/>

Ultrabal

E-one 2010.10.18. 14:35

Nem akarok kommunistázni, de ilyen szélsőbalos beszéd a Parlamentben utoljára Kádár szájából hangozhatott el, mint amit most Orbán levágott. Nehéz tartalmilag minősíteni a miniszterelnöki beszédet, de valahol a sírnivaló és a botrányos szavak környékén találhatók a legszemléletesebb jelzők, ami pedig a stílust illeti, hát az minden várakozást alulmúlt, pedig itt aztán elhihető, sok nagy reményt nem lehetett táplálni előre.

Itt ez a két hihetetlen gondolat. Az egyik a nyugdíjpénztárak kérdése. Ne is csak azt számoljuk, ezzel mennyivel többet vesznek ki a zsebünkből. Igen, igaza van Orbánnak, a magánnyugdíjpénztári tagságban is van egy adag kockázat. De ki, ugyan kicsoda fogja garantálni nekünk, hogy ha a nyugdíjbefizetéseinket odaadjuk az államnak, akkor ahhoz nem fognak hozzányúlni? Ugyan ki merné ebben az országban az összes, öregkorára félretett pénzét odaadni Orbán Viktornak, hogy majd ő vigyázzon rá, és őrizze meg? Úgy természetesen, hogy ha majd új miniszterelnök lesz, akkor majd ő fog vigyázni ugyanarra a pénzre. Majd nem nyúlnak hozzá. Aha, nagyon hihető. Másrészt oké, hogy senkit nem lehet rákényszeríteni a magánnyugdíjpénztárra, de akkor miért akarnak akárkit is kikényszeríteni belőle?

Aztán ott a lerágott csont, a fizessenek a gazdagok. A multik. Akikről majd szintén elhisszük, hogy nem fogják átterhelni majdnem az egész válságadót ránk. Ja. Biztos.

No és persze a stílus az egész mögött. Hogy a mi pénzünkkel csak ne tőzsdézzenek. (de, csak csinálják, attól lesz több) És ez volt talán a legszomorúbb, mert ezt a hozzáállást egységesen elfogadta az ellenzék is. Ultrabal, de annyira ultra, hogy az már szégyen.

És most ezt kapjuk. Mert ezt el lehet adni.

Egy azonban biztos. Hogy ha így maradunk, akkor az egész rendszerváltásnak nem volt sokkal több értelme, mint hogy szebb lett a címer.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr822381032

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ultrabal 2010.10.20. 23:41:22

Nem akarok kommunistázni, de ilyen szélsőbalos beszéd a Parlamentben utoljára Kádár szájából hangozhatott el, mint amit most Orbán levágott.

Trackback: Orbán teszi mássá a politikát 2. 2010.10.18. 17:32:18

A minapi, második gazdasági akciótervről szóló Orbán bejelentések után újra beindult a spekuláció és a fanyalgás a médiában és a blogokban, és persze támadásba lendült az MSZP mindkét szárnya is Gyurcsánnyal és Mesterházyval az élen.Egyesek már megint ...

Trackback: A jövő magánnyugdíj-pénztárak nélkül 2010.10.18. 17:21:54

2050-ben járunk. Vendégünk egy Nyugdíjas.   KR: Üdvözlöm stúdiónkban. Kissé zaklatottnak tűnik. És izzad is. Minden rendben? Nyugdíjas: Igen, köszönöm, minden oké. Csak futottam, azért melegedtem ki. KR: Igazán nem kellett volna rohannia. ...

Trackback: John Venn a kormányprogramról 2010.10.18. 17:21:17

Stúdiónk vendége John Venn, a híres brit filozófus, akinek a Venn-diagram kidolgozását köszönhetjük.   KR: Venn úr, a magyar miniszterelnök, Orbán Viktor mai parlamenti felszólalásában azt mondta, hogy kormányának nem kell egyeztetnie a kormán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fideszman 2010.10.18. 17:59:29

@EMU: a MAGYAR emberek már adtak felhatalmazást tavasszal és most ősszel. Világosan egyértelművé tették, hogy mit akarnak. Itt az ideje a változásnak. Együtt kell működni neked is, ha tetszik, ha nem, ha nem vagy együttműködő mész a párttársaidhoz a sittre. A többség már döntött, a választók többsége 2/3-a a változásra, az új rendre szavazott. Egyébként meg hazudtatok reggel délben este, te szerintem még éjszaka és hajnalban is hazudtál.
Aki nem támogatja az új nyugdíj reformot az hazaáruló, multibarát zemberellenes hazug tolvaj komcsi.

EMU 2010.10.18. 17:59:31

@Kalmár: Nekem pl. semmiféle ellenvetésem nem volna, ha a próbálkozásnak nem a 12 évnyi megtakarításom látná kárát. Az nem olyan, mintha drágább lenne a kenyér meg a benzin, vagy végső esetben akár 300 forintot is be kellene dobnom, ha látni akarom az orvosomat.

bass.gitár 2010.10.18. 17:59:45

@kisa:
Valahogy azért rávehetném a számolásra.
Nem vagyok matekzseni! Segítsen!

bass.gitár 2010.10.18. 18:01:39

@tolsztoj:

Lev Tolsztol vagy, vagy Alexander?
Stílusnak megfelelő mesét kérek!

Devil 2010.10.18. 18:02:00

@Kalmár: Nem a gazdasagrol van szo, hanem arrol hogy ami az allampolgaroke az nem automatikusan az allame. Tok mindegy hogy jol vagy rosszul gazdalkodok a vagyonommal, az az en vagyonom es ameddig nincs haboru addig az allam azzal nem rendelkezhet!
A gazdasaglopitikarol meg annyit hogy a Fidesz 8 evig minden lehetseges modon akadalyozta a reformokat (egeszsegugyi nepszavazas pl) es a kormany legitimitasat (2006 oktober) tehat ami tortent vagy nem tortent az elmult 8 evben az ugyanugy a Fidesz muve is, az o politikajuk eredmenye is.

EMU 2010.10.18. 18:02:19

@Kalmár: Amúgy meg érdekes valóban, hogy a fideszhívők 300 forinton kiborultak, népszavazás, meg kisfaszom, most hogy 12 évnyi megtakarítást nyúlnak le tőlük, az már nem zavarja őket, mert az a nagy vezér teszi, sőt legszívesebben maguk vinnék el neki a felcsúti vályogházába. Abnormális.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:02:41

@bass.gitár:

Te vagy a tipikus magyar példaképe! Szeretnék szívből gratulálni! Örök elégedetlen, semmi sem jó, mindenről Orbán/Gyurcsány tehet...esetedben ha jól értem az előző. Igazán brilliáns!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:02:46

@stratez:
Javaslom tanulmányozd át a magánnyugdíjpénztárakról szólóü törvényt, hogy a befizetések milyen arányban oszlanak meg. Azokból sajnos nem lehet lopni.

Habár a sisakod takarja a füledet, hogy észérveket meghalljad!

Sziszifusz 2010.10.18. 18:03:47

@EMU: Tőled meg ki a franc nyúl le 12 évnyi megtakarítást?

Várúr 2010.10.18. 18:04:06

@stratez:
Tavaly több, mint hatvanezer (60.000) ember lépett vissza az állami nyögdíjba. Egy kisváros lakosságának a kétszerese.

Italo Balbo 2010.10.18. 18:04:43

Kereslet és kínálat ha találkozik. A nép kádárizmust akar, hát megkapja. Talán ha ez a rendszer is megbukik, akkor végre le lehet számolni a Kádár-mítosszal, bár igazából kétlem. Jó ez nekünk, nem?

Lámpavas 2010.10.18. 18:04:54

@EMU: Könyörgöm, senki nem nyúlt a 12 évnyi megtakarításodhoz! Az továbbra is ott rohad a pénztárban.
Tényleg ennyire nem értitek?

Sziszifusz 2010.10.18. 18:05:07

@EMU: MEg miért is? neked zárolják a számládat, vagy mi?

Devil 2010.10.18. 18:05:22

@Muad\\\'Dib: Es pontosan ki is mondott ilyet? Mert mi azt mondjuk hogy van a szabadsag amikor te dontesz hogy kivel milyen uzletet koptsz es a rabsag amikor az allam dont helyetted es meg is magyarazza hogy az neked jobb lesz.
Ugy hogy kozben kb. az egyetlen allami gazdalkodats ellenorzo szerv, az ASZ elnoke is az o emberuk. Kac-kac-kac.

EMU 2010.10.18. 18:07:08

@Sziszifusz: Nincsenek kétségeim, mire megy ki a játék, de cáfolhatsz. Egyelőre a befizetéseim mennek a levesbe, aztán átkényszerítenek teljes mértékben az állami nyugdíjszektorba az eddigi pénzem kell nekik, nyilvánvaló. Nem is értem, miért próbálod puhítani a konkrét dolgot, tisztán látszik, mire megy ki a játék, vagy netán százalékot kapsz?

bierkamp 2010.10.18. 18:07:14

NAGYON VÁROM MÁR AZ ORBÁN TEMETÉSÉT!!!

bierkamp 2010.10.18. 18:07:58

Mikor lesz már az Orbán temetése???

kisa 2010.10.18. 18:08:37

@bass.gitár: Mit kell itt számolni? LJFS hülyéskedik, nyomja a fidesz/jobbikdumát, azokat a paneleket, amelyeket az elmúlt években lehetett mindenhol olvasni. Karikírozza a papagájkommandót.
Szerintem zseniálisan, egyébként.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:08:59

@EMU:

Olyan bájos dolgokat írsz, tényleg! Rajongok érted...de engedj meg egy tárgyilagos kérdést: Normális vagy? De talán ne is válaszolj, kész jós vagyok és tudom a választ!

Lámpavas 2010.10.18. 18:09:03

@Devil: Téged megkérdeztek, amikor létrehozták a péntárakat és átcsatornázták a járulék egy részét?

bass.gitár 2010.10.18. 18:09:34

@Drgomor:
Kinek a példaképe. Pontosan fogalmazz!
Igyekszem, de gondolat olvasó még nem vagyok. Nyugi, új szakmát akarok tanulni, ez is képbe jött!

EMU 2010.10.18. 18:10:02

Pontosan tudható, hogy orbánék rá fogják tenni a kezüket a magánynyugdíj pénzekre. Ne legyünk már ennyire képmutatóak, uraim, pontosan tudható, mi lesz ennek a vége, cáfolatot sem hallottam azzal kapcsolatban, hogy az embereket rá fogják kényszeríteni, hogy visszalépjenek az állami nyugdíjrendszerbe. Onnantól kezdve pedig az a pénz már nem az enyém lesz, egy kurva szlakivonatot nem fogok kapni továbbra sem, ahogy az eddigi állami befizetéseimnek sincs semmiféle nyoma.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:10:11

@bierkamp:

Csak miután téged kikezeltek az OPNI-ban a fóbiádból barátom!

Várúr 2010.10.18. 18:10:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem békekölcsön koma, hanem békakölcsön. Ezt is Kóka miniszter úr mondta a Magyar Tudományos Akadémián az akadémikusoknak: "Amikor a mocsarat le akarjuk csapolni, nem kérdezzük a békákat". A választók ezek után őt és társait nem kérdezgették. Még a párt is eltűnt, mely ilyeneket volt képes brekegni.

murunga 2010.10.18. 18:10:48

"Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerint a magánnyugdíjpénztárak rossz befektetők voltak, átlagosan 1 százalék alatti hozamot hoztak reálértéken a befektetéseik."

na ez az ordas parasztvakítás.
a hétvégén előguberáltam a 2009. évi mnyugdíjpztár egyenlegem és tavaly 31,98%-os volt a portfólióm éves hozama.
szóval vágom, hogy üres a nagynépnemzeti zsírosbödön, de álljon már meg az a kurva fáklyás menet és ne vegyenek mindenkit hülyére. sunyi módon leszívnák nagyközösbe kaszinózni, mert az állam olyan gondoskodó, WTF!!!???
birkanép vagyunk... :((

Lámpavas 2010.10.18. 18:11:14

@EMU: Hol olvastál ilyet? Én úgy tudom, hogy választani lehet majd. Tehát pont az a lényeg, hogy a pénztár NE LEGYEN KÖTELEZŐ!

tolsztoj 2010.10.18. 18:11:54

@EMU:
Az ilyen teljesen megalapozatlan leegyszerűsítések a legveszélyesebbek - rakjunk már midenkit egy zsákba - mindenki egyforma, mindenki ugyanolyan csaló - hát nem!
Ezt kikérem magamnak, és kikérem magamnak azoknak a nevében akik ezért a tönkretett országért tenni akarnak valamit - mert bár a blazirt, cinikus arrogancia ezt sugallja, hálistennek a dolgok nem így éllnak - bár vannak sokan akik ezt szeretné, még akkor is, ha idiótáknak ettől még rosszabb lenne!

DrCinizmus 2010.10.18. 18:11:57

@bass.gitár:

Nem gondolatot kell olvasni, hanem csak simán olvasni! Látod milyen könnyű?

Truth-Love 2010.10.18. 18:11:58

Úgy látom a fideszbarát posztolók, ha a zOrbán a bankszámláitokra tenné rá a kezét ti azt is lenyelnétek! Majd egyszer csak kinyílik a szemetek. Addig is pár dolog:
1. a magánnyugdíjpénztáraknak az a szerepük, hogy 10-20 éves távlatban finanszírozhatóvá tegyék a nyugdíjrendszert, ami most negatív eredmény mutat. Azaz kevesebb a befizetés, mint a kifizetés az állami rendszerben. Ez azt jelenti, hogy utána már ha működik, az államnak kevesebb teherrel járna a rendszer üzemeltetése.
2. engem nem kérdezett meg senki, hogy beleegyezek-e a pénzem lenyúlásába!
3. a jelen rendszerben a munkavállaló által fizetett 9,5%-os nyugdíjjárulékból 1,5% megy az államiba és aki magánnyugdíjpénztártag annak a maradék 8% kerül átutalásra. Nem azért mert az állam jófiú és odaadja, hanem mert semmi köze nincs hozzá. A munkáltató által befizetett kb 25 %-os nyugdíjjárulék pedig szintén a közösbe megy! Tehát egy magánnyugdíjpénztári tag is több mint 26 %-ot fizet a mostani rendszerbe!

Sziszifusz 2010.10.18. 18:12:37

@EMU: Százalékról még nincs szó, de már csinálom az Orbán-szobrot, és akkor talán bevesznek majd. Komolyra fordítva: nem ezt hívjuk összeesküvés-elméletnek, amit itt lenyomtál? Egyelőre megy az állami szektorba a nyóc százalék. sztem is gáz, h nem tudjuk, h azt mikor és hogyan írják jóvá. Na de a többi spekuláció. Kell a pénzem nekik? szerencse, h a magánnyugdíjpénztárak bekeretezik az ezreseket, és mennek a falra. Amit a ti érvelésetekben nem értek, az az, hogy miért bíztok egy átláthatatlan tulajdoni viszonyokkal rendelkező magáncégben, amelyik bármikor becsődölhet, eltűnhet a pénzünkkel, mint a magyar államban, ami bár, mint tudjuk, egyik kezével ad, a másikkal elvesz, mégis emberi számítás szerint lényegesen stabilabb, hoszabbéletű szervezet, mint bármely magánnyugdíjpénztár. Az én pénztáram 10 év alatt 4x váltott nevet, és jó részét eltőzsdézték a pénzemnek. Lehet, h szánalmas kádári-kispolgári attitűd, de én bizony jobban bízom a mindenkori magyar államban (gyurcsányokat is beleszámítva időnként), mint magáncégekben. Ez gáz? Tudom, h szerintetek az, de miért is az?

bass.gitár 2010.10.18. 18:12:50

@kisa:

Kihagyok egy kis időt, és ekkora változások mennek végbe? Mi zajlik itt, új tagok a láthatáron?

tolsztoj 2010.10.18. 18:13:11

@BushDoctor:
kevesebb elfogultság segítené a tisztábban látást - dehát ha nem akkor nem....!

kisa 2010.10.18. 18:13:45

@Lámpavas: Mondjuk te kapsz havi 100ezer fizut, és van 1milla megtakarításod. Erre valaki azt mondja, hogy oké, most egy kicsit nem te kapod a fizut, mert nekem van rá szükségem. Na? Rezsit fizetned kell, kajálni kell, így aztán a megtakarításodat szépen föléled.
Most ezt konvertáld át arra, hogy te=magánnyugdíjpénztár. És akkor rá is jössz talán, hogy mi ebben a nagyon átgondolt csődbe vitel vagy államosítás vagy nevezd, aminek akarod.

Lámpavas 2010.10.18. 18:14:09

@murunga:
"A magánnyugdíjpénztárak 1999 és 2008. közötti, vagyonnal súlyozott éves nettó pénztári átlaghozama +5,7 százalék volt."

"Átlagos éves december/december infláció az elmúlt 10 évben: 6,45 % (az átlaghozamokkal azonos módon, az 1999-2008. évekre számítva)."

-0,75% reál hozamot produkáltak 10 év alatt.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:14:14

@murunga:

Milyen igazad van, birkanép vagyunk. Erre te is igazán jó példa vagy!

EMU 2010.10.18. 18:15:08

Nincsenek kétségeim, hogy el fogják lehetetleníteni a magánnyugdíjpénztárakat és ezzel fognak az visszalépésre kényszeríteni. Más meg felőlem élhet a habos babos árvalányhajas narancsvilágában, de ha nem gond, magyar politikusnak nem hiszek, belőle semmiféle közérdekű jót nem nézek ki, még ha fülkeforradalom is emelte piedesztálra és soha a büdös életben nem hazudott, saját bevallása szerint.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:17:04

@lázár jános a fidesz segglyuka:

"Budapest újra a NEMZET része. Végre nem egy vízfejű koszos komcsi Budapest, hanem egy élhető polgári város."
- Mikor cseréltétek ki a lakosságot? A szomszédaim ugyanazok.

"Hamarosan eltűnnek a kátyúk, amiket Demszky hagyott maga után"
- Tarlós míg Óbuda vezetője volt, 1 méter utat sem újított fel.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:17:09

@Truth-Love:

Te meg simán benyelted az elmúlt években a balos megszorításokat. Te sem vagy jobb, mint a Fidesz-birka, téged MSZP-birkának hívnak!

Lámpavas 2010.10.18. 18:17:17

@kisa:
Évi 360 milliárd 5%-a az évi 18 milliárd forint, amit maguknak vonnak le a Te nyugdíjadból. 15 éve. Talán most tetszik valamit elővenni az elsíbolt pénzből...

Sziszifusz 2010.10.18. 18:17:18

@EMU: Na én meg magyar kapitalistának nem hiszek, belőle semmiféle közérdekű jót nem nézek ki, még ha a globalizmus eszméje emelte is piedesztálra, és a közjó javát akarja, saját bevallása szerintm

DrCinizmus 2010.10.18. 18:18:51

@tolsztoj:

Kevesebb elfogultság? Ha ha ha...miről beszélsz? Ez itt Magyarország tele elfogult, irigy, örök elégedetlen birka magyarral. Ne álmodozz! :)

EMU 2010.10.18. 18:20:01

@Sziszifusz: Nem összeesküvés-elmélet. Mitől volna az, ha ki van zárva, hogy bármiféle magyar politikusnak akár a kérdését is elhiggyem? Mitől olyan biztos mindenki, aki simán benyeli, hogy ezentúl puszira, könyveletlenül fizetget az (magyar!) államkasszába, hogy azt viszont fogja látni? Hogy az, ami jelenleg maradhat a számláján, arra nem jön-e meg az étvágya ugyanazoknak, akik először törvényileg köteleznek a magánynyugdíjpénztári befizetésekre, majd egyik pillanatról a másikra ráteszik a kezüketet, és erőből kijelentik, hogy fizetnem kell továbbra is, de oda nem fog megérkezni, ahova szánom?

bass.gitár 2010.10.18. 18:20:13

@Drgomor:

Figyelj. A hírdobozt napokig be sem szoktam kapcsolni. A rádiót már a fene eszi meg. Újságra nem költök, minek? Az interneten egy-két oldalt elolvasok, de a politika esetleg helyi szinten érdekel. Remélem, az nem tilos. Itt se olvastál tőlem semmit hónapok óta, rátok se nyitottam az oldalt!
Most zsebbe vágó dolgokról van szó, és hidd el, piszkosul utálom, ha valaki a zsebemben turkál!
A magánnyugdíj-pénztárak sorsa jelenleg nem érdekel! Arról megy a szöveg mindegyikőtök részéről. Tőlem ott eszi meg a fene őket, ahol vannak. Nem érdekelnek. Érthető?

Lámpavas 2010.10.18. 18:23:36

Az SZJA csökkentésből származó pénz persze jól jön. Pedig azt is a patásorbán csinálta!
Visszautaljátok az államkasszának?

Sziszifusz 2010.10.18. 18:23:48

@EMU: 1. azért összeesküvés elmélet, mert úgy kezdődik, hogy HA...
2. Igazad van, nincs garancia az állami gondoskodásra túl az államon magán. A magáncég esetében viszont szintén nincs garancia.
3. Ugyanígy erőből lett kijelentve, h nekem kötelező volt belépnem a magánnyugdíjpénztárba

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:24:07

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Azt azért tudod, hogy áprilisban a rendőrség állománya sem lett lecserélve.

Maszopos gerinctelen pribékek őrzik éjjelente az álmodat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:25:11

@Várúr: Tehát Gyurcsány hazudott. Orbán csak megismétli a Gyurcsány által elmondottakat.

Gadget 2010.10.18. 18:25:13

@tolsztoj: Te hülyézel le bárkit is?!
Fogalmad nincs miről beszélsz.
Azt a 30 Milliárdot az APEH tőlem szedi be, és azért mert magánnyugdíj pénztári tag vagyok átutalja a magánnyugdíj pénztárnak az ÉN pénzemet amit TŐLEM szedett be. A TE pénzedet amit TŐLED szed be, az állami nyugdíj alapba utalja, mert te nem vagy magánnyugdíj pénztári tag.
Semmi közünk egymás megtakarításaihoz. ÉN nem a kapok a TE pénzedből és TE sem az ENYÉMBŐL.
Eddig, mert most valaki eldöntötte, hogy én vagyok a bűnöző, mert betartottam a törvényt amikor beléptem a pénztárba és az én megtakarításom mehet a levesbe.
"Magyarország én ezért szeretlek" :(

EMU 2010.10.18. 18:25:32

@Sziszifusz: Abban bízol, akiben akarsz, de ezt a lehetőséget a fidesz is hagyja meg nekem. És nagy bajban vagy így, hogy magyar kapitalistának nem hiszel, mert akkor az egész felcsúti érdekkör, aki most éppen hatalmon van a másikkal szemben, ugyanolyan bűszervezet, mint az elődje. Mond ki, hogy kikéred magadnak, ha egyik bűnszervezet szarik a szádba, a másiktól viszont remekül viseled, sőr repetáznál is. Ez is a saját döntésed. Csak a fidesz hagyja meg az enyémre is a lehetőséget, aztán felőlem úgy feszülhetnek egymásnak a fülkeforradalmárok meg a bolsevisták,hogy kő kövön nem marad, azt én leszarom, hülyék mindenhol vannak, akiket el tud kábítani egy alapjában véve hazugságok garmadára szövetkezett bűnszervezet, ami pártnak hívja magát.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:26:48

@bass.gitár:

Ó, én mindent értek, hidd el! Ne félts te engem, inkább mentsd a pénzed és szaladj, mert a zorbán elveszi még az aranyfogad is!

Rwindx 2010.10.18. 18:28:41

poszt: "... ha a nyugdíjbefizetéseinket odaadjuk az államnak... az összes, öregkorára félretett pénzét odaadni..."

Ezt gondold végig újra. Többtucat olyan poszt jelenik meg egymás után amiben a posztoló kifejti hogy fingja nincs a nyugdíjrendszerbe befizetendő járulékokról. Ez szándékos? Legalább utánanéznétek, ha nem akarjátok magatokat teljesen hülyének nézetni... kb 5 perc és rájössz hogy az mnypbe csak egy kis része (kb negyede) kerül a nyugdíjbefizetéseidnek, a nagy része továbbra is az államhoz megy.

EMU 2010.10.18. 18:29:35

@Sziszifusz: A magánnyugdíjpénztárba kötelezően ugyanaz a csóka léptetett be téged, aki most lenyúlja a befizetéseid. Nekem nincs ezzel problémám, eszerint számolok az eddigi megtakarításaim sorsával, ellenben te még álmodhatsz tovább.

murunga 2010.10.18. 18:30:58

@lázár jános a fidesz segglyuka:
zseniális, pörkölj tovább Jani!!! :DD

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:31:15

@lázár jános a fidesz segglyuka:

"A többség már döntött, a választók többsége 2/3-a a változásra, az új rendre szavazott."
- Maradjunk annyiban, hogy a mandátumok 2/3-át szerezte meg a kormánypárt.

Rá Dios 2010.10.18. 18:33:02

@stratez:
Olvaslak itt, olvaslak ott, olvaslak mindenütt. Eleinte aggódtam érted, de már megnyugodtam:
Nyugdíjad ugyan nem lesz, de - tuti forrásból tudom - "...tied lesz a mennyek országa".

PS: Ha segítség kell, tudod kinek telefonálj....

kisa 2010.10.18. 18:33:06

@Lámpavas: Magánnyugdíjpénztár 13 éve van. Miről beszélsz?
Amúgy működési költség MINDENHOL létezik. Szerinted az Apeh - bocsánat Napeh vagy mi - nem von le az állami befizetésekből?
És persze engem az érdekel, hogy láttam, ahogy az ÉN pénzem évről-évre gyarapodik. Kaptam elszámolást, korrektül befektették, a többi nem érdekel. Hosszú távon jól jártam volna. Meg főleg a gyerekeim, ha idő előtt elpatkoltam volna. Szóval ne magyarázz, hogy jobb az állami, mert nem. Vagy azt is örökölhetik a kölkök?

Gáborom 2010.10.18. 18:33:15

Szerény véleményem szerint ekkora baromságokat nem kell beleírni az internetbe bele.Elég kiülni az öregasszonyok közé, akik Mátyás királyt mesehősnek tartják, ők szoktak efféléket böfögni, meg azok, akik ezeket a szájukba adják.
A magánnyugdíjpénztárakat meg kell hagyni persze azoknak, akik szeretik meghozni a saját döntésüket, aztán ha majd jól megszívják, akkor az államtól várják a segítséget: lásd MÁV Biztosító, befuccsolt ingatlanbefektetések, stb.

Várúr 2010.10.18. 18:35:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Konok vagy, netán szövegértési problémákkal küszködsz, de merő udvariasságból válaszolok. Gyurcsány hazudott, hogy nem kell az IMF-kölcsön, majd felvette és eltapsolta. Orbán azt "hazudta" hogy nem kell az IMF kölcsön - majd nem vette fel.

murunga 2010.10.18. 18:35:30

@Lámpavas: persze, meg néhány el is tűnt vagy felvásárolták a nagy piaci konszolidációban. elhiszem, hogy ezek az átlagszámok. azonban számokkal lehet szépen zsonglőrködni megrendelőtől és céltól függően...

murunga 2010.10.18. 18:36:47

@Drgomor: látom a lényeget te is felfogtad.

Gáborom 2010.10.18. 18:37:21

Örökölhető a magánnyugdíjpénztári megtakarítás, kérdés azonban,hogy mennyi az annyi. Már a válság előtt volt huhogás arról, hogy közel sem hoznak annyi hozamot, mint amire számítottak.
Persze a semminél több, de az eredeti cél a nyugdíj lenne, márpedig ha ez állati kevés lesz ebből, akkor megint az állami segítség fog kelleni.
Szerintem ezért nem jó a magánnyugdíjpénztár, én vissza fogok lépni az államiba, viszont meghagyon az önkéntes kiegészítő magánnyugdípénztári számlámat.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:37:45

Egyik oldalon: "nemzeti ügyek kormánya", "forradalom" illetve "csak mi vagyunk a jók, más szar" és hasonló bájos gondolatok, a másik odalon meg: "jaj, úristen, fussunk gyorsan, mentsük a pénzünket, mer elveszi a zorbán, jajjajaj..."

Igazán nagyon szórakoztató nép ez a magyar!

murunga 2010.10.18. 18:39:47

most simán bedönthetik a pénztárakat.
állami nyugdíjpénzeket ki is pörgeti gyerekek?

telekomadó is érdekes lesz, azok a cégek nem lacafacáztak, hanem egyből az EU-hoz fordultak, na majd meglátjuk - az legyen a vállalatok gondja.

Várúr 2010.10.18. 18:40:08

@kisa:
Ez a mantra, hogy magánnyögdíjat az utódok örökölhetik. Hát hogyne, mint a befuccsolt MÁV Biztosító befuccsát, a VWM Lízinget, a Globex tizmilliárdjait, és így tovább. Utána lehet pereskedni és az államnak nyíni. Már aki megéri, merthogy pár ezren már a Globexes befektetők közül is kihaltak...

Mike Rosoft 2010.10.18. 18:41:14

LáJáaFiSe! Felnézek rád, iszom szavaidat. Nélküled eddig nem tudtam ki vagyok, hova tartok. Érzem, TUDOM,hogy eddigi életem elhibázott lépések sorozata volt csupán, de csillogó tekinteted, őszinte szavaid újra lángra gyújtottak, követlek ezentúl, bármerre is visz az élet :D

Walter Melone (törölt) 2010.10.18. 18:42:01

Évek óta ezt ugatom!

Ezek a kommunisták bazdmeg!

Sok hülye jobber meg azt hitte a jobboldaliság=KOMMUNIZMUS.

Lófaszt!
Jó reggelt kívánok!

bass.gitár 2010.10.18. 18:42:17

@Drgomor:

Képesnek tartanám rá, ha lenne!
De nekem nincs! Jöhetnek a fityeszesek aranyfogat keresni, innen üres kézzel mennek!

Peter T. Sinclare 2010.10.18. 18:42:59

@Sziszifusz: a magasabb hozam magasabb kockázattal jár.

bass.gitár 2010.10.18. 18:43:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Végül is a saját adóját alaposan lecsökkentette. No, meg a haverokét.

Fideszman 2010.10.18. 18:43:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Látom te vagy itt a legnagyobb komcsi elvtárs, megígérem, hogy a példaképed Hagyó Miklós mellett fogod ülni az életfogytiglanodat te nemzetellenes hazaáruló gyurcsányista vörös tolvaj.
Budapest lakosságát senki nem cserélte ki, de a zemberek változnak, és most végre jó irányba történt ez a változás. Budapest 20 év rabság után végre felszabadult, nem kell úgy kimenni az utcára, hogy bármikor jöhet egy gyurcsányista rendőrhorda és szétveri a békés fejed. Nem kell kordonok közé szorítani a Kossuth teret, végre gyerekek játszhatnak ott ahol a gyurcsányi diktatúrában békés zemberek közé lövettek. A komcsi tévészékházat bármikor békésen felgyújthatod, nem fognak többé rendőrök zaklatni. Bár úgy tudom, már minden komcsit eltakarítottak onnan. Azt hiszem az elmúlt hónapban csak 1 ellenzéki tolvaj tehette csak be a lábát az estébe. Egyébként Szíjjártó megy oda sokszor, egyszer hallgasd meg tanulhatnál tőle.

Gyáli úr 2010.10.18. 18:44:05

Ez volt az első körülbelül értelmes poszt ezen a blogon (amit olvastam), kár, hogy a posztoló konstans színvonalon hozza a menstruáló rinocérosz sértett és dühös stílusát.

Walter Melone (törölt) 2010.10.18. 18:46:20

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Te milyen drogot tolsz? Ez gyönyörű, adnál el belőle, hátha én is tudnék ilyeneket írni tőle?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:46:44

@Lámpavas:
Ebből a 18 mrd Ft-ból tartják fenn az ügyfélszolgálatot, az informatikát, fizetik a saját alkalmazottaik után a járulék- és adóterheket, stb).
Hogy sok-e, vagy kevés, az nézőpont kérdése.
Önmagában 18 mrd Ft nagyon sok. Ha ezt 2 millió pénztártaggal elosztjuk, akkor az 9000 Ft/év/fő.

Mennyi a Nyugdíjfolyosító éves teljes költségvetése? Csak a működési, nyugdíjkifizetések nélkül?

Peter T. Sinclare 2010.10.18. 18:46:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sajnos nem. Akik nem mentek el szavazni, és ott nem érvénytelenül szavaztak, azok a végeredményt támogatták, aki meg nem jogosult voksolni, az nem is minősül választópolgárnak.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:47:02

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Olyan büszke lennék magamra, ha ilyen magvas gondolatokat tudnék szórni itt az éterbe,mint kegyelmed. Igazán semmi elfogultság, csupa értelem és intelligencia.Le vagyok nyűgözve! A neved pedig igazán beszédes, rólad is sokat mesél. Brilliáns!

plb 2010.10.18. 18:47:47

Magyarországon addig volt jó világ, amíg Kádár élt!
Meghalt Kádár, meghalt Magyarország!
A krumplileves legyen krumplileves. A nyugdíj legyen állami!

murunga 2010.10.18. 18:48:37

@Walter Melone: népnemzeti kender lesz az a mátra déli lejtőiről...

Martian (törölt) 2010.10.18. 18:48:38

Egy dolog, hogy a kötelező magányugdíjpénztárak rendszere már a kezdetektől fogva reformkommunista marhaság volt... az meg egy másik, hogy ezt milyen módon változtatják most meg.

Szerintem az a "magán", amit úgy és akkor fektetek be, ahogy jónak látok... a többi csak a mezőgazd. dolgozó vakítása.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:51:02

@Walter Melone:

Neked jobb anyagod van, ahogy itt olvasgatlak...

kisa 2010.10.18. 19:00:22

@Várúr: És amelyikek nem fuccsoltak be? Az a 10-15?
De erre majd térjünk vissza 15 év múlva - már ha lesz még magánnyugdíjpénztár addigra. Én attól tartok, hogy nem lesz.
Ennyi, és nem több. Nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy szar, mert a saját szememmel láttam minden évben, hogy nem az, és annak jobban hiszek, mint neked. Én se foglak tudni meggyőzni, hogy nem szar, mert nyilván nem véletlenül hagyatkozol a jóságos állambácsira, aki majd fizeti neked a nyugdíjat. Úgyhogy ezen kár is vitázni.
Én rablásnak érzem, amit a kormány művel, és ha jobban belegondolnál, akkor talán - mivel nem vagy benne érintett - te is belátnád, hogy az. De mivel fideszelfogult vagy, még azt is elhiszed, hogy ez nem rablás, sőt direkte jót tesznek velem.

Buczella Sándor 2010.10.18. 19:11:10

@Gadget:

Korrekt levezetés, bár szerintem tolsztoj nem érti meg, hiszen neki az ECHO tévén megmondták a tutit.

A szomorú, hogy a szakértő és társai valószínűleg sok minden másról is elmondják szakértő véleményüket, és az (egészből semmit nem értő) emberek igazolva látják a baromságot, ami a kis fejükben összeállt.

Magyarország, én nagyon sajnállak!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 19:12:21

@Peter T. Sinclare:

Örülök, hogy ilyen magasnak érzed a Fidesz támogatottságát. Megnyugtatlak, nem ilyen magas. Már a Fideszesek körében sem!

Ezt a Nemzeti együttműködést Megtestesítő Személy is észre fogja venni, és akkor fogják átalakítani a választási rendszert, mert félni fognak a zakótól.

tcom 2010.10.18. 19:13:56

Teljesen egyet értek a post írójával. Annyit megemlítenék, hogy ezt a stílust, ezeket a módszereket a nép választotta. Ha a magyar népen múlna holnaptól indíthatna a Fidesz egy népszavazást, hogy vissza álljon-e a régi rendszer, alkotmányostul, MSZMP-től, Hazafias Népfrontostól, Munkásőrségtől. A Fidesz eddigi "fejlődésébe" ez is beleférne.

Természetesen az első vezér-titkár helye szent. A Hazaifas Népfront alelnökei ott ülnek a Fideszben, vagy delegálta az AB-be. Kövér Elvtárs mehetne vissza az MSZMP Politikai Kutató Intézetébe, ahol kezdte, de ma már természetesen nem csak lótifuti lenne. A KB titkárokat a két tapasztalt volt tag Poszgay és Szűrös választaná ki maga mellé. Szájer és a többi egykori párttag előkereshetné újra a kis piros könyvet. Szita Karcsi írhatna III/3-as jelentéseket, és még Vikidál Gyulának is lenne újra helye Orbán mögött a Felvonulás téren stb. Szijjártó Peti lehetne az első Pajtás, Tóni az legfőbb kisdobos.

Merjünk nagyok lenni!

tolsztoj 2010.10.18. 19:19:38

@Drgomor:

Én álmodoznék?, na ez jó vicc - persze nem ismerhetsz - még mindenféle blogokról sem - csak ha elolvasnád néhány hozzászólásomat, akkor eszedbe sem jutna álmodozónak nevezni....
Mindenesetre, amennyiben legalább a legértelmesebb rétegek között nem lesz egyetértés, addig ebből az országból nem lesz soha semmi...
Objektívan azért meg kell említeni az "oszd meg és uralkodj" módszert, amit a törökök óta, mostanáig remek hatásfokkal alkalmaztak ránk mindenféle "globalisták".
A magyarság megosztottsága remek tükre ennek a régi elvnek...

Archer76 2010.10.18. 19:24:01

@lázár jános a fidesz segglyuka: sok a komment nem is folynék bele, de amilyen stílusban és oltári nagy ostobaságokat írsz /teljesen mindegy melyik oldal híve vagy/, hogy feltételezem ezt diktálnod kellett.

nem nemsiker_s 2010.10.18. 19:24:42

Ezek a posztok mind arról szólnak, hogy Zorbán kommunista.
Hát megsúghatom, az emberek nagy részének nincs gondja a baloldali nézetekkel. Amivel gondjuk volt, az az, hogy az elmúlt 8 év kormányzása, a baloldali retorikáról, és ambivalens módon a neoliberalizmus alkalmazásáról szólt.
A választóknak az nem tetszett, hogy olyan politikusok kormányoztak, akik álszent módon baloldalinak vallották magukat, de a saját és mások zsebe tömködésén, és a multinacionális nagytőke feltétel, és ellenszolgáltatás nélküli (az ellenszolgáltatás alatt a valós nyereségarányos profitnak megfelelő teherviselést értem, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a kitermelt nyereséget nem viszik ki trükkös módon az országból,) kiszolgálásán kívül, (amiből a politikusoknak lehetett ugyan haszna, de a költségvetésnek nem) nem csináltak semmit.
Akik ezeket a posztokat írják, azt hiszik, hogy az előző kormány a baloldaliságába bukott bele.
Nem hiszem, ellenkezőleg, az elvtelen, és korrupt attitűd az, ami a vesztét okozta.

Knorr 2010.10.18. 19:25:10

@lázár jános a fidesz segglyuka: te a legsötétebb kommunista érát idéző propagandát nyomatod itt....

Knorr 2010.10.18. 19:26:26

www.stop.hu/articles/article.php?id=581939

Most azonban itt a "Gyurcsány-korszak újratöltve", hiszen ugyanazt próbálják elkövetni, mint korábban, csak most nem az egészségbiztosítási, hanem a magánnyugdíjpénztári rendszert akarják privatizálni - fogalmazott Szijjártó Péter, aki szerint ezzel külföldi befektetőknek akarják átjátszani magyar emberek nyugdíjcélú megtakarításait. "Ez pedig gyakorlatilag nem jelent mást, mint az idős emberek nyugdíjának ellopását" - tette hozzá. Közölte: a Fidesz ezt nem hagyja.

a fidesz még ezt hazudta 2009ben, most hogy ők VALÓBAN el is lopják tapsikolnak nekik a birkák.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.10.18. 19:26:27

A Matolcsy matek tanárjának is szétrúgnám a picsáját, hogy nem tudta megbuktatni ezt a számtanharcost...

tcom 2010.10.18. 19:27:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A választási rendszer átalakítása veszélyes. Ha úgy alakítják át, hogy amennyiben nem a Fideszes jelölt győz, akkor is a Fideszes jelöltnek kell győznie, akkor igen. De ha a népszerűségük csökken, akkor a változtatások a hátrányukra lenne. Látható az MSZP-nél, hogy a pénzt felélték, a támogatók elpártoltak egy vesztestől. Ugyan ez megtörténhet a Fidesszel is.

Szerény véleményem szerint mivel Orbánék csak a tüneteket kezelik, a fő problémához nem mernek nyúlni, ezért várható a bukás. A nélkül, hogy ne alakítsák át az ellátó rendszereket, hogy ezeken ne spóroljanak nem lehet. A nyugdíjak aránya a költségvetésben folyamatosan emelkedik, mivel növekszik a számuk, az aktív keresőké csökken. Az 1 millió munkahelyre nincs az országban valamiféle képzettséggel bíró, termelő munkaerő. Utcaseprő már nem kell.

Buczella Sándor 2010.10.18. 19:31:19

@kisa:

Valóban kár győzködni bárkit is, hogy ez lopás, márpedig az.

A következő lépés a bankszámlák megcsapolása lesz, hiszen "attól kell elvenni, akinek van".

A forradalomban mindent szabad!

tcom 2010.10.18. 19:33:33

Viktor is tudja mit kéne tenni, illetve tudja, hogy egyszer valakinek meg kell tennie:

1. Előbb utóbb kell tenni valamit a nyugdíjakkal, a nyugdíj rendszerrel. Hogy most, vagy kihúzza az ország még 8-10 évig az kérdéses. De aki rálép a nyugdíjasok kisujjárra az bukik ebben az országban.

2. Az egészségüggyel is kezdeni kell. Mivel az elöregedő társadalom egyre betegebb, az ellátások egyre drágábbak, a munkaerőnek előbb utóbb többet kell fizetni, ezért elengedhetetlen lesz kiszervezni ellátásokat, szolgáltatásokat, és növelni az ellátások önrészét, az igénybe vételkor. Ez is fájdalmas lesz.

3. Muszáj olcsóbban működő államot létrehozni. De ez Orbánéknak nem fog menni. Tapasztalat, hogy a létszám csökkentést előbb- utóbb az erős lobbi miatt feloldják, így hamar vissza töltődik az állomány. Már a 3 éves kisfiam is nevet, ha azzal traktálom, hogy ettől kezdve megszűnik a korrupció.

DrCinizmus 2010.10.18. 19:35:34

Vicces, hogy akik az elmúlt rendszer meg a szoci semmittevés éltetői voltak most itt kommunistáznak...igazán bájos! Na nem mintha a "forradalmárok" és a "nemzeti ügyek kormányának" kicsit sem elvakult hívei jobbak lennének...

bigthereal 2010.10.18. 19:40:24

nem sok fogalmatok van a gazdasági folyamatokról...

tcom 2010.10.18. 19:41:11

Fontos az is, hogy az eddigi intézkedésekkel (népnemzetiesen: akciótervek) cseppeket spórol az állam. A jövő évi adó bevétel csökkentést az extra adók, és a magán.nyugi ellopása teszik lehetővé. Ez semmi. Ezt bárki megtehette volna.
Ha 3 , vagy x év múlva kénytelen lesz az állam visszavonni az extra adókat, akkor egy nagy űr támad a költségvetésben, amit csak a zemberekkel lehet megfizettetni. Ott vagyunk ahol a part szakad, csak elűztük a munkahely teremtő multikat és megszüntettünk néhány tízezer munkahelyet, az ország gazdasága nem fejlődik, az adóbevételek csökkennek stb. Csupa negatív hosszútávú kilátás. Igaz, a politikusok csak 4 években gondolkodnak. Orbán dupla vagy semmije kitarthat még 3-4 évig, de előbb utóbb jajj lesz a nyugdíjasoknak.
süti beállítások módosítása