Pécs, kultúra, főváros
2010.01.10. 18:01
Pécs mától hivatalosan is kulturális főváros, csak ebből Magyarország határain kívül semmit sem lehet észrevenni. Pedig óriási lehetőségek voltak Pécs előtt, és tipikusan magyaros módon, amolyan igazi gulyásdemokratikusan sikerült ellébecolni az egészet.
Mind a mai napig nem sikerült belátni, hogy a kulturális fővárosság az alkotás kényszerével jár, a jó alkotás pedig többet jelent, mint a már létező formák és sablonok megismétlését. Ne ítélkezzünk előre, de a terveket elnézve annyi látszik, hogy Pécsről fájóan hiányzik a progresszió. Tele a műsor olyan programokkal, amik kicsit más vagy kisebb formában, de egyébként is megjelennének, vagy amikhez hasonlót már milliószor láthattunk.
Pedig ha azt akarjuk, hogy Pécset és egyáltalán Magyarországot észrevegyék, akkor olyat kell létrehozni, ami valami más, mint az eddigiek. Mit jelent pécsinek lenni, magyarnak, közép-európainak - folyamatosan keresni kell a választ, és végre észrevenni, hogy 2010 januárjában nem csak az túlhaladott, amit 2009 januárjában mondhattak volna erről, hanem az is, amit 2009 decemberében. Közben meg még mindig ott tartunk, ahol megálltunk valahol 1914 nyarán. Persze, újat alkotni mindig kockázatos, mert vagy jó lesz, vagy nem - ezzel szemben a sablonhoz visszatérni kockázatmentes, de halálosan unalmas.
Az nem működik, hogy magunknak szervezünk. Nekünk, magyaroknak ne mutassák be a magyar kultúrát ugyanolyan perspektívából, amilyenből már unalomig megszoktuk, a külföldieken meg már tesztelhettük, hogy őket ez nem érdekli. Akkor ugyan lesz pezsgő kultúra, idegenforgalom és valódi progresszió Magyarországon - de csak a Vártól a Csömöri útig. És hogy Pécsett van új burkolat a főtéren? Ez már Kaposváron se érdekel senkit, nemhogy Pesten, Bécsben, vagy Berlinben.
Nem vagyok kulturális programszervező, nem tudom, mi lehetne a jó megoldás. De azt tudom, mert láttam, több millió magyarral együtt: a népiesch-gulyásos országimázs nem működött. Ha pedig nem ment, akkor máshogy kell próbálkozni. Amíg pedig nem mer senki sem túllépni a konzervatív kompromisszumokon, addig lehet, hogy Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest.
· 1 trackback 154 komment
Címkék: pécs kultúra magyarország ekf
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kulturális főváros minek van? 2010.01.10. 20:35:10
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kis Hableány 2010.01.10. 23:19:31
'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:20:28
Figyelembe veszem, ugyanis sajnos én is azok közé tartozom, akik hiányoznak most Pécsről, mert itt Bp-en dolgozom.
Az meg, hogy országunk ennyire centralizált, kifejezetten átok. Egy üvegnyak/szű keresztmetszet Bp, ami megfojtja az országot.
Na ez ellen lázadunk, mi józanabbak. Bp-nek is az lenne az érdeke, hogy ezt felismerje és változtasson rajta.
Nagy botrány volt a kormányzati negyed elhelyezése. Egy kérdés volt csak. Melyik kerületbe kerüljön.
Vérlázító, hogy fel sem merült, esetleg el kellene vinni másik városba. Ezt hívnám fejlődésnek. Nem, nem azt gondoltam, hogy Pécsre kellene kerüljön. Bárhova kerülne, annak csak hasznát látnánk.
Csak egy példa: az Alkotmánybíróság székhelye Esztergom. Ez van benne az Alkotmányunkban. Csakhogy az alkotmánybírák szarnak az alkotmányra és nem hajlandóak Esztergomba költözni.
Van még kérdésed?
Kis Hableány 2010.01.10. 23:20:51
Kis Hableány 2010.01.10. 23:22:00
Kuruttya 2010.01.10. 23:22:05
changebug (törölt) 2010.01.10. 23:25:09
Nálam ez Pécs - a város amelyik emberi léptékű, ahol nyáron kinn ücsörög az ember sokadmagával a krimóban, a Mecsek ahová gombászni járok és még sok-sok minden.
baraka 2010.01.10. 23:26:48
Kuruttya 2010.01.10. 23:27:27
sofalwy 2010.01.10. 23:29:17
Kuruttya 2010.01.10. 23:30:20
készcsók 2010.01.10. 23:32:10
Utószó. Az index tényleg ritka gecin áll a dologhoz, és nem is igazán értem ennek a hátterét. A főzőcske folyamatát látták, tudósítottak róla, most meg megpróbálják a jó kis levesünket szarlevesnek eladni és a pécsiek nyakába önteni. Nem kell hasra esni a megnyitótól, vagy épp a program sorozattól (ez ugye tök szubjektív hogy menő-e vagy senem), de legalább korrektek lehetnének.
kcs
Kis Hableány 2010.01.10. 23:35:58
'it's cool to know nothing' 2010.01.10. 23:36:18
Igen tudom, sok hozzád hasonlót ismerek. Máshol életükben nem jártak, ha sikerült a nyóckerbű elmenekülni, akkor már csodás minden, akárhova kerültek.
Ezzel szemben én is bejártam az országot is a világot is, össze tudom hasonlítani a dolgokat.
Budapesten a legelitebb helyen (fizikailag is) dolgozom, a legnívósabb helyeket látogatom és még sem érzem a várost otthonosnak. Pont az hiányzik belőle, ami egy várost várossá tesz. Los Angelesben nem éltem, de az lehet valami ilyesmi. Jellegtelen.
Ma szívesebben élnék már akár csak egy kis baranyai faluban Pécs mellett, mint itt. Ezt, míg Pécsett éltem, el sem tudtam volna képzelni.
Kis Hableány 2010.01.10. 23:38:05
Kis Hableány 2010.01.10. 23:39:47
changebug (törölt) 2010.01.10. 23:43:42
(Mást mondok - nézd meg hétvégente - nem ünnepeken - hány ember szokott elhúzni pestről. (és most nem a környékről bejárókra gondolok). sok. itt (is) van lakása de időnként hazahúz. -> 'ki mit ért élet alatt')
Kuruttya 2010.01.10. 23:44:26
Benned pedig elképesztő agresszió és keserűség van. Görcsösen akarod bizonyítani a város ellen felhozott nevetséges érveidet. Kiskorodban pesti gyerekek vertek meg? Vagy elszerette a csajod egy pesti srác?
Kuruttya 2010.01.10. 23:48:02
baraka 2010.01.10. 23:51:01
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.10. 23:53:14
Kuruttya 2010.01.10. 23:55:50
Bár én a helyedben valószínűleg Isztambulba mennék. :)
dos 2010.01.10. 23:56:04
'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 00:00:56
idióta az vagyok, sok szempontból. Például, hogy válaszolok önnek.
Nem rég a Csallóközben volt dolgom. Megálltunk Révkomáromban. Sétáltunk egyet a párommal és a gyerekekkel, ettünk egy fagyit. Gyerekeink szaladgáltak körülöttünk. Nem kellett folyamatosan figyelni őket. Az emberek barátságosak, nyugodtak voltak körülöttünk. Akkor is megállapítottuk, hogy mennyire hiányzik ez. Egy igazi belváros, egy agóra. Amitől város egy város. Az élet apróságai, kis örömei. Ezek miatt érdemes élni. Ön gondolom nem tapasztalta még ezt.
Pécs jó hely, szép város rengeteg programmal és kevesebb frusztrált "emberrel". Gyerekkoromban nem nagyon ismertem önhöz hasonló embereket, de ma naponta találkozom valük.
Maradok idióta tisztelettel: know nothing.
Kuruttya 2010.01.11. 00:03:17
changebug (törölt) 2010.01.11. 00:10:46
A közös vélemény nagyjából ugyanaz - \'it\'s cool to know nothing\' mondta - pest jellegtelen. (amúgy ő nem agresszív legfeljebb lokálpatrióta :))
Természetesen ez szubjektív.
Jó éjt!
'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 00:11:55
A mulatáshoz javaslok zenét is:
Burzsoá Nyugdíjasoktól
a "... Pestiek" című számot.
maradok tisztelettel
alázatos szolgája budapesti gazdámnak
Kuruttya 2010.01.11. 00:18:47
Egyébként mielőtt teljesen bizonyos lennél az intellektuális felsőbbrendűségedben, tudnék én rittyenteni neked egy tényekkel alátámasztott, hosszan kifejtett érvelést arról, hogy miért nincs igazad. De ilyen mértékű csőlátás esetén, mint amit tőled tapasztalhatunk, ez teljesen felesleges. A valóságból úgyis csak azt fogod fel, ami a világképedbe illeszkedik, tök mindegy milyen információk érkeznek az érzékszerveidtől:)
Így hát marad a nevetés. Egyébként is azt mondják, jót tesz. ;)
Fercsee 2010.01.11. 00:20:54
paraszt vidékiek
miért gondoljátok hogy valamelyik is jobb mint a másik ? miért kell mindig mindenen veszekedni? kritikán aluli ez a vita ami itt megy
további szép estét
baraka 2010.01.11. 00:27:00
Advanced Flight 2010.01.11. 00:27:31
Egyszerűen gyönyörű, hangulatos, a klímája sztem a legkellemesebb a magyar nagyvárosok közül. Gondoltam is, hogy ha Bp-en kívül talán ez az egy olyan város van Magyarországon, ahol tudnék élni.
(A város vezetéséről nem tudok nyilatkozni, de nem is érdekel.)
Én örülök, hogy Pécs lett a kulturális főváros.
baraka 2010.01.11. 00:31:31
Kuruttya 2010.01.11. 00:33:33
@baraka: ha van pénzed repülőjegyre, csak van pénzed taxira Ferihegytől a Déli pu-ig ;)
baraka 2010.01.11. 00:51:55
E-one 2010.01.11. 00:58:15
Kuruttya 2010.01.11. 00:59:40
HunVanHungary? 2010.01.11. 01:26:50
Bp egy több mint két milliós metropolisz ,Pécs meg ennek a tizede...persze ,hogy nem érhet fel hozzá.
Itt az a baj ,hogy ezzel Pécsnek lett volna esélye egy kicsit enyhíteni Mo. vízfejűségét, de megint győzött a szoci szervezkedés.
dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.11. 01:44:13
Ezekre a programokra a világ meg nem fog idejönni (Pécs nevét még kiejteni se nagyon tudják, nemhogy megjegyezni). Átgondolatlan dolog volt ez az egész, jó sok pénzért.
dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.11. 01:46:47
Rosszul tudod, az index szájbarágója szerint:
"Vedd azt, hogy Pécs lakossága 600 ezer, míg az esseni programokhoz kapcsoldó településeken összesen 5 millió ember él, Isztambul pedig 13 milliós város."
index.hu/belfold/2010/01/10/kultfovaros_lesz_pecs/
:-)
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 02:20:10
estikornel.blog.hu/2010/01/11/pecs_elindult_az_utjan#more1662795
készcsók 2010.01.11. 02:45:49
Mr. Acid 2010.01.11. 03:29:17
gócpont · http://gocpont.blog.hu 2010.01.11. 04:14:31
gócpont · http://gocpont.blog.hu 2010.01.11. 04:14:44
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 04:39:47
Nem vagyok pécsi--még csak magyarországi sem.
Egy kicsit elkeserit az,ahogy a "pesti" felsöbbrendüségtöl páran már szinte nem is "látnak".
A pécsi egyetem VILÁGHIRÜ-és oda nagyon sok német és skandináv diák járt,jár,tehát tudják a nevét.Plcsen hatalmas holland közösség van,önálló közösségi házzal,rendezvényekkel,.....-tudják a nevét.(ugyanez németekkel is megvan,csak kissebben)Egyébként,csak,hogy tudd,az egész Dunántúl "tele" van német,holland,osztrák közösségekkel(van falu,ahol német utcanév táblákat is ki kellett már tenni)és aki csak egyszer ezek közül betette a lábát BP.-re,többé nem akar menni--nem szeretik a koszt,mocskot,lehuzást,bunkóságot és a millió cigányt.( egy dán barátom tavaj volt egy hétre,mert látni akarta.Ugy tervezte a Bkv.-t használja a szálló és a belváros közöt--egyszer megpróbálta,de mivel egyedül volt fehér ember a jármüvön,többé nem.Sötétedés után nem merte elhagyni a szállót és egész héten a közeli kis étterem,meg a szálló között élt,de legalább jókat evett--szóval bemutatkozott a város.)
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.11. 04:40:44
Pl.: nem szemetelunk az utcan.
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 04:49:40
Winston Smith 2010.01.11. 07:00:27
Tököm kivan a frusztrált vidékiekkel, akik folyton nagyfaluznak meg kutyaszaros budapesteznek. Ugyanúgy tököm kivan azokkal a szűk látókörű budapestiekkel, akik azt hiszik, hogy Bp. egy európai szinten hűdenagy kultúrváros, ellenben a Budapest vége táblán túl Magyarországon nincs élet, kulturális élet meg pláne nincs.
Miért nem lehet egymás lenézése helyett alkotni? Attól nem lesz jobb az életed, ha fikázod Budapestet/Pécset/Debrecent/stb., de attól igen, ha a lakóhelyeden valami jót csinálsz. Pl. civilként hozzájárulsz a kulturális élet fellendítéséhez.
mata-hari · http://mata-hari.blog.hu/ 2010.01.11. 07:04:51
A program nem kizárólag Pécs népszerűsítésére hivatott, "csupán" egy olyan gyűjtőhely lesz/lehet, ahová felsorakoztathatunk mindent, amire büszkék vagyunk. Vízfejű országunknak nem árt végre, ha egy ekkora rendezvény nem Budapesten kerül megrendezésre, az a -remélhetőleg több tízezer ember- aki ellátogat majd Pécsre, legalább megismeri a várost és környékét is.
Persze, hogy elköltöttek egy csomó pénzt. Persze, hogy nyilván le is nyúltak, amennyit lehetett. Persze, hogy nem készült el időben, aminek el kellett volna készülnie. Ezen nincs mit csodálkozni, Magyarországon a dolgok már csak így működnek. Túl messzire azért nem kell menni, hogy hasonlót lássunk, elég megnézni, mi is történt Görögországban...
Nem utolsó szempont, hogy Pécs szép, gyönyörű, fasza, pöpec, marha jó, virágzik az egyetemi élet, és még szép is és...és. Na és a környék se kutya. Hajrá Pécs!
Winston Smith 2010.01.11. 07:05:43
Mitya Ivanov 2010.01.11. 07:10:31
és ez:
"Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest."
marós 2010.01.11. 07:14:38
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.01.11. 07:56:26
Az egész elveszett a politikai mocsárban és az a szomorú, hogy ez hazánkban mindenhol jellemző. A politika amire ráteszi a kezét az elkezd rohadni és pusztulni.
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.11. 07:59:44
Pipas 2010.01.11. 08:08:00
Pipas 2010.01.11. 08:11:51
baraka 2010.01.11. 08:41:17
NGA 2010.01.11. 08:43:38
Igazi ősi magyar szokás, fikázni mindent. Én pécsett élek. Nem vagyok pécsi, nem itt születtem. De szeretek itt élni. Itt nem szúrnak le egy késsel, ha rádudálok valakire, itt sétálhatok este nyugodtan az utcán, nem kell órákat töltenem dugókban ücsörögve, nem robbantanak fel, és mondhatnám még tovább. Soha nem akartam Bp-en élni, és ha fel is kell mennem, jólesik amikor végre hazaindulhatok. Egy emberléptékű világba érek haza. Szeretlek Pécs!
Deneware. 2010.01.11. 08:44:08
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.11. 08:51:15
Minden városnak megvan a maga gettója/prolinegyede, és mindenhol találni értéket, Miskolcon, Pécsett, Szegeden és Budapesten ugyanúgy (csak a városok eltérő mérete miatt nyilvánvalóan Budapestre több jut mindenből, de ettől még nem lesz jobb vagy rosszabb)
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.11. 08:51:18
NGA 2010.01.11. 08:55:15
2010.01.11. 09:13:30
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 09:16:34
@városjáró: Nem, nem kínos. Egyébként csak a megnyitón szólt.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.11. 09:22:42
2010.01.11. 09:37:36
2010.01.11. 09:38:27
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.01.11. 09:50:08
Egyébként az EKF-ről annyit tudni kell, hogy a döntések jelentős része nem Pécsen, hanem Budapesten született, így nem a pécsiek baszták el (amennyiben el van baszva), de nem is a budapestiek, hanem bizonyos emberek.
Hogy kik azt nem tudom, de kötve hiszem, hogy valaha is megtudjuk (ismétlem, amennyiben el van baszva).
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:04:46
Pécs nem az ország fővárosa, és ez őszintén szólva nem is hiányzik. Aki igazi nagyvárosban akar élni, annak Pécs mindenképpen túl kicsi lesz, aki vidéki kisvárosban, annak személytelen és túl nagy. A kettő között van egy jó középút, és ezen a szinten szerintem Pécs a legkellemesebb (második helyezettem Szeged, de a többit nem ismerem annyira, hogy pontosan megítéljem őket). Pécsnek nem nagyvárosnak kell lennie, hanem kellemes középvárosnak; nem Pesttel kell versenyeznie, hanem önmagának kell többet nyújtania. Az alapok erre megvannak, a többit meg meg kell teremteni.
Azt el kell ismerni, hogy az EKF-projekt előkészítése csúnyán el lett tolva, de nagyon visszataszító, ahogy mások ezen kapva kéjelegve beletörlik a mocskos cipőjüket a városba. Az elmúlt napokban tele volt a város pressjelvényes senkikkel, akik halomra fogyasztották a repikaját, döntötték magukba a repiitalt, aztán megírták a szokásos, indexesen nyegle fikacikkeiket. Nem kell csodálkozni, ha ezen a pécsiek kiakadnak, a cikkekből bizony árad a lenézéssel vegyes *öröm* a vélt vagy valós sikertelenségen, azon meg mindenki felkapja a vizet.
Ez különösen azért lényeges, mert az elkúrásban nem csak a helyi elit vette ki derekasan a részét, hanem a hiperarrogáns központi bürokrácia is, akik tényleg képtelenek elviselni, ha a fővároson kívül van valami élet, és nem csak "fent" lehet ügyeket intézni, dolgokról dönteni, egyáltalán kultúrát teremteni. A sérelmek valósak, az EKF csak egy alkalom a megjelenésükre. Mostanában pl. arról szólnak a helyi pletykák, hogy egyes pesti érdekek szeretnék lenyúlni Pécsről a Csontváry-gyűjteményt... ez sem veszi ki jól magát, és ha a dolog valóban igaz, majd nagyobb publicitást kap, irtózatos botrány lesz belőle.
De összegezve, szerintem mindenki jobban jár, ha figyelmen kívül hagyja a tudósítókat, és valamikor az évben ellátogat Pécsre a saját szemével megnézni a várost. Nem az EKF kedvéért, hanem csak úgy. Én az április és október közötti időt javaslom, akkor kellemesebb az idő, több a fény és (persze) elkészülnek a ma még erősen félkész közterek.
2010.01.11. 10:15:11
E-one 2010.01.11. 10:32:20
és attól még nem értéktelen, ami száz éve ilyenkor volt, én is szeretem olvasni adyt, tetszenének az akkor épült házak, ha valaki kicsit renoválná őket, satöbbi - csak azt tartom cikinek, hogy ehhez nem is próbáljuk hozzátenni az azóta eltelt száz évben felhalmozódott tudást és tapasztalatot.
szóval a válasz borzasztó egyszerű: azért szerepeltek ezek a mondatok, mert ezek írják le, mit gondolok:)
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:34:46
2010.01.11. 10:41:14
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:41:58
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.11. 10:48:54
Jó példának szerintem inkább legyen Nagyszeben: ízlésesen felújított belváros, értelmes programok, mindezt saját erőből és a város saját szellemiségét propagálva. A polgármesterből majdnem miniszterelnök is lett, ami szász létére nem rossz teljesítmény Romániában. :)
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:50:55
Jön Domingo, aki nem kisebb híresség, jön Flatley, aki talán az index újságírójának lerágott csont, de innen a kis Pécsről, és a Balkánról, ahonnan az talán a legnagyobb érdeklődést várják, nem az. Hosszan lehetne még sorolni a példákat, ellenpéldákat, ezért is ajánlottam az írásomat, amiben még sok ilyen található.
Csak egy dolgot kérek mindenkitől: legyünk büszkék erre, és a mérleget leghamarabb jövő ilyenkorra vonjuk meg, de még az is korai lesz.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:52:12
baraka 2010.01.11. 11:18:50
baraka 2010.01.11. 11:21:42
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.11. 12:37:57
'it's cool to know nothing' 2010.01.11. 12:55:31
Többen írják, hogy nem lehet összehasonlítani Pécs és Essen lehetőségeit. Ha csak a pénz részét nézzük, akkor így van. No de a többivel, mi a helyzet.
Essen egy csúf, jellegtelen város. Állítom, hogy ha bárkit beteszek a belvárosba, nem tudja megmndani,hogy hol van. Nincs múltja, nincs jelene. Jövője persze még lehet.
Az egetlen dolog, amit fel tudnak hozni az a bányászkodás. A Zollvereinben én is voltam kétszer is. Nem mondom, hogy nem érdekes, de amennyi iszonyú pénzt ráköltöttek már, az meg sem látszik.
Példának felhoztam én is annak idején, amíg még állt a pécsi szénmosó-osztályozó (amíg fel ne robbantották az egészet), hogy valami hasonlót lehetne ott is kialakítani. De még mindig meg lehetne tenni a Szent István aknával. Sőt igazából a Zsolnay kulturális negyed valami ilyesmi akar lenni, csek érdekesebb szebb formában.
Ha egy bányához kapcsolódó kult negyed megépülne Pécsett, akkor Essennek nem maradna semmi, amiben különb.
Ezzel szemben Pécsnek tucatjával vannak a nevezetességei, látnivalói. Egy dolog kell rá, egy kis marketing és lever mindent.
Sztanbul az más. Bizánccal tényleg nem versenyezhet Pécs. De nem is fair az összehasonlítás.
Mitya Ivanov 2010.01.11. 15:32:03
Mert nekem erről az jut szembe, hogy csikósok lovagolnak, meg csujjogatnak, az 1914 pedig valami csillogó népies jaj de happy utolsó békeévet jelent némi klerikalizmussal.
Vagy azt is leirhatnád (lehet hogy megtetted, nem fogok visszaolvasni), hogy mitől lesz modern és előremutató az EKF program.
E-one 2010.01.11. 16:35:08
Mitya Ivanov 2010.01.11. 17:07:52
nem azt mondom, hogy minden tökéletes lesz és szerintem is sokkal több mindent ki lehetett volna hozni programkínálat terén az EKF-ből, de két hónapja még azt sem tudtam elképzelni, hogy egyáltalán lesz megnyitó. Az eredeti elgondolások elsöprése után nem várok mást, minthogy biztonsági játékkal letudják az egészet. Aztán majd utána el lehet kezdeni gondolkodni azon, hogy mi lesz a koncertteremmel és ki fogja fenntartani és kihasználni.
E-one 2010.01.11. 17:16:58
E-one 2010.01.11. 17:19:22
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 18:04:09
Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:16:04
Még mindig azt hiszem, hogy fellapoztad a liberális fikaszótárat és ezeket a szavakat találtad...
E-one 2010.01.11. 18:23:36
Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:27:19
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 18:50:22
gnu 2010.01.11. 19:02:01
De talán pont ez mutatja, hogy Pécs kulturális élete eddig is élénk volt, nem?
B à la Brown 2010.01.11. 22:38:15
a probléma tényleg érdekes, mindenki ott lakik ahol jó neki, kinek pest, kinek pécs, s kinek eger-tanya.
lehet felsőbbrendűen nyilatkozni erről meg arról, hol jó, hol élhető, hol nem. de egy logikai bukfenc azért van a rendszerben: amikor a pestiek azt mondják, hogy, pécsnek pl. nincs reptere. nincs eze. meg nincs aza. ez nem azért van feltétlenül, mert a pécsiek tehetségtelen reptérépítők (asszem egyébként pár éve volt bécs-pécs járat!). ez azért van, mert van egy 1,7 milliós város (3 millió agglomerációval), amely város nem fővárosként, kultúrközpontként, stb funkcionál, vagyis nem csak így, hanem egy burjánzó vízfejként, durvább hangnemben rákos daganatként az országon.
jó példa erre, amikor siófokról a meteorológiai állomást fel akarták telepíteni pestre, merthogy vihart figyelni számítógépről is lehet pesten... wazze. ez az 5 meteorológus azonban helyben moziba, művházba, kultúrházba jár, szóval kulturális életet él. pest ezt durván megakadályozza... szóval azért nem egyenlő ez a pest-pécs(vidék) harc...
lehet hogy csapongó voltam, és bocs a sarkításért...
Az utolsó 100 komment: