201-62
2011.02.16. 00:27
Kedden, azaz 2011. február 15-én délelőtt fél tíz után kicsivel, kezdetét vette az új alkotmányt előkészítő határozati javaslat parlamenti vitája. Ma és a héten végig ez folytatódik tovább, utána néhány nap részletes vita, megszavazzák, majd előreláthatóan ugyanez a menetrend magával a tényleges alkotmánnyal. A végleges céldátum április 18., vagyis ha minden igaz, 62 nappal az első tárgyalás utánra kéne egy elfogadott verziót elkészíteni.
Na most.
Itt van a gépemben a régi szép időkből (Gyurcsány-Bajnai-kormány, fujj) egy olyan nevű mappa, hogy szakdolgozat. Ennek a mappának a legelső dokumentuma, tervvázlat címmel 2008. október 5-i keltezésű, de akkor már persze néhány hete folyt az ötletelés. Az utolsó doksi, a végleges, 2009. április 24-én lett utoljára módosítva. Vagyis az első és az utolsó betű leütése közt - egy halom kutatással, hónapokon keresztüli könyvtárban üléssel, néhány írással eltöltött, egyébként fantasztikusan élvezetes éjszakával, meg persze bejártam egyetemre és még dolgoztam is - 201 nap telt el.
Hát nem tudom. Az teljesen biztos, hogy a diplomajegyem és a szakdolgozatom borzasztó fontos volt számomra. De az a saját hazám alkotmánya is. Igazán megtisztelhetnék annyival az illetékesek az országot és az alkotmányt, hogy nem csak egy kicsivel kevesebb, mint harmadannyi időt fordítanak a kidolgozására.
· 4 trackback 132 komment
Címkék: egyetem alkotmány idő
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Személyre szabott alkotmány 2011.02.16. 16:15:31
Trackback: 201-62 2011.02.16. 15:32:33
Trackback: Most törlik fel Magyarországgal a padlót... 2011.02.16. 14:41:15
Trackback: Alkotmányt akarok! 2011.02.16. 07:31:38
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Furamadár 2011.02.16. 15:03:32
De a posztoló sem nettó 201 napot töltött a dologgal...
Furamadár 2011.02.16. 15:04:44
strappa 2011.02.16. 15:05:40
A rendszerváltás óta kb. mindegyik kormány gyártott saját alkotmánytervezetet, tudományos műhelyek állandóan foglalkoztak a kérdéssel.
A fidesznek is volt 8 éve ellenzékben ilyenekkel tökölni.
Aztán nem frissdiplomás jogászok adják az irányt (ha már szakdolgozatokkal példálózunk), hanem jellemzően jó ideje alkotmányjoggal foglalkozó emberek, mint például a Pázmányon másfél évtizede alkotmányjogot oktató Salamon.
Hogy tovább romboljam az illúziókat, a 89-es, mondhatni szabályozásában új alkotmány se évekig készült.
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.02.16. 15:06:22
csoko20 2011.02.16. 15:12:30
És mi van ha már készen is van?!
Ami kicsit gáz, tekintve, hogy még csak ezután küldik ki a zembereknek a kérdőíveket.....:(
TIN modell (törölt) 2011.02.16. 15:12:45
"Anyád! A szúnyogok
Kill the radical
Béralku
Tudják ezek az emberek, hogy hogyan zajlik egy béralku?
Michael Knight
Don Quijoték
Viktor, kormányozni kellene végre, és nem Don Quijoteként háborúzni a semmi ellen.
Gulyás
201-62
Én 201 nap alatt írtam szakdolgozatot, a kormány 62 alatt új alkotmányt fog.
Vincent
A köztévés selejt bosszúja
Mi tudja vajon ennél jobban növelni ennek a hatalomnak a rezüméjét, ha nem a pártállami, kontraszelektált intézmények?
Tóta
Buzik nélkül a nemzet félkarú óriás
A legkényelmesebb az volna, ha Ahmadinezsádhoz hasonlóan kijelenthetnénk, Magyarországon nincsenek is homoszexuálisok.
Egyenlítő Pénzszagra gyűl az éji vad
A szándék eleve nyilvánvaló volt: kilóra meg kell venni a külhoni magyarok szavazatát.
Vv
Cigányok, cigányok, cigányok
Vona Gábor kénytelen volt magára húzni a gárdamellényt, mert cigányozni abban lehet a leghitelesebben."
Gulyás, Tótawé, Vincent, Véleményvezér -a szokásos uszító, szélsőséges, kórosan hungarofób bloggerek.
De jó, hogy már csak ezen a piciny szemétdombon szennyeztek ... :)
ruhaszarito 2011.02.16. 15:14:08
Felhozhatnam az enyemet peldanak (meg az akkori evfolyamunkbol barkit) 140 oldalas volt, mindenfele levezetessel, analizissel, komplett tervrajzokkal, amikbol meg is lett epitve a dolog es ma is mukodik. :)
Ha valaki tovabb irja, csinalja, nem mintha problemam lenne vele, csak ne allitsuk be valami nagy merfoldkonek, amihez viszonyithatunk barmit is.
Egyebkent meg nagyobb kaliberu feladatokat, komplett doksival a munkahelyemen rovidebb ido alatt kell megoldani, mint az emlitett 14 het :)
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:18:05
Akkor aztán tényleg soha a büdös életbe nem változna meg az, amit nagy hirtelen a rendszerváltáskor összehoztak, úgy hogy az orosz katonák teljes létszámban itt állomásoztak még.
strappa 2011.02.16. 15:18:22
A kérdőívekben megfogalmazott kérdések terjedelmükben nem sokat fognak hozzátenni (vagy elvenni) az új alkotmányhoz.
Szakaszszámot tekintve talán csak néhány százalékot tesz ki az ott megfogalmazott kérdéssor.
Bilux67 2011.02.16. 15:25:09
Ez esetben volna rá esély, hogy hozzáértő kezéből származzon az új alkotmány.
sorokinV 2011.02.16. 15:26:56
Egyrészt köbő 20 éve dolgoznak az új alkotmányon, másrészt majd háromnegyed évig írni 50 oldalt vicces. Roppant gyenge teljesítmény, jól mutatja mennyire nem sikerült semmit elsajátítanod 5 év alatt.
mrgumby1 2011.02.16. 15:29:18
ehhez képest meg kellett lepődnie, mikor felkérték májusban, hogy irkáljon az egyik minisztérium számára tv. tervezeket, hogy a fiókokban csak hatalmas arcok lapultak, semmi más.
mrgumby1 2011.02.16. 15:33:44
A Magyar Alkotmány se nem szar, se nem kommunista. Nagyon jól működik. A dinamizmusát pedig az Alkotmánybíróság adja, aki alkotmány értelmezéseivel, döntéseivel élővé teszik, aktualizálják, és kibontják.
Éppen ezért röhej, hogy azok nyirbálják az AB-t, akiknek most olyannyira fontos az új Alkotmány.
Zárójelben természetesen semmi elvetendő nincs abban, hogy legyen új Alkotmány, de azt is tudnia kell a tisztelt nagyérdeműnek, hogy egy Alkotmány sehol nem egy sima törvény, amit csak úgy lehessen módosítgatni. Számos technika létezik, ami az alkotmányok stabilitását garantálják.
Módosításkor a lényeg épp a konszenzuson van. 89ben még elképzelhetetlen volt h egy párt kapjon kétharmadot, így úgy gondolták, hogy az alkotmány módosításához széleskörű egyetértés lesz majd szükséges. már nem kell, a nép ugye már mindenre megadta a támogatását.
igazi hős 2011.02.16. 15:36:35
strappa 2011.02.16. 15:38:43
Akár még így is lehet.
De azt tegyük hozzá, hogy a Fidesz most összesen kétszer annyi törvényt fogadott el az első 10 hónapjában, mint az azt megelőző 5 kormány közül bármelyik. Vagyis bőven lehetettek olyan területek, amelyekhez vontak be külső munkaerőt.
Furamadár 2011.02.16. 15:39:23
strappa 2011.02.16. 15:41:24
Igen? És 89-ben az ezt eldöntő nem szabadon választott parlament és a senki által meg nem választott Ellenzéki Kerekasztal mögött milyen legitimáció állt?
Annál most Orbánék sokkal nagyobb társadalmi bázist tudtak felmutatni.
Blogger Géza 2011.02.16. 15:43:05
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:43:13
Ha most nem teszik meg, soha senki nem fogja.
Az alkotmánybíróság szerepének megnyírbálásának én sem örülök. Azokból volt rá szükség, hogya a milliárdos pofátlan végkielégítéseket visszaszedjék. Ennek ellenére nem értek ezzel egyet, pont azért amit leírtál, miszerint nem lehet csak úgy módosítgatni semmilyen okból kifolyólag.
De változtatásra szükség van.
A jelenleg felmérhető változtatásokban pediglen semmi félelmeteset, visszatetszőt nem látok.
mrgumby1 2011.02.16. 15:43:41
korábban (20 évig) a törvényalkotási folyamat az hétmilliárd egyeztetést igényelt, tárcán belül, tárcák között, igazsagugyi miniszteriummal, civilekkel, tarsadalmi szervezetekkel, stb.
meg mindig igenyelne, de magas ivrol van teves a jogalkotasi tv-re nem egy esetben, ill. legtöbb esetben nincs tárcák közti köröztetés sem.
korábban volt olyan államtiktár, aki az istennek nem tudta átverni a tv. tervezetet a sajat kormanyzatan, mert szakmailag nem értettek vele egyet, pl. egy masik tarca.
most ilyen nincs. gondolhatod, hogy a mindenre felhatalmazott kormany majd nem lesz tökéletes egyetertesben a kiadott paranccsal?
ez viszont félő, hogy nem a hatékonyságot erősíti, hanem a megalapozatlanságot, és szakmaiatlanságot. lásd pl. médiatörvény.
Link Elek 2011.02.16. 15:44:42
rad csak ervenyes lesz.
ha nem tetszik eltakarodhatsz.
Gera 2011.02.16. 15:45:21
Nem hittem volna, hogy még van ember, aki ezt elhiszi.
csárli hárper 2011.02.16. 15:45:25
a poszter csak annyit akar mondani hogy már megint csak összecsapják, toldozzák-foldozzák, aminek semmi értelme, arról nem is beszélve hogy a zembereket meg se kérdezik, vagyis valami haveri nyomda kiküld valami kérdőívet, amit ugye mindenki megkap nem csak a listán szereplő hű káderek (igaz kubatov elvtárs?)na de az milyen már hogy szórólapon érdeklődnek a zalkotmány mikéntje iránt?
Roa 2011.02.16. 15:45:45
Találós kérdés: ha te 201 nap alatt írtál szakdolgozatot és az országgyűlés 62 nap alatt fogadja el az alkotmányt, akkor hány lélegeztetőgéppel érsz többet, mint az országgyűlés Kovács Pistike számára?
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:46:22
Itt volt az ideje a szabályozásnak.
Nekem speciel nem tetszett, hogy be sem kapcsolhatom a TV-t, mert a gyerekem egymáson vazelinen csúszkáló celebeket lát.
Az Unióval megeggyeztek 4 módosításban, amik közül vajmi kevés érinti a Kossuth téri tüntetők hőbörgését.
pj02 2011.02.16. 15:46:40
Én eddig egy diplomamunkát, egy szakdolgozatot és egy évfolyamtervet (mérnöki karon a negyedik év végén írt "kisdiploma munka") írtam meg, és kutatással, könyvtárbajárással, konzulenssel való konzultációval összesen nem volt 2 hónapnál több az az idő, amit egyre fordítottam.
Pedig az évfolyamtervnél még 40 oldalas szabványt is fordítottam, angolról, a "rendes" kutatómunka mellett.
És mindhárom ötös lett, amit aztán ötösre is védtem.
Mindegyiket olyan témából írtam, amivel azelőtt az egyetemen, főiskolán nem foglalkoztam kiemelten, hanem csak választottam egyet a kiírt témajavaslatok közül. Általában azt, ami maradt, azaz amire a nálam gyorsabbak nem csaptak le azonnal.
201 nap kurva sok idő.
strappa 2011.02.16. 15:47:41
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:48:15
Ha nem így van légyszi példákkal írd le, kit ért hátrányosan és miért !
Rob67 2011.02.16. 15:49:02
OV gyors. Ezért is a mésodik neve Speedy Gongalez.
A gyorsaságban besegít neki a Palya bácsi is
pj02 2011.02.16. 15:51:57
"a poszter csak annyit akar mondani hogy már megint csak összecsapják, toldozzák-foldozzák, aminek semmi értelme"
És ezt ő mégis honnan a lófaszból veszi?
Azért mert neki 201 napjába került megírnia a diplomamunkáját, azért az, ami 60 nap alatt készül el, az csak szar lehet.
Ostobaság. 60 nap egy 20-40 oldalas törvény megszövegezésére untig elég, főleg, mivel a mostani alkotmány 90%-ban a jelenlegivel megegyező elveket, jogokat, kötelezettségeket fog tartalmazni.
Ahol a szabályozás is más lesz (adósságplafon pölö) azoknak az eldöntése ennyi időbe bőven belefér.
Annak az alapvetően stilisztikai kérdésnek, hogy mi legyen a preambulumban, vagy mi legyen a házassággal, magzati élettel, családdal kapcsolatos SZIMBOLIKUS, értéktartalmat megjelenitő szöveg, szintén bele kell férnie ennyi időbe.
mrgumby1 2011.02.16. 15:52:08
bár persze, neki van rutinja, 89-ben is ott ült, mint mszmp delegált. az már vmi
igazad van, a legnagyobb támogatottságú ellenzéki szervezetek (pl a vmiféle ismeretlen fidesz) meg csak úgy odamertek ülni az asztalhoz, és vmi nímand jogászokat odaküldözgetni.
mrgumby1 2011.02.16. 15:56:20
ha elfogadjuk azt, hogy a fidesz tényleg csak jót akart a törvénnyel, akkor saját jogalkotási felületessége miatt került kényelmetlen helyzetbe.
ugyanis a nemzeti törvényeket nem szokása az úniónak javítgatni. ez azért nem mindennapos.
tomwar 2011.02.16. 15:56:48
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:57:18
Reformkommunisták gyűjtőnéven szerepelnek a történelemtankönyvekben, és közös ismérvük, hogy az MSZP-ből az összeset kipakolták.
Gera 2011.02.16. 15:59:17
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:59:32
Ezért gondolom, hogy ezt a szocik nagyon ügyesen csinálták, csak kár hogy közben az országot is lejáratták, nem csak a Fideszt.
pj02 2011.02.16. 16:01:55
" a baj a médiatörvénnyel az volt, hogy előkészítettlenség, pontatlanságok, jogi slandriánság miatt az eb és ez eu parlament előtt kötött ki."
Tévedsz, a médiatörvény a balliberális hiszti miatt kötött ki az EU, meg az EB előtt.
A törvény "pontatlanságát, jogi slendriánságát" éppen az cáfolja meg, hogy egy 200 oldalas törvényben mindössze 3 olyan passzus van, ami ellentétes az EU elvekkel.
Ez nem túl sok, és ráadásul - ez pedig a balliberális felhördülés hiszti voltára bizonyíték- nem is a törvény érdemi, kritizált részére vonatkoznak az unió által emelt kifogások.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 16:02:02
Éppenhogy a végkielégítéseket érintette az alkotmány módosítása, mert azt visszamenőleges hatállyal máshogy nem lehet visszaszedni.
A nyugdíjtörvény mivel nem visszamenőleges hatályú, így ahoz rohadtul nem volt semmilyen alkotmány módosításra, mivel ez egy szimpla 50%-os törvény volt és nem visszamenőleges hatályú.
mrgumby1 2011.02.16. 16:03:54
mondom ezt amellett, hogy pont én vagyok az, aki szerint az előző rendszerben fókuszban lévő emberek között is voltak tehetségesek / jók / szépek stb.
de ne aggódj, ha most az mszp-ben ülne, senki nem mondaná rá azt, hogy reformkommunista volt a fidesz soraiból.
amúgy csak arra reagáltam, mikor mondtad, hogy a senki által nem támogatott ellenzéki kerekasztal résztvevők.
egyébként én azt a konszenzust és társadalmi támogatottságot sokkal őszintébben, sokszínűbbnek érzem. az valamiért jött létre. mostani kormány pedig inkább annak köszönheti a sikerét, mert az emberek vmi ellen szavaztak.
ave 2011.02.16. 16:04:34
Foleg, hogy 1 eve irjak folyamatosan, csak eppen nem publik.
BKV reszelő 2011.02.16. 16:06:26
Kivlov 2011.02.16. 16:06:37
Én 3 hét alatt írtam közgáz egyetemen. 2 alatt jogon…
Amorphis 2011.02.16. 16:07:03
- Már legalább fél éve történik a konkrét előkészítés többek között valamennyi jogi egyetem bevonásával (én már több tervezetet olvastam), 62 nap a vita lesz.
- Az alkotmány kétségtelenül a legfontosabb jogszabály, de terjedelmében egy közepes hosszúságú törvény. Ennél sokkal hosszabbakat, és nem kevésbé fontosakat (pl új PTK- ami végül nem lépett hatályba) pár hét alatt letárgyaltak.
- Lehet itt játszani a konszenzusosdit, 100%-ban az lesz benne, amit a Fidesz-Kdnp bele akar tenni. A jogszabály szövege szűk körben fog elkészülni. Ha nagyon akarnák 1 nap alatt is le lehet tárgyalni az egészet, azt jónapot. Ez a 62 nap csak szájtépés és formalitás lesz. Mellesleg az általam is olvasott koncepciók 90%-ban megegyeznek a mostanival, igazából amolyan novelláris módosítás lesz, némi Szentkoronás meg történelmi utalásokkal.
Valamennyi kormánynak volt Alkotmány tervezete, csak most van realitása, mert jelenleg van egy kézben a 2/3. Konszenzusos alapon a büdös életben nem lenne itt új alaptörvény.
Megjegyzem az ellenzék a módosító javaslatait eleve a távolmaradás terhe mellett teszi meg, azért ez is érdekes.
-én 1 hét könyvtárazás után 2 hét (egész napi munka) alatt megírtam egy 80 oldalas diplomamunkát 5-re egy neves pesti jogi karon, két volt alkotmánybíró konzulens mellett.
BKV reszelő 2011.02.16. 16:08:19
Igen. Átmentette magát az új világrendbe. Hát granulálok neki, naponta kétszer is.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 16:09:39
hirszerzo.hu/rendszervaltas/95887_pozsgay_tabut_dont_egy_sommas_itelet_vege
csárli hárper 2011.02.16. 16:12:39
Azért mert neki 201 napjába került megírnia a diplomamunkáját, azért az, ami 60 nap alatt készül el, az csak szar lehet."
ismerve a fidesz eddigi hozzáállását bármihez, a válaszom igen, az csak szar lehet!
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 16:12:40
Kivlov 2011.02.16. 16:14:09
elindult? mikor??? soha nem történt meg.
akkor indult volna el, ha az ilyen "álrendszerváltókat" tarkón lövik, aztán bedobják a Dunába...
mrgumby1 2011.02.16. 16:14:33
az pont hárommal több, mint amennyi lehetne. vagyis sok. és nem a partvonalról beszélek, tisztában vagyok a törvényhozási folyamatokkal.
ne értsd félre, nem 168 órán nevelkedtem, de a hazának (de még a fidesznek) is ártani fog, ha innentől kezdve a kormányzat minden hibájára a szocikra fog mutatni, mint az óvodában, hogy deapistike,deapistike.
az meg tényleg nagyon beszűkült tudatállapotra vall, hogy minden rossz az mszp miatt történik, minden jó pedig a fidesz miatt. főleg h jó nem is történik.
@Trompf: az olasz alkotmány miatt sírjanak az olaszok. én se sírtam még az új magyar miatt, mert még nem készült el. de az, hogy a pozsgay ott a góré, azért az sírnivaló.
azAttis 2011.02.16. 16:15:43
mrgumby1 2011.02.16. 16:18:08
akkor viszont tényleg nem értem nem lehetett-e volna egy nem korábbi mszmp tagot találni a feladatra?
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 16:20:44
Tekintve hogy ma is élnek baloldaliak hazánkban, és erről az oldalról Pozsgay éppen a 89-es szerepe miatt az egyik leghitelesebb ezek közül, én nem látok kivetnivalót ebben.
Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.16. 16:23:06
Az a parlament akiknek a jelenlegi alkotmány szerint dolga az alkotmány megalkotása.Az alkotmány szelleme szerint az a 2/3 a nép elsöprő akaratát jelenti, ahogy az elmúlt 20 évben is jelentette, akárhányszor hozzányúltak.
Attól, hogy az MSZP, LMP nem akart dolgozni(már megint) nem lesz kevésé legitim.
persze már megint hiányzott az elegancia A FIDESZ-ből de nem vagyok biztos enne, hogy nincs igaza. Mennyi esély van arra, hogy az MSZP-vel megegyezzen? Az MSZP csak kifogásokat sorolt nem okokat.Az Obstrukció ellen sokat nem lehet tenni.
csg67 2011.02.16. 16:23:14
Pozsgay megtanulja kezelni a gúglit és a vördöt kb 60 nap. Beírja: constit... (hol a fenében van megint az u... hopp megvan) ution [Enter], na nézzük; ez nem, ez végképp marhasáh, na talán, á, megvan CONSTITUTION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA igen ez jó lesz, behívjuk a translate.google.com-ot ahogyan az IT-s fiúk felírták a monitor szélére... már kész is, na akkor Ctrl+A, Ctrl+C, új dokumentum létrehozása, Ctrl+ mi is? ja V, File menü, Nyomtatás... Na mi lesz? Ja be kell kapcsolni a nyomtatót is, így ni! Már jön is! Gizike, szóljon le a portára, hogy a futárnak át kell szaladnia a Sándor-palotába!
Ennyi, osztjónapot!
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.16. 16:24:16
Vita is lesz ?
És miről vitatkozik majd a Fidesz-frakció ?
Hogy melyik legyen az igen-gomb ?
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 16:26:41
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.16. 16:29:40
Nem is tudom, mi a kínosabb. A beismerés, hogy hát akkor bizony akárhogyan is szajkózta Szijjártó Péter, mégsem járt mindenki jobban, sőt: bizony sokan rosszabbul is jártak, vagy annak a beismerése, hogy utólag kell megvizsgálni az adóváltozások valós hatásait, mert nem volt egy értelmes ember Matolcsy vagy Orbán Viktor mellett, aki kockás papíron előre kiszámolta volna, hogy akkor mégis, csak úgy hozzávetőlegesen ki és hogyan járhat a változtatásokkal. Mondhatnánk azt is - és sajnos, e paradoxon nem is oly idegen az elmúlt hónapok kormányzati gyakorlatától -, hogy most hatástanulmányt csináltat utólag a kormány...
Mindennek lehet ezt nevezni, barátaim, csak magas szakmai színvonalú, megfontolt és jó kormányzásnak nem. Ez ugyanis valami különös oknál fogva lassan tíz hónappal a választások után sem látszik kialakulni...
Persze lehet, hogy kormányozni kellene végre, és nem Don Quijote módjára állandóan háborúzni - a semmi ellen.
2011.02.16. 16:29:42
csg67 2011.02.16. 16:30:10
kasu 2011.02.16. 16:33:59
Tudod lehet, hogy valakik értenek hozzá, hogyan és mit. Te meg szenvedtél, és töketlenkedtél, meg kocsmáztál az írás helyett. Mielőtt megsértődsz: nem mondtam, hogy "és hülye vagy".
A témához meg, a francba vegyétek már észre, történni kell valaminek, mert a szocializmus (nekünk szoc., a jómód a komcsi vezetőknek) elmúlt, becsődölt, nem működik! Muszáj előre menni, ha rosszul, ha jobban, talán így van esély, minden más hülye duma. L.Mesterházi azt mondta, egyensúlyban adták át az országot. Érted, ugyanazok, mekkora hazugságok és még a föld alól is nyomják, egyesek meg hisznek benne. Persze megértem, Sztalint is megünnepelték a szülinapján, és Fejnélküli Jánoshoz is megy a zarándoklat.
Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.16. 16:40:16
Pontatlan és hiányos.
charlie-to.blog.hu/2009/04/02/az_uj_magyar_alkotmany
Pl.Itt tudsz olvasni róla.
Ill. nagyon hasonlít a Sztálini alkotmányra, a folyamatos pofozgatása ellenére:
hvg.hu/itthon/20101130_lomnici_sztalini_alkotmany_
strappa 2011.02.16. 16:40:35
Te is tudod jól, hogy se Pozsgay, se Boross nem fog egy mondatot se írni az új alkotmányba
Peetee 2011.02.16. 16:45:02
Ezt a 2/3al gond nélkül megtehetik és meg is fogják tenni, tehát nem gondolom ,hogy 2014lesznek választások.
Erre meg elég 62nap is....
Alamio 2011.02.16. 16:47:24
Alkossunk demagógia-generátort:
B feladat:
És mennyi vizitdíjautómata bevétele kell, hogy elmondhassuk nem lesz gáz-ár-e-me-lés abban az esetben, hogyha elkúrtuk a dakota közmondást?
(de még fokozható)
pongesz 2011.02.16. 16:51:14
1. te elolvastad a szakirodalmat
2. te konzultáltál a témavezetőddel
3. téged érdekelt annak a véleménye, aki ezt elolvassa majd
Amorphis 2011.02.16. 16:53:00
A 89-es Alkotmány kidolgozásánál is ott volt mind a kettő amúgy....
A hőbörgő ellenzék még csak egy értelmes javaslat kidolgozására sem vette a fáradtságot, magát az alkotmányozás tényét vitatják, holott mindegyik kormánynak ott lapult az íróasztalában legalább egy új alkotmánytervezet.
A jelenlegi Alkotmány nem fog megváltozni nagyon, csak lesz egy patetikus preambuluma, lesz benne közpénzügyi szabályozás, hangsúlyosabb család és magzatvédelem, aztán ennyi!!!
Buzik, abortuszpártiak már kezdhetnek siránkozni.... Ja a buzik már elkezdték...
csg67 2011.02.16. 16:53:20
Ennek analógiájára mondjuk egy a sok közül:
www.szegedkurir.hu/cikk/a_varoson_tul/3205/solyom_laszlo_tevtan_a_sztalini_alkotmany
Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.16. 16:58:31
Látod ha még Solyom, és Lomnici sem tud megegyezni, akkor miért várjuk el az MSZP-FIDESZ csürhétől?:)
Szerintem e jelenlegi egy toldozgatott kommunista alkotmány, szerinted meg nem.De ettől még lehetne jobbat csinálni.
Nem azzal van a baj, hogy nekiálltak, hanem az, hogy így teszik.Mondom ezt jobberként.
Én már hallom, ahogy 8 év múlva Mesterházi Attila azt mondja, hogy nem érdekel az alkotmány, mert ez a FIDESZ alkotmánya.Az a baj, hogy ilyen ocsmány pártjaink vannak.
homér 2011.02.16. 17:10:10
csg67 2011.02.16. 17:10:12
MátyásKirály 2011.02.16. 17:11:35
Rövidesen jön az az idő, amikor 4 millióan ülnek majd a parlamentben, hisz itt mindenki okos és képzett politikus, jogász, közgazdász,de leginkább JÓS.
Röhejesek vagytok. :-)
Gerbó 2011.02.16. 17:19:34
Murderface 2011.02.16. 17:21:09
Eredmény: egy csomó elfecsérelt idő+erőforrás, a végtermék pedig a legjobb esetben is csak ugyanolyan jó lenne, mint a posztíró által megírt szakdolgozat.
Az új alkotmány létrehozása hasonló módon fog megtörténni.
Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.16. 17:26:04
De ilyen nincs a valóságban ez idealizmus. egyetlenegy ügyben sem sikerült ilyen módon ,konszenzusra jutni.
A pártokat meg nem lehet kihagyni mert tetszik nem tetszik ők képviselnek téged meg engem.szavaztunk, és őket választotta a nép.Ez a népképviselet.
A népszavazástól meg az a véleményem, hogy értelmetlen dolog sok sok pénzért.
Ez a nép a négyigenes népszavazásom sem értett egyez, azóta meg protestszavaztunk az EU kapcsán a GYF ellen, meg szavaztunk a Magyarság ellen(23millió román) erre nem lehetnénk büszkék. szavaztunk az EU-ba lépésről, de szerintem ember nem volt aki tudta mire szavazott.
Az alkotmány meg nem az a kérdés amit marinéni felfog.
Ezért van a Jelenlegiben is a parlament feladatául szava az alkotmány megalkotása.
A hiba ott van, hogy 60 nap alatt akarja lenyeletni az értelmiséggel az újat úgy, hogy kísérletet sem tesz a nyilvánosság bevonására, pedig nagyon kellene, még akkor is ha komoly harcra kell felkészülnie, pl. a magzatok élethez való jogával kapcsolatban. Valahogy egyensúlyozni kellene ez nem az az ügy amit keresztül kell verni.
pongesz 2011.02.16. 17:38:24
derabitz 2011.02.16. 18:01:32
Nevezzük inkább diktátumnak.
regress 2011.02.16. 18:37:04
regress 2011.02.16. 18:41:06
regress 2011.02.16. 18:44:10
anonymand 2011.02.16. 20:57:29
Tisztel chabusch!
Nem tanulgatok én ,már semmit, már azon is túl vagyok, hogy tanítsak.
"Hozzáteszem, ez a kijelentés nem jelenti azt, hogy jól mennek a dolgok, de azt sem, hogy rosszul." - vagyis nem mondasz semmit, de azt jó hosszan.
Én pedig hozzáteszem: rosszul mennek a dolgok, és ez azt jelenti, hogy nagyon rosszul.
Tisztelettel:
anonymand
Ps.: szerinted van még lejjebb, vagy nemsokára már nem lefele húzunk, mint a stukák?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.16. 21:55:58
Pozsgay Imre elvtárs.
hu.wikipedia.org/wiki/Pozsgay_Imre
Dr Smit Plagius 2011.02.16. 22:27:13
pj02 2011.02.16. 22:27:48
Te meg -mint minden szélsőséges barom- csak hülye lehetsz.
@mrgumby1:
3 hiba, vagy utólagos javítás egy törvényben -lévén emberek kodifikálják- nem sok.
Ami a lényegesebb, az nem a hibák darabszáma, hanem az, hogy a kifogásolt részeknek közük nincs a kritizált pontokhoz.
Azt pedig nem nehéz belátni, hogyha nincs a balliberális oldal által gerjesztett hiszti, akkor az unió sosem foglalkozott volna a médiatörvénnyel. Pár év múlva, amikor a soros ellenörzési tervben eljutnak odáig, akkor talán sebtiben átfutják, és esetleg megállapítják a médiaelvek ütését, és szépen, csöndben kérvényezik a módosítást.
De mivel ekkora volt a hiszti, amihez az EP-s szerencsétlenek is csatlakoztak, így foglalkozniuk KELLETT vele.
Nem kell mindenben az mszp-t látni, de ami mögött ott vannak, ott azért érdemes észrevenni őket.
Dr Smit Plagius 2011.02.16. 22:29:24
Dr Smit Plagius 2011.02.16. 22:41:33
persze, a szoclibek! (zsidók, liberálmocskok, bezzegagyurcsány, azelmúlt8év, stb)
a magyar nemzetben majd megmagyarázzák, hogy ovi európai elszigetelődése csak jó a zembereknek!
mrgumby1 2011.02.16. 23:23:37
ez nem mindig sikerül tökéletesen, de ebben az esetben nagyon kilógott a lóláb, ugyanis a szabályokról nem nem tudtak, hanem figyelmen kívül hagyták azokat, úgysem érdekel senkit felkiáltással.
és elég nagy szarban vagyunk, ha az mszp pl. merkelt is a zsebében hordja. a nyugati politikusok teljes lenézése azt feltételezni, hogy mondjuk a kovács lacitól, vagy a 168 órából tájékozódnának, mielőtt szólásra nyitnák a szájukat.
vagy, hogy mikor leülnek francia vagy német oldalról uniós gazdasági kérdésekről egyeztetni, akkor inkább köszönik, és nem kérnek ez eu soros elnökéből.
mrgumby1 2011.02.16. 23:29:14
ezért ő mintegy képviseli a rendes szocialistákat a konszenzusos alkotmány megalkotásakor. mert a fidesz még erre is ügyel, olyan demokratikus.
reformkommunista ti. megnézem amikor horn gyulát is annak nevezik majd.
mrgumby1 2011.02.16. 23:31:03
igazi hős 2011.02.16. 23:37:26
csárli hárper 2011.02.17. 08:07:05
azért mert a te kis fideszecskéd dilettáns barmok gittegylete és mindent elbasz amihez hozzányúl, ne az legyen már a hülye, aki ezt szóvá teszi, ha kérhetném.
állítólag húdenagyon felkészültek a kormányzásra, erre mi van a nagy büdös semmi.....
pj02 2011.02.17. 09:39:54
@mrgumby1:
"basszus, eu tagok vagyunk! hogy terjeszthet be a kormány olyan tervezetet, amiben az eu elvekkel ellentétes szabály van?"
Miért, szerinted ez KIZÁRÓLAG magyarországgal, és KIZÁRÓLAG a médiatörvénnyel fordult eddig elő?
Nem olvasol ujságot? Az EB sok tucat magyar jogszabályt (az előző 8 évből is) minősített uniós elvekkel ellenesnek, de nem csak a magyar jogszabályok, de gyakorlatilag minden országnak volt ilyen ügye, tucatjával már (olaszoknak, franciáknak, spanyoloknak, stb...)
Az uniós elvek alapelvek, amiknek az értelmezése, és gyakorlatba átültetése a törvény kodifikációjának része.
De az elveken KÍVÜL vannak olyan korábbi EB döntések, amik a vitás esetekhez, vagy az uniós rendelkezés világos értelmezéséhez adnak segítséget, amikor az unió vizsgál, akkor ezt is figyelembe veszi, míg a kodifikációnál a törvényalkotónak nem kell tudnia arról, hogy mondjuk a lett médiatörvény ügyében 2005 szeptember 28-án milyen döntést hozott a bizottság.
"a nyugati politikusok teljes lenézése azt feltételezni, hogy mondjuk a kovács lacitól, vagy a 168 órából tájékozódnának, mielőtt szólásra nyitnák a szájukat."
Pedig a szocialista és liberális frakció biztosan a frakció magyarországi pártjaitól tájékozódik, és nem áll neki lefordítani, és független szakértőkkel átnézetni a törvényt, csak hogy elmondhasson róla egy 10 perces felszólalást az EP-ben. Mintahogy a néppárti frakció is általában azt mondja, (mikor belügyeket minősít, lásd 2006), amit a fidesz a szájába ad.
Ez teljesen természetes, szövetségesi gondokkozás, nem is ezzel van a probléma. Hanem azzal, hogy most a kritikusok kurvára lukra futottak, mert az EB SEMMIT nem talált jogosnak azok közül, amit a magyar ballibberek hörögtek.
Különben azt, hogy igazam van, azt támasztja alá, hogy egyrészt a külföldi megszólalók (politikusok, újságok) is általában addig jutottak el, hogy chavezezzenek, vagy hatalom irányította sajtóról beszéljenek, de azt, hogy KONKRÉTAN mi a bajuk a törvénnyel, azt az általam olvasott egyetlen külföldi kritika sem fejtette ki.
És érdekes módon ez a hörgés is abbamaradt azóta, amióta az EB levél nyilvánosságra került...
mrgumby1 2011.02.17. 09:51:25
és az országok elsősorban saját nagykövetségüktől tájékozódnak. akármilyen hihetetlen.
sóhegy049 2011.02.18. 01:47:26
"Annyira klassz, hogy ebben az országban az összes idióta blogger megmondja a frankót..."
Mennire klassz, hogy a hatalom nyertes fanjai meg végigugatják a blogokat... Mentsd meg Tankossal a világot!!! :D :P
pj02 2011.02.18. 08:35:00
Ezzel a kibaszott Merkellel jöttök már, mintha ő fogalmazta volna meg a legdurvább, legalpáribb kritikát a médiatörvény ügyében...
Akadjatok már le róla, ugyanis őelötte sokan, sokkal durvábban beszóltak már a kormánynak, a fidesznek sem Merkeltől durrant el az agya, hanem attól, amit a politikusok, és a média december elején , vagy a törvény elfogadása után művelt.
Szóval le lehet akadni Merkelről, hogyha Orbánék csk olyan hangvételű kritikákat kaptak volna, mint amit ő mondott, akkor szerintem egy szót nem szólnak.
Egy nagykövetség pedig elsősorban az anyaország, és az államolgárainak, cégeinek képviseletével foglalkozik, szóval NEM FORDÍT le semmiféle törvényt csak azért, hogy a kormány otthon véleményt mondhasson róla.
igazi hős 2011.02.18. 09:19:59
mrgumby1 2011.02.18. 09:30:55
merkelt úgy jön a képbe, hogy itt mindenki azzal jött, hogy fúúú csak a mocskos komcsik miatt volt az egesz, ok hulyitettek be europat.
mivel merkel is fogalmazott meg kritikat, meg meg kismillió konzervatív lap, stb stb, ezzel nem azt allítottam hogy merkel támadta a legélesebben viktort, vagy éppen a konzervativ ep parlamenti frakció vezetője, aki valóban csak felhívta viktor figyelmét a szabadságjogok tiszteletben tartásának fontosságára, de azért tán te is érzed, hogy nyilván másképp fog fogalmazni a mesterhazy meg maskepp a merkel, ha a viktorról van szó.
ennyit a nagy kommunista világuralomról, ami mindenkinek a szájába adja a megmondani valót.
a követségek szerepét meg te nagyon rosszul látod. az mondjuk a konzulátus, amire te gondolsz. szívesen elmagyarázom neked a kettő közötti különbséget, ha megkérsz rá.
Az utolsó 100 komment: