/>

Ultrabal

E-one 2010.10.18. 14:35

Nem akarok kommunistázni, de ilyen szélsőbalos beszéd a Parlamentben utoljára Kádár szájából hangozhatott el, mint amit most Orbán levágott. Nehéz tartalmilag minősíteni a miniszterelnöki beszédet, de valahol a sírnivaló és a botrányos szavak környékén találhatók a legszemléletesebb jelzők, ami pedig a stílust illeti, hát az minden várakozást alulmúlt, pedig itt aztán elhihető, sok nagy reményt nem lehetett táplálni előre.

Itt ez a két hihetetlen gondolat. Az egyik a nyugdíjpénztárak kérdése. Ne is csak azt számoljuk, ezzel mennyivel többet vesznek ki a zsebünkből. Igen, igaza van Orbánnak, a magánnyugdíjpénztári tagságban is van egy adag kockázat. De ki, ugyan kicsoda fogja garantálni nekünk, hogy ha a nyugdíjbefizetéseinket odaadjuk az államnak, akkor ahhoz nem fognak hozzányúlni? Ugyan ki merné ebben az országban az összes, öregkorára félretett pénzét odaadni Orbán Viktornak, hogy majd ő vigyázzon rá, és őrizze meg? Úgy természetesen, hogy ha majd új miniszterelnök lesz, akkor majd ő fog vigyázni ugyanarra a pénzre. Majd nem nyúlnak hozzá. Aha, nagyon hihető. Másrészt oké, hogy senkit nem lehet rákényszeríteni a magánnyugdíjpénztárra, de akkor miért akarnak akárkit is kikényszeríteni belőle?

Aztán ott a lerágott csont, a fizessenek a gazdagok. A multik. Akikről majd szintén elhisszük, hogy nem fogják átterhelni majdnem az egész válságadót ránk. Ja. Biztos.

No és persze a stílus az egész mögött. Hogy a mi pénzünkkel csak ne tőzsdézzenek. (de, csak csinálják, attól lesz több) És ez volt talán a legszomorúbb, mert ezt a hozzáállást egységesen elfogadta az ellenzék is. Ultrabal, de annyira ultra, hogy az már szégyen.

És most ezt kapjuk. Mert ezt el lehet adni.

Egy azonban biztos. Hogy ha így maradunk, akkor az egész rendszerváltásnak nem volt sokkal több értelme, mint hogy szebb lett a címer.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr422381032

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ultrabal 2010.10.20. 23:41:22

Nem akarok kommunistázni, de ilyen szélsőbalos beszéd a Parlamentben utoljára Kádár szájából hangozhatott el, mint amit most Orbán levágott.

Trackback: Orbán teszi mássá a politikát 2. 2010.10.18. 17:32:18

A minapi, második gazdasági akciótervről szóló Orbán bejelentések után újra beindult a spekuláció és a fanyalgás a médiában és a blogokban, és persze támadásba lendült az MSZP mindkét szárnya is Gyurcsánnyal és Mesterházyval az élen.Egyesek már megint ...

Trackback: A jövő magánnyugdíj-pénztárak nélkül 2010.10.18. 17:21:54

2050-ben járunk. Vendégünk egy Nyugdíjas.   KR: Üdvözlöm stúdiónkban. Kissé zaklatottnak tűnik. És izzad is. Minden rendben? Nyugdíjas: Igen, köszönöm, minden oké. Csak futottam, azért melegedtem ki. KR: Igazán nem kellett volna rohannia. ...

Trackback: John Venn a kormányprogramról 2010.10.18. 17:21:17

Stúdiónk vendége John Venn, a híres brit filozófus, akinek a Venn-diagram kidolgozását köszönhetjük.   KR: Venn úr, a magyar miniszterelnök, Orbán Viktor mai parlamenti felszólalásában azt mondta, hogy kormányának nem kell egyeztetnie a kormán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivanhoe 2010.10.18. 15:29:38

"ugyan kicsoda fogja garantálni nekünk, hogy ha a nyugdíjbefizetéseinket odaadjuk az államnak, akkor ahhoz nem fognak hozzányúlni?"-hozzányúlnak, ugyanis abból fizetik a mostani nyugdíjakat, és még így is durván deficites az állami rendszer.

"Másrészt oké, hogy senkit nem lehet rákényszeríteni a magánnyugdíjpénztárra"-ha jól tudom 35 év alattiaknak kötelező.

Engem inkább az érdekelne, hogy hogyan és miből akarják visszafizetni ezt a pénzt, majd mindenkinek adnak egy fedezetlen csekket azzal, hogy ne váltsd be? A másik, hogy az első magánnyugdíj pénztári tagok 2013-ban mennek nyugdíjba, őket hogy fogja kárpótolni az állam a kieső befizetéseik után?

megmondomdom 2010.10.18. 16:19:46

Nekem azzal van nagy problémám, hogy a kormány úgy intézkedik, ahogy a kádereinek az jó. Semmi következetesség nincs a lépéseikben. Nézzük a CIG-Pannóniát (Járai), a CBA-t (Lázár-klán). Kineveznek "jól kefélő" általános iskolai tanárokat komoly régiós hivatalokra (Zay-eset), asszisztenskéket minisztériumi főosztály-vezetőnek. De ezrével ültetik be sokszor képzetlen, gyakorlat nélküli csinovnyikjaikat a különböző pozíciókra. Hozzá kell tennem, én rühellem a libkomcsikat, a kormány sok intézkedésével -egyelőre- egyetértek. Viszont egyre inkább azt látom, hogy a mamelukjaik és bábjaik képtelenek lesznek "alkotó" tevékenységre a pozícióikban.
A kormánynak igaza van, hogy ráfigyel a multikra, az extraprofitot -nyugati nyereség többszöröse- termelő cégekre. Azonban ezeket a "megtorlásokat" nem feltétlenül így kellett volna megoldania.
Szánalmasnak tartom azt is, hogy a legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánc a CBA kimarad az adózásból, mert Lázárék érdekeltségében van, nem adózik a CIG, mert Járaihoz tartozik.
Ez az egész következetlenség nem mást mutat, hogy a "nemzeti vagyon és bevétel" átcsoportosítására utazik a FIDESZ. Megpróbálja kinyomni a nemzetközi cégeket, miközben a saját csinovnyikjainak -vagy részvényeseinek" nyomja át a pénzt. Ez nem biztos, hogy feltétlenül jó megoldás. Ha a nyugati tőke szépen kivonul innen, akkor ez az ország a "kőkorszakba" kerül vissza.
Szerencsére Orbán bejelentette a MÁV és a Volán összevonását, az állami szféra kiadásainak 5%.os csökkentését. De el kell telni egy kis időnek, amíg kiderül, hogy mit csináltak. Csak remélni tudom, hogy nem Zay-ok, nem asszisztenskék fogják a szakmai munkát irányítani.
Az ötletek nem feltétlenül rosszak, azonban a jövő zenéje, hogy mi sül ki belőle. Én sajnos egyre pesszimistább vagyok.
Egyébként nem sokára jön egy-két olyan új állami üzlet, ami a magyar milliárdosok zsebét fogja jól megtömni.
Az egyik, az alternatív energia felhasznosítása, a másik pedig a termőföldek felvásárlása. Csányi, Demján és Széles -valamint "sorstársaik" és a FIDESZ-rokonság- 100 és 1000 milliárdokat fog ezeken az üzleteken keresni.
Az egész olyan, mint a amikor a nagy-magyarországos pólós balatoni büfés 1000 forintért adja a sajtos lángost, 1.500-ért a döghúsból készült brassóit, s közben köpköd, hogy a multi üzletláncnál 250 a sajtburger. Azt kell eldönteni, hogy nekünk kell-e ez? Nekünk jó, ha a balatoni büfés feketén 3000 forintért alkalmaz egy diákot, romániai magyart?

bass.gitár 2010.10.18. 16:31:23

Schimdt Palkót odaadnánk valamelyik keleti országnak. Jelentkezőket kérünk.
Inkább fizet a magyar lakosság, csak vigyék!

Fideszman 2010.10.18. 16:37:41

a szocalisták tönkretették a zországot az elmúlt 8 évben, kedves képviselőtársaim, hogy mered számonkérni, hogy ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK ÚR mit és hogyan mond? Te tetted tönkre az országot az elmúlt 8 évben, és ha nem támogatod a kormányt az akcióprogramjában, akkor a multikat támogatod és nem a zembereket.

Várúr 2010.10.18. 16:37:43

@megmondomdom:
dr. Zay "asszisztenske" háromdiplomás, többek közt környezetvédelmi szakjogász. Gulyásdemokratának: szélsőbalos kádári szöveget életében nem hallott, felvételről sem, ha ekként értelmezi Orbán dumáját. Mégis mit várt? Ballib hazudozást (nem kell az IMF-kölcsön, stb.) vagy zsebnyilas jobbik-fecsegést? Sejt valamit az ország több, mint tízezer milliárdos adósságáról? Nem ő és a hasonlók sírták tele a világot, hogy jujj bankadó, majd jól kibújnak alóla? (Nem bújnak ki, mert nem képesek rá - írja épp ma az index).

Lámpavas 2010.10.18. 16:38:59

Nem figyelsz kiscsákó. Senkit nem kényszerítenek semmire, nem úgy, mint a magánnyugdíj-pénztárak megalapításakor! Annál durvább már csak az 50-es évek tsz-esítése volt, mert ott a vesédet is leverték Horn Gyusziék!
Jelen esetben éppen a szabad választást adják meg. Ha tetszik a pénztár eddigi működése és teljesítménye, akkor ott maradsz. Ha nem, akkor szépen elhozod tőlük a pénzedet, és odaadod az állambácsinak.
Mindenki maga dönt. Úgy is mondhatnám, hogy a piac dönt. Ja, hogy egy lófasz volt, amit eddig a pénztárak produkáltak, és a tagok ott fogják hagyni őket? Tetszettek volna jobban dolgozni!

Lámpavas 2010.10.18. 16:42:15

Be vagytok szarva, mert a Fidesz rendbe fogja rakni az országot, leszámol az eddigi ügyeskedőkkel, és ti 30 évre kiszorultok mindenféle hatalom közeléből! :) :) :)

bass.gitár 2010.10.18. 16:45:47

A Fideszek eddig nem sokat tettek a nyugdíjasokért. 1998-2002 között sem. A mostani programjukban sem találok semmi olyat, ami ne lenne amúgy is a kormány feladata. Ha valaki többet talál a programjukban írja le!

Fideszman 2010.10.18. 16:47:12

@Lámpavas: Erről van szó kedves képviselőtársam. Ezek a tolvaj hazug zemberellenes maszoposok tönkretették az országot az elmúlt 8 évben de most végre eljött a mi időnk. Mi az zországért és a zemberekért vagyunk. ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK ÚR soha nem hazudott, ahogy a többi fidesz képviselő sem, ha valakit rajtakaptak, arról mindig kiderült, hogy lefizetett maszop bérenc volt, akinek az volt a dolga, hogy árnyékot vessen a fidesz becsületére. Most végre nem a kisemberek fognak fizetni, hanem a gonosz multik akik eddig a zemeszpével karöltve kirabolták az országot az elmúlt 8 évben.

bass.gitár 2010.10.18. 16:47:23

@Lámpavas:
Jobb lenne, ha te néznél a gatyóba! Ha büdöset érzel magad körül, azt nem az itteni olvasók kiscsákó!)))

bass.gitár 2010.10.18. 16:51:43

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Oké, az igazságmondás mintaképe. Tőlem annak is mondhatod.
Akkor miért bukott akkorát 2002-ben és 2006-ban? Előrelátásból, hogy 2010-ben ekkora előnye legyen. Okos,tapasztalt gyerekkel van dolguk a szociknak.
A Kádár-féle szövegen miért kell csodálkozni. Kiszfiú volt a szentem. Abból sem felejtett semmit.
Komolyabb hozzászólásokat kérek!

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.10.18. 16:51:55

Az a szomorú ebben, hogy igen, az Orbán beszéd és ez az egész vonal valóban vitatható, lehet benne az állami túlkapások sorozatát látni, de konkrétan a magánnyugdíjpénztárakért és a PPP projektekért nekem sem fáj nagyon a szívem, pedig eléggé liberális embernek tartom magam.

Sajnos abban igaza van OV-nek, hogy korábban az állam közérdeknek álcázott magánérdekek agendáját követte. Nehéz lenne jót mondani a PPP konstrukciókról, nem volt ez más, mint az állami eladósodás rejtett és drága formája.

Lasombra 2010.10.18. 16:52:08

@Lámpavas: ha adsz nekem egy ezrest, hogy vigyem le a krimóba kifizetni az esti sörödet, és én meg úgy döntök, hogy baszok odaadni a kocsmárosnak, elteszem magam, akkor vajon én loptam-e tőled?
ha létezett egy legitim szerződés közted és a kocsma között, hogy így fizetsz, én meg fenti módon beletenyereltem, akkor vajon jó fej vagyok-e?
este vajon lesz-e söröd?
ha emiatt az eltérítés miatt tönkrement a kocsma, hozzám jársz majd inni?
és ha én szart se adok neked?
vagy a te pénzedből elsörözgetek másokkal?

megannyi kérdés, és a történet valóban hemzseg az állampolgárok választási lehetőségeitől.

semmilyen döntés nincs itt. nem te hoztad el a pénzed, elhozták mások egy tollvonással.

mi olyan bonyolult ezen?

Terézágyú 2010.10.18. 16:52:53

@Várúr:

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lámpavas 2010.10.18. 16:52:58

:) Ugassatok kutyák, az a dolgotok! :)

gergo1000 2010.10.18. 16:55:11

Egy kicsit vagdalkozásnak tünik ez a poszt. Az nagyon tetszik, mikor a multik megadóztatásával kapcsolatban az az ellenérv, hogy azt úgyis a fogyasztókra fogják terhelni.
1. Ha valóban átterhelik, akkor is legalább arra terhelik, aki fogyaszt.
2. Teljes mértékben úgyse tudja átterhelni. Ha már csak 10% az ő szebéből megy, akkor máris jobb, mintha mindet az állampolgárokon hajtanák be.
Úgyhogy ennél kicsit jobb érv kellene ez ellen.

kisa 2010.10.18. 16:55:49

@Lámpavas: Nagyjából ezt mondta az MDP 1947 táján minden más pártnak. 'Oszt nem 40 év lett belőle?!!!!

Lámpavas 2010.10.18. 16:56:58

@Lasombra: nem a 14 hónapról van szó, hanem a teljes megtakarításról. Arról dönthetsz majd, hogy elviszed.
És már szó van róla, hogy készül az egyéni nyilvántartás az állami rendszerben (ami nem túl bonyolult, mert mindent adószám alapján fizetsz), tehát ott is létrejöhet a saját számla, csak nem szélhámos magánbankok veszik le a sápot a pénzedről (5% akkor is, ha közben -20%-os "hozamot" produkálnak!!!), hanem az állam használja.

tolsztoj 2010.10.18. 16:57:06

Előbb halgass meg okosabb embereket, mint te vagy, aztán nyívákolj itten blődliket apuskám - ajánlom neked - ha egyáltalán lelkileg képes vagy rá a Korrektúrát az ECHO TV-n (ha tudod mi az elkötelezett szoclibként) ahol Bogár László megmagyarázza neked mire jók a magánnyugdíjpénztárak - én megmondom magamtól is - egy nagy sz@rnak....
És miért kell nekünk többieknek havonta 30 milliárdot befizetni mások nyugdíjára?Akkor mitől MAGÁN ez a magánpénztár?
Ezt a 3 milliárdot az idióta EU nem akarja elszámoltatni - akkor miről beszálünk itt.
Nagy faszfej vagy te nagyon....vagy egyszerűen szoclib....

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.10.18. 16:58:41

És persze követheti (sajnos) a Fidesz kormány is magánérdekek agendáját közérdeknek álcázva, ami nagyon szomorú és elítélendő lenne, de ettől még az elmúlt időszakra vonatkozó kritikai rész igaz.

Briff 2010.10.18. 17:04:30

Hány százalék volt a nyugdíjpénztárak hozama az elmúlt 10 évben? Hány százalék volt a magyar állampapírok hozama?
Úgy odaadtuk a nyugdíjunk 5%-át a magánpénztáraknak, hogy még azt a hozamot sem tudták hozni, mint ha csak magyar állampapírt vesznek belőle. Cserében meg az egekbe nőtt az államadósság, és még annak a kamatterheit is fizetjük.

Lasombra 2010.10.18. 17:05:14

@Lámpavas: oké a teljes megtakarításnál dönthetsz. sorry, félreértettelek.

amúgy meg: úgy legyen. de egyelőre még sok a feltételes mód.

és ne feledjük, hogy ezt a 14 hónapot majd illene behozni valamiből. mondjuk úgy kamatostul. vajon itt settenkedik valami konjunktúra a kert mögött, csak mi nem vettük még észre? vagy újabb merész (vakmerő) húzást látunk a kormánytól?
ideig-óráig betömött egy lyukat, de az a dugó később kelleni fog máshova.

bass.gitár 2010.10.18. 17:05:44

@tolsztoj:

Megkérnéd a fideszeseket, hogy a táppénz összegét emeljék a régi szintre. Ha már ennek a csúnya szoclib kormánynak a dolgait törlik el, ezt is ideje lenne eltörölni. Vagy csökkentség a befizetések mértékét!
De erről mély a hallgatás.
Intézkedj!

Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.18. 17:05:55

Kíváncsi vagyok, 30 év múlva ki lesz az, akiben majd az akkoriak csalódnak ekkorát :)

Briff 2010.10.18. 17:07:56

@Lasombra:
A 0% kamat meglesz az állami pillérben is, ne aggódj.

Fideszman 2010.10.18. 17:08:03

@bass.gitár: Orbán nem bukott el 2002-ben és 2006-ban a maszop szétcsalta azt a két választás, egész pontosan a hazugságok akkor még nem derültek ki, és ígérhettek bármit, amit persze nem teljesítettek, csak hazudtak reggel délben este, ne felejtsük el, a szocialista párt tönkretette az országot az elmúlt 8 évben. Nehogy ezt elfelejtsd. Én itt leszek és emlékeztetlek rá.

okostojgli (törölt) 2010.10.18. 17:09:16

Orbán, ha akkor élt volna, padláslesöprő pribék lett volna.

Coki a nyugdíjamtól, köcsög felcsúti parasztlegény.

Ma reggel a szokásos pékárumat 22 helyett 24 Forintért vettem meg egy multinál. Ennyit a válságadóról.

EMU 2010.10.18. 17:10:17

@Lámpavas: Az a baj, hogy te is egy magyar politikai párt faliújsága vagy, nem több, csak okoskodsz. Ugyanis azok a "szélhámos magánbankoknak" jelenleg is kötelező a portfolió nagy részt magyar állampapírban tartani. Úgyhogy zagyválhatsz, de azon kívül, hogy orbán seggét szögletrúgás közben is képes lennél fényesre nyalni, a te magyar államod jelen pillanatban elveszi az állampolgárai megtakarítását. Arról nem is beszélve, hogy eddig csak a magánnyugdíjpénztárak vezettek naprakész személyes szlát, az állam nem tud elszámolni az eddigi befizetésekkel. Úgyhogy csókold meg a te nagyszerű államodat, és kend a hajadra. Ilyen hülyeséget, hogy az állam kezelje a pénzemet, és én ennek még örüljek is.

okostojgli (törölt) 2010.10.18. 17:11:09

@Lámpavas: lófaszt a seggedbe, 30 évre, kis buzi.

Fideszman 2010.10.18. 17:11:39

@okostojgli: jó lenne, ha nem felejtenéd, el hogy te meg a fajtársaid ezek a kutyák akik most ugatnak, ti tettétek tönkre az országot az elmúlt 8 évben. Erre 2 forinton óbégatsz? Az nem volt baj amikor a maszop 1000 milliárdokat mentett ki az országból külföldi offshore bankszámlákra? nézned kéne az ECHO TV-t, ott látnád, hogy tették tönkre az országot az elmúlt 8 évben.

ulpiustamas 2010.10.18. 17:13:20

@megmondomdom: a CBA magyar tulajdonú, Jarai cege szinten...a külföldi erdekeltsegü cegek daridoznak itt a "kifizethetetlen" nagysagrendu, 3 esztendön at tarto adok miatt...na ez szanalmas...se az otp, se a mol, nem csinalt ekkora hisztit...menjen el az erste, meg a raiffeisen, a piaci ürt betölti az otp...de nem fog, mert a jo zsiros magyar piac azert nem olyan rosz am...Gulyas ur,nem tunt fel, hogy mar nincs fajtiszta jobb es bal? azert ennel balosabb es jobbosabb dolgok is elhangoznak europaban, ellentetes oldalakrol...jarjon utanna...

Lasombra 2010.10.18. 17:13:25

@Briff: tréfán kívül már az is valami. ha de ha 0%-kal számolunk, akkor is csak vissza kell adni egy feltorlódott tartozást a folyó kifizetésekkel EGYÜTT.

azaz tologatunk egy kifizetést, avagy a lakosság hitelezett a kormánynak (a megkérdezése v beleegyezése nélkül). mire is emlékeztet ez engem? várjunk csak... megvan: az adó! az lesz még ilyen.
de az nem lehet, hisz a Fidesz adót csökkent. radikálisan.
valahol hibás a gondolkodásom.
mert ez nálam az egyet előre, kettőt hátra kategória.
vagy mondhatnám akár egyet előre, nyolcat hátra:
michaelknight.blog.hu/2010/10/14/plusz_egy_minusz_nyolc
(nem én írtam, a szerzőt sem ismerem, csak lusta vagyok leírni, amit mások már megtettek.)

v-olga 2010.10.18. 17:13:44

Ki tudja, hogy mennyi pénze van az állami nyugdíjban? Mennyit fogtok kapni ha nyugdíjba mentek? Mivel terveztek? A magánban legalább tudhatjátok. Most elveszik azt a pénzt,amit magamnak teszek félre (az az én magánügyem, hogy meg vagyok-e elégedve, de ne a zsebcézár döntse el) és nem tudom, mit kapok helyette. És kiváncsi lennék hogy a sok visszhang, aki ismétli a főpapagáj retorikai fordulatait a gyenge nyugdíjpénztárról, tudja-e, hogy mennyi pénze van a kasszában. Főleg, hogy milyen volt a hozam.

Nagystílű maffiózók lopják a pénzemet és még fel sem jelenthetem mert a bírót is ők adták

EMU 2010.10.18. 17:13:54

@lázár jános a fidesz segglyuka: Igazad van, a fidesz 14. havi nyugdíja meg közszférás fizetése az nyilvánvalóan reális és kőbevésett dolog volt, az nem lehetett nyilvánvaló hazugság, rogán már tűkön ült, hogy az alakuló ülés másnapján képviselői indítvánnyal soron kívül meg egyeztetés nélkül bevezethesse a fidesz, úgy van. És többi blődli szintúgy. Kurva nagy szerencséje van a fidesznek, hogy nem nyertek választást, részükről őszödi beszéd mondjuk nyilván nem lett volna, mert orbán még a tagság előtt sem bír őszinte lenni, de arra jó, hogy így alakult, hogy fidesz pribékjei minél képmutatóbbak lehessenek, igény van rá.

okostojgli (törölt) 2010.10.18. 17:14:07

@lázár jános a fidesz segglyuka:
A 13. havira gondolsz, mint amivel tönkre tették? Ugyan kérd meg nagyanyád, hogy fizesse szépen vissza.

Briff 2010.10.18. 17:14:31

@EMU:
"jelenleg is kötelező a portfolió nagy részt magyar állampapírban"
Ami aztán államadósságként jelenik meg a statisztikában, növelve a hitelhez jutás költségét. Ezért sok értelme van tartani őket.

Lámpavas 2010.10.18. 17:15:04

@Lasombra: Speciel ha ez kell ahhoz, hogy elinduljunk a pénzügyi függetlenség felé (hosszú az út) és ne legyünk egy zsarolható ország, akkor én személy szerint beáldoznám ezt a 14 hónapot, amiből 30 év múlva látnék valamit.
Különben pedig az SZJA csökkentés többszörösen kompenzál mindenféle kiesést, legalábbis nálam.
Én ugyanis a szoclib rezsimben egy bérből és fizetésből élő alkalmazott burzsuj voltam, aki a legmagasabb adókulcs mellé még 4% különadót fizetett!!!

EMU 2010.10.18. 17:16:35

Orbántól azt várom, mikortól kell a békekölcsönt jegyeznünk.

Dubito 2010.10.18. 17:17:34

12 évig gyűjtögettem a magánnyugdíjpénztárban a kemény munkával megkeresett pénzecskét. Örültem, hogy gyarapodik, búsultam, amikor megfogyatkozott a válsággal, de mégis az enyémnek éreztem, szívemhez nőtt.

Már kezdtem elhinni, hogy Magyarországon is érdemes gondoskodni a jövőmről, a befizetéseim nem csak egy feneketlen, korlátlan étvágyú állami torokba ömlenek. És hogy nem leszek majd kiszolgáltatva jött-ment politikusok kényekedvének, amikor kiesik a kezemből a kalapács.

Hát nagy barom voltam, az hétszentség. Hiszen tudhattam volna, hogy Magyarországon a tücsök és hangya meséjében mindig a tücsök jár jól a lúzer hangya ellenében.

Gyűjteni öregkorunra - ugyanmmár... Nosza hegedüljünk, sej-haj dínomdánom!

Fideszman 2010.10.18. 17:19:48

@EMU: hazudtatok reggel délben este. Ártatlan emberek szemét kilövettétek békés tüntetéseken. Ez a lényeg, meghogy tönkretettétek az országot az elmúlt 8 évben. Családok mentek tönkre, munkahelyek ezrei szűntek meg, kilátástalan volt az élet sokaknak, de végre tavasszal eljött a forradalom és minden megváltozott, a sok korrupt vezető le lett cserélve az igazi MAGYARORSZÁG érdekeit képviselő szakemberekre. Tavasszal és ősszel megmutatták a zemberek, a többség, hogy melyik a helyes irány, kedves képviselőtársam. A zemberek kinyilvánították a zakaratukat, és ez a zakarat az hogy ti kedves képviselőtársam eltűnjetek legalább 30 évre. Végre jó kezekben az ország. Szíjjártó, Kósa, Én, Harrach Péter, Semjén Zsolt és persze ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK ÚR. Azt hiszem bekerülnek a történelem könvyekbe ezek a nevek.

Lasombra 2010.10.18. 17:21:47

@Lámpavas: tedd fel magadnak őszintén a kérdést. vajon tényleg ezen múlik a "pénzügyi függetlenség"? (bármit is jelentsen ez)
strukturális átalakítások, kiadáscsökkentés stb. ehhez jönne jól a kétharmad, nem a nyugdíjeltereléshez. de nem vagyok telhetetlen. maradjunk ennél:

vajon, ha te 14 hónapot hajlandó vagy beáldozni, akkor ez automatice azt jelenti, hogy mindenki hajlandó ugyanekkora áldozatra?
ne feledjük, ezek a srácok nemrég 300 forintért kérdeztek meg mindenkit egyenként. most meg... de nem folytatom, tudom, kétharmad. mi akartuk.

amúgy én is bérből és fizetésből élek, állami cégnél, esélyem sincs, se adót "optimalizálni", se minimálbérre okosban bejelentkezni, szóval fizetek én is nagyon szívesen, amennyit csak kell.
rajtam aztán ne múljon az a függetlenség dolog. :)

Muad\\\'Dib 2010.10.18. 17:22:24

@Dubito:
Gondolom, joggal érezhetem, hogy te az a típus vagy, aki a bankszektort érintő csődhelyzet kapcsán ütötte az asztalt, hogy a feneketlen, korlátlan étvágyú bankszektorból most már elég, és milyen szemétség, hogy az államok tömik a zsebét ennek a jószágnak. Esetleg nem? Akkor most tessék igen-igen csöndben maradni. Ugyanis a magánszektor semmivel nem nagyobb ámítás, mint az állami. Ha a magánnyugdíjpénztárad bedől, akkor azért elfogadnád azt a kis alamizsnát öregkorodra, hogy ne halj éhen, ugye? Vagy abban az esetben öngyilkos leszel? Mert, ha igen, kérdésem tekintsd tárgytalannak.

Várúr 2010.10.18. 17:22:47

@EMU:
Pribékjei az mszp/szdsz-nek voltak (gumilövedék, lovasroham, könnygáz,több száz törvénytelen letartóztatás, IN-KAL Security, március 15-én mesterlövészek a Nemzeti Múzeum körüli háztetőkön, éveken át körbekordonozott, géppisztolyos rendőrökkel őriztetett Kossuth tér, Draskovics hamisított bizonyítéka egy "terrorista robbantásról" bírósági döntés nélküli lehallgatások kábítószer csempészése a Hír tévés kocsijába, stb.)

Fideszman 2010.10.18. 17:22:54

@okostojgli: tönkretettétek az országot az elmúlt 8 évben, hazudtatok reggel délben este. Kilövettétek ártatlan békés emberek szemeit 2006-ban. Ennyit csináltatok, ebből lett elege a zembereknek. FORRADALOM.

kukahontas 2010.10.18. 17:22:57

@Lámpavas: keress orvost sürgősen.
Most még meggyógyulhatsz közpénzen

EMU 2010.10.18. 17:23:10

@Briff: Ne velem perelj, én ezt az előírást hülyeségnek tartom, soha meg nem bíznék semmiféle magyar államban, sem semmilyen magyar hatóságban, központosított szervben, előbb tartanám a pénzem haribo cukorkában. De mostantól kötelező. Szép. Hogy ez nem zavarja a sok veszett antikommert, az is érdekes, mert ilyet utoljára csak a bolsevikok húztak, ahogy látjuk orbánéknak tetszett ott vidéken. Amúgy azt kellene már boncolgatnia a sok hithű orbánistának, hogy ki is volt akkor hatalmon, amikor a magánnyugdíjpénztárak indultak?

stratez 2010.10.18. 17:23:11

Ez meg itt az ultrahülyeség. Mert lehet itt hablatyolni, Orbánt kommunistázni, csak a tényekkel vitatkozni nem. Nevezetesen, hogy bekényszerítettek több millió embert a magánpénztárakba. Ahol a hasznot lefölözik a külföldi tulajok, az állam, az az adófizető, még az is akinek köze nincs a magánpénztárhoz, tömi a zsebét a pénztárnokoknak. Fedezi azt a működési költséget, ami háromszorosa az állami rendszernek.

Lasombra 2010.10.18. 17:23:55

@lázár jános a fidesz segglyuka: hehe. jól nyomod. :)
de ne felejtsd ki a vívmányok közül: újra Bp a nemzet fővárosa!!!

Korpás Gyula (törölt) · http://gyulak.blog.hu/ 2010.10.18. 17:24:20

"Egy azonban biztos. Hogy ha így maradunk, akkor az egész rendszerváltásnak nem volt sokkal több értelme, mint hogy szebb lett a címer."

Hát az 1988as életszínvonal és kilátások már SCI-FInek tűnnek a mai realitásban.

:D

EMU 2010.10.18. 17:24:54

@Várúr: Nekik is, úgy van, ezért kell minden tetves magyarországi pártot gyűlölni, mert egy kutya kölyke mind. És ezért nem kell olyan tökkelütött baromnak lenni, hogy bármelyik mellett is lándzsát törjön az ember. Már amennyiben esze van, de ez részedről indifferens.

AnnaKarenina 2010.10.18. 17:25:14

@Lámpavas: A Fidesz m,ár meglehetősen gyakorlott a nyugdíjügyekben, a nyugdíjunkat elsősorban ellenünk fogja megvédeni. Figyelmedbe ajánlom:
"A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik. Így például a járulékfizetők pénzéből konszolidálták a Postabankot."
www.kozszolga.hu/hirek/eg%C3%A9szs%C3%A9g%C3%BCgy-utolbbi-h%C3%BAsz-%C3%A9ve

Kósza 2010.10.18. 17:26:09

Ez a kormány is a javamat akarja,... és én ennek sem akarom odaadni! Népszavazási kezdeményezést azonnal a magánnyugdíj pénztárak mellett! Ez több, mint a vizitdíj volt korábban, akkor ezért is érdemes mozdulni!

stratez 2010.10.18. 17:26:49

Arról már nem is beszélve, hogy már a szoci kormányok is érezték, hogy a rendszer úgy szar, ahogy van, nem véletlenül kezdték engedélyezni bizonyos korosztályoknak, hogy visszatérjenek az állami nyugdíjrendszerbe.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.10.18. 17:27:20

@v-olga: "Ki tudja, hogy mennyi pénze van az állami nyugdíjban? Mennyit fogtok kapni ha nyugdíjba mentek? Mivel terveztek? A magánban legalább tudhatjátok. Most elveszik azt a pénzt,amit magamnak teszek félre (az az én magánügyem, hogy meg vagyok-e elégedve, de ne a zsebcézár döntse el) és nem tudom, mit kapok helyette. "

Legalább az Index címlapjának főcíméig jussál már el, könyörgöm (kiemelés tőlem): "A magánnyugdíjpénztárakat NEM ÁLLAMOSÍTJÁK, de ott lehet hagyni őket."

EMU 2010.10.18. 17:27:53

Azért a büszke magyar megint villant, ha valakinek nem tetszik, hogy orbán ráteszi a kezét a megtakarításaira, az azonnal komcsi szemkilővő hazaáruló, aki tönkretette az országot. Menthetetlen vidéke ez a földnek, ilyen ostoba állománnyal nem fog itt történni soha semmi. Amíg a határok nyitva, addig kell résen lenni.

thinker_ 2010.10.18. 17:28:20

nem volt hely ennek a posztnak a szánalmas.hu-n?

satobrion 2010.10.18. 17:28:35

@Lámpavas: Te tényleg ennyire korlátolt vagy, vagy csak nem tudod miről beszélsz?

Devil 2010.10.18. 17:29:27

Ismeritek az URH-t? Azt a szamukat amiben ilyenek vannak:

"De jó, hogy beteg lettél
Meggyógyít a Nagy Testvér!"

"Valaki zavarja a távoli adókat
Valaki kattan a telefonban
Valaki megfoszt a rossz hírektôl
Valaki néz a TV-bôl"

"Az állatkert elszabadult
Nézed az utcát és néznek téged
Éhezô tekintetek
Ezer gazdátlan ember lézeng"

"Sietsz? - Leszállhatsz a vonatról!
Szédülsz? - Leszedünk a repülôrôl!
Ha üvöltesz, kidobunk a mentôautóból"
(...)

Hat, hajra Viktor, hajra Magyar Nepkoztarsasag - mi egyszer ezt mar ateltuk, nem lesz annyira uj mint a jobbos kommenteloknek akiknek vastapssal kiserik a szocializmus felepiteset - bar ha joban meggondolom a fasizmus is egyfajta szocializmus csak kicsit mas a bunbak benne.

tolsztoj 2010.10.18. 17:30:02

@bass.gitár:

Oliver Stone segít

– Mi az az erkölcsi kockázat?
– Az erkölcsi kockázat, asszonyom? Az, amikor használják a pénzét, és nem vállalnak érte felelősséget…
Oliver Stone sietett megint a segítségünkre. Mint már annyiszor. Hogy kicsit jobban megértsük a bennünket körülvevő világot.

Oliver Stone sietett a segítségünkre, hogy megértsük, kik és miért ordítanak most a válságadók és a magánnyugdíjpénztárak miatt.

A Magyar Szocialista Pártot, a Népszava szerkesztőségét meg a többi nyomorultat erővel vinném el a moziba, és addig nézetném velük a Tőzsdecápák második részét, ameddig meg nem tanulják kívülről. Mindenki mást pedig megkérek most szépen, menjen el, és nézze meg. Nézzék meg, mit mond Michael Douglas az őt hallgató egyetemistáknak. „Ti vagytok a nincs generáció. Nincs munka, nincs tőke, nincs hitel…” Ezt mondja.
S még azt is, hogy minden baj forrása a spekuláció. Mert az rosszindulatú, globális és olyan, mint a rák. S mondandóját az hitelesíti leginkább, hogy ő maga a legnagyobb spekulánsok egyike. A tökéletesen lelketlen, kegyetlen, rideg és számító kapitalista. És ilyenekből ül egy rakás a film egyik jelenetében az amerikai központi bank, a Fed tárgyalójában.

Ül a sok rohadék a válság kitörésének pillanatában, és az amerikai pénzügyminisztert pumpolják dollármilliárdokért, mert őket meg kell menteni. Bármi áron, az adófizetők pénzén. És a pénzügyminiszter azt mondja, hogy ez már szocializmus. Ekkora állami beavatkozás már az ördög, ami ellen mindig is küzdöttek. S amikor elhangoznak ezen szavak, a rangidős rohadék megmagyarázza, imigyen: Ha nem segítetek, holnapra kifogy a pénz az ATM-ekből, bezárnak a bankok, kitör a pánik. És rosszabb lesz, mint a húszas években, mert gyorsabb lesz és kegyetlenebb…
És tényleg.

Muszáj megnézni Oliver Stone filmjét.
Mindezekért és legfőképpen a nyitó mondatokért. Hogy tudjuk végre, mi is az az erkölcsi kockázat. Hogy tudjuk végre, mi is az a magánnyugdíjpénztár. „Használják a pénzed, és nem vállalnak érte felelősséget.” Ez a magánnyugdíjpénztár.

Minden más: rohadt hazugság.
Azt mondják, a magánnyugdíjpénztár a biztonságot jelenti. Rohadt hazugság.

Azt mondják, a magánnyugdíjpénztár számon tartja egyéni befizetéseinket. Rohadt hazugság.

Azt mondják, a magánnyugdíjpénztár kiszámítható és igazságos. Rohadt hazugság.

A magánnyugdíjpénztár valójában egy globális piramisjáték. Elveszik a pénzünket, használják, aztán majd meglátjuk, mi lesz.

A magánnyugdíjpénztárak tőzsdéznek befizetéseinkkel. A magánnyugdíjpénztárak a világgazdasági válság idején négymilliárd dollárt, befizetéseink harmadát bukták el az elmúlt két évben. Erről a tényről kussolt a Magyar Szocialista Párt, kussolt a Népszava szerkesztősége, kussolt a sok szemét.

Most pofáznak.
Most államosítást és szocializmust látnak mindenütt.
Csak azt a kérdést nem teszik fel, miféle magánnyugdíjpénztár az, ahová az állam havonta becsenget harmincmilliárd forintot. Milyen is? Hát ilyen. Ez az ő kapitalizmusuk. Maximális magánhaszon, semmi kockázat, semmi felelősségvállalás. A kockázat és a felelősségvállalás az államé. Na, ezt nevezi a Magyar Szocialista Párt és a Népszava szerkesztősége meg a többi gané kapitalizmusnak meg a fejlődés útjának. Aki meg ennek ellenáll, az a mucsai meg a diktátor meg a jogállam lebontója.

Ezeknek az a jó fiú, aki tízmillióért megkapta a sok-sok milliárdos alumíniumipart, aztán húzta belőle a hasznot másfél évtizedig, aztán ráeresztette a mérgező mocskot az emberekre, és annyi mondandója volt az egészről, hogy ő nem tehet róla, és különben is, a vörösiszap nem káros anyag. Na most ezeket védi a hazai baloldal. Most ezek „államosítása” a baloldali sláger, lásd még a velejéig rothadt, moral insanity Debreczeni József legújabb kirohanását. Meg az összes többiét. Micsoda hazugság ez is! Még csak nem is államosították a gazembereket! Csak állami felügyelet alá helyezték a céget addig, ameddig el nem dőlnek a dolgok. Megnyugtatóan és egyértelműen. S éppen ez az, amit a Debreczenik meg Vásárhelyik nem viselnek el. Az egyértelműséget. Ők az „egyfelől s másfelől” világot kedvelik.

Azt, amelyikben a mostani katasztrófának sem lenne soha felelőse.

Azt, amelyikben az állam (vagyis mi) tovább finanszírozná a magánnyugdíjpénztárakat, azok meg eltőzsdéznék a pénzt.
Tessenek Olive Stone-t nézni! S az idős mester mindössze Amerikát

ismeri. Milyen filmet csinált volna, ha tudná, ki az a Gyurcsány Ferenc!

És olvasná a Népszavát meg Debreczeni Józsefet…

(P. S.: Konrád György a minap nyilatkozott valamelyik német újságnak, és kifejtette, nem biztos benne, hogy nem kell elhagynia Magyarországot. Ugyanis – így ő – már túlélt két diktatúrát, és lehet, hogy itt a harmadik.
Helyben vagyunk, véreim! Konrád csomagol! Valamit megint átkozottul jól csinálunk!)
Bayer Bayer Zsolt

gazoló 2010.10.18. 17:31:23

97-ben belekényszerítettek a váltásba..,de ha ez így történt akkor egy magára valamit adó és nem afrikai-balkáni államban az államnak kutya kötelessége betartani a következményeket,mert ez egy szerződés volt... persze ájult parlamentünk meg fogja szavazni orsós pribékjeinek előterjesztését...FELHÁBORÍTÓ amit meg lehet tenni az zemberekkel...

Devil 2010.10.18. 17:31:28

@Dubito: Nyiss szamlat Ausztriaban, euroban, es fizetgess be havi 50-100 eurokat. Azt csak akkor bukod el ha az unio is bukik de akkor mar ugyis mindegy lesz...

Muad\\\'Dib 2010.10.18. 17:32:02

@Devil:
Ahogy a jóokosmultiakisegít is pontosan olyan nagy testvér effektus, mint a többi.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.18. 17:33:22

Egyszerűen felháborítónak tartom, hogy a NYESZ és önkéntes nypt befizetéseket békén hagyja a kormány. Most vagy fizessenek a gazdagok, vagy ne. Akinek NYESZ-re tellik, az sztem gazdag. Vegyük el tőlük, és tegyük be az állami nyugdíj rendszerbe.

Dr. No 2010.10.18. 17:35:23

@Lámpavas: Oké, akkor majd szépen beutalod a saját megtakarításodat az állami nyugdíjrendszerbe. És ott szépen várod a virtuális egyéni számlád létrehozását. És várod.. és várod... és várod... és várod...

BushDoctor 2010.10.18. 17:36:04

Orbánnak egy baja volt a Kádár rendszerrel mostmár tisztán látszik. Az hogy nem ő volt Kádár.

EMU 2010.10.18. 17:36:20

@tolsztoj: Igen, igazad van, csak a politikusok által manipulált állam a biztonság, az állam garancia mindenre, főleg ha magyar, ezzel az állománnyal és politikusi szövettel. Jaja, állami kézbe mindent, az a fasza, szegény magyarnak legalább már gondolkodnia se kelljen, utaljunk mindent egyből felcsútra, azaz, hajrá.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.10.18. 17:37:00

Hmm, az összes normális embernek, aki átlátja a nyugdíjrendszert, már leesett, hogy abszolút nem csinálnak hülyeséget zorbánék. Az index, meg alig várja, hogy a maradék sikítozó idióta, postoljon, hogy fenntartsa az álműbérhisztit...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.10.18. 17:38:29

@Dr. No: Nagyokos, most is csak a 25%-át látod, mert a maradék 75-öt, még mindig az állam adja...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 17:39:48

@Várúr:
"Ballib hazudozást (nem kell az IMF-kölcsön, stb."

Tudtommal Matolcsy és Orbán kezdte el mondogatni, hogy nem kötjük az országot az IMF szekeréhez.

index.hu/gazdasag/blog/2010/10/08/orban_nem_akarunk_uj_imf-hitelt/

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.18. 17:41:09

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": tényleg nem azért, de akkor Csaba László és Holtzer Péter biztosan nem látják át, vagy nem normálisak. Mert egyik se tapsikolt a hírnek.

Tudod, kik örülnek ennek? Akik nem bíznak magukban. A korengedményesek, az álrokkantak. Mert Orbán nem azt az utat választotta, hogy úgy teszi működővé a nyugdíjrendszert, hogy kibassza a potyautasokat, a 42 éves katonazenészeket és magas vérnyomásos cigókat, hanem elveszi a pénzt a maguknak takarékoskodóktól azért, hogy ez a csapat ganyé továbbra is a szavazója maradjon.

BushDoctor 2010.10.18. 17:41:33

@tolsztoj: az is tök röhely, hogy az állitólag jobbos-konzi Bayer a köztudottan balos Stone 86-os tőzsdecápájából fejti meg 2010-et. LOL Még jó, hogy jön nála azsidó ertéel. Másképp honnan is szedné a naprakész, elfogulatlan infoit ?? Atyavilág, hol tartunk ?? XDDD

EMU 2010.10.18. 17:42:30

@karacsi_maci: El kell szedni a tulajoktól, eleve valutát ne lehessen tartani sem otthon, sem számlán.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 17:42:46

@Lámpavas: Kicsit nem elegáns, ha 14 évig nem utaljuk tovább a pénztáraknak szánt pénzt.

Mint amikor neked kell beteg édesanyád gyógyszerére valót beküldeni a kórházba, de a postás ellopja a pénzt, és azt mondja, neked anyád nem fontos.

gipsz1234 2010.10.18. 17:44:08

Úgyis hamarosan eljő az armageddon. Amikor röpke 4-8 milliárd év mulva Nap vörös oriássá puffad és elnyelé a Földet, na akkor jön el az igazság pillanata. Addig viszont cumi van.

bass.gitár 2010.10.18. 17:44:12

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Ekkora ökör lennél, vagy te nem is segglyuk vagy, hanem segglyuk nyaló!

A táppénz visszaemeléséről nincs szó, mély a hallgatás! Mikor emelik vissza 75%-ra. Nem vettem észre, hogy a fizetési papíromon csökkent volna a levont táppénz összege. Vagy az csak a Fideszes seggnyalóknak jár, mint amilyen te vagy?

No, számolgasd a mostani adótörvény szerint azoknak a nyugdíjasoknak a bérét is, akik gyerekeket neveltek fel. Pár évvel sem volt könnyebb! A nyugdíj mellett el kell menjenek dolgozni, mert a polgármester úr /fideszes/, nem csökkenti a fűtési költséget, a vízdíjat, szemétszállítási díjat.
Az ígéretek ellenére az üzletekben elindult az áremelés. Sőt, bejelentették a benzin árának emelését. A te autód benzingőzzel megy?

A legfontosabb az lenne, ha kiszámolnád, aki már nem nevel kiskorú gyereket, a havi bevétele alig veri a 100 ezer Ft-ot, mennyi adót fog fizetni!
Mi ez a hülye duma, hogy nem csökken a bér!
Azért mert te hülye vagy, mást nem kell annak nézni!
A választásokat pedig keményen elbuktátok, a mostani ígéretekből pedig nem sokat teljesítettetek.

EMU 2010.10.18. 17:45:00

@RAMBO: Egyetértek, remek meglátás. Most majd megkapod, hogy szemkilövő tolvaj bolsi vagy, aki tönkre tette az országot. Tudod, bezzeg a fülkeforradalmárok.

Fideszman 2010.10.18. 17:46:37

@EMU: Engem az hajt, hogy a MAGYAR emberek érdekeit tartom szem előtt nem a nemzetellenes tolvaj multicégek érdekeit mint a maszopos elvtársaid. Vége a mutyi korszaknak, mentek a sittre, egymás után bilincsben. Szokj hozzá. Lehet itt panaszkodni, de miért nem az elmúlt 8 évben panaszkodtál amikor az elvtársaid tönkretették az országot? Én végignéztem a hír tv-n az elmúlt 8 évet, hát elég siralmas volt, tönkrement életek, kilátástalanság, nyomor, rombolás, uszítás, munkanélküliség. Ez jellemezte az elmúlt 8 évet. Aki nem nézte a hír tv-t nem is tudja valójában mennyire tönkre lett téve ez az ország. Felvettem VHS-re ha valakit érdekel. 1000 milliárdok tűntek el az államkasszából amit az elvtársaid elloptak a zemberektől. Kimenekítették a vagyonaikat offshore lovagokon keresztül. De most eljött a többség ideje, a forradalom győzött.
Budapest újra a NEMZET része. Végre nem egy vízfejű koszos komcsi Budapest, hanem egy élhető polgári város. Hamarosan eltűnnek a kátyúk, amiket Demszky hagyott maga után, a BKV-t rendbetesszük, parkokat létesítünk, új munkahelyek lesznek. Az 1 millió új munkahelyből 400 ezer lesz Budapesten.

Lámpavas 2010.10.18. 17:47:15

A normális nyugdíjrendszer úgy nézne ki, hogy mindenki VÁLASZTHAT: vagy otthagyja a pénzét a pénztárakban, és bevállalja, hogy megduplázzák vagy elveszítik a nyugdíja felét, de akkor nincs picsogás 30 év múlva: ha rossz lóra tettél, akkor éhenhalsz, senki ne emlegesse akkor már a társadalmi szolidaritást.
Vagy visszalép az állami rendszerbe, ahol létrehozzák az egyéni számlákat, nem vonnak le 5% kezelési költséget, mint a pénztárak, de nem is ígérnek óriási hozamokat, max. pl. a mindenkori jegybanki alapkamatot. Ezzel tulajdonképpen viszonylag olcsón finanszírozod az államot, tehát annyival is kevesebb külső forrásra van rászorulva, és amikor nyugdíjba mész, akkor nem egy elvont matematikai módszerrel számolják ki a nyugdíjadat, hanem a számládon lévő egyenleg alapján.
És emellett megmaradna az ÖNKÉNTES pénztár, ahova a kötelező járulékon felül mindenki annyit fizet, amennyit akar és tud.
Ez persze nagyon nem tetszene az IMF által pátyulgatott bankoknak, de ki nem szarja le?

Dr. No 2010.10.18. 17:47:39

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Hát, ez a megjegyzésed saját magad ellen szólt...

Dr. No 2010.10.18. 17:49:24

@lázár jános a fidesz segglyuka: "Aki nem nézte a hír tv-t nem is tudja valójában mennyire tönkre lett téve ez az ország. Felvettem VHS-re ha valakit érdekel."

Csodálom a gusztusodat. Gondolom ezzel a felvétellel feküdtél és keltél. Meg is látszik az eredménye.

kisa 2010.10.18. 17:50:55

@bass.gitár: Vedd már észre, hogy hülyít!

osztapenko 2010.10.18. 17:51:39

E-one! A lődüh elvakit!!!

EMU 2010.10.18. 17:53:05

@lázár jános a fidesz segglyuka: Ki kell ábrándítsalak, veled szemben nekem nincsenek tróger magyar pártelvtársaim. Te meg a magyar emberek érdekeit majd akkor tartsd szem előtt, ha erre a magyar emberek megkérnek. Főként a te szellemi potenciáloddal a magam részéről erre sor nem kerülhet. Úgyhogy hagy bánjak úgy a pénzemmel, ahogy én óhajtok, legkevésbé próbálj bepofázni csak azért, mert oda vagy egy lábszagú kollégiumi szobában szocializálódott komplexusos tájszólásos kerti törpéért. És honnan az anyádból veszed, hogy nekem az elmúlt 8 év kedvemre való volt? Abba a bogyó agyadba nem fér bele tényleg, hogy attól még mert valaki nem hullat könnyeket a pitkinedért, attól még ugyanúgy felismeri a másik gerinctelen aljasságát is? Tényleg ennyire faék vagy? Vagy ez a narancssárga tagkönyveddel együtt járó szigorú alkalmassági elvárás?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 17:53:28

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Ne csak echo tévét nézzél! Én nézek echo-t és Atv-t. Apám, mintha a Föld két ellentétes sarkáról szólnának. Ez nem furcsa? Vagy csak nekem érthetetlen? A múltkor még az időjárásjelentésük is más-más időjárást vizionált.

kisa 2010.10.18. 17:53:32

@Dr. No: Te is! :-) Hogy hívják külföldiül azt az izét, amikor valaki valakit utánoz, hogy kigúnyolja? No, ezt csinálja LJFS! :-)

Kalmár 2010.10.18. 17:54:11

Évek óta próbálta a szoclib kormány rendbe szedni az országot.
Nem túl fantáziadúsan csak a dolgozók terheit emelte az egekbe, ész nélkül vágott.
Törvényeket hozott és szüntetett meg hónapok alatt.
Az eredmény?
Folyamatos GDP lassulás, végül csökkenés.
Most egy új irányt próbál egy új párt.
Rosszabb nem lesz.
Nem értem ezt a hisztériát.
Itt mindenki közgazdász? Tele vannak a világ csúcs közgaszdászai bizonytalansággal, hogy vajon mi a helyes lépés ilyenkor.
Itt meg kétely nélkül mindenki tudja a tutit?
Egy tény a Szoci módszer a csőd szélére vitt, ahonnan nem zseniális gazdaságpolitikával, hanem egy újabb giga hitellel menekültünk meg átmenetileg.
Én nem bánom, hogy nem az őrült bohóc kormányoz.
2 év múlva lehet okokodni.

Fideszman 2010.10.18. 17:54:44

@Dr. No: Látom, te is a szemkilövő hazugsággyár (maszop) pártján állsz, biztos vitrinben tartod a pártkönyved. Az a helyzet, ha nem mondtam volna még, ti tettétek tönkre az országot az elmúlt 8 évben. Én ott voltam a békés gyűléseken, ahol a rendőrök jöttek és ütöttek mindenkit akit tudtak, saját szememmel láttam, ahogy a hír tv-s stábot legyalulták, majd egy öreg nénihez siettek akit a saját botjával vertek félholtra, majd röhögtek rajta. Közben hallottam, hogy mondja az egyik rendőr, hogy valamelyik maszopos politikus adott erre utasítást. Na ezek a hírek azok amikről te csak nem is hallottál szoclib elvtárs. Több hír tv-t kellene nézned, akkor talán lenne fogalmad arról mi folyt itt az elmúlt 8 évben.

Várúr 2010.10.18. 17:55:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rosszul tudod. Az IMF-hitelfelvétel előtt Gyurcsány hazudta az ország pofájába: "Nem hívjuk le a hitelt, mivel nincs szükség rá, csak biztonsági tartaléknak tekintjük". Mondta ezt nem sokkal azután, hogy Kóka miniszter úr a "szárnyaló magyar gazdaságról" és "pannon pumáról" fecsegett" továbbá hogy "minket irigyelnek a szomszédok".

DrCinizmus 2010.10.18. 17:55:28

Mennyi elfogult, agyatlan barom van itt? Hát igazán gratulálok a posztírónak meg a kommentelők nagy részének! Már azt hittem, hogy nincs lejjebb, de a kommentvilág erre mindig rácáfol...most pedig lehet csodálkozni tátott szájjal, hogy miért tart ott az ország, ahol! Nyugodtan vegye magára minden irigykedő, örök elégedetlen, sipákoló birka kommentelő!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 17:55:44

@Lasombra:
"a lakosság hitelezett a kormánynak (a megkérdezése v beleegyezése nélkül). "

Békekölcsön?

Sziszifusz 2010.10.18. 17:56:08

MIlyen mélyértelmű és átgondolt blogbejegyzés ez. Amúgy csodálkozom, hogy itt még mertek írásban (!!!!!!!!!) kritizálni. Én már, mint KOnrád György is, csak ligetekben, réteken merek politizálni, merthogy ugye máshol lehallgathatnak. De hogy még le is írjam a kormánykritikát, hát ISten ments. Hát ez a despota lehet olvassa, és rögtön jön értem az állami volga, vagyis audi... Kemény világ

EMU 2010.10.18. 17:57:15

@lázár jános a fidesz segglyuka: Végül is vágom, hogy mit akarsz, leesett, ha lassan is, csak az van, hogy a fülkeforradalmárok ugyanilyen szinten csaholnak, és nehéz megkülönböztetni a marhaságaikat a direkt hülyeségtől :)

bass.gitár 2010.10.18. 17:58:15

@tolsztoj:
Bocsánatos bűn, ha nem érdekel Konrád György csomagolása? Debreczeni hülyeségei sem hatnak meg, nem szoktam olvasni. Majd írok egy elnézést kérő levelet!
Amiről írtál az a nyugdíjjal függ össze, engem pedig a táppénz összege érdekelt volna. Arról hallgatás van. Pedig Orbán mindent tud, lát és hall, mindenkire gondol! A táppénz összegét kérem felemelni a régi szintre, minimum azért, mert a gyógyszerárak emelkednek, de nem ártana megélni akkor sem, ha az ember beteg. Vagy a lakásomra fáj a foga valakinek. Mondja meg kerek-perec.

Számolgatom az adó mértékét. Gondold el, Viktort megint hazugságon kaptam! Olyan csúnya dolog hazudni.
Egy diplomás, akinek a bére alig van 100 ezer fölött, szerinted miért kap kevesebbet, mint eddig. Nem béremelést ígértek?
A nyugdíjasról, aki felnevelt gyerekeket, szülni pedig már nem tud - de, ha vitya kitalál valamit, rábeszélhetem - gondold el, szintén kevesebb bérhez jut!
Esély sincs a 400 ezres bérre! Még az idei bért sem fogja látni a lakosság nagy része a számláján.
Ennyit a becsületről és az ígéretekről!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 17:58:51

@lázár jános a fidesz segglyuka:
"Azt hiszem bekerülnek a történelem könvyekbe ezek a nevek."

Hitler, Sztálin, Rákosi neve is bekerült.

Fideszman 2010.10.18. 17:59:29

@EMU: a MAGYAR emberek már adtak felhatalmazást tavasszal és most ősszel. Világosan egyértelművé tették, hogy mit akarnak. Itt az ideje a változásnak. Együtt kell működni neked is, ha tetszik, ha nem, ha nem vagy együttműködő mész a párttársaidhoz a sittre. A többség már döntött, a választók többsége 2/3-a a változásra, az új rendre szavazott. Egyébként meg hazudtatok reggel délben este, te szerintem még éjszaka és hajnalban is hazudtál.
Aki nem támogatja az új nyugdíj reformot az hazaáruló, multibarát zemberellenes hazug tolvaj komcsi.

EMU 2010.10.18. 17:59:31

@Kalmár: Nekem pl. semmiféle ellenvetésem nem volna, ha a próbálkozásnak nem a 12 évnyi megtakarításom látná kárát. Az nem olyan, mintha drágább lenne a kenyér meg a benzin, vagy végső esetben akár 300 forintot is be kellene dobnom, ha látni akarom az orvosomat.

bass.gitár 2010.10.18. 17:59:45

@kisa:
Valahogy azért rávehetném a számolásra.
Nem vagyok matekzseni! Segítsen!

bass.gitár 2010.10.18. 18:01:39

@tolsztoj:

Lev Tolsztol vagy, vagy Alexander?
Stílusnak megfelelő mesét kérek!

Devil 2010.10.18. 18:02:00

@Kalmár: Nem a gazdasagrol van szo, hanem arrol hogy ami az allampolgaroke az nem automatikusan az allame. Tok mindegy hogy jol vagy rosszul gazdalkodok a vagyonommal, az az en vagyonom es ameddig nincs haboru addig az allam azzal nem rendelkezhet!
A gazdasaglopitikarol meg annyit hogy a Fidesz 8 evig minden lehetseges modon akadalyozta a reformokat (egeszsegugyi nepszavazas pl) es a kormany legitimitasat (2006 oktober) tehat ami tortent vagy nem tortent az elmult 8 evben az ugyanugy a Fidesz muve is, az o politikajuk eredmenye is.

EMU 2010.10.18. 18:02:19

@Kalmár: Amúgy meg érdekes valóban, hogy a fideszhívők 300 forinton kiborultak, népszavazás, meg kisfaszom, most hogy 12 évnyi megtakarítást nyúlnak le tőlük, az már nem zavarja őket, mert az a nagy vezér teszi, sőt legszívesebben maguk vinnék el neki a felcsúti vályogházába. Abnormális.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:02:41

@bass.gitár:

Te vagy a tipikus magyar példaképe! Szeretnék szívből gratulálni! Örök elégedetlen, semmi sem jó, mindenről Orbán/Gyurcsány tehet...esetedben ha jól értem az előző. Igazán brilliáns!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:02:46

@stratez:
Javaslom tanulmányozd át a magánnyugdíjpénztárakról szólóü törvényt, hogy a befizetések milyen arányban oszlanak meg. Azokból sajnos nem lehet lopni.

Habár a sisakod takarja a füledet, hogy észérveket meghalljad!

Sziszifusz 2010.10.18. 18:03:47

@EMU: Tőled meg ki a franc nyúl le 12 évnyi megtakarítást?

Várúr 2010.10.18. 18:04:06

@stratez:
Tavaly több, mint hatvanezer (60.000) ember lépett vissza az állami nyögdíjba. Egy kisváros lakosságának a kétszerese.

Italo Balbo 2010.10.18. 18:04:43

Kereslet és kínálat ha találkozik. A nép kádárizmust akar, hát megkapja. Talán ha ez a rendszer is megbukik, akkor végre le lehet számolni a Kádár-mítosszal, bár igazából kétlem. Jó ez nekünk, nem?

Lámpavas 2010.10.18. 18:04:54

@EMU: Könyörgöm, senki nem nyúlt a 12 évnyi megtakarításodhoz! Az továbbra is ott rohad a pénztárban.
Tényleg ennyire nem értitek?

Sziszifusz 2010.10.18. 18:05:07

@EMU: MEg miért is? neked zárolják a számládat, vagy mi?

Devil 2010.10.18. 18:05:22

@Muad\\\'Dib: Es pontosan ki is mondott ilyet? Mert mi azt mondjuk hogy van a szabadsag amikor te dontesz hogy kivel milyen uzletet koptsz es a rabsag amikor az allam dont helyetted es meg is magyarazza hogy az neked jobb lesz.
Ugy hogy kozben kb. az egyetlen allami gazdalkodats ellenorzo szerv, az ASZ elnoke is az o emberuk. Kac-kac-kac.

EMU 2010.10.18. 18:07:08

@Sziszifusz: Nincsenek kétségeim, mire megy ki a játék, de cáfolhatsz. Egyelőre a befizetéseim mennek a levesbe, aztán átkényszerítenek teljes mértékben az állami nyugdíjszektorba az eddigi pénzem kell nekik, nyilvánvaló. Nem is értem, miért próbálod puhítani a konkrét dolgot, tisztán látszik, mire megy ki a játék, vagy netán százalékot kapsz?

bierkamp 2010.10.18. 18:07:14

NAGYON VÁROM MÁR AZ ORBÁN TEMETÉSÉT!!!

bierkamp 2010.10.18. 18:07:58

Mikor lesz már az Orbán temetése???

kisa 2010.10.18. 18:08:37

@bass.gitár: Mit kell itt számolni? LJFS hülyéskedik, nyomja a fidesz/jobbikdumát, azokat a paneleket, amelyeket az elmúlt években lehetett mindenhol olvasni. Karikírozza a papagájkommandót.
Szerintem zseniálisan, egyébként.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:08:59

@EMU:

Olyan bájos dolgokat írsz, tényleg! Rajongok érted...de engedj meg egy tárgyilagos kérdést: Normális vagy? De talán ne is válaszolj, kész jós vagyok és tudom a választ!

Lámpavas 2010.10.18. 18:09:03

@Devil: Téged megkérdeztek, amikor létrehozták a péntárakat és átcsatornázták a járulék egy részét?

bass.gitár 2010.10.18. 18:09:34

@Drgomor:
Kinek a példaképe. Pontosan fogalmazz!
Igyekszem, de gondolat olvasó még nem vagyok. Nyugi, új szakmát akarok tanulni, ez is képbe jött!

EMU 2010.10.18. 18:10:02

Pontosan tudható, hogy orbánék rá fogják tenni a kezüket a magánynyugdíj pénzekre. Ne legyünk már ennyire képmutatóak, uraim, pontosan tudható, mi lesz ennek a vége, cáfolatot sem hallottam azzal kapcsolatban, hogy az embereket rá fogják kényszeríteni, hogy visszalépjenek az állami nyugdíjrendszerbe. Onnantól kezdve pedig az a pénz már nem az enyém lesz, egy kurva szlakivonatot nem fogok kapni továbbra sem, ahogy az eddigi állami befizetéseimnek sincs semmiféle nyoma.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:10:11

@bierkamp:

Csak miután téged kikezeltek az OPNI-ban a fóbiádból barátom!

Várúr 2010.10.18. 18:10:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem békekölcsön koma, hanem békakölcsön. Ezt is Kóka miniszter úr mondta a Magyar Tudományos Akadémián az akadémikusoknak: "Amikor a mocsarat le akarjuk csapolni, nem kérdezzük a békákat". A választók ezek után őt és társait nem kérdezgették. Még a párt is eltűnt, mely ilyeneket volt képes brekegni.

murunga 2010.10.18. 18:10:48

"Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerint a magánnyugdíjpénztárak rossz befektetők voltak, átlagosan 1 százalék alatti hozamot hoztak reálértéken a befektetéseik."

na ez az ordas parasztvakítás.
a hétvégén előguberáltam a 2009. évi mnyugdíjpztár egyenlegem és tavaly 31,98%-os volt a portfólióm éves hozama.
szóval vágom, hogy üres a nagynépnemzeti zsírosbödön, de álljon már meg az a kurva fáklyás menet és ne vegyenek mindenkit hülyére. sunyi módon leszívnák nagyközösbe kaszinózni, mert az állam olyan gondoskodó, WTF!!!???
birkanép vagyunk... :((

Lámpavas 2010.10.18. 18:11:14

@EMU: Hol olvastál ilyet? Én úgy tudom, hogy választani lehet majd. Tehát pont az a lényeg, hogy a pénztár NE LEGYEN KÖTELEZŐ!

tolsztoj 2010.10.18. 18:11:54

@EMU:
Az ilyen teljesen megalapozatlan leegyszerűsítések a legveszélyesebbek - rakjunk már midenkit egy zsákba - mindenki egyforma, mindenki ugyanolyan csaló - hát nem!
Ezt kikérem magamnak, és kikérem magamnak azoknak a nevében akik ezért a tönkretett országért tenni akarnak valamit - mert bár a blazirt, cinikus arrogancia ezt sugallja, hálistennek a dolgok nem így éllnak - bár vannak sokan akik ezt szeretné, még akkor is, ha idiótáknak ettől még rosszabb lenne!

DrCinizmus 2010.10.18. 18:11:57

@bass.gitár:

Nem gondolatot kell olvasni, hanem csak simán olvasni! Látod milyen könnyű?

Truth-Love 2010.10.18. 18:11:58

Úgy látom a fideszbarát posztolók, ha a zOrbán a bankszámláitokra tenné rá a kezét ti azt is lenyelnétek! Majd egyszer csak kinyílik a szemetek. Addig is pár dolog:
1. a magánnyugdíjpénztáraknak az a szerepük, hogy 10-20 éves távlatban finanszírozhatóvá tegyék a nyugdíjrendszert, ami most negatív eredmény mutat. Azaz kevesebb a befizetés, mint a kifizetés az állami rendszerben. Ez azt jelenti, hogy utána már ha működik, az államnak kevesebb teherrel járna a rendszer üzemeltetése.
2. engem nem kérdezett meg senki, hogy beleegyezek-e a pénzem lenyúlásába!
3. a jelen rendszerben a munkavállaló által fizetett 9,5%-os nyugdíjjárulékból 1,5% megy az államiba és aki magánnyugdíjpénztártag annak a maradék 8% kerül átutalásra. Nem azért mert az állam jófiú és odaadja, hanem mert semmi köze nincs hozzá. A munkáltató által befizetett kb 25 %-os nyugdíjjárulék pedig szintén a közösbe megy! Tehát egy magánnyugdíjpénztári tag is több mint 26 %-ot fizet a mostani rendszerbe!

Sziszifusz 2010.10.18. 18:12:37

@EMU: Százalékról még nincs szó, de már csinálom az Orbán-szobrot, és akkor talán bevesznek majd. Komolyra fordítva: nem ezt hívjuk összeesküvés-elméletnek, amit itt lenyomtál? Egyelőre megy az állami szektorba a nyóc százalék. sztem is gáz, h nem tudjuk, h azt mikor és hogyan írják jóvá. Na de a többi spekuláció. Kell a pénzem nekik? szerencse, h a magánnyugdíjpénztárak bekeretezik az ezreseket, és mennek a falra. Amit a ti érvelésetekben nem értek, az az, hogy miért bíztok egy átláthatatlan tulajdoni viszonyokkal rendelkező magáncégben, amelyik bármikor becsődölhet, eltűnhet a pénzünkkel, mint a magyar államban, ami bár, mint tudjuk, egyik kezével ad, a másikkal elvesz, mégis emberi számítás szerint lényegesen stabilabb, hoszabbéletű szervezet, mint bármely magánnyugdíjpénztár. Az én pénztáram 10 év alatt 4x váltott nevet, és jó részét eltőzsdézték a pénzemnek. Lehet, h szánalmas kádári-kispolgári attitűd, de én bizony jobban bízom a mindenkori magyar államban (gyurcsányokat is beleszámítva időnként), mint magáncégekben. Ez gáz? Tudom, h szerintetek az, de miért is az?

bass.gitár 2010.10.18. 18:12:50

@kisa:

Kihagyok egy kis időt, és ekkora változások mennek végbe? Mi zajlik itt, új tagok a láthatáron?

tolsztoj 2010.10.18. 18:13:11

@BushDoctor:
kevesebb elfogultság segítené a tisztábban látást - dehát ha nem akkor nem....!

kisa 2010.10.18. 18:13:45

@Lámpavas: Mondjuk te kapsz havi 100ezer fizut, és van 1milla megtakarításod. Erre valaki azt mondja, hogy oké, most egy kicsit nem te kapod a fizut, mert nekem van rá szükségem. Na? Rezsit fizetned kell, kajálni kell, így aztán a megtakarításodat szépen föléled.
Most ezt konvertáld át arra, hogy te=magánnyugdíjpénztár. És akkor rá is jössz talán, hogy mi ebben a nagyon átgondolt csődbe vitel vagy államosítás vagy nevezd, aminek akarod.

Lámpavas 2010.10.18. 18:14:09

@murunga:
"A magánnyugdíjpénztárak 1999 és 2008. közötti, vagyonnal súlyozott éves nettó pénztári átlaghozama +5,7 százalék volt."

"Átlagos éves december/december infláció az elmúlt 10 évben: 6,45 % (az átlaghozamokkal azonos módon, az 1999-2008. évekre számítva)."

-0,75% reál hozamot produkáltak 10 év alatt.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:14:14

@murunga:

Milyen igazad van, birkanép vagyunk. Erre te is igazán jó példa vagy!

EMU 2010.10.18. 18:15:08

Nincsenek kétségeim, hogy el fogják lehetetleníteni a magánnyugdíjpénztárakat és ezzel fognak az visszalépésre kényszeríteni. Más meg felőlem élhet a habos babos árvalányhajas narancsvilágában, de ha nem gond, magyar politikusnak nem hiszek, belőle semmiféle közérdekű jót nem nézek ki, még ha fülkeforradalom is emelte piedesztálra és soha a büdös életben nem hazudott, saját bevallása szerint.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:17:04

@lázár jános a fidesz segglyuka:

"Budapest újra a NEMZET része. Végre nem egy vízfejű koszos komcsi Budapest, hanem egy élhető polgári város."
- Mikor cseréltétek ki a lakosságot? A szomszédaim ugyanazok.

"Hamarosan eltűnnek a kátyúk, amiket Demszky hagyott maga után"
- Tarlós míg Óbuda vezetője volt, 1 méter utat sem újított fel.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:17:09

@Truth-Love:

Te meg simán benyelted az elmúlt években a balos megszorításokat. Te sem vagy jobb, mint a Fidesz-birka, téged MSZP-birkának hívnak!

Lámpavas 2010.10.18. 18:17:17

@kisa:
Évi 360 milliárd 5%-a az évi 18 milliárd forint, amit maguknak vonnak le a Te nyugdíjadból. 15 éve. Talán most tetszik valamit elővenni az elsíbolt pénzből...

Sziszifusz 2010.10.18. 18:17:18

@EMU: Na én meg magyar kapitalistának nem hiszek, belőle semmiféle közérdekű jót nem nézek ki, még ha a globalizmus eszméje emelte is piedesztálra, és a közjó javát akarja, saját bevallása szerintm

DrCinizmus 2010.10.18. 18:18:51

@tolsztoj:

Kevesebb elfogultság? Ha ha ha...miről beszélsz? Ez itt Magyarország tele elfogult, irigy, örök elégedetlen birka magyarral. Ne álmodozz! :)

EMU 2010.10.18. 18:20:01

@Sziszifusz: Nem összeesküvés-elmélet. Mitől volna az, ha ki van zárva, hogy bármiféle magyar politikusnak akár a kérdését is elhiggyem? Mitől olyan biztos mindenki, aki simán benyeli, hogy ezentúl puszira, könyveletlenül fizetget az (magyar!) államkasszába, hogy azt viszont fogja látni? Hogy az, ami jelenleg maradhat a számláján, arra nem jön-e meg az étvágya ugyanazoknak, akik először törvényileg köteleznek a magánynyugdíjpénztári befizetésekre, majd egyik pillanatról a másikra ráteszik a kezüketet, és erőből kijelentik, hogy fizetnem kell továbbra is, de oda nem fog megérkezni, ahova szánom?

bass.gitár 2010.10.18. 18:20:13

@Drgomor:

Figyelj. A hírdobozt napokig be sem szoktam kapcsolni. A rádiót már a fene eszi meg. Újságra nem költök, minek? Az interneten egy-két oldalt elolvasok, de a politika esetleg helyi szinten érdekel. Remélem, az nem tilos. Itt se olvastál tőlem semmit hónapok óta, rátok se nyitottam az oldalt!
Most zsebbe vágó dolgokról van szó, és hidd el, piszkosul utálom, ha valaki a zsebemben turkál!
A magánnyugdíj-pénztárak sorsa jelenleg nem érdekel! Arról megy a szöveg mindegyikőtök részéről. Tőlem ott eszi meg a fene őket, ahol vannak. Nem érdekelnek. Érthető?

Lámpavas 2010.10.18. 18:23:36

Az SZJA csökkentésből származó pénz persze jól jön. Pedig azt is a patásorbán csinálta!
Visszautaljátok az államkasszának?

Sziszifusz 2010.10.18. 18:23:48

@EMU: 1. azért összeesküvés elmélet, mert úgy kezdődik, hogy HA...
2. Igazad van, nincs garancia az állami gondoskodásra túl az államon magán. A magáncég esetében viszont szintén nincs garancia.
3. Ugyanígy erőből lett kijelentve, h nekem kötelező volt belépnem a magánnyugdíjpénztárba

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:24:07

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Azt azért tudod, hogy áprilisban a rendőrség állománya sem lett lecserélve.

Maszopos gerinctelen pribékek őrzik éjjelente az álmodat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:25:11

@Várúr: Tehát Gyurcsány hazudott. Orbán csak megismétli a Gyurcsány által elmondottakat.

Gadget 2010.10.18. 18:25:13

@tolsztoj: Te hülyézel le bárkit is?!
Fogalmad nincs miről beszélsz.
Azt a 30 Milliárdot az APEH tőlem szedi be, és azért mert magánnyugdíj pénztári tag vagyok átutalja a magánnyugdíj pénztárnak az ÉN pénzemet amit TŐLEM szedett be. A TE pénzedet amit TŐLED szed be, az állami nyugdíj alapba utalja, mert te nem vagy magánnyugdíj pénztári tag.
Semmi közünk egymás megtakarításaihoz. ÉN nem a kapok a TE pénzedből és TE sem az ENYÉMBŐL.
Eddig, mert most valaki eldöntötte, hogy én vagyok a bűnöző, mert betartottam a törvényt amikor beléptem a pénztárba és az én megtakarításom mehet a levesbe.
"Magyarország én ezért szeretlek" :(

EMU 2010.10.18. 18:25:32

@Sziszifusz: Abban bízol, akiben akarsz, de ezt a lehetőséget a fidesz is hagyja meg nekem. És nagy bajban vagy így, hogy magyar kapitalistának nem hiszel, mert akkor az egész felcsúti érdekkör, aki most éppen hatalmon van a másikkal szemben, ugyanolyan bűszervezet, mint az elődje. Mond ki, hogy kikéred magadnak, ha egyik bűnszervezet szarik a szádba, a másiktól viszont remekül viseled, sőr repetáznál is. Ez is a saját döntésed. Csak a fidesz hagyja meg az enyémre is a lehetőséget, aztán felőlem úgy feszülhetnek egymásnak a fülkeforradalmárok meg a bolsevisták,hogy kő kövön nem marad, azt én leszarom, hülyék mindenhol vannak, akiket el tud kábítani egy alapjában véve hazugságok garmadára szövetkezett bűnszervezet, ami pártnak hívja magát.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:26:48

@bass.gitár:

Ó, én mindent értek, hidd el! Ne félts te engem, inkább mentsd a pénzed és szaladj, mert a zorbán elveszi még az aranyfogad is!

Rwindx 2010.10.18. 18:28:41

poszt: "... ha a nyugdíjbefizetéseinket odaadjuk az államnak... az összes, öregkorára félretett pénzét odaadni..."

Ezt gondold végig újra. Többtucat olyan poszt jelenik meg egymás után amiben a posztoló kifejti hogy fingja nincs a nyugdíjrendszerbe befizetendő járulékokról. Ez szándékos? Legalább utánanéznétek, ha nem akarjátok magatokat teljesen hülyének nézetni... kb 5 perc és rájössz hogy az mnypbe csak egy kis része (kb negyede) kerül a nyugdíjbefizetéseidnek, a nagy része továbbra is az államhoz megy.

EMU 2010.10.18. 18:29:35

@Sziszifusz: A magánnyugdíjpénztárba kötelezően ugyanaz a csóka léptetett be téged, aki most lenyúlja a befizetéseid. Nekem nincs ezzel problémám, eszerint számolok az eddigi megtakarításaim sorsával, ellenben te még álmodhatsz tovább.

murunga 2010.10.18. 18:30:58

@lázár jános a fidesz segglyuka:
zseniális, pörkölj tovább Jani!!! :DD

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:31:15

@lázár jános a fidesz segglyuka:

"A többség már döntött, a választók többsége 2/3-a a változásra, az új rendre szavazott."
- Maradjunk annyiban, hogy a mandátumok 2/3-át szerezte meg a kormánypárt.

Rá Dios 2010.10.18. 18:33:02

@stratez:
Olvaslak itt, olvaslak ott, olvaslak mindenütt. Eleinte aggódtam érted, de már megnyugodtam:
Nyugdíjad ugyan nem lesz, de - tuti forrásból tudom - "...tied lesz a mennyek országa".

PS: Ha segítség kell, tudod kinek telefonálj....

kisa 2010.10.18. 18:33:06

@Lámpavas: Magánnyugdíjpénztár 13 éve van. Miről beszélsz?
Amúgy működési költség MINDENHOL létezik. Szerinted az Apeh - bocsánat Napeh vagy mi - nem von le az állami befizetésekből?
És persze engem az érdekel, hogy láttam, ahogy az ÉN pénzem évről-évre gyarapodik. Kaptam elszámolást, korrektül befektették, a többi nem érdekel. Hosszú távon jól jártam volna. Meg főleg a gyerekeim, ha idő előtt elpatkoltam volna. Szóval ne magyarázz, hogy jobb az állami, mert nem. Vagy azt is örökölhetik a kölkök?

Gáborom 2010.10.18. 18:33:15

Szerény véleményem szerint ekkora baromságokat nem kell beleírni az internetbe bele.Elég kiülni az öregasszonyok közé, akik Mátyás királyt mesehősnek tartják, ők szoktak efféléket böfögni, meg azok, akik ezeket a szájukba adják.
A magánnyugdíjpénztárakat meg kell hagyni persze azoknak, akik szeretik meghozni a saját döntésüket, aztán ha majd jól megszívják, akkor az államtól várják a segítséget: lásd MÁV Biztosító, befuccsolt ingatlanbefektetések, stb.

Várúr 2010.10.18. 18:35:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Konok vagy, netán szövegértési problémákkal küszködsz, de merő udvariasságból válaszolok. Gyurcsány hazudott, hogy nem kell az IMF-kölcsön, majd felvette és eltapsolta. Orbán azt "hazudta" hogy nem kell az IMF kölcsön - majd nem vette fel.

murunga 2010.10.18. 18:35:30

@Lámpavas: persze, meg néhány el is tűnt vagy felvásárolták a nagy piaci konszolidációban. elhiszem, hogy ezek az átlagszámok. azonban számokkal lehet szépen zsonglőrködni megrendelőtől és céltól függően...

murunga 2010.10.18. 18:36:47

@Drgomor: látom a lényeget te is felfogtad.

Gáborom 2010.10.18. 18:37:21

Örökölhető a magánnyugdíjpénztári megtakarítás, kérdés azonban,hogy mennyi az annyi. Már a válság előtt volt huhogás arról, hogy közel sem hoznak annyi hozamot, mint amire számítottak.
Persze a semminél több, de az eredeti cél a nyugdíj lenne, márpedig ha ez állati kevés lesz ebből, akkor megint az állami segítség fog kelleni.
Szerintem ezért nem jó a magánnyugdíjpénztár, én vissza fogok lépni az államiba, viszont meghagyon az önkéntes kiegészítő magánnyugdípénztári számlámat.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:37:45

Egyik oldalon: "nemzeti ügyek kormánya", "forradalom" illetve "csak mi vagyunk a jók, más szar" és hasonló bájos gondolatok, a másik odalon meg: "jaj, úristen, fussunk gyorsan, mentsük a pénzünket, mer elveszi a zorbán, jajjajaj..."

Igazán nagyon szórakoztató nép ez a magyar!

murunga 2010.10.18. 18:39:47

most simán bedönthetik a pénztárakat.
állami nyugdíjpénzeket ki is pörgeti gyerekek?

telekomadó is érdekes lesz, azok a cégek nem lacafacáztak, hanem egyből az EU-hoz fordultak, na majd meglátjuk - az legyen a vállalatok gondja.

Várúr 2010.10.18. 18:40:08

@kisa:
Ez a mantra, hogy magánnyögdíjat az utódok örökölhetik. Hát hogyne, mint a befuccsolt MÁV Biztosító befuccsát, a VWM Lízinget, a Globex tizmilliárdjait, és így tovább. Utána lehet pereskedni és az államnak nyíni. Már aki megéri, merthogy pár ezren már a Globexes befektetők közül is kihaltak...

Mike Rosoft 2010.10.18. 18:41:14

LáJáaFiSe! Felnézek rád, iszom szavaidat. Nélküled eddig nem tudtam ki vagyok, hova tartok. Érzem, TUDOM,hogy eddigi életem elhibázott lépések sorozata volt csupán, de csillogó tekinteted, őszinte szavaid újra lángra gyújtottak, követlek ezentúl, bármerre is visz az élet :D

Walter Melone (törölt) 2010.10.18. 18:42:01

Évek óta ezt ugatom!

Ezek a kommunisták bazdmeg!

Sok hülye jobber meg azt hitte a jobboldaliság=KOMMUNIZMUS.

Lófaszt!
Jó reggelt kívánok!

bass.gitár 2010.10.18. 18:42:17

@Drgomor:

Képesnek tartanám rá, ha lenne!
De nekem nincs! Jöhetnek a fityeszesek aranyfogat keresni, innen üres kézzel mennek!

Peter T. Sinclare 2010.10.18. 18:42:59

@Sziszifusz: a magasabb hozam magasabb kockázattal jár.

bass.gitár 2010.10.18. 18:43:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Végül is a saját adóját alaposan lecsökkentette. No, meg a haverokét.

Fideszman 2010.10.18. 18:43:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Látom te vagy itt a legnagyobb komcsi elvtárs, megígérem, hogy a példaképed Hagyó Miklós mellett fogod ülni az életfogytiglanodat te nemzetellenes hazaáruló gyurcsányista vörös tolvaj.
Budapest lakosságát senki nem cserélte ki, de a zemberek változnak, és most végre jó irányba történt ez a változás. Budapest 20 év rabság után végre felszabadult, nem kell úgy kimenni az utcára, hogy bármikor jöhet egy gyurcsányista rendőrhorda és szétveri a békés fejed. Nem kell kordonok közé szorítani a Kossuth teret, végre gyerekek játszhatnak ott ahol a gyurcsányi diktatúrában békés zemberek közé lövettek. A komcsi tévészékházat bármikor békésen felgyújthatod, nem fognak többé rendőrök zaklatni. Bár úgy tudom, már minden komcsit eltakarítottak onnan. Azt hiszem az elmúlt hónapban csak 1 ellenzéki tolvaj tehette csak be a lábát az estébe. Egyébként Szíjjártó megy oda sokszor, egyszer hallgasd meg tanulhatnál tőle.

Gyáli úr 2010.10.18. 18:44:05

Ez volt az első körülbelül értelmes poszt ezen a blogon (amit olvastam), kár, hogy a posztoló konstans színvonalon hozza a menstruáló rinocérosz sértett és dühös stílusát.

Walter Melone (törölt) 2010.10.18. 18:46:20

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Te milyen drogot tolsz? Ez gyönyörű, adnál el belőle, hátha én is tudnék ilyeneket írni tőle?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 18:46:44

@Lámpavas:
Ebből a 18 mrd Ft-ból tartják fenn az ügyfélszolgálatot, az informatikát, fizetik a saját alkalmazottaik után a járulék- és adóterheket, stb).
Hogy sok-e, vagy kevés, az nézőpont kérdése.
Önmagában 18 mrd Ft nagyon sok. Ha ezt 2 millió pénztártaggal elosztjuk, akkor az 9000 Ft/év/fő.

Mennyi a Nyugdíjfolyosító éves teljes költségvetése? Csak a működési, nyugdíjkifizetések nélkül?

Peter T. Sinclare 2010.10.18. 18:46:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sajnos nem. Akik nem mentek el szavazni, és ott nem érvénytelenül szavaztak, azok a végeredményt támogatták, aki meg nem jogosult voksolni, az nem is minősül választópolgárnak.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:47:02

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Olyan büszke lennék magamra, ha ilyen magvas gondolatokat tudnék szórni itt az éterbe,mint kegyelmed. Igazán semmi elfogultság, csupa értelem és intelligencia.Le vagyok nyűgözve! A neved pedig igazán beszédes, rólad is sokat mesél. Brilliáns!

plb 2010.10.18. 18:47:47

Magyarországon addig volt jó világ, amíg Kádár élt!
Meghalt Kádár, meghalt Magyarország!
A krumplileves legyen krumplileves. A nyugdíj legyen állami!

murunga 2010.10.18. 18:48:37

@Walter Melone: népnemzeti kender lesz az a mátra déli lejtőiről...

Martian (törölt) 2010.10.18. 18:48:38

Egy dolog, hogy a kötelező magányugdíjpénztárak rendszere már a kezdetektől fogva reformkommunista marhaság volt... az meg egy másik, hogy ezt milyen módon változtatják most meg.

Szerintem az a "magán", amit úgy és akkor fektetek be, ahogy jónak látok... a többi csak a mezőgazd. dolgozó vakítása.

DrCinizmus 2010.10.18. 18:51:02

@Walter Melone:

Neked jobb anyagod van, ahogy itt olvasgatlak...

kisa 2010.10.18. 19:00:22

@Várúr: És amelyikek nem fuccsoltak be? Az a 10-15?
De erre majd térjünk vissza 15 év múlva - már ha lesz még magánnyugdíjpénztár addigra. Én attól tartok, hogy nem lesz.
Ennyi, és nem több. Nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy szar, mert a saját szememmel láttam minden évben, hogy nem az, és annak jobban hiszek, mint neked. Én se foglak tudni meggyőzni, hogy nem szar, mert nyilván nem véletlenül hagyatkozol a jóságos állambácsira, aki majd fizeti neked a nyugdíjat. Úgyhogy ezen kár is vitázni.
Én rablásnak érzem, amit a kormány művel, és ha jobban belegondolnál, akkor talán - mivel nem vagy benne érintett - te is belátnád, hogy az. De mivel fideszelfogult vagy, még azt is elhiszed, hogy ez nem rablás, sőt direkte jót tesznek velem.

Buczella Sándor 2010.10.18. 19:11:10

@Gadget:

Korrekt levezetés, bár szerintem tolsztoj nem érti meg, hiszen neki az ECHO tévén megmondták a tutit.

A szomorú, hogy a szakértő és társai valószínűleg sok minden másról is elmondják szakértő véleményüket, és az (egészből semmit nem értő) emberek igazolva látják a baromságot, ami a kis fejükben összeállt.

Magyarország, én nagyon sajnállak!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 19:12:21

@Peter T. Sinclare:

Örülök, hogy ilyen magasnak érzed a Fidesz támogatottságát. Megnyugtatlak, nem ilyen magas. Már a Fideszesek körében sem!

Ezt a Nemzeti együttműködést Megtestesítő Személy is észre fogja venni, és akkor fogják átalakítani a választási rendszert, mert félni fognak a zakótól.

tcom 2010.10.18. 19:13:56

Teljesen egyet értek a post írójával. Annyit megemlítenék, hogy ezt a stílust, ezeket a módszereket a nép választotta. Ha a magyar népen múlna holnaptól indíthatna a Fidesz egy népszavazást, hogy vissza álljon-e a régi rendszer, alkotmányostul, MSZMP-től, Hazafias Népfrontostól, Munkásőrségtől. A Fidesz eddigi "fejlődésébe" ez is beleférne.

Természetesen az első vezér-titkár helye szent. A Hazaifas Népfront alelnökei ott ülnek a Fideszben, vagy delegálta az AB-be. Kövér Elvtárs mehetne vissza az MSZMP Politikai Kutató Intézetébe, ahol kezdte, de ma már természetesen nem csak lótifuti lenne. A KB titkárokat a két tapasztalt volt tag Poszgay és Szűrös választaná ki maga mellé. Szájer és a többi egykori párttag előkereshetné újra a kis piros könyvet. Szita Karcsi írhatna III/3-as jelentéseket, és még Vikidál Gyulának is lenne újra helye Orbán mögött a Felvonulás téren stb. Szijjártó Peti lehetne az első Pajtás, Tóni az legfőbb kisdobos.

Merjünk nagyok lenni!

tolsztoj 2010.10.18. 19:19:38

@Drgomor:

Én álmodoznék?, na ez jó vicc - persze nem ismerhetsz - még mindenféle blogokról sem - csak ha elolvasnád néhány hozzászólásomat, akkor eszedbe sem jutna álmodozónak nevezni....
Mindenesetre, amennyiben legalább a legértelmesebb rétegek között nem lesz egyetértés, addig ebből az országból nem lesz soha semmi...
Objektívan azért meg kell említeni az "oszd meg és uralkodj" módszert, amit a törökök óta, mostanáig remek hatásfokkal alkalmaztak ránk mindenféle "globalisták".
A magyarság megosztottsága remek tükre ennek a régi elvnek...

Archer76 2010.10.18. 19:24:01

@lázár jános a fidesz segglyuka: sok a komment nem is folynék bele, de amilyen stílusban és oltári nagy ostobaságokat írsz /teljesen mindegy melyik oldal híve vagy/, hogy feltételezem ezt diktálnod kellett.

nem nemsiker_s 2010.10.18. 19:24:42

Ezek a posztok mind arról szólnak, hogy Zorbán kommunista.
Hát megsúghatom, az emberek nagy részének nincs gondja a baloldali nézetekkel. Amivel gondjuk volt, az az, hogy az elmúlt 8 év kormányzása, a baloldali retorikáról, és ambivalens módon a neoliberalizmus alkalmazásáról szólt.
A választóknak az nem tetszett, hogy olyan politikusok kormányoztak, akik álszent módon baloldalinak vallották magukat, de a saját és mások zsebe tömködésén, és a multinacionális nagytőke feltétel, és ellenszolgáltatás nélküli (az ellenszolgáltatás alatt a valós nyereségarányos profitnak megfelelő teherviselést értem, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a kitermelt nyereséget nem viszik ki trükkös módon az országból,) kiszolgálásán kívül, (amiből a politikusoknak lehetett ugyan haszna, de a költségvetésnek nem) nem csináltak semmit.
Akik ezeket a posztokat írják, azt hiszik, hogy az előző kormány a baloldaliságába bukott bele.
Nem hiszem, ellenkezőleg, az elvtelen, és korrupt attitűd az, ami a vesztét okozta.

Knorr 2010.10.18. 19:25:10

@lázár jános a fidesz segglyuka: te a legsötétebb kommunista érát idéző propagandát nyomatod itt....

Knorr 2010.10.18. 19:26:26

www.stop.hu/articles/article.php?id=581939

Most azonban itt a "Gyurcsány-korszak újratöltve", hiszen ugyanazt próbálják elkövetni, mint korábban, csak most nem az egészségbiztosítási, hanem a magánnyugdíjpénztári rendszert akarják privatizálni - fogalmazott Szijjártó Péter, aki szerint ezzel külföldi befektetőknek akarják átjátszani magyar emberek nyugdíjcélú megtakarításait. "Ez pedig gyakorlatilag nem jelent mást, mint az idős emberek nyugdíjának ellopását" - tette hozzá. Közölte: a Fidesz ezt nem hagyja.

a fidesz még ezt hazudta 2009ben, most hogy ők VALÓBAN el is lopják tapsikolnak nekik a birkák.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.10.18. 19:26:27

A Matolcsy matek tanárjának is szétrúgnám a picsáját, hogy nem tudta megbuktatni ezt a számtanharcost...

tcom 2010.10.18. 19:27:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A választási rendszer átalakítása veszélyes. Ha úgy alakítják át, hogy amennyiben nem a Fideszes jelölt győz, akkor is a Fideszes jelöltnek kell győznie, akkor igen. De ha a népszerűségük csökken, akkor a változtatások a hátrányukra lenne. Látható az MSZP-nél, hogy a pénzt felélték, a támogatók elpártoltak egy vesztestől. Ugyan ez megtörténhet a Fidesszel is.

Szerény véleményem szerint mivel Orbánék csak a tüneteket kezelik, a fő problémához nem mernek nyúlni, ezért várható a bukás. A nélkül, hogy ne alakítsák át az ellátó rendszereket, hogy ezeken ne spóroljanak nem lehet. A nyugdíjak aránya a költségvetésben folyamatosan emelkedik, mivel növekszik a számuk, az aktív keresőké csökken. Az 1 millió munkahelyre nincs az országban valamiféle képzettséggel bíró, termelő munkaerő. Utcaseprő már nem kell.

Buczella Sándor 2010.10.18. 19:31:19

@kisa:

Valóban kár győzködni bárkit is, hogy ez lopás, márpedig az.

A következő lépés a bankszámlák megcsapolása lesz, hiszen "attól kell elvenni, akinek van".

A forradalomban mindent szabad!

tcom 2010.10.18. 19:33:33

Viktor is tudja mit kéne tenni, illetve tudja, hogy egyszer valakinek meg kell tennie:

1. Előbb utóbb kell tenni valamit a nyugdíjakkal, a nyugdíj rendszerrel. Hogy most, vagy kihúzza az ország még 8-10 évig az kérdéses. De aki rálép a nyugdíjasok kisujjárra az bukik ebben az országban.

2. Az egészségüggyel is kezdeni kell. Mivel az elöregedő társadalom egyre betegebb, az ellátások egyre drágábbak, a munkaerőnek előbb utóbb többet kell fizetni, ezért elengedhetetlen lesz kiszervezni ellátásokat, szolgáltatásokat, és növelni az ellátások önrészét, az igénybe vételkor. Ez is fájdalmas lesz.

3. Muszáj olcsóbban működő államot létrehozni. De ez Orbánéknak nem fog menni. Tapasztalat, hogy a létszám csökkentést előbb- utóbb az erős lobbi miatt feloldják, így hamar vissza töltődik az állomány. Már a 3 éves kisfiam is nevet, ha azzal traktálom, hogy ettől kezdve megszűnik a korrupció.

DrCinizmus 2010.10.18. 19:35:34

Vicces, hogy akik az elmúlt rendszer meg a szoci semmittevés éltetői voltak most itt kommunistáznak...igazán bájos! Na nem mintha a "forradalmárok" és a "nemzeti ügyek kormányának" kicsit sem elvakult hívei jobbak lennének...

bigthereal 2010.10.18. 19:40:24

nem sok fogalmatok van a gazdasági folyamatokról...

tcom 2010.10.18. 19:41:11

Fontos az is, hogy az eddigi intézkedésekkel (népnemzetiesen: akciótervek) cseppeket spórol az állam. A jövő évi adó bevétel csökkentést az extra adók, és a magán.nyugi ellopása teszik lehetővé. Ez semmi. Ezt bárki megtehette volna.
Ha 3 , vagy x év múlva kénytelen lesz az állam visszavonni az extra adókat, akkor egy nagy űr támad a költségvetésben, amit csak a zemberekkel lehet megfizettetni. Ott vagyunk ahol a part szakad, csak elűztük a munkahely teremtő multikat és megszüntettünk néhány tízezer munkahelyet, az ország gazdasága nem fejlődik, az adóbevételek csökkennek stb. Csupa negatív hosszútávú kilátás. Igaz, a politikusok csak 4 években gondolkodnak. Orbán dupla vagy semmije kitarthat még 3-4 évig, de előbb utóbb jajj lesz a nyugdíjasoknak.
süti beállítások módosítása