/>

Pécs mától hivatalosan is kulturális főváros, csak ebből Magyarország határain kívül semmit sem lehet észrevenni. Pedig óriási lehetőségek voltak Pécs előtt, és tipikusan magyaros módon, amolyan igazi gulyásdemokratikusan sikerült ellébecolni az egészet.

Mind a mai napig nem sikerült belátni, hogy a kulturális fővárosság az alkotás kényszerével jár, a jó alkotás pedig többet jelent, mint a már létező formák és sablonok megismétlését. Ne ítélkezzünk előre, de a terveket elnézve annyi látszik, hogy Pécsről fájóan hiányzik a progresszió. Tele a műsor olyan programokkal, amik kicsit más vagy kisebb formában, de egyébként is megjelennének, vagy amikhez hasonlót már milliószor láthattunk.

Pedig ha azt akarjuk, hogy Pécset és egyáltalán Magyarországot észrevegyék, akkor olyat kell létrehozni, ami valami más, mint az eddigiek. Mit jelent pécsinek lenni, magyarnak, közép-európainak - folyamatosan keresni kell a választ, és végre észrevenni, hogy 2010 januárjában nem csak az túlhaladott, amit 2009 januárjában mondhattak volna erről, hanem az is, amit 2009 decemberében. Közben meg még mindig ott tartunk, ahol megálltunk valahol 1914 nyarán. Persze, újat alkotni mindig kockázatos, mert vagy jó lesz, vagy nem - ezzel szemben a sablonhoz visszatérni kockázatmentes, de halálosan unalmas.

Az nem működik, hogy magunknak szervezünk. Nekünk, magyaroknak ne mutassák be a magyar kultúrát ugyanolyan perspektívából, amilyenből már unalomig megszoktuk, a külföldieken meg már tesztelhettük, hogy őket ez nem érdekli. Akkor ugyan lesz pezsgő kultúra, idegenforgalom és valódi progresszió Magyarországon - de csak a Vártól a Csömöri útig. És hogy Pécsett van új burkolat a főtéren? Ez már Kaposváron se érdekel senkit, nemhogy Pesten, Bécsben, vagy Berlinben.

Nem vagyok kulturális programszervező, nem tudom, mi lehetne a jó megoldás. De azt tudom, mert láttam, több millió magyarral együtt: a népiesch-gulyásos országimázs nem működött. Ha pedig nem ment, akkor máshogy kell próbálkozni. Amíg pedig nem mer senki sem túllépni a konzervatív kompromisszumokon, addig lehet, hogy Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr361661726

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kulturális főváros minek van? 2010.01.10. 20:35:10

Tegnap bejártuk Pécset. Na jó, bejártuk a Széchenyi teret meg a Király utcát. Az elsőre is látszik, hogy van némi gikszer a burkolással, de vajon okot ad-e nekünk ez arra, hogy kiröhögjük Európa leendő kulturális fővárosát? A helyzet úgy áll, hogy ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deneware. 2010.01.10. 20:52:17

"...lehet, hogy Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest." Hát ez bizony így is van. Mivel ott élnek Magyarország legokosabb emberei, akik a megnyitó után pár órával, úgy hogy még előttünk a 2010-es év, már jövőbelátóan mondják a tutit...

cSa 2010.01.10. 21:18:20

Látom a blog írójának is savanyú a szőlő. A programokat nem ismeri, de egy kis fikázás nem árthat, hiszen nem a flaszterparasztok mekkája nyerte az EKF pályázatot. Az aljadék index hazug híreivel ellentétben egyébként elárulom, hogy nagyon jól sikerült a megnyitó. Elnézést kérünk mindenért.

butcher511 (törölt) 2010.01.10. 21:21:36

Ahogy az ország nem tehet róla hogy töketlenek a vezetőik, úgy a pécsiek se tehetnek róla hogy töketlenek a vezetőik

Fenehorizont 667 2010.01.10. 21:34:05

azbazmeg, budapest :D
...hiszen a gyönyörű pöstön élnek a legokosabb, legfelvilágosultabb, legejjjrópaibb multikultúrnépek, akik deszkáscipőihez az alja vidéki bunkógeci ugyan fel nem érhet.

még nemtom, hogy az indexnek pontosan mi célja lehet (mondjuk a polgármester mán fideszes, az meg fujfuj) az ekf teljes lejáratásával, de remekül belecsaptak.

gnu 2010.01.10. 21:44:12

"Nekünk, magyaroknak ne mutassák be a magyar kultúrát ugyanolyan perspektívából, amilyenből már unalomig megszoktuk".
Pont erről van szó, kedves posztíró. Pécs 2010 egyik szlogenje, hogy a "határtalan város", a másik pedig "a Balkán kapuja". Mindkettő arra utal, hogy Pécs nem csak a magyar, hanem Pécs vonzáskörzetében lévő (horvát, szlovén, stb.) és a Pécsre hatással lévő török kultúrát is bevonja az év programjába.
Úgy látom, az index fika stílus menő a blogokon is, a tények ismerete nem követelmény.

paprika007 2010.01.10. 21:51:24

@cSa: te is kommancs vagy vazze?:)
Betonlobbi pécsi módra.
Vajh mennyi pénzt nyúltak le pécstől?
Na kell ewlszámoltatás vagy nem?
Hajrá Pécs! szurkolok nektek vízmű ügyben!

_izée 2010.01.10. 21:52:37

a jó magyar fikakultúra túlélte a kétezres évek első évtizedét és tovább hódít. persze megértem, hiszen alkotni sokkal nehezebb, mint lefikázni bármit.

cSa 2010.01.10. 22:00:16

@paprika007: Én csak egy pécsi vagyok. Se kommancs, se sziú, se dakota. Csak sejtem, hogy mire gondolsz.

Nem mi, helyi lakosok basztuk el, ami el lett baszva, és a siker rajtunk nem fog múlni. Úgy gondolom, még nincs minden veszve, és gusztustalannak találom, hogy kedves honfitársaink inkább ellenünk dolgoznak. Az EKF a lakosságé, nem párté, politikusé, vagy lobbié.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.10. 22:06:08

Én ott voltam ma is, remek megnyitó volt! Érdemes lenne a poszt írójának a programot is böngésznie.

Der Beste 2010.01.10. 22:07:51

"Nem vagyok kulturális programszervező, nem tudom, mi lehetne a jó megoldás"

Ennek a mondatnak a tükrében az egész poszt egy nagy fika.

E-one 2010.01.10. 22:12:33

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: lehet vitatkozni velem, nyilván sokmindenben nincs igazam, főleg ennyire szubjektív műfajokban, de arról talán mégse menjünk már bele vitába, néztem-e, milyen programok lesznek, mert kettőnk közül feltűnően én fogom jobban tudni, hogy igen:)

Pulykavirsli 2010.01.10. 22:12:55

"...lehet, hogy Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest..."

Mitől féltek ennyire???

Jól van, írjatok még pár ilyen cikket, és legalább még többen fogják utálni ezt a nagyképű, kutyaszaros, városnak nevezett (Budapest) okádékot.

E-one 2010.01.10. 22:13:20

@Der Beste: ahogy szakács se vagyok, mégis tudom, ha egy étel rossz. van ilyen

solden 2010.01.10. 22:13:24

Kint voltam én is a megnyitón. Kifejezetten színvonalasra sikerült, jól éreztük magunkat.
Ha a tévén keresztül nem jött át, akkor gyertek le ti is Pécsre, és nézzétek meg a saját szemetekkel legközelebb. Ha csak szimpla rosszindulatból írtátok ezt a cikket, akkor azon szerintem senki sem tud segíteni.

Kis Hableány 2010.01.10. 22:15:15

..........Nem vagyok kulturális programszervező, nem tudom, mi lehetne a jó megoldás.....

A kultúra már egy lerágott csont és unalmas is.Mit szólnál egy kitalált szőrnyhöz,ami a pécsi hegyek alatt bújkál és a fannszőrzetét megtalálták felakadva a fákon.Mindemellett zabálja a környékbeli kutyákat és a helyiek kurvára rettegnek tőle és éjjel nappal őrt állnak.Eddig már 15 kutyát,és 4 biosztanárt széttépett és készültek róla hamis műholdfelvételek is és sok kis helyi kézműves által faragott szobor és kegytárgy,mert Pécsen azóta minden hónapban feláldoznak egy szűzet,csak hogy távoltartsák a várostól ezt a borzalmas kutyazabáló szörnyeteget,mely alapjaiban roppantja szét az evolúciós elméletünket.

Na mit gondolsz,mennyi katasztrófatúristára számíthat Pécs egy ilyen sztori után?

E-one 2010.01.10. 22:15:33

@Pulykavirsli: ne haragudj, de nem értem, az ilyen megállapítás miért fáj.

én se sértődöm meg azon, ha valaki azt mondja, hogy Londonnak vagy Berlinnek pezsgőbb a kulturális élete, mint Pestnek, mert ez a tény. ha nem írtam volna le azt a két mondatot, az változtatott volna a pécsi helyzeten bármit? akkor elkészültek volna időre, színvonalasabb volna a műsor?

E-one 2010.01.10. 22:17:55

@gnu: és itt a győztes, az első kommentelő, aki nem csak fikáz, hanem mond is valamit:)

Természetesen ez egy koncepció alapjának tökéletesen rendben van. De nem látom - igen, átolvasva a programterveket -, mi az, amit beteszne emögé. Ez így kicsit olyan, mint amikor azt mondják, hogy országimázs az, hogy Magyarország Európa szíve. Oké, és? Tök jó alapötlet, csináljunk belőle valamit! Csinálnak? Nem látom, pedig tényleg jó volna.

Kis Hableány 2010.01.10. 22:20:03

@Pulykavirsli: Nana!Azért nekünk itt van egy csinos kis Gellért hegyünk melynek a megmászását nem ajánlom senkinek,lévén lentről rohadt kicsi amúgy kurva nagy!Benne van egy titkos barlang ahol van egy csodakút melyből valódi bor folyik,továbbá a hegy lábánál van egy barlangfürdő melynek a vize híres hetedhét határon is túl és még az Óperenciás tengeren is túl arról,hogy a ráncok számát legalább 90 %-al megnöveli a tenyereden amennyiben túl sokat csücsülsz benne.Továbbá a többi kalandos helyet helyhiány miatt most nem sorolnám,de érdemes kipróbálni a helyi közlekedést is,mert felér egy kalandfilmel!

Kis Hableány 2010.01.10. 22:22:39

@cSa: Mi lenne ha kitalálnák a helyiek hogy az Alkaida a pécsi hegyek alatt bújkál a barlangokban?Rögtön megismerhetné az egész világ Pécset,csak a CNN-nek kell szólni.)

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 22:37:38

Elég lenne csak a lakatok köré egy legendát kelteni. valami olyat, mint a Trevi kút Rómában. Film is készülhetne róla, meg rózsaszín kötésű lányregény. Csak azért, hogy minden csajszi itt akarja az esküvőjét tartani.

Egyébként meg Budapest egy vicc. Az egész város egy díszlet. Halászbástya, a Királyi? Vár (király benne nem lakott), a Hősök Tere, a Vajdahunyad Vár, a Vár-kert (bazár)...

Az összes nevezetesség egy funkció nélküli díszlet, műlt és történelem nélkül. Bp. a XiX. és XX. század fordulóján megpróbált magának történelmet és kultúrát kreálni.

Egy ilyen múlt nélküli városban nem csoda, ha fanyalognak, ha egy igazi város viszi el a pálmát.

Még szerencse, hogy ezek az épületek nem papírmasséból vannak. Akkor nem kellene magyarázni a fentieket.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.10. 22:40:02

@E-one: Hogyne tudhatnád. De ha olvastad a programot, csak dicsérni tudod, ha objektív vagy.

E-one 2010.01.10. 22:41:21

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: olyan szubjektív dolgoknál, mint a kultúra, hogy lehetne az ember objektív? nyilván nem az senki sem, én se

changebug (törölt) 2010.01.10. 22:42:21

@E-one: Nem, most nem Berlinnel Párizzsal kell vetekedned, hanem Péccsel. Itt Magyarországon. EZ fáj! Ezért nem kellett volna leírnod azt a mondatot.

Kuruttya 2010.01.10. 22:43:51

Elképesztő ez a sok butthurt vidéki. Ennyire nehéz elfogadni, hogy Magyarország kulturális (és minden egyéb ) központja Budapest? :/

changebug (törölt) 2010.01.10. 22:44:36

Abban igazad van, hogy eredetit nem ártana összehozni - ebben igazat adok, függetlenül a helyszíntől.

Kis Hableány 2010.01.10. 22:45:20

@\'it\'s cool to know nothing\': Budapest a kultúra fővárosa én is azt mondom!Legendás rejtélyes izgalmas történelmi épületek telistele titkokkal és feltáratlan részekkel a mai napig(pl a Vár alatti barlangok nagyrésze még mindig nincs feltárva).
Pécsnek pedig ki kell valami legendát találni,valami olyat aminek van azért némi lehelletnyi valóságalapja vagy múltja de hozzá lehet szőni valami kerek kis történetet.Lochness városa is kitalálta a szörnyelláját és egész jól elvegetál belőle.Vagy valami rendszeres puccos rendezvénynek kéne helyet adjon pl híres aukciós árveréseknek vagy valami vallási dolgoknak!

E-one 2010.01.10. 22:46:19

@changebug: (most lépjünk túl már azon is, hogy azt is én fogom kettőnk közül jobban tudni, hogy nekem semmi nem fáj péccsel kapcsolatban, mert tök jó volna, ha lenne valami verseny, de nincs)

de konkrétan miben? miben ad most olyat pécs, ami igazán nagy dolog volna? amivel versenyre lehet kelni? ha azt mondod, debrecen, oké, virágkarnevál. azt mondod, szeged, tökéletes, szin. pécs?

gnu 2010.01.10. 22:46:48

Parancsolj, ezeket tették a szlogenek mögé - csak pár kiragadott példa: ikonkiállítás, frankofón hét, görög fesztivál, golden routes interkontinentális dialógus, europemania, utazás a török félhold körül, pánbalkán art piknik, balkán világzenei fesztivál, eszék-újvidék-pécs jazzhíd, török filmhét, közép-európai táncplatform, stb, stb...

changebug (törölt) 2010.01.10. 22:48:22

@Álmos: Pécsen laktam, most itt 'nagyfaluba'. Odahaza még szívesen mászkálok este az utcán mert van hangulata itt már nem szívesen mert tele van állattal.
Egy évig azt fogod hallani, hogy van élet 'nagyfalun' kívül is. Szar lesz. de majd csak kibírod.

E-one 2010.01.10. 22:48:25

@gnu: oké. ebből mi az, ami miatt mondjuk egy német azt érezhetné, hogy milyen tuti hely ez már, csak nézzünk el oda a nyáron?

Kuruttya 2010.01.10. 22:53:04

@changebug: milyen állattal? :D Nagyon tudlak sajnálni, ha a belvárosi dunapartot nem találod hangulatosnak egy szép nyári estén, nekem még nem sikerült ehhez fogható látványt találnom :) Persze én elfogult vagyok.

Tudom, hogy van élet a fővároson kívül is, jártam én már sok helyen, és ennek örülök is. De egyelőre még minden szempontból Budapest a központ. Ez van, de majd csak kibírod valahogy:)

Kis Hableány 2010.01.10. 22:53:16

Pécs teli van színészekkel és művészekkel,ezért lehet hogy nem ártana ebben az irányban fejlődni pl egy művészeti múzeum vagy hasonlóval.Viaszbabák.DDD Az EU-ban még úgy sincs viaszbabás hírességmúzeum,vagy van már?

gnu 2010.01.10. 22:54:08

Konkrét példa: francia turistákkal találkoztunk Pécsett, akik egy éjszakát akartak a városban aludni, hogy kipihenjék a horvát nyaralásuk fáradalmait és utána hazahúzzanak. Történetesen ez a Poszt - színházi találkozó - idején volt és annyira bejött nekik, hogy egy hétig maradtak. Pedig egy szót nem beszéltek magyarul.
Miért érdemes egy németnek idejönnie? Most nem fogom a programfüzetet felolvasni. Egyébként rengeteg német turista van most is. Őket a város hangulata és élete érdekli. Az pedig eddig is élénk volt. Pécsett több múzeum van, mint egész Dunántúlon. (Pest kivételével természetesen). Például...

E-one 2010.01.10. 22:58:31

De egyáltalán nem értem, miért ez az ellentét vagy ellenségeskedés. Leírtam egy mondatot, ami lehet, van, akit kellemetlenül érint, de mondtam már, nem sértődöm le, ha valaki azt mondja, hogy több nyugati nagyváros jobb kultúrájú hely Pestnél.

Nem értem, miért kéne egymásnak mennünk. Én nagyon szeretem Pestet, nyilván azt szeretném, mivel itt lakom, hogy itt legyen a legnagyobb élet. De imádom azt is, amikor utazom valahova vidékre, és ott is van valami jó. És egyáltalán nem frusztrál az, ha más város is képes jó dolgokat összehozni - azt rossz látni, amikor nem.

Pulykavirsli 2010.01.10. 22:59:21

Ácsi!
Azért azt senki sem vitatja, hogy Magyarországnak van egy kulturális központja és ez Bp.

Viszont ez egy programsorozat.
Amit már hosszú évek óta nem a fővárosok nyernek, hanem az un. régióközpontok.

Kultúrfővárosok:

2002 Salamanca ÉS NEM MADRID
2003 Graz ÉS NEM BÉCS
2004 Genova ÉS NEM RÓMA
2005 Cork ÉS NEM DUBLIN
2006 Patras ÉS NEM ATHÉN
2007 Nagyszeben ÉS NEM BUKAREST
2008 Stavanger ÉS NEM OSLO
Liverpool ÉS NEM LONDON
2009 Linz ÉS NEM BÉCS

Nyugaton a fővárosok el se indulnak, vannak olyan inteligensek... szemben Bp-el... ott tudják, a fővárosa csak egy kis darabja az országuknak.
Bp ebből a szempontból SE tartozik a nyugathoz.

Kis Hableány 2010.01.10. 23:00:07

@gnu: Ékszermúzeum is van?Mert akkor én is megyek.)

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:00:45

@Kis Hableány:

Az, hogy Budapest a kultúra fővárosa csak olyannak tudod eladni, aki nem ismeri.

Egy provinciális balkáni koszfészek. Szinte bármely magyar város különb nála kuktúrális szempontból. Itt nem az a lényeg, hogy 10 000 ember színházba jár, hanem, hogy a többség az utcára szaratja a kutyáját, szétparkol bármilyen gyepfelületet, igyénytelen a házára és magára (heló utaztál mostanában a 4-6-os villamoson? Na azt az emberszagot! a régi villamosok jobbak voltak, mert ott legalább befújt a menetszél és szellőzött)

Olyan dologért, amiért egy faluban megszólnának, Bp-en természetes.

nesze neked kultúra.

Kis Hableány 2010.01.10. 23:01:17

@Pulykavirsli: Nem Bp nem tartozik a nyugathoz,hanem demszkály főpolgár!A kettő nem ugyanaz!

banyanyanya 2010.01.10. 23:03:42

Bakker, emberek, aki azt állítja, jól sikerült a megnyitó, az mit látott? igaz én csak a TVben néztem, de ilyen jól már rég nem szórakoztam. Pontosabban sírtam a röhögéstől. MERT SZ#R volt. Fostalicska. Siralmas, szánalmas. És még fokozhatnám.

A progrmokról meg annyit, hogy sok olyan programot, ami amúgy évek óta Pécsett vagy környékén megrendezésre kerül, bevették az EKF szlogen alá. És ennyi.

Kis Hableány 2010.01.10. 23:05:52

@\'it\'s cool to know nothing\': Én nem ismerem Pécset mert valamikor kisgyerekként voltam ott utoljára és egyáltalán nem emlékszem rá.De ha azzal jösz nekem hogy menjek le egy hétvére mert nincs letaposva a fű és nincs kutyaszar,akkor ez sajnos nem elég motíváció számomra.Ellenben ha azt mondod bazzeg gyere le mert van egy kurvafasza étterem ahol olyan magyar étkeket ehetsz amit sehol máshol,vagy van egy ékszermúzeum vagy egy ősrégi török bizbasz,akkor lehet hogy lemegyek és megnézem.Kutyaszarmentességet és vidéki folklórt találok máshol is az országban.Mondjuk Füreden.De miért menjek Pécsre ha egyszer Balatonfüredre is lemehetek ha kuytaszarmentes vidéki hangulatot szeretnék?

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:07:40

@E-one:

Hogy mi ez az ellentét?
Én megdöbbenek mindig, hogy a legtöbb magyar kinyalja Bp seggét és hajbókol. Szerencsére ez Pécsett másképp volt és van. Bárki lesz@rja Bp-et. Nekem épp oly távolságra van, mint Zágráb. Mi közöm hozzá?

Viszont az adómat elviszi. Mire is? 500 Mrd. 4-es metróra, 60 Mrd. évente BKV-ra, most éppen több mint 40 Mrd. a Margit hídra és akkor még nem beszéltem a Nemzeti Színházról (és a Gödörről). az elcseszett EXPO-ról és a többiről.

Ezzel szemben Pécset cseszegeti mindenki mert az EGÉSZ VÁROST felújítják 38 Mrd HUF-ből és még jut kultúrális programokra is, csak azért, mert nem lesz minden 2010 elejére kész és nem lesz valami Loch-Ness-i szörny!

Kis Hableány 2010.01.10. 23:07:52

@banyanyanya: Arra a lepedőre letakart magaslaton ülő illetőre célzol?Az valami szellem akart lenni amúgy?Az óvodában is jobb műsort adnak elő a gyerekek.Elég gáz volt.Nem is tudom mit akart az utánozni?A Vatikánt?Vagy mi a picsát?

changebug (törölt) 2010.01.10. 23:07:56

(Az lehet, hogy neked nem Péccsel kapcsolatban fáj/nem fáj valami, de akkor ne azzal összefüggésben írd le. És akkor nem lesz félreértésre ok :))

Pécsen filmfesztivál volt.
Egyébként van 'Mediterrán napok'. Tudod, majd tudatosítják szépen adott esetben ebben az évben és majd szépen hozzászoksz mint a debreceni virágkarneválhoz vagy a szegedi játékokhoz. Ha más nem marketing az lesz gondolom orrvérzésig, mert arra aztán költenek ha kell ha nem.

Abban egyetértünk, hogy jobb lenne ha Pécs neve mondjuk összekapcsolódna mondjuk egy napenergia-expoval vagy tudom is de arra sajnos lehet megint kell várni vagy 20 évet.

Viszont azt szeretném, hogy mielőtt ömlenének a fikák akár csak közvetve mint ez is, menjenek már le körbenézni Pécsre az okos emberek. Én nem fikázom Debrecent a virágkarnevált, mert még soha nem jártam ott.

Kuruttya 2010.01.10. 23:08:11

@\'it\'s cool to know nothing\': mondogasd csak magadnak, hátha elhiszed:))

Kis Hableány 2010.01.10. 23:09:23

Ha bevetették volna a környékbeli roma táncoslányokat hastáncolni,az is érdekesebb lett volna.DDD

changebug (törölt) 2010.01.10. 23:13:09

@Álmos: Én is elfogult vagyok csak Pécsre.
Amúgy meg kibírom, pár évet még elbohóckodok itt azt húzok haza, mert élni is akar az ember

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:13:39

@Kis Hableány:

Nem láttad a megnyitót? Hogy mit találsz Pécsett:
- egy római emlékkekkel teli várost
- ókeresztény mauzóleumokat, melyek itálián kívül nem léteznek! (ha jól emlékszem Rómától északra ez az egyedüli hely a világon), hogy ennek mi a jelentősége, annak olvass utána
- egy egyik legősibb bazilikát (alapítva Szent István által)
- a Nagy Lajos egyetemét nem tudom neked megmutatni, csak a helyét, de azért nem rossz, hogy olyan sorba illeszkedik, mint Sorbonne, Oxford, Bologna és Prága.
- Török fürdőket, türbét és dzsámit, az egyik működő iszlám imahely is (legközelebb Boszniában találhatsz, vagy Németországban)
- Csontvári, Vasarelly, Zsolnay
- egy nyüzsgő szép várost és olyan szimpatikus embereket mint én :)

nincs türlemem többet írni

E-one 2010.01.10. 23:13:48

@\'it\'s cool to know nothing\': nézd, lehet természetesen vitatkozni, jó döntés-e ennek a városnak adni a több pénzt, és nem annak vagy amannak. de pesttel kapcsoaltban vegyél figyelembe még egy tényt. hangsúlyoznám, hogy tényt - ez nem jó, nem rossz, egyszerű ténymegállapítás.

ha bárki külföldi magyarországra jön, a közvetlen szomszédainkat leszámítva, akárhova is menjen később, először pestre jön a nemzetközi közlekedési helyzet miatt. ha bárki magyarnak valami olyan elintéznivalója van, amit nem tud a saját városában/megyéjében megcsinálni, nagyon nagy valószínűséggel pester kell jönnie miatta. tehát hogy pesttel mit csinálnak, az befolyással van minden magyarra, míg ha mondjuk az egyébként tök jó szegedi villamosokat felújítják, azt kevesebben fogják használni

Kis Hableány 2010.01.10. 23:19:31

Budapesten érdemsebb lenne egy hatalmas kutyavásárt megrendezni,elvégre úgy is sok a kutyaszar no és csak egyszer volt Budán kutyavásá úgy is,mindemellett tényleg kurvarohadtsok kutya van!

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:20:28

@E-one:

Figyelembe veszem, ugyanis sajnos én is azok közé tartozom, akik hiányoznak most Pécsről, mert itt Bp-en dolgozom.

Az meg, hogy országunk ennyire centralizált, kifejezetten átok. Egy üvegnyak/szű keresztmetszet Bp, ami megfojtja az országot.

Na ez ellen lázadunk, mi józanabbak. Bp-nek is az lenne az érdeke, hogy ezt felismerje és változtasson rajta.

Nagy botrány volt a kormányzati negyed elhelyezése. Egy kérdés volt csak. Melyik kerületbe kerüljön.

Vérlázító, hogy fel sem merült, esetleg el kellene vinni másik városba. Ezt hívnám fejlődésnek. Nem, nem azt gondoltam, hogy Pécsre kellene kerüljön. Bárhova kerülne, annak csak hasznát látnánk.

Csak egy példa: az Alkotmánybíróság székhelye Esztergom. Ez van benne az Alkotmányunkban. Csakhogy az alkotmánybírák szarnak az alkotmányra és nem hajlandóak Esztergomba költözni.

Van még kérdésed?

Kis Hableány 2010.01.10. 23:20:51

A főváros építhetne nyugodtan a kutyakultuszra.Lehetne kuytatemplomot építettni pl ahol összeadhatnák a kutyákat.Egyedülálló lenne ez is az EU-ban.DD

Kis Hableány 2010.01.10. 23:22:00

@\'it\'s cool to know nothing\': Igen.Miért nem akarnak a bírák Esztergomba költözni?

changebug (törölt) 2010.01.10. 23:25:09

@Álmos: Természetesen, így igaz.
Nálam ez Pécs - a város amelyik emberi léptékű, ahol nyáron kinn ücsörög az ember sokadmagával a krimóban, a Mecsek ahová gombászni járok és még sok-sok minden.

baraka 2010.01.10. 23:26:48

Párizsból mennék Pécsre április folyamán, szerintetek megoldható repülővel? Komolyan kérdem, ha nem lehet megoldani vagy Essenbe megyek, vagy Isztmbulba, mindkét helyre könnyedén eljútok.

Kuruttya 2010.01.10. 23:27:27

@changebug: mert ezeket Pesten nem lehet. Jó, Mecsek nincs. ;)

sofalwy 2010.01.10. 23:29:17

Szeretném felhívni a figyelmet, hogy a siralmas megnyitó rendezésére Budapestről importált a város egy a politikában már elhíresült embert, aki hírnevéhez méltóan pocsékot varázsolt szerencsétlen Pécs neve mellé. A TV-ben nézve még tetézte a kulturális tragédiát a televíziós közvetítés. Totálra totál, amiben táncszerű mozdulatot végző esetlen figurákat láthattunk és ami vérlázító: a sötét képekre feketével feliratozták a sok fölösleges információt. A dilettantizmusnak nincs határa - ez lehet a mostani pécsi kultúresemény jelszava így utólag. Micsoda bunkóság Placido Domingo-t úgy feliratozni, hogy az olvashatatlan! A televíziós rendező meg se nézte az által közvetített képet? Gyakorlatilag a megjelent szánalmas politikusok köré sikeredett valamiféle mozgó ákom-bákomot rittyenteni - ennyi az eredmény. Hiller úr ha visszanézné magát, ahogy képtelen volt értelmes arckifejezést produkálni a színpadon éneklők között, talán végre rájönne, hogy rossz ajtón jár be nap mint nap. És a vége, a szánalmas enervált - véletlenül narancssárga - lufi mindent megkoronázott. Ismerem annyira Pécs közéletét, hogy saját forrásból képesek lettek volna szerényebbet, de érdekesebbet és szellemdúsabbat csinálni a megnyitóra. Miért kell mindig ügyeletes politikai kegyencekkel tönkretenni a kulturális eseményeket? Miért nem vállalja Pécs azokat az embereket, akik vállalják a várost? Nem lett volna rosszabb egy igazi vidéki parádé. Van a városban több jó zenekar - még fúvós is, jó a színház, ott is dolgozik néhány jó rendező, sőt a narrátorszerepbe szorított Balikó színházigazgató is többre lett volna képes ennél. Kedves Pécs! Ne hagyja a város, hogy a hazai kulturális élet sleppje lepje el az EKF zsíros falatnak számító rendezvényeit! Szerintem képes a város lakossága, szellemi életének szereplői ennél jobb teljesítményre is!

Kuruttya 2010.01.10. 23:30:20

@baraka: jó vicc. A pécsi repülőtér fizikailag alkalmatlan nagy utasszállítók fogadására.

készcsók 2010.01.10. 23:32:10

@post: Az utolsó mondatoddal az a baj, hogy vagy rosszindulatúan értelmezi az ember (na, bedugom a pesti pöcsömet a tahóvidékiparaszt szájába), vagy irreleváns a poszthoz. Pécsett elég jól működő - "nem hivatalos" - kulturális élet van (ez sajnos nem egykönnyen értékesíthető külföldre), ami meg hivatalos - és, ha már EKF, javarészt a nagy-nagy Budapestről kézivezérelt - azon ne kérd számon a provincializmust, mert kisebb részt helyben, nagyobb részt Hiller irodájában született. Nyilván a magyar településszerkezetből következik, hogy Budapest központi szerepe aligha oldódik majd természetszerűen, ehhez "felülről" kellene belenyúlni. Ahogy az EKF esetében is lehetett volna, lehetett volna átlépni a saját árnyékunkon, csak épp a pénzadó gazda minisztériumnak meg egyéb politikusoknak ez nem volt érdeke. Szomorú? Szomorú. Ettől még, javaslom gyere egyszer le Pécsre egy hétvégére, elviszlek egy két kiállításra meg jó buliba - mert ezekből mindig akad :)

Utószó. Az index tényleg ritka gecin áll a dologhoz, és nem is igazán értem ennek a hátterét. A főzőcske folyamatát látták, tudósítottak róla, most meg megpróbálják a jó kis levesünket szarlevesnek eladni és a pécsiek nyakába önteni. Nem kell hasra esni a megnyitótól, vagy épp a program sorozattól (ez ugye tök szubjektív hogy menő-e vagy senem), de legalább korrektek lehetnének.

kcs

Kis Hableány 2010.01.10. 23:35:58

Vegyetek példát Balatonfüredről,a PR-jukban még a világ legkisebb barlangját is feltuningolták a Lóczy barlangot,melybe sikeresen be is szorult egyik évben egy német túrista,annyira picike kis lyuk az egész.Még is egy csomóan kíváncsiak rá.

'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:36:18

@Álmos:

Igen tudom, sok hozzád hasonlót ismerek. Máshol életükben nem jártak, ha sikerült a nyóckerbű elmenekülni, akkor már csodás minden, akárhova kerültek.

Ezzel szemben én is bejártam az országot is a világot is, össze tudom hasonlítani a dolgokat.

Budapesten a legelitebb helyen (fizikailag is) dolgozom, a legnívósabb helyeket látogatom és még sem érzem a várost otthonosnak. Pont az hiányzik belőle, ami egy várost várossá tesz. Los Angelesben nem éltem, de az lehet valami ilyesmi. Jellegtelen.

Ma szívesebben élnék már akár csak egy kis baranyai faluban Pécs mellett, mint itt. Ezt, míg Pécsett éltem, el sem tudtam volna képzelni.

Kis Hableány 2010.01.10. 23:38:05

Na jó,kicsit túloztam.Nem a világ legkisebb hanem az ország legkisebb barlangja.De a németet a tűzoltók szedték ki!D

Kis Hableány 2010.01.10. 23:39:47

@\'it\'s cool to know nothing\': Ez igaz.Én itt élek több mint 20 éve de a mai napig nem érzem hogy otthonom lenne ez a város.

changebug (törölt) 2010.01.10. 23:43:42

@Álmos: De lehet kiülni, meg szoktam is, de nekem itt nincs olyan hangulatom mint otthon. Természetesen ez szubjektív. (A Mecsektől meg nem tudok eltekinteni mert az nálam 20 perc gyalog :) - szintén szubjektív) Csak a kezdő kérdés az élettérre vonatkozott.
(Mást mondok - nézd meg hétvégente - nem ünnepeken - hány ember szokott elhúzni pestről. (és most nem a környékről bejárókra gondolok). sok. itt (is) van lakása de időnként hazahúz. -> 'ki mit ért élet alatt')

Kuruttya 2010.01.10. 23:44:26

@\'it\'s cool to know nothing\': idióta. Minden nagyobb magyar városban jártam már, az egyikben éltem is, és a jelentősebb európai városokat is megjártam, Londonban és New Yorkban 3-3 hónapot töltöttem. A nyolckerben nem laktam soha, bár vannak részei, ahol szívesen laknék.

Benned pedig elképesztő agresszió és keserűség van. Görcsösen akarod bizonyítani a város ellen felhozott nevetséges érveidet. Kiskorodban pesti gyerekek vertek meg? Vagy elszerette a csajod egy pesti srác?

Kuruttya 2010.01.10. 23:48:02

@changebug: vidéki egyetemisták persze, hogy hazautaznak - minél több időt töltenek itt, annál ritkábban. Aztán vannak még akik nagyit látogatni mennek, meg akik kirándulni, meg telekre kiruccanni.. kit hagytam ki? :) Ez teljesen normális, és egyébként minden nagyvárosra jellemző. (És itt nagyváros alatt millió feletti városokat értek.)

baraka 2010.01.10. 23:51:01

@Álmos: én nem szivatni akarok bárkit is, csak normális programot szervezni magamnak. Ha Pécsre nem tudok repülővel elmenni, akkor valószínűleg Isztambul marad, még nem voltam és nagyon jó dolgokat meséltek a barátaim, akik már voltak.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.10. 23:53:14

@E-one: Az objektív, hogy egy program értékes pontokat tartalmaz-e vagy sem. A rangja nem szubjektív.

Kuruttya 2010.01.10. 23:55:50

@baraka: elmész repülővel Pestre, aztán onnan vonat. IC ott van 3 óra alatt.

Bár én a helyedben valószínűleg Isztambulba mennék. :)

dos 2010.01.10. 23:56:04

Kedves pécsiek,mint a Kulturális Főváros lakói!Most látogattam el a baranyai honlapra.Amit Ti ott írtok a budapestiekről és a többi nagyvárosról,az nem semmi.Kultúra magas fokon!Ezek után vérig vagytok sértve a kritikák miatt?

'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 00:00:56

@Álmos:

idióta az vagyok, sok szempontból. Például, hogy válaszolok önnek.

Nem rég a Csallóközben volt dolgom. Megálltunk Révkomáromban. Sétáltunk egyet a párommal és a gyerekekkel, ettünk egy fagyit. Gyerekeink szaladgáltak körülöttünk. Nem kellett folyamatosan figyelni őket. Az emberek barátságosak, nyugodtak voltak körülöttünk. Akkor is megállapítottuk, hogy mennyire hiányzik ez. Egy igazi belváros, egy agóra. Amitől város egy város. Az élet apróságai, kis örömei. Ezek miatt érdemes élni. Ön gondolom nem tapasztalta még ezt.

Pécs jó hely, szép város rengeteg programmal és kevesebb frusztrált "emberrel". Gyerekkoromban nem nagyon ismertem önhöz hasonló embereket, de ma naponta találkozom valük.

Maradok idióta tisztelettel: know nothing.

Kuruttya 2010.01.11. 00:03:17

@\'it\'s cool to know nothing\': én pedig tovább röhögök rajtad, minden tisztelet nélkül :)

changebug (törölt) 2010.01.11. 00:10:46

@Álmos: Nem az egyetemistákra gondolok. Én és csak a a gimnáziumi osztálytársaim 1/3-a megjárta pestet. aztán vagy maradt vagy visszahúzott. (és nem nagyit mentünk látogatni - hanem kicsit jól érezni magunkat otthon.)
A közös vélemény nagyjából ugyanaz - \'it\'s cool to know nothing\' mondta - pest jellegtelen. (amúgy ő nem agresszív legfeljebb lokálpatrióta :))
Természetesen ez szubjektív.
Jó éjt!

'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 00:11:55

@Álmos:

A mulatáshoz javaslok zenét is:

Burzsoá Nyugdíjasoktól

a "... Pestiek" című számot.

maradok tisztelettel
alázatos szolgája budapesti gazdámnak

'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 00:13:35

@changebug:

álmos gazdám is lokálpatrióta

hátha nekem is megengedi.

Kuruttya 2010.01.11. 00:18:47

@\'it\'s cool to know nothing\': látom nem bírod ki, hogy ne a tiéd legyen az utolsó szó. Ismerem a számot, igazi magaskultúra gyümölcse ;)

Egyébként mielőtt teljesen bizonyos lennél az intellektuális felsőbbrendűségedben, tudnék én rittyenteni neked egy tényekkel alátámasztott, hosszan kifejtett érvelést arról, hogy miért nincs igazad. De ilyen mértékű csőlátás esetén, mint amit tőled tapasztalhatunk, ez teljesen felesleges. A valóságból úgyis csak azt fogod fel, ami a világképedbe illeszkedik, tök mindegy milyen információk érkeznek az érzékszerveidtől:)

Így hát marad a nevetés. Egyébként is azt mondják, jót tesz. ;)

Fercsee 2010.01.11. 00:20:54

bunkó pestiek
paraszt vidékiek
miért gondoljátok hogy valamelyik is jobb mint a másik ? miért kell mindig mindenen veszekedni? kritikán aluli ez a vita ami itt megy

további szép estét

baraka 2010.01.11. 00:27:00

@Álmos: Persze, repülővel Ferihegy 1-re, onnan bevonatozni a Nyugatiba, onnan kék metró Deák, majd piros metró Déli és már fel is ülhetek az IC-re és 3 órát zötyőghetek és el is ment a napom. Nekem ápilisben lesz kettő darab hosszú hétvégém, nem utazgatni akarok, hanem látni. Így marad Isztambul, hétvégére Essenbe úgyis többször át tudok ugrani. Sajnálom, mert háromszor voltam eddig Pécsen és mindháromszor nagyon jól éreztem magam.

Advanced Flight 2010.01.11. 00:27:31

Én budapesti vagyok. Eddig 3-4 alkalommal voltam Pécsett, és csak a legjobbakat tudom mondani a városról.
Egyszerűen gyönyörű, hangulatos, a klímája sztem a legkellemesebb a magyar nagyvárosok közül. Gondoltam is, hogy ha Bp-en kívül talán ez az egy olyan város van Magyarországon, ahol tudnék élni.
(A város vezetéséről nem tudok nyilatkozni, de nem is érdekel.)
Én örülök, hogy Pécs lett a kulturális főváros.

baraka 2010.01.11. 00:31:31

Egyébbként 2007-ben négyszer is voltam Nagyszebenben (akkor Luxemburggal volt Nagyszeben EKF), repülővel, nagyon kényelmesen. Egyik alkalommal éppen ott voltak az aktuális pécsi szervezők, nagyon fasza dolgokat rebesgettek, hogy megcsinálnak, azok közül semmi nem lett meg, ahogy olvastam. Nagyszebent megszerettem, mindenkinek ajánlom, gyönyörűen felujították és nagyszerű helyek vannak, a környék is csodás.

Kuruttya 2010.01.11. 00:33:33

@Advanced Flight: javaslom Szeged megtekintését. Budapest után a legjobb magyar város :)

@baraka: ha van pénzed repülőjegyre, csak van pénzed taxira Ferihegytől a Déli pu-ig ;)

baraka 2010.01.11. 00:51:55

@Álmos: ezt inkább iróniának veszem :) Közben kiszámoltam mennyi lenne az árkülönbség és meglepő, hogy mennyivel többe kerülne nekem Pécsre menni nemcsak időben, de pénzben is (repülő oda-vissza Budapestre kb 55-70€, két taxi Ferihegy-Déli szakaszra kb. 50€, menettérti vonatjegy Budapest-Pécs kb. 35€, ami alsó hangon mindösszesen 140€; Isztambulba most találtam normál áron csomag- és foglalási díjjal 89€-ért amiért egyszerűen odarepülök)

E-one 2010.01.11. 00:58:15

@baraka: azért ha úgy számolsz, hogy a Ferihegy-Déli távot kihozod három BKV-jegyből, kicsit olcsóbb

Kuruttya 2010.01.11. 00:59:40

@baraka: najó, meggyőztél. Egyébként mondtam már, hogy én is Isztambulba mennék, már csak azért is mert ott még nem voltam. Meg erős a gyanúm, hogy egy 12 milliós város valamivel érdekesebb, mint egy 150 ezres.

HunVanHungary? 2010.01.11. 01:26:50

Istenem mennyire szánalmas ez a Pécs vs Budapest összehasonlitgatás...
Bp egy több mint két milliós metropolisz ,Pécs meg ennek a tizede...persze ,hogy nem érhet fel hozzá.
Itt az a baj ,hogy ezzel Pécsnek lett volna esélye egy kicsit enyhíteni Mo. vízfejűségét, de megint győzött a szoci szervezkedés.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.11. 01:44:13

Kíváncsi vagyok, hogy a sok pécsi akkor is lelkesedni fog-e, amikor az eladósodott városnak jövőre (meg azután) fenn kell majd tartania a túlméretezett kultúrközpontot, és állni kell a cehhet. Nagy szívás lesz ez még.

Ezekre a programokra a világ meg nem fog idejönni (Pécs nevét még kiejteni se nagyon tudják, nemhogy megjegyezni). Átgondolatlan dolog volt ez az egész, jó sok pénzért.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.11. 01:46:47

"Bp egy több mint két milliós metropolisz ,Pécs meg ennek a tizede."

Rosszul tudod, az index szájbarágója szerint:
"Vedd azt, hogy Pécs lakossága 600 ezer, míg az esseni programokhoz kapcsoldó településeken összesen 5 millió ember él, Isztambul pedig 13 milliós város."
index.hu/belfold/2010/01/10/kultfovaros_lesz_pecs/

:-)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 02:20:10

@dark future: Nézz azért ennek utána. Fenntartani pedig a későbbi rendezvényekből lehet, ezért fontos a jó 2010-es év, amire minden esély megvan. Mennyi hazugság és félreértettség van EKF ügyben... Pedig nem nagy dolog, én is tudom az alapvető dolgokat róla. Nem önreklám, de muszáj, mert őszintén idegesít sokak tudatlansága és ebből fakadó rosszindulata:
estikornel.blog.hu/2010/01/11/pecs_elindult_az_utjan#more1662795

készcsók 2010.01.11. 02:45:49

Eszemfaszommegáll, tényleg, néhányan itt annyira kurvára okosak (teljesen mindegy, hogy hol lokálpatrióták, vagy épp milyen színű szar ragad a foguk közé)!!!! Vazz, egy kurva nap sem telt el az egész évből (még jó, hogy itthon mindenki csak a 2010-es évet szajkózza és fel nem tudja fogni, hogy a dolog NEM EGY KURVA ÉVRŐL SZÓL), de máris harminc évre előre meghatározott jövőképek röpködnek itt az éterben. Húzzatok aludni!

Mr. Acid 2010.01.11. 03:29:17

Sok sikert Pécsnek! Legközelebb Szeged lesz az EKF. :D

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2010.01.11. 04:14:31

600ezer? ezt ki akarja kinek a szájába rágni? (156 974 *wikip.)

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2010.01.11. 04:14:44

600ezer? ezt ki akarja kinek a szájába rágni? (156 974 *wikip.)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 04:39:47

@dark future: Ezekre a programokra a világ meg nem fog idejönni (Pécs nevét még kiejteni se nagyon tudják, nemhogy megjegyezni). Átgondolatlan dolog volt ez az egész, jó sok pénzért.

Nem vagyok pécsi--még csak magyarországi sem.
Egy kicsit elkeserit az,ahogy a "pesti" felsöbbrendüségtöl páran már szinte nem is "látnak".
A pécsi egyetem VILÁGHIRÜ-és oda nagyon sok német és skandináv diák járt,jár,tehát tudják a nevét.Plcsen hatalmas holland közösség van,önálló közösségi házzal,rendezvényekkel,.....-tudják a nevét.(ugyanez németekkel is megvan,csak kissebben)Egyébként,csak,hogy tudd,az egész Dunántúl "tele" van német,holland,osztrák közösségekkel(van falu,ahol német utcanév táblákat is ki kellett már tenni)és aki csak egyszer ezek közül betette a lábát BP.-re,többé nem akar menni--nem szeretik a koszt,mocskot,lehuzást,bunkóságot és a millió cigányt.( egy dán barátom tavaj volt egy hétre,mert látni akarta.Ugy tervezte a Bkv.-t használja a szálló és a belváros közöt--egyszer megpróbálta,de mivel egyedül volt fehér ember a jármüvön,többé nem.Sötétedés után nem merte elhagyni a szállót és egész héten a közeli kis étterem,meg a szálló között élt,de legalább jókat evett--szóval bemutatkozott a város.)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.11. 04:40:44

Hetkoznapi kulturat is mutathatnanak Pecsen.

Pl.: nem szemetelunk az utcan.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 04:49:40

Bocsi,még annyit had tegyek hozzá,hogy szerintem inkább a városnév kiejtésével legyen egy kis gond,mint,hogy állandóan összekeverjék Bukarestel--mert ez elég álltalános jelenség és nem csak az EU.-ban.Azért ez nagyobb égés............

gramercy 2010.01.11. 06:59:53

baszok pécsre, nincs IMAX mozi

Winston Smith 2010.01.11. 07:00:27

@Fercsee: Ez a lényeg.

Tököm kivan a frusztrált vidékiekkel, akik folyton nagyfaluznak meg kutyaszaros budapesteznek. Ugyanúgy tököm kivan azokkal a szűk látókörű budapestiekkel, akik azt hiszik, hogy Bp. egy európai szinten hűdenagy kultúrváros, ellenben a Budapest vége táblán túl Magyarországon nincs élet, kulturális élet meg pláne nincs.

Miért nem lehet egymás lenézése helyett alkotni? Attól nem lesz jobb az életed, ha fikázod Budapestet/Pécset/Debrecent/stb., de attól igen, ha a lakóhelyeden valami jót csinálsz. Pl. civilként hozzájárulsz a kulturális élet fellendítéséhez.

Winston Smith 2010.01.11. 07:02:19

@gócpont: Egész Baranya megye kb. 400 ezer fő. Ha én lennék az Index főszerk., picit leb@sznám az újságírót.

mata-hari · http://mata-hari.blog.hu/ 2010.01.11. 07:04:51

"Pedig ha azt akarjuk, hogy Pécset és egyáltalán Magyarországot észrevegyék"

A program nem kizárólag Pécs népszerűsítésére hivatott, "csupán" egy olyan gyűjtőhely lesz/lehet, ahová felsorakoztathatunk mindent, amire büszkék vagyunk. Vízfejű országunknak nem árt végre, ha egy ekkora rendezvény nem Budapesten kerül megrendezésre, az a -remélhetőleg több tízezer ember- aki ellátogat majd Pécsre, legalább megismeri a várost és környékét is.
Persze, hogy elköltöttek egy csomó pénzt. Persze, hogy nyilván le is nyúltak, amennyit lehetett. Persze, hogy nem készült el időben, aminek el kellett volna készülnie. Ezen nincs mit csodálkozni, Magyarországon a dolgok már csak így működnek. Túl messzire azért nem kell menni, hogy hasonlót lássunk, elég megnézni, mi is történt Görögországban...
Nem utolsó szempont, hogy Pécs szép, gyönyörű, fasza, pöpec, marha jó, virágzik az egyetemi élet, és még szép is és...és. Na és a környék se kutya. Hajrá Pécs!

Winston Smith 2010.01.11. 07:05:43

@baraka: Ehhez a 89 euróhoz nyugodtan add hozzá az Isztambul Atatürk repülőtér - szálloda taxiköltséget oda-vissza, és akkor már Pécs vezet költségben. :)

Mitya Ivanov 2010.01.11. 07:10:31

vajon miért van az, hogy agy liberáális szellemiségű posztabn, vagy írásban feltétlen meg kell említeni azt a liberális fikaklisét, hogy "népiesch-gulyásos", és "leragadtunk 1914-ben".
és ez:
"Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest."

marós 2010.01.11. 07:14:38

Ha már nem tudunk segíteni a pécsieknek /figyelem: kormány/, ne akadályozzuk őket mindenféle beromsággal.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.01.11. 07:56:26

Ha kudarc is lesz a EKF akkor se a Pécsiek kudarca hanem az országé. Ezt kellene megérteni és nem fikázni a Pécsi szervezést. Nem egy városnak kellene mögé állni az ilyen rendezvényeknek hanem egy régiónak vagy egy országnak.

Az egész elveszett a politikai mocsárban és az a szomorú, hogy ez hazánkban mindenhol jellemző. A politika amire ráteszi a kezét az elkezd rohadni és pusztulni.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.11. 07:59:44

@Winston Smith: megfogsz lepodni: megyeszekhelyen nincs kulturalis elet (nemhogy kis varosokban, falukban). vagy csak nagyon minimalis. Muvelodesi szervezetek nem szerveznek semmit ami megmozgatna a fiatalokat. kb annyit amit a post iroja is felhozott: unalomig ismert, senkit nem erdeklo rendezvenek ujra es ujra.

Pipas 2010.01.11. 08:08:00

@Winston Smith: "Pl. civilként hozzájárulsz a kulturális élet fellendítéséhez": Például vadul tanuljak hegedülni? Vagy kapjam össze magam és írjak egy operát? Esetleg ha nem érzek magamban tehetséget, akkor sürgősen építsek egy koncerttermet? Olyan izgatott vagyok, adhatnál azért pár tippet! ;)

Pipas 2010.01.11. 08:11:51

@HK417: "van német,holland,osztrák közösségekkel(van falu,ahol német utcanév táblákat is ki kellett már tenni)": De sötét vagy baszki, azok nem német betelepülők miatt vannak, hanem a sváb kisebbség miatt, akik mindig is ott éltek. A németek azért jönnek, mert a szomszéd néni alapból németül beszél, sokan nem is tudnak magyarul.

baraka 2010.01.11. 08:41:17

@Winston Smith: csak a miheztartás végett www.letsgoistanbul.com/fromairport.htm Mondjuk jó lenne, ha a Ferihegy 1 és 2-re is menne metró...

NGA 2010.01.11. 08:43:38

Szánalmas. Az egyik veri a nyálát, hogy mennyivel olcsóbb, ha kimegy Isztambulba, mert ott többen laknak, és az pár euróval olcsóbb, a másik a mozit hiányolja...
Igazi ősi magyar szokás, fikázni mindent. Én pécsett élek. Nem vagyok pécsi, nem itt születtem. De szeretek itt élni. Itt nem szúrnak le egy késsel, ha rádudálok valakire, itt sétálhatok este nyugodtan az utcán, nem kell órákat töltenem dugókban ücsörögve, nem robbantanak fel, és mondhatnám még tovább. Soha nem akartam Bp-en élni, és ha fel is kell mennem, jólesik amikor végre hazaindulhatok. Egy emberléptékű világba érek haza. Szeretlek Pécs!

Deneware. 2010.01.11. 08:44:08

Budapest valóban sokkal jobb gazdája lenne a rendezvénynek. Referenciának ott van pl. a metróprojekt, a Nemzeti Színház körüli b@sz@kodás, de ti okos pestiekt nyilván több példát is tudnátok mondani egy pécsinek... :o)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.11. 08:51:15

Egy újabb esemény, amely apropóján a bunkó vidéki paraszt újra nekieshet a kutyaszaros mocsokban fetrengő suttyó pesti proliknak és vice versa. Gratulálok, egyikőtöknek sincs igaza, szálljon magába mindenki aki pestiként fikázza Pécset, és aki pécsiként Pestet. Mindenki lakjon ott, amely város (vagy falu, tanya, stb) neki szimpatikus, és hagyja békén a másikat akinek esetleg más az ízlése. Engem, mint budapesti lakost, nem fogtok tudni meggyőzni hogy pest=kutyaszar, mert néhány lepukkantabb kerületet leszámítva nem ez a jellemző (oda meg nem muszáj menni) - ez olyan, mint ha negatív véleményt alkotnék Miskolcról, csak mert láttam az Avas lakótelepet. Egyszer, videón.

Minden városnak megvan a maga gettója/prolinegyede, és mindenhol találni értéket, Miskolcon, Pécsett, Szegeden és Budapesten ugyanúgy (csak a városok eltérő mérete miatt nyilvánvalóan Budapestre több jut mindenből, de ettől még nem lesz jobb vagy rosszabb)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.11. 08:51:18

Én csak félve kérdem, nem jellemzően kínos, hogy Demjén ezer éves dala lett a projket himnusza, amit plébekkről nyomott mindenki a megnyitón? Ennyire konzervkamu lesz az egész EKF Év is?

NGA 2010.01.11. 08:55:15

@baraka: Azért az is szánalmas, amikor valaki itt előadja, micsoda nagy világpolgár, milyen sokat utazgat, és akkor 10e Ft-ot sajnál kiadni, hogy Pécsre jöjjön, akkor sajnálom.

2010.01.11. 09:13:30

Attól, hogy Pécs szép hely (tényleg az), és Budapest meg egy nagy vízfej( szintén igaz) még ezt az egész projektet csúnyán elszúrták. Meg nem épült vagy rosszul vagy késve tető alá hozott beruházások, pénzszivattyú, érdektelenség, rossz marketing, avíttos ötletek,rég létező programok EKF-ruhába bújtatása, soroljam még? Nem a pécsiek vagy a pestiek a bunkók, hanem akik nem intézték rendben az EKF-Pécs ügyeit.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 09:16:34

@shitgun: Semmit sem tudsz a pécsi helyzetről.

@városjáró: Nem, nem kínos. Egyébként csak a megnyitón szólt.

2010.01.11. 09:37:36

@shitgun: Hát akkor címszavakban vázold, miben más, mint amit én gondolok. Kezdjük azzal, hogy mivel pár napja már éles az EKF-év, mutass rá a rendezvénysorozat emblematikus vezérattrakciójára, ami arcot, hírnevet, visszhangot vált ki itthon és külföldön! Aztán jöhet a többi.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.01.11. 09:50:08

Cuki ez a Pécs vs. Budapest fight, szerintem az EKF keretében ezt elő lehetne adni mondjuk táncjátékként.
Egyébként az EKF-ről annyit tudni kell, hogy a döntések jelentős része nem Pécsen, hanem Budapesten született, így nem a pécsiek baszták el (amennyiben el van baszva), de nem is a budapestiek, hanem bizonyos emberek.
Hogy kik azt nem tudom, de kötve hiszem, hogy valaha is megtudjuk (ismétlem, amennyiben el van baszva).

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:04:46

Eh. A fővárosból költöztem Pécsre tíz éve, azóta sincs kedvem visszaköltözni. Nem azért, mert Budapest annyira ótvar város (valamikor nagyon utáltam, de külső szemmel nézve az elmúlt néhány évben mintha kezdene magához térni - kevesebb a lepusztult rész és több az utcákon az élet), hanem azért, mert Pécs más léptékű. Itt gyalog eljutok bárhová a munkahelytől a kávéházig, buszra csak akkor ülök, ha gyorsan kell menni a pályaudvarra, és nincs szükség arra az állandó kapkodásra. Nyugodtabb. :)

Pécs nem az ország fővárosa, és ez őszintén szólva nem is hiányzik. Aki igazi nagyvárosban akar élni, annak Pécs mindenképpen túl kicsi lesz, aki vidéki kisvárosban, annak személytelen és túl nagy. A kettő között van egy jó középút, és ezen a szinten szerintem Pécs a legkellemesebb (második helyezettem Szeged, de a többit nem ismerem annyira, hogy pontosan megítéljem őket). Pécsnek nem nagyvárosnak kell lennie, hanem kellemes középvárosnak; nem Pesttel kell versenyeznie, hanem önmagának kell többet nyújtania. Az alapok erre megvannak, a többit meg meg kell teremteni.

Azt el kell ismerni, hogy az EKF-projekt előkészítése csúnyán el lett tolva, de nagyon visszataszító, ahogy mások ezen kapva kéjelegve beletörlik a mocskos cipőjüket a városba. Az elmúlt napokban tele volt a város pressjelvényes senkikkel, akik halomra fogyasztották a repikaját, döntötték magukba a repiitalt, aztán megírták a szokásos, indexesen nyegle fikacikkeiket. Nem kell csodálkozni, ha ezen a pécsiek kiakadnak, a cikkekből bizony árad a lenézéssel vegyes *öröm* a vélt vagy valós sikertelenségen, azon meg mindenki felkapja a vizet.

Ez különösen azért lényeges, mert az elkúrásban nem csak a helyi elit vette ki derekasan a részét, hanem a hiperarrogáns központi bürokrácia is, akik tényleg képtelenek elviselni, ha a fővároson kívül van valami élet, és nem csak "fent" lehet ügyeket intézni, dolgokról dönteni, egyáltalán kultúrát teremteni. A sérelmek valósak, az EKF csak egy alkalom a megjelenésükre. Mostanában pl. arról szólnak a helyi pletykák, hogy egyes pesti érdekek szeretnék lenyúlni Pécsről a Csontváry-gyűjteményt... ez sem veszi ki jól magát, és ha a dolog valóban igaz, majd nagyobb publicitást kap, irtózatos botrány lesz belőle.

De összegezve, szerintem mindenki jobban jár, ha figyelmen kívül hagyja a tudósítókat, és valamikor az évben ellátogat Pécsre a saját szemével megnézni a várost. Nem az EKF kedvéért, hanem csak úgy. Én az április és október közötti időt javaslom, akkor kellemesebb az idő, több a fény és (persze) elkészülnek a ma még erősen félkész közterek.

2010.01.11. 10:15:11

@elGabor: "Az elmúlt napokban tele volt a város pressjelvényes senkikkel, akik halomra fogyasztották a repikaját, döntötték magukba a repiitalt, aztán megírták a szokásos, indexesen nyegle fikacikkeiket." - szerinted pár szendvics és pogácsa, meg némi ásványvíz és bor kötelezi arra a firkászokat, hogy hajbókoljanak? Lehet, hogy húsz éve a fejes irodájában körbekínált aprósütemény kötelezett valakit valamire, de ma már nem ez megy. Egyebekben igazad van.

E-one 2010.01.11. 10:32:20

@Mitya Ivanov: alapvetően azért, mert tényleg azt érzem a legnagyobb bajnak az egész EKF kapcsán, hogy maradunk megint leragadva ott, ahol lassan száz éve jártunk. 2010 van, nézzünk már egy picit előre.

és attól még nem értéktelen, ami száz éve ilyenkor volt, én is szeretem olvasni adyt, tetszenének az akkor épült házak, ha valaki kicsit renoválná őket, satöbbi - csak azt tartom cikinek, hogy ehhez nem is próbáljuk hozzátenni az azóta eltelt száz évben felhalmozódott tudást és tapasztalatot.

szóval a válasz borzasztó egyszerű: azért szerepeltek ezek a mondatok, mert ezek írják le, mit gondolok:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:34:46

@shitgun: Semmiféle arcot, hírnevet nem kell kiváltani, meg kell mutatni az adott város, környezet népeinek kultúráját, sokszínűségét, nem azon versengeni, ki tud odahívni több ismertebb világsztárt. Ha ezzel az alapvető dologgal nem vagyok tisztában, hogy ez nem erről szól, úgy ne a programon vagdalkozzatok. Le is töltheted az illusztris, részletes programot, illetve bármilyen turistapontban országszerte is megtalálod.

2010.01.11. 10:41:14

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Értem, de azért lássuk be, jazz-koncertekért, színházért meg Haiku-konferenciáért nem özönlik a nép, főleg külföldről, pedig a tömegek vonzása az elsőrendű cél, nemde? Lehet, sőt biztos, hogy a pécsieknek nagyon jók az előbb említett dolgok, de akkor meg kis túlzás a 40 milliárd egy helyi programsorozatért. Liverpoolban volt az a géppók, Essennél lesz 40 kilométeres autópályafesztivál, Isztambulban hajófelvonulás, meg még az ezer más, ilyesmire gondoltam. Én nem a nagy Pestről akarom leszólni a pécsi dolgokat, de ami van/lesz, az nagyon kevésnek tűnik a tervekhez/lehetőségekhez képest, nem kell pécsinek lennem, hogy ezt gondoljam, sőt, mint nem pécsinek, épp hogy sokkal figyelemfelkeltőbb dolgok kellenének számomra, hogy a dolog érdekessé váljon.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:41:58

@shitgun: Nem kötelez senkit semmire, de a viselkedés attól még visszataszító. Nem a kritika, hanem a nyegleség, a totális felületesség, meg az elvárás, hogy gördítsenek elé vörös szőnyeget, ha már "lejön" így vidékre.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:48:54

@shitgun: A géppókot inkább ne, annak Liverpoolhoz az égvilágon semmi köze nem volt, kulturális jellege pedig - hű. High tech céllövölde, de nem több. :)

Jó példának szerintem inkább legyen Nagyszeben: ízlésesen felújított belváros, értelmes programok, mindezt saját erőből és a város saját szellemiségét propagálva. A polgármesterből majdnem miniszterelnök is lett, ami szász létére nem rossz teljesítmény Romániában. :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:50:55

@shitgun: Kevered a lehetőségeket. Össze sem lehet hasonlítani Pécs lehetőségeit Essen vagy Isztambul képességeivel. Amúgy miért is jó, hogy egy autópályát 40 kilométer hosszan lezárunk? A másik kettő szép és érdekes, nem mondom, a hajófelvonulásra el is kéne menni, ha lehetne. De Pécs - ahogy a beruházás kezdetén fogalmaztak - a kamarafőváros lesz. Még ilyen lehetőségekhez képest is, itt lesz Európa legjelentősebb Bauhaus kiállítása, ez nagy dolog, több olyan szakmai konferencia, ami miatt tízezrek érkeznek, és ha jónak találnak minden szolgáltatást, viszik majd a hírét, ebből pedig a konferencia központ, és sok szálloda tud megélni. No meg jön ide is sztár, Sting azért meglehetősen annak számít, az index pedig nem jól tudja, már a szerződés is megvan.
Jön Domingo, aki nem kisebb híresség, jön Flatley, aki talán az index újságírójának lerágott csont, de innen a kis Pécsről, és a Balkánról, ahonnan az talán a legnagyobb érdeklődést várják, nem az. Hosszan lehetne még sorolni a példákat, ellenpéldákat, ezért is ajánlottam az írásomat, amiben még sok ilyen található.
Csak egy dolgot kérek mindenkitől: legyünk büszkék erre, és a mérleget leghamarabb jövő ilyenkorra vonjuk meg, de még az is korai lesz.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:52:12

@elGabor: Pontosan, a nagyszebeni példáról is írtam, mint remek példa.

baraka 2010.01.11. 11:18:50

@NGA: nem vagyok világpolgár, Essenbe két hét múlva reggel elrepülök, este haza éppen 10€-ból. Pécsre ez 140€-ba kerülne, ami "kicsit" több. Ezen felül oda-vissza kb. 16 órát utaznék. Mielőtt jó magyarhoz illően utálnál nézz utána a számoknak. Nem hiszem, hogy én leszek az egyetlen, aki Pécsre szeretne menni, de az utazási nehézségek miatt lemondja az utat vagy inkább Isztambult vagy Essent választja.

baraka 2010.01.11. 11:21:42

ja és még egy apróság: van olyan érdekes program, amire amúgy nagyon szívesen elmennék, olyan is, ami inkább felkeltette az érdeklődésem, mint a másik két város egyes programja...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 12:37:57

@Pipas: Tudod,én ott éltem,amig el nem jöttem és mivel az ép.iparben dolgoztan akkoriban és jól beszéltem egy idegen nyelvet,meg a "marketing" is jó volt,nagyon sok holland letelepedést,ingatlanos dolgot végigcsináltam. Azt egyébként tudhatnád,hogy a nagy komcsi kitelepitések után nem maradt olyan,hogy sváb falu,csak igen elvétve.Az általam emlitett példa egy Polány nevü kis zsákfalu somogyban,ahova annyi NÉMET nyugdijas költözött,hogy ki kellett rakni a táblákat. Emlithetném Terecseny nevét(baranya--hollandok),meg egy csomó kis falut Szigetvár vonzáskörzetében és a Zselici területen. A Balaton 50-60km.-es környékéröl nem is beszélek és Igalt sem emlitem meg,mert ugyis sötét vagyok. Szerintem meg az a sötét,aki nem tud semmit,mert a lábát nem teszi ki a városából,nem ismeri a hazáját és azt hiszi mindenkiröl,aki nem ott él,hogy csakis valami buta bunkó lehet.

'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 12:55:31

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Többen írják, hogy nem lehet összehasonlítani Pécs és Essen lehetőségeit. Ha csak a pénz részét nézzük, akkor így van. No de a többivel, mi a helyzet.

Essen egy csúf, jellegtelen város. Állítom, hogy ha bárkit beteszek a belvárosba, nem tudja megmndani,hogy hol van. Nincs múltja, nincs jelene. Jövője persze még lehet.

Az egetlen dolog, amit fel tudnak hozni az a bányászkodás. A Zollvereinben én is voltam kétszer is. Nem mondom, hogy nem érdekes, de amennyi iszonyú pénzt ráköltöttek már, az meg sem látszik.

Példának felhoztam én is annak idején, amíg még állt a pécsi szénmosó-osztályozó (amíg fel ne robbantották az egészet), hogy valami hasonlót lehetne ott is kialakítani. De még mindig meg lehetne tenni a Szent István aknával. Sőt igazából a Zsolnay kulturális negyed valami ilyesmi akar lenni, csek érdekesebb szebb formában.

Ha egy bányához kapcsolódó kult negyed megépülne Pécsett, akkor Essennek nem maradna semmi, amiben különb.

Ezzel szemben Pécsnek tucatjával vannak a nevezetességei, látnivalói. Egy dolog kell rá, egy kis marketing és lever mindent.

Sztanbul az más. Bizánccal tényleg nem versenyezhet Pécs. De nem is fair az összehasonlítás.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 15:32:03

@E-one: akkor felsorolnád tételesen, hogy pontosan mik azok az aelemk, amelyek miatt azt hiszed, hogy népiesch gulyásos és 1914 es lesz a program?
Mert nekem erről az jut szembe, hogy csikósok lovagolnak, meg csujjogatnak, az 1914 pedig valami csillogó népies jaj de happy utolsó békeévet jelent némi klerikalizmussal.

Vagy azt is leirhatnád (lehet hogy megtetted, nem fogok visszaolvasni), hogy mitől lesz modern és előremutató az EKF program.

E-one 2010.01.11. 16:35:08

@Mitya Ivanov: Az a kérdés, minek a hiánya van meg. Egy kis retrospektivitást soha nem nehéz előkaparni, lásd Demjén Rözsi. Itt az nem gond, ha az is van - de ha szinte csak az van, na az már igen. Nem amiatt reklamálok, hogy nem lesz géppók, mint Liverpoolban, már úgyis lejárt, csak épp nem nagyon láttam a nagyon sok más mellett a programban olyasmit, amit 1990-ben ne lehetett volna megcsinálni, és szinte semmit, amit 2000-ben vagy 2008-ban nem.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 17:07:52

@E-one: a prgramokról beszélsz, vagy a megnyitóról.
nem azt mondom, hogy minden tökéletes lesz és szerintem is sokkal több mindent ki lehetett volna hozni programkínálat terén az EKF-ből, de két hónapja még azt sem tudtam elképzelni, hogy egyáltalán lesz megnyitó. Az eredeti elgondolások elsöprése után nem várok mást, minthogy biztonsági játékkal letudják az egészet. Aztán majd utána el lehet kezdeni gondolkodni azon, hogy mi lesz a koncertteremmel és ki fogja fenntartani és kihasználni.

E-one 2010.01.11. 17:16:58

@Mitya Ivanov: igen, csak nekem épp ezzel a biztonsági játékkal van bajom. (szóval igen, az előfeltevésekkel ellentétben nem azért megyek neki Pécsnek, mert fideszes város) Ez független a polgármesterek pártállásától - egyrészt miért kellett Pécset olyan helyzetbe hozni, hogy ez legyen, másrészt ha már kaotikus minden, akkor is miért nem lehet megpróbálni kockáztatni, és valami igazán újat kihozni belőle. A biztonsági kűrök általában iszonyú unalmasak.

E-one 2010.01.11. 17:19:22

kűrök? körök:) sokat voltam korcsolyaimádó húgommal egy légtérben ezek szerint mostanában

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 18:04:09

@\'it\'s cool to know nothing\': Így van. De ha láttad, hogy van István-akna, akkor nem gondolhatod komolyan, hogy oda valami kulturális negyedet tervezzenek. Pécs egyik legrosszabb közbiztonságú helye, bent az erdőben, 3-4 kilométerre a gyakorlati városhatártól.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:16:04

@E-one: de ahhoz képest, hogy biztosnági játéknak hívjuk, még akár valami jó is kisülhet belőle. Szóval még mindig ne tudom, hogy mi a népiesch-magyarosch és mi az 1914-es.
Még mindig azt hiszem, hogy fellapoztad a liberális fikaszótárat és ezeket a szavakat találtad...

E-one 2010.01.11. 18:23:36

@Mitya Ivanov: de ne hívjuk biztonsági játéknak, pontosabban ne hozzák abba a helyzetbe a szervezőkl magukat, hogy biztonsági játéknak kelljen jönnie. lapozd amúgy fel a programokat, tényleg ott van benne minden. nagyon kevés olyan, ami egyébként ne lenne, vagy amihez nagyon hasonló ne lenne, csak most betolva az ekf név alá.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:27:19

@E-one: persze ezeket én is tudom.- Az EKf a programok nagy részénél csak mint logo van ott. Nem mintha marha nagy érdem lenne, de én már azon is csodálkozom, hogy ez így megvalósul.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 18:50:22

@E-one: De miért olyan nagy baj az, hogy már meglévő programok is beletartoznak a sorozatba? Nem csak újat kell alkotni, hanem a meglévőt integrálni az új lehetőségbe, hidd már el.

gnu 2010.01.11. 19:02:01

Abban teljesen igazatok van, hogy a programok között szép számmal akadnak olyanok, amikre csak ráaggatták az Ekf logót és eddig is léteztek.
De talán pont ez mutatja, hogy Pécs kulturális élete eddig is élénk volt, nem?

B à la Brown 2010.01.11. 22:38:15

szóval, megpróbálok szerény és csendes lenni, bár asszem úgyis szétszednek. ráadásul egriként. (senki nem emlékszik rá, de egy 2005-ös berlini zsürizéskor még eger volt a befutó :)). namármost. akkor haragudtam pécsre, amiért egy már mindenmilyen döntéssel kiütötte egert. de mától kezdve gratula pécsnek és szurkolok neki.
a probléma tényleg érdekes, mindenki ott lakik ahol jó neki, kinek pest, kinek pécs, s kinek eger-tanya.
lehet felsőbbrendűen nyilatkozni erről meg arról, hol jó, hol élhető, hol nem. de egy logikai bukfenc azért van a rendszerben: amikor a pestiek azt mondják, hogy, pécsnek pl. nincs reptere. nincs eze. meg nincs aza. ez nem azért van feltétlenül, mert a pécsiek tehetségtelen reptérépítők (asszem egyébként pár éve volt bécs-pécs járat!). ez azért van, mert van egy 1,7 milliós város (3 millió agglomerációval), amely város nem fővárosként, kultúrközpontként, stb funkcionál, vagyis nem csak így, hanem egy burjánzó vízfejként, durvább hangnemben rákos daganatként az országon.
jó példa erre, amikor siófokról a meteorológiai állomást fel akarták telepíteni pestre, merthogy vihart figyelni számítógépről is lehet pesten... wazze. ez az 5 meteorológus azonban helyben moziba, művházba, kultúrházba jár, szóval kulturális életet él. pest ezt durván megakadályozza... szóval azért nem egyenlő ez a pest-pécs(vidék) harc...
lehet hogy csapongó voltam, és bocs a sarkításért...

ruba 2010.01.12. 00:54:32

Szerintem ez a projekt tökéletesen bemutatja ha nem is a magyar kultúrát, mert arra azért büszkék lehetünk, de az ország mentalitását, lelki állapotát mindenképp(és valahol ezek is a kultúra részei), minden félkész, elvan csúszva, csinálták is meg nem is, ami van, az is csak a réginek az eladása EKF köntösben, hát mi a magyar kultúra, ha nem ez?

MSD 2010.01.12. 01:42:34

@\'it\'s cool to know nothing\': már több helyen olvastam, hogy meg vagy róla győződve, hogy a szerelmes lakatok valami pécsi találmány.. valahol még azt is írtad, hogy a pesti verzióját lebontanád (elég kegyetlen dolog lenne azokkal szemben, akik oda lakatolták a szerelmüket). Ez azonban tévedés, ez a szokás ugyanis az egész világon nagy divat, Ázsiától Amerikáig lehet ilyeneket találni. Hogy melyik volt legelőször nehéz lenne megállapítani, de ugye nem állítod, hogy a koreaiak meg az uruguayiak is a pécsit utánozták :P
süti beállítások módosítása