Választójog határon túl
2011.01.24. 01:44
Megy a kormánypárti bréjnsztorming, oda meg vissza röpködnek a normális és a teljesen elmebeteg ötletek a határon túli magyarok szavazati jogáról. Látszik, hogy valamilyen módon szeretnék megadni nekik, de az is, hogy tartanak az ezzel járó ellenvéleményektől. Mert azt meglepő módon sok mérsékelt jobboldali is elismeri: nem biztos, hogy a legjobb ötlet lenne teljes szavazati jogot adni minden nem itteni magyarnak. Egyszerűen mert aki nem a saját bőrén érzi a kormány minden egyes döntését, az ne is szavazzon róluk, másrészt mert olyan indulatokat képes szülni egy ilyen szabályozás magyar és magyar közt, amiért nem biztos, hogy megéri az egész hepaj.
A megoldás pedig ott van előttük, épp csak ki nem szúrja a szemüket. Egy olyan szabályozási lehetőség, ami teljesen meglepő, hogy nem jutott még egy komoly véleményformálónak sem eszébe, pedig aki magyar, mindenki jól járna vele. Pontosabban egyetlen magyart kivéve mindenki.
Van nekünk egy olyanunk, hogy köztársasági elnök. Róla elsősorban azt kell tudni, hogy nem csinál semmit, a presztízse nagy, de aktuálpolitikailag totálisan súlytalan. Nem tudja jelentősen gátolni a mindenkori kormány munkáját, cserébe legalább mindenki odafigyel, ha megszólal. És ahogy az alkotmány fogalmaz, kifejezi a nemzet egységét. Figyelem, nem az országét, a nemzetét! Miért ne mondhatnánk azt, hogy az országgyűlési választáson csak az szavazhasson, aki a Magyar Köztársaság területén él, de az elnököt válasszuk a Parlament helyett közösen, határon inneni és túli magyarok?
Egy ilyen megoldással jól járnának a határon túli magyarok, mert elmondhatnák magukról, hogy beleszólhatnak az anyaország politikájába - ha valakit ez a tudat boldoggá tesz, miért ne? Jól járnánk mi, itteniek, mert azzal, hogy egy politikailag súlytalan, de nagy presztízsű kérdésben megadnák a lehetőséget a külhoniaknak, azzal nekünk nem ártanak, az igazán fontos kérdésekben meg a mienk maradna a döntési jog, és ráadásul megszabadulnánk egy borzasztó undorító Ki a magyarabb? verseny veszélyétől is. Jól járna az ellenzék, mert nem kapnának a kormánypártok egy csomó határon túli szavazatot a parlamenti választáson - de bármilyen paradox, jól járna a Fidesz is, mert az egyik legkomolyabb támadási pontot tenné elérhetetlenné magán. Egyes-egyedül Schmitt Pál nem járna jól, mert egy olyan strómant, mint amilyen ő, még az összes külföldre szakadt magyar szavazataival sem választanának újra.
De ő meg kit érdekel?
· 4 trackback 195 komment
Címkék: politika magyar választás fidesz magyarország kettős állampolgárság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Választójog a politika szolgálatában 2011.02.03. 16:58:00
Trackback: A világ nem elég? 2011.01.24. 12:58:25
Trackback: Azért is alkotmányoznak 2011.01.24. 11:39:07
Trackback: Agglomerációs képviselőket a fővárosi önkormányzatba! 2011.01.24. 09:59:05
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyafnyaff 2011.01.24. 13:49:00
Óda szavaz aki többet ígér neki( lásd a tavalyi szavazatukat), rövid látó gondolkodású és minden felett önimádó faj.
Ha jártok feléjük a szemedbe mondja, hogy milyen szar ember a magyar, és csak maradjon kussban mert a székely szarta a magyart.
És ezek tavaly karácsony körül szerzett személyes tapasztalatok alapján szó szerint írom.
Warlimont 2011.01.24. 13:49:15
"De az, hogy most majd jön x millió droid a fideszre szavazni évtizedekig, orbitális baromság."
Akkor szerinted miért ennyire fontos ez a választójog kérdése? Valamiért csak nagyon akarják nekik adni, ez látszik. És miért volt szükség legelső intézkedésként a kettős állampolgárságot megadni nekik? Az volt ez első lépés, majd fél év pihentetés után most kezdődik a második.
Warlimont 2011.01.24. 13:53:21
"Kiváncsi lennék megtagadnád nagyapád és leszármazottaitól is azért mert épp egy elszakított területre vetette őket a politika vihara?Mi kitagadjuk őket megtagadva azt a földe is mely egykor hazánk volt.Ott nemfogadják be őket holott saját szülőföldjükön élnek!"
Hagyd már ezt a nyálas szöveget. Jöjjön haza, fizessen adót és kész. Ma már nincs vasfüggöny, nincs elszakítás, EU van, szabad átjárás. Ha fontos neki az anyaország, költözzön haza. Ha nem tud már, de a magyar föld illata kell neki, akkor jöhet minden héten kétszer is ide magyar illatot szagolni. DE ha szavazni akar, és a markát tartani ingyenes oktatásért és a többi, akkor viselje a terheket is.
Te örülnél neki, ha én mondanám meg neked odaátról, hogy mit főzzél ma vacsorára?
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 13:53:22
de, sokan elfelejtik hogy Chavez csurig van olajjal, vagy a Türkmének is, meg a belarusz gazdaság is egész jól működik.ott nincs munkanélküliség és éhezés.
ahol van ott csakis fegyverrel lehet rendet tartani.ez lehet magyarország sorsa, de akkor meg simán számíthat kötélre a diktátor, sokkal véresebb rendszereket, tradicionálisan diktatúrát "jól" tűrő népeknél is söpörtek már el.
hogy mást ne mondjak, tunéziában az árak emelkedése miatt bukott a kormány!!!!!itt is ez lesz.
megindulnak a szociális leépülések és már kapja is a kötelet a felcsúti féreg.
blah 2011.01.24. 13:55:29
walter77 2011.01.24. 13:56:15
Hát igen, Mikola elmehet a sunyi p#csiába. Meg persze a fidesz is emiatt a megosztó, hataloméhes politikájuk miatt.
@ORBÁNHITLER!:
Igen, sajnos néha többet ártanak a pártok, mint használnak.
Félreértés ne essék nagyon nem értek egyet a szavazati joggal. Az a bajom, ezzel a kérdéssel, hogy éppen egy olyan torz diskurzus alakul ki a határontúli vs. itteni magyarok viszonyáról aminek nem kellett volna soha megtörténnie. Nem hinném, hogy akárki igazán rühellné a határontúliakat (nyilván ilyen is van, de ez nem általános), de ennek ellenére nem lehet nem indulatok nélkül erről beszélni és nem lehet -akár észrevétlenül - megsérteni a másik felet. Te magad írtad, hogy az "átlag határontúli"; ez olyan, mintha azt montad volna "a zabrakok olyanok, hogy..." vagy mintha éppen egy szomszédos ország nacionalistái úgy beszélnének, ahogy volt "szerencsém" nem egyszer tapasztalni, "azok a magyarok" mint valami tárgyak. Éppen ezért a fidesz is elmehet a sunyi p#csába.
@bebe tv:
Igen erre játszanak, de szerintem nem fogják megadni, mert ez nagyon necces, óriási ellenérzést váltana ki a környező országokból is és szerintem belföldön is nagyon megosztaná, még a fidesz szavazókat is...
LTamás 2011.01.24. 13:56:39
Én a határon túliak számára a majdani 200 fős Országgyűlésben elkülönítenék egy azaz egy darab képviselői helyet, amire a határon túliak szavazhatnának, listáról. Ez az itthoni politikát nem befolyásolná különösebben, és a szimbólumértéke is rendben van. Ez lenne egy jó megoldás, mindenki megnyugodhatna tőle.
nyafnyaff 2011.01.24. 13:56:58
Miért kéne legyen?
Az útleveled az állampolgárságodat igazoló okirat. Tehát nemzeti és nem EU-s probléma.
Hol olvastad, hogy egyáltalán van EU-ban elnyomó rezsim, a te para-naci fejedben, mert 2006 októberében is ép olyan jogállam voltunk mind most az EU-ban.
2011.01.24. 13:57:00
na de az, hogy valaki kintről (függetlenül, hogy milyen pártpreferenciájú) rólam szavazzon úgy ráadásul, hogy se nem adózik se nem fizeti a tb-t, járulékokat, nyugdíjat :) no azt már nem, konkrétabban LÓFASZT!
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 13:59:28
erre írtam én hogy azt nem fogják bevetni itt az orbánellenes tüntetések leverésére, mint ahogy az ensz békefenntartóit sem küldik ki véreskezű afrikai diktátorok védelmére , hanem csak egyes konfliktusok békés rendezésére.
páldának okáért ilyen lehet a cigók kezelése, de az nem csak itt hanem egész európában.
már ha komoly veszélyt jelentenek.
de az nem orbánért lesz.
orbánt senki nem fogja megvédeni!!!!!
Roy 2011.01.24. 13:59:45
guga 2011.01.24. 14:00:43
Meg fogsz lepődni. Az eu hadserege nem azért jön, hogy OV hatalmát megvédje. Magyarország az eu hadsereg számára szociális lázongás esetén kiváló gyakorlóterep + egyben elrettentik az eu polgárait, hogy hasonló eszközökhöz folyamodjanak.
Márpedig az eu-ban a szociális válsághoz mi állunk a legközelebb.
tintamin 2011.01.24. 14:02:12
Nem beszélve egy igen cizellált határon túli választási kampányról.
Amikor a Havasok lejtőin ekézik egymást a politikusaink olyan témákban, amik aztán a kutyát nem érdeklit ott, de azért összeugranak külhoni nemzettestvéreink pont úgy, ahogy ezt mi tesszük itthon.
Magyar magyarnak farkasa.
Az látszik az egészből, hogy Semjénnek ki kellett találni valami ütősebbet, mert túl könnyen átment a kettős állampolgárság, ennél ő több marketingre/médiaszereplésre/magyarozásra vágyott. Na majd most..
2011.01.24. 14:03:05
A szavazójog vagy valamiféle idealista marhaság (kisebb mértékben) vagy persze a szavazatok megszerzése (nagyobb mértékben). Szerintem nem lesz akkora nagyságrendű az új kinti szavazatok aránya, hogy megváltoztassa az erőviszonyokat. Hogy a fidesz mire számít, azt nem tudom. De már néztek ki hülyének nem egyszer, lehet, most is csak azok.
@blah: érdekes hogy most jutott ez eszedbe miközben csomóan rég ezt csinálják.
bájgúnár 2011.01.24. 14:03:11
Miért ő költözzön hiszen ő nemköltözött el csak ellopták a hazáját,magyar állampolgárságát,szavazatát stb!.Költözz te ha neked nemtetszik hogy nem széthuzni akar ez a nemzet hanem együvé tartozni!Minden párt azon legyen hogy elnyerje választópolgárainak bizalmát!
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:03:41
a kelet-szlovák romákat leverni sem mentek, pedig ott volt balhé.
max polgárháború esetén jöhetnek ide, vagy már egy forradalom utáni kaotikus helyzet rendezésére....de hogy az EU által is elítélt orbánt nem jönnek megvédeni erre fogadok!
Starlark 2011.01.24. 14:06:09
Az sem aki a szebb élet reményében kitántorgott nyugatra. Szavazzon ott, az itten politikát pedig bizza azokra akik itt is élnek. Ha elcsesszük, csesszük el magunknak.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:06:25
ez nem a szovjet éra ember.
tintamin 2011.01.24. 14:07:46
A hárommillióból hány lesz magyar állampolgár? És abból hány választókorú?
Én simán belemennék. Abban az esetben, ha végre szerepelne az országgyűlési választásokon egy olyan karika, hogy "Egyik sem". Vagy egy irdatlan nagy lófasz. Amibe lehet ikszelni. Bár ez utóbbi kis túlzás, de hűen ábrázolná az oda szavazók véleményét.
De ezt a politikusok nem merik, mert gyáva pöcs mind egytől egyig.
guga 2011.01.24. 14:09:03
Most még fikció, de valós.
Egyrészt nem véletlenül hozták létre az eu hadsereget, másrészt, amiket leírtam, hogy finanszírozhatatlanná válnak a nyugdíjasok, s segélyezettek, közalkalmazottak + dráguló benzin, élelmiszer. 5-10 éven belül hatalmas tömegek szegényednek el.
Jelenleg közel egymillió bedőlt hitel van. Lakás, autó, fogyasztási.
Ezt szorozd be, hogy hány embert érint, ha mindegyik bedőlt hitel egy család.
Hallottál te olyanról, hogy munkahelyek jöttek létre?
Max. közmunka, de az rosszabb, mint a minimálbér.
Orbánék még egy darabig trükközhetnek a számokkal, de ratkóék rájuk borítják az asztalt. Ha elkezdik csökkenteni a nyugdíjak összegét, úgy hogy az árak növekednek, akkor elfordulnak tőlük a szavazók.
Ezért van szükségük a határon túli szavazatokra.
Warlimont 2011.01.24. 14:10:09
Ha ennyire a magasztos elvek embere vagy, és láthatóan nem izgat az adóban levett pénzed sorsa, akkor utald már át most két kommentelés között a bankszámlád felét mondjuk valamelyik düledező magyar kórház javára, mert ők is nagyon rászorulnak ám.
Vagy a határon túlról írsz? :) Mindegy, utald át akkor is.
CyberPunK 2011.01.24. 14:10:30
@bájgúnár: Eléggé, ilyen alapon az egész világ lassan a rokonunk, Etelközben is tuti elhagytunk pár fattyat. Jó hogy nem már a nigériaiak is Orbánra akarnak szavazni, azon elv apropójából, hogy onnan származik az emberiség. Amúgymeg kurvára nem kéne összekeverni a magyarságot a közigazgatással. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
tintamin 2011.01.24. 14:10:48
Most mihez van kötve a választójog? Állampolgársághoz és lakcímkártyához? Ez most hogy van szabályozva?
blah 2011.01.24. 14:11:40
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:13:38
igen, gyaníthatóan azért hozták létre hogy bizonyos európai problémákat majdan lekezeljenek, de ebbe nem hinném hogy beletartozik EGYETLEN TAGÁLLAM elnyomó rezsimjének védelme.
guga 2011.01.24. 14:14:06
Most csak idézem, mert hosszú:
"Különleges-bevetési-egység, nevének nyelvtörö rövidítése Euro-Gend-For (European Gendamarie Force/Europäische Polizeitruppe). A Parancsnoksága az Észak-italiai Vicenzaban van messze az EU-központtól.
Az egység életre hívásának a kezdeményezője a korábbi francia védelmi-miniszternő Michelle Alliot-Marie volt, hogy ezzel olyan a lakosság részéről újra és újra kiszélesedő nyugtalanságok, mint pl. a francia városokban, a jövőben könnyebben leverhetőek legyenek.
A hatalmas probléma a dologban, hogy: Eurogendfor a jövőben európaszerte az EU-tagállamokban kiiktatja (hatályon kívül helyezi) a nemzeti jogot és nemzeti souverinitást! Egy az EU-tagállamokban történő bevetésről egy Haditanács dönt, ami az Eurogendforban résztvevő és az érintett állam védelmi- és biztonsági(Belügyi)minisztereiből áll - így van ez az új EU-Rendőrségi Alapító-Okmányában melyet a Velseni(NL) szerződés tisztán és egyértelműen szabályoz.
Megfigyelők számára ez nem más mint egy tiszta EU-megszálásijog. Ugyanis ha egy bevetést az egyik baráti EU-államban már eldöntötték, akkor azon épületek és területek melyeket az Eurofond-Egységek elfoglaltak immunná válnak és az adott országban a hivatali testületek részéről is hozzáférhetetlenné válnak. Tehát ténylegesen az EU-megszálásijog uralkodik.
De a helyzet még sokkal rosszabb: Eurogendfor az adott esetben nem csak rendőrségi jogokkal van felruházva hanem szintén titkosszolgálati jogokkal is és az adott ország katonaságával szorosan együttműködve kell a rendet és nyugalmat helyreállítania. Szükség esetén, Eurogendfor minden szükséges eszközt és jogot megkaphat, amire csak szüksége van, hogy feladatát teljesítse.
Az európai kormányok, Eurogendfornak köszönhetően, kibújhatnak minden felelősség alól. A jövőben egy szociális nyugtalanság vagy hosszantartó nagydemonstraciók esetén lövethetnek a tömegre, területeket katonai karantén alá helyezhetnek, a hangadókat kiemelhetik anélkül, hogy saját katonaságukkal vagy rendőrségükkel tennék azt, melyek esetleg a lakossággal szimpatizálhatnának. Ugyanígy Eurogendfort sem lehet az ö civil-katonai felhatalmazásuk miatt felelősségre vonni."
Forrás:
www.zeit-fragen.ch/ausgaben/2010/nr5-vom-122010/was-versteckt-sich-hinter-eurogendfor-mit-eu-besetzungsrecht/
loláb 2011.01.24. 14:14:20
Egy magyar típusú KE megválasztása miatt teljesen értelmetlen 4-5 évente 3-4 milliárdért népszagvaztatni az embereket (és valszeg nem is túl sokan mennének el).
Ha viszont átalakítjuk a jogköröket, és a KE-nek a megválasztási körülményekhez, a népfelségez idomuló jogköröket adunk (azaz prezidenciális demokráciát hozunk létre), az a közjogi rendszer gyökeres átalakítása.
Amit persze lehet, kérdés, hogy akarjuk-e? Én nem.
guga 2011.01.24. 14:16:43
Nagyon rá akarod szorítani a problémát elnyomó rezsimre.
Egyelőre még demokratikus állam vagyunk, demokratikus jogszabályokkal, ha nem így lenne még eu elnökséget sem vállalhattunk volna.
Az eu hadsereget nem miattunk hozták létre, de nagy valószínűséggel mi leszünk az elsők, akiken kipróbálják. S ehhez vajmi kevés köze lesz Orbánnak.
bájgúnár 2011.01.24. 14:23:04
Te ellenzed és egyetértek.Mi ebben a probléma?Véleményemet írom le és távol áll tőlem hogy meggyőzzelek.
Csak ráutaltam hogy ha valamit ellopnak tőlem akkor az lopás bármilyen indokot is találnak hozzá!Te családod valószínű nem érintett ebben ezért hidegen hagy.A mi családunkat érintette és az egész életünre kihatott.De ez az én gondom.Talán ezért látjuk másként a dolgokat.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:24:02
na de amit konkrétan mondani akarok, az az csak hogy tisztán értsd, hogy nyilvánvaló egy ilyen bevetést ott indítanak el ahol mondjuk az Eu normák azt megengedik.
tehát hogy bevándorlók felgyujtják fél párizst az jogalap , főleg mivel a francia kormányt nem tartják elnyomó rezsimnek.(csak példaként)
de ott ahol egy AZ EU ÁLTAL elnyomónak tartott diktatúrában forradalom zajlik, ott nem fogják bevetni őket, max csak az események utáni kaotikus helyzet rendezésére.
de majd meglátjuk.
mindenesetre még világosabb legyen: szerintem előbb lesz orbán persona non-grata és kizárva az eu-ból mint ahogy itt forradalom lesz.
amit meg még említettem hogy az nagyon okés hogy szétlőnek mindenkit, csak éppen nem hiszem hogy az eu célja bárhol is az lenne hogy létrehozzon egy országnyi nyomorgót koncentrációs tábori körülmények között.
márpedig de ezt vizionálod szerintem.
bájgúnár 2011.01.24. 14:27:02
Az állambácsi dolga hogy jól gazdálkodjon a levett adóforintommal.Azértis nemjó az érvelésed mert ma magyarországon sokkal kevesebb az adófizető mint akik az állami szolgáltatásokat igénybe veszik!Nem a kinti magyarok fogják tönkretenni azt ami amúgyis szar!Oszt egy fekete pákó szavazata mennyiből értékesebb mint az elszakított magyarjainké?Demint mondottam én demagóg vagyok!
guga 2011.01.24. 14:29:37
Van már példa országnyi nyomorgóra koncentrációs tábori körülmények között, lásd palesztínok.
Akkor mondd meg te, ha a regnáló kormánynak nincs bevétele, de háromszor annyi a kiadása, mi a megoldás?
A végtelenségig nem fognak hitelt adni.
Marad a nyomortelep, ha kell karhatalommal. Az, hogy ez az eu-n belül van éppen, nem sok embert fog meghatni. Magyarország így is az eu szemétdombja. A németek idehordják a bálázott hulladékot illegálisan, az emberi fogyasztásra alkalmatlan húst párizsinak. Soroljam még?
Kisruszki 2011.01.24. 14:32:03
2.Bármennyire is elképzelhetetlen számotokra, hogy a kint élők ne látnák át mire megy ki ez az egész.
3. Itt lenne az ideje, hogy végre rájuk is magyarként tekintsünk és ne románozzuk meg szlovákozzuk azokat akiknek anyanyelve magyar és mindennél jobban vágytak arra, hogy újra ők is magyarok lehessenek.
4.Szavazati jog. Viktorunk nagyra törő terveket dédelget minden téren. Mi történik ha szavazati jogot kapnak. Szerintetek oda fogják rakni az x-et mert szerintem nem. Megosztó politikára nem fognak szavazni el sem mennek. Ha valakik ők tudják mi az összetartás, tisztában vannak minden nemű következményével ha oda szavaznak.
5. Szerintetek mekkora külpolitikai visszhangot fog generálni ez az egész?A mostani médiatörvény mizéria ahhoz képest hangyafasznyi lesz.Szógyártó Pétert meg a többi nagyágyút keresztben fogják lenyelni, sőt meg sem fognak tudni szólalni hetekig, mert akkora lesz a bénultság a nem várt reakciók miatt. Olyan szintű álomvilágban élnek amit két zsák fű napiszintű elszívása okoz.
6. Orbánunk és kormánya az elmúlt időszakban megmutatta, hogyan nem kell csinálni. Vannak felvetések amik jók de konkrét részletek semmi. A népet sem lehet a végtelenségig hülyíteni. Ha így halad a ciklus végére mehet a diliházba égész életére.
7. Kapjanak szavazati jogot a határon túliak, de akkor vegyék el attól az 1 milla ingyenélőtől aki csak szoc. segélyen él, nem hajlandó és nem tud beilleszkedni a társadalomba.
bebe tv 2011.01.24. 14:33:08
Én tartok tőle, hogy ugyanúgy mint a médiatörvénynél elmennek az EU-nál a végső konfliktusig. Ha azok leállítják, akkor ok. de ha nem akkor szívhatunk 1-2 évtizedet velük.
Chastar 2011.01.24. 14:33:38
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:34:01
európában meg az a helyzet hogy nincs nagy vezér (sztálin, hitler) az élen hanem egy sokszínű..éppenezért nem lehet csak úgy ilyen döntéseket hozni...meg letaposni komplett eu tagállamokat, úgyhogy szerintem túldimenzionálod a dolgot.
persze, biztos van célja a szervezetnek, pl. az eu egészére nézve kezelni egyes veszélyhelyzeteket.
de kötve hiszem hogy az lenne hogy helyi éhséglázadásokban éles lőszerrel gyakorolgassanak a fiúk....
na mindegy, szerintem ezt majd meglátjuk én a pintér csicskáktól egyenlőre jobban tartok.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:35:31
sokszínű megosztott parlament
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.24. 14:36:32
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:39:21
szerintem ez az EU rendőrség nem afféle terrorkommandó, akiknek az a célja hogy irtsák az elégedetlenkedőket....sokkal inkább az ensz békefenntartókhoz hasonlítható szervezet...szóval kételkedem abban hogy ide jönnének élessel gyakorolni orbánék hívó szavára:-))))
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.24. 14:39:24
De lenyegtelen, csak arra akartam celozni, hogy erdekes lesz, ha kettos merce lesz alkalmazva azokra a magyarokra akik kulfoldon elnek. Aki onszantabol ment el az nem szavazhat, akit meg elcsatoltak az igen.
mindenesetre tipikus mentalitas, hogy elmentel? Pofa be, ne szolj bele az eletunkbe. Akkor se, ha evekig odahaza adoztal, ha a csaladod ott van, ha esetleg visszamennel, minden.
guga 2011.01.24. 14:40:41
Arra válaszolj inkább, hogy mi a teendő abban az esetben ha az állam bevétele nem elegendő a kiadásokra?
Jó, ok, erre a szocik sem találták a megoldást, ezért térdeltek le az imf-nek.
De az imf nem fogja finanszírozni, ha nem látja a végét, vagy a fordulatot. Márpedig fordulat, gazdasági fellendülés nálunk addig nem lesz, amíg a franciáknál, vagy a németeknél nem indul be. Ez eddig ott sem sikerült.
Minden eu tagállam azzal a problémával küszködik, hogy elöregedik a népesség és csökken a bevétel, növekszik a szociális kiadás.
Nálunk a szociális nyomor ratkóék miatt fog hamarabb bekövetkezni, háromszor annyian fognak nyugdíjba menni, mint máskor.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:43:27
na amúgy meg ez a helyzet tulajdonképpen néhány tucat országon kívül mindenhol így van a világon, és nincs rá túl sok megoldás, csak majd egy bazi nagy világégés:-)
de ez nem egyedi magyar eset, pl. az usa a világ legeladósodottabb országa.
kína, japán meg az olajországokon kívül szinte minden ország így vagy úgy el van adósodva, ki jobban ki kevésbé....
majd jön válság, világforradalom, világháború...stb.ha nem tudják gazdaságilag kezelni a dolgot.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:50:18
tagokvagyunk.blog.hu/2011/01/24/dol_a_kinai_penz_europaba
bebe tv 2011.01.24. 14:50:25
Sajnos én megtanultam ettől a politikusi fajtától,hogy ha kérdez valamit, vajon hol akarhat átverni. Az élet megtanított rá, mert majd 10 évig egy ilyen típusú polgármester volt a településünk élén. Nem Esztergomra gondolok. Máshol is van belőlük bőven.
A legnagyobb vicc az, hogy gyakorlatilag
több mint 5 millió szlovák + fene tudja mennyi román,szerb+ukrán is kérheti a magyar állampolgárságot, mert a monarchia idején magyar fennhatóság alatt éltek mint magyar állampolgárok.
Qrva érdekes, hogy az a 1,5 millió elzászi német miért nem kéri a francia mellé a német állampolgárságot is.
Meg annak a 22 településnek a németjei amit 45 után Belgiumhoz csatoltak, de a dánoknál is van egy szép kis terület ahol németek élnek.
Úgy látszik, ott nincs demokrácia, mert a hülyék nem akarnak egy második
állampolgárságot is.
guga 2011.01.24. 14:51:05
Elbagatellizáltad kissé.
Az eu hadsereget nem emberölésre vezénylik ki, hanem rendfenntartásra.
Ne legyen igazam, de egy Magyarországon kirobbanó polgárháborúnak szociális alapon nagyobb az esélye, mint annak, hogy gazdasági fellendülés jön.
A kérdés inkább az, hogy mennyi idő múlva.
Elstron 2011.01.24. 14:54:50
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 14:57:26
a vita talán ott van hogy itt szerintem nem lesz semmiféle gyakorlótelep, meg a békefenntartást sem szokták errefelé éles emberirtással csinálni.
az lehet egyfajta forgatókönyv hogy ha egy esetleges kormányellenes tüntetés után nagyon kaotikus helyzet alakul ki ami elhúzódik és az veszélyessé válik a térségre , akkor jöhetnek rendet tenni és békefenntartónak.
DE, ÉS EZ A LÉNYEGE a mondanivalómnak! nem orbán kérésére és őt megvédeni!
akkor már orbán nem lesz sehol, általában afrikába is forradalom vagy kormánybuktatás utáni helyzetbe mennek rendet tenni, és nem a diktátort menteni!!!na ennyit.
bebe tv 2011.01.24. 14:58:58
Becslések szerint 2011-ben ez 90 milliárd lesz, 2012-ben pedig már 91,2 milliárd €.
A fiatal generációnál gyakorlatilag már 3 pilléres a nyugdíjrendszer. Van az állami amiről már most mondja a német állam, hogy 2030-35 táján már csak a felét kapják a mostanival szemben.
Van a Riester Rente, ami ua. mint nálunk az önkéntes. A harmadik pillér pedig az munkáltatói nyugdíjkassza amibe a cégek fizetnek be a dolgozóik után.
Nagybátyámnak Kanadában 3 helyről utalnak nyugdíjat. Kapja az állami apanázst ami nem sok, de jár minden állampolgárnak ha dolgozott ha nem.
Kapja a 2. államit amit levontak neki és kapja a munkáltatói nyugdíjat.
guga 2011.01.24. 14:59:45
Kicsi az esélye annak, hogy Orbánékat nemes gesztusok vezérlik.
Jó dolognak tartom azt, hogy valamilyen módon megpróbálják kompenzálni a határon túli magyarokat. Főleg a 2004. december 5-i. kettős állampolgárságról szóló népszavazás eredményei tükrében.
Csak, hogy a fidesz nem nemzeti érzelmek alapján adja meg, hanem hideg és számító érdekek mentén.
A magyar állampolgárság megadása eleve egy feloldhatatlan helyzetet helyez egy másik dimenzióba, ugyanis mit kezdenek vele, ha mint állampolgáraink nincsenek meg ugyanazok a jogaik, mint nekem :)
misiapu71 2011.01.24. 15:01:05
guga 2011.01.24. 15:01:38
Már írtam, hogy Orbánnak ehhez nem lesz semmi köze. Ez eu hadserege nem OV miatt jön, vagy éppen nem jön, hanem az eu tagságunknak köszönhetően.
guga 2011.01.24. 15:04:25
Hja, köszi.
Ahhoz, hogy itt ez működjön, utazzunk vissza az időben 50-60 évet és kezdjük el létrehozni :)
Nálunk a probléma az, hogy nemsokára nem a 13. havi nyugdíjat vonják meg, hanem az 5.-et :)
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.24. 15:05:28
MIÉRT?
bebe tv 2011.01.24. 15:06:37
messzire hogy szavazhassanak. Tehát erre a rétegre nem számíthat a Viktor. Ennyi.
Ismerek kitelepített svábokat akik többsége 1946 óta egyszer nem volt még a német választásokon sem szavazni, de még az önk. választásokon sem. Ez a réteg nekik érdektelen.Él kinn egy csomó rokonom akiknek a gyerekei épp úgy felvehetnék a magyar állampolgárságot, de egy sem akarja.
Pa.macska 2011.01.24. 15:07:33
guga 2011.01.24. 15:07:59
Úgy, ahogy nálunk a mozgássérültek, házhoz mennek az urnáért :)
Hidd el, a fidesznek kellenek a külhoni szavazatok.
Milyen jól néz ki majd a tablón meg a történelem könyvekben, hogy 2010-ben narancsszínű lett Magyarország & 2/3-ad. 2014-ben meg a nagy Magyarország lett narancszínű & 4/5-öd :)
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:08:50
adott lesz a helyzet amiben orbánék elhibázott politikája (és ezzel tisztában lesz az eu is, sőtgyanítom már most is sejtik) miatt lesz egy nagy balhé.
pintér jól szétvereti a tüntetőket, a balhé egyre erősödik, már a parlamentet támadják a tüntetők..etc.etc.
szerinted egy ilyen helyzetre idejön majd az EP felhatalmazásával az EU rendőrsereg és élessel szétlövi a népet csak hogy megmentse vikti hatalmát?
ó nem hinném.
amikor viktot elzavarták, és hetek-hónapok óta káosz lesz meg nem lesz működőképes kormány és ez már konkrétan hatással lesz a kelet-európai biztonságra is, na akkor igen, akkor bevonulnak és békét teremtenek,....
én erről beszélek.
de hogy majd amikor orbán úgy látja hogy veszélyesek a tüntetők és behívja az EU kommandót mint anno 56-ban a szovjet tankokat????
na ezt nem hinném.
bebe tv 2011.01.24. 15:10:10
Pa.macska 2011.01.24. 15:10:28
misiapu71 2011.01.24. 15:12:38
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.24. 15:16:12
Amit en mondok jelen esetben az csak annyi, hogy ha a hataron tul elok is kaphatnak szavazati jogot, akkor a ugy lenne fair, ha kivandoroltaknak is ugyanaz jarna.
Szrintem egyebkent eloszor odahaza erdemes sertepertelni, azok kozt, akik nem fizetnek (szem. jovedelem) adot, megis szavazhatnak.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.24. 15:18:59
Pl. Nagy-Brittania, Franciaorszag -Olaszorszag.
Nekem a kettos allampolgarsaggal nincs problemam .
guga 2011.01.24. 15:19:23
A szociális gyújtóbomba nem Orbánék sara, 20 éve ülünk rajta. Van kb. kétmilla munkanélküli roma, akiket soha nem fog alkalmazni senki. Nem Orbánék elhibázott politikája ez, ráadásul ugye az elmúlt 8 évben sem ment minden rendben.
Ezzel nem Orbánékat szeretném védeni, de tény, hogy a romák nem dolgozni készülnek, hanem családi pótlékra és egyéb szociális juttatásokra hajtanak, mert megszokták, hogy így is lehet élni.
Na most ehhez vedd hozzá 3 év múlva ratkóékat, akikkel közlik, hogy vazze túl sokan vagytok, nem kaptok annyi nyugdíjat, sőt másokét is csökkentenünk kell miattatok.
De vegyük az aktív munkaképes, ám munkához nem jutó, otthon lassikán megőrülő tömeget.
Nemrég hallottam a Kossuthon egy riportot, hogy mostanában a honi megnövekedett bankrablások száma az elkeseredettség miatt van, a kilátástalanság miatt.
Hja, és vedd hozzá azt is, hogy tv van mindenkinél, a reklám hat. Gyönyörű házakat, autókat, nyaralást reklámoznak, ami az átlagnak elérhetetlen.
Adj hozzá egy kis politikai nyilatkozatot, hogy ezt miért nem kapják meg.
Már is kész a tomboló erőszak.
Ez így elég utópisztikus, de mint írtam nem a gazdasági fellendülés áll előttünk.
Hja, és a polgárháború szociális alapon nem arról híres, hogy a parlament elé vonulnak és elzavarják Orbánt.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:21:10
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:21:45
guga 2011.01.24. 15:22:19
Az a vicc, hogy mennyibe fog ez kerülni.
Pénzt arra, hogy a szavazóbázisát növelje, még az elbutult szocialisták is találtak, csak szavazatot nem kaptak.
Ideológiát gyártani a mellé, hogy megnyitnak külhoni szavazóhelyiségeket könnyebb, mint elveszteni egy választást :)
Természetesen viccnek szántam, hogy házhoz mennek, de ez a fidesz számára csekély probléma.
guga 2011.01.24. 15:23:50
Mondom, hogy nagyon próbálod Orbánékra rátolni a problémád :)
Nem Orbánékat menteni, hanem az egységes eu szabályozásnak megfelelően rend fenntartani :)
Regnáló kormánytól függetlenül.
bebe tv 2011.01.24. 15:25:00
A rádióban volt egy riport ahol egy határon túli fiatal már arról érdeklődött, hogy ha magyar állampolgár lesz akkor ugyanúgy ingyen tanulhat magyar felsőoktatási intézményekben mint a magyarországiak? Tehát már beindult a variálás. Az oktatásra a mi adónkból költ az állam és majd olyas valaki tanul ingyen a te vagy az én gyermekem helyett aki 1 buznyákot nem fizetett az államkasszába. Érted a fonák helyzetet?
Már így is tudok olyan estekről, hogy legálisan be vannak jelentkezve rokonokhoz, barátokhoz, és csak a szoc.támogatás átvétele idejére jönnek át.
Pl.nejem unokatestvérével semmi bajom, mert már 8-10 éve a Suzuki-nál dolgozik és ide is adózik. Neki ugyanis vannak szerzett jogai. A Duna túlsó oldaláról
egy csomóan dolgoznak egészen Győrik magyar cégeknél, de pl. mint egy szlovák alvállalkozó cég alkalmazottai.
Itt dolgoznak és oda adóznak.Egyből több adóbevétel lenne, ha limitálnák a szlovák alvállalkozó cégek számát.
Elstron 2011.01.24. 15:26:31
Egyébként ez felvet egy újabb problémát: hogyan állapítod meg, hogy egy adott ember még az anyaországához tartozik, vagy már új, "választott" otthonához? Nagyon nehéz kérdés, és itt az adózás téma rossz út, mivel az itt élők nagy része sem fizet SZJA-t, mégis van választójoguk (lásd nyugdíjasok, akik korábban adóztak).
Szerintem a mostani szabályozást kéne megtartani: az szavazhat, akinek MO-n van a bejelentett lakcíme, ennyi.
guga 2011.01.24. 15:27:31
A manyup-ot is az állam finanszírozza, ezért nem okés.
A magánnyugdíjpénztár attól magán, hogy az állami költségvetéshez semmi köze.
Bárki megteheti most is, hogy magáncélra a saját nyugdíja védelmében megtakarít. Az egy dolog, hogy nincs miből :)
Elstron 2011.01.24. 15:28:34
misiapu71 2011.01.24. 15:32:55
guga 2011.01.24. 15:33:33
Orbánék így is úgy is saját magukat rúgták tökön a kettős állampolgársággal.
Ha nem adják meg azért, ha megadják, akkor meg azért, mert az jogokkal is jár, amit a külhoniaknak meg kell nyirbálni. Előírni, hogy ugyanolyan magyar állampolgárként mire nem jogosultak, mint én :)
Hertelendi 2011.01.24. 15:35:08
Csatlakozok ORBÁNHITLER!
bebe tv 2011.01.24. 15:35:39
Valakik akkoriban kiszámolták, hogy mondjuk a 24%-od után te majd kapsz 2025 ben mai értéken mondjuk 50 ezer Ft-t, a magánból meg pl. 112 ezret. Tehát az államnak akkor már csak a 24% arányában kéne a nyugdíjakat támogatni, nem pedig a
a jelenleg már 34% után. Mert ugyebár a magánnak van nettó hozadéka is.
guga 2011.01.24. 15:36:23
Egyelőre senki sincs vityáék helyett.
Az mszp-n belül ketyeg a kinek a nagyobb farka bomba, gondolom 2014 előtt eldurran. Más meg nincs.
Egyelőre hosszú időre vityáék lesznek, esetleges kirobbanó szociális válság esetén pedig az eu rendfenntartói.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.24. 15:36:49
Erdekes dolgokat vet fel ez a szituacio . Mert ugye ha csak azt jelenti be az ember, hogy ideiglenesen kulfoldon tartozkodik, akkor marad a magyar allando lakcime.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:36:59
te meg valami fiktív még soha nem bevetett EU rendőrség lehetőségeit boncolgatod.
az viszont biztos hogy ide nem jönnek gyakorolni éles fegyverrel idegen csapatok.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:40:24
éppen ezért kell 2014-re bebiztosítani a szavazótábort.erről szól az egész.
nameg ha olyanokkal biztosítja akik az intézkedésekből semmit se éreznek csak kapnak: állampolgárságot, utazási, tanulási, letelepedési, ingyen tb alapellátást.stb kedvezményeket akkor igen furcsa világ jöhet ha nem vigyázunk
misiapu71 2011.01.24. 15:40:26
guga 2011.01.24. 15:42:41
Akkor sarkítom. Az állam manyup előtt megkapta a 24+8 százalékot.
Ha igazán magánnyugdíjpénztárat akartak volna létrehozni, akkor nem az államnak addig folyósított 8%-ot irányítják át, hanem máshonnan vonnak el.
De mivel az állam látta kárát, így egyre nagyobb terhet jelentett.
A szocik, amikor létrehozták a manyupot, akkor jártak volna el korrekten, ha az állam 32 százalékához nem nyúlnak, hanem kötelezték volna a cégeket, hogy fizessenek + 8 százalékot manyupba.
Majd lehetett volna csökkenteni a nyugdíjjárulékot később, apránként. Így a manyup valóban manyup lehetett volna, teljesen független, mert nem az államnak fizeti be, majd az folyósítja. Így a fidesz nem tudta volna megszüntetni.
Hja, hogy az állami fejőstehén még egy szocinak is fejőstehén :)
Már nem az.
Elstron 2011.01.24. 15:44:38
guga 2011.01.24. 15:46:02
Az is fikció, hogy Orbánék ellen fellázad a nép :)
Max. szociális alapon, mert az, hogy a charta kimegy Orbántakaroggyozni, még nem a nép, csak egy-két kiherélt balliberális.
Ahogy az eu hadseregét még nem vetették be sehol, úgy az eu szempontjából a fidesz sem rezsim, mert az eu és a fidesz is, ha vannak problémák jogi úton kommunikálnak, nem fegyverekkel.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:48:34
án mindenesetre nemsokára megkapom a friss útlevelemet aztán izzítom a kanadai vízumot:-)biztos ami biztos.
gyanítom balhé nélkül is megyek nemsokára.
guga 2011.01.24. 15:51:19
Én sajnos már nem tehetem, max. ha lőnek :)
Akkor gondolkodás nélkül.
Család, ingatlan, stb, stabil vállalkozás.
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 15:53:43
masenyka 2011.01.24. 16:18:32
kapaszkodik a külhoni(gyanútlan)magyarokhoz ez a nyomorék hadvezér a seggnyaló ALvezírével
együtt.De,hogy biztosabb legyen a dolgába,
jobb lenne ha a saját fajtájához menne sza
vazat gyüjtésér, mondjuk INDIÁBA! Még jobb lenne,ha ott is maradna!Onnét legalább nem tudná össze ugrasztani az itthoni magyarokat a külhoni magyarokkal.Mert hát most pontosan ezt csinálják.
2011.01.24. 16:30:26
A lakcím az azért rossz, mert jelenleg is nagyon sokan visszaélnek vele. Amíg lakcím nélkül nem létezik az ember addig ez nem is lesz másként. Minden baromsághoz kérik, olyasmihez is amihez nem kéne, főleg EUban. HA EU-n belül megoldanák az 1 állandó lakhelyet akkor lenne értelme, mert akkor nem lehetne kamuzni, egyszerre csak 1 helyen lenne az ember. Persze még mindig ott az EU-n kívüli.
Az az igazság, hogy nem tudok jó megoldást, olyat főleg nem, ami nem degradálna valami csoportot másodrendűvé. Az korrekt lenne, hogy mindenkinek egyforma jogai legyenek, csak ennek még nem látjuk a következményét. Kétlem, hogy fidesz uralmat okozna, de lehetnek potenciálisan más káros hatásai...
A legjobb talán az lenne, ha az ember döntene, hogy hol akar szavazni, és csak 1 helyen tehetné meg. Ezzel kifejezne egyfajta hovatartozást is - pl ha ideiglenesen tartózkodom más országban akkor nem érdekel a politikájuk...
A világ globalizáció fele halad és ezzel semmi bajom... a határok egyre kevesebbet jelentenek. Hát így a nemzetiségi, kulturális hovatartozás egyre nagyobb szerepet kap, és ez - koncepcionálisan - így van jól. A részleteken lehet vitázni. :)
Felmosórongy (törölt) 2011.01.24. 16:40:07
egyébként orbán után semjén és kövérlászló a két leggusztustalanabb féreg.
Rob67 2011.01.24. 16:47:07
Aki igyekszik máshol többre jutni, az a te agyadban elmenekült, aki maradt az meg harcol...
Mond te orbánimádó barom, nektek minden csak a harc jut eszetekbe?
Sokat olvastátok a Mein Kapfot vagy nem nőttetek még ki a gyerekkori jétszótéri indiánosdiból?
Nem kell nagymagyar legyél elég ha Magadért küzdj te baromarc, és akkor talán a sok szájtépés és lozung nélkül is mehetne előre az ország.
Ez a pártgyűléseken összeollózótt maszlag tisztára olyan mint a rákosi/kádár éra folyamatos bűnbak és szabotőr keresése.
Orbán és a megbántott ország...
Ahogy Hofi mondta: nekem egy illetékes sértődjön, tegye a dolgát.
Mér ha kinőtt a mogorva gyerekkorából.
Ha meg nem tudja feldolgozni, akkor huzzon vissza a picsába a grazi szanatóriumba.
Egy illetékes
Elstron 2011.01.24. 16:55:42
bebe tv 2011.01.24. 17:37:46
az én adómból ne tanuljon ingyen senki fia borja akinek a szülei más országban adóznak, miközben a hazai továbbtanulók felét csak tandíjas iskolába veszik fel.Az tanuljon a saját országában.
Németországban sem tanulhat ingyen a cseh, lengyelországi vagy netán más országbeli német. Ezt úgy lehetne egyszerűen kiszűrni, ha volna tandíj és az
itt élő adófizetők a legnagyobb részét visszaigényelhetnék az adójukból.
bebe tv 2011.01.24. 17:48:47
Ebből az következik majdnem hogy elvárja,
hogy állást is kapjon nálunk,hiszen diplomás és sajnos szlovákul vagy ukránul meg nem tud rendesen.
Egyébként is akkor mi a fenének finanszírozza a magyar állam a Bólyai egyetemet Romániában.
Ráadásul levesszük a szomszédos országok válláról az oktatási költségeik egy jó részét is. Így nekik még az oktatási költségek finanszírozása is kevesebbe kerül mint nekünk.
Majd még azt is meg kell élnünk, hogy mi fizetjük a tb-t, mások meg ingyen gyógyulhatnának?
weirds 2011.01.24. 20:48:21
hakos2 2011.01.24. 21:34:58
agyamputáltak 2011.01.24. 23:12:05
jó mikor narancsködös sötétezik :DDDDD
masenyka 2011.01.25. 11:15:54
irni helyesen a három keresztet mint
neved karakterét,ami megegyezik a hozzád oly közelálló nyomorék banda által betanított összműveltségedet kimerítő tudás halmazával?
masenyka 2011.01.26. 12:10:36
gondoltam, na meg a debreceni langelósra
szíjjártóval egyetembe.Egy pár kiló szap
pan majd ki fog főni belőlük a következő
56-kor.Remélem!(Mellékesen)!Nem vagyok
szoci,soha nem is voltam.Sőt,a múlt rendszerbe a munkahelyí párttitkár még
el is akart vitetni mint reakciós köz
ellenséget.De amit ezek csinálnak,az már
vérforraló.De remélem nem sokáig rontják
itt a levegőt!Nem tudom mi lenne a megoldás,talán a legmegfelelőbb a Habsburg család lenne.Ők legalább értelmesen és reálisan látják a világot.
Az utolsó 100 komment: