/>

Az LMP-jelenség

E-one 2010.04.08. 00:48

Az LMP egyszerre több és kevesebb, mint egy párt. Kicsit protestmozgalom, kicsit divat, sokaknak szimpatikusak, lelkesek, fiatalok, a céljaikról nem tudunk semmit, olyanok, mint az 1990-es Fidesz és a 2002-es Centrum Párt összegyúrva. Nem is annyira párt, inkább egy nagyon érdekes jelenség.

Ez a jelenség ma négy felmérés szerint is átlépte az öt százalékot.

Mi az ok, ami miatt több százezer ember szavaz olyan pártra, amiről senki nem tud semmit? Az már régóta nyilvánvaló, hogy ha volna a szavazólapon olyan választási lehetőség, hogy a fentiek közül egyik sem, akkor az bejutna a Parlamentbe. Az LMP-re szavazni most egyenértékű azzal, hogy bárki, csak ezek ne. És ez nagyon nagy erő, hatalmas igény van valami újra, nem csak a szélsőjobbon, annyira, hogy egyre inkább úgy tűnik, ez még a totális információhiányt is ellensúlyozza.

Az MSZP és az SZDSZ összeomlásával egyszerre tűnt el a progresszív baloldaliság és a liberalizmus a politikából, nem véletlen, hogy az LMP most épp e kettő határvidékén halászgat. Ez a következő ciklus alatt is óriási változásokat hozhat a pártrendszerben. Egyelőre nem tudni, hogy a protestpártok örök végzete, a bejutás utáni érdektelenné válás elérné-e az LMP-t, vagy sikerülne-e olyan pártot csinálni belőle, amilyenek mondjuk a német zöldek. Ez nagyrészt azon is fog múlni, össze tudja-e szedni magát az MSZP. Ha nem, akkor még a mostaninál is nagyobb szabad tér lesz a Fidesztől balra, és lehet az LMP-é is a pálya.

És mától még egy okot kell nagyon komolyan figyelembe venni: az önbeteljesítő jóslatok erejét. Nagyon sok, az SZDSZ-ben, az MSZP-ben és egyáltalán mindenkiben csalódott liberális szavazó van úgy azzal, hogy akár LMP, akár MDF, de nehogy hárompárti parlament legyen. Sokan hezitálnak az LMP és az MDF közt, és akár döntő érv is lehet az, hogy az LMP-nek van esélye bejutni, az MDF-nek pedig nem annyira. Nem szabad kijelenteni persze, hogy ez így is lesz. De mostantól már csak emiatt is érdemes lesz az eddigieknél is jobban odafigyelni a közvélemény-kutatásokra.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr321903230

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lehet, hogy Túl Más ez a Politika? 2010.04.08. 11:29:14

Az LMP annyira más eszközökkel akar politikát csinálni, hogy ezzel saját maguk teszik lehetetlenné, hogy sikeresek legyenek.   (Fotó: lehetmas.hu) AZ LMP tegnap arra kérte szimpatizánsait, hogy adjanak pénzt a párt kampányára, mivel pártkasszáju...

Trackback: LMP-MDF: Harc a SZDSZ -es szavazókért - Levelet kaptam Bokros Lajostól 2010.04.08. 07:41:22

Levelet kaptam Bokros Lajostól - mint gondolom sok százezer ember MO-on. SZDSZ -es hírleveleket szoktam kapni, mert valamikor régen felíratkoztam, pusztán kíváncsiságból.De arra, hogy bármiylen MDF-es helyre, vagy helyen megadtam volna e-mail címemet, ...

Trackback: Nincs itt az idő! 2010.04.08. 07:13:26

Választás 2010. De még nincs itt az idő! Nincs itt az ideje annak, hogy megismerhessük a pártok véleményét számos kérdésben. Így nem jött el az ideje annak, hogy a választásokon induló politikai pártok állást foglaljanak a társadalom 5-10 százalékát ki...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sobrijóska 2010.04.08. 11:12:06

Tehát szerinted csak olyanokra érdemes szavazni, akikről már nagyon is sokat tudunk?
Ideje lenne már elfogadni, hogy a civilek betörnek a politikába, mert ki kell ebrudalni a politikai maffiózókat. Ennek az első lépcsője az új pártok bejutása. Aztán persze majd 20 évvel később lehet, hogy őket is el kell zavarni, ha hasonló mocsárba süllyednek.

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.04.08. 11:14:39

Persze, szavazzunk olyanokra, akik 20 éve itt vannak. :) De igazából az LMP-re való szavazástól is elment a kedvem.

Asidotus 2010.04.08. 11:16:37

Én alapvetően baloldali szavazó lennék, de most képtelen vagyok az MSZP-re szavazni. Azért szavzok az LMP-re, mert azt szeretném:
1. az MSZP bukjon nagyon nagyot. Ez azért lenne jó, mert akkor nem kapnának képviselői helyeket, felügyelőbizottsági helyeket, stb., és eltűnnének a pártból azok az emberek, akik csak a mutyizásért, a lenyúlásért vannak ott. Csak azok maradnának, akik valóban politizálni akarnak, baloldali értékek alapján, és nem a mocskos kapitalisták, akik az elosztható pénzekért helyezkednek.
2. Mivel baloldali mentalitású vagyok, a többi pártra nem tudok szavazni.
3. Az LMP esetén a legnagyobb eredmény az lenne, ha bekerülnének a parlamentbe, az hogy kormányzati pozícióba kerülnének, az valahogy elképzelhetetlen. Így tuti, hogy kárt nem tudnának tenni az országban.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2010.04.08. 11:18:41

Nagyot téved a posztíró. Szerintem annak a pár százezer LMP szavazónak a többsége többet tud a pártról, mint akármelyik elvakult jobbikos vagy mszp-s a "sajátjáról".

MoxNox 2010.04.08. 11:19:00

Mi ezzel a probléma? A Védegyletből jött az addig kevéssé ismert Sólyom László is, és a hazai pártacsarkodások közepette meglepő és szokatlan módon a civilek jelöltje lett a köztársasági elnök. Szintén Védegyletes gyökerű az LMP is, miért ne juthatna be a párt is a Parlamentbe a köztársasági elnök után? :)

szusi úr 2010.04.08. 11:19:19

nyilván sokan tanácstalanok, és kiábrándultak. pedig a www.valasztasom.hu sokat segíthetne a döntésben nekik is :)

5 perc, 25 kérdés a programokból, és egy lista a kitöltőköz közel, s távol lévő pártokról!

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2010.04.08. 11:19:56

Kiscsit más.

Egyébként meg nálunk is be kellene vezetni a szavazólapon az "Egyik sem"-et, mint választási lehetőséget.

lmpslany · http://lmpdunakanyar.blog.hu 2010.04.08. 11:20:13

Miért nem tud senki semmit az LMP-ről? Lehet, hogy kicsit utána kéne járni?
Egyébként igazad van, az LMP-re azért szavaznak majd (ha tényleg), mert nem az eddigiek és nem a jobbik. Nem biztos, hogy jó döntés, de ha már a többiről tudjuk, hogy biztosan rossz, mi mást tehetnénk?

Az évek meg a rutin 2010.04.08. 11:22:47

"Mi az ok, ami miatt több százezer ember szavaz olyan pártra, amiről senki nem tud semmit?"

Közkeletű tévhit, a párt részletesebb és zanzásított programja hetek óta elérhető.

Aki belevág az olvasásába (én megtettem) és a többi pártét is megnézi, annak a számára világosan kiderül, hogy két értelmes választás maradt vasárnapra: az LMP és az MDF. S mivel az MDF-et elásta a belviszály, a végén mint a Hegylakóban, csak egy maradhat.

A többi érzelem és előítélet.

ősirománszokás 2010.04.08. 11:24:42

CSak egy széljegyzet: Amely Sólyom László az MDF jelölése nélkül soha nem lett volna elnök.

Szerintem sem az LMP sem az MDF nem jut be. Az MDF elintézte magát, LMP-t vidéken alig ismerik, és szerintem az erős médiahátszél sem lesz elég ennek áthidalására. Arra mondjuk kiváncsi lennék ki futtatja őket ennyire.

jetcool 2010.04.08. 11:27:23

Azt gondolom, hogy a következő fél-egy évben az MSZP-nek nagyon össze kell, hogy szedje magát, ha nem akarnak az SZDSZ, MDF sorsára jutni. Minél tovább halogatják a változtatásokat, annál nagyobb az esélye annak, hogy kis párt lesznek, és kiesnek a parlamentből. Az úton mindenesetre elindultak. Szerintem a párt fiatalításában van a jövő, mert az a 6-8 MSZP-s, akik a párt magját alkotják, ők végtelenül hiteltelenek számomra. A röhej az, hogy a kampányban Mesterházy is eljutott a hiteltelenség csúcsára. Ezt korábban (kb 1 éve) nem gondoltam volna.

Az LMP pedig úgy látszik megkapja a lehetőséget. Nekik viszont bizonyítani kell, értelmes programmal előállni, mert legközelebb ez tőlük se lesz elég. Ha képesek erre, akkor 8 év múlva akár kormányozhatnak is. Ha nem, akkor remélem jönnek mások. Viszont ha az LMP bejut, és leszerepel, akkor azzal jelentősen csökkenti az ezután alakult pártok parlamentbe jutási esélyeit.

Sátán meg a Jocó 2010.04.08. 11:33:23

"MSZP/SZDSZ & progresszív liberalizmus"

lefordítom:
pont akkor, amikor az IMF-hitel felvételének szükségességéről vitáztak a Parlamentben, az szdsznek a legfontosabb dolga a homoszexuálisok örökbefogadási jogának keresztülvitele volt, vagy az MSZPnek a szájkosártörvény, mint legfontosabb dolog az utolsó ülésen.

Ha a progresszív liberalizmus == elefántcsonttoronyban üldögélés, elszakadás a való világtól, akkor nem sajnálom, vesszen.

Az LMP meg külföldi támogatásból támogatott SZDSZ-átmentés, akik szakembergárda, konkrét program és minden nélkül pusztán azzal akarnak a legalább 1%állami támogatáshoz, jobb esetben zsíros állásokhoz jutni, hogy olyan dolgokat pedzegetnek, amit a nép szeret, illetve a jól kitalált 'jajmivagyunkajógyerekek' imidzzsel
Mása nincs.

safranek 2010.04.08. 11:41:14

Mert a többiről már tudjuk milyenek.

kombájn 2010.04.08. 11:42:27

kurucinfó muhahaha...
szóval, én is sok embert ismerek, akik azért szavaznak a lmp-re, mert újak, többiből elegük van, az mdf meg szétkúrta magát a szadesz és kopicetlis, kizárósdis játékával.
Egyébként valóban nem bonyolult megtekinteni akár címszavakban sem, mit szeretne az lmp. van weblapjuk, he.

a plakátjaik és üzeneteik is más mondanak, mint ami folyik a nagyoknál (+ mdf) egymásnak üzengetnek a plakátokon és a reklámokban, az lmp nem. máshogy üzennek, máshogy képzelik el. ez nekem önmagában is szimpatikus.

Gest anyó férje 2010.04.08. 11:45:43

Az LMP azoknak a pártja, akik összekeverik a politikát a gyerekzsúrral, az esti mesét meg a TV híradóval. Régen mesének mondták, ma inkább "alterált realitás". Ki alkohollal éri el, ki LSD-vel,vagy éppen LMP-vel

Az évek meg a rutin 2010.04.08. 11:52:37

A kurucinfo mint hiteles hírforrás :) :)

@Gest anyó férje: Eszerint az úgynevezett komoly politizálás az volt, amit ez elmúlt időben politikusaink műveltek? Mert akkor Ön valószínűleg egy tőlünk nyugatabbra fekvő ország közpolitikai állapotait élte meg a mindennapokban.

Az LMP koherens és részletes programja elérhető, azzal lehet vitázni, előítéletekkel lehetetlen.

Lebowski 2010.04.08. 11:52:58

@Sátán meg a Jocó: Az a helyzet, hogy nekik és az MDF-nek van a legrészletesebb és legkidolgozottabb programjuk, amit bárki meg is nézhet. És nem csak annyit írnak, hogy majd jobb lesz, hanem azt is, hogy hogyan, miből. Csak úgy látszik, ez nem nagyon számít az embereknek.

thwarter 2010.04.08. 11:55:10

Jojo, de a fidesz valasztasi programjarol sem tud senki semmit es nem 5-8% fog rajuk szavazni, hanem tobb, mint a valasztok fele. Ez milyen?

k_chris 2010.04.08. 12:01:42

gondoljátok már át az a nagy hirdetett micsakátláthatópénzbőlkampányolunk mennyiségű pénz mire lenne elég? Ki áll e mögött a csoport mögött? A Védegyletet meg nagyon nem kéne hangozatni, Lányival nem állnak épp jó kapcsolatban...

indy.media.hu/node/16337

"Annyi bizonyos, hogy Schiffer András, az LMP mai listavezetője, akivel 2005-ös pártütése óta nem vagyok beszélő viszonyban, 2008 nyarán, egy nappal az után, hogy Fodort megválasztották az SZDSZ elnökének, megpróbált rávenni, hogy a sajtóban együtt támadjuk meg Fodort. Ilyen fokú gátlástalan cinizmus egy pályakezdőnél nem mindennapi: sokra viheti még."

Tigris 2010.04.08. 12:02:17

@Sobrijóska: Csak félve kérdezem meg... A három párt programjáról tényleg OLYAN sokat tudunk? Csak mert a választási műsorokat elnézve Arany János balladai homálya verőfényes nyári délután.
Szerintem a nagyokról mindenki épp csak annyit tud, amit nem akarna tudni.

flimo13 2010.04.08. 12:03:30

@MoxNox: épp ez az egyik nagy bajom velük, a közös gyökerek azzal a balfasszal. De még így is ők a legszimpatikusabbak, szóval vasárnapig lesz agyalás rendesen.

Blogger Géza 2010.04.08. 12:05:27

@Az évek meg a rutin: Te hihetetlenül naiv vagy, ha választási programok alapján szavazol... Főleg egy olyan pártnál, amelyik gyakrolatilag kizárt, hogy kormányra kerüljön, így azt ír, amit csak akar.

Ezzel együtt a legtöbb zöldség (állam által garantált minimáljövedelem és hasonlók) kétségkívül az LMP programjában van.

Blogger Géza 2010.04.08. 12:07:26

@kombájn: És amikor azt mondták Bokrosra, hogy nem tud szabadulni Kádár szellemiségétől?

Pomogács 2010.04.08. 12:07:39

Kedves posztoló, arról tud bármelyik egyszerű szavazó valami konkrétat, hogy pl. a Fidesz mit fog csinálni, konkrétan mi a programja? Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy az LMP-ről nem tudni semmit, unalmas.

Anyád a baráthal 2010.04.08. 12:12:23

@Az évek meg a rutin: Ki az MDF-et értelmes választási lehetőségnek tekinti...magát minősíti.

EMU 2010.04.08. 12:13:54

"Mi az ok, ami miatt több százezer ember szavaz olyan pártra, amiről senki nem tud semmit?" - éppen ez az oka. Ugyanis a többiről túl sokat is tudni. Ez pedig bőven elégséges indok arra, hogy akár egy ismeretlenben is több bizalma legyen az embereknek, mint azokban, akik bohócországgá tették Magyarországot. Persze sok-sok magyar alattvaló nyálcsorgató elkötelezettségével valamelyik oldal irányában. Aki nem ilyen pártfüggő, önálló gondolatokra képtelen, politikus fétissel bíró fasz, illetve képes relatíve tisztán megítélni a magyar tróger pártokat, az előbb fog szavazni akár egy ismeretlenre is, mint bármelyikre a jólismert szemét, manipulatív, korrupt tolvajok közül.

Az évek meg a rutin 2010.04.08. 12:15:04

@Blogger Géza: Miért, te a pártok által előadott showműsor alapján voksolsz?

A pártprogram az egyetlen úgy-ahogy számonkérhető támpont egy választás után.

Az LMP zöldpárt, tehát "zöldségeket" írnak. Neolib szempontból tényleg gáz, amit hirdetnek, de a válság óta azért beindult a gazdasági modellek paradigmaváltása (persze ez bővebb kifejtést igényelne).

Ami biztos, hogy az LMP programja egy vegyes, a piaci elemeket és az állami etatizmust ötvöző modellt kínál, ami koherens és vitára alkalmas.

Nézd meg a Fidesz-programot: ők tényleg kormányra készülnek. Az a firkálmány pontosan kifejezi a választók "megbecsülését".

kombájn 2010.04.08. 12:15:40

@Blogger Géza: ha engem kétszer lekommunistázna az az ember, aki az ős-msz(m)p-s időben volt miniszter, valószínüleg ennél sokkal cifrábbat mondanék...

Az évek meg a rutin 2010.04.08. 12:16:14

@Anyád a baráthal: Az MDF választási programja értelmes.

A párt kevésbé.

Aki összekeveri a szezont a fazonnal, magát minősíti.

2010.04.08. 12:24:26

Meddig lesz ez még hajtogatva, hogy senki nem tud semmit az LMP-ről? Az isten megáldjon, a rengeteg plakát, interjú, akció, prospektus, honlap, program, Facebook, iwiw, twitter nem elég? Aki akar róluk tudni, tudhat. Aki nem akar, nem.

A Fidesz programjáról sokkal kevesebbet lehet tudni, mint az LMP-ről, mégis a fél ország rászavaz.

Anyád a baráthal 2010.04.08. 12:25:06

@Pomogács: A Fidesznek van egy 4 éves referenciája, amit lehet szeretni, meg utálni is. Az LMP-nek meg nincs vezetője, csak listavezetője. Ez már eleve ellentmondásban van azzal, hogy kormányprogramot hirdetnek.

A program egy talánbejutó pártnál csak irányjezlő. Szóval amit az LMP csinált részletes programként értelmetlen.

Ugyanaz, mint a Jobbiknál: az elkövetkező 4 év mondja majd meg, hogy érdemes-e velük foglalkozni (feltéve, ha bejutnak).

Anyád a baráthal 2010.04.08. 12:26:44

@Az évek meg a rutin: nem a programról, hanem a választásról (tehát pártról beszéltél).

EMU 2010.04.08. 12:27:29

Igen, fentebb is már felvetődött, hogy érthetetlen, hogy a posztírónak miért pont az LMP parlamentbe kerülése fáj ismeretlenként (ami nettó hülyeség, mert bármikor utána lehet nézni programnak, tagságnak, elnökségnek), amikor a fidesznek egy beazonosíthatatlan fantompárttal karöltve kétharmada lesz úgy, hogy egy kurva mukkot nem tudni arról, mihez fog kezdeni. Ha már bassza valami a posztíró csőrét, akkor ebben a felvetésben (hogy nem lehet ismerni) inkább a fideszt kellene ekézni, és azt a több millió szavazót, akik egy totálisan eltitkolt programra szavaznak. Amit pedig ismerni lehet a fideszből, bőven elég volna ahhoz, hogy a kutya ne szavazzon rájuk sem.

2010.04.08. 12:29:14

"Mi az ok, ami miatt több százezer ember szavaz olyan pártra, amiről senki nem tud semmit?"

A naiv emberek azért, mert még nem olvasták el az szdsz 2.0-ás cigánytenyésztő programjukat. A fajvédő vérlibbantak meg azért, mert elolvasták.

EMU 2010.04.08. 12:36:23

@Anyád a baráthal: "az elkövetkező 4 év mondja majd meg, hogy érdemes-e velük foglalkozni". - A jelenlegi pártokról meg az elmúlt 20 év mondja meg, hogy elment az esze annak, aki bármelyikre is szavaz. Az se normális, aki bármelyik eddig megismert tetves tolvaj érdekközösség (magyarországon pártnak hívják az ilyet) önző és mohó ambícióinak még szavazatot ad, legyen az bármelyik x évet már a parlamentben élvezkedő tróger banda. Ha neked a fidesz eddigi évei pozitív referencia, akkor nem vagy eszednél, ugyanaz a szarházi bagázs, mint az összes többi parlamenti párt. Az elmúlt időszak pont arra volna jó, hogy meglásd mekkora tetvek ezek is, és soha egy fél voksot se bízz rájuk sem többet.

Treuga Mei 2010.04.08. 12:36:53

Lássuk be, nem kerül sokba az LMP megismerése. A programjuk elérhető, az övék spec nem is közhelypuffogtatás. A jelöltjeiktől lehet olvasni. Ha mindenképp jellegzetes személyeket kívánunk vizsgálni, Schiffer eddigi munkássága ismerhető (Védegylet, TASz).
Megjegyzem, az én voksom valóban a Protestvoks volt már tizenkét éve, de ezúttal a (valóban baloldali pontokat tartalmazó) program és a személyek, a szervezeti fölépítés hitelessége az voksom oka - rájuk.

Gest anyó férje 2010.04.08. 12:50:16

Schiffer andrásnak előbb el kéne számolnia politikai örökségével ( a dédpapa Szakasits Árpád 1919 júniusától a Belügyi Népbiztosság közigazgatási főosztályát vezette, és később is volt alkama hasznosítani a képességeit)

Megint ugyanazok, csak most vörös helyett zöld maskarába bújva. Az LMP programján is átsüt lépten-nyomon a mozgalmiság, plusz nagy halandzsa, ha valakinek van türelme végigolvasni

Más jelszavak, de a lényeg ugyanaz: a hatalom akarása. Ehhez kerestetnek balekok akik rá szavaznak

sivatagi n. 2010.04.08. 12:50:27

Az LMP a cigánybűnözés mellett a bevándorlóbűnözést is rászabadítaná az országra:

kuruc.info/r/1/57698/

Aki magyar és ezek ismeretében az LMP-re szavaz, az vagy mazochista idióta, vagy hazaáruló.

Makuta 2010.04.08. 12:52:32

@szusi úr: Végigcsináltam a tesztet és kijött a kedvenc pártom elsőként és a legunszimpatikusabb utolsóként -6 ponttal! Ez nagyon jó, köszönöm!
Ajánlom mindenkinek:)

Bougheau Tschichka 2010.04.08. 12:52:51

Amikor Kóka János kikerült az SZDSZ felsőbb vezetéséből, amikor az ex Fideszes is megbukott, és mielőtt jött az új kopasz pártvezér, már akkor megmondták, hogy az SZDSZ újra szervezi magát, és más néven fog tovább élni...

Tessék visszakeresni az interneten az archívumokban!

Ugye tudjuk, miért írom most ezt pont ide?

ÁkiBáki (törölt) 2010.04.08. 12:53:12

Kicsit nagy az áthallás a kimúlt SZDSZ és az LMP között.
Kicsit közös platformról indult tagok és támogatók.
Kicsit zöldbe bújtatott neoliberalista elvek mentén való politizálás.
Kicsit sok diszkvalifikálódott szimpatizáns.
Kicsit erős média befolyás.
Kicsit most, hogy az MSZP nem kicsit áll bukásra, az eddig 1-2%os LMP-ből két hét alatt 5% feletti párt, akarom mondani, mint a posztíró mondja "érdekes jelenség" lett.
Kicsit nem furcsa ez?
Ilyen hirtelen?
Egy hitetlen, de hitesekkel mégis felvértezett mozgalomtól?

This_is_Sparta (törölt) 2010.04.08. 12:56:09

@MoxNox: Hűű! Én eddig azt hittem, hogy az Országgyűlés választotta meg!?

énis 2010.04.08. 12:56:58

"két értelmes választás maradt vasárnapra: az LMP és az MDF."
Eddig jutottam a kommentek olvasásában...
:-D :-D

EMU 2010.04.08. 12:59:00

@Gest anyó férje: Miféle politikai örökséggel kell bárkinek is elszámolni, mert felmenői között kommunista is volt? Hm? Mi ez az ostoba faszság?

énis 2010.04.08. 12:59:19

no meg alanyi jogon adna jövedelmet...

énis 2010.04.08. 13:01:21

@EMU: nahát Pokorni mégis közellenség lett anno, amikor kiderült, hogy besúgó volt a papa...
gyí, gyí, gyí!

Brukk 2010.04.08. 13:04:08

@Treuga Mei: Azzal azért vitatkoznék, hogy a programjuk közhelyektől mentes lenne.
A napokban hallgattam az MR 1-en az LMP-vel készített interjút. Többszöri nekifutásra sem nagyon sikerült konkrétan kifejteni, hogy mit is jelent valójában a "zöldfordulat", meg ehhez hasonlók.
De majd meglátjuk, mert tényleg kíváncsi vagyok, hogy ugyanarra a sorsra jutnak-e, mint a Centrum. Bármilyen cél mögé odaállítani pár százezer embert ugyanis nem túl nagy feladat szerintem.

GaZe 2010.04.08. 13:04:08

nem akarom lehangolni a post íróját, de igazából ő az aki semmit se tud az LMP-ről.
Pár éve már figyelemmel lehetett őket kísérni, különböző civil-zöld-jogvédő mozgalmakban, van weblapjuk ott lehet olvasni, van e-mail címük, amire nagyjából pár órán belül kapod a választ (ha veszed a fáradtságot és kérdezel).
Szóval értem én, hogy a postíró semmit sem tud az lmp-ről, de ez inkább a postírót minősíti, mint az lmp-vel kapcsolatos szófosásokat igazolna.

Persze, blogot írhat bárki, ha politikai témát érint, simán megy is címlapra, csak kommentelni lehessen...

GaZe 2010.04.08. 13:04:45

@Brukk: "Bármilyen cél mögé odaállítani pár százezer embert ugyanis nem túl nagy feladat szerintem. "
Próbáltad már?

GaZe 2010.04.08. 13:07:57

@ÁkiBáki: asszem ez az lmp=szdsz dolog a jobbikosoktól jön, náluk áll be az impotencia meg a rángógörcs ha meghallják a szót: liberalizmus. Ezen a platformon akarták összemosni az lmp-t az szdsz-el, ami akkor volt igazán bohózatba illő, amikor az szdsz hivatalosan és sajtónyilvánosság előtt bútorozott össze az mdf-el. a jobbikos trollok még akkor is csak fújták (ahogy pl te is itt).

szál minek az okoskodás, hogy lmp=szdsz? mond csak ki nyíltan ami ott legbelül van (bz-zsd-lbs.stb) vagy csak mond azt egyszerűen, hogy köcCcsőőőg lmp, oszt le van tudva a feladat.

GaZe 2010.04.08. 13:09:14

@EMU: "Miféle politikai örökséggel kell bárkinek is elszámolni, mert felmenői között kommunista is volt?"
nem tudtad? a kommunizmus genetikailag öröklődik. Mint a cigánybűnözés.

Brukk 2010.04.08. 13:09:41

@GaZe: Az elmúlt 20 évből bőven találni erre példát. Akkor sorolom: MDNP, MIÉP, Centrum, de ha jól emlékszem, még a Petrasovits Anna-féle MSZDP is bőven százezer fölött kapott '90-ben. Álmomból fölkeltve hirtelen talán ennyi.

EMU 2010.04.08. 13:09:47

@énis: Nálad lehet, hogy az lett, feltételezem, de a normálisabbak már akkor is leszarták. Egy apa, ráadásul egy nagyapa meg ki tudja hanyad ős tetteiért miért is felel a gyerek, leszármazott stb? Tedd már meg lécci ezt a morális iránymutatást, kérlek, hagy tudjam már meg, hogy te gyereked meg unokád miért fog majd felelni a te mostani tetteidért.

EMU 2010.04.08. 13:10:30

@GaZe: Meg az elmeháborodás is. Nagyon vigyázz, kérlek!

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.08. 13:28:52

A politikai választás sok esetben érzelmi, nem pedig racionális választás, még akkor sem, ha racionális érvek mögé bújunk. Azért az engem is zavar, hogy az LMP-t olyanokkal támadják, ami de facto butaság. Nyilván ízlésemnek nagyon tetsző párt most sem indul, ezért van tétje, értelme, jogosultsága a döntésnek, nem magától születik. Az LMP programot, ez még Bokros Lajosról mondható el (MDF nem írt programot, beállt egy létező, liberális program mögé).
Az LMP szerintem sem zöld párt - nem csak azért, mert most hirtelen sárga lett a domináns szín, hanem mert a zöldfordulat spec. a leginkább lózung a programban, fő fókuszban pedig a szegénység elleni küzdelem, társadalmi szolidaritás, baloldali, paternalista gazdaságpoltika + egy liberális, emberjogi aktivista, jogvédő felfogás van. Lányi nyilván egy sértett ember, de abban igaza van: ezek nem zöldek (Jávor Benedek üde (zöld) kivétel). Nyilván a jogvédő része könnyen rokoníthatja az SzDSz liberálisaival, nyilván van is személyi átfedés (lásd: Karácsony G.), és nyilván megy is az összemosás. Meglep, hogy az SZDSZ ennyire feladta, hogy 8 év kormányzás után ennyire elfogyott volna a pénz. Másik oldalról - óriási respect - az LMP kiállt egy nyilvános pártkasszával, ami viszont sok helyen döcög (én fővárosiként sok helyen látom őket, teljesen egyenértékű a jelenlétük a többi párttal: ez tényleg megcsinálható 28 millióból?!, a kampányfilmük ktsg-ét nem találtam, lehet, hogy ott van, nem találtam), nem válaszolnak a jogos aggodalmakra, stb.
Nyilván fekete ló az LMP, hiszen nem tudjuk, hogy a hatalomhoz közelebb, intézményesült pártként mihez kezdenek. (Még erőlködtek egy programmal, szép és dicséretes, de ilyen a többi párt zsenge korában is volt, aztán láttuk: más a választási program és a más a kormány program.) Én is azt gondolom, hogy inkább ballib oldallal lesznek jóban, és nem a jobberekkel.

ÁkiBáki (törölt) 2010.04.08. 13:36:34

@GaZe: Na, azért nem megy ez olyan egyszerűen és sablonosan, ahogy ezt a bevált gyakorlat próbálja diktálni.
Ez nálam nem így működik.
Pontosan azért, mert meghagyom magamnak a tévedés lehetőségének luxusát, jelesül azt, hogy nem így alakul a gyakorlatban.
Csupán az érzéseimet soroltam fel, melyek a jövőben változhatnak.
Mivel a puding próbája az evés, ennek megfelelően nem szeretnék olyan leegyszerűsített véleményt alkotni, amint azt felvázoltad, avagy amilyenekkel tele van a net.
Egy év múlva okosabbak, tapasztaltabbak leszünk velük kapcsolatban, különös tekintettel arra, ha átlépik a küszöböt.
Addig mindez csak feltételezés, melyet a rendelkezésemre álló információk alapján és az eddig tapasztaltakból leszűrtem.
Nem törnék pálcát előre senki felett sem, még ha politikus is az illető.
A tetteit megismerve, viszont annál inkább.
Ja, és ha netántán egy jobbikos vélemény alkotással esetleg azonosulni is tudok, az még nem jelent egyértelmű elkötelezettséget feléjük.
Mint ahogy sok az SZDSZ által felvetett dologgal is egyetértettem, de ettől sem lettem SZDSZ-es. Sőt a számomra elfogadhatók sorra hagyták ott őket.
Furcsa nem?

Gest anyó férje 2010.04.08. 13:39:45

@EMU: elmagyarázom.

Ha alakinek mondjuk a nagypapája Hitler akkor nyilván azt fogják először kérni tőle hogy határolódjon el a felmenőjétől mielőtt politikai pártot alapít. Máskülönban mindig ott lesz felette a gyanú hogy ezt az örökséget viszi tovább burkolt eszközökkel, kódolt beszéddel

Schiffer András tudtommal soha nem határolódott el a Kommünben és a Rákosi érában kulcsszerepet betöltő dédapától, mert tudja, hogy akkor nem kapná meg azt a támogatást ami ilyen alapon jár neki a régi mozgalmiaktól

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.08. 13:43:20

Bennem is ott lebeg az irtózás, hogy egy szdsz-klónt hozok vissza, de a többieknél ezek nem klónok, hanem azok, aminek látszanak. nyilván, nem esne jól, hogy az én szavazatommal alakulna át, térne vissza az szdsz, mégis ki másnak adjak a szavazatommal esélyt? az lmp-ben benne van a lehetőség, hogy tényleg más legyen. nem tudom, hogy tényleg az lesz, de a többinél nagyobb okom feltételezni, hogy ők nem változtak meg - szocikat, fidesznyikeket már láttam kormányozni, köszönöm. bokros-mdf-szdsz: köszönöm, nem.
meg persze otthon is maradhatok.

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.08. 13:48:19

@Gest anyó férje: Kövér Lászlónak el kéne valakitől határolódni? A fél/háromnegyed 98-02 kormánynak a SAJÁT kisz-, mszmp múltjától? (Az már inkább taszító, hogy mondjuk nem szólalt meg a holokauszt törvény ellen az lmp, mert az igenis szembe megy a szólásszabadság európai hagyományával. Mi, itt Európában legyünk büszkék arra, hogy szembe merünk, legalább verbálisan nézni a félelmeinkkel. A hülyeség egyébként sem büntetőjogi kategória.) Nyilván Schiffer akkor lett volna tökös, ha fellépett volna a saját apja kinevezése ellen, amikor törvényt módosítottak miatta (nem volt szakmai felsőfokú végzettsége a pszáfos kinevezéshez) - de tegyük a szívünkre a kezünket, melyikünk tette volna meg?)

Gest anyó férje 2010.04.08. 13:53:16

@lostrider: az SZDSZ már maga is klón, ráadásul más volt a génjeibe kódolva mint az arcára írva.

Ami most megy az LMP-vel az tehát a klón klónozása, hátha van még aki nem ismeri ezt a trükköt

Gest anyó férje 2010.04.08. 14:04:33

@lostrider: ahogy tudom a Kövér felmenő hithű szocdemes volt, én ezt nem tartom bűnnek. Általában nem az ideológiákhoz kötődés a bűn, hanem amit csinál az ember

Szakasitsnál az az érdekes, ahogy kriptokommunistaként bevitte a szakszervezeteket meg a rózsaszín lelkűeket a komcsi hatalomba. A Schiffer dédunoka ugyanis pont ezt játssza el most zöld színekben kriptoliberálisként. Máshol a nagyi receptje, nálik meg ez kerül elő a sifonérból

Új szín, régi hatalomtechnika

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.08. 14:12:32

Ha az MSZMP az szocdemes, akkor igazad van. Szocdemesként bement a komcsik alá. Még egyszer: Kövér Lászlónak ettől nem kell elhatárolódnia, szerintem. Ahogy Schiffernek sem kell Szakasitstól, szerintem.
Nyilván nekem is van ilyen félelmem, hogy egy általam nem kedvelt alakulat ismét feléled, de a Szakasits-vonalon kívül még mi utal erre? Sok volt szdsz szimpatizáns jelenik meg itt? (nyilván, hol máshol jelenne meg?!) Mert ha ennyi, akkor ezt a rizikót még vállalom. (Zöldként hova máshova szavazzak?!)

Gest anyó férje 2010.04.08. 14:50:26

Ha zöld lenne és magyar gyökerű akkor én is számításba venném, de nem tartom az LMP "központi hatalmát" annak

Lehet vitatkozni mennyire centalizált párt az LMP, de a programját a központban fogalmazták és tele van alig kódolt liberál-messianisztikus pontokkal. Komoly támogatásra meg ilyen programhoz számíthatnak, szerintem ez a párt jövőjét is meghatározza

Ja és hogy ne legyen félreértés: én Lányi Andrást például magyar gyökerűnek tartom

MoxNox 2010.04.08. 16:38:57

@Kádár Alíz: Igen és? Talán az ellenkezőjét állítottam volna? :)

MoxNox 2010.04.08. 16:40:07

@Gest anyó férje: Miért nem magyar gyökerű egy Magyarországon létrejött, magyar polgárok által alapított párt? Azok a rohadt pirézek állnak az egész mögött, igaz?

Sátán meg a Jocó 2010.04.08. 17:00:58

@Lebowski: program? ez?!

és kikkel akarják megvalósítani? Úgy mégis.
vezető(k)? szakembergárda? háttérszervezetek, kabinetek?

ne röhögtess már...

2010.04.08. 19:52:29

@Gest anyó férje: Neked sincs közöd anyád és apád politikai örökségéhez, neki sincs a dédapjához. Ez tipikus náci dolog, amikor valakit az rokonsága okán akarnak elszámoltatni.

De jó, tegyük fel, számoljon el. Miből kellene állni ennek az elszámolásnak? Ugye hogy hülyeség?

2010.04.08. 19:55:58

@Sátán meg a Jocó: Igen, ez program, méghozzá a választások valószínű nyertesénél komolyabb program. Majd ha eljutnak a kormányzásig, lesz minden, amit most hiányolsz. Egyelőre ez egy célkitűzés, amelynek az irányába akarják terelni a parlamentet. Nem rajtuk fog múlni, de valakinek meg kell próbálnia. Ehhez meg vannak a megfelelő szakembereik.

Gest anyó férje 2010.04.08. 21:12:47

Az LMP közepesen bunkó tagokból összeverődött formáció. A közepesen bunkó jellemzője, hogy mindenki másról azt hiszi, csak nála bunkóbb lehet és ő a nagy észosztó

Tanuljatok meg előbb olvasni, és viszonylag helyesen fogalmazni, aztán majd vitatkozhatunk

2010.04.10. 12:15:48

@Gest anyó férje: Huhh, ez már az érvelési rész?

Mert te nem osztod az észt és csak te tudsz fogalmazni és olvasni. Aha. És ezért bunkó az LMP. Világos.
süti beállítások módosítása