Kicsapja a kultúra a biztosítékot
2010.01.15. 03:35
Pesti majmok, bekaphatjátok - ha valaki Pesthez nem kötődő élethelyzetben ilyet mond, semmi gond nincs, egyszerűen hülye. Ha viszont egy városi újság ilyen címmel jelentet meg főszerkesztői jegyzetet, akkor ott valami valakinél nagyon csúnyán bekattant.
Egy nagyon rövid és nem túl bonyolult pécsi üzenet.
Mivel olvasóink is kérték (mit mondjunk, joggal), meg hát - teljesítménye okán - nekünk se fáj az EKF-nyitányra Pécsre érkező index-tudósítót elküldeni oda, ahová való, egy rövid, rusztikus üzenet erejéig kísérletet teszünk rá, hogy választ adjunk a várost - értékelésünk szerint - égetni kívánó sajtómunkás vasárnapi beszámolójára.
Az üzenet így szól:
Pécs, ha tetszik nektek, ha nem, vasárnaptól hivatalosan is Európa Kulturális Fővárosa. Egyébként meg ezek után bekaphatjátok.
Üdvözlettel Pécsről.
Pauska Zsolt
Vajon mitől lesz valaki annyira frusztrált, hogy egy fővárossemleges témában elkezd pestimajmozni, mert az neki jó?
Vajon miért hiszi a tisztelt főszerkesztő úr az, hogy aki arról ír, hogy Pécsett khm, elmaradások vannak az eredeti EKF-tervekhez képest, az azért mondja, mert ő féltékeny Pécsre?
Vajon mikor jön rá a fél ország, hogy a Pest-vidék ellentét egy baromság, mert egy normális országban megvan a maga szerepe a főváros, a vidéki nagyvárosok, a kisebb városkák és a falvak lakóinak is?
És vajon mekkora - amúgy teljesen jogos - felháborodást váltana ki, ha egy pesti újságban válaszként megjelenne egy Vidéki parasztok, bekaphatjátok című cikk?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lolperec 2010.01.15. 09:02:06
Vidéken is tudnak ugyanolyan taplón viselkedni.. :)
Zed_911 2010.01.15. 09:04:53
Nzoltan 2010.01.15. 09:07:48
wilike 2010.01.15. 09:08:15
Picsasereghajtó 2010.01.15. 09:09:37
EPIC FAIL!
Én kúttúrátt vagyok, basszájbaazanyádat! :)
Jimbo75 2010.01.15. 09:09:53
pancsi 2010.01.15. 09:10:11
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.15. 09:10:24
johevi 2010.01.15. 09:14:15
Darvászó Koppány · http://prolikonyha.blog.hu/ 2010.01.15. 09:15:00
De van, ez a cikk címe!
genyamagyar 2010.01.15. 09:15:19
(Megjegyzem, a lenézés egyébként kölcsönös, azaz a vidékiek is lenézik a pestieket, és jogosan. Ennyi idegbeteget egy helyen...)
készcsók 2010.01.15. 09:15:26
úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.01.15. 09:16:32
ja, mondjuk a 'bekaphatjátok' az világos, bár a cselekvés tárgya itt sem definiált, az eddig következtetéshez simulva feltételezem banánról lehet szó :-)
genyamagyar 2010.01.15. 09:17:03
úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.01.15. 09:18:28
pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2010.01.15. 09:18:57
RobDN 2010.01.15. 09:19:35
Shaq Baqoor 2010.01.15. 09:19:39
Vajon mitől lesz valaki annyira frusztrált, hogy egy fővárossemleges témában elkezdi verni a mellét Budapest közigazgatási státuszára, mert az neki jó?
Hegyi 2010.01.15. 09:19:51
dapol 2010.01.15. 09:20:01
Prakt! 2010.01.15. 09:20:05
Jókat mosolygok a pestieken amikor disznóvágásról, és látni rajtuk hogy csak a tv-ben hallottak ilyen rendezvényről.
Másrészt lenéznek minket, mert nem távfűtéses panelban lakom, hanem családi házban, és fűtünk fával is.
Picsasereghajtó 2010.01.15. 09:20:18
Magyarországon sok majom van, arányuk minden településen megegyezik. Pestre nyilván tízszer több jut belőlük, a város tízszer nagyobb lakossága miatt.
KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.01.15. 09:20:50
Emlékszem, kinyílt a "vidéki bicskánk" a zsebünkben, mikor megkérdeztük a strandon a friss ismerősünktől, hogy "Te pesti vagy?". Erre mi lett a válasz? "Nem, kérlek, én budai vagyok!"
Hát most őszintén...nem krva mindegy?
Mire volt ez a nagy felvágás? Lassan 10 éve pesti vagyok - értem ezt úgy, hogy budapesti, de amúgy vidéki lévén, csak így azonosítjuk a fővárost.
Laktam évekig Budán. Na. Tétényi út, aztán Gazdagrét. Mindkettő lepukkant panel rengeteg.
Most Pesten élek, messze a belváros rothadó, bűzös szagától, messze a kutyaszaros utcáktól, szmogtól, a dugóktól, a panelektől. Kertes házban, csendes környéken.
Szar ember van vidéken is, meg a fővárosban is. Szar hely van vidéken is, és Pesten is, meg Budán is.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.15. 09:21:05
Egy másik pesti.
Izé, budai... ;-)
Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.01.15. 09:21:11
Komolyan, mit lehet várni a pécsiektől? :-)
Amúgy szerintem a "bekaphatjátok" az indexeseknek szólt.
Tényleg bekaphatják! :-)
(Megszoktam, hogy nem nagyon értenek itt magyar szövegeket.)
Picsasereghajtó 2010.01.15. 09:21:26
"Ha viszont egy városi újság ilyen címmel jelentet meg főszerkesztői jegyzetet, akkor ott valami valakinél nagyon csúnyán bekattant."
Ott van világosan leírva hogy ez a címe.
yafet 2010.01.15. 09:22:07
És Pécs lett EKF :) Milyen emelkedett stílusban írnának akkor Pristinában?!
Sztenk jú, Pécs!
Clarimonde 2010.01.15. 09:22:25
perpill egyébként kis lelkem mélyén talán még örülök is, hogy nem vagyok pécsi, a körülményeket tekintve nem valami irigylésre méltó az ottani helyzet...
Kisvárosi Fojtogató 2010.01.15. 09:22:32
Shaq Baqoor 2010.01.15. 09:22:41
HANEM AZÉRT mert elég dölyfösen sikerült beszélni arról egy "pécs-ellenes" írásban, hogy budapest jelentősége semmivel sem lett kevesebb, tehát pécsé sem lett több. értem?
Dr Minimum 2010.01.15. 09:22:56
borleszk (törölt) 2010.01.15. 09:24:49
nabu 2010.01.15. 09:27:22
IceKing 2010.01.15. 09:28:20
Egyébként pont 10 éve Toller polgármester úr vetette el ennek a "bakapós" stílusnak a magvait:
www.origo.hu/itthon/19991213toller.html
Gyakorlatilag ez most csak vidéki hagyományőrzés. ;-)
ZX 2010.01.15. 09:28:37
Vicces lenne, ha mondjuk azt mondanám, hogy áá csak egy vidéki városba megyek brazíliába, valami Rio de Janeiro a neve, vagy csak egy vidéki városba megyek, amit New Yorknak hívnak.
changebug (törölt) 2010.01.15. 09:29:09
> normális országban megvan a maga szerepe a főváros
Igen megvan a szerepe a fővárosnak. Általában államigazgatási központ. Ennyi. Amit normális demokráciában nem kell túlértékelni. Ezen kívül vannak más régiók más szerepkörökkel.
Nálunk történelmi okokból kifolyólag kicsit több lett 'nagyfalu'. De le lehet ezt építeni...
(Nem csak sugárirányú autópályák, vonatok kellenek. Regionális központok. blablabla. Az EU szemlélete is ilyen irányú.
Accordion 2010.01.15. 09:29:45
Most akkor bekaphatom főszerkesztő úr?
szutterman 2010.01.15. 09:31:14
Addig még vidéken az embereknek drágább az élet, mint pl: élelmiszer árak, bizonyos rezsiköltségek, kevesebb fizetésből, addig meglesz az ellentét és az kell mondjam jogosan. Az emberek sokszor morgolódnak mikor ennyi meg ennyi a 4 metró költségvetése és napról napra változik az összeg. Vidéken meg jó ha a mama el tud jutni az orvoshoz egy nap alatt mert annyi vonat netalán busz sem jár arrafelé. Én speciel egyetértek a BKV sztrájkkal is. Van metró nosza járjatok vele és egy állomásig mindenki gyalogolhat egy kicsit, sőt egészséges is. Az hogy Pécs felé irányul a figyelmünk az szuper. Én szurkolok a városnak és a szervezőknek és tudom hogyha nem is zökkenőmentesen de megoldják a feladatot. Mert vidéken is élnek felkészült szakemberek, akik nem aluljárókba alszanak.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.15. 09:33:26
egy nógrádi buszsofőr kb. 130ezret keres, egy pesti meg kb. 195ezret.
Nincs semmi baj, ez így tök fasza, igazságos, elvégre mindegyik köztulajdonban lévő cégnél dolgozik.
KolomparVinetu 2010.01.15. 09:34:16
Mondod ezt Pestről.
Bozdurgán 2010.01.15. 09:35:16
Amúgy meg vidéki nagyvárosból kerültem Bpre, a gyűlölet szinte süt mindenkiből a főváros felé.
nemecsekerno_007 2010.01.15. 09:35:31
Magyarország, én így szeretem.
Amúgy mindenki lenézi azt aki "alatta" van, ez a dzsentri "morál" nagyon jellemzô ránk.
Amúgy tényleg kár ilyen marhaságokon vitatkozni. Mo. nem nagyon van rajta a térképen, nem is nagyon ismernek bennünket hacsak nem a hanyag, korrupt közéletünk miatt. :)
stellaz1 2010.01.15. 09:36:02
a budpestiek (pestiek, buda nélkül? csak?) nem nézik le a vidékieket, egy csomóan vidékről jöttek fel -lehet ők osztják azt a szülői házban-, egy csomóan láttak disznóvágást, budapest jelentős része kertvárosi rész, csak közigazgatásilag Budapest része, panelban lakni pedig senki sem szeret.
Nem tudom ki honnan vette ezek ellenkezőjét.
nemecsekerno_007 2010.01.15. 09:37:49
Az egész ország így mûködik és ennek Budapest csak az esszenciája. Minden megvan ami másutt csak kisebb területre össszsûrítve és jobban szem elôtt.
Itt szerintem senki se lehet büszke arra, hogy hol született v. hol lakik.
Bozdurgán 2010.01.15. 09:38:02
természetesen a piac diktál.Nógrádban kap embert 130-ért Bpen meg nem.
A 195e meg konkrét faszság.
ZX 2010.01.15. 09:40:34
Mióta vagyunk normális ország? :)
eloszto · http://eloszto.hu 2010.01.15. 09:40:35
Nick Leeson 2010.01.15. 09:41:12
Mindkettőnek meg van a maga szépsége/előnye, bármennyire is fujjog a másik tábor.
Kinek mi jön be.
Mellesleg Pécs egy rakás szar. El lett cseszve a "kultúra fővárosa", meg ott a Tubes ügy is...
morpho 2010.01.15. 09:41:27
A figura teljes dráma volt!Országosan ismert színészekről,(például Gáspár Sándor)nem tudta, hogy kicsodák....
Hegyi 2010.01.15. 09:42:18
Mitya Ivanov 2010.01.15. 09:42:19
Budapest élhetetlen hely.
***
Igen, vidéki vagyok
blah 2010.01.15. 09:42:21
cambridge.on 2010.01.15. 09:42:37
Budapest-vidék ellentéttel kapcsolatban mindig szoktam említeni,hogy megfigyelésem szerint a szél a szemetet az udvar közepére hordja.Budapest pedig eléggé középen helyezkedik el.Csoda ha annyi szemét található ott?
Nagyra nőtt kamasz az ősi magyar városokhoz képest.Lakói pedig ennek megfelelően gondolkodnak.
Publius Decius Mus 2010.01.15. 09:45:37
De a legjobb az volt amikor egy lány komolyan előadta, tudja, hogy sok pesti azt akarja, hogy Kelet Magyarországot leválasszák, Pest meg legyen a Nyugatival, vagy független. Olyan volt mint egy montipájton.
mojoking77 2010.01.15. 09:45:46
Gy
Delinquent 2010.01.15. 09:48:15
Soha nem erdekelt hogy valaki honnan jott, viszont ha serto megjegyzeseket tesz sajat bekepzelt alacsonyabrendusege miatt akkor bizony ra is teszek lapattal.
nemecsekerno_007 2010.01.15. 09:49:11
:(
NGA 2010.01.15. 09:51:52
A helyesírás egyenrangú változatként említi a Pécsen-Pécsett, Vácon-Vácott kifejezéseket. Szóval mindkettő helyes. Azonban a nyelvben az archaikusabb Pécsett honosodott meg. Igy ezért használják a Pécsett módot.
úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.01.15. 09:52:18
bár (csak, hogy kötözködjek kicsit) nem látom be miért ne írhatná egy pécsi majom egy pestinek, hogy bekaphatja? :->
(mindkét városban éltem, pesten nem csak arányosan van több)
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.15. 09:52:18
rakosborzaszto nem pest, hiaba csatoltak hozza. xi. ker meg nem buda.
a fogaskerekun majdnem minden utas koszon a sofornek. a 73-as trolin meg szegeny vezer annak is orul, ha nem keselik meg.
bp jo adottsagu varos, kicsit kellene dozerolni es kitelepiteni a pusztaba a xiii-vii-viii-ix-x ker nagy reszet.
udv, egy videki a hegyvideki kunyhojabol
nemecsekerno_007 2010.01.15. 09:52:19
Atomot ide!
De most mán' tényleg :)
Szegeden is vidéknek hívják azt ami a városon kívül van. Mindenkinek kell valami amit lenézhet :)
Este 2010.01.15. 09:52:26
És? Akkor most kell az újabb feszültséget kelteni?
Vidéki majom :P
Delinquent 2010.01.15. 09:52:42
blah 2010.01.15. 09:53:18
De még mindig nem értem, hogy hol van ebben a cikrészletben, hogy a pestiek bekaphatják. Ez a posztoló feldobott egy olyan témát amire sokan ugranak de akkor is onnan indul a dolog, hogy félremagyarázott valamit. Faszom, mindenki ott él ahol akar.
Kuruttya 2010.01.15. 09:53:19
szutterman 2010.01.15. 09:54:42
Szerintem Ti éltek kisebbségi komplexusba, csak a város adta biztonságtól nagy a hangotok. A másik ha egy tömött Metrón valaki elkezdené a másikat ütni- verni odamennél segíteni??
Vagy lehajtanád a fejed (mint a szalmára) és észre sem akarnád venni!!!
2010.01.15. 09:55:18
Skunkworks 2010.01.15. 09:56:11
harmincas 2010.01.15. 09:56:27
Ja, és fentebb valaki azt írja, hogy Bp. "élhetetlen". Na ez aztán a valóság teljes figyelmen kívül hagyása... az ország népességének 20%-a csak kibírja a fővárost.
NGA 2010.01.15. 09:56:30
scsaba1 2010.01.15. 09:57:05
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 09:57:37
Én laktam BP-en is, most egy vidéki megyeszékhelyen lakom. Mind a kettő életformának megvannak az előnyei, hátrányai. A "pesti" ugyanolyan ember mint a "vidéki", a fővárosban is vannak jófejek, taplók, kulturáltak, parasztok, illedelmesek, önzők, tanultak és tanulatlanok, ugyanúgy, mint vidéken.
Mondok valamit ami hihetetlen lesz: Az "értelmiség" vékony rétege ugyanolyan arányban van jelen a fővárosban, mint vidéken.
Meg kéne érteni, hogy semmi értelme szapulni a másikat azért mert az a másik ott lakik ahol, és más környezetben lakik.
harmincas 2010.01.15. 09:58:22
Picsasereghajtó 2010.01.15. 09:58:47
NGA 2010.01.15. 09:58:51
ZX 2010.01.15. 10:01:51
A legjobb mikor egy exkolleganőmtől csodálkozva kérdezte egy pesti kollegája, hogy "jaj hát nálatok nincs Burger King?" Muhaha.
Aztán felmentem én is dolgozni, de tapasztaltam, hogy milyen suttyók laknak ott. Nem is bírtam fél évnél tovább azt a légkört ami ott volt.
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:02:03
"élhetetlen": ez az egyén tűrőképességének és tolerancia szintjének a kérdése. Én pl. már soha nem mennék vissza BP-re, mert tudnám, de nem akarom elviselni a "klímát", legalábbis nem minden nap...
Mitya Ivanov 2010.01.15. 10:03:03
scsaba1 2010.01.15. 10:03:46
Oké, látom a lényegét fogtad meg a kommentnek. Akkor javítom: A pécsiek 80-90%-a híresen büszke a szülővárosára, illetve a lakhelyére.
szutterman 2010.01.15. 10:04:18
Én ismerek itt vidéken egy srácot aki már az iskolába is csak úgy jutott el ha 5 km-t gyalogolt a buszmegállóba nap mint nap. Esőben, sárban, hóban, melegben. Ha pedig ott maradt szakkörön mert szerettet volna valami pluszt még szerezni. Akkor este 10.00 órára ért haza. Ez általános iskola volt. De tisztességes és becsületes szakember lett aki eltartja a családját. És soha nem bánta meg hogy gyalogolnia kellett.
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:04:47
meg azt hogy ott lopják el az ország pénzét, lásd bkv, metróépítés, hidak, demszki ésatöbbi.
állandóan ott lopnak, amúgy meg egy koszos, büdös igénytelen város primitív nagyképű emberekkel.
ráadásul miattuk van még mindíg hatalmon a ballib söprtedék.
(természetesen vannak kivételek, a megállapítások mindíg a többségre érvényesek).
Le kellene választani az országról, megnézném melyik része boldogul jobban.
Ja,
és BKV-ADÓT!!!
elegem van hogy a BKV-ra fizetgetik az én adómat.
fizessék a mocsok cégüket a pestiek, vagy szűnjön meg!
kerdeozo 2010.01.15. 10:06:23
hha96 (törölt) 2010.01.15. 10:07:19
- öt éve 20MFt-ból (telekkel együtt) házat tudtam építeni
- hogy csönd van és jó levegő
- saját kertem van
- nem kell a házból kilépve kutyaszarba lépnem, nem hugyozzák le a kaput és ingyen parkolok a ház előtt, sőt még az is aki hozzánk jön
- ha sztrájk van, gyalog egy óra alatt bejárom a várost, a munkahely kocsival csúcsidőben 20 perc
Örülök, hogy budapestiként:
- ha szórakozni támad kedvem, bármikor lehet választani a kedvemre valók közül
- ha munkanélküli lettem -és akarok is dolgozni-, hamar jó állást találok
- ha bármit (nem ingatlan) akarok vásárolni, nem kell min. 1,2-szeres áron megvennem
gergel 2010.01.15. 10:07:54
a normálisabb emberek(arányaiban), inkább Nyugat-Magyarországon élnek.
a Nyírségről és Szabolcsról szót sem ejtek.
kerdeozo 2010.01.15. 10:08:24
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:08:38
Nem azért lop, mert pesti hanem azért mert tolvaj.
Azok a kedves polgárok akik ellopják a tulajdonodat mondjuk Győrben (bocs Győr) azok azért lopnak mert győriek?
indapass90210 2010.01.15. 10:08:41
gergel 2010.01.15. 10:10:16
tudom ez egy eléggé flame hozzászólás.
Az emberek mentalitására és szocializáltságára gondoltam Nyugat- vagy Észak-Európa más országaihoz viszonyítva.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.15. 10:10:28
yafet 2010.01.15. 10:11:56
Mindenesetre hálát adok az Istennek, hogy a Duna jó oldalára teremtett:)
harmincas 2010.01.15. 10:12:44
a Nyírségről és Szabolcsról szót sem ejtek"
Gratulálok, te is deklaráltad, milyen előítéletes, tudatlan ember vagy. Én mindkét országrészben élőket nagy számban és első kézből ismerek. Nincs különbség köztük.
Bellagio 2010.01.15. 10:12:47
Silent Bob 2010.01.15. 10:14:02
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:15:02
Bp-vidék, kelet-nyugat, jobb-bal, fekete-fehér, vallásos-nem vallásos, fehér ruhás-fekete ruhás, meleg-nem meleg stb stb stb stb
scsaba1 2010.01.15. 10:15:17
blah 2010.01.15. 10:15:36
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:15:49
azt sem tudom kifenét érdekel a rohadék BKV minden nap minden hírben, akár a sztájk, akár a tolvaj vezetői.
mi közöm hozzá?
Delinquent 2010.01.15. 10:16:05
Nem latom ertelmet osszehasonlitani a ket lakokornyezetet, mindket esetben van pro es kontra.
teabore 2010.01.15. 10:16:27
teabore 2010.01.15. 10:17:09
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:17:11
simán.
tulajdonképpen én felvázoltam már a 3 magyarország elméletet..
budapest és környéke a ballib gyarmat, kelet a fidesz gyarmat, debrecennel az élen....
nyugat magyarország meg a független európai jóléti állam.
kinek hogy tetszik?
mojoking77 2010.01.15. 10:17:32
Nem pesti?
Nem igazan.
Nem varosi?
Valoban, ez mar kozelebb lehet hozza..
Ebben az esetben azonban nem ertem azon emberek felhaborodasat, akik varosban lakva, magukat videkieknek tartjak. Kerem, senki ne mondja, hogy ez "pesti szokas", marmint, hogy letezik Pest, meg a tobbi, amit egyszeruen videknek hivunk mert, ez nem igaz. Egy pesti sem godolja ezt. Legalabb is egy sem azok kozul, akinek van annyi esze, hogy el tudja olvasni a postot. Ugyhogy sokkal inkabb tunik az egesz egy igazi magyar onsajnalo hisztinek.
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:19:04
Silent Bob 2010.01.15. 10:19:21
alumi 2010.01.15. 10:19:42
Ergo, mikor a vidékiek szidják a pestieket egyszersmind magukat is szidják.
Én is vidékről jöttem fel, és mindig is leszartam ezt az ellentétesdit. Van jobb dolgom is ennél.
csincsilla72 2010.01.15. 10:20:00
Valaki korábban írta, hogy a vidékiek kisebbségi komplexustól szenvednek. Hihető. Mert hiába az élhetőbb és barátságosabb környezet, ha nincs munka, normális orvosi ellátás, fejlett infrastruktúra.
El kell fogadni, hogy Bp-en könnyebb és kényelmesebb az élet. Sokkal jobbak a megélhetési lehetőségek, nem kell hivatali ügyekért száz kilométereket utazgatni. És ezt sokan irigylik.
Nem kell. Lehet költözni, nincs senki röghöz kötve.
A négyes metró persze nemcsak a vidékieknél veri ki a biztosítékot, hanem sok bp-nél is. Nem mindenki fogja használni itt sem. Drága, és máshogy is meg lehetne oldani.
Még annyit, hogy a vidékieknek tudomásul kell venni, úgy kábé két és fél millió embert érint a budapesti közlekedésfejlesztés. Ez az ország lakosságának a negyede.
szutterman 2010.01.15. 10:20:08
Kérnék még egy lapáttal, de sajnos itt vidéken nem nézik jó szemmel és nem hajtják le a fejüket. :-)
kaamir 2010.01.15. 10:20:17
Ez marha kényelmes megoldás, csak az a baj vele, h összemos 100 ezres városokat 100 fős falukkal.
Amúgy meg édes mindegy, h hol jobb lakni, Pesten, v máshol, mert nem ez a lényeg, nem ez a baj. Hanem a centralizáltság, ami ebben az országban minden Pesten kívüli dolgot elfolyt (a gazdaságban, a kultúrában, az oktatásban, infrastruktúrában). Sajnos az ember pl Pécsiként sokszor másodrangú állampolgárnak érzi magát. Elég megnézni pl. egy Híradót, amit egyértelműen pesti szemszögből pestieknek készítenek.
Hogy a cikkhez is hozzászóljak: az Index hozzáállása az EKF-hez finoman szólva is visszataszító, és erre született most egy úgyszintén visszataszító reakció egy másik újságban. Nincs ebben semmi több.
Hegyi 2010.01.15. 10:20:55
maszogep 2010.01.15. 10:20:59
Taplók valóban vannak itt is, mégis összehasonlíthatatlanul jobb a vidék...
Silent Bob 2010.01.15. 10:21:53
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:22:21
ugyan már.
mutass már akkora mutyikat mint a metróépítés, híd meg városfelújítás budapesten.
nameg az ingatlanpanamák...hát az sem jellemző máshol.
van van persze, de nem ennyire durván.
és akkor a demszki megmagyarázza hogy miért jár több pénz a 2 millió pestinek, mint a 8 millió többinek, azok uyge másodrendűek, mert nem fizetnek adót...hát vicc.
mondjuk ez a demszki faszsága, na meg azoké akik megválasztották.
Zsuuli (törölt) 2010.01.15. 10:23:09
Delinquent 2010.01.15. 10:23:18
Illés Béla 2010.01.15. 10:23:35
A taglalt probléma körüljárása,nagyon humorosan. :)
Budapestiek:
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/07/08/a_budapestiek
Vidékiek:
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/07/08/a_videkiek
Jó szórakozást :)
Éljen a humorérzék!
PointeDuLac (törölt) 2010.01.15. 10:25:11
yafet 2010.01.15. 10:25:42
A nyugat magyar jólétből viszont kehet kilógna Somogy, Baranya egy része...
Budapest valóban ballib gyarmat, egy KDNP-snek maga az új Szodoma-Gomorrah ikerváros.
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.15. 10:26:20
Én meg eredetileg érdi, az meg majdnem Pest. Pécs nekem sokkal kellemesebb, öcsémnek Budapest jön be jobban. Alapból tehát ilyen egyszerű.
Viszont úgy, hogy mindkét helyet látom, én azt mondom, hogy Pécs nem akkora kultúrváros, mint aminek hiszi magát (v.ö. a lepusztult főutca és a mindig tömött központi pláza ellentétét), Budapest meg messze-messze nem akkora világváros, mint aminek hiszi magát. :)
Mindkettő önértékelési zavar, és mindkettő mögött csúnya kisebbrendűségi érzés van. Szerintem.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 10:26:35
- munkalehetőség
- szórakozási és kulturális programok tömkelege
Budapest negatív:
- büdös, koszos (NEM a pestiek büdösek) a levegő szennyezettsége miatt, mint minden nagyváros (lásd Párizs)
- közlekedés, nem szeretek 1-1,5 órát utazni a város egyik végéből a másikba
Bunkók, taplók mindenhol élnek Bp-en és vidéken is, nincs különbség.
G_P 2010.01.15. 10:27:36
alumi 2010.01.15. 10:27:39
A legjobban fikázók túlnyomó többsége életében nem járt még a fővárosban, vagy max. futólag.
Előítéleteikben a tények erősen át vannak itatva félelemmel, az idegen dologtól való távolságtartással.
Erre a legjobb példa az apám, aki mindig is nagy "Pöst " ellenes volt, de mióta végképp megvetettem itt a lábam, és egyre többször jön fel, rengeteget enyhült ebben az irányban. És nem csak miattam!
gitáros 2010.01.15. 10:28:25
vectraboy 2010.01.15. 10:28:41
Mitya Ivanov 2010.01.15. 10:29:00
és mert tetszik neki, ezért leírja a következő mondatot:
"Amíg pedig nem mer senki sem túllépni a konzervatív kompromisszumokon, addig lehet, hogy Európa kulturális fővárosa Pécs lesz, de Magyarországé továbbra is Budapest."
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.15. 10:29:21
finomanarancs 2010.01.15. 10:29:52
Kedves pécsi lokátor, pauskazsolt, vedd elő...
Zsuuli (törölt) 2010.01.15. 10:30:55
...most akkor ki a demagóg, és általánosító, és sötét?..:)
Illés Béla 2010.01.15. 10:31:02
Gyönyörű fekvésű falu,de...Budapesten az egy férfira jutó köztudottan gyönyörű magyar nők aránya(a népsűrűségből adódóan) sokkal nagyobb.
Na...az én szemeben ez Budapest legvonzóbb tulajdonsága. :)
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:31:40
De Te most a Budapesten történő eseményekről és nem a budapesti-vidéki emberekről, a budapesti-vidéki életről és ellentétről beszélsz. Eredetileg itt az emberekről van szó és a mentalitásról.
Bár ha már itt tartunk, te tudod hogy az általad végrehajtott hőstetteket milyen arányban hajtották végre pestiek és/vagy vidékiek? Szerinted hánynak van budapesti garzonlakása és hánynak van az agglomerációban (már vidéken!) vagy messzebb nagy kertes háza?
Egyébként vannak hasonló ügyek BP-en kívül is. (kaszinóváros, autópálya, szántóföldek, mezőgazdasági támogatások stb stb)
Ahol ember van ott tolvaj is van.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 10:32:52
demszki (így kisbetűvel) egy pöcs, egy súlytalan kis senki, számomra rejtély, hogy sikerült ennyi ideig egy ekkora nullának hatalmon maradni. Na ez viszont az őt folyamatosan megválasztók felelőssége.
nicsakegy 2010.01.15. 10:33:02
Gyáli úr 2010.01.15. 10:34:55
Illés Béla 2010.01.15. 10:35:17
Mitya Ivanov 2010.01.15. 10:35:20
szutterman 2010.01.15. 10:35:31
Szerintem mosd le az autót hogy csillogjon a fuksz mellett amit anyucitól kaptál, ja és ne hagyd otthon az izomraktár bérletet sem..
blah 2010.01.15. 10:35:33
Hyberoid 2010.01.15. 10:35:47
Burzsoá nyugdíjasok - Bunkó pestiek
A zenekar mellesleg pécsi. És igen sokatmondó a szövege.
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:35:48
mondjuk ilyen szemszögből már budapest kivételével mindenhol a fidesz a legerősebb, legalábbis az önkormi választások szerint...de már végülis pesten is.
de egy szombathelyi vagy soproni fideszes mentalitása az más simán mint a debreceni kósa nagyvezér úré...
pártot meg lehet váltani.
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 10:36:35
Válasz erre
malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=87)2010.01.15. 09:33:26
Igazad van, nincs Pest vs Vidék ellentét:
egy nógrádi buszsofőr kb. 130ezret keres, egy pesti meg kb. 195ezret.
Nincs semmi baj, ez így tök fasza, igazságos"
Akkor most add hozzá, hogy Budapesten mekkora forgalom van, hány állat halad nap mint nap az utakon majd vesd össze bármelyik vidéki várossal.
Csomsy 2010.01.15. 10:37:09
A többség vidékről jön fel mert nem birja a vidékiséget vagy mert egyébb oka van,utána ki szidja a vidéket a leghangosabban?
A helyes megfejtők között semmit sem sorsolunk ki. :))))
A véleményem az ,hogy az egész egy faszság.
Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.01.15. 10:38:09
Hm...
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.15. 10:38:58
2010.01.15. 10:40:13
Miután így képtelenség a hazabeszélés, annyit elmondhatok, hogy nem szoktak panaszkodni a vidéki barátaim, hogy egy ideje büdös lennék.:)
Abban szerintem egyetérthetünk, hogy más dimenzió a két dolog.
Pesten pezsgés van, millió lehetőség minden tekintetben, vidéken inkább nyugi, és családias hangulat. Egyik sem jobb, csak MÁS.
Egyszer ide vágyom, máskor oda. Attól függ milyen tudatállapotban, vagy élethelyzetben vagyok éppen.
Merő intelligencia kérdése nem ujjal mutogatni egyikre vagy másikra.
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:40:33
az a sulytalan kis senki mutyizza el az
ország önkormi pénzeinek több mint felét.
ráadásul hazudozik is, mert látszat hogy pesten valódi adó képződik, a valódi adó nagy részét (tehát nem az adóból fenntartott köztisztviselő horda, hanem értéket és valódi pénzt termelő cégek adóbefizetéseit) a vidék munkája adja.
meg lehet nézni a top céges listát, mind vidéki..audi, suzuki, flextronics, erőművek pl. paks, finomítók...stb.
az is csak látszat hogy pl. a MOL pesti, ott csak az irodák vannak, a valódi érték vidéken van, ugye a finomítóban meg a olaj/gáz kilelő , elosztó helyeken....
egy nagy humbug hogy pest annyi adót termelne hogy megérdemli a több közpénzt
nicsakegy 2010.01.15. 10:41:37
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.15. 10:43:57
vectraboy 2010.01.15. 10:45:58
1. a vidéki teszkóba egy másik autóval Pestről hozzák az árutt, és itt nem csak az iparcikkekre gondolok. Ha ezek az autók nem érkeznének, a vidék napokon belül kőkorszaki állapotok közé zuhanna vissza.
2. A "vidék pénzét", amit visszavisznek a fővárosba az áruért cserébe, előtte ugyanúgy Pestről vitték oda mindenféle agrártámogatás, munkanélküliség, rokkantnyugdíj keretében.
3. Dolgozni kéne, nem pedig a kocsma, a teleház, a posta és a lóca közt ingázni kerékpárral.
G_P 2010.01.15. 10:46:11
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.15. 10:46:54
"vidéken" leginkább a lassú tempó meg- vagy újraszokhatatlan (kvázi)pestiként...
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 10:46:57
"egy nagy humbug hogy pest annyi adót termelne hogy megérdemli a több közpénzt"
Erre az arányra én is kíváncsi lennék.
@nicsakegy: vagy épp kimegy Ausztriába dolgozni, ha van rá lehetősége és közel lakik a határhoz.
Kalamona 2010.01.15. 10:47:44
ui. olyanok irogáltak akik (sztem)fővárosiak, de nem laktak vidéken, avagy vidékikek, de nem laktak a fővárosban. Rédésul itt egyesek különbséget teszenek a "vidék" és a falvak/tanyák közt.
Én egyet tudok több évtizednyi, fővárosi lét után találtam meg a nyugalmamat az Őrségben, egy öszkomfortosított rönk/vályogházban.
Igaz rengeteg melóval jár az élelmiszer és a fűtés lehetőségének beszerzése, de itt legalább nincs BKV sztrájk:) és igenis "olcsóbb" az élet, mert megtermeljük magunknak, amire szükségünk van.
PointeDuLac (törölt) 2010.01.15. 10:48:09
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 10:48:34
Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.01.15. 10:50:11
A feszültség onnan ered, hogy egy fideszes pesti cég rendezte a közepes megnyitót 80 milláért és ennek a fele legalább a nyereség. /olcsó pécsi szereplők, egyszerű jelmezek...stb/
Ez kicsit a fidesznek szólt !
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:50:33
ennél nagyobb baromságot még sosem hallottam.
kérdsezd csak meg mondjuk valamelyik nagyszülődet ki döglött éhen a háború alatt, mert nem a vidéki paraszt az tuti.
a szutyok pestiek (meg mindenhol általában a városiak ugye)
a teszkós is egy baromság, a tesco központja budaörsön van, meg a logisztikai raktára is, a benne lévő magyar gyártású javakat is inkább a vidék termeli meg...pl. élelmiszerek.
na meg a külföld.
egy pesti élelmiszer céget nem tudsz mondani....max. helyi sütödéket, de más sincs.
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 10:51:59
Más.
Ha bármelyik( nem budapesti) városkára rázúdulna ugyanaz a minőségű mennyiségű embertömeg ami itt hemzseg = ugyanúgy nézne ki az összes. Örüljetek inkább, a "nyugalomnak"
szutterman 2010.01.15. 10:52:41
Hidd el sokszor. Pedig nem is lakok annyira közel a városhoz.
Dohányzó Zsiráf 2010.01.15. 10:53:17
Akkor megmondom, mi van. Az van, h ezek a dolgok neked nem tetszenek, ezen felhergeled magad, és az ilyen megjegyzésekkel szítod a BP-vidék ellentétet.
Üdv: egy vidékről származó pesti
Wuff 2010.01.15. 10:55:25
G_P 2010.01.15. 10:56:08
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 10:57:04
igen sajna nehéz ezt az arányt számolgatni, éppen amiatt mert pl. egyrészt a nem valódi értéket termelő cégek (minisztériumok, főváros maga, beruházók, de pl. máv, posta meg egyebek)központja pesten van.
ezért látszatra ott termelődik ezeknek a cégeknek az adója, csak ez itt még csak nem is valódi adó, csak az adóból fenntartott közszolgák pénze amit felbruttósítanak és egy részét visszaszedik hogy ugye egységes legyen a rendszer.
a másik meg amit említettem hogy az értéket termelő cégek (energiaipar élén a mollal, de a szolgáltatók, kereskedők, bankok..stb) központja is pesten van, noha nagyrészt nem ott dolgoznak.
ez is látszat hogy pl. a mol adója pesten keletkezik, bocs de nem ott hanem százhalombattán, komáromban..stb, mert ott készül az érték.
vagy még egy példa az MVM ami ugye tudjuk hogy értéket pakson termel.
az viszont minden listán világos, hogy az ország legnagyobb VALÓDI adófizetői vidékiek, simán nézze meg bárki a listát, audi, suzuki, philips, majd a mercedes,nokia, flextronics, sanmina..stb.stb.stb.
ezek a VALÓDI ADÓ ÉRTÉKET!!!! termelő cégek, egy sincs pesten!!!
csak a GE-Tungsram volt a nagyok közül de az is megszűnt.
szal demszkáj sucks.
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 10:58:36
Rekvirálás fogalma, és használata.
"a teszkós is egy baromság, a tesco központja budaörsön van, meg a logisztikai raktára is, a benne lévő magyar gyártású javakat is inkább a vidék termeli meg...pl. élelmiszerek."
Tudod, a belvárosban elég drágák az ingatlanárak, nem gazdaságos üzemeltetni ilyesmit, azért éri meg kevésbé drága részre kitelepíteni az ilyet (mint ahogy a szemétégető sem a városok központjában található) viszont az irodák, és cégközpontok igen:) - ahova a sok ember jár:)
"egy pesti élelmiszer céget nem tudsz mondani....max. helyi sütödéket, de más sincs."
BP nek, meg egyáltalán a fővárosoknak nem az a feladata, hogy a földeken robotoljanak - más jellegű feladataik vannak.
Természetesen nem nézem le a földművelő jóembereket, de azért túlzásokba nem kell esni.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 10:58:47
Wuff 2010.01.15. 10:59:37
Dohányzó Zsiráf 2010.01.15. 11:02:06
Kalamona 2010.01.15. 11:02:22
idetartozik, ami nekem naooon teccett-, hogy a törökbálinti polgármester megzsarolta?:) a BKVT-t. Érdekes módon azonnal tudtak bérelni buszokat kocsisék a bejáráshoz.
Minden környező településnek ezt kéne tenni és akkor talán elhinnék, hogy nélkülük behalna a főváros.
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:02:30
A középkorban is az a városnak volt vezető szerepe ahol sokan laktak (nagy hadipari potenciállal rendelkezett)
+ demográfiai mutatók, népesség aránya, összetétele satöbbi satöbbi, ronda számok mindenütt.
javallanám a sipákolás abbahagyását:)
Mitya Ivanov 2010.01.15. 11:03:36
Én szeretem Bp-t de nem laknék ott, van sok program, meg a belváros szép, de max egy hosszú hétvégére tudnám elképzelni. De ez a poszt nem is erről szól.
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:05:35
a földművelő emberekről meg mindenkinek jópofa véleményei vannak, csak általában a háborúk meg hasonlók mindíg bizonyítják hogy az igazi értéket ők termelik. nagyon jó lenne már egy balhé hogy rájöjjenek végre mi az érték.
aztán megeheted a plazmatévédet..
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:06:51
A Sztrájkért nem igazán rajongok, szerencsére a metró jár (kéne belőle minél több,hosszabb vonallal és akkor a buszosok is bekaphattyák!! :)
A főváros egy nagyobb hóeséstől behal (sajna)
Kalamona 2010.01.15. 11:07:28
egyes falvakban, de menjél végig Gergelyiugornya vagy az egyéb felkapott helyeken. Nem igaz, hogy szarabbul élünk, mint 10 éve:), aztán ellátogathanál ám Tokaj-hegyaljára is.
Kerecsenyfa 2010.01.15. 11:07:39
Pesten mind flusztraltak, hogy van metro, de nekem nem kell metro a csovesekkel meg a kutyaszarral!
Megszavaztatok maoista Demszkijt, egyetek meg, amit foztetek!
Diopapa_sok 2010.01.15. 11:11:06
Nem pesti?
Nem igazan.
Nem varosi?
Valoban, ez mar kozelebb lehet hozza..
Ebben az esetben azonban nem ertem azon emberek felhaborodasat, akik varosban lakva, magukat videkieknek tartjak. Kerem, senki ne mondja, hogy ez "pesti szokas", marmint, hogy letezik Pest, meg a tobbi, amit egyszeruen videknek hivunk mert, ez nem igaz. Egy pesti sem godolja ezt. Legalabb is egy sem azok kozul, akinek van annyi esze, hogy el tudja olvasni a postot. Ugyhogy sokkal inkabb tunik az egesz egy igazi magyar onsajnalo hisztinek."
Elárulok valamit :) a pestieken kívül senki sem használja a "vidéki" kifejezést, sőt megkockáztatom a legtöbben bántónak/sértőnek érzik. Még is, amikor pl híradót nézel, mást sem hallasz: "vidéken ez meg ez történt" jah, debrecen biztos vidék :)
blah 2010.01.15. 11:13:00
Silent Bob 2010.01.15. 11:13:20
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:13:26
Diopapa_sok 2010.01.15. 11:14:15
Jah, nekem is csak úgy van netem, hogy a józsi a fészerbe' tekeri a biciklit, munka is alig, hetente 2x kimegyek kaszálni a rétre, amikor gond volt a szivemmel akkor is a világhírü balatonfüredi szívkorházba kerültem, ami pesten van, ha nem tudnád... :P Elötte mondjuk nézz körül, hogy statisztikák szerint merrefele van normálisabb orvosi ellátás, vagy hol van nagyobb esélyed a túlélésre... Szerencsétlen...
Kenedy1 2010.01.15. 11:14:26
Silent Bob 2010.01.15. 11:14:32
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:14:46
a földművelő emberekről meg mindenkinek jópofa véleményei vannak, csak általában a háborúk meg hasonlók mindíg bizonyítják hogy az igazi értéket ők termelik. nagyon jó lenne már egy balhé hogy rájöjjenek végre mi az érték.
aztán megeheted a plazmatévédet.. "
Nos én mondjuk pont Demszky rajongó vagyok (sztm nem használ neki hogy pont én) de a Tarlós is legalább akkora szamár lesz.
"általában a háborúk meg hasonlók mindíg bizonyítják hogy az igazi értéket ők termelik. nagyon jó lenne már egy balhé hogy rájöjjenek végre mi az érték."
általában ha háború van a sok ember odamegy akol kevés ember van, és ráveszik arra hogy önként adja oda ami nekik kell.
Nem az a cél, hogy a "vidék" vs "főváros" harcoljon egymással - úgyis sok vidéki jön a fővárosba dolgozni mert otthon nem sikerült munkát találnia.
u.i. "nagyon jó lenne már egy balhé hogy rájöjjenek végre mi az érték.
aztán megeheted a plazmatévédet"
hogyne persze :)aztán amikor a csillagban zörgeted a vasat, meg esténként anyucit játszol, majd másként gondolod majd.
billentyűhuszár:)
Nem vagyok fideszes 2010.01.15. 11:15:34
Háromamagyarigazság · http://www.kormanyozz.hu 2010.01.15. 11:15:51
Eredetileg pesti születésű volnék, majd a felnőttkorom nagy részét ott töltöttem. Most meg bizony a Nyírségben.
Összehasonlítás: a pestiek bizony nagyképű, bunkó, igénytelen, érzéketlen népek, szemben az itteni emberekkel.
Pont.
www.elsovagyok.hu
Wuff 2010.01.15. 11:17:00
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:17:52
Silent Bob 2010.01.15. 11:18:03
csincsilla72 2010.01.15. 11:18:17
A vidékiek fő szívfájdalma: a fővárosi ingatlanárak. És egyetértek, mert a vidéken értékesített lakásokból/házakból itt garzonra sem telik, úgyhogy marad a hitel vagy az albérlet, ha valaki úgy döntene, hogy idevágyik.
Silent Bob 2010.01.15. 11:18:46
Diopapa_sok 2010.01.15. 11:18:50
teabore 2010.01.15. 11:18:54
Kérdezz meg egy agrármérnököt mondjuk Debrecenben, erről mi a véleménye.
Zsuuli (törölt) 2010.01.15. 11:19:10
...stbstb
Kalamona 2010.01.15. 11:19:14
én is erre próbálok utalni, de @arnak a fejemre, mert csak hőbörögnek,valótlanságokat irogatnak.
most irogassak ezeknek a kishatárforgalom előnyeiről (néhány helyen), amit a fővárosiak nem élvezhetnek, meg arról, hogy a zőccség megterem?, ha bekapálom?:(
A munkaadók sem hülyék. Tudják, hogy van kiegészítő kereset, ezért is van különbség.
Diopapa_sok 2010.01.15. 11:20:00
Diopapa_sok 2010.01.15. 11:21:07
teabore 2010.01.15. 11:21:50
Bár, ha választani kell, akkor inkább kertes házat vennék ugyanannyiból "vidéken", mint panelt vagy bármilyen lakást. De ez csak én vagyok :)
Wuff 2010.01.15. 11:22:02
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:22:49
A Pestiek rajohetnenek mar, hogy a videk, akit ugy leneznek, annak a kenyeret eszik, amugy ehenhalna mindegyik Pesti!"
Hidd el nekem, hogy vagyunk páran akik meg tudjuk engedni magunknak, hogy franciáktól hozassuk a kaját, nem tudom miért kellene ennem a terményedet, amikor azért a pénzért jobbat is lehet kapni. Aztán kenheted a hajadra a lisztedet, meg jöhetsz a terekre levágott tehén és disznófejjel siránkozva hogy mennyire kevés az agrártámogatás.
"Pesten mind flusztraltak, hogy van metro, de nekem nem kell metro a csovesekkel meg a kutyaszarral!"Kutyaszar nincs a metróban:)
Az emberek mindig oda mennek ahol jobbak a megélhetőségi lehetőségek.
Egyébként Bpn kívül más városokban is vannak zavaros elemek.
"
Megszavaztatok maoista Demszkijt, egyetek meg, amit foztetek! "
Azt se tudod mit beszélsz:DD
Mondjuk érdekes lenne egy kínai stílusú kormányzati struktúra, lehetne újranyitni az Andrássy út 60 at kibővített pincével:)
Gyáli úr 2010.01.15. 11:22:57
1. Igen, a vidék már csak azért él, mert a kedves pestiek még odahordják a kúttúrát, a férfikozmetikumokat meg a mosógépet. Igazad van. Egyébként ott kőkorszak lenne, jelentsen ez akármit!
2. Igen, vidéken kizárólag rokkantak és munkanéliük élnek, és ott kizárólag azért van pénz, mert segély gyanánt odaküldik, amit te megtermelsz. Hogy rohadnának meg.
2. Te tényleg egy autóról nevezted el magad? :D
Zsuuli (törölt) 2010.01.15. 11:23:21
Akkor hajrá. Szted mi a vidék? Vagy hogy kéne nekem hívni? Találjunk rá egy PC kifejezést, mint a cigányra a romát? :D:D:D
Gyáli úr 2010.01.15. 11:24:44
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:24:58
jó lenne ha értenéd is amit elolvasol.
nyilvánvalóan nem a frontvonalról van szó, hanem arról hogy amikor az embernek valóban boldogulnia kell a természetben akkor rájön mi az érték.
volt erről amúgy egy brutáljó kis blogbejegyzés, mármint hogy a világ annyira elkorcsosult hogy a városi ember már semmilyen használható, az emberi túléléshez való értéket nem termel, csak szervez, logisztikázik,adminisztrál meg a számítógép előtt "dolgozik".
tehát még azok a mesterségek is eltűntek
amik csereértékek lehetnének pl. az élelmiszerért...
éppenezért egy konfliktus esetén a hátországban (TEHÁT NEM OTT AHOL A KATONA FEGYVERREL ELVESZ)
a városi ember már semmit nem tud felajánlani a földművesnek a krumpliért meg a húsért...legfeljebb az aranyat .
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:26:05
na arra is láttam statisztikát, hol van
a sok ingyenélő rokkant.
el kell ismerni hogy segélyes roma az borsodban, nyírségben.
de magyar az pesten.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:27:01
Jahaj, fáj az oldalam a nevetéstől... Ez a kommented elárul némi, na jó nem szépítem: hatalmas mértékű tájékozatlanságot. Igen az árak nyomottak, de nem azért mert ez így jó, meg mert állambácsi ezt szeretné, hanem a Magyarországon működő kereskedelmi láncok "üzletpolitikája" miatt.
A mezőgazdasági szektor támogatását emlegetni pedig már emlegetni is nevetséges, nézz utána mennyi a támogatás most és mennyi volt mondjuk 8 éve, meg fogsz lepődni a negatív tendencián.
csincsilla72 2010.01.15. 11:27:08
"Elötte mondjuk nézz körül, hogy statisztikák szerint merrefele van normálisabb orvosi ellátás, vagy hol van nagyobb esélyed a túlélésre... Szerencsétlen... "
Jártál te már kisvárosi kórházban? Éltél te faluhelyen? Pesti vagyok, itt születtem, és egy 3 éves időszakot leszámítva itt éltem világéletemben. De sokat járok vidékre túrázni vagy vidéki barátokhoz, és mesélhetnék mondjuk a Börzsöny kis falvairól. A napi 3-4 vonatról, a sáros kis utcákról, a közművesítés hiányáról.
Vagy a vidéki kiskórházak teljesen lehetetlen helyzetéről....Tudod, nem mindenki lakik megyeszékhelyen sem.
Silent Bob 2010.01.15. 11:27:17
szutterman 2010.01.15. 11:28:00
Sajnos nagyon sokan gondolkodnak így mint Te. Majd ha a franciák nem szállítanak akkor jó lesz a magyar kaja...Lehetnél annyira lokálpatrióta hogy magyar terméket vásárolsz mert azzal a MAGYAR embert támogatott. Az apádat aki a földön dolgozik az anyádat aki a sajtot készíti és a testvéredet aki a kenyeredet süti.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:28:27
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:29:31
LOL.
vidéken nem betegszik bele az ember a városi létbe, nem is kell annyi kórház a sok rákos, meg stressztől meghülyült, infarktusos elmebetegnek.:-)
Silent Bob 2010.01.15. 11:31:33
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:35:18
de ha még mindíg nem értenéd, egy háborús helyzetben ugye az ipar átáll a háborúra vagy összeomlik...a cikk is éppen az egyéni emberek túlélési esélyeiről és az egyéni munkára értékéről szólt, hogy igen amíg létezett olyan hogy cipész meg varrónő meg kovács addig a paraszt oda vitte a krupmliját és kapott érte cipőt, ruhát, szerszámot.
de ma a városi ember ilyesmikhez sem ért, csak a computer fölött szervezgeti a kínai importot meg a kersekedelmet.
na erről volt szó, hogy egy krízishelyzet esetén (ahol neadjisten villany sem lenne) mit tud ajánlani az élelmiszerért a városi semmihezsemértő a parasztnak????
Wuff 2010.01.15. 11:36:32
Mondanék egy kulcsszót: EU. Azt meg, hogy mi folyik Magyarországon jelenleg ne hasonlítgassuk már más normális országokhoz. A mezőgazdasági szektor dotálása EU-s tendencia, sőt prioritás a Közös Agrárpolitika.
Az árak meg nem elsősorban az üzletpolitika miatt nyomottak, hanem a kereslet miatt. Ha reális áron jelenne meg a piacon valami, lehet, hogy senki sem venné meg. Azért alacsony az ár, mert ezen az áron van kereslet, azonban ez az előállítási költségeket sem fedezi.
Most itt azt állítodad lényegében: ha nem lennének kereskedelmi láncok Magyarországon, akkor magasabb lenne az ár. Na erre én azt mondom, hogy ez egy nagy baromság. Az valaminek az ára, amin el lehet adni.
Levéltetű 2010.01.15. 11:37:57
Viszont ugyanezt (ugyan burkoltan) megtette az index is. Nézzük csak:
1. Az index tudósítója kijelenti, hogy Pécs akkora rakás szerencsétlenség, hogy még akkor sem említhető egy napon Budapesttel, ha 38 milliárd forintot hozzávágnak. Íme:
"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."
2. Az index szerint a pécsiek akkora tahók, hogy kifütyülik a miniszterelnököt. Ez szerintük akkora értékű hír, hogy kétszer is le kellett írniuk. Ez szerepelt a bevezetőben, és az egész első bekezdés ezzel foglalkozott.
"Az érdeklődők egy része pedig kifütyülte a miniszterelnököt."
"Nem sikerült botránymentesre az Európa Kulturális Fővárosa protram vasárnap délutáni megnyitója Pécsen. A nyitóünnepségen a tömeg egy része kifütyülte a felszólaló Bajnai Gordon miniszterelnököt..."
3. Az index következetesen ellentétbe helyezi a nyitó beszéd pozitívumait a negatív féligazságokkal és csúsztatásokkal. Tökéletesen úgy kezeli a megnyitót, mintha ezzel érne véget az EKF év, és amivel még nincsenek kész, azzal már úgyis elkéstek.
"A megnyitón úgy tettek, mintha minden rendben lenne, pedig a beruházások nem készültek el és a programot sem véglegesítették."
"A valóságban egyetlen nagyberuházás sem készült el, Pécs legfeljebb megújult köztereivel tudja fogadni egyelőre a látogatókat."
"A valóságban az EKF-pályázatot összeállító civileket a fővárosi cím elnyerése után kitúrta a politika, az elmúlt három évben pedig folyamatos újraszervezések jellemezték a tervet - ennek eredménye, hogy a városban semmi sem készült el időre, és a programot sem sikerült leszervezni."
Majd végül a sok lesajnálás után az aduász, a bezzeg Pest:
"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."
Szóljon, akinek még így sem világos.
csincsilla72 2010.01.15. 11:38:05
Persze, vidéken mindenki makkegészséges. Javaslom a statisztikák tanulmányozását. A várható élettartam is alacsonyabb a vidéki kisebb településeken, nem beszélve egy csomó krónikus betegségről. Hmmm.....
nicsakegy 2010.01.15. 11:38:32
Kalamona 2010.01.15. 11:40:28
nem az kéne, hogy tudomásul vegyük egymás lehetőségeit?:(
Dohányzó Zsiráf 2010.01.15. 11:40:48
Ha egyáltalán volt vidéken értékesített garzonja. Én azt próbáltam összehasonlítani, h ha vki 0-ról indul, akkor milyen megélhetési költségei vannak. Malac69 háborgott azon, h egy pesti buszvezető 195ezret keres, egy vidéki meg csak 130-at. erre mondtam én, h mindkét buszvezetőnek laknia is kell valahol, és ez a költsége a pestinek sokkal magasabb, mint a vidékinek, ez indoklja a magasabb fizetést.
Egyébként hidd el, a fővárosi ingatlanárak nem csak a vidékről pestre költözni vágyóknak okoznak szívfájdalmat, hanem a fővárosiaknak is :)
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.15. 11:41:38
Teljességgel érdektelen, mert ilyen súlyos és tartós krízishelyzetek mostanában a fejlett világban nem fordulnak elő. A "na és mi lesz, ha jön az atomháború meg a nyugati világrend összeomlása" forgatókönyveket inkább hagyjuk, azok max. viccesek, de messzemenően irrelevánsak. :)
wellsfargo 2010.01.15. 11:42:18
Már a szocializmusban nagyon elbaszták a dolgokat, mikor is Rákosi elvtárs kitalálta hogy megutáltatja a parasztal a földet.Ez sikerült is.Özönlöttek szépen a népek a városba, a kádárkaptárokba, mivel választási lehetőségeiket mondhatni erősen korlátozták.Faluról- vidéki városba ,vidéki városból- Bp-re.Szocializmus tervszerű ipartelepítése eldöntötte hova kell menni a népeknek.Budapestet mesterségesen felduzzasztották, sok jó ember került egy helyre, és sok ember az már komoly erő amit ha nem uralhatnak könnyen fejre állhat a rendszer.Ezért alakulhatott úgy a dolog, hogy Bp-en minden volt és még többet is kerestek ugyanazért a munkáért mint vidéken. Mára ez annyiban javult hogy vidéken is szinte megkapsz mindent, de a fizetési különbségek a mai napig fennmaradtak.Szóval lényeg a lényeg Bp egy vízfej, lehet itt jönni Ausztriával meg Béccsel, ez nem ugyanaz, ők kimaradtak a szocializmusból. De ha már nyugatra tekintünk, nézzük meg a hollandokat, többen vannak kisebb helyen még sincs nagyobb városuk 750ezresnél.Sokszor hallani arról hogy is hogy Bp fizetik be a legtöbb adó, mégis arányaiban csak töredékét kapják vissza szemben a vidéki városokkal.Hát igen itt jön képbe az pl multinak akinek központja Bp-en telephelyei vidéken ahol tényleges gyártás történik statisztikailag hova fizeti társasági adóját?Nem vagyok Bp ellenes ,de ne tegyünk úgy mintha minden rendben lenne ahogy van.Ami fővárosban folyik vérlázító, kinyílik az ember zsebében a bicska, mikor úgy röpködnek a milliárdok mintha játékpénzről lenne szó.Csoda ha a vidékiek kicsit morcosan tekintenek Bp-re?
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:42:46
Válasz erre
szutterman 2010.01.15. 11:28:00
@Páneurópai Harci Kos:
Sajnos nagyon sokan gondolkodnak így mint Te. Majd ha a franciák nem szállítanak akkor jó lesz a magyar kaja
...Lehetnél annyira lokálpatrióta hogy magyar terméket vásárolsz mert azzal"
A pénzemért minőséget várok, ha magyar jómunkásember szart állít elő, egye meg ő.
teabore 2010.01.15. 11:44:31
Kétségtelenül furcsa, hogy a magyar tejet 50-70 Ft-ért vásárolják fel, a boltokban pedig a legolcsóbb tejek Szlovákiából származnak. Emiatt megyek ki a piacra (vidék vagyis Debrecen), ahol nagytermelőtől pasztörizált saját tejet veszek 140 Ft-ért, csak almából készített 5 l-es almalevet pedig 1200 Ft-ért, amit szintén termelők összefogásával készítenek. Én így támogatom a "vidéket" és a gazdálkodókat és ha lehet, nem veszek Franciaországból élelmiszert...
Aristote 2010.01.15. 11:44:46
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:44:52
7,62 mm es ólomköpenyes orosz valutát;)
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:45:05
hát bő 100 éve is úgy nézett ki, és a helyzet az egyre csak fokozódik:-)))
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:46:24
na aztán meg arra se vegyél mérget hogy abból több van a pestieknek:-)))
Bozdurgán 2010.01.15. 11:46:29
végre valaki összefoglalta.
És az egész beszámoló olyan lesajnáló, és lekezelő volt, hogy nekem , mint fővárosinak, és a bicska kinyílt a zsebemben.
A pécsi embereknek, beleértve a jelenlegi vezetést pont semmi köze ahhoz, hogy a kifütyült Miniszterelnök padtársai szétloptap mindent.
A miniszterelnököt gyaníthatóan ebben az országban BÁRHOL kifütyülnék, a kifütyülésnek, semmi köze a lokációhoz.
csincsilla72 2010.01.15. 11:46:45
Nekem mondod?:-((
Elgondolkodtam, hogy az agglomeráció külső települései valamelyikén vennék egy házat. A pesti garzonlakásomért csillivilli házat kapok. Csak a bejárás lenne halál...
szutterman 2010.01.15. 11:51:04
Kérlek nevezz meg szar Magyar termékeket, ha már erről beszélgetünk. Ne a levegőbe beszélj..
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 11:52:19
csincsilla72 2010.01.15. 11:52:34
Ez így van:-( A pesti garzonomból vehetek vidéken egy csillivilli házat, de akkor naponta beautózom minden fecni intéznivalóért. Mert itt házat venni fizetésből nemigen lehet.
Kalamona 2010.01.15. 11:53:45
Gyere le Zalalövőre, Csornára, de kis falut is tudok említeni, pl.: Szatta, Farád. Rengeteg munka akad.
Természetesen csak és kizárólag akkor, ha van kedved fizikai munkát is végezni (tehénfejés, lószarlapátolás,birkaterelgetés, ásás, permetezés,palántázás stb., stb.,).
A párommal, több-több diplomásként nem tudtunk elhelyezkedni a Fővárosban.
Adtuk lejjebb és most már nagyon jól vagyunk:), annak ellenére, hogy a tanult szakmánknak csak a szeletjét hasznosítjuk.
Remélem nem reklám, de erre felé egy bp-i, lakótelepi lakás árából nagybirtokokat vehetnének azok, akik szeretnek dolgozni.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.15. 11:56:19
Bozdurgán 2010.01.15. 11:57:53
Azt amennyivel többet keresünk elköltjük közlekedésre, vagy ha nem arra akkor arra, hogy egy panellakás 2x annyiba kerül mint bárhol az országban.
De ha nem veszünk akkor bérlünk, 60e alatt nem is érdemes keresni.Az hogy a munkábajárás oda 1,5 óra vissza 1,5 óra, az sem olyan vonzó gondolom.
Tudom, én is egy megyeszékhelyen nőttem fel amikor hazamegyek jókat röhögök a távolság mint fogalom értelmezésével.
Megmosolygom, amikor az ott maradt barátaim elképesztő dugókrólszámolnak be ami azt jelenti, hogycsak a 3. lámpánál tud átmenni a belvároson.
nem tudom hogy milyen megoldást tartanátok jónak? ha az állam Budapesten ugyanannyi szja százalékot hagyna mint a vidéki településeken akkor önerőből építenénk a metrót, és magasvasút járna pesthidegkútig.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:57:56
Igen az valóban kulcsszó. Ha jól tudom jelenleg éppen azt szeretnék hogy mindenféle exporttámogatást eltöröljenek, amit Magyarország mint jól idomított kutya meg is fog tenni, más államok pedig ezt valami módon megkerülik.
Másik téma: az EU-s agrárpolitika egyik sarokköve az, hogy a gazdák támogatás nélkül (!) tudjanak versenyben maradni az EU-s és világpiacon is. Mindenestre kíváncsi leszek ez milyen hatással lesz a magyar agrárszektorra. Szerintem negatív hatással.
"Azt meg, hogy mi folyik Magyarországon jelenleg ne hasonlítgassuk már más normális országokhoz. "
Miért ne? Fogadjuk el azt ami jelenleg itt folyik? Akkor még 2070-ben is ugyanez a sz@r lesz mint most...
"Az árak meg nem elsősorban az üzletpolitika miatt nyomottak, hanem a kereslet miatt."
Keress valakit az ismerőseid között aki az FMCG szektorban dolgozik, és kérdezd meg tőle hogy mint beszállítónak, mit és mennyit kell fizetnie hogy pl. egy teccsónak szállíthasson. Az az ár amit mondjuk egy teccsóban fizetsz egy kiló paradicsomért hihetetlen mértékű mindenféle "támogatást" tartalmaz amit a beszállító fizet. Most kapásból 10-15 félét fel tudnék sorolni, amit egy teccsós, ósönös, korás beszállítónak fizetni kell. És ez beépül az árba, nem kicsit: nagyon. Ezért fedezi az előállítási költségeket is alig az az ár amit, a beszállító kap, és semmi köze a kereslethez.
Páneurópai Harci Kos 2010.01.15. 11:58:14
@Páneurópai Harci Kos:
Kérlek nevezz meg szar Magyar termékeket, ha már erről beszélgetünk. Ne a levegőbe beszélj.."
ilyen fehér kenyerek voltak, középen lukakkal, azzal a fajtával amikor nincs elég anyag benne. címkét bevallom nem néztem. Egyszerúen nem vettünk többet.
Szerencsére, még is sem kell fro ból szerezni a kenyeret mivel van egy állati jó pékség a közelben:)
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 11:59:03
zala ammeg azért csak nem ide tartozik...
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 11:59:04
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 12:03:49
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 12:04:35
szentendréről nem is beszélve.
de a többi oldal sem olcsó már , vecsés, diósd mittomén.
arról sem beszélnék hogy láttam én a balatonparton olyan házat ami igencsak übereli bármelyiket a rózsadombon.
amúgy pesten már csak azért sem lehet nagy igazi luxusvillát építeni mert igen kötöttek a telkek, és drága a telekár (ezért is drága az ingatlan)...
aki ennyire odavan az még nem látott jó kis luxusvillákat vidéken:-)
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.15. 12:06:07
szutterman 2010.01.15. 12:06:36
Én csak arra biztatlak, hogy próbálj meg lehetőségeid szerint Magyar terméket vásárolni. Ha így teszel Magyar embereket támogatsz és nem francia, szlovák, osztrák és német cégeket.
Mielőtt valaki megjegyezné szándékosan írtam kisbetűvel őket.
Valaki1 (törölt) 2010.01.15. 12:07:15
köszi.
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 12:10:07
Bozdurgán 2010.01.15. 12:11:10
telket biztosan nem, de a végletekig lepusztult házat talán.
A Dél pesti agglomeráció talán elérhető.
Meg Érd egyes részei talán.
"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.01.15. 12:12:58
Diopapa_sok 2010.01.15. 12:14:17
Biztosan sokat veszítenek veled. :)
Diopapa_sok 2010.01.15. 12:15:52
Mielőtt valaki megjegyezné szándékosan írtam kisbetűvel őket."
Már csak azért is, mert az ottani emberknek van annyi eszük, hogy a sajátjukat támogassák a vásárálásaikkall...
Kalamona 2010.01.15. 12:19:14
Ráadásul nem a fővárosba, hanem Lenin-, és Dunaújvárosba terelte a dolgozókat, meg a bányákba, ahol újra indulhatott a nehézipar.
Sajna ott @rta el, hogy a beszolgáltalást elrendelte annak ellenére, hogy sokkal korábban már a parasztokat a megszállók kizsákmányolták (elvitték, felzabálták állatjaikat,terményeiket és az összes tartalékaikat).
Pár évet kellett volna hagynia, hogy a mezőgazdasági termelés újra indulhasson.
de ez olyan messze van a pécsi kultúrális programoktól, hogy nahát:)!
Sokat járok Pécsre. Legfőképp a piacra, eladni.
A város feltúrásán kívül nem sok jelét látom annak, hogy Bp., riválisa lett, pedig van még színházi bérletünk is.
Fagyoskodtunk a megnyitón. Nem sokat láttunk a beterelt gyereksereg fehér süvegjei miatt.
Remélem lesz valami haszna is ennek a Címnek.
Wuff 2010.01.15. 12:20:53
1. Ha így megy tovább, 2070-ben is ugyanez lesz. Ez így van. Viszont mivel semmi (és tényleg semmi) eszközöm nincs ezen változtatni (és haladjuk már meg azt a gondolkodást, hogy vegyünk magyar terméket, mert ez semmit sem old meg önmagában a politika ellentétes irányú tevékenysége mellett), ezért kettő dolgot tudok tenni: megállapítom, hogy mi van, és következtetek arra, hogy mi lesz. Ami lesz, az pedig nagy valószínűséggel az, ami tőlünk nyugatabbra van, azaz az EU-s tendenciák itteni megvalósulása. Ezért mondom, hogy a mezőgazdaság agyon van dotálva (ott), illetve lesz (itt). Az EU-nak meg, hogy mi a célja, azt nem lehet megmondani. De amíg a svéd búzatermesztést (!) és a finn mezőgazdaságot szép összegekkel támogatja, addig senki ne mondja nekem, hogy a támogatási rendszert van esély leépíteni vagy megváltoztatni.
2. Nem állítottam, hogy nincs hatása a kereskedelmi láncoknak, mert tény, hogy oligopol piacot építettek ki. De fordítsd meg, amit mondasz: ha nem lennének ezek a tendenciák, emelkednének-e az árak (most a dömpingárakat hagyjuk, és beszéljünk csak nagy általánosságban)? Tudnának egyáltalán emelkedni az árak? Ez már csak hit kérdése, mert pontos adatokkal erről senki nem rendelkezik, de szerintem a fizetőképes keresletet tekintve az elméleti maximum közelében járhatunk (Magyarországon legalábbis).
Bozdurgán 2010.01.15. 12:26:45
és említsük meg, hogy utoljára Rákosi Mátyás alatt fordult elő ezzel az országgal, hogy szuflicites volt a költségvetése.
Delinquent 2010.01.15. 12:27:08
Thresher 2010.01.15. 12:27:58
Pécs városunk kikéri a lenéző hangnemet, miközben nálunk a távolsági buszpályaudvart évtizedek óta Parasztelosztónak hívják a helyiek.
Kettős mérce rulz.
Amugy meg mindkét oldalnak igaza van, aki szerint itt nincs/nem volt semmi mutyi, az hazudik, de attól nem az összes pécsi olyan fásult faszkalap mint az EKF-es szervezők, és tényleg szeretné(n)k hogy ennek ellenére flottul menjen minden, ami még lehet.
Üdv: egy pécsi majom.
Francekellregisztralni 2010.01.15. 12:28:53
Remélem másnak is feltünt azért hogy
"Pesti Majmok" = Az a pár indexes újságíró
Még ha az lett volnaodaírva, hogy "ÖSSZES pesti majom", na még akkor se az "Összes pesti"...
De persze ki ki vegye nyugodtan magára ha tálónak érzi.
Amúgy még a egyetemre vidéki NAGY városba lejáró pesti (elvileg művelt) diákok is a legnagyobb megdöbbenéssel tapasztalják, hogy minden kb ugyan olyan csak nincs belőle annyi.
Az alap ellentétet pedig legjobban az generálja hogy ugyanazért a munkáért Pesten többet keresnek az emberek...es erre nincs ész érv, hogy miért. (az nem érv hogy drágább az albérlet...az max egy vérszoci berögződés hogy kompenzáljunk (?))
2010.01.15. 12:31:40
Mi magyarok, jó fejek vagyunk akárhol is élünk. És ha mégsem, az nem a lakóhelyfüggő. :-)
Kalamona 2010.01.15. 12:31:45
Bozdurgán 2010.01.15. 12:36:40
az egész cikk arról szólt, hogy pécs a lúzerváros, pedig nem a város tehet arról, hogy az előző vezetése balfasz volt.
A kritika jogos, csak nem a város a hülye hanem azok akik ide vezették.
wellsfargo 2010.01.15. 12:37:47
Nem tudom te mit szólnál hozzá ha most elvinnének egy Duna-menti faluba kohászatot építeni kb 200km-ről mondjuk a határ mellől, kapnál egy kis kaját meg aludhatnál istállóba, aztán 2hetente hazajöhetsz egy napra, megnézni mi a helyzet odahaza.Tényleg baromi rendes tag lehetett ez Rákosi elvtárs, hogy ilyen keményen odahatott és hagyományosan mezőgazdasági országból pillanatok alatt vas és acél országát varázsolták cimboráival együtt.
csincsilla72 2010.01.15. 12:38:17
"Az alap ellentétet pedig legjobban az generálja hogy ugyanazért a munkáért Pesten többet keresnek az emberek...es erre nincs ész érv, hogy miért. (az nem érv hogy drágább az albérlet...az max egy vérszoci berögződés hogy kompenzáljunk (?))"
A válasz szerintem az, hogy vidéken a kevesebb munkalehetőség miatt kevesebb pénzért is elvégzik ugyanazt a munkát. Ahol jobbak a lehetőségek, ott válogatósabbak az emberek.
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 12:39:19
1. Szerintem lenne esély rá, hogy leépítsék a jelenlegi támogatási rendszert, de ehhez az EU-s országok közös akarata kell(ene). De nézzük Franciaországot (és ő egy "erős kutya" az EU-n belül), azt hiszem ők az utolsó csepp vérükig ez ellen fognak dolgozni. Mégis ez a jelenlegi "irányelv" az EU-ban, hogy sikerül-e megvalósítani vagy nem azt nem tudom nem vagyok jós.
2. Azt hiszem ugyanarról beszélünk sőt ugyanazt mondjuk csak nem értjük egymást. ;-) Mivel a magyarországi nagy kereskedelmi láncoktól függ az összes Magyarországra termelő és Magyarországon kereskedni kívánó termelő (és részben kereskedő) vállalkozás léte, ezért az általam már említett ker. láncok ezt ki is használják, oly módon hogy a beszállítónak fizetett vételi árból, sokat (ez akár elérheti 30-50%-ot is !!!) különböző polcdíj, marketing, boltnyitási, reklám, adminisztrációs, logisztikai szolgáltatási és még vagy 10-féle díjon keresztül visszafizettet magának jelentős mennyiségű pénzösszegeket. Ha ehhez még hozzáadjuk hogy mekkora kereskedelmi árréssel dolgoznak, akkor könnyen belátható hogy ezek a nyomott árak egyáltalán nem nyomottak, sőt nagyon magasak.
És igen termelői boltokban nem magasabbak az árak sőt...
Kalamona 2010.01.15. 12:39:57
8 éve jöttünk az Őrségbe. 51 m2 békásmegyeri panel árából vettük a "birtokot". Párom vegyész/építész, én jogász/közgazdász, 4 gyerkőc.
Kecskékkel kezdtem, mert azok nem ugattak vissza...:) és nagyon kevés meló volt velük.
Kedves szomszédjainknak hála sokmindent megtanultunk, mert sokmindenben segítettük őket. Kalákában.
blah 2010.01.15. 12:42:12
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 12:43:09
Kalamona 2010.01.15. 12:43:56
Itt nem arról beszélünk, hogy én mit gondolok, hanem arról, hogy a múltat nem felejthetjük el. Főleg nem azt, amikor jókat tettek az eleink.
Szerinted a kitelepítésekig vissza kéne mennünk a pécsi témában?:(
OmegA404 (törölt) 2010.01.15. 12:44:10
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 12:46:23
Delinquent 2010.01.15. 12:57:06
Veér Farkas 2010.01.15. 12:57:06
Ezt meg, amekkora arcuk van, bőven jogosnak érzem.
Pláne hogy a szövegértésük is láthatóan nulla.
Kalamona 2010.01.15. 12:59:00
Igen. Különböző ízesítésekkel: petrus, zeller, fokhagyma, dió, gesztenye..., mikor minek van éppen szezonja, amikor a kecskék is tejelnek. Most már bocijaink is vannak és próbálkozunk a trappistával, meg két lovunk, de a kumiszt nem szeretném:)
Viszont a barikák is jól tejelnek és már próbálkozom (inkább kevesebb, mint több sikerrel) a birkasajtokkal.
Nagy tisztelője vagyok Papapandriu Anitának. Lényegében Ő fertőzött meg. Igaz mi nem jurtában éltünk, de nagyon tetszett a színésznő természethez való vonzódása.
váév építők (törölt) 2010.01.15. 13:00:29
tudjátok pestiek, mi tényleg utálunk titeket és a városotokat.
az ország kb 17 %-a lakik pesten, de az össz adó 60 %-át pest fejlesztésére fordítja az ország: ez az igazán felháborító. nálatok már a kitudja hanyadik metrót építik, vidéken pedig néhány városban! még murvás utak is vannak.
az esti híradások fele pesten történt dolgokról szól.
minket nem érdekel milyen áruház vagy színház nyílt, vagy milyen hídat újítanak fel, reméljük az összes beesik egy hétfő hajnalban a dunába.
ha bkv sztrájk van és szoptok a dugóban én kinyitok egy sört és örülök.
legjobb példa ez a heti sztrájk: haitin meghalt vagy 50 000 ember, de épphogy elmondták a hírekbe miután 20! percig arról pofázott az a szőke qrva, hogy a pestiek nem tudnak munkába meg iskolába menni...oh my fucking god-ezt gondoltam magamban. van két lábatok, úgyhogy húzzatok be, hogy felvehessétek a mi fizetésünk másfélszeresét!
Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.15. 13:01:15
Nem kell mindjárt parasztozni, mert én például tudom hogy a kapa az, amivel a fa ágait metszik.
De te vajon láttál már belülről hatos villamost?
2010.01.15. 13:01:39
2010.01.15. 13:03:14
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:04:39
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:05:15
Delinquent 2010.01.15. 13:07:43
Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.15. 13:08:05
Most nagyon elszomorodtam, mivel nem szeretsz. De azt vajon tudod-e, te kis statisztikus, hogy az ország adóbevételeinek hány százalékát fizetik be a budapesti adózók? Látom nem, ezért javaslom gyorsan nézz utána, és akkor gyere a süket számaiddal.
Haitit belekeverni pedig pont részedről modortalan, és kegyeletsértő. Bár mit várjon az ember egy vidékitől...?
Francekellregisztralni 2010.01.15. 13:08:47
Nyilván ez az oka a különbségnek ... és a haragnak is (sarokba vannak szorítva bizonyos téren, csomó minden nem jut ... és még le is vannak érte nézve)
@blah:
De azok verték a hülye fejekbe, hogy a vidéki megtermelheti magának és egyéb pátoszos fasságok. Ez sok csököttagyúban azt az érzetet keltette, hogy vidéken csak falu létezik meg tanya...amiből a vidéki városok kettős flusztrációja adódik, mert az ugye egyik se.
Plusz a PARASZT mint szitokszó mindent elárul ... holott eredeti értelmében azok etetik az egész országot.
(nem mondom ügyvédek és marketing managgerek nélkül is nélkül is biztos osszeomlik egy ország;))
csincsilla72 2010.01.15. 13:09:58
Tudod, az élet már csak ilyen kegyetlen....
A fővárosban egy kicsivel többen laknak, ruházkodnak, esznek, utaznak. Ergo, ide folyamatosan kellenek a fejlesztések. És mivel itt van a folyamatos fejlesztésnek köszönhető normális infrastruktúra, ide jön a többi beruházó is. Ördögi kör.
készcsók 2010.01.15. 13:10:17
Levéltetű 2010.01.15. 13:11:09
gulyas.blog.hu/2010/01/15/kicsapja_a_kultura_a_biztositekot/fullcommentlist/1#c8317959
Kalamona 2010.01.15. 13:13:27
talán egyes szám első személyében kéne írni a véleményedet, mert fentebb már többen kifejtették, hogy miért is szeretnének itt lakni/dolgozni:(
az én véleményem az, hogy mindenki saját, jól felfogott érdeke szerint döntse el, hogy miért, hol lakik.
Ennek már megint semmi köze Pécshez:(
készcsók 2010.01.15. 13:13:31
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:13:43
Az úgy hangzana, hogy Indexes majmok, bekaphatjátok. De Pauska nem ezt írta, hanem azt, hogy pesti majmok bekaphatjátok.
készcsók 2010.01.15. 13:16:20
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 13:18:20
Kalamona 2010.01.15. 13:19:49
persze, hisz én meg lemehetek Miskolc érintése nélkül Debrecenbe...:(
csincsilla72 2010.01.15. 13:21:29
Igazad van, én nem is mondtam, hogy ez jó. Pártállami örökség ez a hülye centralizáltság.
A vidék soha nem fog felfejlődni, ha nincsenek jelentős beruházások, önerőből erre képtelen. Persze vannak már most is beruházások, de ez elsősorban Nyugat és Közép-Mo-ra igaz. Fővárosi leköltözni csak akkor fog, ha megkapja vidéken ugyanazt az ipari vagy szolgáltatói munkát odalenn is, amit itt, vagy vonzza az őstermelés. Mert aki nincs a mezőgazdasági termelői munkára szocializálva gyerekkorától kezdve, nem "beavatott", az már nemigen fogja elkezdeni.
Levéltetű 2010.01.15. 13:22:13
"No, gyermekeim, mielőtt még elkezdődne a sárdobálás, leszögezem, hogy újságírótól nem tartom szofisztikált megoldásnak az nehezményezett mondatot.
Viszont ugyanezt (ugyan burkoltan) megtette az index is. Nézzük csak:
1. Az index tudósítója kijelenti, hogy Pécs akkora rakás szerencsétlenség, hogy még akkor sem említhető egy napon Budapesttel, ha 38 milliárd forintot hozzávágnak. Íme:
"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."
2. Az index szerint a pécsiek akkora tahók, hogy kifütyülik a miniszterelnököt. Ez szerintük akkora értékű hír, hogy kétszer is le kellett írniuk. Ez szerepelt a bevezetőben, és az egész első bekezdés ezzel foglalkozott.
"Az érdeklődők egy része pedig kifütyülte a miniszterelnököt."
"Nem sikerült botránymentesre az Európa Kulturális Fővárosa protram vasárnap délutáni megnyitója Pécsen. A nyitóünnepségen a tömeg egy része kifütyülte a felszólaló Bajnai Gordon miniszterelnököt..."
3. Az index következetesen ellentétbe helyezi a nyitó beszéd pozitívumait a negatív féligazságokkal és csúsztatásokkal. Tökéletesen úgy kezeli a megnyitót, mintha ezzel érne véget az EKF év, és amivel még nincsenek kész, azzal már úgyis elkéstek.
"A megnyitón úgy tettek, mintha minden rendben lenne, pedig a beruházások nem készültek el és a programot sem véglegesítették."
"A valóságban egyetlen nagyberuházás sem készült el, Pécs legfeljebb megújult köztereivel tudja fogadni egyelőre a látogatókat."
"A valóságban az EKF-pályázatot összeállító civileket a fővárosi cím elnyerése után kitúrta a politika, az elmúlt három évben pedig folyamatos újraszervezések jellemezték a tervet - ennek eredménye, hogy a városban semmi sem készült el időre, és a programot sem sikerült leszervezni."
Majd végül a sok lesajnálás után az aduász, a bezzeg Pest:
"Helyszíni tudósítónk beszámolója szerint azonban Pécs elmulasztotta a 38 milliárd forintos lehetőséget arra, hogy valóban vetélytársa legyen Budapestnek."
Szóljon, akinek még így sem világos."
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:33:06
Kalamona 2010.01.15. 13:35:47
Nincs. Sok főzös tocsik van a világhálón, ott cserélünk eszmét sajt ügyekben.Javallanám, hogy először bocitejjel kezd, mégpedig 3,6 százalékossal, nem homogénezettel(persze jobb lenne a házitej), 3 lityit megaltatsz, aztán nagyon-nagyon lassú tűzön kimelegíted túróvá és literenként egy kávéskanál 10 %-os ecetet belekeversz, majd szűrőn vagy vászonzacsiban lecsepegteted.
Egy órán belül a fetához hasonló állagú sajtot kapsz. Ezután lehet sózni és belekeverni az ízesítőket.
Ebből 25-30 dkg friss sajt biztos kijön.
A maradék savó meg ivólének felhasználható, de pl., tökfőzelékhez is hasznosítható.
Na, asszem most fognak innen ki@úrni, offolás miatt, pedig Pécs környékén is csinálják a sajtokat.
készcsók 2010.01.15. 13:36:47
Levéltetű 2010.01.15. 13:44:39
Ennyire futotta nekik indulatból. És még egyszer: nem, nem megengedhető ez a stílus, de nehogy már azt akarjuk kihozni belőle, hogy az üzenet az összes pestinek szólt.
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:45:36
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:48:59
készcsók 2010.01.15. 13:49:22
készcsók 2010.01.15. 13:50:37
Silent Bob 2010.01.15. 13:53:26
Kalamona 2010.01.15. 13:53:38
Nem vicces, de szerintem ezen nem kéne ennyire kiborulnod, hanem azt válaszolni, hogy akinek nincs inge az járjon meztelenül:)
p.s.: én is nagy lokálpatrióta vagyok, számomra sem mindegy, hogy a tudatlanok, mit böfögnek arról a helyről, ahol élek/dolgozom, de lexarom a véleményüket, mert tudom, hogy nekem itt jó.
csincsilla72 2010.01.15. 13:55:44
Gondolj arra, hogy a sok frusztrált, elégedetlen, irigykedő ember anyázzaa várost. Aki szeretne itt élni, de nem teheti. "Büdösek vagyunk", hülyék vagyunk, kultúrálatlanok vagyunk, tolvajok vagyunk, ingyenélők vagyunk. Szokd meg:-)
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 13:56:12
Hertelendi Boldizsár 2010.01.15. 13:59:43
Levéltetű 2010.01.15. 14:01:55
Na, így már barik vagyunk?
csincsilla72 2010.01.15. 14:04:27
"én is nagy lokálpatrióta vagyok, számomra sem mindegy, hogy a tudatlanok, mit böfögnek arról a helyről, ahol élek/dolgozom, de lexarom a véleményüket, mert tudom, hogy nekem itt jó."
Ott a pont!:-)Qvára tökmindegy, hol él az ember, ha ott boldog és elégedett. Csak ez számít.
készcsók 2010.01.15. 14:04:52
Silent Bob 2010.01.15. 14:05:29
Ne haragudj, de ezt hol olvastad? Csak ha azt a sort be tudnád idézni...
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 14:09:45
váév építők (törölt) 2010.01.15. 14:10:42
készcsók 2010.01.15. 14:12:02
Levéltetű 2010.01.15. 14:12:10
váév építők (törölt) 2010.01.15. 14:16:09
Silent Bob 2010.01.15. 14:17:08
Silent Bob 2010.01.15. 14:21:36
csincsilla72 2010.01.15. 14:25:45
"ha bkv sztrájk van és szoptok a dugóban én kinyitok egy sört és örülök."
Kedvesen provokatív megjegyzésedre mit vártál?
És ezt is te írtad:
"azok a vidékiek vágynak a fővárosba, akik több pénzt akarnak keresni."
Lehet jönni, van még hely. Tudod, el kell dönteni, mit is akarsz. Én is jobban szeretem a vidék csendjét és nyugalmát, de szakmámnak megfelelő munkalehetőség csak itt van. Úgyhogy faűtéses-kandallós kertes ház helyett panelben lakom, dugóban közlekedem. és nem nyavajgok.
Kalamona 2010.01.15. 14:27:26
Nézz utána a statisztikáknak, hisz itt a lebukott feketemunkás sokkal több, mint máshol.
A beírásokat összegezve el kell jutnom ahhoz a véleményhez, hogy a mai ember is a városokba megy a jobb élet reményében (mint régen Spárta, Atlantisz stb., stb.) és ez senkinek fel nem róható.
Viszont azt meg kell kérdeznem, hogy a "városi" élet mitől jobb?
Mi nagyon közel lakunk Pécshez (97 km).
Nekünk ez a Főváros, most meg már a kultúrális is, hisz Bp. +170 km lenne. Ne bántsatok azért, mert már szeretem ezt a régiót. Átköltöztünk, itt élünk, de szívesen megyünk Budapestre, azt is
kedveljük.
Miért kell mesterségesen generálni az ellentéteket?:(
készcsók 2010.01.15. 14:28:58
Rostos 2010.01.15. 14:30:30
Silent Bob 2010.01.15. 14:34:58
Amit pedig Levéltetű írt a cikkel kapcsolatban, az az ő értelmezése.
csincsilla72 2010.01.15. 14:35:52
Ki dönt mindenről? A panelban lakó kisember? Ne keverj már minket a kormánnyal.
Nem gondolnám, hogy közünk lenne ahhoz, hogy mondjuk Debrecenben merre járjon a villamos.
Silent Bob 2010.01.15. 14:36:51
Kalamona 2010.01.15. 14:38:36
A tőzsgyökeres pestiek pont emiatt vidékre, vagy Budára költöztek át.
A budaiakról miért nem írogattok és fikázzátok őket,miért csak a pestiek szúrnak szemet Mindnyájatoknak?:(
Levéltetű 2010.01.15. 14:42:26
Balance Of Power 2010.01.15. 14:44:45
A nyilvanvalo kenyelmetlensegek ellenere bejott a dolog, ugyanis ha autod van, ill. az IC haztol hazig hoz-visz es ennek 86%-at fizeti a munkaltato, akkor Mo.-on gyakorlatilag nincsenek tavolsagok. Viszont tenyleg baromi kedvesek az emberek - kozhelyes, de nagyon igaz! Ez tetszik. Ugyanakkor Bp-nek pont a szemelytelenseg az egyik elonye, bar igazabol itt sem tudsz igazan elbujni, ugyanis ha valakivel NEM akarsz talalkozni, tuti osszefutsz vele valahol. De megis: a boltos nem tud semmit a maganeletemrol, nem is kerdez es ez igy jo.
Szoval mostanra ugy alakult ki nalam, hogy nagyvarosban szinte barhol tudnek elni, kell a nyuzsi, de Bp. mindig hianyozna.
Balance Of Power 2010.01.15. 14:45:46
készcsók 2010.01.15. 14:45:52
Szerintem is provinciális volt az egész megnyitósdi, de Bajnai kifütyülése nem volt meglepő, akárhol megtörtént volna. A fiatalokat valószínűleg tényleg szarul mozgósították. És akkor eddig a többé-kevésbé jogos kritika.
A "Pécs kidobott az ablakon 38mrd-t" megállapítás így az év elején egyrészt felelőtlen, másrészt annak fényében, hogy ebből a pénzből mi minden épül a városban arcpirító.
Budapest idekeverése meg azért óriási ostobaság (nekem itt érződött a "Bp-t szarták a világ közepére" mentalitás), mert az EKF NEM versenyről, "relatív felemelkedésről", hanem egyéni utakról, egyéni kitörési lehetőségekről kell szólnia. És szólna is, ha nem kényszerítenék ki az ostoba BP-Pécs párhuzamot. Ez szerintem provokáció, ráadásul felesleges. Most erre volt időm.
Kalamona 2010.01.15. 14:47:28
Öhöm:), meg öööö és tudom, hogy én nem vagyok normális, de sztem régesrégen egyesítették Pestet Budával.
Nem tetszik ez az általánosítás és a pongyola megfogalmazás:(
ráadásul még mindig nincs egy szó sem Pécsről, mint EKF.
Balance Of Power 2010.01.15. 14:48:54
Van ket tok jo szakmai haverom, elvileg mindkettot utalnom kellene, mert az egyik francia, a masik szerb. Megis megismerkedesunk szinte elso pillanataban kurva nagy spanok lettunk.
Silent Bob 2010.01.15. 14:51:38
Levéltetű 2010.01.15. 14:52:45
Silent Bob 2010.01.15. 14:58:41
"Pécs kidobott az ablakon 38mrd-t" megállapítással kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy egész évben azt lehetett olvasni, hogy a nem tudom milyen teret 3x túrták fel a különböző közművek miatt, hogy többször lehessen a földmunkát kiszámlázni, stb...
A budapesti párhuzam pedig gondolom a főváros szó miatt van.
Ettől függetlenül továbbra is kíváncsi lennék, ha egy ilyen vélt vagy valós kritika után megjelenne egy cikk, az indexen "Büdös parasztok bekaphatjátok" címmel.
Aztán persze valami blogon valakik (nem a cikkíró) megmagyarázná, hogy ez nem mindenkinek szól ám, csak annak az EGY embernek, aki a cikket írta...
Kalamona 2010.01.15. 15:06:33
kár, pedig már eléggé beleéltem magam abba, hogy virulhatok az 1953-ban idecsatolt falvakkal, a Rákosokkal: keresztúr-, palota-, liget-, hegy-, stb., mert annak ellenére, hogy már az Őrségben élek, nagyon kutatom ám Bp helytörténetét, amihez hozzátartoznak a budai falvak is, Kamaraerdő, Hűvösvölgy, Hidegkút. Valamikor ott is parasztok éltek. Szőlőt és gabonát termeltek.
Nem kell pestiekről írni, eccerübb Fővárost, vagy Bp.-et.
Minden oldalról parasztok a tőzsgyökeresek.
Balance Of Power 2010.01.15. 15:08:01
Silent Bob 2010.01.15. 15:12:18
Egyik napról a másikra lehetsz pesti proliból budai köcsög, még ha Szegeden születtél is. :D
készcsók 2010.01.15. 15:13:06
A kisebbségi komplexusról meg annyit, hogy vitathatatlanul létezik - de nem alaptalan.
Ha Budapesten élsz, valószínűleg meg sem fordul a fejedben, hogy gondot okoz ilyen-olyan ügy elintézése - egy megyeszékhelyről pedig akár órákat is utaznod kell, ha valami olyan intézni valód van. (Közigazgatásra de még a magánszférára is igaz ez, az egészségügyről nem beszélve). A munkalehetőségeket már többen is említették. El lehet persze költözni, FEL lehet költözni bpre (;-)), de Budapest kizárólagos szerepe a munkaerővonzásban nem hálás és hosszabb távon nem is támogatandó folyamat szvsz. Egyszerűen a város eltartóképessége (infrastruktúra pl.) nem fogja bírni sokáig a népességszám övekedését (agglomerációval együtt!). Ezért kellene itthon is _tetemes_ pénzeket ölni abba, hogy legyenek olyan 150-250 ezres városaink (pl. Debrecen, Szeged, Pécs, Győr), amik valódi régióközpontként funkcionálnak: közigazgatási, oktatási, egészségügyi, kulturális és legfőképp gazdasági értelemben. Na, akkor majd megszülethet egy ilyen indexes cikk, ahol agyon szívatják (jó részt alaptalanul) valamelyik várost, és összehasonlítják Budapesttel. Amíg viszont ilyen brutális egyenlőtlenségek vannak Budapest és a többi nagyváros (még csak nem is echte "vidék") közt, szerintem nem várhatjuk el, hogy akár melyik oldal is, de ne háborodjon fel egy ilyen glossza után, vagy épp ne élje ki a komplexusait. Szerintem :)
Silent Bob 2010.01.15. 15:20:07
Ezzel vitatkoznék. Mármint, hogy meg sem fordul. Pesten születtem, szüleim 8 éves koromban falura költöztek, azóta laktam már vidéki kisvárosban, vidéki nagyvárosban, Budapesten, Londonban, szóval sok helyen próbáltam már.
Mindnek megvan az előnye és a hátránya, viszont egyik helyen sem kötelező élni, ha nem tetszik.
Silent Bob 2010.01.15. 15:22:38
Szerintem 38 milliárd elég tetemes összeg.
Ezért is született meg az indexes cikk.
De cáfoljanak meg a pécsiek, hogy mennyi minden épült belőle.
Balance Of Power 2010.01.15. 15:33:53
Balance Of Power 2010.01.15. 15:36:06
Levéltetű 2010.01.15. 15:43:17
+ egy bónusz jótanács: TŐSGYÖKERES, nem tőzsgyökeres. Töve van nekije meg gyökere, azért híják így. Eztet még mi, tetvek is tudjuk.
Kalamona 2010.01.15. 15:43:41
csak egy részlettel vitatkoznék ippeg: ami a bp-i, ügyintézésre /utazásra utal.
Szeptemberben laktunk egy hetet Káposztásmegyeren. Zuglóba kellett menni rokonlátogatásra és az Önkormányzathoz.
Hát! ne tudd meg mit szenvedtünk az utazással, ügyintézéssel:(
Itthun fel lennék háborodva, ha három órámba tellene elintézni valami, pedig sokkal többet kell gyalogolnom a tanyánkhoz, mint ott az épületekhez, de a járművek közlekedésének kiszámíthatatlansága megbocsáthatatlan.
Testvérem Zuglóból jár melózni Hűvösvölgybe.
Tegnap sírva nevettünk azon, hogy Ő a BKV járműveivel ugyan annyi idő alatt ért ki, mint én fel, Zalalövőről MÁVAÚT busszal. Két és fél óra.
Levéltetű 2010.01.15. 15:56:34
Kalamona 2010.01.15. 15:59:17
A magyar nyelvben a pesti, az soha nem volt budapesti, de amennyiben így tudod akkor bizonyítsd be, mert a helyesírási hibámat azonnal észrevettem ugyan, de nem akartam a hsz-eket bővíteni a javítással.
Örülök, hogy ennyire figyelmes vagy és annak is, hogy semmi másba nem tudtál belémkötni.
Pécsről tudnál írni valamit?
Ott voltál a megnyitón? van bérleted a színházba? kerülgetted a felújítással járó eltereléseket? hallgattad a fúrók zaját nappal/este? reménykedsz, hogy valami szépet és számodra maradandót látsz/tapasztalsz majd a 38 milliárdból?
Rostos 2010.01.15. 16:07:25
Silent Bob 2010.01.15. 16:09:19
Kalamona 2010.01.15. 16:09:32
Fel is voltunk háborodva miatta, de mivel az előző kormány már megrendelte évszázadokig is el kell szenvedni a látványát a Dunaparton.
Annak viszont örülök, hogy nagy a látogatottsága és nem rentábilis, remek, teltházas előadások vannak.
Őszintén beismerem, hogy erre nem számítottam.
Kár, hogy a Művészetek Palotájáról alig esik szó, meg arról is, hogy Pécsett ilyen remek helyek vannak.
Silent Bob 2010.01.15. 16:10:04
Pedig abszolút ez az általánosan használt.
Silent Bob 2010.01.15. 16:12:07
Mármint hogy rentábilis.
www.idegen-szavak.hu/keres/rent%C3%A1bilis
Nem akarok beléd kötni, de neked milyen diplomád van?
Kalamona 2010.01.15. 16:17:09
Levéltetű 2010.01.15. 16:21:23
Kalamona 2010.01.15. 16:22:42
Igazad van, de ebben a blogban az EKF-ről kéne írni és nem helyesírási vitát nyitni, arról nem is szólva, hogy saját magatokat (és másotakat) soha javítjátok.
Miért ködösítetek?:(
Kalamona 2010.01.15. 16:38:24
Mert a helyesírási provokációitokra kell figyelnem.
Asszem Náladnál sokkal többet írtam a megvalósult és meg nem valósult dolgokról, amit tapasztaltam.
csincsilla72 2010.01.15. 16:52:59
Nem értem. Akkor most az a baj, hogy a panelproli kisnyugdíjas képes érdekérvényesíteni, csak mert itt él, te pedig nem, vagy az, hogy ugyanezen kisnyugdíjas a szervezkedésével ártott a vidéknek? Mert az előbbi csak irigység....Ne már. Ami miatt mi szervezkedünk és tiltakozunk, az a korrupció, a rossz gazdaságpolitikai döntések, a népnyúzás. Ami ellen ti is tiltakoznátok. Szerintem.
Rostos 2010.01.15. 16:57:34
csincsilla72 2010.01.15. 17:02:25
Nem értem még mindig. Ártott a vidékinek a fővárosi? Vagy az zavar, hogy messze vagy a központtól, és nincs lehetőséged ráhatni a vezetésre? Mert ezen sajnos csak te tudsz segíteni.
készcsók 2010.01.15. 17:19:45
Ami a 38 milliárdot illeti, mint nagyságrendet, nyilván ez óriási lehetőség (amivel szerintem él a város, az indexes huhogás ellenére). Amikor tetemes összegről beszélek, akkor olyasmikre gondolok, mint valódi régióközpontok létrehozása (vagyis hivatalok, egészségügy regionális centralizálása, nem pedig politikai érdekek mentén való szétosztása /lásd. Kaposvár-Pécs esete, ahol Kaposvár kompenzációként megkapott egy sor olyan közintézményt ami évtizedeken át Pécsett volt), vasút meg közút korszerűsítés (ebbe nem csak az autópályaépítés tartozik bele szerintem, hanem általában véve a többirányú megközelíthetőség javítása), valamint olyan gazdaság ösztönző programok, amik kifejezetten a régióközpontok gazdasági fejlődését segítenék. (Ilyesmiről szólt volna a Pólus Program, amit a gyurcsányék nagy dirrel-durral beharangoztak, aztán szépen el is halt az egész.)
Tehát ez a pénz helyi léptékkel sok, kétségtelen, de hiányzik mögüle az országos koncepció és pénzügyi támogatás. Szerintem.
tbb 2010.01.16. 03:05:23
Nem kell ahhoz cikkbe foglalni, hogy éreztetni lehessen a vidékiekkel nap mint nap, hogy vidéki parasztok, bekaphatjátok. Aztán eccer elszakad a cérna, és visszapofáznak. A pesti majmok meg csodálkoznak. Remélem, fognak még jobban is.
amiről szó van