mindet árkot ásni belső-szibériába, gaskóval az élen...
El Curros 2008.12.14. 11:51:55
A társadalom részéről pedig egyébként is nulla a szolidaritás.
"kotorj kurta,neked is jut"-egyéni túlélési akciók....Jóllakva nézzük a tv-t,és hőbörgünk a sztrájkolókon.Pedig az elmúlt 18 évben mindenki sztrájkolhatott volna,aki feje fölül ellopták a céget!
Vajon azok az emberek miért nem tüntettek-sztrájkoltak?
Legalább akik merik,hadd tegyék.
Tüntenek...egynapkétnapháromnap....osz' maj hazamennek...jól tudja a hatalom,hogy a társadalom 90%-a nem sztrájk-párti.Ezt használja ki,és még jól egymásnak is uszítja az embereket....de talán igazándiból be sem kell avatkoznia.Lásd feljebb a vitaindító iromány tartalmát.Nem kúrcsány jegyezte,megy ez nekünk magától is.
Kádár maradék csontjai táncot járnak örömükben....az elv,a tanítás beérett.
Egykori erős nemzet...mára teljes vakvágányon....
sanya18 2008.12.14. 11:52:35
MÁV-ról és a munkakedvről: Történt októberben hogy "üzleti" ügyben a mávszékházban volt dolgom. Ugye a portánál kérdezik hogy kihez, hova megyek, én nevet nem tudtam csak az osztályt. A portás nő elkezdte megnézni a számitógépen hogy ki van bent az adott osztályon. Az eredmény: a 13. ember volt benn (az épületben!, kártyás beléptetés és nyilvántartás rulez) Ja igen, délelőtt fél 11kor....
Cactus71 2008.12.14. 11:52:40
A rendőr és a tűzoltó nem sztrájkolhat. Itt törvény rögzíti, hogy nincs sztrájkjoguk. Szerintetek, ha lenne, akkor hogy nézne ki, hogy ég a házad, és nem megy ki a tűzoltó, mert sztrájkol. Vagy éppen késsel kergetnek, és nem megy ki a rendőr mert sztrájkol.
A sztrájk nem fenyegethet élet és vagyonbiztonságot. Ez az alapfeltétele. Pedig milyen szép is lenne, amikor a dühödt "csőcselék" felgyújtja a képviselők házát, akkor a rendőrök éppen a tűzoltókkal ultiznának sztrájk címén.....
robill760 2008.12.14. 11:52:56
parttalan 2008.12.14. 11:55:21
A kisemberek...nem, nem őket hibáztatjuk, hanem a vasút helyyzetét nagyon is jól átlátó követelődző szakszervezetiseket.
Egyébként már nagyon unom, hogy ebben az országban jóformán csak az állami szektorban dolgozóknak adatik meg a sztrájkhoz való jog. Egy multinál, egy akármilyen területen működő magánvállalat alkalmazottjai csak próbálnának meg nem dolgozni vagy csak munkabeszüntetéssel fenyegetőzni. Egy áruház, egy bank, egy szórakozóhely, egy ipari vállalat, egy kereskedelmi cég dolgozói. mind-mind csöndben maradnak és nem szólnak, nem nyavalyognak (csak magukban) mert tudják, hogy azonnal kirugnák őket, egy felszabadult munkahelyre tíz új jelentkező is akad.
És ha egy bank, egy áruház dolgozói még szrájkolnának is: az ügyfelek, vásárlók elmennének egy másikba.
Ezzel szemben hivatalos ügyekben be kell mennünk az állami hivatalokba, igazolványügyben az okmányirodába,levélföladáskor a postára, utazáskor a MÁV szolgáltatásait vesszük igénybe, stb.stb és stb.
A Malév és BP. Airport alkalmazottain kívűl (itt is az emberek kiszolgáltatottságát használhatják ki) nem látjuk mert nem láthatjuk a magánszektorban a sztrájkkészséget.
A sztrájkhoz való jog tehát kis hazánkban meglehetősen szelektíven működik.
Cactus71 2008.12.14. 11:55:53
Én láttam már! :)
(tmrsz.hu)
sanya18 2008.12.14. 11:56:43
yanchi345 2008.12.14. 11:57:27
baba jaga 2008.12.14. 11:57:36
ez a gaskó fütyi csak egy magamutogató senkiházi.
semmilyen / még jogos / érdeket sem tud hitelesen képviselni,semmilyen szinten.
El Curros 2008.12.14. 11:57:40
Bizarr jelenetek sora:rendőr ver embert (tapos zászlót),aki kúrcsány takarodását akarja,majd ugyanaz a rendőr rázza a kordont a Parlament előőtt-ő is a féreg takarodását követeli.
Hol élünk egyáltalán?
vasziljevics 2008.12.14. 11:59:54
ha egyszer megálnád, és lehagynád az utolsó 4 sort a kommentedből, még igazat is adnék neked. így viszont csak fröcsögés.
"Pedig az elmúlt 18 évben mindenki sztrájkolhatott volna,aki feje fölül ellopták a céget!"
az állami alkalmazottak feje fölül ki is lopta el a mit? vagy hogy is van ez? mert aki fölül valóban ellopták, az tiltakozzon is! csak azt ne felejtse el, hogy a teljes foglalkoztatottság a szocializmuson kívül a vicc kategóriájába tartozik. az nem erény, hogy verem az asztalt, hogy nekem azt mondták, hogy ebből megélek, aztán a rohadt szemét rendszer megváltozott, én meg munka nélkül maradtam! ha egyszer nem akarunk szocializmust, akkor lássuk meg azt is, hogy az ember leginkább igenis magára van utalva. "kotorj kurta,neked is jut" ez van. és széllel szemben piáslni még mindig nem túl bölcs dolog.
Bit Rot 2008.12.14. 12:08:03
Persze ehhez racionalizálni kell, és ki kell rúgni a FELESLEGES munkaerőt, a többiek pedig dolgozzanak rendesen.
qwert77 2008.12.14. 12:08:12
De azért, ha meg van szervezve, van egy tudatosult célja, azaz szinte minden munkavállaló benne van ez a veszély nem fenyeget, és még eredményt is el lehet érni vele. (Románia - Dacia-Renault) Persze, ha legalább a saját munkatársaimmal szolidáris tudok lenni, ami nem túlzottan jellemző.
A versenyszerű sztrájkkal, amit a MÁV csinál, nem lehet egyet érteni, mert annak célja sincs. Illetve a cél már régen nem a dolgozók érdekeiről szól.
szabiaki (törölt) 2008.12.14. 12:14:15
www.youtube.com/watch?v=KjrFabHDMwE
a magánszférában nem sztrájkolni szokás, hanem elmenni másik munkahelyre ahol jobb a dolgozónak.
szobatars 2008.12.14. 12:15:12
Hát onnan veszik, kedves blogíró, hogy Medgyessy-ék a Suchmann-féle privatizáció (erőművek, áramszolgáltatók, bányák) során 8,5 milliárdot fizettek ki a bányász-szakszervezeteknek,,ugyanolyan jogcímen, mint ahogy azt most a vasutasok követelik.
Igaz, a bányászszakszervezetek élen egy bizononyos Schalkammer nevű úr lébecolt, az MSZP országgyűlési képviselőjeként...
Narrátor (törölt) 2008.12.14. 12:15:16
Mert egyes vasutasok nagyon jól eléldegélnek a sztrájkalapban felhalmozott pénzből. (Kb. 5 éve nem volt sztrájk, azóta halmozódik). Én is marhára élvezném, ha csak úgy bemegyek, üldögélek és közben fizetnek. Csak ezek a vasutasok duplán is ártanak, egyrészt élősködnek a sztrájkalapon, másrészt azok elől veszik el a lehetőséget, akiknek egyszer tényleg szükségük lehet a sztrájkra, mint eszközre.
darthyoda 2008.12.14. 12:15:35
mecarn 2008.12.14. 12:18:47
csak a neoliberális megoldás tudna javítani a vasuti szolgáltatáson, ez tény, és kész. igen, ez a saját véleményem, nem pedig a "kormányzati agymosás visszabüfögése".
yanchi345->ott a pont :)
parttalan 2008.12.14. 12:23:02
Szabiaki, egy állami cégnél, hivatalban dolgozót mi akadályoz meg abban, hogy a magánszektorba váltson?
El Curros 2008.12.14. 12:24:55
Ez csak a góréknak jár.
A górék pedig azok,akiket C-vágányon tartanak a MÁV-nál,mejd feljebb billentik,ha pedig bebukja akkor fordítva ugyanez.
Teszik ezt az egyszerű dolgozók rovására.
Az egykori "taxis-blokád" szintű általános sztrájk kellene.(azóta tudjuk,az nem az volt,aminek látszott)
Ilyen a következő évtizedekben nem lesz....pedig kellene,és meg is lehetne csinálni.
A politika kinőtte magát,rettentő erős szakszervezetekre lenne szükség.
Az meg,hogy a Gaskó hogyan csinálja....hát őszintén...alig van eszköz a kezében,és ez a sztrájk is ki fog fulladni.
A MÁV menedzserarc szarráfizetett vezetői röhögnek,az emberek eszik egymást.
Könnyűszerrel bénítják le a sztrájkolókat,erősebbek,egy-egy jól célzott mondat a média felé,napi öt rugó a sztrájktörőknak,és már ki is húzták a talajt a sztrájkolók alól.
Tényleg...
Emberek,Ti hogyan sztrájkolnátok,ha vasutasok lennétek?
A MÁV már rég felmérte a "renitens közeget",egy esetleges sztrájk esetén úgysem azokat helyezné a vezetőség aznap szolgálatba.
Ebből a szempontból Gaskó módszere érthető,még ha nem is szimpatikus.
De mondtam az előbb,sztrájkolni is magyarosan tudunk,és lássuk be-teljesen eredménytelenül.
szobatars 2008.12.14. 12:26:40
Az, hogy "csak a neoliberális megoldás tudna javítani a vasúti szolgáltatáson"..nos ez elég kizárólógos álláspont,,egyelőre tények nélkül...sőt, ha az index.hu mai vonatkozó cikkét és videóját megnézed, akkor ezek a "neoliberális megoldások" inkább rontanak a helyzeten.
Egy dolog viszont tény: A MÁV jelen állapotában működésképtelen...
Azt pedig halkan jegyzem meg, ha valóban megtakarítást jelent az, hogy vonatokat hagynak ki a menetrendből, akkor a sztrájk jelentős megtakarítást jelent a MÁV számára hiszen a tervezettnél még kevesebb vonat jár..:-)))
Pszt! 2008.12.14. 12:29:56
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 12:32:13
A sztájknak ez a lényege, akkor hatásos, ha több millió embert lehetetlen helyzetben hoz. Igazából össze kéne fogni a szakszervezetekkel, a magánszférában dolgozóknak. Kirúgnak 2000 embert X multitól? 1 hetes vasutas sztrájk. Nem csinál négy évig semmit a kormány? Semmit? Addig nem indul vonal, nem gyógyít orvos (bár ezzel mostmár lehet jobban járnánk), nem olt tüzet a tűzoltó, nem tanít a tanár, amíg le nem mond a kormány.
Viszont ez a sztrájk most tényleg pofátlanság. A mávos dolgozók tevékenyen segítették a hazaárulást. (MÁV cargo eladása.) Kussoltak, mikor a kormány egy stratégiai fontosságú vállalatot privatizált(, nyilván nem kevés haszonnal). Azért kussoltak, mert a kormány nekik is adott volna a koncból, aztán kiderült, hogy mégsem.
Nem fizetésemelés jár nekik, hanem akasztófa! Gaskóhoz is röpülhetne pár molotov...
benkoo 2008.12.14. 12:32:40
changebug (törölt) 2008.12.14. 12:33:52
1.) Vajon hány nyamvadt manager, hány nyamvadt milliót nyúl le ugyanezen MÁV-Cargo eladás sikerdíjaként???
2.) Mindenki úgy próbál pénzhez jutni, ahogy a lehetőségei engedik. (a magánszférából is lehet az államiba menni - már kurvára unom ezt a magánszféra-közszféra polémiát)
ENNYI! Ez a sztrájk NEM rólad vagy rólam szól. (sajnos még az is lehet nem is a vasutasokról).
Ezt már azért észre kéne venni.
sanya18 2008.12.14. 12:35:08
2008.12.14. 12:39:04
rólunk, utasokról viszont a leginkább szól, mert mi vagyunk azok, akikkel ezek a sunyi VDDSZmaffió kiszúr, mi vagyunk azok, akiknek veszlélybe kerül a munkahelye, mert nem tud bejárni, nem nekik, mi nyomorgunk állva a fűtetlen vonaton, mi ácsorgunk a peronon a késő vonatokra várva, nem, nem a süsüvasutasok akik se dolgozni se sztrájkolni nem tudnak rendesen (tisztelet a kivételnek, biztos van , csak elsikkad a sok idióta közt, akik terepasztalost játszanak)
aztán kaján vigyorral élvezik, hogy sikeresen a sztrájk=sok utassal siekrült kiszúrni - igazából nekünk kéne sztrájkolni, hiogy kapjunk a opénzünkért normális szolgáltatást, de legalábbis ne nézzenek hülyének
jorda 2008.12.14. 12:42:27
Hoil vannak azok a szép idők mikor pl. az LKM 60 ezres,a DIGÉP 20 ezres munkásserege kinyilvánította véleményét.
Ma Mo.-on egyedül a MÁV rendelkezik még megfelelő létszámmal és érdekérvényesítő lehetőséggel.
Hülye a kérdés,hogy miért nem sztrájkolnak a rendőrök,tűzoltók! Azért mert nekik nem lehet.
A pedagógus meg nem mer,mert tudja csak ő látná kárát.
Ezért bármennyire kellemetlen a sztrájk,ne acsarkodjunk!Ne vitassuk el jogaikat.
A privatizációból származó bevétel pedig minden egykori dolgozónak járna,mikor eladták,kirabolták ezt az országot részben saját haramiái,döntően pedig a külföldi karvalytőke!
Emlékszünk a jelszavakra? Magunknak építjük az országot,egyszer majd mindenkinek nagyon jó lesz!
Kérjük,kérnénk belőle a részesedést,de azt lenyúlták. Egy pici részét most kérik a vasútasuk maguknak,megérdemlik !
qwert77 2008.12.14. 12:44:03
Ha örülnél neki miért nem vagy vasutas???
A vasutas sztrájkban nem biztos, hogy az igazi vasutasokat kell csesztetni, hanem a tengő-lengő vezetői, szaksz. vezetői, irodai réteget. Nem a mozdonyvezetők, kalauzok, forgalomirányítók miatt van olyan helyzetben a vasút amilyenben..
a köbüki 2008.12.14. 12:45:05
mecarn 2008.12.14. 12:47:14
tata86: - miért kéne bárkinek sztrájkolni ha egy multi kirúgja a dolgozóit? az ő dolguk. mivel a magyar gdp 60 %-át multik termelik, kár nagyon szidni őket, nélkülük nem lenne itt semmi, de nemzetközi szinten versenyképes ipar biztos nem (audi, opel, general electric,flextronics, bosch, stb..)
- kis haszonnal adták el a máv-cargot? évenet 1 milliárd ft eredménye volt, ehhez képest a vételár 100 milliárd volt, tehát 100 éves profit folyt be - szerinted ez rossz üzlet? egyébként azt is megmagyarázhatnád, h miért hazaárulás egy állami cég eladása...szerintem csak jót hoz, ha a szocializmus-maradékokat elviszi valaki
El Curros 2008.12.14. 12:47:59
Mivel rally-rajongó vagyok,lemondtam az előre lezsírozott programról,és inkább néztem a versenyt.
Közben hallottam,hogy az ottani vasutasok sztrájba lendültek,mert _két hét elteltével_ sem sikerül megállapodniuk.
Senki sem hőbörgött,az emberek annyit jegyeztek meg,hogy"megérdemli a szolgáltató,ha nem tud megegyezni".
Egyébként sok épületen zászló volt (gondolom ez általános jelenség,nem eseti),a gyerekek is kis papír zászlócskákat lóbáltak,(mint mi úttörőként) pedig a versenyen csak hazai indulók voltak.
Tudom,ez csak egy pillanatkép az "onnaról",de azért érdekes.....nekünk.
sanya18 2008.12.14. 12:49:41
Burn-E 2008.12.14. 12:53:35
Holnap munkaba kell mennem - év végi hajtas van, muszaj bemennem az irodaba!
Most még kocsi sincs, mert mindenki tele lett. Nem férek be sehova.
Vonatok egyaltalan nem mennek. egy ment most Záhogyból, de mivel Szolnokon és Cegléden is sztrajkolnak, ezért bizonytalan, hogy onnan, mikor engedik tovabb. A 2 és fél órás menetidő bármennyire kitolódhat.
Kedves Gaskó Úr! A mai plusz utazási költségeket számlázzam be a szakszervezetnek?
El Curros 2008.12.14. 12:54:07
Két hétig tartott,sekisebe állapot,az akkori MÁV vezér meghalt.
Egyébként az autonómokat a Horn Gábor-féle kör hozta létre.(ezt ő maga állította)
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.12.14. 12:59:34
Csődeljárás, majd a romokon újra nyílhat virág. De nem Gaskóékkal, az biztos.
El Curros 2008.12.14. 13:01:41
tompus 2008.12.14. 13:02:39
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 13:08:18
Magyarország csak papíron létezik, már csak a föld és a víz van a magyarok kezében, de az IMF hitel mikor lejár 2010 tavaszán (pont a választásokig adták Gyurcsánynak, nini, micsoda véletlenek vannak ...), ezt is oda kell adni a globáltőkének. Onnantól kezdve az lesz, mint ahol ez már megtörtént, még az esővíz gyűjtését is meg fogják tiltani és ott dögölhetsz szomjan felőlük. Beh szép s boldog s szép lesz élet a totalitarista neoliberalizmusban ...
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 13:08:38
Volt itt nemzeti ipar is még 50 éve, akkor tudtunk nemzetközi színvonalon is teljesíteni, mára egyszerű bedolgozómunkásokká váltunk.
"- kis haszonnal adták el a máv-cargot? évenet 1 milliárd ft eredménye volt, ehhez képest a vételár 100 milliárd volt, tehát 100 éves profit folyt be - szerinted ez rossz üzlet? egyébként azt is megmagyarázhatnád, h miért hazaárulás egy állami cég eladása...szerintem csak jót hoz, ha a szocializmus-maradékokat elviszi valaki"
A vasúti teherszállítás az állam stratégia fontosságú szolgáltatása. Amennyiben eladják, kiszolgáltatottá válunk. Itt nem 1 milliárd forintról van szó, hanem arról, hogy az országot krízis esetén egy magánvállalat megbéníthatja, és akármikor zsarolhatja. (Itt nem feltétlenül kell háborúra gondolni, bár azt sem tudom, hogy ki tudja garantálni, hogy nem lesz 100 évig háború.)
Az, hogy eladtuk a Máv Cargót annyi, mint hogy a függetlenségünk egy részét is eladtuk (alkotmány ide vagy oda.)
Hogy miért hazaárulás? Mert a hazát (államot) árulják, szerintem ez def-ből levezetve trivi.
Vagy egy nagy különbség privatizálás és privatizálás között. Én is annak a híve vagyok, hogy azokat a vállalatokat, amiket a komcsik államosítottak, elvettek magántulajdonból, privatizáljanak. (Azért lehetőleg ne azoknak adják oda akik elvették a jogos tulajdonostól.) A MÁV azonban nem ilyen. A MÁVot a magyar adófizetők, munkások együtt építették fel, tartották fönn, sose volt magánvállalat, nem véletlenül. Ne is legyen.
Nézz meg egy olyan országot, ahol a szabad versenynek, demokráciának nincs hagyománya, de ennek ellenére rákényeszítették ezt. Ilyen Brazília pl. Nehogy azt hidd hogyha nálunk eljön Tóta W. által jövendölt aranykor, akkor olyanok leszünk mint pl Hollandia. Ahhoz, kell érdekérvényesítő képesség, összefogás azokkal akik kiszolgáltatottak (pl a sztrájkolókkal ), ami nálunk nincs. Mi olyanok leszünk mint Brazília.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 13:09:23
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.12.14. 13:09:46
changebug (törölt) 2008.12.14. 13:12:46
Megértem, hogy nem ujjongsz.
DE ismétlem mindenki úgy szerez pénzt ahogy tud.
A bankrendszer benyújtott egy vaskos számlát (érdekes egyetlen egy pénzügyi "szakember" nem ugrott le sehonnan, mint '29-ben ellenben csöndbe megszavaztatták, hogy az államnak nincs belefopázás ellenben pénzt azt adjon - én személy szerint buktam egy kisebb összeget, a magánnyugdíjamon, de sebaj...)
A multi adókedvezmény formájában nyúlja le az államot meg munkahely megtartás címén.
A kisebb magáncégek az adómegkerülés más módját szeretik használni...
A vasútasok sztrájkolnak.
Mindenki úgy próbál pénzt szerezni, ahogy tud. És én meg te szívunk. Hol ebben, hol abban.
(A posztíró is lehet érdekelt... :) lehet nem, nem tudom, de az esélye megvan)
Kicsit racionálisan kéne nézni a dolgokat.
ketyosz 2008.12.14. 13:12:54
Az előző vasutassztrájk idején kiborult nálam a bili és felhívtam Gaskót a mobilján (google-hack). Miután hiába várta, hogy acsarkodjak és nem bírt kiborítani a hülyeségeivel kénytelen volt valamit mondani a kérdéseimre. Többek között ezeket a felvetéseket és kérdéseket szegeztem neki, amiket Ti is itt feszegettek: Miért csak a vasutasok kapjanak a Cargo-pénzből; menniyre jogos a sztájk; szolgáltatások színvonala; stb. Miután semmiféle értelemes választ nem tudott megfogalmazni azt mondta: Önző vagyok, magamnak való - egy igazi Robinson. Nekem egy lakatlan szigeten kellene élnem.
Tehát csak óvatosan! :D
E-one 2008.12.14. 13:13:19
borovi 2008.12.14. 13:13:27
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 13:14:09
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.12.14. 13:14:45
"....Itt nem 1 milliárd forintról van szó, hanem arról, hogy az országot krízis esetén egy magánvállalat megbéníthatja, és akármikor zsarolhatja. (Itt nem feltétlenül kell háborúra gondolni, ...."
Ilyenkor van az, hogy kirendelnek egy kormánybiztost, aki átveszi a vállalat irtányítását, és letartóztatja az addigi vezetőket. Hagyjátok már ezt a marhaságot a stratégiai ágazatokkal, pláne szállítási területen.
Paradoxon88 2008.12.14. 13:18:23
Egy sztrájkkal nem azért KELL szolidárisnak lenni egy valódi demokráciában mert egyetértünk az éppen sztrájkolók követelésével, hanem azért KELL szolidárisnak lenni, mert egy demokráciában ez egy alapjog. És pont. (természetesen egy alapjoggal is vissza lehet élni, ami rossz, de ez már más kérdés).
Mellesleg a rendőrők, tűzoltók, egészségügyi dolgozók, stb nem sztrájkolhatnak. (illetve csak minimálisan).
mecarn 2008.12.14. 13:21:14
libri.hu/hu/konyvek/tankonyvek_segedkonyvek/tovabbtanulas/a_kozgazdasagi_gondolkodas_alapjai_1?pr_type=book
tata86: miért stratégiai fontosságu a vasuti teherszállitás? miért akarná valaki "zsarolni" az országot?
jol működő liberális piacgazdaságban ilyenkor ez történne: ha adott vasuti cég nem szállitja el, amit akarok, megteszi helyette egy másik, vagy egy kamionos cég. ennyi. nem kell félni a gonoszoktól, ha működika LIBERÁLIS PIACGAZDASÁG.
amig a vasut állami kézben van, az ország saját magát bénítja meg, nem kell hozzá semmilyen külső zsaroló (erre ékes bizonyíték a jelen sztrájk is)
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 13:25:01
Mi van, ha a tetemes profitból telik a cégnek arra, hogy felvegyen 1000 fegyveres, In-Kal szekust? Kimegy a honvédség (milyen honvédség?), és halomra lövi őket?
Hallottál te már olyanról, hogy EU? Nemzetközi szerződések?
Nem tudunk odamenni, hogy lecsukni őket, ugyanis a jog őket védi, Magyarország pedig kiszolgáltatott, a multiknak, a környező államoknak.
Egyszóval, ha a Cargó azt mondja, hogy megkétszerezzük az árainkat, akkor lehet választani, hogy kamionokon szállítunk vagy fizetünk.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 13:26:43
2) Tényleg azt hiszed, hogy a teljes személyszállítást át lehet tolni az autópályákra?
Megteszi azt egy kamionos cég, 2szer annyiért, plusz bedugul az egész ország.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 13:29:31
Nálunk egyik sincs meg.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 13:39:21
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 13:42:21
E-one 2008.12.14. 13:46:48
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 13:49:41
Silcon 2008.12.14. 14:00:53
Nos, nekem olyan van. Mondjuk nem a fél ország, csak a negyed. Ellenben nem sztrájkolhatok, ugyanúgy, mint az említett orvosok, rendőrök, tűzoltók. Tiltja a törvény. Munkaidőn kívül tüntethetek.
Aki nem érti, nem szereti a sztrájkot, nézzen körül kicsit nyugaton. Vasutasok, parasztok, fémipari dolgozók napokra képesek leültetni egy-egy országot és meg is teszik.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.14. 14:05:35
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 14:05:59
A következő választáson dönthettek, rend kell és közbiztonság, gazdasági fejlődés a magyarokkal vagy a napi kirablás a tolvajoktól, lányod vagy nagymamád megerőszakolása, netán legyilkolásának lehetősége a cigányok által, a bérek ki nem fizetése és rabszolgamunka a multinácik által, a gazdaság tönkretétele az MSZP-vel, no és taps és taps Gyurcsánynak, a csodás reformernek.
Cactus71 2008.12.14. 14:08:00
Kicsit demagógnak tűnsz....
E-one 2008.12.14. 14:09:17
mecarn 2008.12.14. 14:12:33
a másik pedig az, hogy magyarországon nincs elég neoliberalizmus: ahol a segély nagyobb mint a minimálbér, azaz eltart az állam, az nem liberalizmus, hanem szocializmus.
pont te szeretnéd a szocializmust?
biztosan megvonnád a segélyt sokaktól, és keményen betartatnád a törvényeket a nagyobb közbiztonságért -> ez mind gazdasági neoliberális vonás!
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 14:27:29
Bazz én meg azt hittem, hogy a neoliberalizmus zászlajára az van tűzve: "Decantralizáció, deregularizáció!"
Erre most mit hallok tőled? A liberalizmus az, hogy Budapestről szigorítjuk a törvényeket...
"a másik pedig az, hogy magyarországon nincs elég neoliberalizmus": fogd fel, nem is lesz! Építhetjük mit a neoliberalizmusunkat ítélet napig, akkor sem lesz. Ez a 2szer 4éves terv is totális kurdarc volt. Ahhoz olyan társadalom (és nem tömeg) kell amelyik tud magáról, és a társairól (igen róluk is, mert egy embernek semmi esélye nincs egy mamutvállalat ellen, akármennyire liberális is) gondoskodni! Ilyet itt nem találsz.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 14:52:04
A gazdasági és politikai liberlizmus elválasztására való képtelenség - tipikus neoliberális összemosósdi.
Mert hisz kik harcolnak a segélyadásért (a "szocializmusért", ahogy Te nevezed)? A szabadmadaras cigánypárt. Jövőre már életbe lép az ún. védett fogyasztó fogalma, akiknél tilos lesz kikapcsolni az áramot, a vizet, a gázt, az internetet. Mert ez nekik jár. A többiek meg fizetik helyettük a fogyasztási díjat. Lehet tippelgetni, mely sajátos, premodern kultúrkör számára hozták ezt létre ... igen, a megélhetési fogyasztók számára. S jobb, ha nem teszitek ezt szóvá, mert egy ideje, ugye, már ismerjük az "indulati" bűnözés fogalmát (pl. cigányasszony ver/karmol össze polgármestert, mert az közmunkát kínált a férjének segély helyett).
De senkit se zargassanak innen a tények, aggódjon csak tovább, hogy így a fidesznáci gaskó, meg úgy a fidesznáci gaskó ...
borovi 2008.12.14. 15:18:24
Öreg, neked elgurult a gyógyszered, és mivel valószínűleg nyugdíjas vagy, a habzó szájú, Gyurcsány-evő fajtából, hát lehajolni meg nem tudsz érte. :))) Bezzeg a nyugdíjemelést azt elfogadod, igaz-e?
mildi 2008.12.14. 15:42:58
egyébként a sztrájk alapjog, de törvényes-e így visszaélni vele? van itt egy jogász?
mecarn 2008.12.14. 15:43:11
igen, a liberalizmushoz kőkemény jogrend kell->ez magyarországon nem teljesül, tehát nincs liberalizmus.
a politikai és gazdasági liberalizmus között tehát nincs ellentmondás! mindkettő lényege, nagyon leegyszerüsitve: a szabályok betartása mellett mindenki azt csinál, amit akar.
és visszatérve a blog témájához: az állami kézben lévő vasút azért sérti ezt, mert én nem arra költöm a pénzem amire akarom (például szivárványos zászló, vagy esetleg székely stílusú ruhák), hanem az állam költi el helyettem, az adón keresztül, a mávra.
ha évi százmilliárdos állami támogatással számolunk a mávnál (ez bizonyos években ennél több), akkor egy gyors osztás után kijön, hogy fejenként 100 000 ft-ot költ a mávra az is, aki a közelébe sem megy a pályaudvarnak.
jól jönne igy karácsonykor az a 100as, igaz?
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 15:58:32
Ez előbb írtakat kiegészíteném még azzal, hogy a teherszállítás nem olyan mint a székelying. Azt akárhol megveheted, 100számra versenyeznek érted, sőt ha akarod nem is veszel. Vasúti szolgáltató viszont csak egy van, és egy ilyen kicsit országban értelmetlen is lenne több. Így egész egyszerűen képtelenség versenyt generálni. A MÁV Cargo monopolhelyzetben van, és ki sem lehet onnan robbantani. (A teherszállítás egyéb módjai nem tudják kiváltani a vasút teljes kapacitását, hosszútávra főleg nem.)
changebug (törölt) 2008.12.14. 16:18:20
ha évi százmilliárdos állami támogatással számolunk a mávnál (ez bizonyos években ennél több), akkor egy gyors osztás után kijön, hogy fejenként 100 000 ft-ot költ a mávra az is, aki a közelébe sem megy a pályaudvarnak.
Autópályára is költ az állam, pedig tőlem mehetnének földúton is... Szóval ezt a részét a mondandódnak felejtsük el. Mondjuk úgy hirtelen felindulásból beszéltél... A pénzedet arra költöd amire akarod, az adódhoz pedig valóban semmi közöd - legfeljebb választott képviselőiden keresztül. Egyébként az úgye világos, hogy a magánvasút drágábban és ott szállít és akkor és amikor az neki nyereséges. Mondjuk a fővonalak meg előváros. A többinek reszelő, igy is úgy is állami kézben marad. Ennyi már azért tiszta kell legyen az elmúlt 20 év távlatából...
mecarn 2008.12.14. 16:25:38
az okokat szerintem pedig magunkban kell keresnünk, néhány hozzászólóval ellentétben, akik a "külföldi tőkét" okolják - teljesen értelmetlenül.
az egy jó kérdés, h lehet-e verseny a vasuti szállitásban: ezen lehet vitatkozni, de kiderülni csak akkor fog, ha kipróbáljuk (szerintem lehetne verseny itt is, szerinted nem..)
szerintem pedig érdemes tovább próbálkozni a neoliberalizmussal - megint igazad van abban, hogy ez nem egy könnyű út - de az alternatíva az, hogy minden marad úgy, ahogy van. az pedig nem túl jó - ebben megint egyetértünk, azt hiszem.
a társadalom akkor tudná megtanulni a liberális piac szabályait, ha nem lenne más választása (pl leszázalékolás, 80 000 ft segély, felelősség nélküli kényelmes állami állások(vasutastól a bürokratáig), stbstb)
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 16:49:06
Az a baj, hogy a liberalizmushoz nem érett a magyar tömeg. Erre a mostani kormány a nyakába rakja. A következmény az lesz, hogy irányítható barmok leszünk. És mivel a 95% irányítható barom, te hiába lennél tudatos vásárló, nem jelentesz piacot, nem érdemes neked gyártani, plusz pénzt feccolni abba, hogy minőséget tegyünk az asztalra, megveszed te is a tescóban a szart mint a proli.
És nem lesz választásod. Nem lesz verseny.
Nekem nem a neoliberalizmussal van bajom általában. Pl a svájciak jól jártak vele, vagy a hollandok is, a japánok, zsidók egyenesen élni nem tudnának nélküle. De minket megöl.
Szóval az okok valóban magunkban kereshetőek. De az a baj, hogy a népet nem lehet lecserélni (ha hülyemagyarozol mint a Mester, akkor sem fog változni). Nevelni lehet. De ahhoz, erős állam kéne, nemzeti vezetéssel, nemzeti médiával.
"a társadalom akkor tudná megtanulni a liberális piac szabályait, ha nem lenne más választása"
Sajnos nem értetted meg a rendszer lényegét. MINDIG lesz más választása. A sarokba szorított patkány támad, azt pedig nem akarják. Soha nem lesz olyan rossz, hogy a proli megtanulja, hogy nem veszünk fel hitelt plazmatv-re, hanem inkább megtakarítunk, mert akkor tudjuk zsarolni a munkaadót, tudunk tüntetni, sztrájkolni, felmondani, el tudunk utazni más munkaadóhoz. Van lehetőségünk a szolgáltatók között választani.
Úgy lesz itt szabad piac, verseny és kapitalizmus, mint ahogy kommunizmus!
Feltűnt, hogy a hatalom, nem tudatos vásárlót, képzett szakembereket "gyárt", hanem konzumidiótákat? Feltűnt, hogy nem szocialista hatalom van hanem "liberális"? Szóval nem is lesz jobb, irányító pozícióba nincsenek igazi szocialisták. (Láttál te már pl multinál kormány segítségével megalapított szakszervezetet? )
Az a liberalizmus a most van, nem Hollandiába, hanem Argentínába, Brazíliába vezet. :(
changebug (törölt) 2008.12.14. 16:52:45
De egyébként egy zárt rendszerben - ez valahol természetes is - csak a kezdetekkor, volt igaz.
Szerintem.
mecarn 2008.12.14. 17:30:26
innentől kezdve hit kérdése, hogy járható-e a piaci út , én pedig hiszek benne - a te jogos érveid ellenére, mégpedig azért, mert az eu-nak baromira nem érdeke, hogy legyen egy brazília a közepén, és mindent meg fog tenni, hogy ez ne igy történjen, akár örülünk neki, akár nem.
changebug: olyan tökéletes piac tényleg alig van, mint amilyen a mikrókönyvben, de ettől még egz egy nagyon jó kiindulási alap, viszonyítási pont, olyan, mint a fizikában az abszolút nulla fok: még soha nem érték el, mégis minden elmélet és számítás azon alapul
Silcon 2008.12.14. 17:45:49
changebug (törölt) 2008.12.14. 17:50:37
Hát ha csak hivatkozni akarsz/akarnak rá, mint a lenini eszmékre akkor nincs baj... csak időnként megpróbálják komolyan venni.
Ismétlem zárt rendszer a (világ)gazdaság is. Magyarország ráadásul kis piac benne. Szerintem már réges-rég le kellett volna bontani a multikat. Drágább, kisebb, alkalmazkodóbb gazdaságot. "kicsi a szép" :) Most lett volna rá alkalom. Igaz ennek lett volna ára (munkanélküliek) de még úgy is megérte volna.
Igy most csak tovább tolják a szart maguk előtt a fejlett országok. Hát ha ez megéri a következő krachig. Csak ezek után nem nagyon tudok komolyan venni semmilyen gazdasági eszmét és tökéletesen megértem, hogy a vasútasok is csak futnak a pénzük után. hátha bejön. ennyi.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 18:05:55
Az EUnak nincs olyan túl nagy beleszólása, egy nagy vízfej semmi egyéb.
(Egyébként az EU-t alkotó nemzeteknek van egy olyan jól felfogott érdeke, hogy ők akarják adni az EU krémjét, az értelmiségi bázisát, jólfizető iparát, a többiek meg csak adják a kulikat, akik napi 12 órában a gyárakban dolgoznak (amik az ő tulajdonukban vannak). Ennek pl az egyik előfeltétele a nemzeti ipar tönkretétele. A Négy Mancs milyen jól elintézte a magyar libamáj-termelőket nem? Miért? Mert a franciák akarnak májat termelni (,és most megállom, hogy zsidózzak). De le lehet ezt játszani a teljes magyar iparral. Sorra zárják be az üzemeinket, amik működnének azt is tönkre teszik. Nekünk nincs itt szabad verseny, akkor sem ha hiszel benne. (Ha jól tudom a elmű is francia kézben van, méghozzá a Francia állam kezében. ) )
Az IMF-nek már van szava. Neki viszont Brazília kell. Egy olyan ország, ahol az esővizet is privatizálják, ahol mindenki adó, és kiszolgáltatott.
Komolyan nem értem a magyar neolibsiket. Mintha egy tolókocsis azon ügyködne, hogy a paralimpiából áthelyezzék őt az egészséges futók közé, mert ott több a pénz. Persze, hogy több, csak abból ő nem fog látni semmit. (Van egy másik lehetőség, hogy apuka, az egyik gyarmatosító multi leányvállalatának vezérigazgatója, de ez a ritkább eset. )
Amit még nem érek benned: liberalizmust hirdettek, (deregularizáció, decentralizáció), erre az EUra, vagyis egy Magyarország fölött álló hatalomra hivatkozol, akinek szavatolnia kell a piacgazdaság működését. (Pont mint 30 évvel ezelőtt, csak akkor SzU volt.) Azt hittem, a szabad piacon, nincs olyan hogy "xy hatalomnak érdeke". Olyan van, hogy egyéni érdekek sokasága (aka: láthatatlan kéz).
Ha az EUban bízol rég rossz az egész.
Az EUt egymás kárára lobbizó nemzetállamok alkotják, köze nincs a szabad piachoz (, be ne nyeld a tankönyvi rizsát).
parttalan 2008.12.14. 19:17:01
A TV2 és az ATV esti híradója szerint Gaskó bejelentette, hogy ha a MÁV teljesíti is követeléseiket ők mindaddig tovább sztájkolnak amíg Ferihegyen nem születik megállapodás...szolidaritásból.
No comment (de csak azért mert türtőztetem magam).
changebug (törölt) 2008.12.14. 19:32:24
Miért teljesítették Gaskóék követelését? (Nem) Ferihegyen? (ott sem)
Hát akkor?
Nyomásgyakorlás. Lesznek itt még összehangolt sztrájkok is. Aki még teheti. Nyugaton is szokás.
Tényleg nem tudom mi csodálkozni való van ezen.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 19:32:56
changebug (törölt) 2008.12.14. 20:10:08
Kívánságműsor van? :)
Én meg 18-40 közötti összes dögös nőt megdugnám.
Tulajdonképp még nem vagyok benne biztos, de azt hiszem szeretném magam királlyá is választatnom.És mint király pár embernél vagyonelkobzást csinálnék.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.14. 20:10:49
Végre! Nagyon helyes! Így rabolja le a malévot az a ruszki maffiózó! Végre összefogtak az állami szektor dolgozói a magán szektoréval.
Konegafi (törölt) 2008.12.14. 23:00:00
z8 2008.12.14. 23:37:41
Egyszerűen igazságtalanság hogy ország 95%a nem sztrájkolhat mert különben kirúgják.
Cactus71 2008.12.15. 14:43:08
A 70 e. fölötti nyugdíjakat megszüntetném (aki pedig a szocializmusban belügyi, belbiztonsági szolgálatot látott el, attól a teljes összeget megvonnám). "
Miért is?
Aki egy életen keresztül robotolt egy bányában, és belerokkant, miért büntetnéd? Aki a gengszterváltás előtt falusi KMB-s volt, mit követett el? Vagy aki a Szovjet határnál volt határőr. Vagy Kecskeméten tűzoltó.
Vagy akkor fejlesszük tovább a gondolatmenetedet:
Aki a Horn kormány ideje alatt dolgozott, annak az ideje ne számítson bele a nyugdíjba. Vagy aki az Orbán kormány alatt dolgozott. Vagy mindkettő alatt. Vagy akit elítéltek. Vagy akit nem. Vagy senki ne kapjon nyugdíjat. Dögöljön meg mindenki.
Cactus71 2008.12.15. 14:45:50
A MÁV nem fog csődbe menni. Annyi támogatást mindíg kap, hogy működjön. (Ha más nem Uri Geller fogja duruzsolni: "MÚKODJ!")
És mit sírnának vissza a dolgozók?
Egyébként a százalékszámítással nincs igazad: Kb. az ország 10 %-a nem sztrájkolhat. (Tűzoltó, rendőr, katona, különböző stratégiai fontosságú üzemek egyes dolgozói, stb.)
amiről szó van