Az LMP-jelenség - újratöltve
2010.04.12. 15:49
Alig négy napja írtam itt az LMP népszerűségéről, azzal a kérdéssel: miért szavaznak százezrek olyan pártra, ami lehet szimpatikus, de nem tudunk róla semmit? Azóta fordult pár nagyot a világ. Az LMP 2010. április 11-e óta parlamenti párt. Miért?
Az LMP önmagát elsősorban zöld mozgalomként határozza meg. Ez szép és jó, éljen soká a környezetvédelem - csakhogy ugyanezeket a zöld elveket felvállalta már 2006-ban, és utána kormányon az SZDSZ is, mégis, a kutyát nem érdekelték. Ne legyünk naivak: pusztán a zöld szólamok annyira lennének alkalmasak, hogy egy cuki kis fél százalékos eredményt biztosítsanak.
Protest. Igen, az LMP-re leadott szavazatok egy jelentős része azt jelentette, hogy ne a többi legyen. És a következő hónapok és évek legkomolyabb kihívása pont erről az oldalról érheti az LMP-t. Nagyon sok protestpárt halála volt egy ciklus után az Európa-szerte, hogy kívülről politikaellenesek voltak, majd bejutottak a Parlamentbe, a politika részévé váltak, és nem maradt mi ellen lázadniuk. Nem tudni még, mit terveznek ez ellen, nem tudni, egyáltalán terveztek-e már valamit. De a megoldást nem halogathatják túlságosan sokáig.
És persze mert ballib. Vagy helyesebb úgy mondani, hogy lib-bal? Nagy kérdés. Keveset tudunk a programjukról, de amit tudunk, az valóban leginkább a szabadelvűség és a nyugat-európai értelmében vett újbaloldaliság között ingázik. A szavazótábor összetételéről még nem készültek részletes felmérések, de feltűnően ott voltak most erősek, ahol az 1990-es években az SZDSZ. Arról nem is beszélve, amit Budapest jelent. Ami pedig a hangulatot illeti...nem egy párt nem egy kampányrendezvényén vettem részt az elmúlt hetekben - az LMP-nél volt meg nagyon ugyanaz az érzés, ami négy évvel ezelőtt az SZDSZ-nél.
Mindettől függetlenül az LMP nem SZDSZ 2.0. Ha már mindenképp párhuzamot akarunk vonni, a legpontosabb talán azt mondani, hogy az LMP-ben megvan az 1994 előtti SZDSZ sok erénye, az 1994 utáni SZDSZ sok hibája nélkül. És ha okosak, ez így is maradhat. De ehhez sok mindenre vigyázniuk kell. Nem vehetik át az értelmiségi gőgöt, akkor sem, ha tényleg sok a szavazóik közt az értelmiségi. Nem feledkezhetnek el egy pillanatra sem a vidékről, akkor sem, ha tényleg Budapesten a legerősebbek. És ami talán a legfontosabb: nem állhatnak be egyetlen másik párt mögé sem. Most azért különösen nem, mert a Fidesztől balra csak ők maradtak, és az MSZP, ami akár teljesen össze is omolhat a következő hónapokban. Akkor pedig övék lehet a pálya. De ez nehéz munka lesz, mert a várakozások nagyok, a bizalmat megkapták, de ez még biankó csekk volt. Ha azt akarják, hogy ne tűnjenek el a süllyesztőben, akkor most kell bizonyítani, hogy valóban lehet-e más.
· 4 trackback 103 komment
Címkék: választás szdsz lmp voks10
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Amit mindenki tudni akar: mennyire SZDSZ az LMP? 2010.04.13. 01:15:53
Trackback: Másnaposan 2010.04.12. 20:36:02
Trackback: Az MSZP-sek lépjenek vissza, ne az LMP! 2010.04.12. 19:41:03
Trackback: Törés(vonal)teszt 2010.04.12. 17:58:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
papas 2010.04.12. 17:57:49
Három fő oka van: 1, Index.hu nagyon komolyan melléjük állt.
2, Colás barátaink, ha valamihez, akkor a választásokhoz nagyon értenek.
3, Az MDF-t, de inkább Dávid Ibolyát, az autópálya Maszop-Figyesz mutyi kiteregetés után ki kellett iktatni. Mindegy milyen áron.
Szintelen, szagtalan, nulla kreatív kampány, ami gondolom tudatos volt Úgy látszik, most ennyi is elég volt ahhoz, bejussanak a parlamentbe. Erre mondják, jókor voltak jó helyen.
Talán tényleg lehet más a politika. Meglátjuk, de azért erre nem kötnék fogadást.
housemd 2010.04.12. 18:00:31
fourey 2010.04.12. 18:01:57
Buggyant. 2010.04.12. 18:13:40
Nekem úgy tűnt az LMP próbál valamit tenni ez ügyben is...
...feltűnően ott voltak most erősek, ahol az 1990-es években az SZDSZ...
Ez a mondatod arra utal, hogy netalán volt SZDSZ-esek szavaztak az LMP-re?
Lehet, de nem csak..
Mi lehet ennek a "jelenségnek" az oka?
Hmm..
Talán az, hogy az általad értelmiségnek nevezett embereknek elegük van abból, hogy csak szavak vannak tettek nincsenek, sokan vannak úgy, min én hátha...
Ja és a programot (ellentétben a győztes FIDESZ-el) elolvashatod...
lehetmas.hu/program
fourey 2010.04.12. 18:13:55
Bogyó 2 2010.04.12. 18:18:52
Sokan leírták, de én is azt mondom, akkor el kell olvasni. Nyilvános, hozzáférhető.
"És persze mert ballib. Vagy helyesebb úgy mondani, hogy lib-bal? "
Fene tudja.Milyen a balos gazdaságpolitika? Mert akkor a Fidesz is bal, a Jobbik is. Így balos az lmp, magyarul, vannak versenykorlátozó elképzelései, nemcsak a mindenható szabad liberalizmus Bokros módra.
"Nem vehetik át az értelmiségi gőgöt, akkor sem, ha tényleg sok a szavazóik közt az értelmiségi. Nem feledkezhetnek el egy pillanatra sem a vidékről, akkor sem, ha tényleg Budapesten a legerősebbek. És ami talán a legfontosabb: nem állhatnak be egyetlen másik párt mögé sem."
Mélyen egyetértek. Egyelőre külön fejezet van a vidékről, sok jó gondolattal.Maradjon így.
fourey 2010.04.12. 18:20:49
azért kíváncsi lennék, én is privátilag, milyen lenne egy valóban "komoly anyag" :) nagy híve vagyok a kritikus gondolkodásnak, épp ezért tényleg érdekelne, hogy konkrétan mi, melyik alaposan átgondolt, komoly belső összefüggéseket felmutató, magával ragadó pártprogram a mércéje annak, aki ilyet leír?
freshman 2010.04.12. 18:22:42
Így viszont elég manipulatív szándékra vall ennek a skandálása.
MartyMcFly 2010.04.12. 18:24:40
Az LMP legnagyobb ellensége az ismeretlenség és a 20 éves kommunizmust felváltó populizmus, a demokrácia kiürítése:)
fourey 2010.04.12. 18:24:55
virtual landscape (törölt) 2010.04.12. 18:25:16
Tkp. az MSZP-SZDSZ átcsomagolt változata az LMP, ahol a csomagolóanyag zöld színű, de kibontva a csomagot, ott üvölt a magyarellenesség kék-vörös zászlaja.
fourey 2010.04.12. 18:27:39
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 18:28:40
Kerámia_53 2010.04.12. 18:35:58
fourey 2010.04.12. 18:38:03
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.04.12. 18:41:50
eml 2010.04.12. 18:43:26
Az ő programjuknál már a nincs programja is jobb volt, mert az LMP Bp programot végigolvasva nem sokkal lettem okosabb, sok célt sem igazán értek belőle, miből? mivel? hogyan? erre épp hogy érintőleg van valami.
Tehát elment vele 2 órám, és annyit tudok mint előtte. A Bp programot egyébként ki se kellett volna hozni juniusig, addig még lett volna idő javítani rajta, akkor jól megvitatni-megvédeni, és akkor akár.......
A nulla nem jó program.
A 835 oldalas se.
Az a jó program, amikor kb 10 oldalban össze vannak foglalva az ok, a cél, az eszköz, és a költség.
Ha érdekel valami részleteibe, akkor utánanézek a részletes anyagban.
Na ilyen 10 oldalasat még nem láttam Magyarországon.
De ők legalább megpróbálták.
teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 18:46:38
Lehet itt erőlködni, de ez akkor is csak egy SZDSZ v2.0. Belvárosi médiapárt 7% liberálissal.
Kerámia_53 2010.04.12. 18:47:13
cuclili 2010.04.12. 18:47:35
Vagy legalább azt az infót összegyűjti a netről vagy az újságból, hogy kinek van és kinek nincs programja.
Amiről az író beszél budapesti programként, az olyan mint az ikeás zöld útmutató. Szoktak szervezetek ilyenekkel előállni. Ezt nem programnak hívják. A mohának sem levele van, csak levélkéje...
280 oldal tömény véleménnyilvánításnak nevezném a programjukat. Abszolút dícséretes, amit tettek, de nem tökéletes. Nekem a tökéletes kell, én nem adom fel. De abszolút le a kalappal előttük, megmutatták, aki akar, az ír programot. Ennyire egyszerű. Olvassátok el, bár kell hozzá egy érettségi minimum, sok az idegen szó. Ami a legjobb, sok a lábjegyzet. Imádom a lábjegyzeteket, azt jelenti, hogy az adat nem az ő buksijukból pattant ki. Ettől még persze lehet rossz forrást használni, lehet, hogy ez így történt néhol, én nem tudom. 2 nap alatt elolvasni a programjukat bőven elég volt nekem.
Az üvöltöző magyarellenes zászlós dolog meg nonszensz, gondolkodó ember ilyet nem ír, nem is gondol. Engem ez csak a szokásos ki mondja meg, hogy ki a magyar kérdéskörhöz vezet vissza. Valahol igazából tojok abba ki a magyar.
Az amcsi cucc meg a kedvencem. Jelentkezzen már ki az, aki nem csak kiejteni vagy kimásolni tudja a nagykövet nevét, de azt is tudja hol végzett, honnan jött, ki az apja, hogy került ide, mit csinál itt és mit csinált otthon, ki a férje, miért ide jött. Elvileg ha ezeket a kérdéseket megválaszoljátok magatoknak, rájöttök, hogy nem amerikai zsidó tőkét nyomatnak a 10 milliós nyílt kampányszámlával dolgozó ökopártotokba.
Kerámia_53 2010.04.12. 18:49:12
teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 18:54:08
És ezt a pénzt ugye az agyonszeretett cigányaik elől nyúlták le. Szép.
Ugye lehet más a politika?
Kerámia_53 2010.04.12. 18:55:59
mehr luft 2010.04.12. 18:56:12
szedd már össze magad
Nem vagyok fideszes 2010.04.12. 18:56:29
Kerámia_53 2010.04.12. 18:57:17
Kerámia_53 2010.04.12. 18:59:14
mehr luft 2010.04.12. 19:03:17
2. az lmp a civil szférából nőtte ki magát, ergo lófaszt nem tudott lopni (még)
3. a faszér' állok le vitázni egy fogyatékossal. szia!
Kerámia_53 2010.04.12. 19:06:03
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 19:07:46
A cigány ösztöndíjas dolgoról már határoztak az LMP-ben. Felszólították, hogy lépjen vissza.
A párt nem SZDSZ2.0 nem fog mutyizni a szocikkal. Határozott az álláspont, hogy nem lépnek vissza.
Szabad megjegyeznem, kicsiny hazánkban csak az LMP-nek van nyilvános párt kasszája. Tehát minden befolyó pénz nyilván van tartva és elértehő. Kivéve a kis összegű adományok. Ez nem mondható el a konkurenciátol. Szerintem a sok jobbikos aktivista azért rágott be rájuk, mert miattuk nem előzték meg az Mszp-t. Bezony, a főváros nem volt vevő a jobbikra :)
fourey 2010.04.12. 19:13:09
mehr luft 2010.04.12. 19:13:18
www.youtube.com/watch?v=N31EisYSgoo&feature=player_embedded#
a jobbik mindig is lopott, csalt, hazudott! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
csöcsi!
Nem vagyok fideszes 2010.04.12. 19:14:38
fourey 2010.04.12. 19:15:34
Kerámia_53 2010.04.12. 19:16:26
kerecsen2010 2010.04.12. 19:16:40
fourey 2010.04.12. 19:16:43
Kerámia_53 2010.04.12. 19:18:16
fourey 2010.04.12. 19:18:33
psv 2010.04.12. 19:19:52
fourey 2010.04.12. 19:21:07
Chapell 2010.04.12. 19:22:04
teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 19:24:56
Nem vagyok fideszes 2010.04.12. 19:31:34
Ebben a ciklusban úgyis kiderül, hogy a gyakorlatban hogy működnek, én marha kíváncsi vagyok. Izgalmas ciklusnak nézünk elébe, minden szempontból.
psv 2010.04.12. 19:32:09
azon mindenesetre töprengj picit, hogy valószínűleg nem véletlenül csapódnak ehhez hasonló elemek az új politikai formációk köré, és a lényeg esetleg az, hogy amikor kiderülnek a "viselt dolgok", akkor az adott párt hogyan is reagál az ügyre. amennyire tudom, az lmp kivizsgálja az egészet, és - gondolom - utána ennek megfelelően lépnek. viszont ezt 3 nap után számon kérni talán nem teljesen korrekt.
további kellemes estét, meg ilyenek.
másikpista 2010.04.12. 19:35:59
Van egy vérprofi politikus vezetése, aki a legelső nyilatkozatban máris odatartotta a hátsóját a Fidesznek, és van egy mesék világában gondolkodó tagság, majd meglátjuk hogy jön ossze a kettő egymással
párka 2010.04.12. 19:42:05
A vizsgálat megállapította, hogy a Faith Balázs által igénybe vett állami támogatás vélhetően nem felelt meg a pályázat céljainak. Ezt követően az LMP országos választmánya megindította a Faith Balázs elleni fegyelmi eljárást, aki ezt nem várta meg, hanem 2010. április 11-én 24 órai hatállyal kilépett a pártból. Bár morális értelemben az LMP nem tekinti a saját jelöltjének Faith Balázst, jogi értelemben már nem volt lehetőség a visszaléptetésére, ezért az országos választmány azzal kéréssel fordul az Országos Választási Bizottsághoz, hogy a Faith Balázsra leadott töredékszavazatokat ne vegyék figyelembe az LMP-nek járó parlamenti mandátumok megállapítása során. A Lehet Más a Politika minden esetben hasonlóan fog eljárni, ha bármelyik tagja megszegi a párt etikai szabályait vagy a törvényeket.
Budapest, 2010. április 12.
elhinchaviola 2010.04.12. 19:45:44
Kivlov 2010.04.12. 19:47:04
gezabá (törölt) 2010.04.12. 19:47:57
elhinchaviola 2010.04.12. 19:52:34
Elcseszett nick 2010.04.12. 20:07:07
drótostót 2010.04.12. 20:13:00
nem olvastam tovább.
teljesenertelmetlen (törölt) 2010.04.12. 20:14:36
miva? 2010.04.12. 20:17:54
"Bár morális értelemben az LMP nem tekinti a saját jelöltjének Faith Balázst, jogi értelemben már nem volt lehetőség a visszaléptetésére, ezért az országos választmány azzal kéréssel fordul az Országos Választási Bizottsághoz, hogy a Faith Balázsra leadott töredékszavazatokat ne vegyék figyelembe az LMP-nek járó parlamenti mandátumok megállapítása során."
oszt ez bejön, ha balos, ha jobbos, ha muszlim vagy keresztény.
ennyi
gauche caviar 2010.04.12. 20:19:05
Burnyákos 2010.04.12. 20:19:39
A Jobbikban meg ugye rengeteg poszt szocialista van pl. a Morvai.
Nem elképzelhető ,hogy a jobbik az Mszp által finanszírozott hack, hogy kevesebb Fidesz szavazó legyen ?
miva? 2010.04.12. 20:23:02
még a putyinnak is ő adja azt a pénzt, amit az továbbtol a jobbiknak
2010.04.12. 20:25:09
"A kampányfőnök világossá tette azt is, hogy nem lépnek vissza más párt javára, kivéve, ha ezzel megakadályozzák a Jobbik előretörését."
Ennyit erről, antimagyar SZDSZ reloaded.
2010.04.12. 20:30:56
mehr luft 2010.04.12. 20:38:52
nem magyar-ellenes, hanem zsidózó, niggerező, ilyenfajta["Daróczi Dávid öngyilkos lett. Legyen hát példaképe minden cigánynak!"] kurucinfós, gyomorforgató buziságok-ellenes.
2010.04.12. 20:48:56
Ziggy_Stardust 2010.04.12. 20:52:55
Elcseszett nick 2010.04.12. 21:01:32
Így az arányokról fogalmam sincs. Vidéken kicsi a foglalkoztatottság, kevés a munka, és ez a cigányokat IS érinti.
Másik fele, hogy egy tornanádaskai vonaton ülve végig kell hallgatni azt, ahogy a cigány hangosan dicsekszik: a magyar ember majd megtermeli, mi meg majd jól ellopjuk, az ostoba paraszt.
Na itten jön az elő az UZI-val gondolat.
Utaztam együtt olyan cigány gyerekkel is, aki meg teljesen tisztán 200e fölött visz haza, mert gürüzik a gyárban, és a családalapításra spórol, és nem utált mert nem vagyok cigány.
Nehéz kérdés, pont ezért nem kéne általánosítani, minden éremnek két oldala van. És pont ezért (is) bökte a csőrőm az SZDSZ, mert agyatlanul csinálták, mert kellett nekik a szavazat.
robinzone 2010.04.12. 21:02:02
Teng-Hsziao Gerzson 2010.04.12. 21:02:42
Valahogy nem érzem, hogy az első parlamenti ülésen előkerülnének az eddig rejtett jobbikos közgazdászok és pénzügyesek - ja tényleg, a matek meg a pénzügy az olyan zsidó dolog, az tök antimagyar, olyat nem csinálnak.
Eddig ment az arcoskodás rendesen, most majd kíváncsi vagyok, a munka is fog-e. De érdemben ám, érvekkel, tényekkel, számokkal, nem csak óbégatva.
Félreértés ne essék, őszintén drukkolok, hogy így legyen. Ha már radikális változás, akkor ez mutatkozzon meg a munka színvonalán is. Csak az a baj, hogy amit eddig láttam, az nem igazán erről győzött meg - pedig kb. a kampány kezdete előtt kezdtem bizakodni. Aztán újra vissza a primitív és demagóg szövegek szintjére. Nem mondom, enélkül nehéz labdába rúgni egy kampányban ezen a helyen, de hát könyörgök, legyünk már különbek.
Egy ország vezetésében való részvételnek szükséges, de nem elégséges feltétele az, hogy nem lopunk, és felelősségre vonjuk a bűnösöket. Nem árt, jó, hogy van, de ez önmagában kevés - kurva kevés.
Mellesleg a szociális kártya intézményével, és a segélyek munkához (esetleg tanuláshoz! hmmmmm... vajon ez miért nem hangzik el sosem arrafelől? egyúttal munkához jutna a sok munkanélküli pedagógus is) kötésével egyetértek.
Ja, egyébként nincsenek zsidó felmenőim, bírom a vidéket, nem szívok füvet, és heteroszexuális vagyok.
robinzone 2010.04.12. 21:06:04
miva? 2010.04.12. 21:07:50
Ebbe bele kell nyugodnod.
Ha majd lesz olyan közt. eln. jelöltje, aki nem adja le az éjszaka interjúját, ha majd a támogatók stílusa nem olyan lesz, mint a te hozzászólásod, szóba fognak állni a jobbikkal az lmp-nél is sztem
robinzone 2010.04.12. 21:08:24
robinzone 2010.04.12. 21:09:11
La Serenissima 2010.04.12. 21:15:20
Elcseszett nick 2010.04.12. 21:20:17
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.04.12. 21:22:47
Samuzia 2010.04.12. 21:28:32
Samuzia 2010.04.12. 21:30:02
Samuzia 2010.04.12. 21:31:02
Samuzia 2010.04.12. 21:31:43
Samuzia 2010.04.12. 21:32:31
ropesz 2010.04.12. 21:35:48
Az MSZP amit az elmúlt 8 évben művelt az botrányos, és nem csodálkoznék, ha pár éven belül eltünnének a semmiben.
Amit a FIDESZ művlet az elmúlt 8 évben az szintén botrányos. Megnézem melyikünk tehetné azt meg, hogy fogja magát és feláll a munkahelyén és otthagy mindent, vagy be se megy, és utánna meg tartja a markát a pénzért. Ezzel szemben örülnék, ha meglenne a 2/3-os többség nekik, mert végre lehetne komoly intézkedéseket végrehajtani mindenféle megalkuvás nélkül. Már csak abban reménykedek, hogy a FIDESZ a jó úton fog haladni, és végre a gazdasági helyzet stabilizálódhat.
A Jobbikról csak annyit, hogy egy terroristákat támogató párt az tünjön el az országból. Morvai Krisztina pedig eléggé le tud minket járatni az EU-ban, mikor nem tudja befogni a száját, és mindenbe bele kell pofázni. kepviselofunky.blog.hu/2010/01/13/morvai_krisztinat_izgagasagert_rendre_utasitottak
Az MDF-SZDSZ összeborulás volt az utolsó koporsószög mindkét pártnak, úgyhogy őket jó ideig el lehet felejteni.
Nyugadton lehet zsidózni, cigányozni, ballibezni, úgyse hallom meg, mert épp Kárpátiát hallgatok, egy szebb és jobb Magyarorszgáról álmodok, ahol mindenki egyenlő, és remélem, hogy tényleg Lehet Más a Politika.
Samuzia 2010.04.12. 21:36:55
Samuzia 2010.04.12. 21:41:55
szvsz 2010.04.12. 21:42:06
Legyen Magyarország Palesztina!
De vajon lehet-e egyszer majd annyi 'segíj'-em mint a cigóknak? Vajon bettoppanhat-e véletlenül a zsidó nagykövet hozzám? Vajon támogat-e 'amerikai' üzletember k. sok pénzzel 'önzetlenül'?
Lehet persze... csak k. kicsi a valószinüsége.
A zsidók bejuttaták a elemlámpét a parlamentbe, most már mehetnek a jolmexokott szadeszos arcok a pártba, a biciklisfutárok addog melegen (höhö, ééérted) tarták nekik a padokat.
Elcseszett nick 2010.04.12. 21:45:16
Értelmezésem szerint a liberalizmus az, amikor olyan magasfokú a tolerancia az emberekben, hogy nem szükséges komolyabb szabályozás, mivel képesek egymást becsülni, egymás igényeit tiszteletben tartani, egymást segíteni.
És egy példa (figyelem, magas labda):
A meleg felvonulást például egy liberális párnak támogatnia kell, de elítélni a közben izléstelenül viselkedőket, legyenek azok fszlengetők, vagy tojás dobálók. A tolerancia mindenkire vonatkozik, nem csak a kisebbségekkel szemben.
Liberalizmus például, amikor az emberek felfogják, hogy a másikat nem a politikai hovatartozása alapján kell megítélni, és attól, hogy másra szavazott, még nem kell leköpni, sőt lehet egymásnak segíteni. Nem a politikusainkról kéne példát venni.
Magyarországon olyan nagy a frusztráció az emberekben, hogy inkább azt nézik, hogyan tudnának belekötni a másikba (cigány, zsidó, náci, autós, biciklis, bészbólsapkás, stb), hogy ez nem nagyon valósul meg (bár inkább azt írnám, hogy nem nagyon közelítünk ehhez). Az SZDSZ AGYATLAN kiállása a kisebbségekért (csak a szavazatok miatt) mélyítette el ezt az állapotott többek között. Meg még néhány név: Magyar Bálin, Horváth Ágnes és a tuti befutó Demszky Gábor. Ők fokozták ezt a frusztráltságot, így a liberalizmus ellen tettek.
Azbennvót! 2010.04.12. 21:48:56
Dachstein 2010.04.12. 22:19:52
Nemzeti párt, mi? Náci lesz az, ha mondom... Piros-fehér csíkos, középen meg naaaaagy nyilaskereszt.
Megsértődtél? Ja, hogy a jobbik nem náci szerinted? Ha neked nem tetszik, másnak sem.
Dachstein 2010.04.12. 22:21:42
Nem támogatják a melegházasságot.
Cigányoknak segélyért munkát és tanulást kérnek.
Támogatják a földmoratórium meghosszabbítását.
Támogatják a helyi termelőket.
Elcseszett nick 2010.04.12. 22:31:53
Most akkor ezek buzi libcsizsidók? Nem? Akkor büdösrohadt komcsik! Nem? Akkor csakis nácigecik lehetnek. Neeem? Akkor a jó k. anyjukat.
Kb. ezeket olvasni róluk mostanság. :)
fourey 2010.04.12. 23:20:35
gyurcsány fetisiszta 2010.04.12. 23:27:25
Ez utobbiért külön köszönet neki, mert Bodoky mellet az egyetelne un ballib értelmiségi volt, aki kimondta, hogy vállalhatatlan a hivatalos álláspont.
Egyébként már csak ezért sem értem az összehasonlítást az SZDSZ-el. Kuncze mártiriuszozott, és nem ült ki schmidt mária mellé.
Azért vizsont nagyon drukkolok, hogy ne hagyják magukat behisztizni ebbe a fidesz 2/3 elleni dologba.
Az MSZP-vel való bármilyen minimális összehajlás végzetes lehet, annak akinek eddig a legnagyobb erénye a hitelessége volt.
Volt már egy szép reményű párt aki így vesztette el a szűzességét.
Szóval hajrá LMP tartsatok ki a saját utatok mellett és még nagy dolgokra lesztek hivatottak
eml 2010.04.13. 01:11:16
Tudod ilyen a mi demokráciánk.
2010.04.13. 16:03:39
@Dachstein: Annyi korrekció, hogy nem a cigányoknak ígér segélyt munkáért és tanulásért, hanem a szegényeknek. Akiknek jó része (de még nem is a többsége) cigány.
Aki meg azért rinyál, hogy bár lehetne neki annyi "segíje", mint a romáknak, semmi akadálya. Költözzön le Borsodba, Szabolcsba, hamar megkaphatja. Oszt akkor örülhet sokáig.
2010.04.13. 20:36:51
2010.04.13. 20:44:34
Kösz, de ebből nem kérek.
miva? 2010.04.14. 19:45:18
A zsidókat, meg azokat a cégeket, amelyek tulajdonosai közt lehet zsidó - különös tekintettel a részvénytársaságokra, mert ugye azoknak a papírjaiból bárki vásárolhat :P - zavarjuk el, kössük életünket az oroszokhoz, hiszen ők 1849-ben is mellettünk álltak már, és 1945 után is a magyar nemzet odaadó barátai voltak majd 50 éven át, és felejtsük el a demokráciánkat, erős elnöki hatalmat adva Vona úrnak!
Jól hangzik, nem mondom.
Az utolsó 100 komment: