Megrázták a pofonfát
2010.07.17. 02:24
A kormánynak veszélyes szóba állnia a külfölddel, semmi jó nem szokott kisülni belőle. Most éppen az IMF és az Unió osztott ki egy akkora sallert nekik, hogy öröm volna nézni, ha épp nem az egész ország megítélését rontaná. De ez van, minden látszat szerint olyan emberek ülnek a kormányunkban, akiknek fogalmuk sincs arról, hogyan működik a világ. Kíváncsian várjuk, mit okoskodnak most ki a jövő heti parlamenti ülésekig, és addig is, emésztgethetjük a tanulságokat.
- Hiába mondta személyesen Orbán Viktor azt, hogy neki a nemzetközi szervek nem felettesei, kevesebb, mint két hónap kormányzás után látszik, hogy de bizony azok. Jó kérdés persze, hogy azt anno csak kampányfogásnak szánták vagy komolyan is gondolták. Őszintén remélhetjük, hogy csak kampány volt - de akkor miért tartott a választás után még három hónapig?
- A válságkezelést nem ússza meg senki. A Fidesz sem, ahogy előttük az MSZP sem. És nincs olyan, hogy könnyű válságkezelés. Ez leginkább persze majd csak később fog látszani, akkor, amikor kiderül, hogy nem lehet kétszázmilliárdot behajtani a bankokon, vagy hogy ha lehetne is, röhögve hárítanák át ránk a terheket, de a tendencia már most tisztán kivehető.
- A nagy társadalmi támogatottság nem jelent nagyobb nemzetközi mozgásteret. Pedig ezt még sokan olyanok is mondogatták eddig, akik nem Fidesz-szimpatizánsok. Valamit talán tényleg reálisan lehetett is remélni ettől, de nem, mostanra világosan kiderült, itt kemény gazdasági szigornak kellene lennie akkor is, ha minden szavazatot ugyanaz a párt kapott volna.
- A Fidesz mindentől függetlenül változatlanul őrzi a hatalmas népszerűségét. Még mindig jól érzik, mi kell a népnek: bedobták a köztudatba az elszámoltatást és a csontvázakat, és ez a két téma mindent visz. Igazán érdekes persze akkor lesz a helyzet, amikor a megszorítások látszani fognak az első sárga csekkeken és fizetéseken. De attól még tény: eddig jól kommunikálnak.
- Azonban a Fidesz mégis fél a 2006-os MSZP sorsától. Kényesen őrzik a pillanatnyi népszerűségüket, pedig az IMF és az EU épp most készül rájuk erőszakolni egy olyan intézkedéscsomagot, ami úgy rendberakja a gazdaságot 2014-re, hogy szinte semmilyen körülmények között nem veszíthetnék el az akkori választást. Ha így haladunk, '14-ben tényleg jó lesz, és nem, a Fidesz ebbe nem menne bele magától, úgy kell rángatni őket.
- És persze most látszik, milyen kényszer alatt dolgozott, egyébként kimondottan jól, a Bajnai-kormány, ami a gazdaságot illeti. Úgyhogy ha akárki is azt hitte abban az egy évben, hogy az MSZP megvilágosodott, és végre saját akaratukból tettek valami jót az országért, annak most egy illúzióval kevesebb: csakis azért csinálták, mert muszáj volt nekik.
Bízzunk benne, hogy a Fidesznek is muszáj lesz. És hogy akkor csinálni fogják. Tartanánk már ott...
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: IMF-tárgyalások: most cirkusz, később talán kenyér 2010.07.19. 02:22:24
Trackback: Aki fizet, az petyegtet 2010.07.17. 15:13:38
Trackback: Száll egy pofon a szélben..... 2010.07.17. 14:17:11
Trackback: Fidesz: európai vagy balkáni politika? 2010.07.17. 10:31:11
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
FotelTroll 2010.07.17. 20:12:28
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 20:12:47
Szóval az elqrást Antallék kezdték, akik mindenáron baromi népszerűek akartak lenni, ezért húzták-halasztották (és azóta is) azokat a lényeges gazdasági, államháztartási reformokat, amelyeket ha végrehajtanak akkor, már évek óta euronk lenne, mint Szlovéniának.
Ezt egy magára valamit is adó pénzügyér nem viselheti el, ezért Rabár Ferenc és Kupa Mihály sikítva mondtak le az Antall-kormányban betöltött tisztségükről. Az az érdekes, hogy a reformok legnagyobb ellenlábasa és kerékkötője egy bizony Matolcsy György nevű ifjú titán volt, aki akkoriban a Miniszterelnöki hivatal politikai államtitkára volt. Mint ilyennek a legfőbb gondja az volt, hogy nyaljon Antallnak és bizonygassa neki, hogy népszerűbb, mint Mátyás király.
Horn-kormány. Békésit választották pénzügyminiszternek, aki szintén azonnal neki akart látni a reformoknak, mert látta, hogy a TGW-n ülve robogunk az államcsőd felé. Sajnos Békésinek nem volt meg a politikai hátszele, légüres térbe került az Mszp és Szdsz között így mennie kellett.
Ekkor jött Bokros, aki rá jellemző tulok szemlélettel csak úgy vállalta el a munkát, ha a koalició kiáll mellette és támogatja.
Fájdalmas volt? Fájdalmas. Bejött? Bejött. Olyannyira, hogy kétévnyi durva megszorítás ellenére a szocialisták csaknem megnyerték a '98-as választást, de jött Józsi bá', akinek tetszett a királycsináló szerep, és Orbánt emelte a trónra.
Egyébként még mindig nem írtad le, hogy Te mit csináltál volna Bajnai helyében? Vagy erre nincsenek lózungjaid?
Húsleves 2010.07.17. 20:13:05
Várúr 2010.07.17. 20:13:21
Jahh.. és akkor érvelj így, ha te nem veszed fel a neked törvényesen járó pénzt.
Várúr 2010.07.17. 20:16:08
Ezt is rosszul tudod. Kupát Antall egyszerűen kirúgta, többek közt azért, mert kőkemény alkholista. Rabár gyönge volt, barátságosan felkérték, hogy mondjon le. Ezt maga írta le később. Így esik pofára a rosszindulatú buta érvelés.
mizrolist 2010.07.17. 20:16:12
dancsavita 2010.07.17. 20:16:21
Mivel az én hozzászólásomra utalsz, annyit mindenképp el kell mondanom, hogy az a GDP arányában volt csak csökkenés - mivel 1990-hez képest 1998-ra kb 65 %-kal nőtt a GDP, ha jól emléxem, de lehet, hogy csak 55-tel, ennek most nem járok utána -, NOMINÁLISAN, azaz ténylegesen azonban 94 és 98 között közel 100%-kal nőtt, Orbánék alatt pedig nominálisan "csak" kb 50%-kal.
Ezek a tények :-)
pandacsökiboborján 2010.07.17. 20:17:07
ez az unió csak egy tákolmány,nem isokáig bírja, figyeld meg.
Várúr 2010.07.17. 20:18:41
Fotelnek nem szívesen, de okulásául: az IMF-kritériumokat rég nem tartja be Anglia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Görögország, Románia... csak ennyien vannak, s akkor jövünk mi.
Húsleves 2010.07.17. 20:20:32
FotelTroll 2010.07.17. 20:21:40
az unionak birnia KELL. imadkozz, hogy birja, mert ha nem, akkor mindig a gyengek szopjak meg. azok meg a vasfuggonytol keletre vannak velunk kezdodoen. vagy lehet megint a KGST-hez tartozni a balkani csodaallamokkal bulgaria albania hidegrazas.
ettol fuggetlenul igazad lehet, de abba bele se gondolnek. egyelore oruljunk, hogy van, mert van aki fizeti a faszkolodasainkat :)
aszekelyek 2010.07.17. 20:21:49
Várúr 2010.07.17. 20:22:32
Kár a vitáért.. A költségtérítés megszüntetését a fidesz terjsztette be évekkel ezelőtt. Szocik persze lesöpörték. Akkor jött a népszavazás kezdeményezése, összejött a kellő számú aláírás, erre fostak egy nagyot a szocik, még egyet bukni nem akartak, sebesen megszavazták. Kár ilyen szinten vitázni... Még a végén kiderül, hogy nem Hagyó, stb. loptak, hanem Lázár.
dancsavita 2010.07.17. 20:22:39
Megint kicsit el vagy tévedve: sztem Járai jobb - de legalábbis más, hozzám közelebb álló látásmódú -szakember, mint Simor, az se baj, ha itthon fektet be, a baj a megkülönböztetés. Egyiknek lehet, a másiknak nem. Csak.
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 20:23:39
FotelTroll 2010.07.17. 20:24:26
Anglia, Franciao: sinen vannak meg nyeregben a gazdasaguk eleg stabil, a gazdagabb EU tagallamok koze tartoznak, ok megtehetik
Olaszo: ok is inkabb az elbolyban, mint mi.
Spanyolo, Portugalia: csod szelen
Gorogo: csodben
Romania: a szarbol masznak fel minket mar megeloztek
szoval a lista eleje leszarhatja a kriteriumokat foleg hogy mar eurojuk van
a vege meg... szeretnel kozejuk tartozni?
aszekelyek 2010.07.17. 20:25:24
Cobs 2010.07.17. 20:26:41
meg nez ezzel mentegetőzzél h ilyen emberrel nem vitazol. Nem vok se drabik , zeigeist imádo meg végkép nem.
Mind2őbe vannak értelmes gondolatok. Ugy ahogy a kommunizmusba is...
Mond meg miert müköduj most jol a jegyank???
atlag csak kamuzol...lényegtelen dolgokat beszél "fidesz kivonul" "volt népszavazas"..nem ez miatt tartunk itt...
öcsém ha nem építenek 4 es metrot 500 miiliarddal tobb lenne...nagy büszkeség mondhatom hogy szenvednek vele mar 6 éve...
Cobs 2010.07.17. 20:29:08
pontosan kiszamolatak hogy elvesztettunk egy bevetelt..pl vamok...plusz mi is rakunk be uniba nem kevesebb évente =tagsagi dij)...és kiszamoltak h osszesen több pénzt vesztunk unio miatt mint visszakapunk a támogatásiakbol...
arrol nem is beszélve hogy mi 1/4 részét kapjuk a francia gazdak támogatásának...
mizrolist 2010.07.17. 20:29:29
Amúgy a vagyonadóval én is egyetértek - de mindenkitől tessék szépen bevasalni. Az Orbán családtól is a szőlőik és a kavicsbánya után, Járaitól is a biztosítója után, Csányitól is a pártízmilliárdja után... ne csak a szocialistáktól.
@Várúr: a szocialista költségtérítéses javaslatot meg a Fidesz nem szavazta meg, pedig ez kétharmados döntést igényelt. 1-1.
mizrolist 2010.07.17. 20:32:11
Cobs 2010.07.17. 20:33:28
FotelTroll 2010.07.17. 20:34:04
cobs: a drabik meg a zeitgeist ALAPJA egy faszsag, innentol akarhova vezeted le faszsag marad csak szep kontosben.
A jegybank dolga, hogy a forint stabil maradjon. ezt ugy-ahogy sikerrel veszik, a valsag ota kicsit nehez, de nem a jegybank miatt esett a forint akkorat hanem a 'csodbenvagyunk' fideszes balfasz miatt. szoval szidjad csak mert jol mukodik.
a 4es metrot 1978 ota tervezik/epitik szoval itt is kepben vagy. 500 milliardon vonatozol mert azt sem tudod az mennyi penz. a 4 ev orban alatt befejezhettek volna es sporoltunk volna 300 milliardot. de a vonaglasodat latva ezt is hiaba irom le otodszor.
FotelTroll 2010.07.17. 20:38:37
FotelTroll 2010.07.17. 20:41:03
Húsleves 2010.07.17. 20:43:34
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 20:46:32
aszekelyek 2010.07.17. 20:47:43
FotelTroll 2010.07.17. 20:48:08
mizrolist 2010.07.17. 20:49:08
Cobs 2010.07.17. 20:50:08
te komolyan mondod???hat ez nem hiszem el........!!!!!jo hogy fizetünk te nézz utana te okos...most nem vágom de Magyaroszagnak kb 10 millio euro...sacper..ennyi...mennyel mar ki ...setalj vagy fussal egyet ha még ki birsz kell ni fotelbol..:))
Cobs 2010.07.17. 20:50:58
Cobs 2010.07.17. 20:51:54
szegeny trollt is jo felrveezetted...
dancsavita 2010.07.17. 20:53:13
Az úgy volt, hogy az szdsz-mszp kormánya, horn pufajkás elqrták, nem kicsit, nagyon. akkor idejött az IMF és diktálta, mit csináljon a bokros.
Nem. akik elqurták, nem a pufajkás és csapata volt.
1993-ban 88,7 %, 1994-ben 86 %-os volt a GDP arányos tartozás. (Összehasonlításként, a 3x-os mostani eqúrás után a jelenlegi nem éri el a 80 %-ot, és ez is óriási teher.) Akkor és ott, nemigen volt mit tenni, IMF-től függetlenül. Lépni kellett, ahogy most Orbánéknak is.
Hogy az akkori lépés volt-e a helyes vagy a mostani lesz az, az majd kiderül, erre 2 hónap alatt nem vonhatóak le egzakt következtetések.
Cobs 2010.07.17. 20:53:49
Cobs 2010.07.17. 20:55:09
aszekelyek 2010.07.17. 20:56:43
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 20:58:48
bundesliga 2010.07.17. 21:00:20
Gondolom ez idővel az inflációs ráta feletti arányban még csak növekedni fog. Lásd képviselők tiszteletdíjai + a
felbruttósított költségtérítésük.
Miért pont most jutott eszébe és miért jár már 2 év után a közt. elnöknek? Vívó Pali 2 év után lemond és OV lesz a köztársasági elnök.Szegény Pálunknak pi-
szok szüksége lesz arra a 1,5 millára az
olimpiai kegydíj mellett. Valamiből fenn
kell tartania a 400 m2-es budai házát, meg a másik három kisebbet. Gondolom a
400 m2-es havi 4-5 ezer dollárárt bérbe
van adva valamelyik követségnek, mert Pali a világon elismert diplomata volt.
A szavának súlya volt a nemzetközi po-
litikai életben nembár? Csak egy nekem
kicsit magas. Ha a bevallásban mindig csak arra a kegydíjra hivatkozik vajon
a lányai miből végezték el az USA-ban
az egyetemet. Egy puja 5 év alatt kb.
100 ezer dollárt kostál Amerikában.
Addigra az alkotmányt is megváltoztat-
ják horthysta mintára, mert Pál olva-
satlanul alá fogja írni. A hír TV már ősszel foglalkozott vele, hogy milyen Ok volt.
Horhy akkor zavarta el a mindenkori kor-
mányt amikor csak akarta. Minden jel arra mutat afelé tartunk, hogy ha OV-
nek nem fog tetszeni a kormány működése,
akkor egyszerűen feloszlatja, és mehetsz
az alkotmánybíróságra mert ott is a sa-
ját emberei ülnek majd 9 évig élükön
a politológus Stumpf-al. Bravo demok-
rácia. Ezt akarta a birka magyar? Saj-
na meg lett vezetve, és úgy néz ki, hogy
csak egyesek személyes anyagi ambíciói
számítanak.A világon mindenhol megadóz-
tatják a nagy vagyonokat örökösödéskor.
Nálunk pont az ellenkezőjét szavazta meg
a Fidesz és a 0,01 %-os szövetségese.
Sajnos ebből nem fog semmi jó kisülni.
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 21:00:33
FotelTroll 2010.07.17. 21:02:34
a bankoknak nem a mi allamadossagunkbol adtak penzt
miert kamatoztatnak az mnb-ben? a cegek felhasznaltak a tulelesre
kaptunk soron kivul alacsony kamatozasu hitelt.
a bankmento csomag az IMF-tol es az EU befizeto orszagoktol ment a bankoknak. SEMMI kozunk nincs hozza azon kivul hogy ha lenne penzed a CIB-ben akkor most kiveheted, nem pedig megvontak a vallukat, hogy bocsi ezt buktad. ahogy az USA-ban.
ne beszeljel mar faszsagokat. nem provokallak csak az ostobasagod olyan merteket oltott, hogy mar nem tudok napirendre terni folotte. nem tudom, honnan veszed ezeket a suletlensegeket, de gondolom valami drabik vagy hasonlo hitelessegu forrasbol.
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 21:02:56
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 21:06:47
bundesliga 2010.07.17. 21:13:55
Minden menő aki számít a top 200-ban
teli van offshore cégekkel. Soroljam a
legmenőbbek kedvenc helyeit? Jersey szigetek, Szingapur, Delaware állam USA,
Kajmán szigetek stb. Miről beszélsz?
Ciprus az EU tagja és ott már nem is
lehetnek postafiók cégek. Vajon mitől
nőne évről évre a vagyonuk ha adóznának is? Tudtommal az Ikarus és társaik becsődöltek, gazdájuk meg érdekes módon
még gazdagabb lett. Ha te csődölnél be
mehetnél stemplizni a munkaügyi hivatalba.
FotelTroll 2010.07.17. 21:16:00
tessek faszkalapok, lehet nyalni a fideszt. most halljuk az okossagokat
bundesliga 2010.07.17. 21:22:16
ahol a buszsofőrök fele jobban teniszezik,
mint a magyar élmezőny. Attól még lehet,
hogy így volt. Erről sajnos megvan a sa-
ját elképzelésem, de hogy nem a magyar
állam állta a számlákat az is biztos.
Lehet találgatni.
FotelTroll 2010.07.17. 21:23:22
Punxsutawney Mormota 2010.07.17. 21:41:35
dancsavita 2010.07.17. 21:42:04
Na, innen kezdődik a szívás. Csak sajnos mindenkinek. Kíváncsi vagyok a holnap reggeli euro-forint árfolyamra.
FotelTroll 2010.07.17. 22:06:07
dancsavita 2010.07.17. 22:40:34
Reméljük, hogy nem ez befolyásolja, és azért a Monetáris Tanács nem csak belőle áll :-) A lényeg az lesz, hogy reagálnak a minősítők és az árfolyamok. Azzal több évünk eldőlhet. És az eddig is minimális mozgásterünket sikerült a 0 alá szorítani, sportember innen áll föl, ugyebár.
Mindenesetre izgalmas hétvége elé nézünk.
szárny 2010.07.17. 23:07:03
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/17/megszakadtak_a_targyalasok_az_imf-fel_es_az_eu-val/
Van egy kormányunk. Nagy Imre óta először.
Lassan kezdheted a kerekeket fölszerelni a fotelodra. Emlékszel még Argentínára?
szárny 2010.07.17. 23:11:47
szárny 2010.07.17. 23:16:00
Írod: "Azzal több évünk eldőlhet."
Mivel, baszdmeg? Azzal a 14 ezer milliárd forinttal, amelyiket táncoslábú nagy vezéred fölvett az egyik kezével, és visszadugott a megbízók zsebébe a másikkal? Avagy mutass EGYETLENEGY beruházást, amit ebből a pénzből a Gyurcsány-Bajnai kormány megvalósított. Na jó, a kórházi széfeken túl...
Megvan az a pénz. Most majd az is kiderül, hogy hol.
szárny 2010.07.17. 23:16:46
dancsavita 2010.07.17. 23:34:40
Ezt - in concreto ezt, nem másról beszélek - elqurták, nem kicsit, hanem nagyon, és én ebbe Nagy Imrét nem keverném bele. Egyszerűen nem kompatibilis kategória :-)
Ha sejtelmed sincs arról, hogy korábban nem 14 ezer milliárddal és nem beruházásokat, hanem az ingyenes - eü, vonat, bérlet, amit csak akarsz, van jó pár - jóléti szolgáltatásokat finanszírozták a 2,5 millió minimálbéres és 1,8 millió adófizető honában - ahol kb 800 ezer gazda egy vasat nem fizet az államnak, csak a gázolaj-, bármilyen címen csorgó állami támogatást veszi föl; nem azért de a magyar nemesség adót nem fizető rétege fénykorában olyan kb 500 ezer fő volt, valamivel nagyobb és gazdagabb területen eloszolva -, akkor tényleg a kórházi széfekig látsz csak :-)
Amúgy a kaja is összehasonlíthatatlanul jobb lett, de ez tök részletkérdés. A lényeg az, hogy holnap hogyan áraznak be bennünket a piacok :-)
Azt a pénzt rég elmulattuk jóléti kiadásokra, de ha te hinni akarsz a mesékben, az a te dolgod.
ui: örülnék, ha amikor ilyen ezermilliárdokkal dobálózol, releváns, ellenőrizhető linkeket is tennél hozzá. Előre is köszi!
dancsavita 2010.07.17. 23:36:57
blacklord 2010.07.18. 00:33:00
Volt sok ember, aki több zsetont fölvett benzinre, mintha mindennap megtette volna az utat választókerülete és Bp között. Aki felvette a lakásbérleti lóvét úgy, hogy van budapesti lakása. Nem ütközik jó erkölcsbe?! Ne haragudj, de nálad azért tényleg vannak szekértáboros droid-tünetek...
Ez egy közröhej, az meg pláne az, hogy a teljes akkori paletta (Fidesz, MSZP, SZDSZ, MDF) kiegyezett, hogy ne kelljen a Seres Mária-féle költségtérítési népszavazásra érdemben reagálniuk. Mi volt a megoldás? Átnevezték a költségtérítést választókerületi pótléknak, és megemelték valamelyest (jó, beleraktak valami számlázást is, de az igazából porhintés). Az AB meg asszisztált ehhez a gyalázathoz. Nagyobb tragédia volt ez, mint az állampolgársági népszavazás, ami úgy lesújtott, hogy csak ültem percekig és néztem magam elé.
blacklord 2010.07.18. 00:41:22
FotelTroll 2010.07.18. 00:43:49
blacklord 2010.07.18. 00:44:47
FotelTroll 2010.07.18. 00:46:14
blacklord 2010.07.18. 00:47:21
"Mond meg miert müköduj most jol a jegyank???"
Helyesen:
MondD meg (vessző), miÉrt mŰködIK most jÓl a jegyBank?
8 hiba egy mondatban. Ezzel nemhogy érettségit, de munkát a gyárban nehezen kapsz... :-)
FotelTroll 2010.07.18. 00:48:32
mizrolist 2010.07.18. 00:49:26
@aszekelyek: én úgy emlékszem, egy magyar bank sem kért mentőcsomagot.
@FotelTroll: vagy megint shortolja valaki a forintot a bennfentesek közül, vagy ezek tényleg hülyék és hétfőn megint felmegy a CDS-felár, sik a forint és akkor várhatóan meg kell szakítani a kamatcsökkentést is :-/
FotelTroll 2010.07.18. 00:52:54
blacklord 2010.07.18. 00:53:31
Bergeroth 2010.07.18. 00:54:02
Mi ebből a tanulság? Soha ne szavazz olyan dilettánsokra, akiknek csak a farkasmosolyt látod az arcán.
FotelTroll 2010.07.18. 00:55:03
blacklord 2010.07.18. 01:00:16
Bergeroth 2010.07.18. 01:01:39
Talán a legelvakultabb viktor fanboyok is felébrednek végre, amikor meglátják majd a 600 forintos kenyeret, meg a 30 dekár párizsit 3000 forintért.
Takarodj orbán takarodj, takarodj már a büdös picsába, mielőtt végleg tönkreteszed ezt az országot az elkövetkező cirka 30 évre, te sértődött, egoista, beteg fasz!!!!!
blacklord 2010.07.18. 01:18:34
"szoval a lista eleje leszarhatja a kriteriumokat foleg hogy mar eurojuk van"
Apró mondatszerkesztési figyelmetlenség (nem gondolom, hogy ne tudnád), szóra se érdemes, de a bináris droidokat komolyan megzavarhatja. ;-)
blacklord 2010.07.18. 01:22:38
Jó éjt mindenkinek!
dancsavita 2010.07.18. 01:23:37
Az Indexről elérhetőek a nyilatkozataik is, és bár jól pofán vernek benne minket, de halványan mintha a tárgyalási szándék, az ötletadás, a kompromisszumkeresés még benne lenne (azzal, hogy ne zsarolja őket senki, hanem gondolkodjon).
A lényeg nem ez, ebből akár még pici előnnyel is kijöhetnénk - vannak abban a szövegben taktikázásra alkalmas részek is, csak jól kéne tárgyalni, de ahhoz tényleg kellene egy legalább 4 éves gazdaságpolitikai koncepció -, ha lenne több időnk. De nincs.
A lényeg az, mit lépnek holnap a piacok. Nem vagyok túl derűlátó, na.
dancsavita 2010.07.18. 01:30:18
"A kormány reakciója
Kormányoldalról Matolcsy György adott ki közleményt. Szó szerint idézzük: "A magyar kormány az IMF és az EU küldöttségével folytatott tárgyalásai során őszintén és nyíltan feltárta az első félévi elhibázott költségvetési gazdálkodásból fakadó súlyos problémákat. Az IMF és az EU küldöttségei mindezek alapján elismeréssel méltatták az új kormánynak a korábbi hibák kiigazítása érdekében tett tekintélyes lépéseit, amelyek a bankadó, a végkielégítéseket terhelő különadó és a költségvetési szférában érvényes fizetési korlátozás bevezetésével növelték az állam bevételeit, a 120 milliárd forintos minisztériumi zárolásokkal és a közpénzekkel való takarékos bánásmód betartatását szolgáló költségvetési felügyelők kiküldésével pedig jelentősen csökkentették az állami kiadásokat.
Ezek az intézkedések jelentős mértékben csökkentik a költségvetés hiányát. A nemzeti ügyek kormánya folytatja a strukturális reformok politikáját a tárgyalópartnerek által fontosnak tartott területeken - így az adórendszer, az egészségügy, és a közösségi közlekedés területén is. A kormány elkötelezett aziránt, hogy Magyarország minél előbb Közép-Európa legversenyképesebb, legmegbízhatóbb és legkiszámíthatóbb országa legyen. A kormány természetesen tovább folytatja a tárgyalásokat a nemzetközi szervezetekkel, köztük az IMF-fel és az Európai Unióval is."
Cobs 2010.07.18. 01:35:12
de az hogy foteltroll egésznap itt tőltötte a napját szerintem sokkal szánalmasabb..már elnézést....Nem hencegek a munkámmal ,többre nézem a szerénységet...és nem fogok olyan stílust felvenni mint troll barátunk aki átlag leszarozza azt aki más véleményt képvisel.
Ez a gáz szerintem, ez persze neked nem baj....az hogy csak főáramlatu médiákból tajekozodik szintén problémás, csak ezért érzi magának annyira tajeékozottnak. Aki nézne mást rájönne hogy rohadt sok mindent nem tud és lehet nem is fideszen vagy mszp-n mulik itt sok minden...jo most lehet mondani hogy a sok hulye ember mindig összeesküvés elméletekben gondolkozik....
De szerintem butaság azt hinni a hogy 911 ugy trötén ahogy nekünk beakarták mesélni...ez csak egy példa...
blacklord 2010.07.18. 01:56:28
blacklord 2010.07.18. 01:57:14
manipul 2010.07.18. 09:20:20
blacklord 2010.07.18. 12:13:09
Kedves Cobs!
Kapaszkodj meg. "hat egyébként ha visszaolvasol totál értelmes, full helyes mondatokat írtam"
Nézzük csak:
Cobs 2010.07.17. 14:14:35 10 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:19:08 4 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:22:08 3 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:31:04 7 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:33:37 4 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:36:33 5 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:42:23 7 hiba
Cobs 2010.07.17. 14:51:38 10 hiba
Kicsit részletesebben:
1. Minden egyes bejegyzésed nyüzsög a "..."-októl, ami erősen kontraproduktív. Ez kb. olyan, mint a kisjuhász, aki farkast kiált 2-szer poénból, és amikor aztán tényleg jön a farkas, akkor senki sem segít neki. A ... lényege az, hogy van egy gondolat, ami egyenesen következik a mondanivalódból, de nem akarod kimondani, hanem az olvasó fantáziájára bízod. Amit stilisztikailag max. bekezdésenként egyszer tehetsz meg, különben szétesik a szöveg. Te ehhez képest szinte minden mondatot "..."-al fejezel be.
2. a -ba -be-t következetesen rosszul használod -ban, -ben helyett (lásd: "bemegyek a házba" szemben a "házban vagyok"-al
3. A vesszőhasználat szabályai számodra tökéletesen ismeretlenek:
pl. Felsorolásban és-t normál esetben egyszer szabad használni, előtte vesszők, majd az utolsó és az utolsóelőtti közé kerül "és". Másik: "hogy" elé szinte mindig kell (ha új tagmondatot nyitsz vele).
És még sorolhatnám hosszasan. Az én gimimben te nem mentél volna át a magyar érettségin, ez a szomorú hírem van. Ami nem a világ vége, csak ha szeretnéd, hogy egy értelmiségi témában komolyan vegyenek, akkor először ezzel kezdj valamit, mert ez egy hosszad végtelenül pozitívan álló embert is kétségekbe taszítana. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mennyi hülyeséget összehordtál anélkül, hogy konkrét forrásokat (szerző, mű, pontos idézet, stb) adtál volna meg. Remélem bírod a kritikát, most kaptál egy raklappal...
FotelTroll 2010.07.18. 13:12:27
blacklord: igen, ott volt egy stilisztikai felrenezesem, mea culpa. kicsit faradt lehettem mar igy a vegere. :) mondjuk jobb, mintha en is azon vergodnek, hogy mennyit fizetunk be az EU-budzsebe, mint itt egy paran :)
a rajtersz szerint 10 forinttal tuti dragabb lesz az EURO de ez a legbizakodobb forgatokonyv. hetfon meg kamatdontes is lehet, ami hozhat leminositest is. 3 honapot kellett varnom, hogy bebizonyosodjon: a fidesz sem fog semmit csinalni az orszag erdekeben. huzhatjuk le az egeszet a wc-n. menekuljon ki merre lat.
FotelTroll 2010.07.18. 13:21:34
FotelTroll 2010.07.18. 13:37:33
Talks suspended a legbaratsagosabb opcio.
Broke down es collapsed eleg sok helyen.
egy kommentet szeretnek idezni:
"In my interpretation, that means that the IMF is demanding structural reforms which the Fidesz government wants to avoid because of their political risks." And therein lies the rub. If they were real leaders and not just populist jokers, they would buckle down and get the work done once and for all, but I doubt these guys can see the forest for the trees...
fekete hetfo varhato. ezen kivul azt is felrojak, hogy, bar az IMF kiadott egy kozlemenyt, az allam reszerol hallgatas es pozitiv feedback jott, ami eltereles "disguise" szagu.
erdekes olvasata van ennek is : forint.blog.hu/2010/07/18/ket_ferfi_egy_eset_2
van egy olyan erzesem, hogy az ominozus 3 fasszal valo seggbebaszas esete forog fenn. nem hivhatjuk le a kulon kert (hiaba tagadjak, minden nemzetkozi oldal felhozza, hogy a fidesz kerte) negyedeves kvotat. nem hiszem, hogy a hazautazas utan akarmilyen engedmenyeket fogunk kapni, es vilagossa valt az IMF szamara is (bankado, stb), hogy a Fidesz felszini kezelest es nem hosszutavu stabilitast szeretne. Mindezt az onkorm valasztasok erdekeben. Bar a valsagbol kifele kellene labalnia europanak a Gorog es Spanyol pelda jol mutatja, hogy ez azert messze nem igy van. Mi pedig nem vagyunk azon a szinten, hogy kibirjunk egy esetleges csod-belengetest (nemzetkozi szinten). Ha az EU nem fogadja el a 2011-es koltsegvetes-tervezetet, a kezdeti fidesz-bizalom nagyon meg fog reccsenni. a tegnapi eset is eleg sokat nyom a latban, de hetfon lesz itt a nagy bukta.
nemecsek ernő áruló 2010.07.18. 13:51:50
Bergeroth 2010.07.18. 16:42:11
De arra, amelyik arrogáns módon azt hiszi, hogy a 2/3-al az EU-t és az IMF-et befolyásolni tudják. Azokra gondolok, azokra a dilettáns, önző szarháziakra, amelyek jelenleg fidesz néven futnak.
manipul 2010.07.18. 19:10:32
Aztán mintha az EU-t és vele Almunia elvtársat GYF és Veres Jani "befolyásolta" volna. Hogy is volt ez?
mizrolist 2010.07.18. 19:14:33
manipul 2010.07.18. 19:33:18
Bergeroth 2010.07.18. 20:16:57
Én egyetlen dolgot látok, mégpedig azt, hogy amihez gyurcsányéknak 8 év kellett, ahhoz a fidesznek bőven elég volt 2-3 hónap. Úgyhogy mostanra már talán el is húzhatnának ők is a bús picsába, és átengedhetnék a helyet olyasvalakinek, aki ért is ahhoz amit csinál.
2-3 hónap alatt annyi, vagy még több kárt tettek, mint amit az mszp 8 év alatt. És még hátravan, papír szerint, több mint 3 és fél évük....
manipul 2010.07.18. 20:30:44
Bergeroth 2010.07.18. 21:17:48
Ha nem tudod, akkor nincs miről beszélnünk. Élvezd tovább a jólétet, amíg teheted. Remélem majd akkor is teli torokból üvöltöd, hogy "éljen viktor!!", amikor a nyakadig ér majd a szar, és a part széléről, szeretett viktorod röhögve a fejedre pisál. :)
végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.07.19. 03:23:59
manipul 2010.07.19. 09:39:23
Bergeroth 2010.07.19. 10:04:06
Most őszintén.
Szerinted minden rendben és nem kell aggódnunk, vagy olyan sötét vagy, hogy nem látod a fától az erdőt? Vagy, harmadik lehetőség, fidesz bértollnok vagy.
Szóval?
manipul 2010.07.19. 16:32:25
Öszintén: Tudja Bergeroth kfejezetten utálom, a közönséges kommenteket. Nagyon ritkán előfordul, hogy a közönségességet ellensúlyozza egyfajta eredetiség, esetleg értelem, de az Ön esetében ez nem áll fenn. Nézze végig saját kommentjeit, ijesztően gyengék. De hát mit lehet "mi a fasz????"-al közölni? Ön semmit értelmeset nem mond, leginkább csak hempereg a mocsokban. De lehet, hogy csak fáradt, melege van, ezért mondom, pihenjen. Jó sokáig.
Bergeroth 2010.07.19. 20:38:17
A személyeskedés mint eszköz? Nem mondom hatásos, de a kérdésre még mindig semmilyen érdemi választ nem kaptam.
De inkább hagyjuk is, nincs kedvem olyanokkal "vitázni", akiknek a személyeskedés mint érv, szerepel a mondandójában.
Válaszolnod nem kell, mert részemről ennyi volt.
Az utolsó 100 komment: