/>

Fico-Orbán

E-one 2010.05.13. 12:24

Robert Fico egy népnemzetieskedő populista barom, és ezen a tényen nem változtat az sem, hogy egyébként Orbán Viktor is. Ez azonban önmagában még nem lenne baj, csak éppen tehetséges politikusok mind a ketten, akik tudják, mi kell ahhoz, hogy sokan szeressék őket a maguk országában. És most ez a két ember egymásra akadt.

A kettős állampolgárság nem ördögtől való ötlet. Amíg nem szavazhat, tényleg nyugodtan lobogtassa a magyar papírjait akár az összes határon túli magyar is, ha ez őket csak egy kicsit is boldogabbá teszi, már megérte. De abba mintha nem gondolt volna bele egyetlen fideszes sem, mikor megadnák az állampolgárságot, hogy ha ezt megteszik, akkor arra mondjuk a szlovák kormánynak is lesz válasza. Amivel nem a Fideszt vagy Orbánt vagy Magyarországot fogják szívatni, hanem a felvidéki magyarokat. És sajnos ennek a módjairól Ficóék fantáziája, úgy tűnik, kimeríthetetlen.

Ez a jobb helyzet. A rosszabb az, ha a Fidesz mindezt pontosan végiggondolta.

A szlovák kormányt az tartja még mindig a népszerűségi listák élén többek közt, hogy sikerült megtalálniuk a közös ellenségképet: a magyarokat. A következő magyar kormány is népszerű lehet itthon tartósabban, ha folyamatosan azt kell hallgatni, hogy kell a nemzeti összetartás, mert fujj, a szlovákok mit csinálnak. Ez tökéletes a Fidesznek, a felvidéki magyarokat meg ki nem szarja le, ők nem szavazhatnak itt, de a kirakatba jók lesznek a kormánynak.

Ezt hívják úgy, hogy felelőtlenség. A határ másik oldalán élő magyarok meg majd kapnak szép kis műanyag kártyákat, hogy ők most már magyar állampolgárok, csak eközben nem lesz szabad a saját, magyar többségű városukban megszólalniuk magyarul. Képzelem, mennyire boldogok lesznek.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr461999636

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit kezdjünk Szlovákiával? 2010.05.14. 08:32:48

Hosszú távon az egyetlen sikeres külpolitikai stratégia az, ha okosabbak, jobbak és gazdagabbak vagyunk, mint mások. Robert Fico ismét elemében van. Martonyi János pozsonyi látogatása után a szlovák kormányfő kijelentette, „ha a (kettős állampo...

Trackback: Mikor nősz már fel végre Szlovákia!? 2010.05.13. 19:31:14

Úgy látszik Szlovákiában is elkezdett dübörögni a kampány. Alig, hogy beindult, a magyar sajtóban sorra jelennek meg a Szlovák kormányfő illetve az SNS magyarellenes kijelentései.   A legfrissebb hír, hogy a Szlovák kormánypártoknál kiv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2010.05.13. 14:35:59

Szerintem nem a fidesz hibája, hogy a szlovákok egy szimbolikus gesztusnak felérő lépésre "kemény választ" ígérnek.

A kettős állampolgárság kb annyit ér, amennyit mondanak róla: "az összetartozásunkat erősíti". Ha ebből a szlovákok revizionista törekvéseket olvasnak ki, ne adj ég magyar tankokat vizionálnak a felvidékre, akkor kezeltessék magukat.

(Különben tudtommal a külhoni szlovákoknak ők is megadják a kettős állampolgárságot, szóval még kibaszott farizeusok is, ha így van.)

DeMarco 2010.05.13. 14:36:40

Körülbelül annyit ér Fico pofázása, mint Lendvaié. Mindketten épp eléggé bebizonyították, hogy kompromisszmuképtelenek és fölösleges velük vitatkozni. Ez remek válasz lesz a mocskos magyarellenes törvényeikre. Nem kell megretteni, elég volt a meghunyászkodásból. Semmi közük hozzá, hogy megadjuk a kettős állampolgárságot, már régen meg kellett volna nekik adni. Az meg hogy mit fröcsögnek senkit sem érdekel. Menjenek vinnyogni Brüsszelbe.
Hajrá külügyminisztérium, legyetek kemények és következetesek!

hakos2 2010.05.13. 14:41:53

@Vitéz Kőbányai Világos:
Igen ha emlékeznél, akkor tudnád, hogy 2002-ben Slota pártja be sem jutott a parlamentbe. Tehát Slota megerősödéséhez Gyurcsány és külügyminisztere járult hozzá, ugyanis 2006-ban egyenesen kormányba is kerültek. Ebben egyébként igazad is van, mert amikor a szlovákok látták, hogy a magyarokba következmények nélkül lehet belerúgni, akkor Slotát is bátran beválasztották a parlamentbe, s azóta a magyarok töltik be a lábtörlő szerepét.

neoo 2010.05.13. 14:44:00

Ha a nemzetközi jogot nem sérti a magyar terv, akkor SlotaFico bekaphatja.
Ha viszont az ő marketingjük jobb, akkor mi szívhatjuk meg. Majd kiderül. A bolsivircsaft, mint nemzetpolitika, már volt. Meglátjuk, most mi lesz.

hakos2 2010.05.13. 14:45:17

Egyébként felvidéki magyarként mindenkit arra kérnék, hogy ne ilyen módon aggódjon értünk, hanem Magyarország nagyon keményen álljon ki mellettünk.
A magyar állampolgárság érdekünkben áll, különösen hosszútávon, Fico nem véletlenül ellenzi. A sajtótájékoztatóján például azzal riogatott, hogy hogyan fogjuk a jövőben kitiltani a magyar köztársasági elnököt, ha ő azt mondhatja, hogy saját állampolgárait jön meglátogatni......

sniper 2010.05.13. 14:46:04

"(...) csak eközben nem lesz szabad a saját, magyar többségű városukban megszólalniuk magyarul. Képzelem, mennyire boldogok lesznek."

Az ilyen allamokat szoktak az Egyesult Allamok es szovetsegesei rendszeresen ellatni nemi lejarat elotti hadianyaggal.

ChatMan 2010.05.13. 14:46:50

Azt ugye lehet kormányközi egyeztetés nélkül, hogy:

a magyarlakta területeken 40 évig nem lehetett magyarul megszólalni egy üzletben.

azt is lehetett, hogy bevezessék a szlovák nyelvtörvényt, és ha magyarul akarsz hivatalos helyen ügyet intézni szlovákiában, (egyébként európai únió) akkor pénzbüntetésre ítélnek pusztán azért mert megszólaltá.

Azt is lehet, hogy a magyarlakta területeken az iskolákban minden reggel el kell énekelni a szlovák himnuszt.

Azt is lehet egyeztetés nélkül, hogy egy labdarúgó mérkőzésen a "magyar" csapat szurkolóit előre odavezényelt szlovák nacionalisták szarráverjék.

Azt is lehet egyeztetés nélkül, hogy egy magyar diáklányt (Malina Hedvig) következmények nélkül szarráverjenek, mert magyarul szólalt meg.

Azt is lehet, hogy a komplett magyar kormányból hülyét csinálva átjövünk "egyeztetni" majd hazamegyünk és úgy vezetjük be a nyelvtörvényt, ahogy nem állapodtunk meg.

Azt is lehet egyeztetés nélkül, hogy magyarország államelnökét visszazavarjuk a nem létező határról mert koszorúzni magy oda ami a szlovák kormánynak nem tetszik.

Lehet azt mondani, hogy bepattanunk a tankjainkba és elfoglaljuk Budapestet....?

Szóval mindent lehet....VELÜNK?.....

csak amikor egy teljesen európai, a személyi és szabadségjogokat kiszélesítő törvényt akarunk hozni....azt NEKÜNK....nem lehet !?

Ébredjetek fel szlovák barátaim.....ami eddig volt az nem lesz többé. és nem a farok fogja csóválni a kutyát.....

Amilyen az adjon isten olyan lesz a fogadj isten !

De ha valamelyik szlovák kormánytag nincs tisztába a szlovák történelemmel, akkor átküldöm neki egy rövid SMS-ben.

LakatosWinnetou 2010.05.13. 14:48:15

Lófaszt a seggébe. De akkorát, hogy ne élvezze. Keresztben. Rákötözött sünnel.

Dr.Hook 2010.05.13. 14:50:44

@DeMarco: Totál egyetértek,identitás nélküli,de folyton erősködő szarjankókkal, hogy kéne tárgyalni? (ja az a gond, az országuk, csak egy hamis fikcióra épülő rossz álom!)

LakatosWinnetou 2010.05.13. 14:51:54

Ja, és idősebb vagyok mint szlovákia.

gitáros 2010.05.13. 14:53:25

@greybull:
Jogos, kurvára kellenek az ilyen intelligens üvöltözések.

Dr.Hook 2010.05.13. 14:54:02

Bocs az ország szóért, a mi Felvidékünket akartam írni!!!

csokiájsz 2010.05.13. 14:54:59

Magyarázza már el valaki világosan, hogy miért ez az első és legfontosabb intézkedése a leendő Fidesz kormányzatnak?

Nincs más fontosabb dolog?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.13. 14:55:16

@greybull: "ELŐSZÖR ők basztak pofán minket, amikor hazug érvekkel, túlerő mögé bújva elrabolták a hazánkat!"

ma már ne igyál többet.

Vitéz Kőbányai Világos 2010.05.13. 14:56:07

@AgentUngur: Elmeállapotod és felmenőid minősítéséd hanyagolnám, én nem minősítem magam ilyen megnyílvánulásokkal. Mindazonáltal: szerinted Izrael megengedheti magának, hogy megalkuvó legyen, és ne mutasson erőt, csak Magyarország nem? (A hasonlat persze nem jelenti, hogy a két helyzet ugyanaz, attól hasonlat. Továbbá azt sem jelenti, hogy én el vagyok ragadtatva az Izrael kormány tevékenységétől, vagy boldoggá tennének a halott palesztinok. Ez a zárójel a további személyeskedés elkerülése végett jött létre.)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.13. 14:59:43

@ChatMan: "Amilyen az adjon isten olyan lesz a fogadj isten!"

mire gondolsz? nyilvános pogromokra a Tót(h) vezetéknevűekkel szemben? ;-)

azért azt nem árt tudni egy harcban, hogy kinek milyen fegyverei vannak, nem?

Vitéz Kőbányai Világos 2010.05.13. 15:03:09

@hakos2: Ott volt helyette a jelenlegi Slotánál erősebb, híresen nyitott, magyar barát Meciar.
Mellesleg a 2002-2010es időszak magyar-szlovák viszonyát azért nehéz lenne csak a magyar kormányzatra fogni. Ha jól emléxem, nem ők kezdeményezték a kettősállampolgárságosdis operettszavazást (ami a határontúli magyaroknak ugyan semmire nem is lehetett jó, de arra alkalmas volt, hogy itthon konfliktust generáljon), mint ahogy nem ők járnak Dunaszerdahelyre verekedni, és isten látja lelkemet, sose láttam még Gyurcsányt szolvák zászlót gyújtogani se.
Nem tudom miért, de úgy gondolom, hogy számodra az imént felsorolt viselkedés formák szimpatikusak lehetnek, és véletlenül sem szemléled őket úgy, mint a szlovák-magyar viszony elmérgesedéséhez vezető tetteket. Igazam-e van? És ezek utána oktatsz-e?

Fideszman 2010.05.13. 15:04:11

Jobbik rendezvényeken lehet szerezni Hamász propaganda anyagokat? Csak mert sokan idézgetnek itt belőle.

ChatMan 2010.05.13. 15:09:31

@idelle: Látod kedves barátom....pont az ilyen idióta barom megnyílvánulások amik a legtöbbet ártanak. Nem akarlak téged minősíteni ezért a bejegyzésért, mert annira nem tudok lemenni....Természetesen akkora marhaságot amit te beleképzelsz abba amit írtam, lidérces álmaimban sem gondoltam....mitöbb a szlovák néppel semmi bajom nincs....azzal a néhány pöffeszkedő, a magyarokat lábtörlőnak hasznákó szlovák politikussal viszont van bajom akiknek a tevékenységéről írtam (persze tudni kéne olvasni, és nem balamagyarázni hülyeségeket)...az átemelt idézet pedig miszerint "amilyen az adjon isten olyan lesz a fogadj isten" arra vonatkozik, hogy ha a szlovák politikusok leszarják a mi nemzeti érzékenségünket, akkor mi is az övékét....remélem ebbe már nem képzelsz bele mindenféle baromságot

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2010.05.13. 15:11:12

bocs, de mintha lenne még egy tényező a magyar és a szlovák kormányon kívül: maga a határon túli magyar, aki majd szépen mérlegeli, hogy megéri-e neki megszerezni a magyar állampolgárságot, vagy sem. ehhez viszont a lehetőséget meg kell teremteni. ennyi.

a jószomszédság a tapintatos diplomácia alatt sem működött a szlovákokkal. akkor inkább nézzük, hogy nekünk mi a jó, és szarjunk rájuk, ahogy ők is szartak a nyelvtörvényükkel a HTM-okra és a mi kéréseinkre is.

sniper 2010.05.13. 15:12:28

@majomképű:

Az ENSZ Biztonsagi Tanacsanak valamelyik uleserol johetnek a hasonlo kommentelok. Az alabbi oldalon talalhatsz szamos olyan hatarozatot, amit Izrael allam nem igazan tartott be vagy vett figyelembe.
Nem mindenki antiszemita, akinek nem tetszik Izrael kul- es belpolitikaja. Szerintem. Akiknek meg igen, azok koltozzenek Gazaba :)

en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutions_concerning_Israel

Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.13. 15:13:18

350 egy liter benzin, 300 felée tart az euro, de szerencsere az a legfontosabb, hogy adjunk-e kettos allampolgarsagot, vagy ne. Viktor, nem errol volt am szo!

Sir Galahad 2010.05.13. 15:18:49

Egy tény, az eddigi engedékeny diplomácia a szlovákokkal kudarcot vallott. Egyszerűen nincs más választásunk, mint mást kell csinálni. És szerintem praktikus rögtön a ciklus elején egyértelműen jelezni a szlovákoknak egy határozott gesztussal, hogy mi következik - ezért helyes, hogy az első lépések egyike ez.

kolompar.sara · http://ferfibunozes.blog.hu 2010.05.13. 15:19:54

tipikus!!!!!!!!!! ferfi! mindketto! ferfibunozes.blog.hu hehe!

Terézágyú 2010.05.13. 15:20:32

@Dr.Hook:
"az országuk, csak egy hamis fikcióra épülő rossz álom!) "
@ChatMan:
"ha valamelyik szlovák kormánytag nincs tisztába a szlovák történelemmel, akkor átküldöm neki egy rövid SMS-ben. "

Ezt már többször leírtam: ez a duma sehova sem vezet. Tökmindegy, hogy Szlovákia mennyi idős: az 5 411 062 lakos 85%-as szlovák, tehát jogosan van önálló államuk. Hogy mióta áll fenn az nem szempont semmiben sem. Aki lesajnálja emiatt a szlovákokat, az tényleg csak hergel mindenkit, és a nyugat számára leírja Magyarországot.

Abban kell (mert csak abban lehet, és abban érdemes) támadni Szlovákiát amit rosszul csinál (ellentétben a modern erkölcsi normákkal), és nem abban, hogy létezik!

Tartós Béka 2010.05.13. 15:20:53

A II. vh. óta, kivéve az Orbán-kormány 4 évét, a teljes magyar "kisebbségi politika" arról szólt, hogy jaj, csak nehogy valami miatt megharagudjanak ránk a tótok/oláhok/szerbek/ukránok, mert akkor az ott élő magyarok szívják meg.

Nyilvánvalóan nem jött be ez a "taktika", mindentől függetlenül az ott élő magyarok szívták meg. Akkor miért is ne válthatnánk végre tényleges érdekvédelemre?

ChatMan 2010.05.13. 15:20:59

@Tomasz_a_gozmozdony: apró megjegyzés: 1. még mindíg Bajnai Gordon a miniszterelnök.....(benzin - euró)

2. pontosan erről volt szó egy évvel ezelőtt megmondták, hogy ha kormányrakerülnek első dolguk lesz a kettős állampolgárság megadása.

3. Ha annak idején a tehetséges, és igazmondó gyurcsány feri nem uszít a népszavazáskor a kettős állampolgárság megadása ellen (30 millió román jön magyarországra) akkor az MSZP-ma nem szenved el ekkora sallert a néptől.

persze neked mindegy, csak valami rosszat írhass végre Orbán Viktorról.

mikka 2010.05.13. 15:21:56

Kedves Szerzo

Ugy gondolom hogy az iras, szuklatokoru es buta, tovabb mennek..egy kicsit a hazai szocialista politikusok / radikalizmussal es arto nacionalizmussal fenyegetozo / hangjait kepviseli..

Az ilyen gondolkodas artalmas a nemzetre es a hazara meg akkor is ha ezek hatarai nem esnek epp egybe. Kifejtenem hogy miert gondolom igy es egy peldat is mondanek ha szabad...es aztan Orban Viktor nehany szoban

Ugy gondolom /hiszem amit gondolok / hogy egy szuveren orszag sem szolhat bele egy masik orszag belugyebe. A Szlovak Koztarsasag teruleten elo Magyar etnikumhoz tartozo polgarok szive joga eldonteni hogy elnek e a kettos allampolgarsag intezmenyevel vagy sem. A Szlovak politikanak, politikusoknak semmi koze a dologhoz. Ez egy gesztus az "Anyaorszag" reszerol a Magyar szuletessel, etnikai hovatartozassal birok fele. A kettosallampolgarsag intezmenye nem zavarja es nem zavarta a Szlovak politikat akkor amikor Orosz csapatok megszalltak a Gruz Koztarsasag egy reszet arra hivatkozva hogy az ott elo Orosz etnikumhoz tartozo Gruz allampolgarok Orosz allampolgarok is. Jogot formaltak arra hogy katonai csapatokat kuldjenek az elnyomott es senyvedo Gruz-Oroszok megsegitesere. Volt egy kis handabanda es mindenki kussolt..legfokepp a Szlovak Koztarsasag politikusai...Ahogy akkor is kussoltak es melyen hallgattak amikor a Koszovo kerdese es elismerese folmerult.. Lehet egy ilyen helyzettol tartanak a Magyar kissebseget illetoen? Ugyan..Ok is Mi is tudjuk hogy ez elkepzelhetetlen. A Magyar-Szlovak hatarokat senki nem kerdojelezi meg. Senki. Nehany elmebeteget kiveve..de ilyen emberek kis szamban a hatar mindket oldalan talalhatoak. Mindig voltak es mindig lesznek. A hataron tuli Magyarok kettos allampolgarsaga egy gesztus es nem fenyegetes. Nem mennek abba bele hogy miert nem az..Ugy gondolom hogy a szive melyen mindenki tudja. Mi " hazai" Magyarok nagyon regota tartozunk a "testvereinknek" ezzel a gesztussal.. A szocialistak ezt jol tudjak..nagyon is jol.. A szegyen a mai napug rajtuk van a korabbi nepszavazas miatt.. A hatarainkon kivul rekedt Magyarok Mi vagyunk..igen mi is akik itthon elunk.. A Szlovak emberek jo emberek. Szivbol mondom es tapasztalatbol. Ok azok akik a legkozelebb allnak hozzank a szomszedsagbol.. Tortenelem..Kultura..Etel Ital..Ciganykerdes..Alkoholizmus es miegymas.. Kozelebb allunk egymashoz mint gondolna a legtobb ember.. Jol megferhetnenk egyutt ha igazan akarnank. En akarom, es remelem hogy sok millio Magyar es Szlovak ember gondolkodik ugy mint en ebben a kerdesben.

Egy pelda Orban Viktor " magyarsagarol"

A valasztasok elso forduloja utan kozvetlenul tartott egy nemzetkozi sajtotajekoztatot Orban. A megjelent ujsagirok kozt ott ultek az USA es a UK ujsagiroi is. Kerdesuk nagyon rossz izu volt. Orban-t kerdeztek a Jobbik szazalekaival kapcsolatban olyan modorban amit csak azok turnek el akikbe labat lehet torolni. Nos..Orban valaszolt.. Az emlitett orszagok ujsagiroi kussban ultek tovabb es azon elmelkedtek hogy mi is tortent.. Elmondom mi tortent valojaban. Orban Viktor mint Magyar politikus es az orszag varhato vezetoje, helyretette az urakat, nem szo szerint azt mondta.. Eloszor is. Tegyen mindenki rendet a sajat portajan. / Megjegyzes : USA radikalisok, bigottok, rasszistak es nacik szazezreit kell figyelni mert ha nem tennek akkor az elso adando alkalommal megolnek az elnokot vagy egyeb vidam tevekenyseget folytatnanak / Az Egyesul Kiralysag szinten kussoljon mert az egyik legkirivobb europai naci part a BNP / British National Party / epp az UK egyik nagy keviseloje az Europai Parlament-ben.. Orban Viktor nem emlitett neveket es orszagokat..de mindenki tudja hogy kiknek szolt a valasza. Szamunkra a valaszanak ertelme a kovetkezo kell legyen..mert nem lehet mas.. Magyarorszag a mi hazank. Magyarorszag a Magyaroke es mi dontjuk el hogy milyen parlamentje es kormanya legyen. Ha tetszik ha nem a Jobbik, a Magyar valasztok akarata szerint az Orszaggyules, a Parlament egyik partja. Ilyen a Demokracia. Ez volt Orban valasza. A gyengebbek kedveert ez azt jelenti hogy bar nem ert a Jobbik-al egyet de veret adna azert hogy szabadon elmondhassak velemenyuket a parlamentben. Magyar orszag, Magyar partok, Magyar Demokracia ha tetszik valakinek ha nem..Orban Viktor orszag es vilag elott kiallt mindannyiunkert ott azon a sajtotajekoztaton es en nem is vartam mast bar alig hittem a fulemnek.. Akkor es ott nagyon jo volt Magyar embernek lenni es felemelt fejjel hallgatni egy olyan embert aki kiall ertunk. A rendszervaltas ota nem sok ilyen politikusunk volt..szocialista meg vegkepp nem..

Kettos allampolgarsag lesz, ha tetszik ez valakinek ha nem a hatarainkon tul..ez van. Ez a mi ugyunk.Es epp ideje volt hogy valamit helyretegyunk a tortenelem tevedesebol.. Koszonom a figyelmet.

2010.05.13. 15:23:50

Posztíró, a te véleményedet tömören össze lehet foglalni: "Kussoljunk magyarok, abból nem lehet baj."

II.Briandrew 2010.05.13. 15:24:08

A kettős állampolgárság megadásának lehetősége minden állam szuverén joga. Joga a szlovákoknak is. Nem is értem, hogy a Fico mi a francot vergődik már ezért? "Nemzetbiztonsági kockázat"? Ezeknek a szlovákoknak úgy látszik fóbiájuk és egyre durvább üldözési mániájuk van. Milyen válaszlépést tervez ez a "nagy formátumú politikus"? Hazazavarja az összes magyart vagy elrekeszti velük a Dunát? Ugyan már! Fico egy komplett idióta vadbarom, nem pedig tehetséges politikus!

papamaci1 2010.05.13. 15:26:20

Egy dolog hiányzik csupán a kettős állampolgárság deklarálásához: a 300.000 létszámú Magyar Honvédség.....
Mellesleg: a Merzsó-Fletó-Gordonka féle külpolitika az oka a helyzetnek. Ebben egyetértek sok hozzászólóval.

De ha ez nem tetszik az EU-nak, nem kötelező EU-tagnak lenni. Sőt: NATO tagnak se. A hozzánk mérhető finnek, svédek, osztrákok se azok...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.13. 15:28:08

"Amíg nem szavazhat, tényleg nyugodtan lobogtassa a magyar papírjait akár az összes határon túli magyar is,"

fujj ez de gusztustalan nyekergés...,bezzeg ha feltehetően a drága ,jó , baloldalra szavaznának ugyi Ivánka...

Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.13. 15:28:46

@ChatMan: mivel ra szavaztam en is, ezert nem irok rola rosszat kenyszeresen. Kivancsian vartam, mi is fog tortenni. De mar megy a maszatolas, Kosa szerint lesz adocsokkentes, Szijarto szerint nem lesz, stbstbstbstb. Persze, a kettos allampolgarsagra akkora szukseguk van a kint ragadt honfitarsainknak, mint egy falat kenyerre.
Politika off, azert a valaszodat meg elolvasnam azert.Ja, KONKRET intezkedesrol hallottal-e ezen kivul?

Terézágyú 2010.05.13. 15:29:52

@mikka:
Miért nem írsz minden szót nagybetűvel?
Magyar demokrácia meg minden, de persze magyar helyesírás az smafu.

ChatMan 2010.05.13. 15:30:34

@mikka: Köszönöm! Teljesen egyetértek!

II.Briandrew 2010.05.13. 15:30:44

@papamaci1:

Az EU-nak tetszenie kell, mert más EU-tagállam is gyakorol hasonló jogokat. Itt csak a szlovák vezetés vergődik, akikben egyre jobban eluralkodik a totális agybaj, mert amit művelnek, az már mással nem jellemezhető. Tébolyult bagázs!

Arzén Vendel (törölt) 2010.05.13. 15:36:46

A magyar kormány változtatni fog a jelenlegi szabályozáson, és valószínűleg könnyebben jutnak majd magyar állampolgársághoz a külhoni magyarok. Ez nem szlovák-specifikus kérdés, hanem egy általános rutin lesz. Abszolút nem releváns hogy a szlovákoknak tetszik-e az hogy Magyarország miképpen ad lehetőséget az állampolgárság megszerzésére a magyar nemzethez tartozóknak.

is 2010.05.13. 15:37:24

@greybull: tényleg csak halkan mondom, hogy ha el akarunk menni tetszőleges nemzetközi forúmra, akkor ott először is azt kellene bizonyítani, hogy nekünk nincs sarunk. lehet, hogy neked ez axióma, hogy a magyarok szent szűz ártatlan báránykák, de én csak egyet mondok: Bős-Nagymaros. igazság ide, vagy oda, ott egy nemzetközi szerződést egyoldalúan felmondtunk.

és most is arra készülünk, hogy a nemzetközi szokásjogot felrúgva adjunk kettős állampolgráságot.

lehet bármit mondani, gondolni, igazságot követelni. először viselkedni kell, különben senki nem fog minket komolyan venni. van sarunk, jobb ha nem úgy állunk hozzá, ahogy te tanácsolod.

mikka 2010.05.13. 15:38:18

@Terézágyú:

Lehet azert mert csak egy kocsog vagyok...de velemenyem azert meg van ha nem is tudom szep formaba onteni..Az amit irtam gondolom nem erdekel csak a kulalak.. A helyesirasi hibaimert elnezest mindenkitol akit sert es zavar. Nincs ra mentseg.. Nehany szo mint peldaul Magyar, Szlovak, Orosz es meg nehany mas azert kapott nagy betut mert igy helyes.. Ami nem helyes az meg azert mert kulon szerettem volna hangsulyoznia szavak jelenteset..mint peldaul MI igy egyutt ..melegek..drogosok..zsidok..szocik, fideszesek..jobbikosok etc etc..Mi igy egyutt..

is 2010.05.13. 15:38:55

@papamaci1: "A hozzánk mérhető finnek, svédek, osztrákok se azok... "

és azt ők döntötték el, ugye? történelemből volt jegyed, vagy olyan iskolába nem jártál, ahol ezt meg kellett volna tanulni?

ChatMan 2010.05.13. 15:40:59

@Tomasz_a_gozmozdony: nem győzöm hagoztatni:

Jelenleg Bajnai Gordon a miniszterelnök !

Holnaptól lesz Orbán Viktor !

Még nem miniszterelnök, de már az eredményeket kérnéd számon?

Miért nem az elmult 8 év eredményeivel teszed ezt!

A további "intézkedésekről" pedig majd az új parlament fog dönteni, az előterjesztések alapján ! (ezt nevezik demokratikus döntéshozatalnak)

egyébként az állampolgárságról szóló törvényt is az országgyűlés fogja megszavazni, nem pedig Orbán Viktor.

Ha egyszemélyben hozna döntéseket, akkor itt kommentelnél, hogy diktátor.

És hogy miért nincsenek még ennyire konkrét gazdasági törvényi előkészületek?....mert el tetszett az előző kormánynak titkolni a valós költségvetési számokat, és most derül majd ki, hogy amit szeretnének, abból pillanatnyilag mit lehet.

Nem akarnak úgy járni, mint te a TESCO-ban amikor teletömted a bevásárlókocsidat, és a pénztárnál vetted észre, hogy az asszony kivette a pénztárcádból a pénzt és ruhára cipőre költötte, így nem lesz az esti meccshez sör, de még kenyér sem, hanem feküfhetsz le korgó gyomorral.

zala 2010.05.13. 15:53:27

a felvidéki magyarokért való aggódásod oda vezet, hogy szót emelsz a felvidéki magyarok kifejezett akarata ellen?

ezek szerint a felvidéki magyarok kevésbé félnek azoktól a várható szívatásoktól, aminek ki lesznek téve, mint te, aki nem leszel kitéve nekik.

II.Briandrew 2010.05.13. 15:57:02

Ha azt írom, hogy Robert Fico egy orbitális faszkalap, akkor beperel esetleg? :)

ChatMan 2010.05.13. 16:02:22

@II.Briandrew: Ha azt írom, hogy egyetértek, akkor engem is?

Netuddki. 2010.05.13. 16:03:35

@Tartós Béka: "Akkor miért is ne válthatnánk végre tényleges érdekvédelemre?"

Talán mert Magyarország egy kis jelentéktelen porszem itt k. Európában. Sem gazdaságilag sem egyéb szempontból nem képvisel semmilyen hatalmat.
Miből látszik ez (vagy fog)? Fico majd idezavarja azt aki magyar állampolgárságért folyamodik. És sajnos senki nem fog ezért neki ejnyebejnyézni az EU-ban.

Fel kéne már végre ébredni és elzavarni ezt a sok töketlen politikust a sunyiba. Aztán rendbetenni ezt a szemétdombot. Igen kis hazánkból szemétdombot csináltak...

Senkifia 2010.05.13. 16:05:42

igen,szivathatják a felvidéki magyarokat. csak kicsit másképp hangzik nemzetközileg,hogy "Megvertek egy magyar származású szlovák állampolgárt szlovákiában. de peeersze nem a származása miatt." mint az,hogy "Megvertek egy szlovákiában élő magyar állampolgárt szlovákiában."
A románokkal az oroszok játszották el ezt a nagykövetesdit a moldávoknak adandó kettős állampolgárság kapcsán. pont azt mondták a románok putyinnak, amit martonyi lajcsáknak: ez a Magyarország belügye, megcsókolhatod a seggem. A románok is ennyibe maradtak az oroszokkal. Amúgy meg kik ezek a szlovákok, akik nem léteztek 70 évvel ezelőtt,most meg Magyarország hozzájuk kéne igazítsa az állampolgárságot illető belügyeit? na neeee... :)

Tippcsi 2010.05.13. 16:06:36

@ChatMan: 23 millióról volt szó, ami persze szintén erős túlzás volt. Viszont megkérdezheted az olaszokat, spanyolokat, görögöket, hogy mit tudtak kezdeni azzal a 4,5 millióval, akik rájuk szabadultak. Egyébként sem a válaszomnak, sem a Te rosszul idézett válaszodnak semmi köze az eredeti felvetéshez. Mint ahogyan a benzin és az euró árának sem a regnáló miniszterelnökhöz. Ha így lenne, Feltó lenne a legfaszább miniszterelnök, hiszen 2008. nyarán 230 volt az euro.

ChatMan 2010.05.13. 16:09:00

Alig várom, hogy lássam azt az idióta ficót össze vissza kapkodni, rohangálni az únióhoz.....mert, hogy a kettős állampolgárság lehetősége meg lesz adva, ez nem kérdéses.

ja....hogy náluk most lesz választás? és úgy kell csinálni, mintha csinálnának valamit?........

johevi 2010.05.13. 16:13:14

A szavazhat nem szavazhat egy dolog. De vajon kaphat nyugdíjat, egészségügyi ellátást stb is???? Ez már nem mindegy....

ChatMan 2010.05.13. 16:14:19

@Tippcsi: Persze, hogy nincs köze a benzinárnak, meg a valutaárfolyamoknak a regnáló miniszterelnökhöz....legalábbis ilyen mértékben biztosan.....de ha megnézed, pont arra válaszként írtam, hogy mindezt Orbán Viktor (még nem is) miniszterelnök nyakába akarta varrni egy előző kommentelő. Olaszországban (sajnálom őket) nem az a néhány millió erdélyi magyar van akiknek annak idelyén meg akartuk adni az állampolgárságot, hanem ténylegesen román...akikről akkor szó sem volt...csak a fletóka értelmete úgy.

johevi 2010.05.13. 16:16:10

Ja és még egy dolog: Az USA-val a vízummentesség a Magyar Köztársaság polgáraira vonatkozik. Ez kiterjed a kettős állampolgárságúakra is? Mert ha igen amerikával is kellene előtte egyeztetni, mert ha nélkülük döntünk, akkor lehet hogy minden magyartól visszavonják...

Senkifia 2010.05.13. 16:16:52

@DominoFX: nem is tudod,mennyire igazad van. ezek a csávók(ceausescutól ficóig) le se szarják a magyarokat. ha nem lépsz a nyakára, akkor addig húgyoz a fejedre, amíg teheti. Szerintem a Sólyom kitiltása kapcsán is túl puhány volt a politika. Simán el tudtam volna képzelni,hogy a magyar nagykövetet hazahívják, és kisé felfüggesztik mondjuk a kereskedelmi kapcsolatokat szlovákiával,amíg nem kérnek sűrűn bocsánatot. nem tudom, mekkora piac magyarországnak szlovákia, de hogy a magyr tesco szinte kizárólag szlovák kajával van tele, az hétszentség. És mikor el kezd a tejfeldolgozó nyakára rohadni a kefír, és a szlováok mennek ficóhoz,hogy viselkedjél, bazmeg,mert éhendöglünk, akkor picit másképp állt volna a dologhoz. Az a helyzet,hogy tesztelt, és arra jutott,hogy nyugodt lélekkel a küszöbünkre szarhat(miközben a fizikai háttere nincs meg hozzá), mert a magyar az úgyse szól semmit. Ja nem magyar, szocialista :) Mert azért mmagyarország hálistennek nem csak a ballib oldalból áll.
Ahogy Ady mondta volt:
"... ki egyszer rúgott a magyarba,
szinte kedvet kap a rúgáshoz..."

Senkifia 2010.05.13. 16:17:47

Ady Endre
A HŐKÖLÉS NÉPE
Bíró Lajosnak, akivel szerencsés volt régi
találkozásom s örök a barátságom

Ez a hőkölő harcok népe
S mosti lapulása is rávall,
Hogy az úri kíméletlenség
Rásuhintott szíjostorával.

Mindig ilyen volt: apró khánok
Révén minden igának barma,
Sohse harcolt még harcot végig,
Csak léhán és gyáván kavarta.

Erőt mutattak, erőt látott,
Vertnek született, nem verőnek.
Önerejét feledte mindig,
Sohse szegzett erőt erőnek.

Betyár urai így nevelték,
Nem rúg vissza, csak búsan átkoz
S ki egyszer rugott a magyarba,
Szinte kedvet kap a rugáshoz.

Ma is itt ül lomhán, petyhüdten,
Fejét, jussát, szívét kobozzák
S ha néhányan nem kiáltoznánk,
Azt se tudná, hogy őt pofozzák.

Csak a Csodák-Ura meglátná
Végre ezt a szánalmas népet,
Adna neki csak egy dárdányi,
Úri, kis kíméletlenséget.

Hogy néhány maradt sereghajtó
Törötten, fogyva azt ne vallja:
Ezért a népért ugyis is mindegy,
Ebsorsot akar, hát - akarja.

zala 2010.05.13. 16:17:52

@johevi:

most állampolgári jogon kapsz nyugdíjat és eü ellátást vagy a befizetéseid alapján?

remélem tudtam segíteni

ChatMan 2010.05.13. 16:19:50

1. nem hívták vissza az osztrák nagykövetet, és nincsenek is beszarva a kettős állampolgárságtól.

2. nem hívták vissza az ukrán nagykövetet, és nincsenek is beszarva a kettős állampolgárságtól.

3. nem hívták vissza a román nagykövetet, és nincsenek is beszarva a kettős állampolgárságtól.

4. nem hívták vissza a szerb nagykövetet, és nincsenek is beszarva a kettős állampolgárságtól.

5. nem hívták vissza a horvát nagykövetet, és nincsenek is beszarva a kettős állampolgárságtól.

Hát nem érdekes?
akkor melyik országgal is lehet a hiba?

zala 2010.05.13. 16:20:42

@johevi:

ebben nyilván mindenkinek megvan a maga álláspontja. az én szememben például a kettős állampolgársághoz képest semmi az usa vízumkényszer. gondolom te máshogy látod :)

Senkifia 2010.05.13. 16:21:56

@johevi: na most qrvára beszartam...és nem mehetek többet amerikába? basszus... :)

Senkifia 2010.05.13. 16:23:17

@ChatMan: Természetesen Magyarországgal ...mert ... mert ... hát onnan hívták vissza a szlovák nagykövetet. Logikus, neeem? :D

Péter51 2010.05.13. 16:26:39

Felvidékről származott el a családom,fáj látni,hogy azt a mocskos hazugságáradatot amit a szlovákok nyomnak,azt visszhangozza néhány barom magyar/?/ Egyszer az életben kiállhatnátok a saját népetek érdekében,de nem, ti Orbánt fikázzátok.
Tomasz te nem gőzmozdony vagy,hanem finggázvonat.

Senkifia 2010.05.13. 16:26:44

@johevi: megsúgom neked,hogy nyugdíjat már most sem kaphat:) ha románéknál fizetett tb-t, és ide jött nyugdíjaséveit élvezni, románéktók kapja a nyugdíját. Pont. Úgyhogy ez a dolog már rég nem állja a helyét. A románoknál meg kap egy ingyenes EU-s biztosítási kártyát,azzal meg itt ingyenes egészségügyi ellátást. Ami szintén nem magyar kasszából fizetődik. Szóval ezek mind a nagy nemzebarát, a nemzet igazmondója, a Tisztesséhg Napja szervezőinek a kitalációja. Ami,mint látjuk ,nagyon termékeny talajra hultt a kicsinyes magyar gondolkodásban :)

Senkifia 2010.05.13. 16:29:17

@zala: basszus, tényleg... de jó, állampolgár vagyok, lehetőleg feketén ledolgozom az életem, gy árva vasat nem fizetek tb meg nyugdíjjárulékba(az csak olyan fölösleges cucc, neeem?:)),és akkor állampolgári jogon jön majd havi fix 100ezer nyugdíj,me' állampolgár vgyok. És az erdélyivel ellentétbe, bejelentett lakcímem is itt van. aztaaa... de jó lesz nekem :D

Fideszman 2010.05.13. 16:29:36

@sniper: Arról hol találok valami leírást, hogy hogy kell kórházakba és iskolákba beköltözni komplett fegyverráktárral? Meg arról is kellene valami infó, hogy kell nőket és gyerekeket felhasználni háborús helyzetekben vagy hogy kell kiképezni őket öngyilkos merényletekre.

Tippcsi 2010.05.13. 16:31:06

@ChatMan: Gondolom, nem szándékosan értetted félre amit írtam. Arra céloztam, hogy ha nem is 23 millióan, de valódi veszély az, hogy a románok (itt a román nemzetiségű román állampolgárokra gondolok) igenis elárasztoták Európát, sőt Izraelt is (de mielőtt még valaki más irányba vinné, gyorsan leírom, hogy ennek a fél mondatomnak semmi köze az arab-izraeli könfliktushoz) tehát a Megyó féle riogatást lehetett túlzónak nevezni, de a későbbi események igazolták, hogy nem volt teljesen alaptalan. Szerencsénk volt, hogy nem nálunk csapódtak le, mert máshol többet lophattak, és könnyebben boldogulnak azokkal a nyelvekkel.

zala 2010.05.13. 16:33:30

@Senkifia:

van akinél a mantra hamarabb jön, mint a gondolat, ez van :)

rokkanton segíteni öröm :)

Lefetyke 2010.05.13. 16:34:39

Ami e körül a téma körül megy, az hamisítatlan (szlovák) hisztériakeltés. Semmilyen szinten nem jelent fenyegetést az a szlovák szuverenitásra, ha néhány állampolgáruk egyidejűleg másik állam polgára is.

Arról van szó mindössze, hogy az elmúlt nyolc évben elszoktak attól, hogy valaki kiálljon a határon túli magyarságért (ez most nem a Fidesz dicsőítése, hanem az MSZP-SZDSZ szapulása). Az elmúlt években a magyarsággal szemben szavak és tettek szintjén sokkal többet engedhettek meg maguknak, mint korábban, ráadásul magyarokkal riogatni náluk az egyik legjobb szélsőséges-szavazat-szerző aduász.

Nem hibáztatnám a Fideszt én sem. Keményebb hangnem kell, és nagyobb határozottság. Fico csak meglovagolja az ügyet, hogy szavazatokat szerezzen. Nyafog még egy kicsit, aztán alkalmazkodik - ő vagy az utódja. Hosszú távon jobb lesz ez a felvidéki magyaroknak is.

Senkifia 2010.05.13. 16:36:01

@is: mi is az a sár? a szerb,horvát, román ugyanígy adott már állampolgárságot, románok vagy 3-400 ezer moldávnak . senkinek nem volt konkrét baja vele. semmiféle nemzetközi jogot nem szegnek meg. brazil kérheti a portugál állampolgárságot,alanyi jogon,mert kulturális meg nyelvi kapocs köti Portugáliához. És jééééé .... senki nem tiltakozik. ja lehet,mert nem jogellenes? mert a saját állampolgárság megadásának körülményei az minden ország saját szuverén döntése? ahogy az amerikai nem adja meg szinte senkinek, izraelbe meg turistaként is qrva nehezen utazol el. És akkor te itt nemzetközi jog megsértéséről beszélsz.... vagy miről is? mutasd már meg azt a nemzetközi egyezményt, ami megszabja,hogy egy állam nem adhat könnyített eljárásban bárkinek,akinek akar állampolgárságot. Vagy nem nehezítheti vagy tilthatja meg teljes egészében, saját jól felfogott érdekében.... Mesélj, Mestre,hallgatunk :)
de előbb olvass utána, és ne beszélj zöldségeket :D

Senkifia 2010.05.13. 16:38:24

@Péter51: a hangsúly a /?/-en van... nagyon nagy hangsúly. eszméletlen, mi van errefelé egyes magyaroknak/?/ az agyába.

sniper 2010.05.13. 16:58:31

@majomképű:

Fogalmam sincs; de ez a tortenet szempontjabol viszonylag erdektelen. A terrorizmus elleni kuzdelem a vilag minden demokratikusan(?) mukodo orszagaban az alapveto biztonsagi feladatok egyike.

Amikor egy allam vezetese kisajatitja a terrorizmus elleni harcot etnikai tisztogatas celjara, akkor van problema, es ezek utan szuletnek BT-hatarozatok a megfelelo allammal szemben.
Feltetelezem, hogy nem ertesz egyet azzal a kijelentessel, hogy Izrael etnikai tisztogatast hajt vegre. Ez esetben kerlek, hagyd a fentieket figyelmen kivul; igazad van. Izrael allam soha nem tett semmi olyat, ami tavolrol is megkerdojelezheto lett volna etikai, jogi vagy barmilyen mas szempontbol. Barki, aki mashogy gondolja, antiszemita es terrorista.

Szűcslaci 2010.05.13. 17:01:10

Az én értékrendemben a határon túli magyarok bizony magyar állampolgárok is egyben. maximum eddig meg voltak fosztva ettől. De nem automatikusan lesznek most sem azok, kérniük kell és megkapják. hacsak a szlovák törvények meg nem tiltják nekik - ez esetben választaniuk kell a két állampolgárság közül. De egy ilyen törvény messze lekörözné a nyelvtörvényüket is -nehéz lenne átkalapálni az EU-n.
Ficonak egyrészt nincs igaza - hiszen senkinek semmi köze ahhoz, hogy Magyarország kiket tekint és ismer el állampolgárainak. Nincs igaza azért sem, mert Szlovákia is megadta a szlovák állampolgárságot az összes határain kívül élő szlováknak. ( ahogy sok más nemzet is Európában)
De igaza van abból a szempontból, hogy ez bizony nagyfokú nemzetbiztonsági kockázatot rejt magában: ezután kockázatos lesz egy magyar állampolgárt igaztalanul vegzálni, hiszen bármely követségi objektumban menedékre lelhet- legyen az ingó vagy ingatlan. nehéz lesz büntető intézkedést hozni néhány százezer magyar állampolgár ellen. Nehéz lenne megbüntetni egy magyar állampolgárt amiatt, mert magyarul beszél vagy ír ki valamit egy szlovák hivatalban, rendezvényen - kvázi negálja a dicstelen nyelvtörvényt. Azonnal jogsegély jár minden magyar állampolgárnak - szabad mozgásukban nem korlátozhatják őket, hiszen magyar személyivel és útlevéllel fognak rendelkezni.
És ennek így kell lenni. Pont.

Locassen 2010.05.13. 17:06:56

@johevi: ja, ugyanúgy mint a szlovák állampolgárokra. De persze Langley-ben már biztos fő a feje a CIA-nek, hogy micsoda ordas nemzetbiztonsági kockázatot jelent Józsi bácsi a Vajdaságból, meg Mari néni a Kárpátaljáról.

Dr. No 2010.05.13. 17:10:19

@mikka: A kettős állampolgárság nem fenyegetés Szlovákiára nézve, és ezt alátámasztandó hozol egy példát arról, hogy az oroszok hogyan rohanták le Grúziát az orosz-grúz kettős állampolgárok veszélyeztetettségére hivatkozva. Mit mondjak, ezzel a bizonyítással a szándékoddal ellentétes eredményt értél el, finoman szólva...

Az sem világos, hogy mindenki a gesztus ártatlanságára, veszélytelenségére, tartalmatlanságára hivatkozik egyfelől, ugyanakkor meg folyton azt írja (ugyanazok a kommentelők!), hogy "a mi Felvidékünk", "Szlovákia nincs", "öregebb vagyok Szlovákiánál", harcoljunk már ellenük, szarjuk le őket stb. Nem tűnik fel, hogy pontosan ezek miatt a járulékos "gondolatok" miatt nem veszi be a világon senki, hogy a kettős állampolgárság csak egy ártalmatlan gesztus?

Az, hogy Románia megadta a saját határon túli testvéreinek (moldávok) a kettős állampolgárságot, miközben nyíltan szorgalmazza, hogy Moldávia egyesüljön velük, éppen nem a kettős állampolgárság ártatlan gesztus voltára példa!

A német Bundesrepublik azért döntött a kiterjesztett állampolgárság mellett, hogy az NDK-ból gond nélkül lehessen hozzájuk emigrálni, meg a nemzetiségi németeket, akiket egész Kelet-Európából kitelepítettek, akadály nélkül tudják fogadni. Remélem, ilyen helyzetbe nem fogunk kerülni.

A Fidesz elfelejtette, hogy nem lehet sakkpartit nyerni anélkül, hogy a másik fél lépéseit figyelembe vennénk. Nemzetközi segítség nélkül pedig csak egy újabb magyarigazolvány fog ebből is sikeredni, olyan meg már van...

m.logic 2010.05.13. 17:25:07

Nem lehet elvenni állampolgárságot a Fico által említett módon. Hivatalosan nem lehet diktatúrát csinálni. Márpedig ez azt jelentené. Meg szét is lenne perelve az agyuk a tetveknek.

sanche_ 2010.05.13. 17:40:55

A poszt lényegével egyetértek, ez az egész legyen-nelegyen egy populista idiotizmus. Semmi értelme és mindkét politikai oldal csak a saját népszerűségét akarja növelni. Ficó bebizonyítja, hogy tényleg erőszakosnak kell lenniük, különben a magyarok lesznek azok, Orbán pedig azt, hogy nekünk kell erőszakosnak lenni, mert a szlovákok is ugyanazok.

És minderre milliárdokat áldoznánk, úgy, hogy ezzel a szlovákiai magyaroknak semmivel nem lenne jobb. Kaphatnak egy papírt, hogy ők felvidéki magyarok. Eddig is azok voltak, nem? Eddig is könnyebb volt munkát találnia, letelepednie Magyarországon egy határontúli MAGYARNAK, mint mondjuk egy németnek.

Megint ott tartunk, hogy a fő cél a jelképekért való harcolás. Ráadásul úgy is értelmét veszti az egész, hogy azért, a Fico-féle marháknak köszönhetően ha nem is holnap de 2-30 éven belül már biztos az EU olyanszintű lesz, mint az USA. Apró ellntétek lesznek, ahogy amerikában is vannakaz északiak lenézik Texast és ilyenek.. De ettől függetélenül elsősorban európaiak leszünk, Európának termlünk stb. És mindenki ott él és dolgozik ahol akar - és persze ez nagyjából már most is így van.

A kettősállampolgársággal semmi érdemi dolog nem járhat együtt. Szavazati jog nem lehetséges, ha nem ide termeli a pénzt, ahogy csak úgy támogatást sem kaphatnak azért a papírért önmagában.
Míg ugat a két politikai fél, csak a szlovákiai magyarokat felejtik el megkérdezni, hogy akarnak-e egy semmitnemjelentő, szimbolikus papírt. Ha akarnak, kérvényezzék, kapják.

Amúgy a nyelvtörvény is egy olyan dolog, ami csak a Vona-Fico agytekervényekkel megáldott szerencsétleneknek juthat eszébe, alapvetőenmindenhova elférne. Az ország meghatározza, hogy milyen a hivatal nyelve, és esetleg egy közös nyelv(nem az angol, hanem egy közös..) . Mert az meg már itt túlzás, hogy már abc-ben is több az angol felirat, mint a magyar.. Menjenek a fenébe.. magyar nyelvtörvényt ide :)

maszek1 2010.05.13. 17:41:21

@Tomasz_a_gozmozdony:
Szerinted ki van még kormányon te agyonművelt!

Proli Depp · http://prolidepp.tumblr.com/ 2010.05.13. 17:56:38

Ezt nem úgy hívják, hogy felelőtlenség, hanem úgy, hogy más faszával veri a csalánt a vezénylótábornokúr. Jelen esetben a felvidéki magyarokéval.

freelander2009 2010.05.13. 18:09:38

Azért az tévedés h semmi nem jár... a szoc. ellátások és az eü ellátások egy része része állampolgári alapon jár!

Kettős állampolgárság meg nincs. Csak mi dönthetünk úgy, hogy adunk államplgárságot olyannak is akinek már van.
Sőt nem is kell így döntenünk, ez a magyar jog szerint eddig is lehetőség volt. technikailag csak a feltételek könnyítése változhat a törvénnyel.

A szlovakok viszont dönthetnek akár úgyis h. hoznak egy törvényt h a szlovákiában élő szlovák állampolgárnak nem lehet másik állammal állampolgári jogviszonya. Az állampolgárság ugyanis nem a nemzethez tartozás igazolására szolgáló irat, hanem jogviszony...

Az is vak, aki nem látja h ebben a FIDESZnek ugyanannyi a politikai érdeke mint FICOnak, de aki eddig nem latta ezekbol a kommentekből láthatja...

De sajnos a határon túli magyarok úgy fel lettek tüzelve ezzel, hogy ez mostmár egy elkerülhetetlen lépés lett...

zala 2010.05.13. 18:10:53

@kassa:
"... Szavazati jog nem lehetséges, ha nem ide termeli a pénzt ..."

majd az inaktívak sem szavazhatnak? :)

BaluCaptain 2010.05.13. 18:16:07

@kassa:
Lehet, hogy neked ez csak egy papír de lehet, hogy egyes határon túli Magyarnak nem az.

Nem tudom, hogy az MSZP-nek és az SZDSZ-nek miért volt hasznos, hogy a nemzeti öntudatot bűnnek állítsák be, de gyanítom, hogyha lenne ilyenünk akkor egy öszödi beszéd után nem a "hulligánok" lettek volna az utcákon, hanem mindenki.

BaluCaptain 2010.05.13. 18:20:41

@freelander2009:
Szerinted miért lehetett feltüzelni őket?
Ugye nem gondolod, hogy annak a lehetőségét látták benn, hogy mindannyian itt tudnak majd dolgozni, hiszen ezt már korábban is megtehették.

Nem lehet, hogy azért hozta őket lázba a dolog mert ők büszkék arra, hogy Magyarok és jól esne nekik ha erről akár lenne is egy papírjuk amit a Magyar Köztársaságtól kaptak, mégha semmilyen jogosúltságokkal sem jár?

BaluCaptain 2010.05.13. 18:22:09

@zala:
Szerintem nem lenne hülyeség a szavazatokat súlyozni a befizetett személyi jövedelemadó alapján.

sanche_ 2010.05.13. 18:35:53

@zala: Jó lenne. A mostani szavazósdinál majdnem minden jobb lenne. Az adót Európában nem megszokásból szedik, nem is sanyargatásból. Az adó a MI pénzünk, ami arra van felhasználva, hogy fenntartsa életterünket. Lesz majd valamikor szvsz kisebb arányban adó és nagyobban egyéni szerepvállalás, de persze ez most más téma.
Szóval ha már adópénzről döntünk választásokkor, márpedig arról döntünk, akkor arról éppenséggel az adózóknak kéne. És igenis elcseszett dolog, hogy akárki szavazhat, függetlenül attól, hogy egy drogos, dolgozni sem akaró akárki avagy sem. A szavazati jognak megint nem csak egy szimbólumnak kéne lennie, mert a gyakorlatban nem is az. Simán 30 és 60 év köztieknek kéne csak szavazniuk. És ezzel nincsen senkise kirekesztve. Csak annyira, mint amennyire egy 17 éves ki van. Ő sincs valójában. Később szavazhat, de nem gyerekként, úgy, hogy eddig CSAK pénzébe került az államnak. A személyi jövedelemadó szerinti súlyozást nem tartom jó ötletnek, de mondjuk érettségihez és 10 év hazai munkához kötném. Az, hogy ki mennyit keres egy..tényleg egy olyan dolog, amibe nem lenne fair belemenni, még ha nyilván, a többet kereső többet tesz a közösbe (jobb esetben..) Tényleg nem értem azokat, akik még azt akarják, hogy a külföldön élők még szavazhassanak is a mi pénzünkről. De tudom, már a fogyatékosoknak is akarnak jogot adni erre.. A csecsemőknek nem adunk? Rajzoljon virágot oda akire szavaz.

zala 2010.05.13. 18:39:28

@BaluCaptain:

ez egy másik kérdés, amiben nem foglalnék most állást.

az előbbi kommenteben csak rá szerettem volna mutatni, hogy kassa érve nem állja meg a helyét.

Rókakígyó 2010.05.13. 18:53:28

Mivel pénzt, munkát, jólétet nem tudnak teremteni se Csipike, az óriástörpe, sem fico kollégája, ezért a barcsik köztöt nyújtják szeretett népüknek élőben. A nép meg ezekre a gumicsontokra előszeretettel harap. A lényeg, h ne kelljen komolya foglalkozni csak a maszek ügyekkel. Az ország elvan magában is a sarokban.

Sir Galahad 2010.05.13. 19:02:43

@Dr. No: Már bocsánat, de ha az oroszok, a románok, a németek adhatnak kettős állampolgárságot, akkor miért pont mi nem?

nyafnyaff 2010.05.13. 19:40:43

Volt népszavazás és NEM-et mondtunk, nem hiszem hogy maga ellen fordítaná szavazói egy részét.
De mind mindig sokan sírnak látom a komancsók után, sokan írogatnak az a 19%-ból, várjanak most 4 évet és akkor lehet újra szavazni, de addig kussoljanak mert OV biztos nem produkál egy október 23-at, netán egy öszödi beszédet. Na ezek segítettek OV, hogy kiskirály legyen, hogy legyen mi fájnia a szóciknak.
Ha ők kapnak csak úgy +állampolgárságot, akkor akik végig járták a négy év szívatását, azoknak fizessék vissza mindenkinek azt az összeget amit kifizetett az eljárások során, mert senki nem írt alá a másik állampolgárságról való lemondási nyilatkozatot.

Csigorin 2010.05.13. 20:19:58

Szlovákia esetében tényleg semmi érdemi változást nem jelent. De pl egy kárpátaljai magyarnak tudod milyen szívás a vízumigénylés pl, ha meg akar itt vki rokont látogatni?
Másrészt azt, hogy melyik állam engedi melyik nem, hogy állampolgára másik állampolgárságot is kapjon, EUn belül is változó. Németeknél pl hogy megkapd a németet le kell a másikról mondani, ill automatikusan elveszted ha másikat igényelsz. Csak úgy lehet német kettős állampolgár vki ha két szülő miatt pl születésétől fogva az.
Franciákat meg nem érdekli, amíg mint állampolgár teljesíted a kötelességeidet (adó pl). Szóval ez sem egységes.

lorincz22 2010.05.13. 20:22:28

@is: Fél Európában, müködik a kettős állampolgárság, miféle nemzetközi jogot sértene Magyarország? Román ismerőseim szemberöhögtek a 2005-ös népszavazás után.Az Anyaországi magyarok(egy része) megtették azt amit az állatok se tesznek ,megtagadták saját fajtájukat. Ugyan magyarnak érzem magam azóta is, sőt a kettős állampolgárság megadása nélkül is az leszek,CSAK , egy olyan sebet okoztatok nekünk ,tisztelt anyaországi magyarok ami nagyon nehezen fog begyógyulni.Felelősöket keresni késő de nem ártana a magyar külpolitikában az amit a spanyolok Cojones-nek neveznek!

borszódával 2010.05.13. 20:29:36

@Tippcsi: a románok azért mennek Olasz/Spanyolországba, mert hasonló a nyelv. Déli társadalmi mentalitás, nem olyan zárt mint pl. a német/skandináv. Gyakorlatilag egy román rövid idő alatt akcentus nélkül beszéli fent nevezett két nyelvet, úgy hogy nem tudod megkülönböztetni egy bennszülöttől...
Hozzánk soha nem jönnének ilyen tömegesen, mert nem tudnak így beilleszkedni. És itt nincsenek is akkora lehetőségek.
Miért is lenne veszély hogy elárasztották, nem európát, hanem ezt a két országot?
Minden munkát elvállalnak, a muszlimokkal ellentétben könnyen integrálódnak, gyakorlatilag egy generáció alatt olasszá/spanyollá válnak. A kivándorlóknak csak egy töredéke megy minden esetben haza, Milánóból épeszű ember nem megy vissza Iasi-ba. :)
Ne tévesszen meg a bulvár, 3-4-5 millió embernek a töredéke bűnöző, a nagy többség beilleszkedett a GDP egy jelentős szeletét ők termelik meg. Szükségük van rájuk a két országnak.
Jelenleg románia munkaképes lakosságának 1/4-e kivándorolt, és a mostani iskoláskorúaknak a FELE távozni akar. Mellékesen a most állampolgárságot kapó Moldáviai is, amint teheti tovább áll.
És ez nekünk magyaroknak szinte beláthatatlan lehetőséget kapuját nyitja meg...Majd meglátjuk hogy alakulnak a dolgok a következő két évtizedben, és tudunk e majd vele élni...
u.i.: fico róbertel nem kell foglalkozni, amelyik kutya ugat, az nem harap.

pernahajder Campbell 2010.05.13. 20:34:03

Leszögezném, hogy a kettős állampolgárság megadását támogatom (mondjuk, azt jó lenne tudni, hogy pontosan milyen jogokkal is járna ez), de azért van egy apró szépséghibája a dolognak: az egész csak figyelemelterelés. Gyakorlatilag órákkal a választások után kiderült, hogy amit a Fidesz egyfolytában sulykolt, amire a kommunikációjuk épült, természetesen ordas hazugság: nincs azonnali és drasztikus adócsökkentés, az egészségügy mégis üzlet, és amilyen nagy csönd lett hirtelen, le merem fogadni, hogy a Gyorskocsi utca se lesz tele az MSZP-vel holnapra.
Ez akár kínos is lehetne, de itt van ez a kedves Fico gyerek, aki mindig kapható a veszekedésre, pláne most, kampányidőszakban, nosza, csináljunk egy fasza kis nemzetközi feszültséget! Némi szerencsével akkora botrány lesz belőle -hisz ő is ezt akarja- hogy egy ideig senki sem fog azon rugózni, mit is hazudoztunk mi itt össze évekig, tán még az ingatlanadót is sikerül gyorsan bevezetni.
Szóval örülök a dolognak, meg nekem is tele van a tököm azzal, ahogy ezek a szarháziak a magyarokat vegzálják odaát, csak az a tudat bánt, hogy ez most nem értük történik, ők megint csak eszközök.

ősbölény 2010.05.13. 21:17:46

Amiről a blogoló beszél, az az egymással elllemséges nacionalista pártok Internacionáléja: minél inkább szidják egymást, annál inkább fokozzák a nacionalizmust egymás országában, tehát erősítik egymást a saját hazájukban. Ezt ők pontosan tudják, ezért csinálják. Leszarják a másik országban élő honfitársaikat, nem érdekli a nyomoruk, csak az számít, hogy ők otthon több szavazatot kapnak. Aki még nem vette észre, azoknak mondom: ezek a mély nemzetiek az igazi hazaárulók.

freelander2009 2010.05.13. 22:12:17

@BaluCaptain:
"Román ismerőseim szemberöhögtek a 2005-ös népszavazás után.Az Anyaországi magyarok(egy része) megtették azt amit az állatok se tesznek ,megtagadták saját fajtájukat. Ugyan magyarnak érzem magam azóta is, sőt a kettős állampolgárság megadása nélkül is az leszek,CSAK , egy olyan sebet okoztatok nekünk ,tisztelt anyaországi magyarok ami nagyon nehezen fog begyógyulni."

Ez egy velemeny innen a hozzaszolasokbol. Es sokan erzik igy...
mert elhitettek velük h ez a szavazas arról szól h. ha nem kaptok allampolgarsagot az azt jelenti szarunk ratok nem is vagytok magyarok... pedig az allamhoz tartozas nem egyenlő a nemzethez tartozással. Az állampolgárság egy jogi kategória... de durvan telítődött érzelemmel ertelem helyett...

BaluCaptain 2010.05.14. 07:11:59

@freelander2009:
Nem értek veled egyet, de ez nem baj.

greybull 2010.05.14. 10:34:52

@Iridium: Zseni vagy barátom, gratula!!!!! ÉN annyit bátorkodom megjegyzésedre, mint csiszolt gyémántra még egy felületet csiszolni a megjegyzésemmel, hogy nyugodtan felmondhatjuk a párizsi (és trianoni) békék területi rendelkezéseit, minden olyan ország vonatkozásában, aki a magyarok egyéni és kollektív NEMZETI (és nem nemzetiségi, kisebbségi) jogait a legkisebb mértékben is sérteni meri. Ezt most természetesen Szlovákiával kell kezdeni megfejelve azzal, hogy népszavazást követelünk a magyar lakta területek hovatartozásáról, a jó büdös tót kurva édesanyját slotának és ficonak!!!!!!!

greybull 2010.05.14. 10:41:08

@pernahajder Campbell: Istenem, hogy a magyar mindig kombinál, kever, kavar, okoskodik - aztán néz, hogy nű: há' erre nem is gondútam! Nincs itt semmi kavarás, ez a kettős állampolgárság már rég elintézhető lett volna 1990, szeptembere körül egy belügyminiszteri osztályvezető helyettesi szinten. Mindenkinek jár a magyar állampolgárság, aki beballag az ügyfélszolgálatra, aláír egy előre megfogalmazott nyomtatványt, hogy ű (sic!) magyarnak vallja magát, köszi, csókolom, menjen be a fülkébe, mosolygós arcot kérünk, köszönjük, ki lehet fáradni, fejtsen meg egy keresztrejtvényt, 20 perc és kész az útlevél,át lehet venni, megtisztelt minket, hogy a magyar (és nem a román, szerb, stb.) állampolgárságot választotta, ja és még itt van egy utalvány húszezer rénusi forintról, tessék akármire költeni idehaza, az útlevél ára? miről tetszik beszélni: az első ingyen volt, amúgy élete végéig érvényes, pá....

ugg cardy 2010.05.14. 12:00:49

Hirdetmény: Hogy megünnepeljük a létrehozott társaság 5. évfordulóját, mi vezetett be szabad hajózás valamennyi termék, tevékenység ideje 2010-05.05-05.15, kevés esély, nem elszalasztani.

www.uggcardy.org/christian-louboutin-c-1469.html

www.uggcardy.org/herve-leger-dress-c-1273.html

greybull 2010.05.15. 11:03:37

A szlovákok azért vannak beszarva, mert a saját vérnacionalista, egyébként pedig vaskövetkezetesen logikus hagyományos politikai megközelítésükből egészen egyszerűen nem értik a magyar politikát: ott van egy 500 km-nyi sáv nekik délen tiszta magyar lakta rész, ami Magyarországgal végig határos. Nem értik, hogy ez a rész miért nem akar kiválni Szlovákiából és miért nem akar csatlakozni Magyarországhoz, illetve, hogy Magyarország ezt miért nem követeli, igényli, miért nem akarja magához csatolni? Tényleg: miért is nem?????
Mos képzeljük el, hogy fordított a dolog: az északmagyarországi részen egy folytonos sávban él 1.000.000 szlovák. Felettük Szlovákia. Sikerült elképzelni (azt amitől az Isten mentsen amúgy)? Nos sikerült? Nem kezdenénk el félni, hogy az 1 millás tót főddel együtt búcsút akar nekünk mondani? Pláne mondjuk úgy, hogy azt az 1 millás lakosú sávot még csak pár évtizede vettük el Szlovákiától? Sikerült elképzelni a szitut? Igen?
Na ezért van a hisztéria odaát: merthogy kérem normálisan gondolkodó ország, nép erről nem mond le, mert nem mondhat le - SOHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Van megoldás? Már a háborún kívül?..........................
süti beállítások módosítása