/>

Alig négy napja írtam itt az LMP népszerűségéről, azzal a kérdéssel: miért szavaznak százezrek olyan pártra, ami lehet szimpatikus, de nem tudunk róla semmit? Azóta fordult pár nagyot a világ. Az LMP 2010. április 11-e óta parlamenti párt. Miért?

Az LMP önmagát elsősorban zöld mozgalomként határozza meg. Ez szép és jó, éljen soká a környezetvédelem - csakhogy ugyanezeket a zöld elveket felvállalta már 2006-ban, és utána kormányon az SZDSZ is, mégis, a kutyát nem érdekelték. Ne legyünk naivak: pusztán a zöld szólamok annyira lennének alkalmasak, hogy egy cuki kis fél százalékos eredményt biztosítsanak.

Protest. Igen, az LMP-re leadott szavazatok egy jelentős része azt jelentette, hogy ne a többi legyen. És a következő hónapok és évek legkomolyabb kihívása pont erről az oldalról érheti az LMP-t. Nagyon sok protestpárt halála volt egy ciklus után az Európa-szerte, hogy kívülről politikaellenesek voltak, majd bejutottak a Parlamentbe, a politika részévé váltak, és nem maradt mi ellen lázadniuk. Nem tudni még, mit terveznek ez ellen, nem tudni, egyáltalán terveztek-e már valamit. De a megoldást nem halogathatják túlságosan sokáig.

És persze mert ballib. Vagy helyesebb úgy mondani, hogy lib-bal? Nagy kérdés. Keveset tudunk a programjukról, de amit tudunk, az valóban leginkább a szabadelvűség és a nyugat-európai értelmében vett újbaloldaliság között ingázik. A szavazótábor összetételéről még nem készültek részletes felmérések, de feltűnően ott voltak most erősek, ahol az 1990-es években az SZDSZ. Arról nem is beszélve, amit Budapest jelent. Ami pedig a hangulatot illeti...nem egy párt nem egy kampányrendezvényén vettem részt az elmúlt hetekben - az LMP-nél volt meg nagyon ugyanaz az érzés, ami négy évvel ezelőtt az SZDSZ-nél.

Mindettől függetlenül az LMP nem SZDSZ 2.0. Ha már mindenképp párhuzamot akarunk vonni, a legpontosabb talán azt mondani, hogy az LMP-ben megvan az 1994 előtti SZDSZ sok erénye, az 1994 utáni SZDSZ sok hibája nélkül. És ha okosak, ez így is maradhat. De ehhez sok mindenre vigyázniuk kell. Nem vehetik át az értelmiségi gőgöt, akkor sem, ha tényleg sok a szavazóik közt az értelmiségi. Nem feledkezhetnek el egy pillanatra sem a vidékről, akkor sem, ha tényleg Budapesten a legerősebbek. És ami talán a legfontosabb: nem állhatnak be egyetlen másik párt mögé sem. Most azért különösen nem, mert a Fidesztől balra csak ők maradtak, és az MSZP, ami akár teljesen össze is omolhat a következő hónapokban. Akkor pedig övék lehet a pálya. De ez nehéz munka lesz, mert a várakozások nagyok, a bizalmat megkapták, de ez még biankó csekk volt. Ha azt akarják, hogy ne tűnjenek el a süllyesztőben, akkor most kell bizonyítani, hogy valóban lehet-e más.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr101914948

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amit mindenki tudni akar: mennyire SZDSZ az LMP? 2010.04.13. 01:15:53

Az SZDSZ 1998-as és az LMP 2010-es eredményeit nézve komoly átfedést találunk. Az LMP-sek nagyon hasonlítanak az egykori SZDSZ-szavazókra. (Kép: vokscentrum.hu) Lendvai Ildikó hétfőn azt bizonygatta, a Fidesz kétharmadát csak az LMP-vel együtt lehet m...

Trackback: Másnaposan 2010.04.12. 20:36:02

A fél ország álmosan kóvályog, hisz szinte mindenki éjfél után is még a tévé és/vagy számítógép előtt ült, vagy talán épp egy pártbuli helyszínén örült vagy bánkódott az eredményeken, esetleg kínjában röhögött az OVB orbitális töketlenkedésén (de most ...

Trackback: Az MSZP-sek lépjenek vissza, ne az LMP! 2010.04.12. 19:41:03

A szocik egész kampány alatt arról hazudoztak, hogy az LMP a Fidesz seggéből bújt ki, most meg elkezdtek udvarolni az LMP-nek.Budapesten 13 választókerületben megverheti az LMP a Fideszt, ha az MSZP visszalépteti jelöltjét. Miért nem akarjuk bármely pá...

Trackback: Törés(vonal)teszt 2010.04.12. 17:58:02

Nos, foglaljuk össze röviden, mit tudunk eddig biztosan: A részvétel 64,42%, meglepően jó. A listás szavazatok megoszlása a következő: Fidesz 52,71%, MSZP 19,29%, Jobbik 16,66%, LMP

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papas 2010.04.12. 17:57:49

"Az LMP 2010. április 11-e óta parlamenti párt. Miért?"

Három fő oka van: 1, Index.hu nagyon komolyan melléjük állt.
2, Colás barátaink, ha valamihez, akkor a választásokhoz nagyon értenek.
3, Az MDF-t, de inkább Dávid Ibolyát, az autópálya Maszop-Figyesz mutyi kiteregetés után ki kellett iktatni. Mindegy milyen áron.

Szintelen, szagtalan, nulla kreatív kampány, ami gondolom tudatos volt Úgy látszik, most ennyi is elég volt ahhoz, bejussanak a parlamentbe. Erre mondják, jókor voltak jó helyen.

Talán tényleg lehet más a politika. Meglátjuk, de azért erre nem kötnék fogadást.

housemd 2010.04.12. 18:00:31

Nagyon is sokat tudunk a programjukról, én például két órát eltöltöttem az olvasásával, mielőtt eldöntöttem volna, hogy rájuk szavazok. nem azért, mert mindenben egyetértek, gazdaságpolitikájuk kicsit nekem túl balos, a végkövetkeztetésekkel nem mindenhol tudok egyetérteni, de legalább vették a fáradságot, és alaposan végiggondoltak egy sor dolgot. mások még ezt sem tették meg. ennyiben jobbak ők a többinél. és igen, kiábrándult, pártjátvesztett liberális szavazó vagyok....

fourey 2010.04.12. 18:01:57

no igen, én is azt akartam megjegyezni, hogy tényleg annyira fájna valakinek, mielőtt megszólal, kicsit tájékozódni? az lmp-nek van komolyanvehető (így, egyebek között, okkal kritizálható) programja (lehetmas.hu/program). és az is egy nagy butaság, hogy egy ökoszociális párt pusztán környezetvédő lenne. ez ugyanolyan csacsiság, mint, hogy az lmp egy új szdsz volna. az lmp elsősorban lmp, megvannak a maga, nagyon nem szdsz-s válaszai egy csomó alapvető társadalmi, gazdasági kérdésre. nem kell a programjukkal egyetérteni, de muszáj két perc tájékozódás helyett rögtön azt mondani, hogy "én nem néztem utána, tehát nincs is programjuk" vagy, hogy "nem olvastam a programjukat, de nyilván az van benne, amit a haverjaim mondanak"? hogy az emberek meg miért támogatnak egy pártot, az bizony fogós kérdés. meg lennék lepve, ha az lmp támogatói között kevesebben lennének más pártokéhoz képest azok (bár nyilván nincsenek is túl sokan sehol sem), akik pusztán egy pártprogram vagy egy színtisztán körülírt ideológia miatt. igaz, ez senkit sem ment fel az alól, hogy legyen programja, legyen hiteles és tisztességes párt.

Buggyant. 2010.04.12. 18:13:40

Nos első körben fel tennék egy kérdést, véleményed szerint a két nagy párt közül melyik bizonyította, hogy igyekszik a korrupciót felszámolni?
Nekem úgy tűnt az LMP próbál valamit tenni ez ügyben is...
...feltűnően ott voltak most erősek, ahol az 1990-es években az SZDSZ...
Ez a mondatod arra utal, hogy netalán volt SZDSZ-esek szavaztak az LMP-re?
Lehet, de nem csak..
Mi lehet ennek a "jelenségnek" az oka?
Hmm..
Talán az, hogy az általad értelmiségnek nevezett embereknek elegük van abból, hogy csak szavak vannak tettek nincsenek, sokan vannak úgy, min én hátha...
Ja és a programot (ellentétben a győztes FIDESZ-el) elolvashatod...

lehetmas.hu/program

fourey 2010.04.12. 18:13:55

@housemd: és még annyit, hogy nyilván nagyon sok volt szdsz-s vagy esetleg mszp-s, fideszes, mdf-es (komolyan, mindkettő :) ) szavazó keres most magának olyan pártot, akikre inkább szavazhatna. sőt, az lmp-sek között rengeteg első szavazó is van. de azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek között is nagyon kevesen vannak, akik szó szerint elfogadták volna, amit a volt pártjaik képviseltek. szerencsére többféle vélemény van, mint párt. :) de az lmp egyik nagyon fontos feladata, hogy ne legyen csak budapesti, se csak liberálisoknak szóló párt. az ökoszociális megközelítésmód, ha valamire, erre egy remek lehetőség: bizonyos kérdéseket teljesen másféleképpen megközelíteni, mint ahogy az elmúlt húsz évben kiégett, elöregedett, a valóságról megfeledkezett pártok teszik, így nem csak a liberálisoknak tetszhet, amit mondanak.

Bogyó 2 2010.04.12. 18:18:52

"Keveset tudunk a programjukról.."

Sokan leírták, de én is azt mondom, akkor el kell olvasni. Nyilvános, hozzáférhető.
"És persze mert ballib. Vagy helyesebb úgy mondani, hogy lib-bal? "

Fene tudja.Milyen a balos gazdaságpolitika? Mert akkor a Fidesz is bal, a Jobbik is. Így balos az lmp, magyarul, vannak versenykorlátozó elképzelései, nemcsak a mindenható szabad liberalizmus Bokros módra.
"Nem vehetik át az értelmiségi gőgöt, akkor sem, ha tényleg sok a szavazóik közt az értelmiségi. Nem feledkezhetnek el egy pillanatra sem a vidékről, akkor sem, ha tényleg Budapesten a legerősebbek. És ami talán a legfontosabb: nem állhatnak be egyetlen másik párt mögé sem."

Mélyen egyetértek. Egyelőre külön fejezet van a vidékről, sok jó gondolattal.Maradjon így.

fourey 2010.04.12. 18:20:49

@eml: "A Budapest programjuk április 1 körül jött ki, és nem egy komoly anyag, privát véleményem szerint egy összekapkodott, összefüggéstelen, átgondolatlan szánalmas s..r." :)
azért kíváncsi lennék, én is privátilag, milyen lenne egy valóban "komoly anyag" :) nagy híve vagyok a kritikus gondolkodásnak, épp ezért tényleg érdekelne, hogy konkrétan mi, melyik alaposan átgondolt, komoly belső összefüggéseket felmutató, magával ragadó pártprogram a mércéje annak, aki ilyet leír?

freshman 2010.04.12. 18:22:42

"Keveset tudunk a programjukról" - Ezt kb húszadszor hallom. Idősödő, vagy elkötelezett politológusoknak még elnézném, de egy bloggernek kb 2-3 kattintás a program, vagy az arról készült összefoglaló, értékelés , vélemények stb.. Persze ezt nyilván ő is tudja...
Így viszont elég manipulatív szándékra vall ennek a skandálása.

MartyMcFly 2010.04.12. 18:24:40

Az LMP nem protespárt! A legkidolgozottabb,legátfogóbb gazdasági-társadalmi programja az LMP-nek van. Az más kérdés,hogy ezt még a rájuk szavazók nagy része sem ismerte és csak protesként szavazott rájuk,de ez nem azt jelenti,hogy ha megismerték volna akkor nem az LMP-re szavaztak volna,sőt annál inkább!

Az LMP legnagyobb ellensége az ismeretlenség és a 20 éves kommunizmust felváltó populizmus, a demokrácia kiürítése:)

fourey 2010.04.12. 18:24:55

@freshman: vagy önkritikára. :) de szép is lenne, ha így lenne :)

virtual landscape (törölt) 2010.04.12. 18:25:16

@Bogyó 2: Csak éppenséggel az LMP úgy balos, hogy anarchista és úgy liberális, hogy SZDSZ-es. Ott van mindjárt az SZDSZ-es Schniffer, mint egyetlen pártarc. Ráadásul preferálják a buzikat, a cigánybűnözés tényét nem ismerik el, most pedig már násztáncot járnak az MSZP-vel.

Tkp. az MSZP-SZDSZ átcsomagolt változata az LMP, ahol a csomagolóanyag zöld színű, de kibontva a csomagot, ott üvölt a magyarellenesség kék-vörös zászlaja.

fourey 2010.04.12. 18:27:39

@virtual landscape: üvölt a zászló? :))) na brávó...

Kerámia_53 2010.04.12. 18:35:58

A zsidók ifjú pártja bejutott a parlamentbe - új szdsz!!!

fourey 2010.04.12. 18:38:03

@Kerámia_53: jaj, olyan unalmas is ez az agyatlan mantrázás... nem lehetne megpróbálni valami konkrét problémát keresned velük kapcsolatban, mielőtt utálnád? legalább egy icike-picike ürügyet?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.04.12. 18:41:50

A vicc az lenne, ha az MSZP összeomlana és négy év múlva jó esetben egy harminc-harmincöt százalékos ellenzéket alakíthat egy olyan formáció, aminek a neve az, hogy " lehet más a politika ". Kész röhej.

eml 2010.04.12. 18:43:26

@fourey:
Az ő programjuknál már a nincs programja is jobb volt, mert az LMP Bp programot végigolvasva nem sokkal lettem okosabb, sok célt sem igazán értek belőle, miből? mivel? hogyan? erre épp hogy érintőleg van valami.
Tehát elment vele 2 órám, és annyit tudok mint előtte. A Bp programot egyébként ki se kellett volna hozni juniusig, addig még lett volna idő javítani rajta, akkor jól megvitatni-megvédeni, és akkor akár.......

A nulla nem jó program.
A 835 oldalas se.

Az a jó program, amikor kb 10 oldalban össze vannak foglalva az ok, a cél, az eszköz, és a költség.

Ha érdekel valami részleteibe, akkor utánanézek a részletes anyagban.

Na ilyen 10 oldalasat még nem láttam Magyarországon.

De ők legalább megpróbálták.

teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 18:46:38

Olvastam egy jó meghatározást az LMP kampányrendezvény résztvevőiről: "romkocsmák népe". Kb. ennyi. Esetleg biciklis futárok pártja.
Lehet itt erőlködni, de ez akkor is csak egy SZDSZ v2.0. Belvárosi médiapárt 7% liberálissal.

Kerámia_53 2010.04.12. 18:47:13

@fourey: Mintha nem látnám a válaszod...:-)

cuclili 2010.04.12. 18:47:35

Tényleg király lenne ha ebben az országban a kis arcát odamutató 5 millió választópolgárból legalább 2.5 képes lenne úgy választani, hogy tudja hova szavaz.
Vagy legalább azt az infót összegyűjti a netről vagy az újságból, hogy kinek van és kinek nincs programja.
Amiről az író beszél budapesti programként, az olyan mint az ikeás zöld útmutató. Szoktak szervezetek ilyenekkel előállni. Ezt nem programnak hívják. A mohának sem levele van, csak levélkéje...
280 oldal tömény véleménnyilvánításnak nevezném a programjukat. Abszolút dícséretes, amit tettek, de nem tökéletes. Nekem a tökéletes kell, én nem adom fel. De abszolút le a kalappal előttük, megmutatták, aki akar, az ír programot. Ennyire egyszerű. Olvassátok el, bár kell hozzá egy érettségi minimum, sok az idegen szó. Ami a legjobb, sok a lábjegyzet. Imádom a lábjegyzeteket, azt jelenti, hogy az adat nem az ő buksijukból pattant ki. Ettől még persze lehet rossz forrást használni, lehet, hogy ez így történt néhol, én nem tudom. 2 nap alatt elolvasni a programjukat bőven elég volt nekem.
Az üvöltöző magyarellenes zászlós dolog meg nonszensz, gondolkodó ember ilyet nem ír, nem is gondol. Engem ez csak a szokásos ki mondja meg, hogy ki a magyar kérdéskörhöz vezet vissza. Valahol igazából tojok abba ki a magyar.
Az amcsi cucc meg a kedvencem. Jelentkezzen már ki az, aki nem csak kiejteni vagy kimásolni tudja a nagykövet nevét, de azt is tudja hol végzett, honnan jött, ki az apja, hogy került ide, mit csinál itt és mit csinált otthon, ki a férje, miért ide jött. Elvileg ha ezeket a kérdéseket megválaszoljátok magatoknak, rájöttök, hogy nem amerikai zsidó tőkét nyomatnak a 10 milliós nyílt kampányszámlával dolgozó ökopártotokba.

Kerámia_53 2010.04.12. 18:49:12

@fourey: Esetleg a válaszod hiányával beismered, hogy az lmp tagok lopnak, csalnak, hazudnak????

teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 18:54:08

@Kerámia_53: Van abban valami bájos, amikor az LMP-s zsidó cigánynak vallja magát náhány százezer forintért.
És ezt a pénzt ugye az agyonszeretett cigányaik elől nyúlták le. Szép.
Ugye lehet más a politika?

mehr luft 2010.04.12. 18:56:12

@Kerámia_53: igen, az lmp tagok lopnak, csalnak, hazudnak, ahogy a jobbik tagok pornóznak és buzikkal parádéznak vagy ahogy...

szedd már össze magad

Nem vagyok fideszes 2010.04.12. 18:56:29

Ha már mindenképpen valamihez hasonlítgatni kéne az LMP-t, akkor engem kifejezetten az 1990-es Fideszre emlékeztet (amikor ugyi még liberális vót).

Kerámia_53 2010.04.12. 18:57:17

A baj csak az, hogy kb. 700 ezer agymosott zsidrákhívő nyalta ezt be!!!

Kerámia_53 2010.04.12. 18:59:14

@mehr luft: A JOBBIk pornózása nem kerül egy fillérembe sem! Az lmp viszont ezermilliárdokba!!! ((cigányállatok "segílyezése", stb....))

mehr luft 2010.04.12. 19:03:17

@Kerámia_53: 1. csínján bánjál a felkiáltójelekkel
2. az lmp a civil szférából nőtte ki magát, ergo lófaszt nem tudott lopni (még)
3. a faszér' állok le vitázni egy fogyatékossal. szia!

Kerámia_53 2010.04.12. 19:06:03

Az lmp már az anyaméhben lopott, csalt, hazudott!!!!

Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 19:07:46

Úgy látom a jobbikos érvrendszer kimerül néhány dologban. Ezeket variálják :) Ezek, cigány, zsidó, tolvaj, komcsi, szdsz2.0 kihagytam volna valamit? Ha a nyílt rasszizmustól eltekintünk, akkor csak a sima tudatlanság, esetleg fanatizmus marad.
A cigány ösztöndíjas dolgoról már határoztak az LMP-ben. Felszólították, hogy lépjen vissza.
A párt nem SZDSZ2.0 nem fog mutyizni a szocikkal. Határozott az álláspont, hogy nem lépnek vissza.
Szabad megjegyeznem, kicsiny hazánkban csak az LMP-nek van nyilvános párt kasszája. Tehát minden befolyó pénz nyilván van tartva és elértehő. Kivéve a kis összegű adományok. Ez nem mondható el a konkurenciátol. Szerintem a sok jobbikos aktivista azért rágott be rájuk, mert miattuk nem előzték meg az Mszp-t. Bezony, a főváros nem volt vevő a jobbikra :)

fourey 2010.04.12. 19:13:09

@eml: nyilván nem lep meg, de nem győztél meg túlságosan. :) elsősorban, mert olyan program, amit mondasz, szerintem nemigen létezik.

mehr luft 2010.04.12. 19:13:18

@Kerámia_53:
www.youtube.com/watch?v=N31EisYSgoo&feature=player_embedded#

a jobbik mindig is lopott, csalt, hazudott! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

csöcsi!

fourey 2010.04.12. 19:15:34

@Kerámia_53: "Esetleg a válaszod hiányával beismered, hogy az lmp tagok lopnak, csalnak, hazudnak????" nem, csak vacsoráztam :) de, ha jól értem, te azért zsidózol és tartasz elfogadhatatlannak egy pártot, mert van egy emberük, akit megvádoltak csalással, és a párt vezetői azt nyilatkozták, hogy "Scheiring Gábor, az LMP gazdasági vezetője elmondta: az ügyet nagyon komolyan veszik, etikai bizottságunk vizsgálódik és amint kiderül az igazság megfelelő fajsúlyú lépéseket fognak tenni."???? RENDKÍVÜL meggyőző vagy :)

Kerámia_53 2010.04.12. 19:16:26

@psv: Ebből is látszik, hogy a JOBBIK kizárja soraiból a csalókat, ellentétben az lmp-vel, aki CSALÓKBÓL, TOLVAJOKBÓL áll!!! kuruc.info/r/1/57900/

kerecsen2010 2010.04.12. 19:16:40

Nagyon vicces, hogy fideszék így összeszarták magukat egy 7%-os párttól, hogy már itt fröcsögnek. Hiányzik a szadesz, mi, mint humoristának a bukott Torgyán?

Kerámia_53 2010.04.12. 19:18:16

@fourey: Nem, Nálam az verte ki a biztosítékot, hogy "Két nap van hátra a választásokig, nem szerencsés most ezt az ügyet bolygatni" - válaszolta az [origo] megkeresésére csütörtökön délelőtt Faith Balázs."

fourey 2010.04.12. 19:18:33

@kerecsen2010: szerintem a fidesz inkább örül nekik. végülis nem tenne rosszat a közéletnek és valameddig nekik sem, ha a hazai pártok hajlandó lennének szóba állni egymással.

psv 2010.04.12. 19:19:52

@Kerámia_53: összekeverted a hivatkozást.

fourey 2010.04.12. 19:21:07

@Kerámia_53: ja, azért kellett zsidózni, a konkrét ügy felemlegetése helyett, mert az érintett (!) nem szeretne két nappal a választások előtt (ahogy nyilván máskor sem) maga körül? ez újabb remek érv. no, de mindegy is. nyilván teljesen logikus 377 ezer szavazót egyetlen embernek egyelőre sajtóban röpködő megvádolása alapján megítélni. de ne többet erről.

Chapell 2010.04.12. 19:22:04

Istenem, kuruc.info hivatkozás, mint tény. Esetleg a Blikkből vagy a Borsból nem akarsz hivatkozni?

teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 19:24:56

Én speciel szerettem volna egy igazi zöld pártot Mo-on, de egy olyan formáció, ahol egy Schiffer és egy Kukorelly a húzóarc, minden csak nem zöld... khm.

Nem vagyok fideszes 2010.04.12. 19:31:34

@teljesenertelmetlen:

Ebben a ciklusban úgyis kiderül, hogy a gyakorlatban hogy működnek, én marha kíváncsi vagyok. Izgalmas ciklusnak nézünk elébe, minden szempontból.

psv 2010.04.12. 19:32:09

@Kerámia_53: hát, tartok tőle, ezt a kizárásos cikket már nem látom. :)
azon mindenesetre töprengj picit, hogy valószínűleg nem véletlenül csapódnak ehhez hasonló elemek az új politikai formációk köré, és a lényeg esetleg az, hogy amikor kiderülnek a "viselt dolgok", akkor az adott párt hogyan is reagál az ügyre. amennyire tudom, az lmp kivizsgálja az egészet, és - gondolom - utána ennek megfelelően lépnek. viszont ezt 3 nap után számon kérni talán nem teljesen korrekt.
további kellemes estét, meg ilyenek.

másikpista 2010.04.12. 19:35:59

Az LMP egy tündérmese, aki hinni akar benne az hinni is fog egy darabig. Ellenzékben elég sokáig el lehet játszani azzal hogy "mi ezt és ezt tennénk ha hatalomra kerülnénk de nem rajtunk múlik"

Van egy vérprofi politikus vezetése, aki a legelső nyilatkozatban máris odatartotta a hátsóját a Fidesznek, és van egy mesék világában gondolkodó tagság, majd meglátjuk hogy jön ossze a kettő egymással

párka 2010.04.12. 19:42:05

A Lehet Más a Politika (LMP) néhány napja egy internetes hírportálon találkozott azzal a váddal, hogy Faith Balázs, a párt egyik egyéni képviselőjelöltje annak ellenére nyert pénzt roma származású egyetemisták számára kiírt pályázaton, hogy valójában nem roma. Az LMP etikai bizottsága azonnal vizsgálatot indított az ügyben.

A vizsgálat megállapította, hogy a Faith Balázs által igénybe vett állami támogatás vélhetően nem felelt meg a pályázat céljainak. Ezt követően az LMP országos választmánya megindította a Faith Balázs elleni fegyelmi eljárást, aki ezt nem várta meg, hanem 2010. április 11-én 24 órai hatállyal kilépett a pártból. Bár morális értelemben az LMP nem tekinti a saját jelöltjének Faith Balázst, jogi értelemben már nem volt lehetőség a visszaléptetésére, ezért az országos választmány azzal kéréssel fordul az Országos Választási Bizottsághoz, hogy a Faith Balázsra leadott töredékszavazatokat ne vegyék figyelembe az LMP-nek járó parlamenti mandátumok megállapítása során. A Lehet Más a Politika minden esetben hasonlóan fog eljárni, ha bármelyik tagja megszegi a párt etikai szabályait vagy a törvényeket.

Budapest, 2010. április 12.

elhinchaviola 2010.04.12. 19:45:44

@papas: az index végig fikázta az LMP-t (lásd mai cikkben a "szociológia zh után" fordulat), a támogatottságnak és az újszerűségnek megfelelő terjedelemben foglalkozott csak a párttal. A kampány kreativfaktora valóban hagyott kivánnivalót. Bár pl. a kocsmákban ragasztott matricák, a színes szemüveges plakát vagy a performanszok nem voltak rosszak.

Kivlov 2010.04.12. 19:47:04

Lehet más az szdsz...

gezabá (törölt) 2010.04.12. 19:47:57

hova kampányoltak volna? kidobott pénz. aki tudta, amit kellett, ugyis rájuk szavazott.

elhinchaviola 2010.04.12. 19:52:34

@teljesenertelmetlen: többnyire jogos. Bár Elek István, Bozóki András vagy Hankiss nem biztos hogy romkocsmában tölti az estéit.Közülünk sokan igen, de a napfény sem árt úgyhogy irány a Zebegény

Elcseszett nick 2010.04.12. 20:07:07

Az a különbség, hogy az SZDSZ liberális pártnak vallotta magát (meg zöldnek, meg kéknek, ami éppen jött), csak ez az esetében azt jelentette, hogy bepúcsított az aktuális hatalomnak, meg az összes kisebbségnek (anélkül, hogy az érdeküket szolgálta volna), csak azért, hogy lecsó közelben maradjon. Liberálisként egyszer sem szavaztam rájuk, inkább otthon meresztettem a seggem. Na most nem, mert végre eltüntek a francba.

drótostót 2010.04.12. 20:13:00

szdsz, mint zöld. muhaha.
nem olvastam tovább.

miva? 2010.04.12. 20:17:54

Az LMP azért van a parlamentben, mert

"Bár morális értelemben az LMP nem tekinti a saját jelöltjének Faith Balázst, jogi értelemben már nem volt lehetőség a visszaléptetésére, ezért az országos választmány azzal kéréssel fordul az Országos Választási Bizottsághoz, hogy a Faith Balázsra leadott töredékszavazatokat ne vegyék figyelembe az LMP-nek járó parlamenti mandátumok megállapítása során."

oszt ez bejön, ha balos, ha jobbos, ha muszlim vagy keresztény.

ennyi

gauche caviar 2010.04.12. 20:19:05

áh, ez az írás már megint szar.

Burnyákos 2010.04.12. 20:19:39

Az LMP-t az szdsz csinálta nem?
A Jobbikban meg ugye rengeteg poszt szocialista van pl. a Morvai.
Nem elképzelhető ,hogy a jobbik az Mszp által finanszírozott hack, hogy kevesebb Fidesz szavazó legyen ?

miva? 2010.04.12. 20:23:02

fidesz meg az mszp jobbos szárnya, és az egész magyar politikát a soros pénzeli.

még a putyinnak is ő adja azt a pénzt, amit az továbbtol a jobbiknak

2010.04.12. 20:25:09

Az LMP ugyanolyan mocskos liberális-zsidó párt, mint az SZDSZ. Már most kivicsorogtak az álszent maszk alól:

"A kampányfőnök világossá tette azt is, hogy nem lépnek vissza más párt javára, kivéve, ha ezzel megakadályozzák a Jobbik előretörését."

Ennyit erről, antimagyar SZDSZ reloaded.

2010.04.12. 20:30:56

Az lenne a legkisebb baj, hogy azok szavaznak akik nem olvasták a pártprogramot és úgy kommentelnek itt, mert nekik legaább lövésük van. A baj az, hogy azok is szavaznak (és szerintem sajnos többen) akik még egy könyvet vagy legalább egy napilapot sem olvastak egész életükben.

mehr luft 2010.04.12. 20:38:52

@imperial: elárulok egy titkot, cicafiú.
nem magyar-ellenes, hanem zsidózó, niggerező, ilyenfajta["Daróczi Dávid öngyilkos lett. Legyen hát példaképe minden cigánynak!"] kurucinfós, gyomorforgató buziságok-ellenes.

2010.04.12. 20:48:56

@mehr luft: az SZDSZ is ilyen emberjogi, toleráns köntösbe bújva adta elő magát, közben meg egy faji alapon működő judeonáci szekta volt. Az LMP dettó, csak a naivak még nem vették észre. Ébresztő kisöreg.

Ziggy_Stardust 2010.04.12. 20:52:55

@virtual landscape: Nem "Schniffer", hanem Schiffer. Gondolom, neked persze tökmindegy.

Elcseszett nick 2010.04.12. 21:01:32

@werem: Ezt nehéz felmérni, én sem vagyok a téma bennfentese, mert nem olyan környezetben mozgok, de annyi józan eszem még akad, hogy a sajtóban megjelenik, ha egy cigány öl/lop/rabol/megver/mercin jár munkanélküliként, de az nem hírértékű, hogy egy cigány dolgozik, eltartja a családját segélyek nélkül, stb.
Így az arányokról fogalmam sincs. Vidéken kicsi a foglalkoztatottság, kevés a munka, és ez a cigányokat IS érinti.

Másik fele, hogy egy tornanádaskai vonaton ülve végig kell hallgatni azt, ahogy a cigány hangosan dicsekszik: a magyar ember majd megtermeli, mi meg majd jól ellopjuk, az ostoba paraszt.
Na itten jön az elő az UZI-val gondolat.

Utaztam együtt olyan cigány gyerekkel is, aki meg teljesen tisztán 200e fölött visz haza, mert gürüzik a gyárban, és a családalapításra spórol, és nem utált mert nem vagyok cigány.

Nehéz kérdés, pont ezért nem kéne általánosítani, minden éremnek két oldala van. És pont ezért (is) bökte a csőrőm az SZDSZ, mert agyatlanul csinálták, mert kellett nekik a szavazat.

robinzone 2010.04.12. 21:02:02

jó kis elemzés, de nekem momentán egyetlen egy erénye sem jut eszembe a '94 előtti szadesznek - sem.

Teng-Hsziao Gerzson 2010.04.12. 21:02:42

ejnye, micsoda trollhadjárat... másznak elő a híd alól.

Valahogy nem érzem, hogy az első parlamenti ülésen előkerülnének az eddig rejtett jobbikos közgazdászok és pénzügyesek - ja tényleg, a matek meg a pénzügy az olyan zsidó dolog, az tök antimagyar, olyat nem csinálnak.
Eddig ment az arcoskodás rendesen, most majd kíváncsi vagyok, a munka is fog-e. De érdemben ám, érvekkel, tényekkel, számokkal, nem csak óbégatva.
Félreértés ne essék, őszintén drukkolok, hogy így legyen. Ha már radikális változás, akkor ez mutatkozzon meg a munka színvonalán is. Csak az a baj, hogy amit eddig láttam, az nem igazán erről győzött meg - pedig kb. a kampány kezdete előtt kezdtem bizakodni. Aztán újra vissza a primitív és demagóg szövegek szintjére. Nem mondom, enélkül nehéz labdába rúgni egy kampányban ezen a helyen, de hát könyörgök, legyünk már különbek.
Egy ország vezetésében való részvételnek szükséges, de nem elégséges feltétele az, hogy nem lopunk, és felelősségre vonjuk a bűnösöket. Nem árt, jó, hogy van, de ez önmagában kevés - kurva kevés.
Mellesleg a szociális kártya intézményével, és a segélyek munkához (esetleg tanuláshoz! hmmmmm... vajon ez miért nem hangzik el sosem arrafelől? egyúttal munkához jutna a sok munkanélküli pedagógus is) kötésével egyetértek.
Ja, egyébként nincsenek zsidó felmenőim, bírom a vidéket, nem szívok füvet, és heteroszexuális vagyok.

robinzone 2010.04.12. 21:06:04

nagy-nagy fekete ló ez a párt, és az, ami eddig kiderült róluk, nem a legbíztatóbb a jövőre nézve. (schiffer dédapja szakasits á., nagyon nyomja őket a média, az amerikai nagykövet külön gratulációja, a szavazók szinte teljes átfedettsége a korábbi szadistákkal, és a gumiprogramjuk (lehet ez is, meg az is, attól függ, honnan olvassuk) Liberálisok Magyar Pártja lesz ez, "meglássátok"!

miva? 2010.04.12. 21:07:50

@imperial: kb az a helyzet, hogy a jobbik az a társaságból, aki folyton hangosakat szellent, miközben a társasággal együtt az asztalnál ül. Nem szereti senki, csak aki annyiban találja élete sikerét, hogy nem cigány és nem zsidó.

Ebbe bele kell nyugodnod.
Ha majd lesz olyan közt. eln. jelöltje, aki nem adja le az éjszaka interjúját, ha majd a támogatók stílusa nem olyan lesz, mint a te hozzászólásod, szóba fognak állni a jobbikkal az lmp-nél is sztem

robinzone 2010.04.12. 21:08:24

na jó, schiffer dédapja emlegetéséért bocs!:)

robinzone 2010.04.12. 21:09:11

Liberális Magyarok Pártja

La Serenissima 2010.04.12. 21:15:20

sok az értelmiségi az LMP-ben, de ezek már világlátott értelmiségiek (az SzDSz-ben max. meg magyar posztkommunista liberális értelmiségi volt jelen). nézzétek meg hány cambridge-i, harvardi-i, stb. diplomájuk van!

Elcseszett nick 2010.04.12. 21:20:17

@robinzone: Na pont ez a bajom az SZDSZ-szel. Szitokszót csinálta a liberalizmusból, mert az ő értelmezésük szerint inkább az anarhizmusra hajaz. Aztán most mindenki libcsizhet, aki képetelen felfogni, hogy ezt nem csak így lehet (és nem is így kéne) értelmezni, csinálni.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.04.12. 21:22:47

Csak egyetérteni tudunk Tölgyessy Péterrel, aki ma reggel a Kossuth rádióban ezt mondta: „nem lehet eléggé tisztelni és dicsérni a Lehet Más a Politika aktivistáit, pontosan azt tették ugyanis, ami országunkban leginkább hiányzik: egy ügy érdekében akkor alapítottak pártot, amikor még igencsak szerény volt az esély a sikerre. Nem a pénzért, a nyilvánosság csillogásáért dolgoztak, hanem jobbára tiszta hazaszeretetből. Ha valamire, hát pont erre, a közvetlen érdek nélküli elszánásra volna szüksége a beteg országnak...”

Samuzia 2010.04.12. 21:28:32

@papas: az ibolyka magát iktatta ki..

Samuzia 2010.04.12. 21:30:02

@stav79: Király meg rögtön lemondott, akkor mi van?

Samuzia 2010.04.12. 21:31:02

@Ne szavazz a 4 mutyi pártra, Fidesz-Mdf-Mszp-Szdsz: Kac- kac ... érdek nélküli idegen támogatással...

Samuzia 2010.04.12. 21:32:31

@La Serenissima: Ezért nem látják a magyar nép problémáit?

ropesz 2010.04.12. 21:35:48

Bárki mondhat bármit, de én személy szerint örülök, hogy végre van egy normális párt is a parlamentben.
Az MSZP amit az elmúlt 8 évben művelt az botrányos, és nem csodálkoznék, ha pár éven belül eltünnének a semmiben.
Amit a FIDESZ művlet az elmúlt 8 évben az szintén botrányos. Megnézem melyikünk tehetné azt meg, hogy fogja magát és feláll a munkahelyén és otthagy mindent, vagy be se megy, és utánna meg tartja a markát a pénzért. Ezzel szemben örülnék, ha meglenne a 2/3-os többség nekik, mert végre lehetne komoly intézkedéseket végrehajtani mindenféle megalkuvás nélkül. Már csak abban reménykedek, hogy a FIDESZ a jó úton fog haladni, és végre a gazdasági helyzet stabilizálódhat.
A Jobbikról csak annyit, hogy egy terroristákat támogató párt az tünjön el az országból. Morvai Krisztina pedig eléggé le tud minket járatni az EU-ban, mikor nem tudja befogni a száját, és mindenbe bele kell pofázni. kepviselofunky.blog.hu/2010/01/13/morvai_krisztinat_izgagasagert_rendre_utasitottak
Az MDF-SZDSZ összeborulás volt az utolsó koporsószög mindkét pártnak, úgyhogy őket jó ideig el lehet felejteni.

Nyugadton lehet zsidózni, cigányozni, ballibezni, úgyse hallom meg, mert épp Kárpátiát hallgatok, egy szebb és jobb Magyarorszgáról álmodok, ahol mindenki egyenlő, és remélem, hogy tényleg Lehet Más a Politika.

Samuzia 2010.04.12. 21:36:55

@elhinchaviola: Az index fikázta az LMP-t, nem jobbikot akartál írni?

Samuzia 2010.04.12. 21:41:55

@Ropesz az intézetből: Kárpátia mi? Nem inkább David Klezmer Band (ami nem is rossz) LMP-hez jobban illik...

szvsz 2010.04.12. 21:42:06

Zöld párt, mi? Kék lesz az, ha mondom... Alul-felül, középen meg naaaaagy kék dávidcsillag.
Legyen Magyarország Palesztina!

De vajon lehet-e egyszer majd annyi 'segíj'-em mint a cigóknak? Vajon bettoppanhat-e véletlenül a zsidó nagykövet hozzám? Vajon támogat-e 'amerikai' üzletember k. sok pénzzel 'önzetlenül'?
Lehet persze... csak k. kicsi a valószinüsége.
A zsidók bejuttaták a elemlámpét a parlamentbe, most már mehetnek a jolmexokott szadeszos arcok a pártba, a biciklisfutárok addog melegen (höhö, ééérted) tarták nekik a padokat.

Elcseszett nick 2010.04.12. 21:45:16

@Samuzia: Én egy rohad idealista gyerek vagyok, ezt vedd figyelembe. :)

Értelmezésem szerint a liberalizmus az, amikor olyan magasfokú a tolerancia az emberekben, hogy nem szükséges komolyabb szabályozás, mivel képesek egymást becsülni, egymás igényeit tiszteletben tartani, egymást segíteni.

És egy példa (figyelem, magas labda):
A meleg felvonulást például egy liberális párnak támogatnia kell, de elítélni a közben izléstelenül viselkedőket, legyenek azok fszlengetők, vagy tojás dobálók. A tolerancia mindenkire vonatkozik, nem csak a kisebbségekkel szemben.

Liberalizmus például, amikor az emberek felfogják, hogy a másikat nem a politikai hovatartozása alapján kell megítélni, és attól, hogy másra szavazott, még nem kell leköpni, sőt lehet egymásnak segíteni. Nem a politikusainkról kéne példát venni.

Magyarországon olyan nagy a frusztráció az emberekben, hogy inkább azt nézik, hogyan tudnának belekötni a másikba (cigány, zsidó, náci, autós, biciklis, bészbólsapkás, stb), hogy ez nem nagyon valósul meg (bár inkább azt írnám, hogy nem nagyon közelítünk ehhez). Az SZDSZ AGYATLAN kiállása a kisebbségekért (csak a szavazatok miatt) mélyítette el ezt az állapotott többek között. Meg még néhány név: Magyar Bálin, Horváth Ágnes és a tuti befutó Demszky Gábor. Ők fokozták ezt a frusztráltságot, így a liberalizmus ellen tettek.

Azbennvót! 2010.04.12. 21:48:56

Nem lehet más, mert ugyanaz csak még nem mocskolódott be. Legalábbis a szavazóik között ugyanazokat látom. Idealista bölcsészek, emberi jogisták, gödörbe járók,kendermagos rasztahajú biciklisfutárok, greenpeacesek, volt élőláncosok.Szellemi szabadfoglalkozású másképp gondolkodók. Fiatal városi értelmiségiek, főleg pestiek. Mindig lesznek 6-7 százaléknyian, csak most az LMP-t juttatták be.

Dachstein 2010.04.12. 22:19:52

@szvsz: "Zöld párt, mi? Kék lesz az, ha mondom... Alul-felül, középen meg naaaaagy kék dávidcsillag."

Nemzeti párt, mi? Náci lesz az, ha mondom... Piros-fehér csíkos, középen meg naaaaagy nyilaskereszt.

Megsértődtél? Ja, hogy a jobbik nem náci szerinted? Ha neked nem tetszik, másnak sem.

Dachstein 2010.04.12. 22:21:42

Egyébként az LMP-ről:

Nem támogatják a melegházasságot.
Cigányoknak segélyért munkát és tanulást kérnek.
Támogatják a földmoratórium meghosszabbítását.
Támogatják a helyi termelőket.

Elcseszett nick 2010.04.12. 22:31:53

@Dachstein: Na az LMP pont ezért tetszik nekem, mert nem próbálja belegyömöszölni magát az eddigi ránkeröltetett ideológiai klisékbe. És ezt nem értik az emberek:
Most akkor ezek buzi libcsizsidók? Nem? Akkor büdösrohadt komcsik! Nem? Akkor csakis nácigecik lehetnek. Neeem? Akkor a jó k. anyjukat.
Kb. ezeket olvasni róluk mostanság. :)

fourey 2010.04.12. 23:20:35

"Nem lehet más, mert ugyanaz csak még nem mocskolódott be." aki ilyeneket ír le, az előtte miért nem tölt legalább 1 másodpercet azzal, hogy végiggondolja, amit mond? és miért nem tűnik fel neki, hogy nem lehet egyszerre valami "ugyanaz" is, meg olyan is, ami "csak még nem mocskolódott be"? :(

gyurcsány fetisiszta 2010.04.12. 23:27:25

Szerintem meg schiffer András az egyik leghitelesebb figura ma a közéletben, akit egyrészt a védegyletes munkája másrészt pedig a 2006. okt 23-i rendőrvisszaélések elleni fellépése hitelesí.

Ez utobbiért külön köszönet neki, mert Bodoky mellet az egyetelne un ballib értelmiségi volt, aki kimondta, hogy vállalhatatlan a hivatalos álláspont.

Egyébként már csak ezért sem értem az összehasonlítást az SZDSZ-el. Kuncze mártiriuszozott, és nem ült ki schmidt mária mellé.

Azért vizsont nagyon drukkolok, hogy ne hagyják magukat behisztizni ebbe a fidesz 2/3 elleni dologba.

Az MSZP-vel való bármilyen minimális összehajlás végzetes lehet, annak akinek eddig a legnagyobb erénye a hitelessége volt.

Volt már egy szép reményű párt aki így vesztette el a szűzességét.

Szóval hajrá LMP tartsatok ki a saját utatok mellett és még nagy dolgokra lesztek hivatottak

eml 2010.04.13. 01:11:16

@fourey: Akkor ezt a titkot már ketten tudjuk.
Tudod ilyen a mi demokráciánk.

2010.04.13. 16:03:39

@Elcseszett nick: Ez nagyon jó volt, terjesztem! :)))

@Dachstein: Annyi korrekció, hogy nem a cigányoknak ígér segélyt munkáért és tanulásért, hanem a szegényeknek. Akiknek jó része (de még nem is a többsége) cigány.

Aki meg azért rinyál, hogy bár lehetne neki annyi "segíje", mint a romáknak, semmi akadálya. Költözzön le Borsodba, Szabolcsba, hamar megkaphatja. Oszt akkor örülhet sokáig.

2010.04.13. 20:36:51

@miva?: remekül látod a helyzetet, valószínűleg az a Jobbik leghőbb vágya, hogy a roppant mérvadó szadesz utánzat szóba álljon vele. Pfff :))

2010.04.13. 20:44:34

@Dachstein: olvastad az LMP cigányprogramját? Már az eleje hazugság, amikor "romaellenes propagandáról" ír (mintha a közismert cigány agressziónak és bűnözésnek propagandára lenne szüksége) és ezt követik a szadesztől jól ismert hazug libsi panelek, szegénységből fakadó bűnözésről (ja, Szögit is az éhezés miatt rúgták ötvenszer fejbe), iskolai deszegregációról (rémálom a szerencsétlen fehér kisgyerekeknek) és a többi vérlázító baromságról.

Kösz, de ebből nem kérek.

miva? 2010.04.14. 19:45:18

@imperial: Igazad van. Magyarok, menjünk és oldjuk meg kiegyenesített kaszákkal a cigánykérdést!!
A zsidókat, meg azokat a cégeket, amelyek tulajdonosai közt lehet zsidó - különös tekintettel a részvénytársaságokra, mert ugye azoknak a papírjaiból bárki vásárolhat :P - zavarjuk el, kössük életünket az oroszokhoz, hiszen ők 1849-ben is mellettünk álltak már, és 1945 után is a magyar nemzet odaadó barátai voltak majd 50 éven át, és felejtsük el a demokráciánkat, erős elnöki hatalmat adva Vona úrnak!

Jól hangzik, nem mondom.
süti beállítások módosítása