/>

Sajnos nem tudom máshogy értelmezni a lap azon feltételezését állítását, hogy sokan a magas költségektől riadnak vissza a felsőoktatástól, ezért nem iratkoznak be végül a sikeres felvételi után.

Tekintsünk el attól, hogy valóban sok pénz kell ahhoz, hogy valaki az ingyenes avagy államilag finanszírozottnak becézett felsőoktatásban teljesítsen. Sok helyen megvetetik a hallgatóval azokat a kellékeket, melyek az óra sikeres teljesítéséhez szükségesek, és most nem a könyvekre gondolok. Kicsit olyan ez, mintha egy zenekritikusnak előbb meg kellene írnia ahhoz a zenét, hogy aztán dolgozhasson vele.

Na, de a Magyar Nemzet nem is ezt kifogásolja. Szerintük - és a Budapesti Gazdasági Főiskola rektora szerint is? - az történik, hogy a hallgató felvételizik, felveszik, örül, majd elkezd gondolkozni. (Előtte nem.)

Nehezen tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy egy 18 éves valaki február 15. és szeptember 15. között jön rá:  az egyetem nem alapítvány.

Amennyiben mégis van ilyen ember, nos, vele nem veszít sokat a felsőoktatás. Ha pedig valóban ezrek vannak ezzel így, akkor meg inkább hagyjuk az egész egyetemesdit a fenébe, az a 140 diák, aki megérdemli, az meg csak továbbokosodik majd valahogy.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr80846961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E-one 2008.12.29. 14:52:47

Fordítva. A diákok szerint hülye a Magyar Nemzet. Ha ezt elolvassák, akkor már biztosan.

elinor 2008.12.29. 15:04:54

Engem is felvettek 2006-ban, de terhes lettem és ráadásul egyszercsak egyedülálló anya. A gyedből nem tudtam volna kifizetni a költségtérítést (mivel van egy diplomám, szóba se jöhet államilag finanszírozott képzés). Szóval szeptemberig eldőlt, hogy nem lesz a képzésre se pénzem se időm. Egyik se lett azóta se.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:11:26

@elinor: nem gondolom, hogy bármilyen értelemben jellemző lenne az eseted. kivételek mindig vannak. viszont mivel saját bevallásod szerint időd sem lett volna rá, így valószínűleg "feleslegesen" is iratkoztál volna be, az szerintem az egyetemnek meg neked sem lett volna jó (a gyerkőcről nem is beszélve), úgyhogy nem vesztettél sokat és az egyetem sem.

Vidéki 2008.12.29. 15:27:32

A szerző mocskolni akarja a Magyar Nemzetet, azért adott címül egy valótlan állítást!
Az a tény, hogy vannak diákok, akik egy megváltozott helyzetben változtatnak korábbi döntésükön, nem jelenti azt, hogy minden diák hülye lenne, ahogy az a cikk címében foglalt állításból következik!

paulvagypaulina (törölt) 2008.12.29. 15:33:21

"A szerző mocskolni akarja a Magyar Nemzetet.."

Persze.....hogyne.....:))))

nakivagyok 2008.12.29. 15:33:37

@Vidéki: A Magyar Nemzetet már nem kell mocskolni, mocskos az ugy ahogy van!Egy tisztességes,DEMOKRATIKUS országban már rég elvették volna a nevet!Vagy egy valamirevaló ujságíró egy sort sem irna bele!Egyébként meg tényleg nem minden diák hülye, na de a Magyar Nemzet szerint csak az ő általa kiválogatott diákok a magyarok, ugye?

INkvizitor 2008.12.29. 15:37:39

azon túl hogy egy kurva nagy csúsztatás a post címe, nem jutottunk közelebb a megoldáshoz (a szerzőről viszont egy csomó minden kiderül...) az, hogy a nevezett újság egy kalap szar, nem újdonság, ez szinte követelmény a hazai napilap piacon, de valami oka csak lehetett annak, hogy egy csomó diák akit felvettek a felsőoktatási intézetekbe, nem akar beiratkozni. ha nem a költségek akkor valami más... biztos a zorbán.

tehát :) a cím szar, a téma jó lenne, csak a megközelítése gyalázatos.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:38:09

@Vidéki: a cikkük alcíme: sokan a magas költségektől riadtak vissza. szerintem ez hülyének nézés. aki a magas költségektől riad vissza, az pontosan tudja a jelentkezéskor is, hogy mennyi az annyi. így tehát nincsen szükség arra, hogy a szerző mocskolja a magyar nemzetet.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:39:58

@INkvizitor: szerintem menj el pszichiáterhez, ha erről is orbán jut eszedbe. eddig csak neked jutott.

INkvizitor 2008.12.29. 15:43:15

@tsabeeka: látom levetted a lényeget a hozzászólásomból :))) ez olyan irónia szerűség akart lenni (csak a cím miatt) mint a IX-kerben szokás :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:45:09

@INkvizitor: ja, és a poszt nem kívánt oknyomozó lenni egyáltalán, ha olyat akarsz olvasni, azt ne ezen a blogon keresd. mindössze arra céloztam (reakciódon látom, hogy bejött), hogy hülyeség arra fogni, amire a nemzet fogta. és nem, nem azért fogta arra, mert fideszes, hanem azért, mert többségében tehetségtelen újságírók írják. de látom, ebben egyet is értünk.

INkvizitor 2008.12.29. 15:45:24

@tsabeeka: amúgy iagazad van, írhattam volna bolognai rendszert, vagy gyurcsányt is hogy polkorrekt legyek. de nem ezt írtam. te pedig azt értesz félre amit úri kedved kíván :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:47:15

@INkvizitor: nem értem félre, csak ha felcsendítesz egy ilyen nevet, akkor a kommentelők egy része erről a témáról is kilyukad majd oda, hogy melyikőjük a nagyobb kommunista. azt meg nem szeretném, gondolom érted, h miért :)

INkvizitor 2008.12.29. 15:48:41

@tsabeeka: de azért egy kis filózást megérne ez a kérdés, mert nem tudok én sem másra gondolni mint a költségekre, pedig nem vagyok MN olvasó, sem pedig újságíró.
mert mi lehet még az a dolog ami tömegével riaszt el embereket a tanulástól ha már egyszer lehetőséget kaptak rá?????
tehát nem egy egy extra esetet, mint a szülés, esetleges halál vagy ilyesmi...

szörp epe · http://szorpepe.blog.hu 2008.12.29. 15:51:17

@elinor: Már 2006-ban is érvényben volt az a szabályozás, hogy gyes alatt ingyen végezhetsz egyetemet (vagyis elengedik a költségtérítést is). Ez nem csak anyukákra, hanem apukákra is igaz, de egy gyereknél csak egyszer vehető igénybe. Ha a Te intézményedben erre nem hívta fel a figyelmedet a tanulmányi osztály, akkor ajtót berugni... Vagy lehet fordulni oktatási ombudsmanhoz is (mert van ám olyan is).

elinor 2008.12.29. 15:52:02

@tsabeeka: Nyilván nem ez van az esetek 90%-ában a háttérben, de 1-2%-ban simán ott lehet. Egyébként 2006 volt az az év, amikor eltörölték a kismamák tandíj/költségtérítés-mentességét.

Nyilván vannak, akiknél nem jött össze vagy mégsem jó a diákhitel; vagy váratlan családi problémák esetleg egy kedvező (kül- vagy belföldi) munkalehetőség miatt nem iratkoztak be végül.

Jó lenne tudni, hogy a be nem iratkozók hány százaléka rendelkezik már diplomával, és hány az, aki az első lehetőséget passzolta. Illetve hogy hányan vannak, akik csak halasztanak és hányan, akik végleg letettek róla. Illetve hányan nem iratkoznak be az államilag finanszírozott képzésre -- egyáltalán: vannak-e ilyenek.

Mert így bármi lehet a háttérben. Például a pénz is. Nagyon sokan vesznek fel állítólag erejüket meghaladó hiteleket, lehet, hogy aránylag sokan bíznak abban is, hogy fogják tudni fizetni (majd, egy fél év múlva) a költségtérítést. Ez az optimizmus mindenesetre figyelemreméltó. :) Lehet, hogy mégsem olyan pesszimista nép a magyar?

VIKUNYA 2008.12.29. 15:52:40

Kettő ilyen embert is ismerek. Felvették őket igen jó ponszámmal, beíratkoztak, hogy majdcsak lesz valami, de nem volt elég pénzük. Felelőtlenek voltak igen, de egy tizenyolc éves ritkán gondolkodik előre.

elinor 2008.12.29. 15:52:51

@szörp epe: nem "már", hanem "még"

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:53:45

@INkvizitor: szerintem valami olyasmiből kell kiindulni, hogy mi az, amit a diák a felvételi lap beadása és szeptember között újdonságot megtud. a költségekről nem sok újat tudhat meg, hiszen egyik részét a dolognak már tudta február 15. előtt is, a másik része meg majd november környékén derül ki (persze csak azoknak, akik már beiratkoztak.)

elinor 2008.12.29. 15:55:04

@szörp epe: Szóval pont abban az évben törölték el az ingyenességet. Arról valóban elfelejtettek szólni, hogy azok, akiket abban az évben vettek még, még elkezdhették volna ingyenesen a tanulmányaikat. [Mondjuk a gyerek miatt amúgy sem tudtam volna (2x3 óra vonatút naponta, meg órák alatt hova teszem).]

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:55:52

@elinor: az 1-2%-ot minden további nélkül reálisnak tartom.

ford? 2008.12.29. 15:56:16

"Na, de a Magyar Nemzet nem is ezt kifogásolja. Szerintük - és a Budapesti Gazdasági Főiskola rektora szerint is? - az történik, hogy a hallgató felvételizik, felveszik, örül, majd nem elkezd gondolkozni. (Előtte nem.)"
ennek a mondatnak pl mi értelme?

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 15:57:57

@VIKUNYA: igen-igen, az első félév közepére-végére már kiderülnek a valós költségek, de az általad említett emberek is már akkor beiratkoztak, úgy tudták meg, hogy na, ez vhogy mégsem fog menni. (ilyen persze van tudásbéli hiányok miatt is.)

KiNG 2008.12.29. 15:58:05

Érdekes téma, az egyik csoportnál a valós okok kb. mint a súrlódásos munkanélküliségnél, ezt meg is értem.
A másik csoport pedig az, amelynek tagja felvételt nyertek ugyan, de nem is iratkoznak be, mert nem akartak oda menni. (De akkor minek jelölék meg?)

elinor 2008.12.29. 15:58:13

Aztán van, akit nem az általa első helyen megjelölt képzésre vesznek fel, és el tudom képzelni, hogy valaki meggondolja magát, hogy mégsem lesz jó neki a második (harmadik) stb. helyen. Mert messze van, mert drága az albérlet, mert nem kapott kolit...

INkvizitor 2008.12.29. 16:00:13

@tsabeeka: egyfelől, másfelől nézni kéne a diákok korát is, mennyi belőlük a 18-20, és mennyi a 25 vagy a fölöttiek aránya, mennyinek kell "bedolgoznia" a háztartásba, vagy önellátásra berendezkednie, stb. baromi sok oka lehet, és ezen okok nagyrészénél szerepelhet a pénz is, de valós kutatás nélkül ez mind csak spekuláció...
lehet hogy az egyetemek "csaltak" a felvételik környékén, nagyobb állami támogatások reményében, egy biztos, itthon bármi megtörténhet, és mindennek az ellenkezője is. :)))

elinor 2008.12.29. 16:00:24

Különben meg nem arról hallani folyton, hogy túl sokan tanulnak a felsőoktatásban, és hogy minek minden nagyobb községbe egy egyetem? Az is baj, hogy sok az egyetem(ista) meg az is baj, ha nem? :D

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 16:01:42

@ford?: bocs, benne maradt egy "nem" szó, de köszi, hogy szóltál, kivettem.

morpho 2008.12.29. 16:01:54

tsabeeka

Azért olvasom az Indexet és más netes cumókat,mert a Magyar Nemzet című izét nem akarom.Erre te betolod az arcomba,hogy nehogy elfelejtsem ,milyen fasza olyság is az.Ha senki nem olvasna ilyen Magyar Nemzet,meg Népszava című borzalmakat,akkor egy idő után talán már nem jelennének meg.De nem, te gondoskodsz róla,hogy jó sokan olvassák.Köszi.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 16:03:19

@INkvizitor: egyik kedvenc volt oktatóm mondása: kár erőlködni, úgyis felveszünk mindenkit, aki erre jár és gyalog van. sajnos egyre igazabb.

INkvizitor 2008.12.29. 16:10:40

@tsabeeka: azt azért nagy egyetértésben szerintem kijelenthetjük, hogy ahol ilyen megtörténhet, (ha ez tényleg igaz, és nem valamilyan adminisztrációs hiba, vagy könyvelési csalás) ott a felsőoktatási rendszer szervezettsége(tök mindegy milyen okból) egy nagy kalap szar.?! :) :(

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 16:13:49

@INkvizitor: igen. no de mit is várunk egy rendszertől, melyben a bemeneti tudás mérése során plusz 40 pont a testi hátrány..

Jack__Bauer 2008.12.29. 16:24:36

@Vidéki: na igen, ezt úgy hívják, hogy árnyékbox. Mo-n bevett érvelési "hiba" a politikai sajtóban...

Bővebben:
hu.wikipedia.org/wiki/Szalmabábérvelés

Jack__Bauer 2008.12.29. 16:29:52

Mármint csabika hangzatos post címét. (közben megszaladtak a hsz-ek)

Egyébként az Index és különösen a főoldalra kiemelt blogok hemzsegnek a szándékos csúsztatásoktól. Ezt pedig úgy hívják, hogy "bulvár".

Calogero 2008.12.29. 16:42:02

Már a tegnapi bejegyzésed is szánalmas volt, de ez a mai még azt is alulmúlja. Hiába na, ész nélkül még fikázni sem lehet. Mellesleg előre szólok, hogy elsején nem jelenik meg Magyar Nemzet, szóval jelentsétek be, hogy aznapi posztotok sem lesz. Nem lehet egyszerű mondanivaló és saját gondolatok nélkül blogot írni

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.12.29. 16:45:21

Ebből mennyi azoknak a külföldi hallgatók aránya, akik csak igazolást szeretnének, hogy az EU-ban járnak felsőoktatási intézménybe?

A napisajtóban olvastam több ilyen esetről, hogy nagy számú diák beiratkozik (főleg vidéki főiskolákra) aztán sose jelennek meg.

Ilyet találtam most hirtelen:
www.origo.hu/itthon/20080506-nepszabadsag-pecs-egyetemerol-21-kinai-diak-tunt-el.html
A hivatalnok azt mondja, nem jelentős az ilyen hallgatók száma, de aztán a cikk talál ilyen példákat, hogy a Kodolányiból egyszerre 96-an tűntek el...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.12.29. 16:47:28

Szerintem teljesen reális, hogy valaki meggondolja magát, vagy adott esetben eleve nem is nagyon akar továbbtanulni, de biztos, ami biztos alapon felvételizik. Az persze már faszaság, hogy ezt anyagi megfontolások miatt tennék, mármint azt, hogy meggondolják magukat...

bunkó paraszt 2008.12.29. 16:50:47

tsabeeka, akkor légy szíves világosíts fel minket, miért nem iratkoztak be a diákok, akiket felvettek, ha nem a költségek miatt.
Talán nem is akartak egyetemre menni, csak jó bulinak tűnt felvételizni?

beyo 2008.12.29. 17:02:13

én tavaly felvételiztem a BKF egyik szakára, költségtérítéses szakra. Nem mondom, hogy kevés volt az összeg, amit egy félévre kértek, sőt, de ki tudtuk volna fizetni. Még tavaly év elején azonban elkezdtem járni egy szakképzésre, ami két éves, a felvételi időszakban azonban nem volt 100%-os, hogy az iskola, ahova jelenleg is járok képes lesz a képzést folytatni, ezért döntöttem úgy, hogy biztonság képpen keresek egy főiskolai szakot, ahová járhatok, és még viszonylag érdekel is. Időközben azonban megváltozott a helyzet és az iskolám azóta is zavartalanul működik, így a BKF-re sem iratkoztam be. Tehát akkor, hülye vagyok ÉN?
Másfelől, had maradjon mindenkinek joga az utlosó pillanatig változtatni a döntését, egyébként pedig, egy csomó barátom van, akik ott hagyták az egyetemüket alig pár nappal/héttel/hónappal a tanulóidőszak megkezdése után, csak mert rájöttek, hogy mégsem nekik való.

., (törölt) 2008.12.29. 17:18:19

Minden további nélkül el tudom ezt képzelni a Magyar Nemzetről. Meg még a Népszabiról, Népszaváról, Blikkről, Sportfogadásról, stb.
akkor most mi van?

Konegafi (törölt) 2008.12.29. 17:51:08

Nálunk is érzékelte az egyetem vezetése a problémát, de egyelőre nincs rá megoldás a jelenlegi instabil, megbízhatatlan kormányzat miatt. Míg nem lesz választás és rend, addig marad a káosz.

Vidéki 2008.12.29. 18:13:28

@tsabeeka: Te akkor lennél boldog, ha csak olyanfajta sajtó létezhetne, amelyik forrón szeretett Pártod álláspontját tükrözi és csak az "az érem egyik oldalát" világítja meg.
Mivel még nem tartunk itt, mélységes gyűlöletet érzel azok iránt, akik nem ti kottátokból muzsikálnak!

2008.12.29. 18:14:23

Miért van már megint főoldalon ez a komcsi blog?

Pszt! 2008.12.29. 18:28:01

Ha a köcsög fideSS nem akadályozná örökösen az ország fejlődését, már rég mindenki tele lenne lóvéval.

Tanuljunk 2008.12.29. 18:40:37

engem mindig meglep ha valaki ilyen vehemenciával képes védeni egy politikai pártot. legyen az maszop-szadesz-fityisz stb...

ilyenkor mindig az jut eszembe hogy mindenkinek jobb lenne ha az ilyen hulyek inkabb nem inditananak blogot, es egyaltalan magukba tartanak az orult elkepzeleseiket. persze akkor mihez kezdhetnenek az eletukkel...

kritikusolvaso 2008.12.29. 19:00:00

megelhetesi blog ez! azert provoakl mert ezzel lehet a legtob klikket osszegyujteni.

por 2008.12.29. 19:04:43

"Diákok ezrei nem kezdték meg az egyetemet
Bajban az iskolák, mert nem tölthetik fel a férőhelyeket · Sokan a magas költségektől riadtak vissza
2008. december 29.

Komoly problémát jelent a hazai felsőoktatásban, hogy a felvételt nyert hallgatók jelentős része különösebb indoklás nélkül nem iratkozik be az iskolába, és nem kezdi meg a tanulmányait szeptemberben. Ezzel elveszik a lehetőséget azoktól a diákoktól, akik az üresen maradó helyeket szívesen betöltenék, és az iskolákat megfosztják a bevételtől – jelentette ki a Magyar Nemzetnek Sándorné Kriszt Éva, a Budapesti Gazdasági Főiskola rektora, aki tisztában van azzal is, hogy sokan a magas költségek miatt nem kezdik meg tanulmányaikat. A szakember ezért azt javasolja, hogy a tárca erőteljes és célzott tájékoztatást adjon a hallgatóknak a különböző ösztöndíj-lehetőségekről, valamint az államilag finanszírozott és a költségtérítéses képzések közötti átjárhatóságról."

az újság idéz egy rektort, akinek gondja van ebből és erőteljesebb tájékoztatást javasol. ennyi, kedves tsabeeka.

por 2008.12.29. 19:08:57

ja, és ahogy john emeséről is elmond valamit janás ferenc, úgy az indexről is elmond valamit tsabeeka és e-one. de ez engem szórakoztat.

Zughekker tudósító · http://zughekker.blog.hu 2008.12.29. 19:09:59

Nem ez a MN első giga-mega hülyesége a hónapban:

zughekker.blog.hu/2008/12/10/mn_emberi_jogok_egyetemes_leszarasa

Az EU támogat. De azért ne légy buzi!

moophlander 2008.12.29. 19:27:21

"por"-nak nagyon igaza van! Majd ha elolvastátok a valódi írást, akkor kell itt kommenteket irogatni! Na, de ismerve az ilyen postokon okoskodókat, a szerző úgy gondolta leír ide egy faszságot, a többség meg a tények ismerete nélkül folytatja a fikázást! Így működik a suttogó propaganda is, ami a bolsiknál már jól bevált módszer régóta! Találj ki a riválisról egy hazugságot, majd mi elhintjük, hogy igaznak hasson!

Lánglovag 2008.12.29. 19:33:26

Nem az MN nézi hülyének a diákokat, hanem a tisztelt blog-író, ez ugyanis az ő állítása, a cikkben nincs semmi ilyesmiről szó.
Erre egyébként is képtelen lenne egy újság, mivel az nem egy személy, és nem tud nézni.
Félelmetes üldözési mániában szenvedhet egyébként a tisztelt tsabeeka, hiszen egy senkit nem érdeklő töltelékhírből (ami csak azért született, hogy megteljen a 20 oldal és az újságíró ennyi tudjon adni az éhező gyermekeinek) képes összeesküvéselméteket gyártani.

Pedig a téma boncolgatása akár még érdekes eredménnyel is szolgálhatna.

por 2008.12.29. 19:37:45

kedves e-one és kollega, hogy is van az a goebbels-i módszer? magyarázzátok el! nem értem...

moophlander 2008.12.29. 19:40:01

Zughekker! A homoszexualitást pár mondatban el lehet magyarázni! Akit érdekel, az fakultatív programként vegye a napirendjére! Az eredeti cikket nem ismerem, de a linkedet elolvastam! Szórakozóhelyen is dolgozom és hidd el, sok és tényleg sok fiatal csak divatból próbál meg ilyeneket! Az íróasztalok mögül könnyű mellélátni dolgoknak! Vedd a fáratságot és tölts el egy hónapot úgy, hogy szórakozóhelyeket látogatsz és beszélgetsz a srácokkal, csajokkal! Megdöbbennél azt hiszem!

moophlander 2008.12.29. 19:42:32

...bocs a mellékvágányért!....

molaris 2008.12.29. 20:23:27

Valamit írni kellett? Mert ez erősen izzadtság szagú.

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2008.12.29. 20:28:19

Nah akkor viszont a magyar nemzet a hülye, ha hagyja hogy minden hüly diákot felvegyenek az egyetemekre, aki bamba annak ott az építkezés, de ha már valaki sikeresen felvételizett egy egyetemre, csak nem lehet hülye

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 20:31:40

@Calogero: tegnap nem posztoltam.

@molaris: ez van, ilyeneket írunk.

@Lánglovag: csak azért ne jelenjen meg egy újság se, hogy a t. újságíró enni tudjon adni a gyermekeinek.

@por: köszi, én is olvastam.

@bunkó paraszt: olvasgasd még a hozzászólásokat, már fejtegettük köztük páran. szerinted februárban nincsenek tisztában a diákok a költségekkel?

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 20:33:34

@Vidéki: van egy kis probléma a pártommal. nem létezik. mivel voltam már mindenféle helyeken mindenféle kommentek közt kommunista is meg faszista is meg libsi is, így nem nagyon veszem fel ezeket a jelzőket. sajnálom, ha te is csak pártokban tudsz gondolkodni, őszintén kívánok neked egy sokkal boldogabb 2009-et.

Lánglovag 2008.12.29. 20:57:25

@tsabeeka: pedig így működik a fogyasztói társadalom. Olyan dolgokat állít elő és ad el, amire nincs is igazán szükség, de ha nem tenné nem tudná fönntartani magát.
Ha nem tetszik (a lap vagy bármi egyéb) nem veszed meg, de ha mégis megtetted legalább ne beszélj sületlenségeket.

E-one 2008.12.29. 20:58:48

@Lánglovag: Folytatva a logikádat: Ha nem tetszik (a blog vagy bármi egyéb) nem katitntasz ide, de ha mégis megtetted legalább ne beszélj sületlenségeket.
Még jó, hogy mi nem így gondolkozunk.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 21:00:51

@Lánglovag: nem ez az ideális társadalom, abban biztosan egyetértünk.

Lánglovag 2008.12.29. 21:07:34

@E-one: bevallom, ez szíven ütött. Ezennel be is fejezem eme remek blog olvasását.

És hálát adok az égnek, hogy én nem úgy gondolkozom, mint ti. Most komolyan, minden elfogultság nélkül mondom ezt. ;)

@tsabeeka: valóban nem ez az, ha tudsz jobbat lehet csinálni a forradalmat, én is vonulok majd a zászlód alatt sarlóval a kézben.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 21:17:48

@Lánglovag: nem tudok jobbat. de ha tudnék, akkor sem erőszakkal szeretném elintézni. mások vagyunk, szerencsére.

Lánglovag 2008.12.29. 21:27:41

@tsabeeka: nem szeretnék haragban elvállni, így bocsánatot kérek tőled, valóban szerencsétlen volt a szóhasználatom, amilyen én magam is vagyok.
Még egyszer bocsánat. Szerencsére ti szerencsésen mások vagytok, szerencsére.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.29. 21:31:21

@Lánglovag: elég szánalmas is lenne, ha 4-5 kommentváltás után haragban tudnánk lenni.. :)

por 2008.12.29. 21:36:48

kedves tsabeeka és e-one további kellemes köpködést. szimpatikus, előre mutató, barátokat hoz. goebbels kávét kér... :)

brian 2008.12.29. 23:08:33

Sziasztok!
Látom kicsit felpörgött a blogotok itt a blog.hu-n. Az előző helyen mintha nyugisabb lett volna:)
Témához nem igazán szólnék hozzá, viszont a bloggal kapcsolatban felmerült bennem az a gondolat, hogy élhetnétek a moderátori jogotokkal, és nem engeditek hogy minden post után heves fideszezés-emeszpézés-eszdéeszezés törjön ki. Olyasmire gondolok mint a sorozatjunkie-n a letöltéssel kapcsolatos kommentek tilalma. Csak pártpolitikától mentes kommenteket engedtek, és akkor a téma lezárva.
Mert egyébként hiába véditek meg magatokat kommentekben, egyszerűen beleuntok a parttalan vitába.

Bár csak magamból indultam ki, lehet titeket ez nem zavar. Csak egy ötlet volt.:)

Egyébként grat az index címlaphoz, bár nem tudom hogy ez siker/dicsőség vagy nem:)

E-one 2008.12.29. 23:37:00

Köszi szépen. Kicsit jobban preferálva van itt bloghun a közéleti téma, ez van. Azt meg tényleg sikerként értékeljük, ha kikerülünk indexre, nem mintha lenne belőle bármi közvetlen előnyünk, de akkor is egy visszajelzés, hogy tetszik másoknak is, amit csinálunk.
Minket speciel nem zavar, ha néha feleslegesen vagdalkozós-pártos irányba mennek el a dolgok. Pontosabban néha zavar, de úgy vagyunk vele, a mi lelki békénk nem ér meg annyit, hogy cenzúrázzuk a kommenteket. Ha valakinek idegesítő módon mindenről a pártpolitika jut eszébe, az valószínű úgyis annyira lejáratja ezzel a saját pártját, hogy pont az ellenkező célt éri el a kommentjeivel. A medián is minimális volt a moderátorkodás, valahogy mégis mindig a normális júzerek kerültek a végén fölénybe. Csak bízni tudok benne, hogy a normális átlagfelhasználó nem húzza fel magát néhány hülyén. (az meg, amikor lebértollnokoznak, mindig jólesik, mert azt jelenti, nem képesek abba belekötni, amit írtam:))

molaris 2008.12.30. 11:02:50

@tsabeeka:
Azért jó lenne, ha tanulmányoznád azt az irodalmat, ami az írástudók felelősségéről szól.
Az senkit nem érdekel, hogy otthon belehánysz a fajanszba. Az sem, ha stikában belebrunyálsz a kádba. Az viszont már közútálat tárgya, ha a Bazilika elé okádsz, és az is, ha a trambulinról huggyantasz a medencébe

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.30. 18:37:29

@molaris: tanulmányozd a blog.hu felhasználási feltételeit. szólj, ha megsértettem valamelyik pontját, de persze rögtön a supportnak szólj, ne nekem :)
süti beállítások módosítása