A Fidesz a világ ellen
2010.06.07. 14:30
Kíváncsian várhattuk, mit fog lépni az ellenzék a mai parlamenti ülésen, miután a kormány először adott hatalmas támadási felületet maga ellen. Az utóbbi évek legérdekesebb napirend előtti köre ment le nemrég.
Pedig elég rosszul kezdődött a dolog, Scheiring Gábor felszólalását annyira rossz volt hallgatni, hogy azt még az sem teszi megbocsájthatóvá, hogy tudjuk, újonc képviselőről van szó. Nem azért, mert hülyeségeket mondott volna, hanem mert az öt percének harmada őőőzés, nyelvbotlás vagy szóismétlés volt. Szóval az LMP agytrösztjének helyében most annyit kéne mondani neki, hogy jókat mondasz, de ezt otthon gyakorold el a tükör előtt, nem szégyen az.
De még ez a beszéd is hirtelen színvonalassá vált, amikor megérkezett rá a kormány válasza. Az ugyanis egyszerűen szánalmas volt. Majd jött Mesterházy, és ütött. Úgy tűnik, ha az MSZP-nek kormányoznia nem is sikerült, legalább most, ellenzékben tudnak beszélni. A Jobbik hozta a maga sablonjait, mocskosfideszmocskosemeszpé, ami a jobboldal két pártja közt ingázók maguk felé terelésére mindenképp megfelelt, főleg, hogy a kormány képtelen volt értelmesen reagálni rá.
Na de a Fidesz! Igen, elszámoltatás lesz, meg a Kósa és Szijjártó mondatai utáni bizalomvesztésért is a szocik a hibásak. Nem tudni persze, meddig lesz még hatásos ez a fajta kampány üzemmódú kommunikáció. De valószínűleg egyre többen fogják mondani nekik, vagy legalább gondolni, hogy gyerekek, igen, tudjuk, az MSZP is szar volt, le is váltottuk őket, de annak szerencsére vége van, most már ne csak hátrafelé mutogassatok, hanem csináljatok is valamit végre. Ott tartanak még mindig, ahol a csütörtök esti nyilatkozataiknál álltak, hogy ugyan, miért foglalkozna a külvilág azzal, mint mond egy vidéki magyar városka polgármestere. Nem értik, vagy nem akarják érteni, hogy ez most tényleg fontos, és hogy most valóban figyel mindenki rájuk, konkrétan hogy rajtuk röhög az egész gazdasági világ, és nyugaton mindenkinek tragikus volna, ha bebukna még egy közép-európai gazdaság. Az abszolút csúcspont azonban egyértelműen Kósa volt, amikor megerősítette a korábbi mondatait.
És nem volt ott egyetlen ember sem a Fidesz-frakcióban, aki odaszólt volna, hogy kussolj, paraszt, ez nem Debrecen, hanem már a világpolitika, ahol ha hülyeségeket beszélsz, mindenki ugrani fog rá, és az országnak lesz rosszabb. Egyszóval: a Fidesz még nem szokott hozzá ahhoz, hogy vége az ellenzéki éveknek. Egyelőre képtelenek mást csinálni, csak támadni - pedig kormányon ez nagyon nem lesz elég.
· 4 trackback 167 komment
Címkék: politika mszp fidesz magyarország parlament jobbik kósa lajos lmp gazdasági válság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bagoly mondja papagájnak... 2010.06.08. 07:34:03
Trackback: A megfelő ember 2010.06.07. 19:03:06
Trackback: Comingoutra várva 2010.06.07. 18:24:22
Trackback: Forint: ma este eldől! 2010.06.07. 15:46:04
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Spiro 2010.06.07. 17:09:09
Hmmm (torok köszörülés)
Legyen 100 év a nyugdíj korhatár, akkor fenntartható lesz a nyugdíj rendszer, és az erre a jogcímre befizetett összegeket simán költhetjük a bikicsunáj kommunikációra.
Mivel ez folyamatosan jó hatással lenne a költségvetés hiányára, ezért az SZJA-t csökkentjük a befizetett nyugdíj járulék összegével.
Legyen minden panel önálló Önkormányzat (a ~3200 Önkormányzatból jelenleg 2200-ban a lélekszám <500). Így a 200.000 polgármesterből álló, Alkotmányozó Nemzeti Egység Forradalmi bizottmány dönthetne mindenről. De csakis 100%-os egyhangú szavazattal.
Különösen fontos kérdésben szükséges a 150% szükséges!
A személyi igazolványon legyen rajta a személyi szám (ami egyben, adó-, Tb-, közgyógy.-, nyugdíjas-, diáki-, elektronikusbérlet, bankkártya, stb.- igazolvány is) és a cím is, hogy ezzel mindent el lehessen intézni. (Ez a javaslat nem kapott többségi támogatást, mert nem tudtuk eldönteni ki legyen az, az 1 aki megnyerheti a nyílt közbeszerzési pályázatott, amin bárki pályázhat, akinek DNS-e azonos a jelenlévő 9 ember DNS-vel).
ki kicsoda 2010.06.07. 17:09:45
A szellemi képességeknek, akár a tiédnek is, köze nincs ahhoz, mikor milyen kormány alakult. A tragédia, hogy valóban nem az érintettek a leghülyébbek, ők is csak emberek.
Azok, akik látták mit csináltak és ennek ellenére a hatalomba emelték, ilyen arányban, azok nem is érdemelnek mást, minthogy rajtuk röhögjön a világ és szenvedjenek a hülyeségükért, mert
"... mást itt e nép meg nem ért, csak túlerőt"
ayatollah 2010.06.07. 17:10:19
Biztos lehetsz benne, hogy logikus amit csinálnak. Nagyon sokan biztosan meggazdagodtak a hétvégi akción. (Nem én)
eremita 2010.06.07. 17:10:21
Na ne. Neked tényleg ilyen egyszerű a világ?
Van egy anekdóta: Meg kell oldani egy problémát az okosnak meg a hülyének. A hülye azonnal rávágja a választ, az okos meg hosszasan gondolkodik a számtalan variáció egymásra határáról. Remélem érted.
Tuur Ion (törölt) 2010.06.07. 17:10:29
Tuur Ion (törölt) 2010.06.07. 17:11:13
Bocsika, de a zsidók mit keresnek itt? Talán valami bajod van a zsidókkal???!!!
apc 2010.06.07. 17:11:44
dr kíváncsivagyok 2010.06.07. 17:13:01
Nem vagyok fideszes 2010.06.07. 17:13:02
Nyalja a halál, tényt közöltem. Ja, atomfegyvert vetettek be, szegény civilek ellen. Miután Pearl Harborba direkt ők hívták a japókat, ugye? Japók támadtak, vesztettek, így jártak.
Mindegy, nem is tudom, minek vesztegetem rád a karaktereket, tényleg reménytelen vagy ahogy feljebb páran már megállapították.
Öreg Sam 2010.06.07. 17:15:37
A Vezérnek most fő a feje,hogy ki lehetne a parasztáldozat a partiban.
Sanda gyanum,hogy megint a portást rugják ki...
MACISAJT 2010.06.07. 17:17:37
Pedig a blogíró is leírta:
"és nyugaton mindenkinek tragikus volna, ha bebukna még egy közép-európai gazdaság."
Nos, ha ez így van, mmárpedig,akkor bizony tessék támogatni Magyarországot.
Legalább fele annyira mint a mostani elcsapottakat.
Lehet izmozni- de kinek jó az ha államcsőd lesz?
Amit most "finoman" meglebegtettett a Fidesz..
Nos, az EU-nak és az IMF-nek már bizonyithatóan nem..
Jezlem ezt a meccset már lejátszották 1990-ben is.
Akkor úgy megszarolták szegény Antallt, hogy bevállalta a Kádár-Fekete korszak 20 milliárd dolláros örökségét is..
geszvat 2010.06.07. 17:17:44
Kihagytad a nullát, legalább 40 évre tették tönkre, de a naprendszert és Tejutat is érdemes lett volna bevonnod.
Csak az a fránya euró csökkent vissza 6 Ft-ot valamiért. :P
Tuur Ion (törölt) 2010.06.07. 17:18:49
eremita 2010.06.07. 17:19:01
Egyébként nekem személy szerint se a liberálisokkal, se a konzervatívokkal, se a keresztyényekkel, se a zsidókkal semmi bajom. Az én elvem az hogy: "virágozzék száz szál virág..."
eremita 2010.06.07. 17:21:07
Micocicó 2010.06.07. 17:22:38
herbert 2010.06.07. 17:24:54
www.fn.hu/cegek/20081118/haziasszonyok_lettek_otp_tulajdonosai/
Mondd, kit nem gyűlölsz a fidesz párttagsággal rendelkezőkön kívül?
Nem kérdőjelezem meg egy percre sem, hogy a szocik kormányzása menthetetlenül szar volt. A franc se kívánja őket vissza. De ez sajnos nem mentesíti az új kormányt a saját hibái alól. Tiszta lappal indulnak, nincs olyan, hogy bénázhatok addig a mértékig ameddig az előző tette (lennénk is nagy bajban).
Egyébként meg csatlakozz vissza a központi agyra, már Szent Lajos is rájött, hogy kissé elmérte a dolgokat.
"Talán másképpen fogalmazna most már - mondta államcsődös nyilatkozatáról tudósítónknak Kósa Lajos. Államcsőd helyett most már azt mondná, hogy "a költségvetés egyes fejezetei nagyon nehéz helyzetben vannak".
Az államcsőd szót amúgy sem a gazdasági társaságok esetében használt módon értette, hanem metaforaként használta. Például ha egy háztartásban 20-án elfogy a kosztpénz, akkor sem éhezik 10 napig a család, hanem máshonnan kell lefaragni a költségekből.
Kósa tudomása szerint egyes költségvetési intézményekben a személyi kiadásokra fordítható pénz fogyott el, ezért például a dologi kiadások rovására kell átcsoportosítani pénzeket."
Hogy jön ez ahhoz, hogy "csődhelyzet" meg "kevés esélyünk van elkerülni Görögország sorsát?"
Spanish VVax 2010.06.07. 17:27:55
gossage 2010.06.07. 17:29:22
az egy szakma,eletforma amit megbecsulni kellene
hasznalj mast, a magyar nyelv sokkal szebb,lehet valogatni
ennyi a kiegeszites
ORGASMUSFORSCHER 2010.06.07. 17:29:33
Épp ma olvastam, hogy a központi költségvetés hiánya május végén az éves tervezett hiány 87,2%-át teszi ki. Az évbôl még 7 hónap hátra van.... ezt az idôszakot ki fogja finanszírozni????
Nem ez a baja a görögöknek is, hogy hitelbôl élnek s a végén már a fene se akart nekik adni??? Mi baj az igazság kimondásával???? Szarban vagyunk, ennyi.
Ki tudta volna betiltani a devizahiteles konstrukciókat???? Nem a kormányzó MSZP???
biobender 2010.06.07. 17:29:41
Megfenyegettuk a vilagot, hogy tokon szurjuk magunkat ha nem tamogatnak?? Hogy ez mekkora baromsag....
Sadist 2010.06.07. 17:31:58
biobender 2010.06.07. 17:33:55
Oregem, ha te azt hiszed, hogy ugy lehet hitelt szerezni, hogy bejelenti a kormany, hogy a csod kozeleben vagyunk akkor nem egy vilagegyetemben elunk. A mienkben ilyenkor az atyauristen sem ad hitelt, vagy ha igen akkor iszonyatos kamattal.
Nalatok hogy megy ez?
eremita 2010.06.07. 17:34:24
A válasz: Azok az adóbevételek, amelyek a év hátralévő hónapjaiban folynak majd be. Persze dolog nem ilyen egyszerű, de a magyar államháztartás sajnos így működik Az év eljén hiány van az év végén meg többlet. (Megnyugtatlak: A FIDESZ éra alatt is így volt)
Spiro 2010.06.07. 17:35:13
"Államcsőd"
"Alkotmányos rend szüneteltetése"
"Hiper infláció"
gombokat nem szabad megnyomni, még próbából sem.
Ahogy most a piacok kinéznek, még nincs vége a pániknak. Nehogy valami újabb gomb közelébe engedjétek a Titánokat!
biobender 2010.06.07. 17:37:26
Persze nem a kormany jelentette be - ez csak Kosa es Szijjarto irodalmi munkassaganak a resze. Mar halahttuk: csak egy metafora volt ...
MACISAJT 2010.06.07. 17:37:40
Hja kérem, ez az idegek játéka.Mindenki beveti amilye van.
Aztán amelyik hamarabb rántja félre a kormányt..az veszít.
Mindig emlegetem, tessék megnézni szerencsétlen Antall példáját.
Nem bírta a nyomást, a zsarolást - hát engedett és bevállalt.
Ki járt rosszul? Ő is, pártja is, az ország is.
Ki járt jól? A pénztőke és az állampárt jogutódai.
Most is mondom: nicht beszarren.
Spiro 2010.06.07. 17:39:39
Nincs gond!!!
Államosítjuk a magánnyugdíj pénztárakat, és máris pluszban vagyunk idénre.
Jövőre pedig ott van az egész eddig privatizált állami vagyon visszaállamosítása (szüneteltetjük az alkotmányos rendet, a magán tulajdon vonatkozásában).
Hol itt a probléma? Következő kérdés?
herbert 2010.06.07. 17:42:26
Öreg Sam 2010.06.07. 17:43:46
A pénzpiacok hálá Istennek tudják,hogy csőd nemigen lehet,de egy demokráciában "felfüggeszteni" az alkotmányt,az bizony ütős.
Kósa huszár inkább a Nemzeti Vágtában jeleskedett volna...
freagle 2010.06.07. 17:43:55
Az EU gazdasági biztosa azt mondta, hogy az államcsőd emlegetése nettó hazugság. A világ vezető gazdasági szakemberei pontosan tudják, hogy a FIDESZ prominensei hazudoznak. Ettől kéne megijedni?
Én úgy látom, nem Baroso állt ki, hogy bocs, mégis engedünk a hiánycélból + adunk néhány md eurót, hanem Varga, hogy bocs, mégis megcsináljuk a 3,8%-ot.
Zseniális zsarolás volt, gratulálok!
eremita 2010.06.07. 17:46:14
MACISAJT 2010.06.07. 17:52:05
Egyfelöl, dehogy hazudoznak..
Tudod hogy a jelenlegi helyzetet sperc alatt államcsődbe lehetne fordítani?
Elég lenne az önkormányzatokat és az állami intézményeket ráengedni a költségvetésre..
Másfelől, tudták a "világ vezető gazdasági szakemberei " hogy blöff?:)
Akkor viszont száéndékosan belementek a játékba, ..:D
És úgy dobálták el a papírjaikat, mint az eszementek...
Ilyet hogy egy 200 ezres vidéki város polgármestere , aki mégcsak a kormánynak
sem tagja,egy nyilatkozatával majdnem bedöntse az eurót, meg a Wall Street-et...:)
Rá Dios 2010.06.07. 17:56:32
Nem szégyen az, csak kicsit halkabban, kicsit szerényebben, nem csak a gázt nyomva, körülnézve...fog az menni!
KG2000 2010.06.07. 17:56:37
***
Azt gondolom,hogy nem az "államcsőd" kifejezés csapta le a biztositékot,hanem az "alkotmányos rend felfüggesztése".
***
Rosszul tudod, a "piacok" széles ívben leszarják a demokráciát, őket CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a pénzük érdekli. Jó példa erre Kína vagy Ceauşescu Romániája.
eremita 2010.06.07. 17:58:15
Mi az hogy államcsődbe lehetne fordítani?
Basszki, ez nem szándék kérdése. Az önkormányzatok adósságának semmi köze az államadóssághoz. Ilyen erővel a lakossági adósságokat is át lehetne fordítani államadóssággá. (vagyis: a polgár felveszi a hitelt az állam meg fizesse vissza)
Sir Galahad 2010.06.07. 17:58:41
magyar-magyar szótár 2010.06.07. 17:59:42
Úgy hívják, hogy retorika és sajnos művészeti ág, de azért lehet tanulni is, mert egy politikus sose tudhatja, egy útálatosújságíró mikor gyug mikrofont a szája elé... És nem lesz mindig ilyen bocikám-bocikám, főleg majd az előrehozott választások után, amikor ballanszérozni kell .. a.. mi lesz az Új baloldal új neve, azt, na... Kapnak Önök egy környezetvédelmi tárcát és úgy járnak, mint az egyébként bájos Fodor Gábor, aki még politikát se volt hajlandó tanulni..
magyar-magyar szótár 2010.06.07. 18:02:44
herbert 2010.06.07. 18:04:52
eremita 2010.06.07. 18:04:52
Egy rosszul elsütött vicc is kárt okozhat ilyen helyzetben. De Magyarországnak sajnos elég erős viccet sikerült elsütnie. (Mert itt nem a FIDESZ-ről meg az MSZP-ről van szó, hanem az országról.)
Várúr 2010.06.07. 18:06:17
Tudsz olyan benzinkutat, ahol nem kell állandóan többet fizetni? Nézted, mennyi volt a nafta 1, 2, 3, 10, stb. hónappal ezelőtt? Térj át a rollerre pajtás.
Öreg Sam 2010.06.07. 18:07:53
Igazad is lehet,de próbáld kicsit tágabban értelmezni.
Az EU egyik tagállama bedőlt,és mégsem hallottunk a görög alkotmányosság felfüggesztéséről.
Ha idealista lennék,azt mondanám,hogy ez "csak" pénz,de nem mindhatom,mert ha Európa közepén még egy gazdaság bedől,az súlyos dolog Ámérikával szemben (is)
Triviálisan: megkérdőjelezhetné az egész EU létét.
Várúr 2010.06.07. 18:08:42
Hogy könnyező szemük törölgessék, szájukat üvöltőre húzzák a választási bukkantyú miatt.
Sir Galahad 2010.06.07. 18:10:56
eremita 2010.06.07. 18:16:49
Mint tudjuk, a benzin ára többek között a dollár-forint keresztárfolyam alakulástól függ. Most a forint éppen zuhanó repülésben van, tehát borítékolható az áremelés.
Azt érzékelem a hozzászólásodból, hogy téged ez nem nagyon izgat. De nem biztos, hogy másik százezer is így van vele. Főleg ha tudja, mi miatt nyeklett meg a forint.
Szelid sunmalac 2010.06.07. 18:19:58
Várúr 2010.06.07. 18:20:10
Na igen. Obama éjt napallá téve szoros figyelemmel kísérte Bajnai munkáságát. Ne keverd a rutin diplomáciai udvariasságot az elismeréssel. Az USA annak idején a legmagasabb kitüntetésben részesítette Ceasuescut. Franciák Medgyessyhez, stb, vágták a becsületrendet. Naív vagy, mint egy vadiúj báli cipő.
Várúr 2010.06.07. 18:21:29
Aki nem akar, nem ért. Még egyszer, lassan: a benzin drágul akkor is, ha egy olajsejk hangosat fingik, vagy ha a nagy elosztók markolni akarnak.
ati27 2010.06.07. 18:23:48
Amugy a Fidesz ezt benyalta, nem kicsit. Persze ki kellet probálni meddig mehetnek el.. De lehetett volna kicsit finomabban is tapogatózni. Így legalább rögötn megkapták.. Csak tanultak belőle. Hm. Kósa ezek szerint nem..
Várúr 2010.06.07. 18:24:35
Aztán találnak más nyafizni valót,amilyen találékonyak... Mint a drogosok. Zorbáááán! Kóóósa! stb. - hörgik sok sok éven át. Jó nagy gyakorlatuk van benne. Egy ideig súlyos kábszer elvonási tüneteket tapasztalhatunk.
eremita 2010.06.07. 18:25:28
Az USA rutin diplomáciából - ahogy te nevezed - mikor méltatta Orbán teljesítményét? Vagy Orbánnak még rutin diplomácia sem jutott?
Különben a nemzetközi diplomáciában mindennek jelzés értéke van. Bajnai elismerésének is. Meg annak is , hogy annak idején ki és mikor fogadta Orbánt.
A franciák meg különösen érzékenyek arra, hogy kinek adnak becsület rendet, főleg ha az külföldi.
eremita 2010.06.07. 18:26:55
Karakán (törölt) 2010.06.07. 18:27:09
Karakán (törölt) 2010.06.07. 18:29:18
bryan 2010.06.07. 18:41:38
Te tényleg ennyire hülye vagy? Az El Pais-tól, a Le Monde-on át a New York Times-ig mindenki Szijjártó hülyeségét emlegette (illetve, mivel Szijjártó nem önjáró, a kormányét), a CNN-en a harmadik hír volt ez. A Financial Times konkrétan lekontározta a kormányt. Ha azt hiszed, ezt csak a devizahitelesek érzik meg, akkor sürgősen ideje lenne tanulnod néhány dolgot a pénzvilág működéséről.
hazug fidesznyik (törölt) 2010.06.07. 18:43:16
Ismerjük ezt a kommunista felfogást: ha nem beszélünk róla, akkor nem is létezik.
hazug fidesznyik (törölt) 2010.06.07. 18:48:12
Hogy egy fideszfan tanuljon a pénzvilágról? Ennyire nem kellene túlozni az elvárásokkal...
torró 2010.06.07. 18:52:46
Ezért kellett a Bajnai féle kármentő kormányt létre hozni! Úgy hogy nem kell itt az égig ugrani ha valami elszólás történik. Akkor is lehetett volna kiabálni amikor az MSZP rendelt meg különféle nyugati sajtóban lejárató cikkeket. Vagy azt már el felejtettük igaz? Egyébként is kéne figyelni a híradásokat mert mára már megnyugodott a tőzsde. Igaz attól mi még mindig szarban vagyunk. És most nehogy azzal jöjjön itt valaki hogy erről csak a FIDESZ tehet. Összeír itt mindenki mindent amit szabadon lehet, de nem kéne kicsit tájékozódni is?
Spiro 2010.06.07. 18:58:00
Attól, hogy ezek a tökök zárták a shortokat, még nem biztos, hogy láttuk a deviza/HUF tetetejét, vagy a tőzsde alját.
A piacokat álhirekkel meg lehet rángatni, de néha még a hiteles cáfolat is kevés az eredeti állapot eléréséhez rövid távon.
Ne legyen igazam, de akiket most kistoppoltak HUF-ban, OTP-ben azok nem valószínű, hogy gyorsan visszaszállnának, továbbá olyan technikai szintekem mentünk át, amiktől inkább további gyengülés valószínűsíthető, mint hirtelen gyors visszaerősödés.
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.06.07. 18:59:24
Akár volt idő, akár nem, akár stb. az "ez kimeríti a böszmeség fogalmát" megjegyzése zseniális volt. A frakciótársaitól megérdemelte volna a tapsot, kellett volna :)
fehéregér 2010.06.07. 19:03:28
Várúr 2010.06.07. 19:18:45
Kósa tudhatott valamit, mer' bicajjal jött Pestre a parlamenti nyitányra. Mondom, válts rollerre.
Várúr 2010.06.07. 19:24:03
Amnéziás vagy? Orbánt fogadta Bush, az Amerikai Konzervatív Intézettől (az egyik legtekintélyesebb) nagy aranyérmet, a pápától Nagy Szt. Gergely rendet kapott, az Európai Néppárt alelnöke, stb. Nem fényezem Vityát, de Gordonka feje búbjának megsimogatása nem jön össze ezekkel.
Lepényhal 2010.06.07. 19:24:17
Nincs vége, ez hazugság. Egy jó demokráciában nem ott ér véget egy ügy, hogy kirabolták a lakásodat, hanem ott, hogy a bűnöst lesittelik, te meg visszakapod a pénzed.
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 19:25:27
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 19:30:26
Lepényhal 2010.06.07. 19:40:59
Szerintem ahhoz nem szoktak még hozzá, hogy mit várnak tőlük azok, akik 2/3-os bizalmat adtak nekik. Remélem lesz "kussolj paraszt".
eremita 2010.06.07. 19:44:46
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 19:55:12
herbert 2010.06.07. 19:58:26
2. a forgalom megöli az irányt. az otp péntek-hétfői forgalma 100 milliárd felett, és az árfolyam mondjuk a csütörtöki 5800-as csúcsszintről egy ezrest esett. Ha a szerdai zárót nézem, akkor kevesebbet is. 2008 októberében ekkora forgalommal (több napra elosztva) hatezerről 3 és félre ütötték le úgy, hogy ha jól emlékszem ment a nagyüzemi sajátrészvény vásárlás. A forgalmat nézve most jobban ütöttek, de minden józan érv ellenére valaki nagyon aláfeküdt ennek az esésnek. gondolom ez a valaki nagyon tudott valamit és nem két napra vette a papírt, nem fog megjelenni eladóként.
Szerintem megteremtették az adócsökkentés fedezetét okosban :) és előkészítették az otp, mol átvételét.
Konteo (figyelsz Tiboru?, egy kommentbe nem fér be), de még mindig jobb erre gondolni, minthogy szimplán idióták:)
Lepényhal 2010.06.07. 19:59:50
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:05:33
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:08:33
Lepényhal 2010.06.07. 20:14:53
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:17:01
A tüzzel játszanak. Mi van, ha elindítanak vele egy lavinát? A világ tőzsdéin nem éppen optimista hangulat uralkodik és könnyen lehet egy a világ tőzsdéit esetlegesen uraló általános árfolyamcsökkenés esetén a Budapesti Értéktőzsdén egy árfolyam- illetve indexszakadás. Akkor vajon mit csinálnak a részvényekkel, ha mondjuk megvették a részvényeket és nem valaki(k) shortoltak vele?
hazug fidesznyik (törölt) 2010.06.07. 20:17:16
Lehet, csak hogy a mi esetünkben önrablás történt: a magyar nép fosztotta ki az államkasszát az általa felhatalmazott kormány segítségével. Természetesen, a nép még mindig azt játssza el, hogy ő nem lopott, csak a kormány. Jó nép ez a magyar nép, de jobb lett volna, ha anno kint marad a ruszki pusztában és soha nem tanulja meg a szocializmust.
Pajtás 2010.06.07. 20:21:35
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:26:22
Lepényhal 2010.06.07. 20:28:09
Pajtás 2010.06.07. 20:32:14
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:32:53
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:34:40
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:38:48
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:43:26
Lepényhal 2010.06.07. 20:45:38
Lepényhal 2010.06.07. 20:49:53
index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/07/megnyugodott_a_tozsde_erosodott_a_forint/
Ezenkívül úgy veszem észre, készül a kormány a bankok és a magánbiztosítók (azaz a piac) túlérzékenységének orvoslására is.
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 20:58:55
Azt hol olvastad, hogy mi döntjük be az Eurot meg a Dow Jonest? Mindegy is, nem tűnik túl hiteles észrevételnek, inkább a "lehetőségeink" eltúlzásának tűnik...
Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 21:01:15
Pajtás 2010.06.07. 21:03:47
Pajtás 2010.06.07. 21:17:06
Lepényhal 2010.06.07. 21:22:27
herbert 2010.06.07. 22:29:51
Dolgok visszatérnek a rendes kerékvágásba (otp nem esik jobban mint a régiós bankpapírok), ekkor alapítassz egy céget, ami szépen lassan feltűnés nélkül felvásárolgatja a shortot és részvényvételeket intéző fedőcégeket. Hirtelen a néhány tucat helyett van egy céged néhány millió otp részvénnyel és néhány száz mrd kp-vel. Ekkor már csak vissza kell cserélnie az otp-nek és a molnak a kicserélt sajátrészvényeiket, és vételi ajánlatot teszel a 28 millió db otp sajátrészvényre.
Mi is az eredmény? az otp 10-15%-a baráti kézbe került, a banknak lett 300 mrd körüli extraprofitja, amiből kacagva kifizeti a különadót, a versenytársak meg rábasznak. Nem mellékesen pedig a költségvetés vagy 100 mrd ft-nyi terven felüli bevételhez jut a 300 mrd-os példán.
herbert 2010.06.07. 22:31:58
magyar-magyar szótár 2010.06.08. 11:21:55
Jahh és Fedor úr busongása, jó benyalni, hogy a benzinár is.
Mindenesetre a devizahitelsek legalább kevesebb kövecskét kapnak, bár azt hiszem, a pusztába kergetésük majd még ki fog újulni...
Az utolsó 100 komment: