/>

Orbán vs. valóság

E-one 2009.03.05. 20:58

Orbán Viktor nem fogadja el a Reformszövetség javaslatait, mivel azok "egyáltalán nem illeszkednek a Fidesz programjába". Szerinte nem megjavítani kell a gazdaságot, hanem újat építeni. Na vajon mi az a legeslegfontosabb kérdés, amit ez a két mondat felvet?

Nem, nem az, hogy mi az a baromság, hogy csak úgy újat építeni. Hogy most akkor ezt konkrétan hogy gondolja, kommunizmust akar, jó kis magyar kibucrendszert, vagy nemzeti bezárkózást. Nem ez a kérdés, mert erre elmondta a választ, nemzeti bezárkózást, amire a világ közgadásztársadalma egy emberként vághatja rá, hogy te szerencsétlen elmerokkant, te akarsz itt miniszterelnök lenni? És azért lehet igazuk, mert aki életében egyetlen közgazdasági könyvet is a kezébe vett, netán olvasott valamit az előző világválságról, az pontosan tudja, akkor a bezárkózás politikája micsoda mérhetetlen károkat okozott. Évekkel tolta el a megoldás időpontját az, hogy minden ország ráállt a hazai termékekre, és ezzel olyan vámhatárokat építettünk ki, amik azt is megakadályoták, hogy ők adjanak el külföldre, mert kölcsönösen félt mindenki egymástól. Egy ilyet egy USA/Kína/Oroszország méretű gazdaság vállalhatna be, de ott még Trianon visszacsinálásával se tartanánk.

És nem is az a kérdés, hogy ha új gazdasági rendszert akar építeni, akkor a kapitalizmus és a viktorianizmus közti átmenetet hogy képzeli el. Hiperinflációt csinál a forintnak, és a káoszból kezd újat, ahogy az történt '46-ban, netán Rákosi elvtársat nem csak a kisebb pártokhoz való hozzáállásában és a néptől minimálisan elvárt tiszteletben tekinti példaképének, hanem hozzá hasonlóan államosítana mindent, hogy aztán újra lehessen osztani? Aki szerint ez a legnagyobb kérdés e mondatok kapcsán, az közel jár az igazsághoz, de még mindig téved.

Az igazán nagy kérdés ugyanis az első mondatból adódik. Orbán Viktor nem fogadja el a Reformszövetség javaslatait, mivel azok "egyáltalán nem illeszkednek a Fidesz programjába".

Mért, Viktor, van?


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr63984048

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.06. 10:20:18

Egy egyszerű javaslat...Elég sok mindenki egyetért abban (legfőképp a hozzáértők), hogy a Reformszövetség javaslatai többet segítenének az országnak, mint Gyurcsány jó irányba tett, de apró, túl óvatos lépései. Sőt vannak, aki szerint még a Reformszövetsé…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2009.03.06. 07:15:28

Nem értek egyet azzal, hogy azért mert ez a poszt az Orbánról szól, nem említhetjük meg a mi nemzetmentő Ferinket egypár szó erejéig. Ő most a viszonyítási alap, más szavakkal a béka segge és most hízelegtem neki, mert alatta van.

Az Orbán tényleg nem tudom, mit akar. Én úgy gondolom, hogy ködösít és erre jó oka van:
1. nincs választási kampány, programot most a kormányzó pártnak kéne adni, pontosabban bemutatni egy MSZP verziót arra, hogyan mászunk ki onnan ahova bekormányoztak bennünket.

2. A bevezetőből és az előzőkből következően, nomeg az egyéb figyelemelterelést látva, nem lenne bölcs dolog most egy fidesz program napvilágra kerülése. Ugyanis ekkor az egész szoci gárda azt szedné szét darabokra, a kormányzás helyett és még a kisebb parlament meg hasonló dolgok sem kellenének nekik a figyelem elterelése céljából.

3. A OV-nak abban igaza van, hogy kéne egy olyan ember a reflektorfénybe. akinek még nincs vérében a hazudozás és még nem járatta le magát teljesen ország-világ előtt. Innen indul a dolog, amíg ez nincs addig nehéz a Reformszövetség terveiről beszélni, nomeg olyan emberekkel képviseltetni, akikben jelenleg a magyar polgár nem bízik meg, mert már becsapta őket.

Ide tartozik még, hogy én nagyon nem kedveltem az Orbánt, de ez sajnos lassan-lassan változásban van és erről főleg egy ember tehet: a mi nemzetmentő Ferink.

hadrianus 2009.03.06. 07:23:24

@Wonderland: Mi a franc utal a hatalomittasságára OV-nak?
Nem a hatalomittasságára, hanem a hatalomvágyára! Csodálkozom, hogy nem látod. Minden nyilatkozata,mozdulata, reakciója,gesztikulációja. Nézz meg egy Hitler beszédről készült dokumentum filmet,vesd össze egy Orbán beszéddel, aztán megérted.

midnight coder 2009.03.06. 07:28:10

Teljesen felesleges most számonkérni a FIDESZ-től hogy mit akar. 2010 még messze van, előtte úgy sem lesz választás. Sajnos bele kell törődni hogy addig Rákosiék óta a legkártékonyabb magyar kormány marad hatalmon.

Azt meg hogy 2010-ben mit kell lépni 2009 elején nehéz megmondani. Egyenlőre a legfontosabb szempont hogy 2010-re létrejöjjön egy erős FIDESZ-kormány, lehetőleg 2/3-os többséggel és lehetőleg az MDF és az SZDSZ kerüljön végre oda ahová való - a történelem szemétdombjára. Ebből a szempontból nem rossz hogy a FIDESZ hallgat - elvégre ha lép, biztos hogy sért majd érdekeket, és ha ez most kiderül akkor szűkíti a jövőbeli mozgásterét.

Egyébként ez az állandó program számonkérés afféle komplexusként is felfogható a baloldal részéről: mára kiderült hogy ha volt is az MSZP-nek programja 2006-ban, az vagy vírus volt vagy trójai, de mindenképp a károkozás volt a legfőbb funkciója. :-)

Manyizga (törölt) 2009.03.06. 07:31:36

Orbánnak az a baja, hogy a Reformszövetség gyakorlatilag azt a megoldáscsomagot publikálta, amit eddig a FIDESZ gondosan titkolt. Még nagyobb baj nekik, hogy a kormány tárgyal róla... :)

Jobboldali, konzervatív érzelműként mondom mindezt: a választásokon érvénytelen szavazatot fogok leadni, mert egyik jelenlegi pártot sem tartom vezetésre alkalmasnak.

kamasuka 2009.03.06. 07:37:37

315 az euró és csak megy felfele - ez majd akkor lesz érdekes a maszopos hívőknek, hogy ha nyár lesz és mennének nyaralni Burkina Fasoba vagy Kubába, esetleg Egyiptomba, nos, majd csodálkozni fognak, hogy drága Ferencük elqurása miatt max. Bakonybélig jutnak akkor mit fognak gondolni drága Ferencükről ..., különösen ha közben még a lakás és autóhiteleik is bedőlnek vagy évek múlva a tripláját kell majd visszafizetniük -, államcsőd szélén az ország, Obamától Merkelig mindenki beszólogat Magyarországnak, olyan hitelállományon ülünk (amiből persze Ferenc és társai úgy költekeznek haveroknak, miegymásnak, lófaszjóskának), amit unokáink is fizetni fognak, a problémák elfedésére cigánykérdést kreálnak minden szarból, amit a cigány maffia művel, milliárdok folynak ki kormány és szadesz közeli haveri cégekhez, milliós jutalmakat vesznek fel MSZMP KB és Ferenc cégeihez tartozó alkoholista és ősdohányos kinézetű, szociális és munkaügyi miniszternek álcázott emberi roncsok, ill. egyéb feleségek és más naplopók, amikor a külügyért egy MSZP paprikajancsi is pályázik, amikor a főváros is totális csődbe került, és áll a metroprojekt, amikor már tk. 15% felé közelít az MSZP népszerűsége, nos akkor, balfaszblognak más dolga sincs, mint azzal törődnie, hogy a "zOrbán", aki 2002 óta nincs kormányon, vajon mifaszért nem fogadja el egy ősbolsevik, korábbi elquró által vezetett társaság programját (bár beletoltak pár Fideszest vagy Fideszesnek látszót is a brancsba, élén Pálinkással), és egyáltalán milyen programja van a "vityának" - bár nem ő kormányoz -, ha már nem volt olyan barom, hogy a sokszor lesajnált Fideszből (MDF 35%-ot is emlegettek 2006-ban a választások után meg az MDF a jövő pártja, MUHAHAHAHAHAHA) továbbálljon, és a párt meg szétrohadjon az összes liberobolsevik és talpnyalója nagy örömére.

pakesz (törölt) 2009.03.06. 07:38:01

nem merik bevallani hogy ezt fogjak csinalni...

ennyi semmi tobb...

csak mondjuk gusztustalan lesz amikor gyurcsanek fognak a mostani fityesz verklivel jonni, hogy nem kaptak ra felhatalmazast...

kamasuka 2009.03.06. 07:38:38

@Manyizga:
Meg korábban 2x az SZDSZre és 3x az MSZPre szavaztál és most is rájuk fogsz ...

hegyipetymeg 2009.03.06. 07:40:58

Az a baj, hogy ekkora gáz van, és ilyen poszt írók még mindig Orbánon csámcsognak. Aki vak az ne is írjon!

laguna 2009.03.06. 07:41:16

Egy nagyon jóóó cikk!
Érdemes a megfontolásra!
otletek.blog.hu/2009/03/06/a_valasztasrol

kamasuka 2009.03.06. 07:46:10

@pakesz:
Mit fognak csinálni???

Mire kormányra kerülnek lesz a mostanihoz képest +15 milliárd eurónyi adósság, egy totális gazdasági csődben lévő ország, 400-as euró-forint árfolyam, bedőlt hitelek garmadája. Biztosan fontos, hogy most, amikor ez még egyelőre csak a jövő nekik erre programjuk kellene hogy legyen??

Nézd meg "vitya" és elquró tv vitáját 2006-ból! Picit nézd meg még a két forduló közötti "vitya"-beszédeket, és rá fogsz jönni, hogy elmondta mi fog történni, ha elquró fog kormányozni. Ehhez add még hozzá elquró Ösződön elmondott beszédét. Mifaszt csodálkozol és milyen programot akars a Fidesztől? LOL!

csekk 2009.03.06. 07:49:24

Nulla köze van ennek a primitív okádéknak a valósághoz.
Ez az utolsó, a lényeget jelető pár szón lemérhető: "Mért, Viktor, van?"
Annyi esze nincs hogy elmenjen a fidesz.hu -ra és és ott a letölthető anyagok közül letöltené, s miután elolvasta, arról írna, és ne arról hogy nincs is, mert hogy VAN!
Mennyit fizettél az indexnek, hogy kikerültél a főoldalra ezzel a szarral?

kamasuka 2009.03.06. 07:49:56

@Hutchinson:
Árulkodott? Nem is tudtam, hogy Orbán járt Obamánál????

kamasuka 2009.03.06. 07:51:38

@csekk:
Mindig van egy időszak, amikor az indexes szerkesztők elmennek kajálni. Na akkor aktivizálja magát egy liberobolsevik mókus, akit direkt Orbán és Fidesz ellenes blogokat keres. Ha csak a Fideszt szidják, fél nap, ha Orbánt, akkor akár egy sőt két napig is index főoldal az illető blogja. :)

Azhát 2009.03.06. 07:52:36

@kamasuka:

Az a baj, hogy bár én is megesküdtem mindenre ami szent, hogy soha nem fogok se az szdszre, se az mszpre szavazni, de olyan szellemi sötétség árad belőled, hogy... nem is tudom. Pedig Isten látja lelkem, nem akarok rájuk szavazni!!!

Az mindenesetre hóttziher, hogy amíg ilyenek a fideszesek mint te és amíg ov ilyeneket mond, addig a fideszre nem fogok szavazni. Ez van.

Már annak idején a melegfelvonulás kapcsán leírtam: nem csoda, hogy a melegek se fogják fel, hogy mennyire rossz propaganda nekik a strucctoll-a-fenékben felvonulás, úgy a a magadfajta ov-hívők se fogják fel, hogy mennyire taszítóak ezek a mondatok...

kamasuka 2009.03.06. 07:53:49

@tcom:

Nemsírjuk vissza Gyurcsány Ferencet 2010-től. Egy idegileg összeroppant embert már nem hoznak vissza a kórházból, hogy kormányozzon ...

kamasuka 2009.03.06. 07:54:50

@Azhát:
Én leszarom kire szavazol ... Ősliberobolsit nem fogok győzködni, lol, különösen nem egy agymosott barmot ...

Rob67 2009.03.06. 07:58:08

@Wonderland:
Beszartam ahogy mindenkit leosztasz aki nem szereti Orbánt. Mert ugye ezekkel a barmokkal nem érvelni...
A tény hogy OV tud kormányozni.
Nem veszed észre, hogy te magad vagy a kommentedben leírt árvmentes barom?
Ja és nem vagyok MSZP szimpatizáns, csak zavar ha valaki ész nélkül okoskodik.

roki 2009.03.06. 07:58:32

E-on : "És nem is az a kérdés, hogy ha új gazdasági rendszert akar építeni, akkor a kapitalizmus és a viktorianizmus közti átmenetet hogy képzeli el."

Azt én sem tudom, hogy miként képzeli, de azt se igazán, hogy Te mire is gondoltál a viktorianizmussal kapcsolatban, amiről egy jó leírást kiollóztam azért neked:

"A világjáró viktorianizmus
Egy korszak, egy stílus, amelyet viktorianizmusnak hívunk, a mai napig hatással van mindennapi életünkre.
Nevét az 1837-ben Nagy-Britanniában trónra kerülő Viktória királynőről kapta, amelyet az angol történészek Nagy-Britannia fénykorának tekintenek. Ő volt eddig a leghosszabb ideig uralkodó brit királynő. A közel 64 éves uralkodása alatt Nagy-Britannia gyarmatbirodalma megháromszorozódott. Az ipari forradalom alatt vált országa a világ vezető ipari hatalmává. Viktória, férje halála után, sokáig nem lépett a nyilvánosság elé –, öregkorára viszont a brit nagyság jelképévé és „Európa nagymamájává” vált.

A viktoriánus stílust definiálni igen nehéz, mivel nem formai jegyek alapján lehet meghatározni, inkább egyfajta gondolkodásmódot, életszemléletet tükröz, melynek alapjai a hagyománytisztelet, a célszerűség szem előtt tartása."

Azt hiszem ez a bunkerban a végsőkig kitartva, fogat szorítva harcoló kiskomancs nekibuzdulás rendszerszinten ontja a hülyeséget. Lazítsatok kicsit, egy koktél, egy szivar....

serwer 2009.03.06. 07:58:54

@kamasuka:

a vakon hívőket, bármiben is hisznek, én minden esetben ostobán kártékony embereknek tartom
ebben egytértünk?

kamasuka 2009.03.06. 07:59:25

@Azhát:
Amúgy mi taszít téged? A 315-ös euró? A bedölő hitelek? Az államcsőd közeli helyzet? A milliárdos adósság? A haveri cégek által lenyúlt milliárdok? Az ősbolsevik MSZMPKBsok milliós jutalmai? A buta külpolitika esetleges fiatal MSZP bólogatójánossal az élen? Nem, téged a lassan 8 éve kormányon lévő Orbán Viktor "beszéde" és a Fidesz taszít. Nos, gratulálok!

belekotty 2009.03.06. 07:59:35

Csak hogy mindenki tisztában legyen a számokkal, a nyuggerek 13. havija, a gázártámogatás, meg a lakáshitel támogatása kiteszik az államháztartási hiányt. Tehát a jövőt így együtt zabáljuk fel. Csakhogy én nem kértem gázártámogatást, nincs lakáshitelem és nem vok nyögdíjas. Szóval közöm nincs hozzá.
A 13. havit a szocik és a fitiysz Ovival az élen hozták össze. A gázár OVI bűne, a lakáshitel is.
De ez nem menti fel Megyót és Gyurcsót hogy hagyták magukat OVI által sarokba szorítani. Ezek nem államférfiak. A franc se akarja a hatalom éhes OVI-t, de valakinek már rendet kellene vágnia.
A stricik, kurvák, maffiózók között Pintér belügyminiszterként rendet vágott. Ez a manus kellene vissza hogy a cigák között is rakjon rendet. Az a dót nem fizető segélyből élők ne ugassanak. Van elég hely a brazil gépsorban.

Rob67 2009.03.06. 08:00:37

@kamasuka:
A viktor megmondta?
Akkor neki nem kell program.
Le van szarva :) Na ez a LOL.

kamasuka 2009.03.06. 08:01:15

@Azhát:
... ja, és te nevezel engem sötétnek, miközben az SZDSZre és az MSZPre szavaztál és most meg bánod? Muhahahaha

ls.
kamasuka 2009.03.06. 07:59:25

Rob67 2009.03.06. 08:02:33

@serwer:
Ebben én egyetétek veled. A vakhívővel nehéz értelmesen beszélni, attól függetlenül hogy narancsos vagy szegfűs.
Nézd mezt a fröcsögő kamuska-t.

kamasuka 2009.03.06. 08:04:59

@Rob67:
Mifasznak neki program, ha nem ő kormányoz??? LOL!

Ha egy kormány az ellenzéktől várja a programot, amivel kihúzná az országot a szarból már rossz. Mindez különösen annak a fényében "gáz", hogy a jelenlegi kormány vitte bele a szarba az országot, de saját vezetőjét sem akarja leváltani a "siker" és egy tárgyalási alap "érdekében", majd programot kér számon az ellenzéktől ..., új választásokról meg hallani sem akar. Miről beszélünk?

kamasuka 2009.03.06. 08:09:05

@serwer:
Szerintem ez hülyeség, bár a lojalitás egy fontos dolog.

Tudod mi a kártékonyság? Amikor pl. valaki építi a szocializmust, még 1989-ben is a kommunizmus világmegmentő szerepéről és a "béketábor" szerepéről papol, aztán egy "sikeres" rendszerváltozás után (nem úgy mint a lengyeleknél és a cseheknél, ahol azonnal elzavarták a komcsikat) mindjárt első számú őskapitalista és világmegmentő lesz.

greatalex 2009.03.06. 08:14:14

@tcom: Orbán nem ért semmit, csak a hatalom kell neki. - Persze szegény szoclib testvéreitek csupa jóindulatból ülnek a székeikben, és a rendőrség csak a szemét Fidesz aknamunkája miatt tölti meg velük a börtönöket. Nem csak Bolgár "Pornós" Györgyöt kellene nézni az ATV-n.
A matematika egyszerű dolog - államadósság mekkora volt 1998-2002 között? Milyen volt a tendencia? Csak nem csökkent??? Gyurcsány tudja mit kell tenni: csak nem ő volt Megyó egyik tanácsadója? Sorolhatnám, de akiket a TÉNYEK nem érdekelnek, azoknak minek. Inkább egy argentin tipusu államcsőd, csak ne az antiszemitarasszistaszeméttolvajfideszorbán kerüljön hatalomra.
Bravó a ballib értelmiségieknek.

Lépes Elek 2009.03.06. 08:18:22

@X-polgártárs: Na azért a pár milliót csökkentse csak kend pár ezerre. Mellesleg kommunistákat, értékelje ezt mindenki ízlése szerint.

Rob67 2009.03.06. 08:19:30

@kamasuka:
De nemsokára Ő fog, lagalábbis ez a remény nem?
Akkor nem lenne helyénvaló legalábbmeglebegtetni egy irányvonalat?
Ez nem egy titkos projkt ahol nem avatjuk be a másikat, mert ha ellpkáj az ötletet akkor nekem kevesebb marad...
Vagy igen? Valamit rosszul látok?
Nem azt az un. országot kellen megmenteni?
Na tételezzük fel alapítunk egy ellenzéki csoportot. Most ellenzéki.
Legyen egy ilyen programunk: atomot a jelenlegi gazdasági rendszerre, megépítjük a következőt.
Szerited az a fasz plebej nem lenne kíváncsi részletekre mielőtt hozzánk húzza az x-et?

star77 2009.03.06. 08:19:54

@kamasuka:A jelenlegi kormány??szerintem meg az elmúlt 20év felelőtlen politikája.amibe minden hatalmon v vha hatalmon lévő kormány és ellenzéke bele tartozik.mindenkinek megvan a felelőssége.nem lehet és nem is szabad ezt kizárólag egy kormány v párt nyakába varrni.az pedig,hogy majd jön az orbán és rendet rak,megoldja a válságot,szinte olyan illúzió,mint a 200as euro árfolyam.ez a magyar politikai összeség orbántól-gyurcsányig fodortól-dávidig és semjénig,tehát MINDENKI BELETARTOZIK KIVÉTEL NÉLKÜL,sajnos nem képes,de inkább képtelen megoldani a helyzetet,a problémákat.hiú ábránd lenne egy emberben v pártban látni a megmentőt.mindenkinek megvolt az esélye és a lehetősége a bizonyításra.ez lett belőle.csomagoljon a teljes magyar politika élet.köszönjük elég volt.

midnight coder 2009.03.06. 08:20:47

Emberek, úgy beszéltek (és teszi azt az MSZP is) mintha a jelenlegi kormánynak lenne bármiféle programja. Ne vicceljünk már ? Milyen programot hajtanak is végre az elvtársak ? A 2006-osat ? A hosszútávú adócsökkentéssel ? Azóta pedig a folyamatos ad-hoc ötletelés megy, nem mintha előtte nem az ment volna. Itt 7 pont ott 100 lépés, a faszom sem tudja már nyilván tartani hogy Fletóék mit dobtak be minden második héten, amiből persze soha nem lett semmi.

Márpedig ahhoz hogy egy ország gazdasága rendben működjön STABIL kormány kell, átlátható és kiszámítható gazdaságpolitikával. Fletóékban nem az a legszarabb hogy korrupt gazemberek, nem az hogy segghülyék, hanem az hogy kiszámíthatatlanok és hiteltelenek. Ha Fletó bejelent valamit akkor lényegesen nagyobb esélye van annak hogy a dolog nem úgy van, mint annak hogy igen. És egy ország amit hosszú távon így irányítanak nem csoda hogy ide jut.

Rob67 2009.03.06. 08:25:26

@greatalex:

Gondolom csak a ballib értelmiség vette fel azt a rengeteg devizaalapú plazmatévélakásvásárlásihitelt.
Csak Ők. Senki más. Akik most mind syrnak, és akik miatt többek között ez a szar van.
Ha ezek mind a 'ballib' táborba tartozak, akkor az orbán itt nem rúg labdába, lsz talán ezer szavazata...
De akkor mindegy is mert akkor igazolható, hogy rettenetes kissebségben van mégis a saját akaratát akarja rákényszeríteni a nagy többségre.
Ez nagyon mókás gondolatmenet.
Azért nem ártana a veszett és habzószájú ballibs-zsidós-kurcsányos mondakörből kitekinteni.
Ha ez nem megy akkor tényleg nem kellene átvenni az irányítást.

Ui: Még mindig nem vagyok MSZP szimpatizáns!

midnight coder 2009.03.06. 08:26:44

@star77: Lófütty. Az hogy hogy alakulnak a dolgok szinte kizárólag a kormány felelőssége. Pláne hogy az SZDSZ-szel illetve az MDF-fel együtt a 2/3-os törvények és az alkotmányt sértő dolgok kivételével gyakorlatilag bármit keresztülvihettek.

Bizony, a 13. havi nyugdíj, 3x-os áron épült autópályák, stb. politikai súlya pont ugyanúgy a kormány sara mint ahogy a pozitív hozadékát is ők söpörték be. Vagy te emlékszel a 2006-os kampányban olyanra hogy Fletó olyanokat mondott volna hogy a FIDESZ és az MSZP közösen megcsinálta a 13. havi nyugdíjat ? Ugye nem... A bátor szocialisták megcsinálták... Nos, akkor viszont tessék szíves lenni a következményeket is vállalni és ne szétkenni a szarjukat az egész politikai elitre.

Rob67 2009.03.06. 08:29:40

@midnight coder:
Nincsen mit kenni a szarból, szétkenődött az már mind a 386-ra
Megélhetési politikus mind. SOHA egyetlen olyan rendeletet sem hoztak ami előre mutató lett volna, ami ne a következő négyéves fizetésről és költségtérítésről szólt volna.
20 kibaszott évet elloptak az országtól. Mindegyik. Itt az eredménye, lehet szopni.

midnight coder 2009.03.06. 08:30:43

@Rob67: A hiteleket felvevők közt biztosan több 2006-os ballibes szavazót találsz mint FIDESZ-eset. Akik ezeket felvették szvsz jórészt egyszerűen hittek Fletónak és úgy gondolták, egy ideig még szar lesz egy kicsit, de aztán kimászunk a gödörből. Az aki jobbos - vagy legalábbis csak kicsit is más forrásból is tájékozódott mint az ATV - kb. tisztában volt akkor is azzal hogy innen kiút annyira a közeljövőben nem várható. A válságot persze kevesen látták előre, de itt már jóval azelőtt is gáz volt hogy az amcsiknál bedőlt az első hitel.

sprenczl 2009.03.06. 08:34:36

A komcsik 30 éve azt nyivákolják, hogy "húzzuk meg a ndrágszíjat és jobb lesz", azóta csak a Világbank és a Valutalapnak hajbókolnak és nem lett jobb, mert csak ők gazdagodtak, a magyar bérek ugyanolyan mesterségesen lenyomottak, mint több évtizede. Ez csak a multiknak kedvezett, hogy extraprofitot nyerjenek ki egy közepes nagyságú lakossággal rendelkező európai országból. (Igen, nem vagyunk olyan kicsik, mint azt Kovács Ork hiszi). Ráadásul nálunk az egyik legnagyobb még az adóelvonás aránya is.
Úgyhogy firkászkám, mindegy mit ajvékolsz, ezeknél bármi jobb.

serwer 2009.03.06. 08:37:12

@midnight coder:
honnan tudod, hogy több volt?Megszámoltad?
Miért gondolod, hogy az orbán-hívők előrelátóbbak?

Alf (törölt) 2009.03.06. 08:37:49

gyurcsány legújabb akciója eurónként 15 forintba került, ráadásként még K-Európa is rajtunk röhög (vagy sír).

Köszönjük Feri, MEGCSINÁLTAD.

serwer 2009.03.06. 08:37:50

mindenki egy saját lakást szeretne

greatalex 2009.03.06. 08:37:52

@Rob67: Ezeket Te miből olvastad ki? amiről Te beszélsz, az a neolib (értsd rablókapitalista, csak én számítok, a többi dögöljön meg) gazdaságpolitika és korrupció eredménye. Németországban van 400% -os THM?

midnight coder 2009.03.06. 08:39:26

@Rob67: Nézd, te ingyen csinálnád ? :-)
Az a helyzet hogy az hogy most 200 van 386, hogy van visszatérítés vagy nincs visszatérítés kb. annyit számít országos szinten mint a légyszar a felhőkarcolón.

A 20 kibaszott évvel egyetértek, és nyugodtan hozzátehetsz még 20-at amíg kijövünk a szarból - már ha. És ennek a szarnak a nagy részét az elmúlt 6 évben hoztuk össze.

Idézet egy blogból amit a gugli talált nekem:

2002 májusában 8.280 milliárd forint volt a Magyar állam tartozása. Ez fejenként kb 828 000 forint volt.

Mindez mára elérte a százmilliárd dollárt, ami mai árfolyamon számolva kb 23.000 milliárd forintot, ami fejenként immáron 2.300.000 forint

midnight coder 2009.03.06. 08:41:29

@serwer: Onnan hogy aki jobbos az azért az mert elhiszi amit a jobboldalról mondanak. Az pedig az utóbbi pár évben nem igazából arról szólt hogy a közeljövőben nagymértékű fellendülés várható a szocik kormányzása következtében.

eszkep 2009.03.06. 08:44:39

A szerzőnek elég alacsony színvonalú logikája van: nem tudom, hogy az "újat építeni" kifejezésből hogyan következik a szerzőnek az "kommunizmus", "kibucrendszer" vagy a "nemzeti bezárkózást". Buta okfejtés, egy kis "pártatlan" "orbánozás", "méltó" az Index-es linkre...

greatalex 2009.03.06. 08:45:45

Szerintem nincs értelme a jobbos, balos dolognak. Fletó és a többmintnegyvenrabló mitől balos? Mondjatok 3. balos gazdaságpolitikai nemcsakszóban történt intézkedést.

hhh. 2009.03.06. 08:46:21

ja, mert csak három út létezik? a gyurcsányi tökölés, a reformszövetség csodás javaslata és a kommunizmus?
lehet, hogy van más alternatíva is, nem?

serwer 2009.03.06. 08:47:51

@midnight coder:
Nem tudtad, hogy a senkiházi pártoknak és vezetőiknek nem szabad hinni?
Felnőtt emberként gondolom a saját életedért te felesz, mint ahogy én is
Ezekre az emberekre a kutyám szarát se bíznám.
Legyen már mindenkiben annyi ego és önérzet, hogy ne másoktól várja a megoldást.

Bummer 2009.03.06. 08:54:44

Fogyatékosok figyelmébe:

www.fidesz.hu
-- jobb oldalra tekintsél
-- klikk: "Erős Magyarország - A Fidesz programja"

Körülbelül a kormányprogrammal egyformán részletes.

Bár a Fidesz nem annyira idióta, mint a kormányunk, hogy egyeztetés és felhatalmazás nélkül számokat mond (amik aztán kb. 2 hétig, de maximum fél évig igazak, és a társadalmi vita és felhatalmazás hiánya miatt megvalósíthatatlanok.)

serwer 2009.03.06. 08:58:26

@Bummer:
a fogyatékosok ezt már kivülről fújják
:DDD
bocs de hagyhattam ki

pokesz70 2009.03.06. 08:58:57

@hhh.:
"ja, mert csak három út létezik? a gyurcsányi tökölés, a reformszövetség csodás javaslata és a kommunizmus?
lehet, hogy van más alternatíva is, nem?"

De, ezen dolgozik az egész világ, remélem a fidesz is. Csak Orbánéknál nem látszik. Mert amit kommunikálnak, az semmilyen kapcsolatban sincs a valósággal, így csak a szavazatszerzés céljait szolgálhatja. Az meg nekem kevés, hogy nyugi, nem kell tudnod semmit, csak szavazz ránk és minden fasza lesz. Akkor már inkább egy Reformszövetség-féle vérengzés vagy egy gyurcsányi töketlenkedés. Arról legalább lehet vitatkozni úgy, hogy közben nem érzem magam teljesen agyhalottnak nézve.

Acmee 2009.03.06. 09:04:38

@eszkep:

Jujj... Ember, hogyan "építenél fel egy új gazdaságot?" Ahhoz a most recsegő, ropogó régit el kell törölni. Nem tudod azt mondani az embereknek, hogy kicsit most koplaljatok mer' én most gazdaságot építgetek!!

Ha itt szétverik a maradék gazdaságot, azzal minden külföldi befektető felteszi a kezét és kivonul! Mi lesz a kiürült gyárcsarnokokkal és a pár millió elküldött dolgozóval, aki -az állami szféra léhűtőivel szemben- a versenyszférában dolgoznak? Munkanélküli? Ugyan már, miből??

Abban igaza van a cikknek, hogy akkor lehet új gazdaságot kialakítani, ha itt minden megy a levesbe. Abból viszont súlyos éhezések lesznek!

Kurvára a kés pengéjén táncolunk, de nem kötelező saját magunkat tökön rúgni! A Reformszövetség javaslata segít stabilizálni, aztán el lehet kezdeni nagyobb terveket szőni, de amíg kopogtat az államcsőd, nem lehet nekiállni vagdalózni minden hülyeséggel. Egyszerűen elrugaszkodott, amit Viki mond...

Acmee 2009.03.06. 09:09:17

@Acmee:

Ja, és itthon a hibák már az Alkotmányban kezdődnek, tehát maga a rendszer alapjaiban szar! Talán először az Alkotmányt kellene gatyába rázni (amit 1949 óta főbb pontjaiban nemigen módosítottak, ergo "jó vót' az mán a szociban is", ja, csak a kapitalizmusban szar...), aztán el lehet kezdeni a jó alapokra építeni.

Amíg itthon pl. az iparban bármikor, -szinte- bárki megteheti, hogy szimplán nem fizet, addig itt rend nem lesz. És ez alkotmányos hiba!!

Bummer 2009.03.06. 09:10:50

@serwer:
Semmi gond.
Azt hiszem mozgalmat indítok "hol a program" címmel. Mivel tele van a hócipőm azzal, hogy a programot keresi a sok idióta, egymás alá belinkelem a hozzáférhető honlapokat minden blogba, ahol ez a kérdés szerepel. És arra kérek másokat is, hogy tegyék ezt.
Tehát:
a Fidesz programja:
jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf
az MSZP programja:
mszp.hu/magunkrol/program
a kormány programja:
www.meh.hu/kormany/kormanyprogram/program20060609.html
Gyurcsány programjai:
Új Magyarország: ujmagyarorszag.mszp.hu/
Új egyensúly:
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/1917DF4398E2869.doc
Új Mo. FT:
www.nfu.hu/download/479/UMFT_HU_NSRK-hun_Accepted.pdf
Tíz őszödi elv:
www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirek/sajtokozlemenyek/oszod20060626.html
5 zászlóshajó:
www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=38&p_uln=47&p_felsz=5&p_felszig=18&p_aktus=3
48 pont:
www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=38&p_uln=47&p_felsz=5&p_felszig=18&p_aktus=3

A többit google-ben: új tulajdonosi program, köztisztasági csomag és a legutóbbiak

Programgyártásban Gyurcsány verhetetlen...

greatalex 2009.03.06. 09:13:16

@pokesz70: "Az meg nekem kevés, hogy nyugi, nem kell tudnod semmit, csak szavazz ránk és minden fasza lesz. Akkor már inkább egy Reformszövetség-féle vérengzés vagy egy gyurcsányi töketlenkedés. Arról legalább lehet vitatkozni úgy, hogy közben nem érzem magam teljesen agyhalottnak nézve."

Nem lesz vizitdíj, Ingynes lesz a tankönyv, a gazdaság köszöni szépen jól van, mi az adócsökkentés kormanya leszünk... - ismerős mondatok? Hát csak szavazz rájuk - lelked rajta. Ha neked jó, ha a pofádba hazudnak, azután még ki is röhögnek...

Bummer 2009.03.06. 09:17:52

@serwer:
Mivel tele van a hócipőm azzal, hogy a programot keresi a sok idióta, íme a programok, lehet összehasonlítani. És arra kérek másokat is, hogy tegyék ezt.
Tehát:
a Fidesz programja:
jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf
az MSZP programja:
mszp.hu/magunkrol/program
a kormány programja:
www.meh.hu/kormany/kormanyprogram/program20060609.html
Gyurcsány további programjait a google-ben célszerű megkeresni:
1. Új Magyarország
2. Új egyensúly:
3. Új Magyarország Fejlesztési Terv
4. Tíz őszödi alapelv
5. 5 zászlóshajó
6. 48 pont
7. új tulajdonosi program
8. köztisztasági csomag

+ az újabbak, nem tudom, van-e már nevük

Programgyártásban Gyurcsány verhetetlen...

greatalex 2009.03.06. 09:20:30

@Acmee: "Amíg itthon pl. az iparban bármikor, -szinte- bárki megteheti, hogy szimplán nem fizet, addig itt rend nem lesz. És ez alkotmányos hiba!!"

Vagy a politikában. A románok már megcsinálták, hogy a korrupt politikai elitjüket ne csak politikailag lehessen számon kérni. Nálunk a fidesz erre irányuló javaslatát az Ogy. szoclib képviselői leszavazták. Remélem 2010 után még visszatérnek erre.

pokesz70 2009.03.06. 09:25:32

@greatalex:

Én 2002-ben azért nem szavaztam a fideszre, mert nem voltam elégedett a kormányzásukkal, sem gazdaságilag (semmittevés, új klientúra építés), sem társadalmilag (demokráciai deficitek, egyházpolitika, ellenség képzés). 2006-ban azért nem szavaztam rájuk, mert ők hazudták a legnagyobbat.

Senki sem szereti, ha becsapják. Én amióta az eszemet tudom, mindig azt éreztem, hogy a politika megpróbál becsapni. Kádár is, Antal is, Horn is, Orbán is, Medgyessy is. Az öszödi beszédig Gyurcsány is. Nem szavaztam rá, de amikor elolvastam, megértettem és feldolgoztam a teljes beszédet, úgy éreztem: ezért a pillanatért váltottunk rendszert. Ma is úgy gondolom, hogy ha minden pártnak lenne egy öszödi beszéde, akkor nem lenne szükség új politikusok után nézni. Orbán ettől fosztott meg minket és terelte vissza a politikát a szemfényvesztés mezejére.

prolee 2009.03.06. 09:26:52

Namármost egy ilyen "remek" post és eddig 275 komment bírt összejönni a Fidesz nyilvánosságra nem hozott, nem ismert programjáról.
Képzelem, mi lenne, ha még ismernénk is azt a programot.
Xpolgártárs és rokonai, barátai, valamint üzletfelei nem férnének el a Lipóton (már ha nem lopták volna el azt is).

Ferinek viszont minden évszakra van egy új programja. Ez egyébként helyes, hiszen én eddig úgy tudtam, hogy a kormány programja határozza meg a cselekvés irányát, nem pedig a pártprogramok.

prolee 2009.03.06. 09:28:44

@pokesz70:
"...Az öszödi beszédig Gyurcsány is. Nem szavaztam rá, de amikor elolvastam, megértettem és feldolgoztam a teljes beszédet, úgy éreztem: ezért a pillanatért váltottunk rendszert. ..."

Grat! :)

pokesz70 2009.03.06. 09:34:00

@prolee:

kösz :)

Tudom, hogy ennek a megítélése szubjektív, ez az én véleményem, s bár sajnálom, de tiszteletben tartom, hogy Neked meg más.

Azon meg nem érdemes csodálkozni, hogy egy kormánynak folyamatosan változik a programja, az lenne a gyanús, ha ez nem így lenne, pláne egy ilyen időszakban. És azért ezek nem teljesen különböző, egyedi programok, hanem variációk egy témára.

Az viszont meglepő, ha egy komoly politikai erő 2009 márciusában még mindig ugyanúgy gondolkodik az ország problémáiról, mint 2007-ben.

Bummer 2009.03.06. 09:34:47

@prolee:
Kedves prolee, csak 3 hozzászólást kellett volna visszaolvasnod. De a kedvedért megismétlem:
a Fidesz programja:
jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf
az MSZP programja:
mszp.hu/magunkrol/program
a kormány programja:
www.meh.hu/kormany/kormanyprogram/program20060609.html
Gyurcsány további programjait a google-ben célszerű megkeresni:
1. Új Magyarország
2. Új egyensúly:
3. Új Magyarország Fejlesztési Terv
4. Tíz őszödi alapelv
5. 5 zászlóshajó
6. 48 pont
7. új tulajdonosi program
8. köztisztasági csomag

+ az újabbak, nem tudom, van-e már nevük

Bummer 2009.03.06. 09:36:35

@pokesz70:
A kormánynak NEM változik a programja, arról ugyanis szavazni kéne a parlamentnek. A jelenleg érvényes kormányprogram itt van:
www.meh.hu/kormany/kormanyprogram/program20060609.html

Gyurcsánnyal pedig pont az a baj, hogy egyfolytában programot gyárt, de nem valósítja meg őket.

Bummer 2009.03.06. 09:43:39

Érdeklődőknek pedig a Fidesz országstratégiájának elkészült két fejezete:
- Külkapcsolatok: www.fidesz.hu/download/FideszSzpF1_belivek_148x210.pdf
- Kultúra: www.fidesz.hu/letoltes.php?letoltesid=6290

Ez nem gyurcsányi dobálózás ötletekkel, számokkal, megvalósíthatatlan ábrándokkal. Hanem konferenciákon, vitákon kialakított terv.

pokesz70 2009.03.06. 09:45:44

@Bummer:

Minden program, így a kormányé is egy csomó változtatás gyűjteménye. Törvényjavaslatok, szabálymódosítási javaslatok, kormányrendeletek, stb. Ezeknek egy részéről szavaz a parlament és vannak központi, szimbolikus tételei is, pl. a költségvetés. Egységében a programról a választók szavaznak a választásokon -- legalábbis egy ideális világban, ahol a választási program igenis egyenlő a kormányprogrammal.

Bummer 2009.03.06. 09:49:29

@pokesz70:
Nem, a kormányprogram az a kormányprogram, amit a parlament fogad el. Ne homályosíts.

A választók képviselőket választanak, és az ő felelősségük, hogy olyan kormányprogramot fogadjanak el, ami megfelel a választási programnak.

prolee 2009.03.06. 09:54:04

@Bummer:
Valami arra utalt, hogy nem olvastam vissza?

Bummer 2009.03.06. 09:57:00

@prolee:
Igen. "Képzelem, mi lenne, ha még ismernénk is azt a programot."

prolee 2009.03.06. 09:57:14

@pokesz70:
Szimbolikus tétel a költségvetés?
Be is baszna!

Na, én lépek innen. Ez nagyon súlyos....

prolee 2009.03.06. 09:57:55

@Bummer:
Szövegkörnyezet.... Ott a megoldás!

pokesz70 2009.03.06. 10:06:31

@prolee:

Annak a szónak több jelentése is van, nyílvánvaló, hogy én egy másikra gondoltam.

@Bummer:

Az a baj a fidesz "programjával", hogy nehéz komolyan venni. Baló szavaival: ez egy karácsonyfa.

Tegyük fel, hogy Orbán a fater, én meg a muter. Azt mondja Apu: vegyünk egy új számítógépet a gyereknek, attól okosabb lesz és jó lesz neki. Erre Anyu: jó gondolat. De mivel a mostani jövedelmünkből is csak kölcsönökkel tudunk kijönni, miből fogjuk megvenni ezt az új gépet? Megpróbálunk spórolni a nagypapán? Felveszünk még egy hitelt? Elküldjük a takarítónőt?
Apu: 1) hát az biztos, hogy nem úgy lesz, ahogy Te akarod! 2) majd a gyerek több pénzt keres, ha okosabb lesz 3) a nagypapa és a takarítónő családromboló sanyargatását pedig kikérem magamnak!

Bummer 2009.03.06. 10:16:23

@pokesz70:
Bakker, a pártprogram nem az, hogy mit miből veszünk meg. Mert azt nem lehet megvalósítani!
A program az, hogy kijelöljük az irányokat.
Aztán sorban leülünk az érintettekkel megtárgyalni, hogy mit mikor miből hogyan. De ez a tárgyalás csak akkor hatékony, ha tudok is valamit ajánlani, mert már van hozzá felhatalmazásom.
És ez után tudom a számokat is hozzárendelni.
De ez már nem program, hanem a konkrét megvalósítás.

greatalex 2009.03.06. 10:27:29

@pokesz70:

De anyu verte el a pénz, csak magára és barátnőire költve lesz*rva a családot - nem?

Acmee 2009.03.06. 10:28:56

Huhh... Emberek, ennek-annak a programja... Basszus... Gyurcsány 2002-től elkúrta... Orbán pedig már 89-90ben, de akkor nagyon(titkosított rendszerváltási tárgyalások, stb. Ha annyira "jó arc" lenne, már akkor nem ment volna bele hasonlóba... Itt nem rendszerváltás volt, hanem hatalomátadás)...

Az egész politikai elitünk egy szar... Egyik fele szoci maradvány, a másik meg ezek tanítványai...

pokesz70 2009.03.06. 10:34:07

@Bummer:

Nem értelek. Azt mondod, a kormány programját a parlament meg kell, hogy szavazza. A fidesz programja meg egy iránykijelölés, amit aztán majd úgy módosítgatunk, ahogy a tárgyalások hozzák. Vagyis szerinted tényleg két teljesen különböző dolog a kormány- és a választási program. De akkor hogy várod el ezt?: "A választók képviselőket választanak, és az ő felelősségük, hogy olyan kormányprogramot fogadjanak el, ami megfelel a választási programnak." -- mellesleg ez így nem igaz. Csak részben választunk képviselőket (azokat is leginkább pártalapon), részben pedig pártokra voksolunk. Tehát a döntéshez igenis tudnunk kell, hogy az a párt, amelyik a szavazatunkra pályázik, hogyan képzeli el a kormányzást, ergo mi a programja.

És mégegyszer mondom: nem az a baj a fidesz "programjával", hogy túl általános, hanem az, hogy üres ígérgetések és vágyálmok halmaza, ami csak a célokat fogalmazza meg (kell egy új számítógép), azt, hogy mégis kb. hogyan lehet azokat megvalósítani, már nem. Ha ehhez még hozzávesszük a kormány és most már a többi párt által támogatott Reformszövetség javaslataira adott válaszaikat, akkor még nehezebb kiigazodni, hogy mégis milyen megoldása lenne a fidesznek a helyzetre, ha mondjuk holnaptól Orbán Viktornak hívnák a miniszterelnököt (mint ahogy nagyon sokan szeretnék ebben az országban).

pokesz70 2009.03.06. 10:40:43

@greatalex:

"De anyu verte el a pénz, csak magára és barátnőire költve lesz*rva a családot - nem?"

Ebben a metafórában Anyu én vagyok, vagyis a választópolgár. Legalábbis a választók azon része, aki felteszi azt a kérdést, hogy miből fedezné a nagyívű terveket.

Ha meg arra utalsz, hogy pénz lett ellopva, nos igen, ez tutira igaz. De a kb 14 000 milliárd forintos éves költségvetés relációjában ez most mellékes.

Bummer 2009.03.06. 10:43:21

@pokesz70:
Nem pártokra szavazunk, hanem a pártok állíthatnak képviselőkből listát.
A kormány- és választási program valóban különböző dolog (koalíciós kormánynál nem is lehet más), ez nem jelenti azt, hogy a választási program nem számon kérhető.
Továbbá a kormányprogram is csak irányt jelöl ki: a jelenlegi kormányprogramban semmivel nincs több konkrétum, mint egy választási programban.

"hogy mégis kb. hogyan lehet azokat megvalósítani, már nem"
De igen. Példák: "Törvényi garanciákat
vezetünk be az állam áfa-visszafizetési kötelezettségeire" "az ország felzárkózást igénylő
térségeiben hozzunk létre új munkahelyeket" "munkaadók által fizetett adó- és járulékterhek
csökkentése" "közvetlen munkahelyteremtő, foglalkozásbővítő
programok" "továbbfejlesztjük a speciális foglalkoztatási
programokat" "nemcsak az adóköteles
jövedelem, hanem az eltartottak száma
is beszámításra kerül"

pokesz70 2009.03.06. 10:54:55

@Bummer:

Ezek mire példák? Vágyálmokra.

"az ország felzárkózást igénylő
térségeiben hozzunk létre új munkahelyeket" -- Jó ötlet, de pénzbe kerül. Pl. autópályákat kell építeni azokba a térségekbe, hogy a termelés odamehessen. Képezni kell az ott élő embereket. Adókedvezményt kell adni az odatelepülő cégeknek. stb. Majd egyszer, évek múlva lesz bevételi hatása is, de addig viszi a pénzt.

"munkaadók által fizetett adó- és járulékterhek csökkentése" -- jó ötlet, de pénzbe kerül. Ha ennek hatására nő a foglalkoztatás és felpörög a gazdaság, annak megint lesz a bevételi oldalon is hatása. Évek múlva, szerencsés esetben.

"közvetlen munkahelyteremtő, foglalkozásbővítő programok" -- ezt hogy kell elképzelni? Ezzel szemben a kormányprogramban vagy bármelyik épeszű politikai entitás programjában azt olvastad, hogy "közvetlen munkahelyromboló, foglalkozásszúkítő programokra" lenne inkább szükség?


"továbbfejlesztjük a speciális foglalkoztatási programokat" -- miből?

"nemcsak az adóköteles
jövedelem, hanem az eltartottak száma
is beszámításra kerül" -- ez, ha jól sejtem, adócsökkentést jelentene a legtöbb esetben. Miből?

greatalex 2009.03.06. 10:55:22

@pokesz70: Azért abban meg tudunk egyezni, hogyha ekkora nagy szószban vagyunk, akkor anyunak nem kellene nekünk azt papolnia a lakáj médiáján keresztül, hogy a gazdaság köszöni szépen jól van, pannon puma, Mo-t a válság nem fogja elérni, csak a szele... szorítsunk meg elvtársak még egy kicsit 2006-ban -> 2012-ben .....2222-ben majd jó lesz nektek is. Nekem meg jár az új A6-os, a cégemnek az ocsó áram, a Strabagnak a sztrádaépítés 3x áron, alagutak a löszfalba, völgyhidak milliárdokért, a jutalom a kiválóan teljesítő szűcserikáknak... egy veszteséges cégnén mennyi jutalmat oszt ki a tulaj a töketlen vezetésnek?. Húzzanak már el, épp elég kárt okoztak. Ez tény. Az hogy az OV mennyi kárt okozhat, nos az meg feltételezés. Kell nekik a 2/3, ha el akarják számoltatni azt a bandát. Vagy ne legyen soha felelősségvállalás?

pokesz70 2009.03.06. 11:05:20

@greatalex:

Félreértesz, ha azt gondolog, hogy én a mostani kormányoldalt félteném a jövőtől. Ott rohadjanak meg ahol vannak, remélem sorban kerülnek a bíróság elé a zuschlagok meg hunvaldok.

Én magunkat, az országot féltem a jövőtől. Nem Orbántól, hanem az esztelen ellenségeskedéstől, a széthúzástól és konkrétan a gazdasági csődtől. Attól, hogy a mostani hibákért még az unokám is drága árat fog fizetni. De ebben a helyzetben én úgy érzékelem, hogy a kormány, az ellenzéki kis pártok, a szakértők, az értelmiség mind-mind dolgozik egyfajta probléma megoldáson, legalábbis olyan szinten, hogy tudunk róla beszélgetni, vitatkozni, véleményt formálni. A Reformszövetség javaslata a jobb pl. a 13. havi nyugdíj kérdésében, vagy a kormányé? Szerinted miért az egyik? és én elmondom, hogy szerintem miért a másik.

És a fidesz? Se így, se úgy, sehogy, ahogy bárki más csinálná, mi meg majd elmondjuk, ha már hatalmon leszünk.

Bummer 2009.03.06. 11:25:03

@pokesz70:
Épp arról beszélek, hogy a "Miből?" kérdésre a válasz nem mondható meg, amíg nem ülsz ott a pénzügyminisztériumban és nem sakkozol, meg nem alkudozol az érdekeltekkel. Tehát erre a kérdésre NEM KELL konkrétan válaszolnia a választási programnak. Sőt, NEM IS SZABAD. Lehet, hogy abból fog összejönni, hogy ledózerolják a MÁV-ot vagy a nyugdíjasokat. De azt azért előbb meg kellene beszélni az érdekeltekkel és azt választói felhatalmazás nélkül nem lehet.

Érdemi kérdésed egy volt: "közvetlen munkahelyteremtő, foglalkozásbővítő programok" -- ezt hogy kell elképzelni?
Úgy, hogy nem közvetett, tehát hogy odaadok hitelből 1000 milliárdot bankoknak, hogy adják tovább hitelbe vállalkozóknak, akik valamit csinálnak vele, hanem én, az állam közvetlenül beruházok.

E-one 2009.03.06. 11:31:52

@Bummer: Beruházol - adópénzből. Más választás nincs, ha nem hitelből. Én ebben akár még benne is lennék, de szerintem elég félelmetes lenne kiszámolni, mennyi adóra lenne szükség hozzá. (ami nem változtat azon, hogy akármilyen is a helyzet, most mindent félelmetes kiszámolni)
Abban igazad van, hogy a konkrét számok ismerete nélkül nem lehet teljesen pontos programot megadni, de közelítőt azért illene, és a Fidesz most ennyit sem tesz meg. Ami a honlapjukra ki van téve, nagyjából szép szavak egymás mellé pakolása, és nagyon kérlek, erre ne gyere azzal, hogy de bezzeg a szocik sem mondtak programot így 2006-ban, mert ezt már tudtam akkor is, és pont ezért nem szavaztam rájuk.
És pont ezért mondom azt, hogy a Fidesznek kéne mondania valamit: az nem működik, hogy a választók elé teszünk egy üres lapot, hogy írjátok alá, gyerekek, aztán majd mi kitöltjük utólag. Az odáig oké, hogy Gyurcsány húzzon el, ebben benne vagyunk pármillióan, de pármillióan azért azt is szeretnénk tudni, hogy oké, és akkor utána hogyan tovább. Én ezért nem szavaztam 2006-ban és majd 2010-ben sem az MSZP-re, sem a Fideszre.

snakekiller23 2009.03.06. 11:36:43

@Bummer:

Tudod, ha ezt ilyen őszintén a szemünkbe mondanák még elfogadnám, de interjúkon is szinte úgy kell kipréselni belőlük, ha egyáltalán... addig megy a szemfényvesztés, hogy adócsökkentés meg "ne a zemberek fizessék meg". Meg, hogy a 13. havi tessék-lássék megvonása "brutális támadás" a nyugdíjasok ellen.

Mitya Ivanov 2009.03.06. 12:01:51

orbán titokban li akar lépni az EUból. És erről most nem beszélhet

greatalex 2009.03.06. 12:46:03

@E-one: Akkor milyen alternatíva marad?
SZDSZ? - benne vannak nyakig ők is a korrupcióban.
MDF? - Statisztikailag kimutatható, hogy az MSZP szekerét tolták a szavazásokkor.
Jobbik?
... valakire szavazni kell

greatalex 2009.03.06. 12:57:19

@azallamenvagyok: "ha a mocsárba süppedő szekér elé áll valaki, megakadályozva ezzel annak a továbbhaladását, pusztán azért, hogy azon filózzon: megbízható-e a kocsis, és végignézi, hogy az egész elsüllyed, azt valójában nem érdekli a szekér... jelen esetben: az ilyen ne nevezze magát magyarnak. "

a szekér elé azér is oda lehet állni, hogy a barom (v. böszme) kocsist ne engedd
tovább a rossz úton, hanem kivezesd a mocsárból - ez felmerült Benned? Ehhez azonban a kocsist el kell távolítani a bakról.

freagle 2009.03.06. 13:49:22

@Bummer: Igazán elszégyelltem magam, mekkore egy idióta vagyok, hogy nem néztem eléggé a programok után. Ezért aztán önkritikát gyakorolva felmentem a Fidesz honlapjára - programot keresni.
Annakidején még fent volt az "Erős Magyarország", de hát sajnos hiába keresem, már nincs fent. (Keresőbe írva a találatok száma: 0)
Gondoltam, nem árulom el senkinek, milyen béna vagyok, használom a más által feltett linkeket. Ezek ugyan NEM a Fidesz honlápjára mutatnak, ergo egyáltalán nem biztos, hogy a Fidesz programját mutatják, de kicsire ne adjunk.
Megnyitom a linket, mit látok?

"Erős Magyarország"
"2007 december"

Ah. Komolyan van ma olyan magára valamit is adó választó (!), aki azt gondolja, hogy egy 2007-ben, teljesen más körülmények között készült anyag bármilyen téren is, még ma is releváns?
Komoly, hogy ezt bárki programnak meri tekinteni?
Hol élünk????

Az már csak hab a tortán, hogy bizonyos részleteit (pl. az egészségügyet) speciel korábbról is ismertem. Egyfelől tényszerű hazugságok vannak benne (pl. a vizitdíj nem marad a háziorvosnál, azt be kell fizetnie az E. Alapba), másfelől 0 tartalma van. Egyetlen kérdésre sem ad semmiféle válasz.
Az "Erős Magyarország" már a megírásakir is alibi volt, nem program. Most, 2 évvel későb (!!!), egy nem várt válság közepette még annak sem jó...

greatalex 2009.03.06. 14:09:30

@freagle: tehát a fidesznek nincs mai programja. A maszopnak mennyi volt csak amióta Fletó uralkodik? 3? 5? 10? Már számolni sem lehet. "majd beledöglöttünk hogy úgy csináljunk, mintha kormányoznánk" - ismerős szavak? Szerinted ez a banda fogja megmondani a tutit, akik szétloptak, eladósítottak egy országot? Talán a nem a fideszen kéne számonkérni a programját (hiszen nincs választási kampány), hanem az ország állapotát a kormánytól!

Mitya Ivanov 2009.03.06. 14:57:50

június 7-én milyen választás lesz?európia unios, magyar parlamenti pedig 2010-ben. Akkor mire fel az a nagy sietség? Programja legyen annak, aki kormányoz. Egy év múlva lehet programot keresni, addig nem.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2009.03.06. 15:35:03

greatalex:de ha nics programja,akkor meg milyen jogon követeli a hatalmat és hogy a kormány mondjon le?

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2009.03.06. 15:43:54

Bummer 2009.03.06. 09:43:39

Vita?Te hol láttad orbánt vitázni?Ő sekivel sem vitázik,mert olyan mint Chuck Norris,neki mindig igaza van. Akkor is kivonul,amikor Ferenc felszólal a Parlamentben,mint a bohócok.És mindenzt a mi pénzünkből. Próbáld csak meg a munkahelyeden ezt megtenni. Másnap már be sem kellene menned dolgozni.

KezdőVállalkozó · http://ujvallalkozo.blog.hu 2009.03.06. 16:34:35

Mindenki figyelmessen nézze az egyetlen obketiv hir műsort:a hirt tv-t. Isten szól hozzánk.

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2009.03.06. 16:36:54

Én nagyon élvezem. :))) Tiszta 60-as évek retró. Demagóg, kommunista duma,aminek se akkor se most nincs értelme.

star77 2009.03.06. 19:08:53

@X-polgártárs: Nálad a pont.és azt tudtad,hogy Chuck Norris polóján Orbán Viktor képmása van?és vszínüleg,de ez még nem biztos,beveszi a Delta Kommandóba.Szíjjártó lesz a rádiós,Szájer a szanitéc,Kövér a tűzszerész.Orbán a parancsnok helyettes.

star77 2009.03.06. 19:13:13

@midnight coder: Pedig nem lófütty!!komolyan azt gondolod,hogy csak és kizárólag egy kormányzatnak van ebben felelőssége?a fidesznek ugyanúgy megvoltak a botrányai,hadd ne soroljam fel...a felelősség márpedig KÖZÖS.
A teljes magyar politikai elitnek illenne,kellenne lemondania.sűrgősen.

freagle 2009.03.06. 21:52:51

@greatalex: Mindenkitől azt kell számonkérni, ami az ő felelőssége. Mást nem.

Igen, valóban számon lehet kérni Gyurcsányon, meg a kormányon, hogy mit csináltak éveken keresztül.
Hol van pl. a nyugdíjreform, amit már 2006-ban is lehetett látni, hogy meg kell lépni.
Hol az oktatási reform folytatása, amire írásban vállaltak kötelezetséget?
Hol a közlekedési reform, aminek halvány elemei Kóka alatt kezdtek felsejleni, de az MSZP legalább olyan lelkesen gáncsolta el, mint a Fidesz?
Hol van - ma már... - az egészségügyi reform, amit ugyan kényszerből elkezdtek, de az MSZP soha nem akart igazán? Most szépen vissza is csinálnak mindent, olyan is a rendszer...

Ez azonban nem menti fel az ellenzéket. Nekik is jól meghatározott feladatuk van, amit minimálisan sem látnak el: semmiféle alternatívát nem mutatnak a kormánnyal szemben. Ez most, az Orbán-beszéd után még nyilvánvalóbb.
Ellenben megtettek mindent, amivel a kormányt destabilizálni lehetett, amivel meg lehetett akadályozni, hogy bármit megvalósítsanak az elképzeléseikből.
A "dicsőséges szociális népszavazás" a magyar demokrácia történetének mélypontja, és az ellenzék letörölhetetlen szégyene. Vitathatatlan példája annak, mit nem tehet meg egy magára valamit is adó, a demokrácia játékszabályait tiszteletben tartó, és az ország érdekeit figyelembe vevő ellenzék.

Apropó! Sokan érveltek azzal, a Fidesz azért nem mondja el a programjét, "nehogy a kormány lenyúlja".
Ne haragudjatok, de ez dedó.
Ez arra épül, hogy a politika igazából a két nagy párt küzdelme a hatalomért, amiben a jó program majd klassz választási előnyt jelent.
Ez azonban alapvető tévedés! A politika az a speciális tevékenység, amelyben az erre létrejött szervezetek az ország érdekében leghasznosabbnak tartott elképzeléseiket érvényesíteni próbálják. Erről szól - normális esetben - maga a választás is. (És nem "ezeknek", vagy "azoknak" az elkergetéséről, pláne megbüntetésérő, netán a Jó és a Rossz harcáról... mármint egy demokráciában...)
Mi lehetne nagyobb visszaigazolás egy ellenzéki pártnak, mint az, hogy a kormány folyamatosan "lopkodja az ötleteit"? Minél több ilyen van, ammál erősebb, annál sikeresebb az ellenzék! Ez tehát nemhogy nem baj, de egyenesen kívánatos lenne az ellenzék számára - ha persze demokráciában, az ország érdekében és nem a hatalomban gondolkodna.

Na ez a probléma.

Éhesló 2009.03.08. 13:11:10

@freagle:
Kifejezzetten tragikomikus, hogy állandóan visszatérő motívumként - mind böszme, mind barátai - azokra kenik a tehetetlenségüket, akiknek a kezében semmilyen hatalmi eszköz nincs, és akiknek nem is ez a feladatuk. Eddig leginkább buktort és csapatát vádolták ezzel, de úgy tűnik most a lakosság is felkerült a ballib bűnbaklistára.
Miért nem mentek már a fenébe, bukott és tehetetlen kegyelteikkel együtt?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.03.09. 18:02:29

"Orbán Viktor nem fogadja el a Reformszövetség javaslatait, mivel azok "egyáltalán nem illeszkednek a Fidesz programjába".
Mért, Viktor, van?"

van bazmeg, van. Csak a hülye hiszi, h nincs.
Viszont az első lépés a győzelem, nem a tábor szétverése egy faszbelebegtetéssel. Ennyire az Orbán sem hülye, bármennyire is szeretnék ezen a blogon.

malacnews.freeblog.hu/archives/2009/03/07/Orbanfob_toposzok_1/

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.03.09. 18:09:38

@malacka69 megélhetési dolgozó: ezzel most azt mondod, h az ő programjára is ugyanaz lenne a reakció, mint gyurcsányéra? hát ha meg nincs jobb ötlete, akkor kár is bkit becserélni.
süti beállítások módosítása