A hitelminősítők és a Videoton
2012.11.24. 14:09
Sokan kicsit csodálkozva néznek az NGM-re, hogy amikor még a bóvliból is lejjebb minősítik az országot, akkor annyit képesek reakcióként kidobni, hogy hát mert hülyék a minősítők. Pedig van logika a dolog mögött, csak a fociból kell kiindulni.
Igen, a fociból, ha már úgyis az kormányunk kedvenc sportja. Nem jövök most elő igazán hosszan az olyan magas labdával, mint a 2009-es Fidesz-közlemény, ami szerint a leminősítés korona a kormány kudarcán, ó, nem. És mivel az NGM-ben ülőknek láthatóan nincs semmilyen humorérzékük, még csak a viccet se értenék meg az egyirányú utcában szembejövő sok hülyéről, nem is érdemes ilyennel próbálkozni. Maradjunk csak a focinál.
Nagyon rossz érzés, amikor az ember csapata kikap, ennél már csak az a rosszabb, amikor épp túl vagyunk a félidőn, 3-0-ra vezet az ellenfél, és tudjuk, hogy semmi esély fordítani. Valahogy így érezheti most magát az NGM. Rosszabb ez, mint a vesztes meccs lefújása, mert még nincs vége, már nem lehet nyerni, de végig kell nézni a hátralévő sok idő szenvedését, és megjósolni sem lehet, mennyivel lehet még rondább a végeredmény. Na ilyenkor lehet elkezdeni teli torokból anyázni a bírót, elmagyarázni, hogy ő valójában nem is ért a focihoz, megvásárolta a szövetség, meg egyébként is, rossz a pálya talaja, fúj a szél és süt a nap, bezzeg az ellenfélnek. És egyébként is, hülyék a hitelminősítők. Mellesleg ezzel ott akkor nincs is semmi baj, a játék az érzelmekről is szól, csak minisztériumi közleményekben ugyanezt látni némileg problémásabb.
Megnyugszik egy kicsit az ember, ha áthárítja a felelősséget, mert persze mindenki hibás, csak a saját csapata nem, akkor is, ha tudja, hogy nincs igaza. Van, aki még ennél is tovább megy, és tényleg komolyan gondolja, amiket mond, láttam már például embert, aki a kapu mögött állva bizonygatta, hogy vonalban állt, látta, hogy nem les, valami ilyesmi szint lehet most a Matolcsy-minisztériumban is. Meg van persze, aki nagyban játszik, a Videotonnál például a csapatkapitány besétál félidőben a bírói öltözőbe, ha nem ők vezetnek a kupaelődöntőben, és aztán véletlenül pofátlanul elcsalják nekik a meccset (hogy aztán a visszavágón simán kizúgjanak, de ez már egy más téma). Ez az, amit a nemzetközi szinten a hitelminősítőkkel meg az IMF-fel és az EU-val szemben már nem lehet megtenni, úgyhogy érthető, ha egyre csak nő a frusztráció.
Csak a végeredményen nem változtat, komolyan gondolja-e a szurkoló, hogy a bíró a hülye vagy tudja, hogy a csapatának nem megy. Aki szidja a bírót, az általában veszít. Esetleg még azt lehetne megjátszani, hogy ahogy a fociban kérhetik csapatok, hogy néhány bírót ne küldjenek hozzájuk, úgy a kormány is megpróbálkozzon ilyesmivel. Ne minősíthesse Magyarországot az S&P! Ugye mennyivel könnyebb lenne azonnal?
· 1 trackback 142 komment
Címkék: sport gazdaság magyarország hitelminősítő bóvli matolcsy györgy ngm
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Magyarország -2-est kapott 2012.11.24. 22:38:30
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
braue 2012.11.25. 05:06:46
Dzoltán55 2012.11.25. 08:36:28
Dzoltán55 2012.11.25. 08:38:08
jog-ász 2012.11.25. 09:06:31
andré kosztolányi tőzsdeguru mondta, hogy teljesen mindegy milyen színü egy kormány, az is pénzből él, a politikát meg nem a politikusok csinálják hanem a pénz.
Netuddki. 2012.11.25. 09:22:52
Azt meg már ideje lenne észrevenni, hogy az orbánék úgy minősítgetik a dolgokat ahogy éppen a "hatalmuk" megszerzésének vagy megtartásának kedvez. Számtalan ilyen példát lehetne hozni.
Lehet, hogy a hitelminősítőknek megcsappant a hitele, de a fidesznek meg egyszerűen nincs olyan...
Netuddki. 2012.11.25. 09:27:34
Netuddki. 2012.11.25. 09:35:50
Monarch (törölt) 2012.11.25. 09:47:50
Ez természetesen nem zárja ki, hogy Matolcsy ne legyen éppen olyan idióta, a gazdaságpolitikájuk legkésőbb a devizahitelek kötelező végtörlesztésének bevezetése óta nagyjából teljesen vállalhatatlan.
De Matolcsy ellen annyi jó érv van, a hitelminősítők konkrétan nem tartoznak a jó érvek közé.
balfék 2012.11.25. 10:00:51
én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.25. 10:24:04
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.25. 10:24:45
kúrórudi 2012.11.25. 11:01:22
...a sorozatban negyedik - nagy hitelminősítő intézet általi - leminősítés egyértelműen mutatja: gazdasági fordulatra van szükség. Magyarországot, a magyar gazdaságot újra növekedési pályára kell állítani, ehhez azonban kiszámítható, hiteles és alkalmas gazdaságpolitikára van szükség. Minderre a jelenlegi kormány képtelen, ezért az előrehozott választás immár gazdasági kényszerré vált."
forrás: fidesz.hu
2008
Kepa 2012.11.25. 11:22:45
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 11:37:36
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 11:45:03
zsola78 2012.11.25. 11:59:12
"Londoni elemzői vélemény szerint a makroszámok alapján, és különösen más országok mutatóival összevetve nehezen igazolható, hogy a Standard & Poor's pénteken rontotta a magyar államadós-besorolást. Timothy Ash, a Standard Bank londoni befektetési részlegének felzárkózó gazdaságokra szakosodott közgazdásza a hitelminősítő péntek esti bejelentése után adott gyorselemzésében felidézte, hogy a hazai össztermékhez mért GDP-arányos államadósság-ráta még az S&P előrejelzése szerint is 73 százalékra csökken az év végéig – miközben az EU-átlag 86,8 százalék –, és az államháztartási hiány 3 százalék körül lesz.
Timothy Ash ezzel összevetette, hogy az S&P Portugáliát is a Magyarországnak most megadott "BB" szintű osztályzattal tartja nyilván, jóllehet Portugália államháztartási deficitje 5 százalék, GDP-arányos államadóssága pedig 120 százalék. A Standard Bank londoni elemzője közölte: ő is negatív értékelést tart érvényben Magyarországra, de a Standard & Poor's pénteki magyar osztályzatrontását ezzel együtt is „nehezen indokolhatónak” találja".
Most akkor a londoni elemzők is faszok, vagy csak akkor kell rájuk hallgatni, illetve mantrázni a véleményüket, amikor rohadjon meg orbán és matolcsy?
Amit itthon csinálnak az tényleg bicskanyitogató, de nem ad leminősításre okot.
2llkedő 2012.11.25. 12:16:12
Éppen ez ad indokot a leminősítésnek. Ha valami bicskanyitogató, azt nem lehet befektetésre javasoltnak mondani, akármilyen szép számokat is hoz ki a statisztika.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 12:27:16
Netuddki. 2012.11.25. 12:44:12
Most ha esetleg belegondolsz, bármilyen hitelminősítőtől függetlenül, józan paraszti ésszel, az ország gazdaságának az állapotát és kilátásait (az orbánék ténykedését) nézve. Szerinted ekkora esély van arra, hogy 5-20 év múlva visszafizetjük azokat a hiteleket amiket most az orbánék felvennének? Na, ez itt a gond, nem a minősítgetések...
Netuddki. 2012.11.25. 12:45:26
ottomoll 2012.11.25. 13:04:45
ottomoll 2012.11.25. 13:07:31
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 13:19:35
ottomoll 2012.11.25. 13:20:04
2002-höz képest az az óriási különbség,hogy most az emberek emlékeznek a 8 év szoci rémálomra, és van egy erős Jobbik is amely tuti nem áll össze a baloldallal.
Egyébként ha Bajnai és pártja valóban tényező lenne, miért nem mért a Szonda nekik semmit? Nyilvános felkenése óta eltelt már egy hónap..(Kicsit olyan ő a baloldalon, mint a németeknek '45 ben a "csodafegyver", ami soha nem valósult meg..)
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 13:21:25
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 13:22:08
2llkedő 2012.11.25. 13:26:08
Azért, amiért a kétfarkúkutya pártnak se mért semmit.
2llkedő 2012.11.25. 13:28:30
Tudod ez olyan, mint amikor megkérdezik tőlem, hogy hogy vagyok, erre visszakérdezek, mihez képest? Mert a Vasedényhez képest bizony nagyon jól vagyok.
zsola78 2012.11.25. 13:30:08
A problémát nem a megszorításokban, hanem szerkezeti átalakítások hiányában látom. Helyesnek tartom, hogy küzdenek a 3 % alatti hiányért, az államadósság csökkentésért, azonban a köcsög, arrogáns megtévesztő dumával már nem nagyon értek egyet.
Kíváncsi volnék továbbá, hogy milyen megállapoások vannak Orbán és az OTP + a Takarékbankok között, ugyanis egyértelmű, hogy a külföldi tulajdonú bankok mozgásterét szűkítik. Az összes külföldi bank hisztizik és dobálják magukat a padlóhoz, azonban az OTP meg se nyikkan, sőt válság ellenére a múlt héten elég jó számokkal állt elő.
Sok elképzeléssel egyet tudok érteni (pl. most az utazási kedvezmények felülvizsgálatával + ajánlom az ellátások további megnyirbálást, nyugdíjak - egy bizonyos összeg feletti - csökkentését, stb), azonban a naygképű sunyi szar " mi vagyunk a királyok" kommunikácóval már kevésbé. Erre gondoltam amikkor bicskanyitógatónak neveztem a mostani helyzetet.
kanálwarrior 2012.11.25. 13:31:00
Magyarországon nem voltak, és nem is lesznek megszorítások. Ne terjessz rémhíreket, kérlek.
ottomoll 2012.11.25. 13:32:13
ottomoll 2012.11.25. 13:38:11
Ahhoz ember kell, nem zsúrfiú.
Ráadásul a mögötte álló pénztömegek se érvényesülhetnek majd olyan jó hatásfokkal, mert nem lehet majd a ker. tévékben kampányreklám.
2llkedő 2012.11.25. 13:40:33
És mielőtt átvették a kormányzást milyen volt? A tündérmesék mire lettek alapozva?
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 14:11:50
www.origo.hu/gazdasag/hirek/20111110-orban-viktor-szerint-kovetkezik-a-novekedesi-csata.html
a német gazdaság végül idén 0,9%-ot nőtt. mi -1,2%-nál tartunk. ezt hogyan magyarázod? ne csak vagdalkozz, érveket kérek
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 14:12:50
ottomoll 2012.11.25. 14:22:49
ottomoll 2012.11.25. 14:26:51
2llkedő 2012.11.25. 14:38:24
Ugye ez a 2008-as válságra nem igaz?
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 14:39:08
"Egyébként is a magyar politikai rendszer sokkal statikusabb annál, hogy egy emberre fel lehetne építeni egy komoly pártot" - LOL! és a fidesz kire van felépítve?:)))
2llkedő 2012.11.25. 14:42:47
Ez attól függ, hogy milyen emberekkel veszi körbe magát. Ha azt vesszük, hogy Urbán László is Bajnai mellé állt, az már nem egy rossz dolog. Az első fecske már megjelent. Kérdés, a többi mikor fog előjönni? Valszeg majd az utolsó pillanatokban.
Monarch (törölt) 2012.11.25. 15:02:58
Ezért mondom, hogy bár Matolcsy egy dilettáns, ezt nem a hitelminősítőktől tudjuk, a hitelminősítők ugyanis összevissza minősítenek.
ottomoll 2012.11.25. 15:22:57
A politikusok növekedési várakozásai pedig általában nem szoktak teljesülni. De a növekedési mutató csak egy a sok mutató közül. Miért van az, hogy sokan nyugaton is értelmetlenül állnak a leminősítés előtt?
Az a bizonyos-Gyurcsány által emlegetett- világgazdaság pénzbősége pedig 2008-ban már nem volt adottság, és Fletóék kénytelenek voltak felvenni egy rendkívül kedvezőtlen IMF hitelt, mivel az állampapír piacról már nem tudták kötvénykibocsátással finanszírozni az országot.(Persze tudták, hogy a törlesztést majd a Fidesz-kormánynak kell megkezdenie 2010-ben.)
Vajon 2008-2009-ben miért nem jött a leminősítés? (Amikor pedig már nyilvánvaló volt, hogy nem finanszírozható az ország csak az IMF segítségével?)
ottomoll 2012.11.25. 15:24:26
2llkedő 2012.11.25. 15:34:15
2llkedő 2012.11.25. 15:37:06
Éppen azért, mert ott volt az IMF.
"Az a bizonyos-Gyurcsány által emlegetett- világgazdaság pénzbősége pedig 2008-ban már nem volt adottság, és Fletóék kénytelenek voltak felvenni egy rendkívül kedvezőtlen IMF hitelt, mivel az állampapír piacról már nem tudták kötvénykibocsátással finanszírozni az országot."
Már megint elfelejtődött egy aprócska dolog. Tudod, az a bizonyos válság nevezetű valami.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 15:38:18
"A politikusok növekedési várakozásai pedig általában nem szoktak teljesülni."
látod, ezért mondtam, hogy nem vagy egy komolyan vehető figura. ezt hívom én úgy, hogy szíjjártópéterizmus. ebben jó vagy, a többi gyakorlatilag halandzsa
Logorrheic 2012.11.25. 15:39:21
A hozzaszolasod utolso szokoltemenye teged minosit.
ottomoll 2012.11.25. 15:43:43
Ezt megelőzően mégse volt leminősítés. Nem furcsa ez?
2llkedő 2012.11.25. 15:45:43
Ugye ezzel azt akarod mondani, hogy a devizahitelesek is ezért kerültek bajba?
ottomoll 2012.11.25. 15:49:25
2llkedő 2012.11.25. 15:49:52
Mint már említettem, volt egy jelentéktelen világgazdasági válság. A befektetők nem azért nem vásároltak, mert megingott a bizalmuk, hanem azért, mert a saját országuk, és saját mauk is sz@rban voltak.
ottomoll 2012.11.25. 15:50:49
ottomoll 2012.11.25. 15:53:46
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 15:56:05
ne terelj, ne terelj! a gdp-növekedés megbecsülése fontos feladat, azt tudni kell. aki erre sem képes, sőt, százalékokat téved, az 1.) inkompetens 2.) hazudik.
a választási program egy ettől teljesen eltérő történet, van benne számos elem. de az igazság az, hogy össze-vissza terelsz, hol erről beszélsz, hol arról. amit itt rendezel, az egy merő vicc. majd pedig:
tegnap 22:56-kor szó szerint ezt írtad
"Sehol nem veszik komolyan ezeket a minősítőket. Egyrészt mert már lassan mindenkit leminősítenek a válság miatt. Másrészt spekulációs célok kiszolgálói, és a politikai nyomásgyakorlás eszközei"
itt pedig 3-mal feljebb félázsiainak ezt:
"Csakhogy az a gond, hogy a hitelminősítők minősítése alapján vásárolnak a befektetők állampapírokat. "
na, buci. most akkor ülj le, szedd össze a gondolataid, és fuss neki még egyszer ennek az egész káosznak, amit te gyurcsányról, hitelminősítőkről, bajnairól és persze orbánról írni szeretnél. ha sikerül nem ellentmondani önmagadnak, akkor majd beszélgetünk
2llkedő 2012.11.25. 16:01:53
Más egy tornádó, és más egy folyamatos esőzés.
2llkedő 2012.11.25. 16:03:10
Akkor mondd meg, a devizahitelesek miért kerültek bajba? Ha rájössz, akkor próbáld meg ugyanezt kivetíteni az államra.
zsola78 2012.11.25. 16:06:54
"Már megint elfelejtődött egy aprócska dolog. Tudod, az a bizonyos válság nevezetű valami." .... aminek kialakulásába vastagon felelős volt a három "nagy" hitelminősítő. Ki ne találjuk már, hogy semmiről nem tudtak! Sőt szerintem nagy részben az Ő felelősségük az egész + a mögöttük lévő spekulációban jártas csoportok. Ha kitalálják - pusztán anyagi megfontolásból - hogy egyik/másik állam kötvényeit, részvényeit shortolni kéne, Ők rögtön nyomják az ehhez szükséges kommunikációt.
Szükség van hitelminősítőkre, de sajnos ez a három nagy cég, már többször eljátszotta a hitelét és lassan mindenki tudja, hogy közel sem a dolgukat végzik, hanem a saját pénzéhes érdekeiket szem előtt tartva a piacot befolyásolják.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 16:07:00
polteszt.blog.hu/2012/11/10/eredmenyek_orszag_teszt
.
"kénytelenek voltak felvenni egy rendkívül kedvezőtlen IMF hitelt, mivel az állampapír piacról már nem tudták kötvénykibocsátással finanszírozni az országot."
- Mennyi az IMF kamat?
- Mennyi a piaci kamat? Most?
GyF azért kellett IMF hitelt felvegyen, mert megtámadták a spekulánsok a Forintot. Növelte a tartalékot, ezzel stabilizálta a valutánkat.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 16:12:35
"Jelenleg csökkennek a magyar állampapírok kamatai, amiből jól látszik, hogy vásárolják őket. Ez a fontos, és nem a hitelminősítők véleménye."
Azért várnék még a jövő hét közepéig. Addig nem vonnék le következtetéseket.
ottomoll 2012.11.25. 16:12:42
2llkedő 2012.11.25. 16:14:42
Még is rájuk figyelnek, nem pedig Kuszaszemre.
De ha már ezt leírtad, akkor ugye egyetértesz abban, hogy amikor a hitelminősítésekkel támadta a fidesz az akkori kormányt, akkor nem volt a fidesznek igaza?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 16:15:34
"Köztudott, hogy sokkal olcsóbb a piacról fianszírozni az országot, mint IMF hitellel."
- Ahogy az is köztudott, hogy a nap északon kel, és mese után fekszik.
2llkedő 2012.11.25. 16:15:54
Ekkora baromságot hogy tudtál leírni?
ottomoll 2012.11.25. 16:18:40
ottomoll 2012.11.25. 16:20:40
ottomoll 2012.11.25. 16:21:30
zsola78 2012.11.25. 16:22:50
Az fáj, hogy (még ha sokszor szarul is) próbálkozunk így, próbálkozuk úgy, azonban mindig a szánkba szarnak, mert nem úgy ugrálunk ahogy ők fütyülnek. Erről a Belga jut eszembe: 20- vagyok az baj, 30-as vagyok az a baj, 70-es vagyok az a baj....
Nem bírom sem Matolcsyt sem Orbánt. Egyes elképzelésükkel egyet értek, de közel sem mindenel. Voltak elképzelések amikkel az előző kormánynál is szimpatizáltam.
Sajnos elég nagy baj, hogy rájuk figyelnek, ezért nem értem, hogy az EU miért nem csinálja meg a saját hitelminősítő cégét.
zsola78 2012.11.25. 16:25:18
Mocskos játék ez a egész és ezt MI fizetjük
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 16:39:32
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 16:42:51
1 - válság van most is
2 - a politikusok választási ígéretei nem jönnek be általában
most hagylak kivérezni imf és hitelminősítők ügyében
ottomoll 2012.11.25. 16:53:37
Az utóbbi időben viszont veszik a magyar kötvényeket a leminősítés ellenére a nagyobb alapok is. Ez a különbség.
2llkedő 2012.11.25. 17:00:30
Tedd fel magadnak a kérdést: Mennyi a kamattya az állampapírnak, és mennyi az IMF-nek?
Ha megkapod a választ, akkor minősítsd magadat.
Ne feledd el, hogy Magyarországról van szó, nem Németországról.
2llkedő 2012.11.25. 17:03:32
A lakáshitel kamata is kisebb, mint a szabad felhasználásúé. Persze az előzőnak az a feltétele, hogy lakást vásárolj (építs) belőle, ne plazmatv-t vegyél minden szobába.
2llkedő 2012.11.25. 17:08:19
Jó lenne, ha válaszolnál rá.
" A kisebbek persze továbbra is vették, csakhogy ez nem volt elég."
Ha nem lett volna az az apróság, akkor igazad is lenne. Csakhogy volt az az apróság, amit szeretsz elfelejteni.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 17:26:47
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 17:28:16
privatbankar.hu/kotveny/felporgott-a-spanyol-allampapirpiac-mindent-eladtak-iden-252273
tehát gyakorlatilag kénytelen leszel mással érvelni, mert ez a rész megbukott. várom az ötleteket:)
ottomoll 2012.11.25. 17:29:41
ottomoll 2012.11.25. 17:41:06
A spanyolokat pedig hiába hoztad példaként. Náluk az óriási költségvetési hiány a probléma, ami viszont nálunk nagyon is alacsony. (Többek között ez okozza az álatalad reklamált alacsony növekedést is.)
Azt meg te sem gondolod komolyan, hogy a kormány teljesítményével nincsenek kapcsolatban hozamok. Ha nőne a kockázat nőnének a hozamok is.
2llkedő 2012.11.25. 17:42:50
Úgyhogy gondold át még egyszer. Tudom, hogy ha a valóságot vennéd figyelembe, akkor az alapfeltevésed felborul, de próbáld meg, és helyezd új alapokra a gondolataidat. Hidd el, megéri.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 18:03:30
ottomoll 2012.11.25. 18:05:39
2llkedő 2012.11.25. 18:10:30
Látod, megadtad saját magad a választ.
ottomoll 2012.11.25. 18:13:05
ottomoll 2012.11.25. 18:15:46
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 18:16:40
2llkedő 2012.11.25. 18:19:25
"Fejezd ki magad világosan! "
Melyik elszabadulásra gondolsz?
ottomoll 2012.11.25. 18:36:45
ottomoll 2012.11.25. 18:41:51
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 18:45:42
ottomoll 2012.11.25. 19:09:29
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 19:14:15
ottomoll 2012.11.25. 19:42:39
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 19:48:29
ottomoll 2012.11.25. 20:49:31
A magyar recessziót pedig a szocialisták okozták. Csak velük sokkal mindig is elnézőbb volt az EU. Én nem úgy emlékszem, hogy olyan fényes állapotban hagyták volna itt az országot 2010-ben. Ráadásul az IMF hitelt olyan konstrukcióban vették fel, hogy azt a következő kormánynak kelljen elkezdeni törleszteni. De legalább lenullázták magukat, és nem úgy néz ki, hogy a másfél év mulva esedékes választáson győzni tudnának.Úgyhogy újabb 4 év fidesz. Ez vár rátok. Jó szórakozást!:))
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 21:07:08
"A nagy befektetési alapoknak saját megfigyelőik vannak az egyes országokban. Rengeteg információ birtokában vannak. Nem kényszerülnek kizárólag a hitelminősítőkre, meg a médiára hagyatkozva döntést hozni, mint egy kisbefektető."
- A nagy befektetési alapoknál meg van szabva, mibe fektethetik a pénzt. És ez bizony a minősítők értékítéletén múlik. Gondolom nem emlékszel már rá, de a hatalmas bombasztikus azeri kötvényvásárlás azért hiúsult meg, mert az azeri alap nem fektetheti a pénzét bóvli besorolású papírokba.
"A magyar recessziót pedig a szocialisták okozták. Csak velük sokkal mindig is elnézőbb volt az EU. Én nem úgy emlékszem, hogy olyan fényes állapotban hagyták volna itt az országot 2010-ben."
- Akarsz a csontvázbizottságról beszélgetni?
" Ráadásul az IMF hitelt olyan konstrukcióban vették fel, hogy azt a következő kormánynak kelljen elkezdeni törleszteni."
- Szerinted a most felvett hiteleket kinek kell majd kifizetni? Nem a következő kormánynak? 2014-re a kormány minden általa felvett hitelt nulláz?
"De legalább lenullázták magukat, és nem úgy néz ki, hogy a másfél év mulva esedékes választáson győzni tudnának."
- Kérdés, hogy ez a népszerűségük, vagy a választási törvénymódosításoknak köszönhető. Hisz lehet itt a kormánynak nulla százalékos népszerűsége is, ha a szavazólapon csak a fidesz.
"Úgyhogy újabb 4 év fidesz. Ez vár rátok. Jó szórakozást!:))"
- Ez annyiból jó lenne, hogy egy újabb négy éves ciklus alatt sokan kihúznátok a fejeteket a seggetekből. És utána a fidesz itt nem rúgna többet labdába.
Az utolsó 100 komment: