Közösségi depresszió
2009.04.07. 12:23
Ismét lement egy tüntetés az előrehozott választásokért – nem is téma, már rég megszoktuk. Néhány gondolatot azonban megérdemel a tüntetők egy nem kicsi és eléggé érthetetlen része. Nevezetesen az, hogy Magyarországon élnek olyan emberek, akik kitalálták, hogy ők addig nem fogják jól érezni magukat, amíg az MSZP van kormányon.
Szörnyű minden. Elfogy a nemzet. Meghalt a kultúra. Nincs minek örülni. Felvásárolnak minket. Hát ezt ne, álljunk már szóba egymással – ugyanabban az országban élünk, komolyan? Nem mondom, az a Magyarország, ahol én vagyok, az sem egy Kánaán, de az én barátaim legalábbis szoktak még mosolyogni.
Rendszeres olvasója vagyok a Magyar Nemzetnek – ez szakmai ártalom, egyébként mazochista betűfaló típusoknak szívből ajánlom, elolvasni egymás után egy Magyar Nemzetet és egy Népszavát, ritka nagy élmény. Komolyan mondom, csodálkozom, hogy akik azt és csak azt olvassák napról napra, még nem lettek tömegesen öngyilkosok vagy kivándorlók. Olyan helyen élni, mint amiről az a lap szól, lehetetlen, borzalmas rémálom.
És ha csak a sajtóról lenne szó! De nem, tényleg élnek köztünk olyanok, akik mindenben azt látják, hogy rossz, mert rossz a kormány, és ami véletlenül jó, az azért jó, mert kormányellenes. Bezzeg, ha majd jön Orbán! Még a fák is kirügyeznek. (Ami nagy valószínűséggel pont igaz lesz, legalábbis, ha az előírt időben tartják jövőre a választásokat, de a közvetlen összefüggést mindeddig csak Bayer Zsolt látta be.) Hát nem tudom, én elég jól emlékszem, milyen volt, amikor az az Orbán-kormány volt hatalmon, akikre nem szavaznék soha.
Érdeklődő gimnazista voltam, sokat foglalkoztam politikával, rendesen fel is idegesítettem magam a híradókon, valahogy mégsem úgy emlékszem, hogy folyamatosan rosszul éreztem volna magam négy éven keresztül. 1998 és 2002 között borzasztó sok olyan nagyon jó dolog történt, aminek semmi köze nem volt a politikához. A lányok szépek voltak már akkor is, rongyosra hallgattam a Californicationt és az All That You Can’t Leave Behindot (előbbi életem utolsó másolt kazettája volt, ezt is milyen furcsa most leírni), Schumacher, Zidane és Illés Béla voltak a hősök hősei, ekkoriban került be tőlem néhány sor újságba először, szerencsére nem utoljára, és még a rádióban is voltam párszor. Jó idők voltak, és ezeknek a megélésében még csak véletlenül sem zavart, hogy épp olyan kormány volt hatalmon, amit legszívesebben elzavartam volna Ugandáig, ha 2002-ben nem kellett volna még egy évet várni, hogy szavazhassak.
Hacsak nem lesz valami óriási meglepetés, jövőre négy évig újra olyan kormány lesz, amit nem támogatok. Na és? Már most írásba adom: óriási nagyságrendben lesznek jó napjaim és tökéletes pillanataim a második Orbán-kormány alatt is. És egyszerűen képtelen vagyok felfogni: attól, hogy valaki nem MSZP-s (ahogy én sem vagyok az), miért ne érezhetné magát jól MSZP-kormány alatt, amikor éppen nem híreket olvas.
Ez van. Ha nem tetszik a nagyfőnök, majd szavazhatsz róla. Ha nagyon nem tetszik, írhatsz ellene, kimehetsz tüntetni. Szíved joga, attól még lehet szép a világ neked is. És nem is érdemes letagadni, ha valamit rossznak tartasz. De mindenbe a politikát belelátni, az már beteges. Nyugi legyen, ennyit nem ér meg.
Eredetileg megjelent a tiaramagazin.hu-n.
· 1 trackback 170 komment
Címkék: politika mszp magyarország orbán viktor
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.07. 17:13:49
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Stoney Hill Billy 2009.04.07. 12:58:28
Mitya Ivanov 2009.04.07. 13:16:47
Most szar van, és ráadásul nincs Illés, csak Kanta van, de ő még nem az igazi
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.07. 13:26:30
E-one: Orbánék alatt hányszor voltunk csődközelben? Orbánék lőttek az rád/anyukádra/barátaidra könnygázzal és gumilövedékkel? Hány ismerősödet mogyorózták meg egy sün után?
Lehet hogy ha nem is volt Kánaán, azért Orbán alatt tényleg jobb volt? Azért legyél csak büszke, hogy most a te szavazatod, vagy nemszavazatod miatt is szarabb mint valaha.
Mitya Ivanov 2009.04.07. 13:32:50
Viszont ma már más a helyzet. Az Ok, hogy mindenki saját maga irányítja az életét, de ami ma megy az országban az a szemlélyes egzisztenciára megy, lassan elkezdeném a családfői életemet, de most valahogy ez kilátástalan. És nem csak én vagyok ezzel így, és nem csak a fidesz szavazók vannak ezzel így
E-one 2009.04.07. 13:39:20
A tüntetésről annyit tudok mondani, nézd meg, úgy kell csinálni, ahogy most hétvégén. Nem verik szét a fél várost, nem kapnak verést. Szétverik a fél várost, kapnak verést. Egyszerű dolog ez.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.07. 13:47:29
Az a lány a Szabadság téren mit vert szét, hogy le kellett ütni?
Ja hogy az önkormányzatban dolgozol (a 3200egyikében)? Az más, így már értem.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.04.07. 13:54:14
a poszt meg úgy igaz, ahogy van.
E-one 2009.04.07. 13:59:11
A szabadság teres akció meg tényleg annyira egyszerű, amennyire magyarázom. Rendbontás van, felszólítanak, hogy menj el - el kell menni. Pont. És ennek így konkrétan mi köze is van ahhoz, milyen a kedved négy éven keresztül akkor is, amikor nem politizálsz?
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 14:09:18
Nagyon demagóg.
Orbán és Medgyessy a Bokros csomag hozadékát élte fel, azért tűnt jobbnak a helyzet.
Megint ez a gumilövedékes téma. Persze volt számos rendőri túlkapás, de azért valljuk be nem a rendőrök kezdték 2006-ban, nem ők dobáltak a tüntetőkre téglát, meg molotov-koktélt, hanem fordítva. Nézd meg egyszer, hogy hogy oszlatnak külföldön. Ott a tüntetők is tisztában vannak vele, hogy ha csak felemelnek egy téglát, akkor olyan verést kapnak, hogy egy hónapig szívószállal tudnak csak enni. Itthon meg sajnáljuk a várost szétszedő, primitív futballhuligánokat.
Én is pont 1998-ban lettem gimnazista, emlékszem akkor szembesültünk először azzal, hogy a politikai korrupció milyen gátlástalan tud lenni. Naponta derült fény a különböző botrányokra ( Happy-End Kft., Országimage központ, Vegyépszer, stb.)
Nem mondom, hogy jó volt ez a négy év, sok hibát követtek el, de azért mégis próbáltak tenni valamit.
Felőlem jöhet Orbán, de akkor vigye véghez azokat a reformokat, amelyeket az elmúlt években megakadályozott.
Mitya Ivanov 2009.04.07. 14:12:26
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.07. 14:13:28
"És ennek így konkrétan mi köze is van ahhoz, milyen a kedved négy éven keresztül akkor is, amikor nem politizálsz?"
Mondtam, a jobberek genetikailag nem tudnak semminek sem örülni, ami nem jobbos. Mi SOSEM mosolygunk.
sourcerror 2009.04.07. 14:18:24
Hálistennek viszont maradt az MSZP, így maradtak a családtagok is. Így már érthető a poszt.
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 14:21:27
Ezt nem tudjuk és valószínűleg soha nem is fogjuk megtudni.
Mind a két tábornak vannak csúnya ügyei, ez nem párt, hanem ember függő.
E-one 2009.04.07. 14:24:10
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.04.07. 14:40:28
Dr Kangörény 2009.04.07. 16:29:02
Bangjohansen (törölt) 2009.04.07. 16:30:04
Én a Horn és Orbán kormányok alatt külföldön voltam, és mivel az ottani politika nem érdekelt, az itteniről nem tudtam nem volt semmi gondom. Aztán ez a hűlye internet meg az index elindult, elkezdtem olvasni az otthoni híreket és vége lett a jókedvemnek.
Le a médiával!
sprenczl 2009.04.07. 16:38:03
Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.04.07. 16:38:31
Ezt csinálják a tüntetők. Sokszor, nagyon sokszor "csak" beszéltek, mondták volna a magukét, de senki sem figyelt rájuk. Hát erőszakhoz folyamodnak.
Igen, az őr (nem a rend őre), a sünöző vacak pedig a hatalom kénye-kedve szerint visszaüt, és (egyelőre) neki vannak ehhez megfelelőbb fewgyverei. Mondom: egyelőre.
Teljesen egyetértek azzal, hogy nem rongálni kell, mert ez felesleges. És undorító is egyben. Hanem abban az esetben, ha el akarok valamit mondani neked, és te nem akarsz meghallgatni, akkor bizony ertőszakkal magam felé fordítalak és az arcodba üvöltöm a lényeget.
Erre te megversz.
Erre én visszaütök.
Így kezdődött a polgárháború Magyarországon...
Fideszes 2009.04.07. 16:41:29
innentől kezdve nincs is miről beszélni...
ügyfélszolgálatos 2009.04.07. 16:51:12
Egyébként aki meg az utcán tör zúz, annak jár a mogyorózás. Én nem szerettem a Fidesz-t de nem törtem zúztam, nem gyújtogattam közintézményeket és nem dobáltam jobboldali megemlékezéseken tojást. Ellenben a Miépesek felírták a munkahelyemen a nevemet, mert zsidós (német és latin keverék egyébként). Nem ismerik az élni és élni hagyni elvet.
ügyfélszolgálatos 2009.04.07. 16:52:54
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 16:53:33
Ezek szerint te is úgy érzed, hogy a jelenlegi kormány iránt érzett ellenszenv, vagy gyűlölet feljogosít bárkit is a randalírozásra?
A rendőrség pedig nem már elég régóta nem a hatalmat szolgálja, hanem a közbiztonságot hivatott fenntartani (Magyarországon több-kevesebb sikerrel)
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 16:58:00
Liberté__73 2009.04.07. 17:00:49
no comment ...
esetleg csak annyi: nomen est omen
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 17:01:36
De az elég nyilvánvaló régóta, hogy a jobbantaknak a memóriája, a felfogóképessége alulról közelíti a nullát. A fidesz csak szépet és jót tett, bezzeg a mocsok komcsik! (kár, hogy a vitykának vannak olyan echte rákosista allűrjei, hogy ihaj... :D )
mrs. white 2009.04.07. 17:07:36
ondjuk mennyiben megtermelt dolog 5 nap alatt 570 milliárdot privatizálni? Csak kérdézem ez tényleg ész kérdése vagy csak simán elhatározás.
sourcerror 2009.04.07. 17:09:43
sourcerror 2009.04.07. 17:13:56
Hát nem is tudom: pl. gazdasági helyzet miatt?
Kisvárosi Fojtogató 2009.04.07. 17:18:03
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 17:20:04
@mrs. white: azért ennek számolj utána egy picit! Vitykáéknál addig tartott a hegymenet, amíg a Bokros csomag hatásai. Csomaghoz hozzányúltak, elindultunk szépen lefele... és tudod, az, hogy előttük is loptak/csaltak/sikkasztottak, még nem jelenti azt, hogy nekik szabad.
Más: mesélj, melyik kormány alatt volt olyan "hiteles" minisztere az országnak, mint a fidesz alatt a dajcs tompika! Úgy röviden összefoglalva: nem volt diplomája, mikor kinevezték. Ifjúsági miniszter és nős ember létére félrekefélt, szolgálati kocsival ment az akkor még működő csepeli kórház szülészetére az ebből született utódot és kedves barátnőjét meglátogatni. (történetesen a saját szememmel láttam)
Így mutatott példát az ifjúságnak.
Csakhát az ilyen nüanszokat a fideszfanok ignorálják.
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 17:22:36
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.07. 17:28:10
Ahogy így olvasom a kommenteket, majdhogynem korelnöknek érzem magam, mert én a rendszerváltás idején voltam gimnazista :-) Orbánék alatt én vőlegény voltam, szóval magánéletileg nem is panaszkodom arra az időszakra, de voltam én akkor kormányellenes tüntetésen, ami abban különbözött a mostaniaktól, hogy FEL SE MERÜLT az erőszak lehetősége részünkről. Hát így persze, hogy békeidőszaknak tűnik a mához képest. Ennek ellenére ez volt a a kétéves költségvetés, a csonkakuratórium, a háromhetenkénti, ellenzéki vizsgálóbizottságok nélküli parlament, a törvénytelenül elhallgattatott újságok, a FIDESZ-hez kapcsolódó bűnügyek elsikálása és a célzott adóvizsgálatokkal történő megfélemlítés ideje. Szóval fog még csalódást érni sokakat, akik a kánaánt várják egy esetleges FIDESZ kormánytól.
sourcerror 2009.04.07. 17:28:32
Erre egy tőled vett idézettel válaszolnék: "Te jó nagy barom lehetsz!"
Káposztakukac 2009.04.07. 17:39:23
make love, not war. akkor talán nem depressziós zombikként járjátok a várost.
Delinquent 2009.04.07. 17:54:34
Persze nem, de ne higyje senki hogy a Fidesztol jobb lesz. Attol lesz jobb ha valaki vegre megcsinalja a reformokat, es mondjuk pofazas helyett mindenki elkezd szepen adot fizetni.
Felolem utana johet barki.
kócoss (törölt) 2009.04.07. 17:58:27
Véleményedre a célközönség reagált, pont úgy ahogy várható volt. (Sajnos.)
Pedig vasárnap valódi majális hangulat volt a Hősök terén. Csodálkoztam és örültem is.
bubastis 2009.04.07. 17:58:39
Kisvárosi Fojtogató 2009.04.07. 18:04:00
attila1 (törölt) 2009.04.07. 18:05:00
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:05:39
bubastis 2009.04.07. 18:06:33
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:07:41
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:14:13
apu anyu lenduletet hozva. gatulalok nektek :D
de jo hogy mar nem vagyok mo-n es nem kell koztetek elnem...
remelem estenkent az internacionale azert lemegy a bakelitrol, aztan mehet a cslad aludni :D
babraba 2009.04.07. 18:17:06
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:18:15
babraba 2009.04.07. 18:19:10
babraba 2009.04.07. 18:22:31
VIKUNYA 2009.04.07. 18:22:47
Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.04.07. 18:24:09
bubastis 2009.04.07. 18:25:55
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:27:56
bubastis 2009.04.07. 18:31:00
babraba 2009.04.07. 18:31:01
babraba 2009.04.07. 18:33:09
nos? melyik demokratikusabb?
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:33:31
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 18:34:24
Ősi legenda. Sima megszorítás volt ,a pörgető hatása se volt több 2 évnél.
68 óta azt tudjátok csak, hogy most megszorítunk egy kicsit, és utána jobb lesz. Valahogy nem sikerül.
babraba 2009.04.07. 18:34:56
GL78 2009.04.07. 18:34:59
I love Bokros Lajos továbbra is.
babraba 2009.04.07. 18:36:50
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:40:00
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:40:43
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:43:21
igen egyebkent ez volt az indok regen is aki nem nem a szocikra szavaz az fasiszta...
nagyapamra is ezt mondtak 56 idejen amikor felvetette hogy esetleg az oroszok hazamehetnenek egy kicsit...
a mo azota se sokat valtozott...
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 18:47:02
Gyűlölködő droidokkal nem vitatkozom.
Én azt vallom, hogy aki már nincs Velük, az Velünk van. Van több új balos párt, oda lehet nyugodtan szavazni. LMP-Humanisták, TGM Zöldpárt, Munkáspárt,MSZDP. Hajrá! 4.99%-ig legalábbis.:)
babraba 2009.04.07. 18:47:08
babraba 2009.04.07. 18:50:12
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:50:21
az internacionale eleneklese mennyivel hangzik jobban mint az arpadsav latvanya (elnezest kepzavar)
Archenemy 2009.04.07. 18:51:13
én azért nem fogok rá szavazni, mert patája van, vért iszik, és azt is a bokros csomagból tudja csak
ráadásul állítólag cigány is
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 18:52:37
Akkor szavazz az MDF-re és ne itt gyűlölködj. Óriási sötétség gyűjteménye ez blog. Srácok, ti szavaztatok az MSZP-re, tessék tartással viselni a következményeket. Itt a Jóléti Rendszerváltás. Tessék. Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak.
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 18:53:17
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 18:55:25
Droidságokot írsz, és süt belőled a gyűlölet a Fidesz iránt.A Jobbikot meg kikérem magamnak. Olvass egy kis kurucot, jobban gyűlölik a Fideszt, mint te. A Miép meg mi?
Viszont akkor Velünk vagy! Üdvözöllek a klubban. Az LMP-t javaslom, vannak köztük tök jó fejek:)
babraba 2009.04.07. 18:56:37
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:57:45
S. Annyi 2009.04.07. 18:58:40
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.07. 18:59:42
- nem zsidózol
- nem cigányozol
- nem nyalod a fidesz vezérkar ánuszát
- nem vernyákolsz trianon miatt.
Ééééérteeed? ;)
BKV - Önnek megyünk 2009.04.07. 19:00:41
marmint hogy kikhez soroltal be engem? csak kerdem hogy tudjam...
mehr luft 2009.04.07. 19:03:13
és ezt nem lehet lemosni, örökre SEGGSZAGotok lesz.
a poszt jó.
na szevesztok!
babraba 2009.04.07. 19:07:12
megnéztem az LMP honlapját, tudnék kötözködni, de nem akarok :) Nem hangzik rosszul, amit írnak, de meglehetősen szkeptikus vagyok már minden politikai vonulattal szemben, pláne azzal, aki azt mondja, hogy én azért akarok ott lenni, hgoy Neked jobb legyen! Na ez HAZUGSÁG! A politikus mindenhol ma megélhetési politikus, ha nem így lenne, akkor visszatérnénk a feudalizmusba, az arisztokráciához... /ebbe is bele lehet kötni tudom :)/! De tudod mit Őrnagy? Legyen igazad, kívánom, hogy úgy legyen, az LMP ill a többi kis párt kerüljön be és csináljon vmit! bár én a következő választásnál érvénytelen szavazatot fogok leadni, és mindenkit erre buzdítok... Hátha lesz egy-egy őszinte pillanat a politikában :)
babraba 2009.04.07. 19:10:48
@bécsi pszicho: éééértem :D
lanyi 2009.04.07. 19:35:54
Te hülyegyerek elhiszed hogy az Orbán kormány a bokroscsomag hozadékát élte fel?
Ekkora egy marhát...
Nem a Széchenyi terv volt?
Nem a nagyberuházások óvatos kezelése?
Nem a magyar kis és középvállalkozások támogatása?
Nem sorolom , mert te egy degenerált hülyegyerek vagy úgysem érted...
lanyi 2009.04.07. 19:38:25
Tényleg vannak ügyei minden pártnak?
Jééé...
Miről beszélt te szerencsétlen?
Persze most jön kajaibrahim:)))
Szánalmas idióta vagy!
lanyi 2009.04.07. 19:45:31
Jézusom neked agyad sincs, te egy faszfej vagy:)))
Szerited a zorbánviktor ellenzékből melyik reformokat tudta meghiúsítani.
Öcsém te egyáltalán tudod, milyen rendezvényen vagy?:)))
A reformokhoz nem kell az ellenzék.Az mszp töketlenkedte el. ( najó van olyan reform amihez kell az ellenzék, de az elenyésző számú és nem is mennék bele, mert te azt úgysem érted meg)
Ezt a faszfejet...:))
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 19:54:07
A stílusodból ítélve nem lehetsz túl értelmes ember, de talán van még remény:)
A Széchenyi terv valóban egy jó kezdeményezés volt a KKV-k támogatására, ezt el kell ismerni, még az sem olyan nagy baj, hogy csak a pártközeli vállalkozók kapták.
A nagyberuházásokat tényleg óvatosan kezelték, olyannyira, hogy egészen véletlenül csak 8 km autópályát sikerült építeni a 4 év alatt.
Ehhez hozzátartozik az is, hogy a gazdasági mutatók ismeretében én is túlzásnak tartom az elmúlt 7 évben megépített 400 km-t.
Volt még egy jó dolog abban az időben: azt kihagytad, (gondolom erről nem volt műsor a Hír TV-ben, vagy cikk a Magyar Nemzetben) hogy sok fiatalt segítettek lakáshoz.
Szerintem nyugodj meg, ne hergeld magad jövőre úgyis Viktor lesz a mi urunk és akkor majd meglátjuk, hogy mit tart be azokból az őrült ígéreteiből, amelyekkel a hozzád hasonló egyszerű emberkéket beetette.
yanchi345 2009.04.07. 19:56:49
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 19:58:38
Igazad van. Nem a Fidesz volt a fő bűnös, hanem az Alkotmánybíróság, amely utat engedett a népszavazásnak.
Egy kérdésre válaszolj kérlek.
Te is úgy gondolod, hogy az államkasszában terem a pénz és abba nem szükséges befizetni, ha pedig véletlenül fogyni kezdenének a húszezresek, akkor csak be kell indítani a pénznyomdát?
lanyi 2009.04.07. 20:01:10
Te faszfej hallottál a reformkörös seggfejekről?
Tudod mit mondtak, te marha?
"Állítsuk le a nagyberuházásokat"
Na miért?
Mert nincs rá pénz te baromarcú!
Ahogy nem volt pénz akkor sem ennyi autópályára sem a négyes metróra!
Ezért nem épült autópálya te marha!
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 20:05:48
És a kampányban megígért 50%-os köztisztviselői béremelés? Meg minden nyugdíjasnak 13000 Ft, amit az Zorbán elvett? Ezek tények. Teljesen debilek kérem kíméljenek.
Értelmetlen ezen vitatkozni, a lényeget már megírták:
index.hu/velemeny/eheti/2009/03/30/butak/
lanyi 2009.04.07. 20:07:38
Azt te gondolod, hülyegyerek!
Több pénz gazdasági növekedésből lesz...
Kimutatható, mekkora gazdasági növekedés hány forint többletet hoz amit el lehet osztani.
De ugye azt te nem gondolod faszfejkém, hogy európában van olyan áporodott idióta vezetésű ország, ami az állami beruházásokat, külföldi cégeknek adja és azokat támogatja agyon.
Érted egyáltalán mire gondolok?
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 20:13:07
Bízom is benne, hogy nem fogják szórni a pénzt.
Azért a 8 km enyhe túlzás, főleg úgy, hogy a papa bányája azért kapott egy kis előleget a többi szakaszra.
Figyelj, a szókincsed némi bővítésre szorul szerintem.
E-one 2009.04.07. 20:17:05
Pepe83 (törölt) 2009.04.07. 20:19:14
Persze, hogy be kell indítani a gazdaság motorját és ehhez szükséges a vállalkozói járulékok csökkentése, de a jelen helyzetben iszonyú demagóg azt állítani, hogy csökkentsük az adókat és mindenki fegyelmezetten be fogja fizetni azokat.
Az adócsökkentés jelenleg növelné a hiányt, ez a véleménye több gazdasági szakembernek is.
A válság meg nem a kormány hibája, bár szerintem sokan még ezt is elhiszik.
E-one 2009.04.07. 20:39:33
Balt 2009.04.07. 23:24:32
Na meg azt, hogy miként. Isszuk a szavaidat... Nagy szükség van most a tettrekészségedre!
E-one 2009.04.07. 23:35:45
De ha érdekel, miért - Torgyán, Simicska, Csurka, koronaúsztatgatás, zászló körbehordozgatása az országon tényleges cselekvés helyett, kollaborálás a nácikkal, ellenzék nélkül is működik a parlament, Európán kívül is van élet, háromheti ülésezés, vizsgálóbizottságok ellehetetlenítése, nem értenek a focihoz, Kaya Ibrahim és Josip Tot, Orbán apuka, maffiózó belügyminiszter, az első kormány, ami nem nyilatkozik a sajtó őt elvtelenül nem kiszolgáló felének, az addig színvonalas Magyar Nemzet megvásárlása és seggnyaló háziújsággá tétele, kirekesztés, aki nincs velük, az nem igazi magyar, kokárda kisajátítása, azóta is tartó hideg polgárháborús állapot megnyitása, hogy csak a legfőbb címszavakat soroljam.
Arra a kérdésre pedig, hogy hogyan, elég egyszerű fegyver van: két egymást metsző vonal a szavazólap megfelelő helyén.
E-one 2009.04.07. 23:37:04
Balt 2009.04.07. 23:40:22
"Egyébként aki meg az utcán tör zúz, annak jár a mogyorózás. Én nem szerettem a Fidesz-t de nem törtem zúztam, nem gyújtogattam közintézményeket és nem dobáltam jobboldali megemlékezéseken tojást."
Erre a korlátoltságra tényleg nincs mit mondani... A Gárda - ami ugye korántsem Fidesz érdekvédelmi szervezet! - is otthagyta vasárnap a Kossuth téri anarchiát, holott még csak nem is a Fidesz szervezte a korábbi civil tüntetést sem a Hősök terén. De csak provokáljatok, annál inkább lesz félnivalótok, mert a Jobbik annál nagyobb teret nyer - meglehet, a Fidesz kárára, mondjuk valóban ez az egyetlen esélyetek a 2/3 elkerülésére...
Balt 2009.04.07. 23:46:12
:)) Háppersze, minden tény erre mutat. De végre itt a Kánaán, hála fáradhatatlan MSZP-kúrmányainknak...
Balt 2009.04.07. 23:53:05
Van más alternatíva? Márpedig a különbség elég pregnáns a 2002 előtti és utáni perspektívák között... (Jut eszembe: mi van, ha Orán nem is szeretne miniszterelnök lenni?)
"Ahogy így olvasom a kommenteket, majdhogynem korelnöknek érzem magam, mert én a rendszerváltás idején voltam gimnazista :-)"
Akkor jó úton vagy a felnőtté válás felé... :))
Balt 2009.04.08. 00:00:03
Tessék, egy hiteles, elfogulatlan vélemény. (És nagyon remélem, hogy ezek után az MSZP-re, SZDSZ-re se jut eszedbe szavazni.)
Balt 2009.04.08. 00:02:38
Ezt szerencsére elintézitek magatok is az elkövetkező 1-2 hónapban... :))
Balt 2009.04.08. 00:16:43
Ehhez hozzátartozik az is, hogy a gazdasági mutatók ismeretében én is túlzásnak tartom az elmúlt 7 évben megépített 400 km-t."
OK, ha már így kibuggyant a "szenvedélyes igazság", akkor azt a 8 km-t is revideálhatnánk. Mondjuk az ELMKA (M1) kivásárlásával legalább. (Hogy a Medgyessy átadta szakaszokról most ne beszéljünk.) Nem mintha a "kié a hosszabb" olyan lenne, mert Kóka Csillaga óta tudjuk: több autópálya, több lopás... És akkor még a 4. metró szóba se került.
Balt 2009.04.08. 00:20:32
Wazz, nem ti tapsikoltatok a minimálbér adómentességének?! Tessék, még most se meri(te)k visszavonni! Elismerni az őselkúrás egyik lábát! (Azért a többi láb már meglehetősen visszeres és ingatag...)
Balt 2009.04.08. 00:22:18
Balt 2009.04.08. 00:25:32
E-one 2009.04.08. 00:47:12
Mitya Ivanov 2009.04.08. 07:35:44
Viszont a posztban a közösségi deperesszióról volt szó, és ami most folyik válságkezelés címén, az nem más, mint mint átgobndolatlan lépések sorozata, ami ténylge húsba vág.
Kisvárosi Fojtogató 2009.04.08. 09:10:31
Egyébként nem értem, a poszt körüli indulatokat, ennyire túl van politizálva tényleg minden? Nem szörnyű?
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 09:38:15
Sajnos 2002 óta minden át van politizálva. Remélem, hogy a választások után értelmét veszti a gyűlölködés, bár kétlem, hogy a sok futballhuligán lemond a kukagyújtogatásról:)))
E-one 2009.04.08. 11:27:20
A poszt amúgy arról szólt, hogy mindennek ellenére is voltak akkoriban is jó, politikafüggetlen dolgok, meg most is vannak, és jövőre is lesznek, de úgy látszik, ez már senkit nemm érdekel:)
Mitya Ivanov 2009.04.08. 14:36:52
"nálam, aki politikával és médiával foglalkozom napi szinten, az átlagnál mélyebben, nem meglepő módon az vágja ki jobban a biztosítékot, ha egy kormány leszarja a demokratikus játékszabályok betartásának még csak a látszatát is, és tényleg elsőként a magyar politikában nem nyilatkozik a sajtó egyik felének, egyáltalán semmibe veszi az ország nem őt választó részét."
igen, jól látod, 2002-óta az MSZP-SZDSZ kormány alatt pontosan ez volt a helyzet és most is ez van. Tehát hova küldenéd őket? Ugandába ne, mert az már foglalt
E-one 2009.04.08. 20:09:21
E-one 2009.04.08. 20:10:16
lanyi 2009.04.08. 20:59:21
Most hogy a száműzetésem véget ért, lenne egy tiszteletteljes kérdésem.:)
Szerinted, az általad felsoroltakon múlik a sikeres kormányzás?
Állandóan ülésezni kell?
Az ellenzék nelkül nem működik a parlament?
Van értelme a vizsgálóbizottságoknak?(Pláne azoknak)
Mindenféle buta mbereknek nyilatkozni kell akik kiforgatják a mondanivalót?
Arra nem tudom emlékszel-e hogy két évre tudtak költségvetést csinálni?
Most kb. két hétre tudnak.
Ha politikával foglalkozol, akkor tudod, hogy az mszp bajnai csomagja ( ami szerintük is nagyon fog fájni )kb fél évig teremti meg a költségvetés egyensúlyát?
Aztán újra megszorítások jönnek! ( csak azt nem tudom, hogy már mit...)
Azt tudod, hogy jelenleg, mivel a nem a válság valódi okát "kezelik" az IMF hitelt éljük fel?
Azt tudod hogy a kormány ( a leendő bajnai is )hibás hozzáállása miatt már jövő év elején újra IMF hitelt kell felvegyünk?
Na szerintem ezek a problémák, nem az hogy Orbán vagy Pokorni, vagy akárki nem nyiletkozik valami idétlennek aki BBC szintű újságírónak képzeli magát...
Tudod, én azt nem értem, hogy értelmes emberek ez miért nem látják...
Megmondom azt is őszintén hogy néha idegesít is:)
Mitya Ivanov 2009.04.08. 21:06:24
a kormány nem nyilatkozik az ellenzéki sajtónak, lásd magyar nemzet és hirtv és semmibe veszi az őt nem választókat, akik nagyjából 2,5-3 milliónyian vannak+az ő gyerekeik. Ilyen nem volt a fidesz kormány idején, én nem emlékszem olyanra, hogy a Magyar Hirlapnak, vagy a népszabinak akkor ne nyilatkoztak volna. sőt még elmentek a napkletébe is, bár az akkor az ATV-n elég peremelyzetben volt.
Tök jó amúgy hogy mindig elmondod, hogy az MSZP-SZDSZ kormány teljesítménye milyen siralmas, (mi mást mondhatnál, mert tényleg az), de a konstans fideszgyűlöletedet nem tudod levetkőzni.
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:17:22
Miből gondolod, hogy a Bajnai féle csomag az IMF hitelt éli majd föl és nem az államkasszát próbálja egy kicsit feltölteni?
Én pont azt látom, hogy most megteszi azokat a lépéseket, amelyeket már évek óta meg kellett volna tenni.
A válság okát pedig nem Magyarországnak kell kezelnie, mert az amerikai ingatlanpiacra nem tud túl nagy nyomást gyakorolni...ezt persze csak vicc volt:)
Mitya Ivanov 2009.04.08. 21:29:07
Csak sajnos ettől a gazdaság nem fog beindulni, most pedig az kéne
lanyi 2009.04.08. 21:29:51
Hűha...
Kezdem magam kicsit felidegesíteni:)
Megpróbálom neked ezt elmagyarázni.
A magyar gazdaság problémája az hogy csökken az ország "jövedelme", ezért költségvetési hiány keletkezik.
Amit a bajnai kitalált az arra szolgál, hogy ezt a hiányt kiküszöbölje, de ettől még nem áll növekedési pályára a gazdaság és újra hiány keletkezik.
Ezekre az " intézkedésekre " nem lenne szükség ha a világban tapasztalható tényleg kedvezőtlen folyamatok, nem egy gyenge gazdaságra hatnának.( Pl szlovákis stb.)
Szóval hidd el hogy a hitelt éljük fel...
Erre nem tudok mást mit mondani...
Legfeljebb azt tudnám javasolni, hogy amikor bekövetkezik az újabb IMF hitel felvétele E-one megjelentet egy " Lanyi a legnagyobb tanítómesterünk című írást"
Persze ez csak vicc volt:)
Vagy nem?:)
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:33:48
Ez igaz, de nem válasz a kérdésre. Eddig is tudtuk, hogy a hitelt vissza kell fizetni.
A gazdaság beindítása tényleg fontos, de az ehhez szükséges tehercsökkentés csak középtávon megoldás (a gazdasági guruk szerint). Addig sajnos nyelni kell még egy kicsit.
Mitya Ivanov 2009.04.08. 21:38:43
Maga a csomag a kamatok és a hitel fedezete lesz, hogy tudjunk törleszteni
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:40:26
Ahhoz nem kell nagy ész, hogy kitaláld: jön az újabb hitel. Ma nyilatkozták gazdasági szakemberek:)))
Amit leírtál az pedig nem magyaráz semmit, csupán általános megállapításokat tesz, mint a csökkenő bevétel egyenlő hiány.
Egy javaslat: ne idegesítsd fel magad ha valaki másként gondolkozik, mint te mert hamarosan gyomorfekélyed lesz:)))
lanyi 2009.04.08. 21:44:13
Kezdem érteni, hogy Te mit nem értesz:)
Szóval, szerinted a megszorító csomag a gazdaság élénkítését szolgálja.
Ebben tévedsz nagyot az csak a költségvetést hozza egyensúlyba, kb fél évre mint már mondtam.
Erre példát is tudok mondani:
Emlékszel, még gyurcsány csinált egy néhány százmilliárdos megszorítást, nem is olyan régen.
Na az eddig tartott:)
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:48:29
Nem, félreérted.
Tudom, hogy a megszorítás nem élénkít, sőt.....
Én csak úgy gondolom, hogy előbb muszáj megszorítani, hogy utána élénkítsünk.
lanyi 2009.04.08. 21:53:10
Ezt most Te sem gondolod komolyan:)
" Előbb muszály megszorítani, hogy utána élénkítsünk"
előtte. " tudom, hogy a megszorítás nem élénkít sőt"
Ezt így nem lehet...
Felsorolnád hogy a bajnai csomag mely elemei élénkítik a gazdaságot?
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:57:46
Ezt most nem értem.
Az írtam, hogy első a megszorítás....ezt teszi, illetve fogja tenni a csomag. Ha egy kicsit fellélegeztünk, akkor jön az élénkítés.
Emellett elfogadom azt is, ha szerinted a megszorítást és az élénkítést egy időben kell megkezdeni.
Én csak azért félnék az adó és járulékcsökkentéstől, mert szerintem nem javulna az adófizetési fegyelem.
lanyi 2009.04.08. 22:09:45
Figyu értsd már meg, hogy ez a bajnai féle csomag csak azért hogy a költségvetésben tátongó hiányt betömjék ettől még nem lesz itt fellendülés.
Hozzád csak az jutott el a kommunikációból, hogy járulékcsökkenés meg adócsökkenés?
Ezen kívül sok más is kellene.
De mondok egy példát erre is.
Namost itten unió van meg ilyenek.Itt már szabadság van:)
A környező országok enhítenek az adó és járulékprésen.
Tudod mit csinálnak a vállalkozások?
Odatelepülnek ahol kedvezőbb az adó.
Azt tudod hogy jelenleg is ezrével alapítanak vállalkozást magyarok pl. romániában?
Vagy a szlovákiai kocsivásárlások?
Szerintem ezért kellene az adó és járulékpolitikánkon igazítani.
Szerinted melyik kormány volt aki lehetővé tette, hogy polgárok százezrei kihátráljanak az adófizetés alól?
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 22:17:39
Teljesen elbeszélünk egymás mellett. Lényegében ugyan azt magyarázzuk már negyed órája.
Természetesen a kommunikációból nem csak a járulékcsökkenés meg az adócsökkenés jutott el hozzám, azért hoztam fel őket példának, mert a Fidesz ezeket hangoztatja a leginkább.
Az sem újdonság, hogy az ember ott vállalkozik, ahol kedvezőbbek a feltételek.
Egyszer szívesen kifejtem neked teljes mélységében, hogy mit gondolok a jelenlegi helyzetről, de az nem ma lesz, mert holnap is munkába kell mennem.
U.I. nem jobb így vitázni, mint ahogy kezdted tegnap?:))
Jó éjt!
E-one 2009.04.09. 11:25:53
Igen.
Igen.
Igen.
Igen.
És még arra is emlékszem, azért csináltak kétéves költségvetést, hogy utána kilökhessék a kisgazdákat a hatalomból. Ami persze nem baj, de tartsuk be a demokratikus játékszabályokat. Ez pedig nem az volt.
E-one 2009.04.09. 11:28:54
E-one 2009.04.09. 11:30:48
Mitya Ivanov 2009.04.09. 11:47:41
Csak az a baj, hogy ezen túlmenően van az amit lát az ember minden nap, hogy mi az amit rosszul csináltak a gazdaságpolitikában, és miért lettünk nevetségesek a világ szemében. Ez engem szintén nagyon zavar, mert szeretem a hazámat, és bánt hogy ezt tették vele, és igy bántak vele. tudom, egy SZDSZ-es másként szeretei a hazáját: az a haza nem terjed túl a az egyén magánszféráján.
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 12:00:32
A Fideszben épp úgy megtalálhatók a múlt rendszerből rajtunk maradt "kőbuta konyakszagú elvtársak", mint az MSZP-ben.
Biztos te is hallottad, hogy a Fidesz politikusok átlagéletkora ha nem is sokkal, de magasabb, mint az MSZP-é.
Az ország gazdasági hanyatlása pedig a 1998-2004-ig tartó pazarló vagy inaktív politizálásnak köszönhető.
Félre ne érts, nem védem a kormányt, mert számos rossz döntést hozott, de most nem ezeken kell lovagolni, hanem összefogva kihúzni az országot a szarból.
Mitya Ivanov 2009.04.09. 12:26:23
"Biztos te is hallottad, hogy a Fidesz politikusok átlagéletkora ha nem is sokkal, de magasabb, mint az MSZP-é"
ezt bizonyítsd be, persze lehet hogy igy van mert a fiatal baloldali kádernyikhajok és cuslág klónok biztos leviszik az átlagot.
"hanem összefogva kihúzni az országot a szarból."
ez meg sablonduma. Mi alapján fogjunk össze és kivel fogjon össze kicsoda?
E-one 2009.04.09. 12:29:33
E-one 2009.04.09. 12:32:27
Mitya Ivanov 2009.04.09. 12:45:42
a fidesz meg akar szorítani, azaz racionalizálni, és gazdaságot élénkíteni. Azoknak a terheit akarja csökkenteni, akiknek a legnagyobb a szerepe a gazdaság élénkítésében. Már egyik posztodhoz kommenteltem, hogy mit ajánlok olvasnivalónak, hogy jobban megértsd a szándékaikat. Meg egy kicsit Barack Obama programját is nézegesd. ezt nekem is mondták, talán lehet benne valami.
E-one 2009.04.09. 12:56:17
Mitya Ivanov 2009.04.09. 14:23:13
most szar, a fidesz alatt meg jó volt. És kész
Mitya Ivanov 2009.04.09. 15:05:41
www.pettkoandras.hu 2009.04.09. 16:39:51
> www.pettkoandras.hu/01-legfrissebb-kibont.php?id=9925
> A Húsvét a keresztény hagyomány legnagyobb és legdrámaibb
> ünnepe, Jézus Krisztus szenvedésének és feltámadásának
> ünnepe- Pettkó András videós köszöntője.
lanyi 2009.04.09. 20:15:17
Ezt most mi?
@E-one:
Azért ebben egy kis csúsztatást érzek:)
Most nem vágom fejből az adatokat, de gyanítom, hogy a gazdasági növkedés elfogadható szintű volt.
De azért arra pontosan emlékszem, hogy 2002-ben mikor a Fidesz elvesztete a választásokat a legpesszimistább elemzők is ( az mszp-hez közel állók is )2008-ra biztosra vette az euró bevezetését.
Azért az igeneken csodálkozom...
Szerinted ne legyenek választott képviselők? Csak pártlistás szavazás legyen?
Azt meg végképp nem értem hogy szerintetek mszp-sek szerint, miért kell ennyire az ellenzék?
Persze ez egy álkérdés volt:)
A felelősség elmaszatolására...
Azért azt remélem tudod, hogy a kormányzás kizárolagosan a kormányzó politikai erő felelősége, gyakorlatilag az elmaradt reformok és intézkedések bevezetéséhez, nem kellettek a Fidesz szavazatok.
Nem tudom hány éves vagy, de nekem rólatok mszp-sekről a hazafias népfront jut az eszembe:)
Ti mindíg tömörülnétek,de a demokrácia már nem erről szól, ha hiszitek ha nem:)
E-one 2009.04.09. 22:08:48
Igen, szerintem pártlistán választott képviselők kellenek, mert ha úgyis mindenki tudja, hogy nem a választókörzet, hanem a pártja érdekei mentén szavaz mindegyikük, akkor teljesen fölösleges eljátszatni, mennyire érdekli őket az otthon. Másrészt az arányosítás híve vagyok.
Hogy miért kell ennyire az ellenzék? Azt nem tudom, az MSZP-sek szerint miért kell, szerintem például azért, mert csak így biztosíthatjuk, hogy akármikor, akárki van kormányon, szóhoz jusson mindenki, aki a magyar választókat képviseli.
2002-re pedig emlékszem, és például emlékszem arra is, hogy mindezt annak köszönhettük, hogy a Fidesz még nem élt fel teljesen addigra mindent, amit a Bokros-csomaggal megspóroltunk magunknak.
(a posztot pedig tényleg elolvashatnád, ha már annyira lelkesen kommentelsz, mert pölö abból egész konkrétan azt is megtudhatod, hány éves vagyok most:))
Mitya Ivanov 2009.04.10. 07:43:52
lanyi 2009.04.10. 08:17:31
Tényleg benne van, de csak annyi, hogy gimis voltál.:)
Nem akarlak megbántani, de te már mszp-s vagy.Lehet nem is tudatosult benned, de a baloldali liberális média teljesen a saját képére formálta a gondolkodásodat.
Egyébként nagyon sok hozzád hasónló ember van aki nem is tudja, hogy a hatásuk alá került...
Pl: Ez a bokros csomagból élt a zorbán kormány... sorolhatnán a baloldali média (propaganda) hatásait.
Ez nagyon gáz:)
Egyébként azért írogatom le ide a véleményem, mert szeretnén , ha az azt olvasók elgondolkodnának kicsit, és a saját érdeküknek megfelelően döntenének saját életükről, nem a média
( Propaganda ) hatására.
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 08:34:01
Politikáról vitatkozni azért nagyon nehéz és gyakran értelmetlen is, mert az ember úgy érzi, hogy csak neki lehet igaza és a másik az agymosott:))
Ahogy te írod, hogy: „a baloldali liberális média teljesen a saját képére formálta a gondolkodásodat” én pont az ellenkezőjét érzem: szerintem téged formált saját képére a Magyar Nemzet és a Hír TV, illetve komolyan elhiszed, hogy ma az országot gaz, kommunista emberek vezetik akik át akarják játszani az országot Izrael kezére.
Lehet, hogy ezt nem érzed, de így van: teljesen megfertőzött a jobboldali populizmus:)
Ezt nem bántó szándékkal írtam, csak, hogy felhívjam a figyelmed arra: teljesen felesleges a másik agymosottságára hivatkoznod, mert a mi szempontunkból te vagy az:))
Mitya Ivanov 2009.04.10. 08:57:57
Nem kérdés az eredmény, Magyarország jelenleg európa sereghajtója, és ezt nem a jobboldali sajtó találja ki, ez tényadatokkla bizonyítható
Mitya Ivanov 2009.04.10. 08:58:58
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 09:12:27
Az is agymosottságot jelent, ha egy konzervítv egyén azt feltételezi egy liberálisról, hogy ő úgy gondolja, hogy az is egyfajta agymosottságot jelent, hogy ha egy liverális egyén azt feltételezi a konzervatívról, hogy ő csak azt gondolhatja, hogy "ma az országot gaz, kommunista emberek vezetik akik át akarják játszani az országot Izrael kezére"
és így tovább....:))))
Mitya Ivanov 2009.04.10. 09:21:49
:))
lanyi 2009.04.10. 19:42:03
Ez azért érdekes, mert Magyar Nemzetet még életemben nem olvastam, és a Hírtévét sem nézem.:)
Megjegyzem Albert Györgyi pasija mintha Magyar Nemzetes vagy valami jobboldali újságíró lenne.
Elnézve a pasit nem sokat vesztettem:)
lanyi 2009.04.10. 19:46:46
Teljesen igazad van.
Erre hívnám fel mindenki figyelmét, ne a médiában ( propagandában) elhangzottak alapján alkosson véleményt, csakis a tények alapján.
lanyi 2009.04.10. 19:54:30
Most őszinte leszek:)
Az első három név ami eszembe jut,Heim Péter, Csaba László, és Tölgyessy Péter gondolataival értek egyet.
A tőlük származó gondolatokkal értek egyet.( leginkább)
Megjegyzem Heim Péter bevallottan baráti kapcsolatokat ápol Bajnai Gordonnal:)
Na ebből most mit tudsz leszűrni?:)
E-one 2009.04.11. 00:20:31
És igen, az már megvan, hogy gimis voltam, de még egy picit figyelmesebben, tízezres kérdésként a pontos születési évem kilogikázható a posztból:))
lanyi 2009.04.11. 12:26:49
Kitaláltam 2003-ban lettél választó és választható:)
Pontosan tudom, kire fogok szavazni.
Arra a politikai erőre, akik számomra szimpatikus jövőkép felé akarnak haladni.
Például viccesnek és primitívnek tartom, hogy a baloldal állandóan valami programot követel a jobboldaltól (Orbán Viktortól).
Programok nem léteznek ez jobb ha mindenki tudja, irányok vannak elvek vannak ami mentén lehet politizálni.
Például, az maga a rettenet, hogy a baloldal szinte mindent elvesz, amit a polgárok eddig kaptak.
Ez teljesen kiszámíthatatlanná, tervezhetetlenné teszi az emberek életét.
Ugyanez vonatkozik a gazdsági élet szereplőire.
Most hosszan sorolhatnán, ahogy már megtettem, hogy a polgári kormány idején
miért volt kiszámíthatóbb a jövő és mit rontott el 2002 óta a baloldal.
Az meg megint tény szerintem, hogy az mszp-n és a Fideszen kívül más politikai erő magyarországon nem létezik ami kormányképes.
Mdf: Sorolja már fel valaki, hogy egy mdf kormány hogy nézne ki?:)
szdsz: szintén nem kormányképes.( ezt bizonyította is:)
Jobbik: Jézus Mária ebbe még belegondolni is rossz..:)
Szóval vicc az egész csapat:)
Ezen szokás keseregni, de azért gondoljunk csak bele egy ilyen kis ország nem is tud több pártholdudvart fenntartani. Drága is lenne:)
Az egyesült államokban is két politikai erő van, mgsem sírnak, pedig többen vannak:)
E-one 2009.04.11. 13:32:17
Elvitatkozhatunk ezen, hogy ki mit tart jónak, és mit nem, persze. Csak ebben a formában szerintem azért fölösleges pont itt, mert a poszt maga arról szólt, hogy attól függetlenül, ki van kormányon, érezheti magát az ember jól.
Ha pedig nekem nem elfogadható sem a Fidesz, sem az MSZP, akkor nem fogok rájuk szavazni, csak azért, mert vannak annyian, hogy kormányképesek lehetnek. De ez itt most tényleg sokadlagos részletkérdés. Ami a gazdaságot illeti, én koncepcióban gondolkodom, és azt látom, hogy az a posztkommunista gazdasági hozáállás tette tönkre az országot, ami a Bokros-csomag rövid időszakát leszámítva a teljes demokratikus időszakunkat jellemezte 1990 óta. (és azelőtt is sajnos, de még mennyire) Hogy az állam majd megad mindent, akkor is, ha nincs rá fedezet. Ezt 2000-ben az Orbán-kormány megtehette anélkül, hogy rövid távon baj lett volna, mert épp Bokros miatt még voltak az országnak felélhető tartalékai. De még így is hibás lépés volt, ahogy az is, hogy sem a Medgyessy-, sem az első Gyurcsány-kormány nem állt le vele. Persze 2006-ban láttuk, mi történik, ha valaki megpróbálja megállítani, iszonyú népszerűségvesztés.
amiről szó van