/>

D20

E-one 2010.10.02. 14:00

Holnap választás. Budapest búcsúzik Demszkytől, Demszky búcsúzik Budapesttől. A nagy kérdést, hogy jó polgármester volt-e, nehéz megválaszolni. Mégis, megint a legegyszerűbb válaszban érdemes keresni az igazságot: akik legjobban értenek ehhez, a budapestiek, 1994 és 2006 között mindig újraválasztották, idén pedig akkor sem nyerne, ha indult volna. Négy sikeres ciklus és egy sikertelen - és ez valóban nagyjából jó kép a Demszky-korszakról. De azért a helyzet messze nem ennyire egyszerű.
 
Tény az: Budapest fejlődő város. Nem tökéletes, de egyre jobb, és vannak még lehetőségek előre menni. Lehet persze lekicsinyelni, ami történt Demszky polgármestersége alatt, de ha minden pesti csak a saját, nagyon szűk mikrokörnyezetében körülnéz, nem fogja egy percre sem visszasírni azt az állapotot, ami 1990-ben volt ott. A kétmilliós lakótelepből egy kimondottan otthonos várost kezdtek el itt csinálni, és még sok munka van ezzel, de az irány jó. De tény az is: nagyon sok minden van itt, ami borzasztóan nem működik. Elég annyit mondani: BKV. És azt sem sikerült elintézni húsz év alatt, hogy végre ne legyenek az utcák tele kutyaszarral. Csak hogy a legnagyobb és méretre egy egészen kicsi problémát említsek - a kettő között van azért bőven más is.
 
Ami a politikát illeti, a város irányíthatóságával az a legnagyobb baj, hogy huszonöt helyről próbálják megmondani, hogy mi legyen. Fővárosi Önkormányzat, huszonhárom kerület, és még a kormány is beleszól. Nincs a világon olyan szervezet, ami kibírná, ha huszonötfelől rángatnák, ebbe Demszky is belehalt egy kicsit. Főleg amióta a városházának sem volt korlátlan ura - nagy ámokfutást az MSZP végzett, mégis Demszky nevéhez fogják kötni ezeket is. Egy ilyen átláthatatlan helyzetben egy pont van, ahol a főpolgármester feladata egyértelmű: az országos érdekérvényesítés. Az, hogy mit képes kiharcolni Budapestnek a többi várossal szemben. És amit ezen a téren elért, amiatt nevezhetjük Demszkyt minden baj ellenére jó polgármesternek.
 
Jöttek és mentek az események Magyarországon az elmúlt húsz évben, de egyvalami nem változott, az ország legfontosabb városa továbbra is egyértelműen Budapest. És nem csak abban mutatkozik ez meg, hogy itt lakunk a legtöbben, vagy hogy minden magyarnak muszáj néha idejönnie, hanem abból is, mennyi mindent kap ez a város, amit más nem. Négyes metró? Hány száz milliárdot költöttek rá? És lett belőle eddig valami? Egyetlen más város nem engedhetne meg magának ilyen böszmeséget, rég elvették volna tőle az egész beruházást, csakis Budapest volt képes kiharcolni, hogy még most is jöjjön ide a pénz. Államigazgatás - nem mondta elégszer az első Orbán-kormány, hogy el kéne költöztetni néhány minisztériumot vidékre? Nem hangzott el Kósától ez már az idei kampányban is? És? Hány pestinek kell a városhatártáblán túlra utaznia, ha bármi országos szinten elintézendő dolga van? Igaz, többet is adózunk itt, mint vidéken. De többet is kapunk érte. És ez nem természetes, nem egyenes következménye annak, hogy az ország legnagyobb városában lakunk. Ezt ki kellett harcolni. Ami persze lehet, a vidékieknek nem jó, de ők a saját polgármestereikről szavaznak, nem az itteniről. Budapest változatlanul vízfej Magyarországon, vagyis Demszky Gábor jó polgármester volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr322339375

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Futottak még... Horváth, Jávor, Staudt 2010.10.02. 14:52:41

Ha ez egy mosoly- vagy modellverseny volna, a mezőny kétségtelenül szoros lenne. Főpolgármester-jelöltként azonban a Tarlós ellen ringbe szálló három megnyerő fiatalember csak egy jóval könnyebb súlycsoportot képviselhet. Vasárnap Budapest új főpolg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rwindx 2010.10.02. 21:21:56

"Igaz, többet is adózunk itt, mint vidéken. De többet is kapunk érte."

Ezt úgy mondod mintha itt magasabb lenne az adó, márpedig ez nem igaz.

kicsijuti 2010.10.02. 21:26:35

Tehát így magyarázod be magadnak, hogy mért volt jó döntés Demszkyre szavazni?

A kétmilliós lakótelepből meg lett egy 1,6 milliós koszos város. Ha többet járnátok külföldre krakkó, varsó, prága, pozsony de még bukarest is sokkal többet fejlődött 20 év alatt mint bp.

ODIV 2010.10.02. 21:38:54

Pontosan ez a vízfejség az ország egyik rákfenéje. Sajnos a vidéki nagyvárosoktól iszonyatos mennyiségű forrást vont el Budapest, aminek hatására egyre gyengülnek gazdaságilag. Az emberek kénytelenek feladni vidéki otthonukat, hogy a fővárosban keressenek munkát. De ők soha nem lesznek igazi budapestiek, mert nem akarnak azok lenni. Egyszerűen csak a vízfej vonzza magához őket.

AnnaKarenina 2010.10.02. 21:45:47

Szerintem olyan kicsi ország vagyunk (nagy országokban az egész lakosság elférne egy városban), hogy természetesen ez az egyetlen nagyváros. A főváros lerohasztása lenne a jó?

Éhesló 2010.10.02. 21:47:23

A vízfej megmaradásából nem következik a végső következtetésed.
Demszkíjdegesz egy szemérmetlenül korrupt gazember volt, aki a bandájával (igen buktorékkal karöltve) 20 évig fosztogatta mazochista választóit és ez alatt a 20 év alatt megszabadította a várost attól a vagyontól, amit 100 év alatt halmozott fel.
Ebben utolérhetetlen lesz és szomorú, szégyenteljes emlékét a történelemkönyvek is megőrzik.

Nekünk kortársaknak meg megmarad a tojásesőben, sünök erdején és esernyők fedezékén át hangszórókból szabadságról és fasisztákróleltorzult arccal rikácsoló kollaboráns maoista ellenálló, aki néhanapján alaposan elverte ki tudja hányadik feleségét, mikor szolgálati terepjárójával kimerülten megtért az általa főpolgármesterként kirabolt (fő?)városból kies budakalászi lakába.
Egy vérbeli cipolla, aki 20 éven át tartotta markában az antimagyar párt túszául egy ország fővárosát.

ca2 2010.10.02. 21:55:21

@kicsijuti: Pontosan, ahogy mondod!
És azért én még azt is hozzá tenném, hogy hiába töltött Demszky 20 évet Bp élén, gyakorlatilag kivert kutyaként kullog el.
20 év alatt egy nem túl népszerű ember is kiharcol magának legalább egy bizonyos mértékű elismerést (ha már tiszteletet nem is)
Egy közepesen sikeres vezetőről ennyi idő után már bőven közterületet neveznének el, Demszkyről legfeljebb piszoárt fogunk, ha majd végre 20 év után épül esetleg egy...
A pártja megsemmisült amiben neki nem kis része volt,az alpolgármestere meg "Lehet ezt jól is csinálni!" fordulattal próbál szavazatokat szerezni.
Az meg, hogy Bp maradt az ország központja, hát rohadt meglepő.
Ha Tarlóst már 4 éve megválasztották volna, akkor azóta már Miskolc lenne a főváros, nem?

Bollockbuster 2010.10.02. 21:56:49

Utolsó, elkeseredett vergődésetek élvezettel látom. Holnap én is bedobom Pistára, tiveletek meg legyen könyörületes a feledés.

Rowar Atkinson 2010.10.02. 22:02:57

@sadc: takarodj!

A poszt gondolatmenete téves, valósnak tűnő érveléssel jut el a hamis konklúzióra.

ODIV 2010.10.02. 22:05:25

@Rowar Atkinson: én is ezt éreztem. Olyan szép a levezetés, hogy már majdnem elhittem.

ca2 2010.10.02. 22:08:43

@Éhesló: Nekem a legszebb emlék gáborunkról az idei márc 15-i beszéde marad. Ahogy írtad vörösen lángoló arccal, eltorzult fejjel üvöltötte a vele szemben kb 200m-re, kordonok mögött álló tömegnek, hogy "és szavazzanak a demokratikus pártok jelöltjeire...!"
Azok meg rögtön, mint ha megrendezett jelenet lett volna :"Budaházy, Budaházy.."
Hát azt hittem bepisilek a nevetéstől...

ca2 2010.10.02. 22:12:02

"A kétmilliós lakótelepből egy kimondottan otthonos várost kezdtek el itt csinálni, és még sok munka van ezzel, de az irány jó."

ÁÁÁÁÁÁ...!!!
Ezt nem hiszem el, hogy normális ember, szabad akaratából képes ma ilyet leírni!!!

feketehun 2010.10.02. 22:12:44

Demszky érdeme, hogy Budapest az ország legfontosabb városa :-)))
Budapest nyolszor akkora, mint a második legnagyobb város, Debrecen. Nyolcszor.

Nem tudom, mit kellett volna tennie ahhoz, hogy változzon a helyzet :) Szőnyegbombázás?

soproni1 2010.10.02. 22:20:45

Budapesten inkább az emberekkel van baj, mint a város vezetéssel.
Kutyaszar, kosz, rozsdás kerítések, málló magán épületek, falfirka, bűz.

Az önkormányzatokból a 3/4-ed létszámot elküldeni, mert a feladataik inkább a saját fenntartásukat szolgálják, mint a köz fejlődését.

Valószínű, több főpolgármester már nem lesz húsz évig. Szerintem bárki lesz ott fönt, a végrehajtás ránk lesz bízva, ami a mentalitásunkat ismerve nem lesz tökéletes.

frey2 2010.10.02. 22:22:52

Itt az idő, h a cikkíró kihúzza a nyelvét a balliberális seggekből. Bár biztos nem könnyű a búcsú a bejáratott ánuszoktól, hisz ezek ülnek a budapestiek nyakán idestova 60 éve...

TFL · http://civilzone.eu 2010.10.02. 22:48:52

@kicsijuti: Te biztos jártál Bukarestben. De nagy kár, hogy vak is vagy. Meg süket, ejsze.

ODIV 2010.10.02. 22:49:26

a Tarlós Pityu épp most mondja a győzelmi beszédét a Hír tv-n :D

2010.10.02. 22:58:44

Nem tudom eldönteni hogy ez a cikk irónia, vagy komoly, de ismervén ezt a blogot, sztem vérkomoly. A blogíró pontosan ugyanabba a hibába esik, mint a legtöbb elemző, a demagógia tükrében nézi mi volt 90-ben és most mi van. Mindenesetre elég szerény a hibalista. Ha elkezdeném most sorolni mi szar budapesten, disk full -al kiállna a szerver.

„nem fogja egy percre sem visszasírni azt az állapotot, ami 1990-ben volt ott.”

Egyre többen sírják vissza. Nem azért mert büdös kommunisták, hanem mert sokat kellett fizetni (nemcsak pénzben) hogy a csóró de viszonylag élhető fővárosunk, csillogó modern európai benzingőzös túlnépesedett stresszes ideges undorító ÉLHETETLEN nagyvárossá zülljön, amely mellesleg pont ugyanolyan csóró amilyen volt, csak a díszlet változott meg. Sokak szerint fejlődés hatalmas, szerintem pedig a vizihullát sminkelték 20 évig, gyakorlatilag csak látszati változások történtek, funkcionálisan sokkal szarabb minden. Ha valakinek, akkor a japán túristáknak biztos tetszik, de aki itt éli az életét, az elmorzsol egy könycseppet, amikor a 90-es évek budapestjére gondol. Demszky nem volt jó polgármester. Inkább úgy fogalmaznék: a sikerének titka, hogy nem akadt jobb.

öregbuksi 2010.10.02. 22:59:07

Majd akkor tudnánk, hogy milyen polgármester volt, ha lenne hasonlítási alapunk. Kivel mérjük össze, mi nem elékszünk a II. vháború elötti pm-re? A kommerek feltehetően pont ennyit értek mint ez az ember. Én mindíg félelmet láttam az arcán,mint kiderült, nem alaptalanul félt. Mert ugyan a söpredék, szervilis sajtó nem esett neki, mint elsőszámú felelősnek, ettől még ócsa, korupt, politikai briganti "volt". Nem POLGÁRMESTER, hanem egy nemzetellenes politikai csoport aktív tagja volt, akiben szikrája nem látszott a város iránti tiszteletnek. Későn bukott meg. Ebben neki volt a legkevesebb tevőleges része. Gondoljuk végig, kiket állítottak ellene az elmúlt 20 évben. Ha másban nem, ebben is benne van a politkai "elit" abszolút kompromisszum képtelensége és az életrevalóság teljes hiánya. Utálom a következőt mondani, de őt és a többi kutyaütött érdemeltük.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.02. 23:15:40

Az Országgyűlés médiát ellenőrző albizottságának ülése elmaradt, mivel nagykoalíciós obstrukcióval szabotálták a jobbikos elnök által kezdeményezett vizsgálatot. Egyedül az LMP képviselője jelezte előre távolmaradását más elfoglaltságára hivatkozva, a többi párt albizottsági tagja azóta sem igazolta mulasztását. Így következmények nélkül marad az ORTT elmúlt négy hónapról készített kimutatása a pártok médiabeli megjelenésének durva aránytalanságairól.

A Kulturális és sajtóbizottság hatáskörébe tartozó törvények végrehajtását, társadalmi és gazdasági hatását figyelemmel kísérő albizottság a médiatörvény 4. § (1) és (2) bekezdését jelentősen sértő, kiegyensúlyozatlan és bizonyos pártérdekeket szolgáló műsorszolgáltatást kellett volna vizsgálnia. Az ORTT május 17-étől (az új Országgyűlés első munkanapjától) szeptember 19-éig terjedő időszaki kimutatásából különösen a kormánypárti/ellenzéki aránytalanság számottevő: az 53%-os választási eredményt elérő Fidesz-KDNP beszédideje az m1 esti híradójában 77% (szeptember második hetében, vagyis az önkormányzati kampány hevében ez 93,4% volt, miközben a Jobbik és az LMP 0%-nyit szerepelt), a Duna Tv esti híradójában 75%, az MR1 Déli Krónikában 81%, az ellenzék rovására. A kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét a médiatörvény a kereskedelmi tévékre és rádiókra is előírja, de azok se különbek. A Jobbik kirekesztése még szembetűnőbb, de várhatóan ez is szankció nélkül marad: az elmúlt négy hónapban a 17%-os párt beszédideje az m1-en 3,3% (a kevesebb mint feleakkora támogatottságú LMP beszédideje: 4,5%), a Duna TV-ben közel 6% (LMP: 5%), a Rádióban 1,4% (LMP: 6,7%), a TV2-ben 2,4% (LMP: 5,1%), az RTL Klubon 1,7% (LMP: 4,8%).

Neo07 2010.10.02. 23:25:39

Demszki nem volt jó polgármester. Meg is lehet nézni ezt a várost, büdös, koszos, élhetetlen, csökkenő zöldfelületekkel, és még hosszan sorolhatnám. Az utolsó dobása, a 4-es metró pedig mindentől szívja el a pénzt, a közösségi közlekedés színvonala pedig a béka segge alatt van. Más városok sokkal szebbek. Megmondom: én húsz évvel azelőtt azt mertem remélni, hogy két évtized múlva Bécs színvonalán leszünk. Hát nem így alakult...

2010.10.02. 23:29:13

@Kell a kontroll, az ellenőrzés, szavazz az LMP-re!: "A Jobbik kirekesztése még szembetűnőbb"

Ebből is látszik, kitől fosnak a legjobban, illetve melyik párt tudná felkavarni ezt a posványos állóvizet.

HgGina 2010.10.02. 23:32:38

Demszky jó főpolgármester volt?
Életed legnagyobb f***ságát írtad le ezzel.

Táskás Tóni 2010.10.02. 23:47:31

@HgGina: Demszki nem volt jó főpolgármester ,mert hagyta ,hogy a fidesz megépítse azt a gusztustalan és izléstelen nemzeti szinházat. De most jön a vállalhatatlan Tarlós gondolom építtet még sok ilyen szépet. Amúgy Demszky jó főpolgármester volt.

VDJ 2010.10.02. 23:55:58

Kedves E-one!

Te tényleg nem látod, mi folyik a városban?? Jó lenne körülnézni! Demszky jó volt? Hol élsz te? Budapestnek már régóta Bécs felé kellene közelíteni, de nem zárkóztunk fel.
Hajrá Tarlós!! Még így kampánycsend előtt 4 perccel...

VDJ 2010.10.02. 23:57:24

@Táskás Tóni:
Nemzeti Színházról ilyet mondani... Az egy szép és modern intézmény.

Hurri Kán 2010.10.03. 00:02:37

Fel kéne fogni, hogy vége. Ennyi volt. Tényleg olyan nehéz?

Táskás Tóni 2010.10.03. 00:05:10

@VDJ: Ha ezt komolyan gondolod ,akkor már értem azt is , hogy miért sunáznád Tarlóst

Lefty Rosenthal 2010.10.03. 00:22:15

uristen. Javaslom a cikkironak h huzza ki a fejet a seggebol. Leszallok, Ferihegy, utana gyorsforgalmi, rohado epuletek, fos ut, utana Ulloi ut, Fradi palya, csorog a rozsdas le a falakon, utana Nagykorut, Petofi hid, rosszabbnal rosszabban kinezo vegyesbolt, abc, osszefosott kapualljak, osszefirkalt falak... welcome to Budapest. A gyomrom gorcsben ha oda kell mennem, olyan szomorusag es duh fog el.

Mashol ezert az amokfutasert borton jarna, te meg itt siratod? aztakurva...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.03. 13:01:40

Demszky nem volt jó polgármester, mégis 94-98-02-06-ban újraválasztották.

Miért? Mert a másik oldal csak nála rosszabb jelöltekkel tudott kirukkolni.

Éhesló 2010.10.03. 14:28:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: persze. A "jó király" felmentése két felvonásban, amikor is kiderül, hogy vele csak megtörténtek a dolgok és ő személyesen semmiért nem felelős.... :(
A 20 év eléggé hosszú és az ezért fő felelősséget viselő(k)mentegetése, felelősségük eljelentéktelenítése annak a 20 éve folyó mutyinak a része, aminek "eredményeivel" szembesülhetünk ma, holnap és holnap után is.
A cikk is utal erre pár helyen, de a lényeget homályban hagyja.
Ezért mellébeszélés az egész.

Neo07 2010.10.04. 01:32:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Pont azért állították le. Józan emberek akkor is láthatták, hogy ez csak egy pénztemető, semmi más. Nem fogja javítani a város közlekedését, rengeteg szakmai érv szól ellene, nézz utána.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.04. 01:34:36

@Neo07: Ezzel az érvvel még egyet is lehetne érteni, ha nem dacból állították volna le, és lett volna alternatíva.

Én sem vagyok vele kibékülve, de még mindig jobb, mint a semmi.
süti beállítások módosítása