Ajánlat terézvárosiaknak
2009.09.02. 19:53
A terézvárosiakat állítólag idegesíti, hogy zaj van lent az utcákon. Senki mást nem. Nos, ha megállapodást akarnak, lehet megoldás. Nekik ugyanis, ahogy ők mondják, nem konkrétan azzal van a bajuk, hogy ott van egy csomó ember, hanem azzal, hogy zajonganak.
227 komment
Címkék: terézváros csendrendelet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
1bambi 2009.09.02. 23:02:15
nagyteso 2009.09.02. 23:02:55
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:03:08
kérlek, ne már...!
érezd jól magad, ahogy én is:)))
de azért szeretem, ha meglepnek:))))
ördög_ (törölt) 2009.09.02. 23:04:51
Egyébként soha nem járnak el terézvárosi kocsmába, meg semmilyenbe sem?
Kyletroy 2009.09.02. 23:05:48
Érdekes, hogy sokan nem fogják fel, hogy ez egy világváros. Ahova turisták jönnek.
Az ott lakók mégis mit gondolnak, miből származik a kerületük fő bevétele? Meg úgy általában az országé? A tönkretett iparunk, vagy mezőgazdaságunk bevételéből. Van egy gyönyörű városunk, amit létkérdés hogy kihasználjunk és csábítsuk a turistát!
A helyek pedig adóznak szépen, az önkormányzat pedig a befolyt pénzből állítson közterület felügyelőket minden második sarokra hogy betartassák pl azt a rendeletet, hogy utcán (nem vendéglátó helyen) nem lehet alkoholt fogyasztani, hugyozni, hányni. Legalább lenne más melójuk, mint basztatni az autósokat.
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:07:08
Teljesen jól érzem magam ;)
Egyébként pont azon gondolkodtam ma délután, hogy milyen fontos az első alkalom. Két ember késhegyre menő vitákat képes folytatni egy blogon, a másik összes felmenőjének emlegetésével. De ha ugyanaz a két ember egymást nem ismerve véletlenül az IKEAban találkozik, rögtön barátokká válhatnak. Pedig ugyanaz a két ember. Fura dolgok ezek ... bocs, hogy ideböktem ezt a pár gondolatot.
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:08:40
1bambi 2009.09.02. 23:09:43
nagyteso 2009.09.02. 23:11:30
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:11:32
No meg mit tud a tanya keblén felcseperedő szájhagyomány, hogy asszongya: "Aranykapu". Tömény tapasztalat egy szóban: ha megvan a kiskapu, dől az arany ...
nagyteso 2009.09.02. 23:12:04
1bambi 2009.09.02. 23:13:59
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:14:11
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:14:54
1bambi 2009.09.02. 23:15:42
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:15:44
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:16:57
Win Elen 2009.09.02. 23:17:58
...de latom egy harmatos romanc is kibontakozoban van.
mar ezert erdemes volt! :)
Adazka 2009.09.02. 23:18:00
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:19:34
..és a vita, partnerok nélkül semmit sem ér, ámbár kinyilatkoztatni lehet, de nem érdemes.
beleszolok 2009.09.02. 23:19:35
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:19:59
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:20:37
nem össze-vissza, jól beszélsz!
1bambi 2009.09.02. 23:20:45
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:21:55
2009.09.02. 23:22:21
pakesz (törölt) 2009.09.02. 23:23:09
alulinformaltkam!!!
lassan irom hogy megertsd!!!
az europai belvaros es varos alapja az az hogy EGY HELYEN VAN az uzleti kozpont, a szorakozo kozpont es a lakas celu kozpont, gyakorlatilag ez definialja az europai belvarost, also szinten uzletek, ettermek kocsmak, 1-2 emelet iroda, es felette meg lakasok, ez a struktura teszi jobba az europai varosokat az amerikainal
tehat ott kell hogy lakjanak
egyebkent a blogironak az alapotlete nagyon jo, ezt kellene felajanlaniuk az ott levo kocsmaknak es az onkormanyzatnak, szoval ha nem tetszik neki, akkor probaljon ki fel evet barhol kint, ahol kuss van
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:24:41
ki ez az Adazka?
Kyletroy 2009.09.02. 23:25:09
Ebben mi a poént?
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:26:55
Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2009.09.02. 23:28:53
Ja és tanácsot kérve Terézvárosiaktól: Amiért Rákospalotán a parkban sétálva mindenhol kutyaszarba lépek mit zárassak be? A parkot vagy a kutyát? :)
Ha erre megvan a válasz, ugyanez a kérdés a két éve nonstop lakásfelújító szomszédaimmal. :)
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:28:53
1bambi 2009.09.02. 23:30:02
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:30:25
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:32:06
Win Elen 2009.09.02. 23:32:43
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:32:53
na ez a pakesz sem üti meg az alsó cét:)
Bit Rot 2009.09.02. 23:35:40
"Ja, és pár lakó állítólag megmondta a szórakozóhelyek tulajdonosainak, hogy egy kisebb összegért nem is zavarja őket annyira a zaj :)"
Na ugye, hogy van megoldás!?!?
Csak akarni kell.
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:36:54
1bambi 2009.09.02. 23:37:12
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:37:48
Kyletroy 2009.09.02. 23:38:08
Így van.
Annak ellenére, hogy ez közfeladat lenne és az önkormányzatnak (akinek alapvető érdeke lenne, hogy minél több hely fennmaradjon és kaszáljon) kéne fizetni volt arra is példa az Ó utca egyik részlegénél, hogy problémát jelentett az utcán hányás, hugyozás. A lakók képviselői találkoztak a hely tulajával és előadták a problémájukat. Mindez normális hangnemű konstruktív megbeszélés formájában zajlott.
Az eredmény az lett, hogy a hely biztonsági őre(i) lényegesen nagyobb gyakorisággal tartózkodtak az egység előtt, mint bent és figyeltek, hogy ne legyen randalírozás az utcán.
Ha már fele-fele arányban tenne erőforrásokat a vendéglátó hely és az önkormányzat erre a feladatra meg lenne minden oldva.
lápi lidérc 2009.09.02. 23:39:38
Barom.
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:40:22
ördög_ (törölt) 2009.09.02. 23:40:30
1bambi 2009.09.02. 23:40:55
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:42:00
1bambi 2009.09.02. 23:43:25
zauberpferde (törölt) 2009.09.02. 23:45:39
mondjuk a Liszt Ferenc-térre, vagy bárhová.
nekem a Ráday-utca is jó.
az a fontos, hogy sokan legyünk, lápi lidérccel kiegészítve a csapatot:)))
Metál -e a bimetál? 2009.09.02. 23:50:42
HulyeReklamok 2009.09.02. 23:56:16
Kyletroy 2009.09.02. 23:57:21
Igaz.
Illetve nem lehetne kaszálni. Mert gondolom senki számára nem kérdés, hogy erről van szó. Mindenki fog kapni engedélyt, aki a megfelelő összeget leteszi.
Ez olyan, mint a Sziget, ahol pont a IV. és a III. kerületi önkormányzatok prominensei lennének a legnagyobb szarban, ha megszünne a rendezvény. Nem lenne mi ellen hőbörögni, aztán a végén (valamiért) mégis belemenni a dologba.
tipetupa 2009.09.03. 00:01:59
Ahelyett, hogy betartatnák az eddigi szabályozást, vagy ha az nem megfelelő akkor leszabályoznák rendesen, hogy milyen paraméterekkel lehet nyitva tartani későig (decibel, stb.), belecsapnak a lecsóba és rögtön tiltanak és bezárnak.
Sokan felhozzák a részeg embereket és a következményeiket az utcán. Ha pl. erősebb lenne a rendőri/polgárőri jelenlét (Ez alatt nem igazoltatást, hanem tényleges jelenlétet értek. Nem hinném, hogy kiabálna vagy dolgát végezné vki ha rendőrt lát. A rókát persze nem lehet megállítani ha jön...:D) és sűrűbben takarítanának a köztisztasági alkalmazottak értsd utcaseprő (ezt persze meg lehetne oldani egy, a szórakozóhelyek által fenntartott alapból) talán nem is lenne probléma...
Ugyanakkor a kultúrált szórakozást mindenki másképp definiálja :D
koboldka 2009.09.03. 00:07:01
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:07:16
én meg addig kapálok, vagy ások?
húúú, most mondták, hogy szüreteltem.
a fene tudja mit csinálok, de jól esik:)))
reggel visszanézek...
Ayoubowan!
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:09:38
már láttalak:))))
koboldka 2009.09.03. 00:11:29
Teljes a kuss a VI. kerben, csak egy-két motoros vacakol.
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:13:37
én meg megyek berúgni, és a kapualjba hányni:((
pakesz (törölt) 2009.09.03. 00:13:49
ejjel 11/12 utan a lakonak nincsen joga hangoskodni, mert rendeletet sert, most ugyanolyan joga van a vendeglatosnak is akkor most igy okes?
en nem allitom hogy valakinek tuttira igaza van, csak a butasagokra reflektalok, az meg hogy a belvaros az kulturalis negyednek lenne letrehozva az BUTASAG!!!
ott laknak emberek is ennyi...
egyebkent ez a nagy ugatassorozat a hangoskodasrol meg a masik felerol azert elegge fura, mert ha pl. a Duna mellett 2-3 kilometeren letiltanak a forgalmat es ott lenne a "zajongo" kocsmasor a parton, az szinte nem zavarna senkit, na most miert nem ez van? ott tenyleg van hely, ott egy picit hangosabban is beszelhetnenek, elvegre nem az ablak alatt van a zajongas, es az egesz VI kerulet meg megmaradna ettermes kornyeknek
ja hogy az mar masik kerulet? hat kerem tressenek valtoztatni, legyen egy Budapest es kesz, ne kis kocsog kiskiralyok legyenek a sajat szemetdombokon
koboldka 2009.09.03. 00:17:15
z 2009.09.03. 00:18:39
Engem se érdekel a terézvárosiak sírása, a kisföldalatti az persze jó, meg gyalog menni munkába, meg éjjel 11-kor papucsban lemenni tejért, de utána már manócskák szedjék széjjel, hogy ne zavarjon éjjel. Aki csendet akar, lakjon vidéken, mint most én. Itt hulla csönd van és friss levegő, de föl is kell kelni jó korán és leballagni a vonathoz, ha valami elintézni való akad. Sose hánytam az ablakuk alá, azt csípje is el a rendőr meg a térfigyelő, meg az ordibálót is, de a teljes tiltással egyetértők azért elég érdekesen gondolkodnak. C'est la vie, valamit valamiért, üdv a városban.
nem várt fordulat 2009.09.03. 00:24:46
Kyletroy 2009.09.03. 00:25:45
Mert addig is el kell szórakoztatnunk azt a "néhány" külföldit, hogy legközelebb is legyen miből egyáltalán világítani az utcán.
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:26:43
te velem vagy, vagy ellenem?:)))
a vízivárost ne emlegesd, csak ha valaha éltél ott.
plíz, plíz...!
tudatlanoknak tessenek távolmaradni.
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:29:15
kérésed parancs...!
Kyletroy 2009.09.03. 00:31:39
Mellesleg a Margit szigeti Cha cha is azzal kűzd, hogy miként érje el, hogy ne zavarja a parton a lakókat, mivel a víz tökéletesen vezeti a hangot, mint tudjuk.
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:34:14
akkor most menj el az orvosodhoz gyorsan, hogy kompenzációs hiányaidat ne rajtunk éljed ki.
pakesz (törölt) 2009.09.03. 00:40:00
masodik kerdesedre meg termeszetesen nem a kulvarosra ertettem, de tudtommal a kulvarosban nincsen rakpart sem :)
hogy en hova raknam?
erre inkabb kerdessel: eleve miert kellene kozel lennie a jelenlegi szorakozohelyekhez? a ZP es a Rio is tok szuz teruleten jott letre, az egyeduli ami kellett hozza, az a 4-6 os villamos, na most ahol olyan kozlekedes van es messze vannak a lakoepuletek, ott lehet hangosabb kocsmat nyitni
kaboca36 2009.09.03. 00:41:57
az egészségellátásod és még ki tudja mit, ami nekünk már ugysem lesz szoval csak kidobott pénz és akkor még büntetnek is mellé.
Probálj meg hozzászokni ,ez ilyen. Nem hinném hogy a kávéházak olyan egetverö zajt csinálnának.
pakesz (törölt) 2009.09.03. 00:47:36
az Andor utcarol olvastam egyebkent egy erdekesseget(remelem ismered azt a kornyeket is:) )
szoval ott ellenkeztek a lakok hogy hogyan lemegy a lakasuk erteke meg pamparamparam, na erre a tokos Fov Onk felajanlotta nekik, hogy listaaron megveszi, na most az egesz utat ellenezte ugy an blokk az egesz Andor utca, amikor felajanlottak, akkot 18 lakas maradt az elso korben es osszesen 3-5 lakas maradt amit vegul meg kelett vennie a varosnak
talan ilyen kellene itt is :)
azert tetszik a blog alapotlete, hiszen pont ezt mondja
meg en zsigerembol gyulolom azt a hozzaallast, amikor a ven fasz papika a belvarosban kinyilvanitja, hogy joga van az autoparkolohoz, mert letfontossagu szamara (valojaban azert mert hat miert is ne ha ingyer van!!!), aztan ha fizettetnenek vele 5ezer / honap, akkor valahogyan azonnal leesik neki, hogy nem is kell :)
Kyletroy 2009.09.03. 00:50:01
A Budafoki úton lakom. Az általad említett helyek közelében szerinted nincsenek lakóépületek??? A Buddha konkrétan teljesen jól hallható a Gellért hegyen Pestről!
Ennek tükrében továbbra is az lenne a kérdésem, hová is helyeznéd ezt a szórakoztató városrészt?
Azt azért még elmondanám, hogy arányait tekintve már a Petőfi híd környéke is kiesik a külföldinek, az említett helyeken igen kis arányban vannak.
Kyletroy 2009.09.03. 00:54:34
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 00:59:29
"ismerem a "várost",
annak minden zegét, zugát
ismerős arcok köszönnek rám,
ott ahol soha sem jártam..."
Metál -e a bimetál? 2009.09.03. 01:00:56
mizrolist 2009.09.03. 01:15:14
Mondjuk egyvalamire kíváncsi lennék: egy teljesen független (vidéki, külföldi) ingatlanelemző véleményére arról, mennyivel is esne a VI. kerületi lakások értéke, ha eltűnnének a szórakozóhelyek. (én olyan 25-60% közötti értéket várnék :D)
HulyeReklamok 2009.09.03. 01:22:41
zauberpferde (törölt) 2009.09.03. 01:37:25
én független vagyok, de ha akarod oda-vissza 20-30 százalékot bárkinek megadok
ja, és én nem Basznádfaszáról jöttem, mint ingatlanos, hanem itt nőttem fel.
kamasuka 2009.09.03. 01:40:39
cdn.fotocommunity.com/photos/15678420.jpg
De csapjatok fel egy webkamerás oldalt és nézzetek körül, hogy mennyi kiskocsmában ülnek kint és mennyi szórakozóhely van nyitva ...
Apropó, egy ideje azt látom, hogy ha valami rendelet hátrányosan érint egy-egy szórakozóhelyet a belvárosban, akkor rakat cikk jelenik meg az adott témával kapcsolatban, kommentelési lehetőségekkel, ahol többnyire olyanok osztják az észt az ott lakókkal szemben, akik az adott helyre max. csak bulizni járnak, de ettől távol élnek. De ha egy-egy szórakozóhely - bármely városban vagy városrészben - szétqurja az ottlakók nyugalmát, akkor ilyen vehemenciával nemhogy cikk, de fosnyi hír sem ad hangot az ottélők szavának.
De persze itt is lehetne kompromisszum, csak a jelenlegi helyzetben egyszerűen nem lehet kompromisszumot kötni, mert a rendőrség vagy nem képes vagy nem akar semmit betartatni. Amint képes lesz rá lehet szó egyezkedésről, de addig - egy olyan iparággal, ahol az alkalmazottak ált. be sincsenek normálisan jelentve, stb, stb, stb, ebbe most nem mennék bele - sok értelme nincs egyezkedni, mert csak a saját érdekeiket nézik és az ottlakókét kb. nagyívben magasról leszarják.
Pehy 2009.09.03. 01:41:23
Hogy ne felejtse el ez egy város ,!.
igazából az egész csendrendeletet nem hiszem hogy pár nyugdíjas miatt hozták hátsó érdekek mozgatják Moulen Rouge-t mért nem zárták be? :D talán fél a jegyző az orosz maffiától ?:d
Zelefánt 2009.09.03. 06:19:09
A Liszt Ferenc-tériek biztos nagyobbat szívnak, őket tényleg sajnálom, de mifelénk ez az egész csendrendelet-mizéria egy agresszív lenyúláskísérlet első lépése, amellyel a függetlenül -- tehát nem hálózatban -- működő kocsmákat, bárokat kívánják lehetetlen helyzetbe hozni és nyomott áron felvásárolni. (Az olyan cégekkel szemben, amelyek akár 60-80 (!) egységet működtetnek szerte a városban, nyilvánvalóan semmiféle esélyük sincs.)
Nem elmélet, gyakorlat.
Nick Leeson 2009.09.03. 06:41:45
Egy faszkalap polgármesteri hivatal, töketlen rendőrség, szemétláda nyuggerek, anyacárnőnek magát képzelő jegyző - ezek mind hozzájárultak ehhez a katasztrofális helyzethez.
Aki Közép-kelet-Európa egyik legnagyobb városának kellős közepén nyugalmat/csöndet keres, az a világ legnagyobb marhája!
akos1 2009.09.03. 06:48:54
Éljen a független média és az objektív tájékoztatás!
spammer blogger 2009.09.03. 07:09:49
Az önkormányzat által kihangosított, Andrássy úton rendezett bulik meg nem nyúlnak az éjszakába, pláne nem napi rendszerességgel. Csakhogy ennek felfogásához kéne némi ész, ami bennetek sehol sincs.
Virt02 2009.09.03. 07:22:41
Vagy mindenki máshol lakik és úgy osztja az észt?
Én sem ott lakom, tehát engem sem érint a dolog, sőt azt se gondolnám, hogy éppen a betiltás a legjobb megoldás - de támadjuk már azokat az embereket, akik viszonylagos csendet akarnak...
Ha te tudsz aludni egy diszkó mellett is, akkor örülj neki, de ne nézd le azokat, akik viszont nem tudnak...
Egyébként pedig akár főváros, akár kisváros, akár falu - egy kocsma mellett mindig zaj van.
2009.09.03. 07:23:21
monyon le 2009.09.03. 08:40:20
A végén majd bezárjuk a közérteket, mert hangosan értékesítik a kenyeret. De tömegközlekedés sem kell mivel az is hangos és különben sincsenek már emberek este 10 után a a belvárosban, kit elszállítanának. Így a nyuggerek mehetnek 10 km gyalog a következő éjjel /nappaliig, hol is megvehetik a 3 zsömléjüket.
Koky_ 2009.09.03. 08:44:37
jeva72 2009.09.03. 11:23:20
a szódában miért figyelnek kint is a szekrények?
a túristák meg nem hiszem, h a béhét, vagy az elterego júzerek hányásait, hugyfoltjait túlzottan értékelnék.
z 2009.09.03. 14:28:27
Pár hete jártam újra Prágában, ahol az embereknek szerintem most már a nagyobb része él abból, hogy az egész belváros turistákat szórakoztat, a pénzükből pedig frankón fel van újítva minden. Pedig tényleg nem egy nagy szám az egész város, legalábbis Budapesthez képest. De mondhatnék még legalább 10 várost, aki hasonlóképpen van ezzel, és megpróbálja a saját hasznára fordítani (úgy, hogy a lakóknak is jó legyen), de nekünk csak az a jó, ha semmi nincsen, az a biztos.
jeva72-nek van igaza, a szóda meg egy csomó hely előtt ott áll kinn az őr, és rádszól, hogy kussban menjél kifelé, ne ébreszd fel a lakókat. És a többség be is tartja. Sokat járok az V.-ik kerületben éjszaka, ott, ahol semmilyen szórakozóhely nincs, legfeljebb éjjel-nappali, mégis lépten- nyomon részegekbe, utcán piálókba és húgyba botlok, de ezt annak tudom be, hogy rendőr arra csak hetente néz, akkor is nappal, nem annak, hogy éjszakai élet is van a városban.
Az utolsó 100 komment: