/>

Eduárdó

E-one 2009.04.20. 21:05

Kedves nagyon bátor nemzeti radikálisok! Tessék szépen most jó alaposan átolvasgatni mindent erről a Rózsa-Flores gyerekről, aztán gondolkozni kicsit. Már ha mennek a latin betűk, de fogjuk rá, esetleg.

Annyit, de annyit hallgattunk már titeket, hogy így meg kell dönteni a rendszert, meg úgy számonkérni mindenkin a mostani bűneit a Magyarok ellen. Hát, fiúcskák, itt a példa. Nem mondom, hogy ERF szimpatikus fazon volt, de tanulgassatok csak kicsit, mi vár rátok, ha komolyan gondoljátok. Vagy esetleg...

Vagy esetleg meglehet, hogy annyira nem is gondoljátok ti ezt komolyan? Lehetséges, hogy tök jól esik nektek együtt mozogva, biztonságban ordítozni a hülyeségeiteket, amikor tudjátok, hogy nagyobb baj egy kis könnygáznál és pár gumilövedéknél nem érhet? Meg hogy van bíróság, ahol majd megvéd egy retardált wannabe-képviselőasszony? Netán néhány jól biztosított rendezvény után pár kukán levezetni az iszonytató frusztrációtokat? Gárdajelmezben bohóckodva kurva erősnek képzelni magatokat a gyengébb ellenséggel szemben? Pedig megmutathatnátok, hogy kemény gyerekek vagytok. Látjátok, van, aki vállalja a kockázatot, és nem csak szövegel az elcseszett kicsi világképe minden bajáról, hanem csinál is valamit. Igaz, nem kis kockázatot vállalt be, de hát ez van, rendes demokráciaellenes forradalmár nem is lehet, aki nem vállalja, hogy esetleg véletlen szitává lövik.

Ti nem meritek? Ennyire gyenguskák vagytok? Vagy lehet, csak szavakban megy? Ó. Vigasztalhatatlan lennék.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr841076831

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Luczifer-bazár 2009.04.22. 14:57:55

Akiknek a történelem ürügy„Mi jó? – Mindaz, ami az emberben növeli a hatalom érzését, a hatalom akarását, növeli magát a hatalmat. Mi rossz? – Mindaz, ami a gyengeségből fakad.          &…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.21. 12:18:37

Rózsa Flores végrendelete Valószínőleg soha nem fogjuk megtudni, hogy mit kerestek Bolíviában a lelőtt és letartóztatott magyarok - írta Bede Márton az Indexen, de ez nem biztos, hogy így van, sőt, ma este jó eséllyel a legilletékesebbtől tudunk meg hát…

Trackback: Reakció - polgári underground 2009.04.21. 08:09:06

Az igazi konzervatív anarchista„What is war? Nothing special, It’s something In which Only others die” (RFE verse)  Neked van életfilozófiád?  Lőtt lyukkal a testében eltávozott ez a kalandor, és persze, hogy birizgálni kezdte…

Trackback: PromontorBlog 2009.04.21. 03:09:06

A magyar CheMa megnéztem a Chico című filmet a Duna tévében.Láttam én ezt valamikor moziban, akkor is nagyon megérintett, de valahogy egyáltalán nem tudtam visszaidézni, pedig az elmúlt napokban ez igen csak aktuális lett volna, ha már hála Chiconak, beke…

Trackback: Sárdobáló 2009.04.20. 23:56:15

Eduardo és GyurcsányNem várt szál került elő a csütörtökön lelőtt Eduardo Rózsa-Flores ügyében. Az eset körülményeiről nem sokat lehet tudni, az mindenesetre nyilvánvalónak látszik, hogy egy elég ellentmondásos figura lehetett. Valószínűleg nem nagyon fog…

Trackback: Konzervatórium 2009.04.20. 23:42:09

Eduardó, avagy a radikalizmus kifutása Rózsa György Eduardó élete kezdetétől végéig annak a vörösbarna tengelynek a tagja maradt, mely a kommunistáktól a radikális jobboldalig és az iszlamistákig terjed.        Az írás a Konzervatórium…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaffer 2009.04.20. 23:23:17

Kiváncsi vagyok a kommentekre. Kiváncsi vagyok a népnek szimpi volt, vagy egy fasznak tarotta.

csodarabbi (törölt) 2009.04.20. 23:25:58

bár tény, hogy az átlag radikáljobber alapjáraton rendelkezik valami mentális problémával, azért köztük is ritka az olyan súlyos eset, mint rózsa-flores. ők azért még tisztában vannak a realitásokkal, már leszámítva azt az álomvilágot, amiben élnek. ha a lehetséges büntetésekről van szó, akkor mindig nagyon körültekintőek. amúgy az is roppant szimpatikus, amikor le ávh-zák a rendőrséget, miközben ha éppen cigányok ellen folyik intézkedés, akkor mindjárt visszaváltanak a "rendőrök" szóra. a gyávaságon túl némi gerinctelenségért sem kell a szomszédba menniük.

E-one 2009.04.20. 23:28:07

@kaffer: Nálam az utóbbi verzió jön be, de el kell ismerni, ő legalább nem csak hitte magáról, hogy nagyban játszik, ellenben a gárdás bohócokkal.

sapuh 2009.04.20. 23:28:24

De ki mondta, hogy ERF "rendes demokráciaellenes forradalmár" lett volna? Nekem úgy tűnik, inkább szülőföldje önrendelkezési jogáért küzdött.

Amúgy ez hihetetlen, hogy az írek magyarázatot kérnek a bolíviai kommandósok akciójára, és független, nemzetközi vizsgálóbizottság felállítását követelik, a magyar külügy pislog, mintha minden tiszta lenne ezeknek a magyar állampolgároknak a halálval/letartóztatásával kapcsolatban.

Méhenkívüli 2009.04.20. 23:28:25

Kíváncsi lennék, miért kell gyereknek nevezni egy 49 éves férfit. Amúgy a poszt egy szarság.

Milisztár 2009.04.20. 23:39:09

Kereste a bajt a faszi, hát meg is kapta. Csak ne csináljatok belőle nemzeti hőst.

VIKUNYA 2009.04.20. 23:41:40

vigyázz, most tulajdonképpen arra uszítod a népet, hogy fegyvert ragadjon, hogy gyilkoljon politikai okok miatt!

E-one 2009.04.20. 23:45:14

@VIKUNYA: Sajnos nem fogom kiírni minden sor elejére, hogy VIGYÁZZ, IRÓNIA:)

Invictus 2009.04.20. 23:48:57

Mi ez a hülyeség? Szánalmas poszt...
Csegevára meg hős, akit a pólótokon hordtok mi?:)
A gárda meg kukákat borogat és balhézik mi? A kapucnis Lonsdale gárdajelmez mi?
Anyám borogass...

kokot 2009.04.21. 00:07:46

Gyerekkoromban felnéztem rá, követendő példa volt számomra, sajnálom hogy végül soha nem találkozhattunk. Minden hibájával és ideológiai csapongásával együtt, az ilyen ember mindenképp kivált egyfajta tiszteletet...

E-one 2009.04.21. 00:31:36

@Invictus: Nem, ha hihetünk a híreknek, ERF egy terrorista volt, akit likvidálni kellett. Egyszerű ez, csak ilyenkor tűnik fel, mennyire puha az, aki komoly arcnak hiszi magát egyébként.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.04.21. 00:43:07

@E-one:

"Nem, ha hihetünk a híreknek, ERF egy terrorista volt, akit likvidálni kellett."

Most akkor ez is irónia....?

SINtelen 2009.04.21. 00:55:18

Ez a Flores srác olyan mintha maga Fidel vagy Che vagy bármely más önmagát radikális megváltónak tartó szélsőséges eszméktől feltüzelt gerilla harcot folytató forradalmár lenne. Igaz ő legalább harc közben esett el. Nem úgy mint a kirakatgárda usztics őrmester csoport tagjai akik csak játsszák a forradalmárt de ha golyók repkednének el mellettük akkor bizony váltás alsónemű híján bizony kemény gatya mosásban vennének részt. Mindenesetre ha ezek a sulihuligánok ha valamit is akarnának itthon elérni akkor inkább a fatahtól vagy az Eta illetve Ira katonáitól lesnének el pár dolgot minthogy játszanák a dicsőséges majdnem forradalmárt. Flores legalább keménytökű volt ment,lőtt,meghalt.Sajnos ilyen a forradalmár lét. Majd hamarosan valamelyik eszement zenekar úgyis egy Che-hez hasonló dalt ir róla és bekerül a magyar oktatásrendszerbe is ének órán. Kossuth dal mellé.

zsotti 2009.04.21. 01:07:38

Ismertem személyesen. Akkor is ott ültem, amikor Kepessel találkozott először. Egyáltalán nem volt gáz, de nem volt könnyű követni sem.
Dolgozott jó néhány szervezetnek, de jó oldalakon, vagy jó szándékkal (pl a palesztin nép segitését eléggé gáz elitélni)
Mondjuk ebből egy kicsit kilóg, amikor magyarországon neki kellett Carlos-t fedeznie...

A lakása tényleg televolt hadi zsákmányokkal, a horvátoknak és délvidéki magyaroknak nagyon sokat segitett. Fegyverrel életeket mentett. Sokat.

Egy ember volt, aki legalább megpróbálta és nem egy beszari otthonülő internetbuzi...

A hivatalos verzió baromság.

Dr Kangörény 2009.04.21. 01:09:58

@zsotti: Mit próbált meg ez a nem beszari, nem otthonülő, nem internetbuzi?

Ha pedig megpróbálta, akkor mi a baromság a hivatalos verzióban?

thesaint 2009.04.21. 01:29:45

Én a Chico-t láttam,aztán jártam utána,hogy ki is ez az ember.
Bizonyos oldala tetszik a tetteinek,bizonyos meg nem.
Ellentmondásos figura volt az biztos.
Egyrészt terrorista.Másrészt felszabadító.
Ahogy Morales is ellentmondásos.
Végre egy indián elnök,aki jogokat ad az elnyomott indiánoknak.Másrészt meg egy bunkó diktátor.
ERF egy idealista-anarchista-zsidó-arab-kommunista-nacionalista-terrorista-szabadságharcos-író-színész volt.
Aki rövidebben akar róla fogalmazni,biztos kihagy valamit.

zsotti 2009.04.21. 01:33:12

Segíteni embereken bajban, háborúban.
Odament a legszopóbba és segített, ahogy tudott.

Akiket épp "nép"irtanak, azoknak azért jobban jön egy kis azonnali segítség, mint egy blog comment-je a világ másik végén...

Jenecsek Miklós 2009.04.21. 01:57:42

E-one, te se magyar vagy.

E-one 2009.04.21. 02:01:36

@Jenecsek Miklós: És ettől most nem tudsz aludni?

átlátó 2009.04.21. 02:11:23

Hát édes egy fiam pofán baszlak én téged gárda jelmez nélkül - nem rendelkezem a textilbevonattal - és nem hagyom közben, hogy közöd legyen az én eddigi életem kockázataihoz. Pedig nem vagyok annyira kemény, mint ez a Flores "gyerek" ahogy a pállott szádon ezt kibüfögted. Most, hogy nem tud a szemed közé nézni nagyon keménykedsz. Te manöken.

E-one 2009.04.21. 02:15:17

@átlátó: Az nem jó, bocs. Tsabeet egyszer már befenyegette a magyarok nyilai is, így nehéz lenne versenyeznem vele...

átlátó 2009.04.21. 02:20:50

@E-one: Ne nyálazz félre hülyegyerek.

E-one 2009.04.21. 02:28:39

@átlátó: Jó, inkább reszketve a bosszútól elmegyek aludni, már ha tudni fogok ilyen szörnyű befenyítés után.

sick_society 2009.04.21. 02:39:24

Úgy látom a vélemények tényleg megoszlanak... Csodarabbi: Amennyiben a "tisztában vannak a realitásokkal" a folytonos beletörődést jelenti, úgy nem tudok egyetérteni Veled. Nekünk magyaroknak pont az a bajunk, hogy legnagyobb részünk full töketlen, a másik (kisebbik fele) meg gittegyletekbe tömörülve villog és ugyanúgy nem tesz semmi hasznosat. Sem a "fotelből politizálástól" (esetünkben kommenteléstől) sem a gárdás felvonulásoktól nem fog változni semmi, viszont minden ilyen blogot hasznosnak tartok, mert legalább BESZÉLÜNK ezekről a dolgokról. Flores valóban hihetetlenül ellentmondásos figura volt, nem akarom minősíteni, nem is tudnám, az igazságszeretete viszont példaértékű volt ebben azt hiszem mindenki egyet ért. Sajnos szinte biztos voltam benne, hogy az ilyenkor szokásos undorító mocskolódások elő fognak kerülni, mert mi magyarok mindenbe bele tudjuk magyarázni az aktuálpolitikát, azzal együtt talán érdemesebb lenne egy középutat keresni Flores és az átlag birka magyar között, aki ha nem is fegyverrel de legalább kiáll a maga vélt vagy valós igazáért! Nem a legjobb példa, de ott van például Tamás Gáspár Miklós. Lehet, hogy f..ságokat mond sokszor, de legalább 20 éve ugyanazt a f..ságot következetesen és azért sokszor/sok mindenben igaza van, vagy minimum elgondolkodtató amit mond, még számomra is aki a magyar kategóriák szerint egy egészen más politikai oldalhoz tartozom...

Kicsit elkanyarodtam, elnézést, mindenesetre nagyon várom a kedd esti Kepes-műsort! Akit érdekelt Eduárdó Rózsa Flores, az sztem nézze meg.
Bocsánat a hosszú szövegért! R.I.P. E.R.F. !

átlátó 2009.04.21. 03:10:57

@E-one: Hát tévedsz, nem fenyegettelek. Te, ismétlem te voltál az, aki ebben az írásban kérdéseket teszel fel és cinkelsz. Válaszoltam rá és én még mindig vállalom, hogy azt a pofánbaszást el tudom neked intézni, egy szavadba kerül. Egy manöken vagy, egy nyálpityu. Te ugatsz itt tökösségről? Te nyálpityu! Te manöken! Életetben nem kaptál még egy rendes pofont, te manöken, aki a leeresztett redőny félhomályából "gyerekezed" ezt az embert! Figyelj geciláda, mert nem az ember tetteiről beszélek, hanem rólad! Rólad, aki nem látott csak műanyagpuskát gyerekkorában és csak útszéli kimúlt kutyát! Te ne cseszegess egy férfit, akinek van fasza. Veled ellentétben.
Nem fenyeget téged senki, csak helyre tettelek. Te manöken nyál pityu. Legnagyobb fenyegetettség anyádtól ért főzőkanál formájában, mert nem eszed a spenótot. Sértegetni én is tudok, te csúzliszájú. Ne ettől aludjál te nyugtalanul.

BKV reszelő 2009.04.21. 04:47:47

Demokrácia ? Hol ?! Csak nem rendszerváltás volt itthon és most már nem odatesznek egy kormányt kérdezés nélkül a fejünk fölé, hanem szavazatok alapján lesz valaki miniszterelnök ? Lemaradtam valamiről kedves hülye posztoló ?

SLacc 2009.04.21. 05:49:44

@átlátó: Hű, nem vagy bonyolult.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.21. 06:04:46

Azt hiszem a posztíró most nagyon mellé nyúlt. Van ugyan valóságtartalma az írásnak, de talán lázítani nem kellene. Mert tudjuk, hogy milyenek akikről a poszt szól, és a végén még azt hiszik, h ez felhívás keringőre. Lehet h nem kellene most egy polgárháború.

IronLowrider 2009.04.21. 06:12:45

@Átlátó: "Sértegetni én is tudok, te csúzliszájú"
LOL XD :D :D

Mekkora öngyújtó vagy, haver!

@E-one: "Lehetséges, hogy tök jól esik nektek együtt mozogva, biztonságban ordítozni a hülyeségeiteket, amikor tudjátok, hogy nagyobb baj egy kis könnygáznál és pár gumilövedéknél nem érhet?"
A Gárda mikor tett ilyet?

1. RFE onnantól terrorista, hogy a bíróság megállapítja, hogy az, és elfogatja. Ezt nem állapította meg.

2. "Komoly" érvrendszered szerint egy helyes út van az ellenálláshoz, ez az, amit a bolíviai hírügynökség szerint RFE tervezett. Nyilván, ha a Gárda helyett magyar terrorszervezeteket alapítanának, akkor találnál egy másik követendő példát (mondjuk Franjo Tuđmant), és ugyanúgy szólogatnál be a terroristáknak.

3. A Gárda nem forradalmi találmány, hanem a Jobbik találmánya, ami egy parlamenti párt. Deklaráltan nem célja a forradalom

SVMMA SVMMARVM (ha még mennek a latin betűk :P ), egyszerű vagy, mint a faék. Célod a provokáció, de azt is szarul csinálod, nem tudsz érvényt szerezni az inkonzisztens világképednek.

suckmyfish 2009.04.21. 06:49:27

Az index nyitolapjara csak nagyon furcsa eletfelfogasrol tanuskodo blogok posztjai kerulnek ki ujabban. Valahogy a magyarok sehogy se jonnek ki jol ezekbol a blogokbol. Ez nyilvan veletlen persze!

Cactus71 2009.04.21. 06:51:28

"3. A Gárda nem forradalmi találmány, hanem a Jobbik találmánya, ami egy parlamenti párt. Deklaráltan nem célja a forradalom"

A Jobbik nem parlamenti párt.... Csak csendben jegyzem meg....

shaolin2 2009.04.21. 07:26:20

A posztoló írt valamit...
Hogy ez a saját véleménye, vagy ezt kellett valamiért írnia, az már más kérdés.
A mai Kepes interjú után szerintem okosabbak leszünk.

Nyugodjon Békében!!!

na__most__akkor 2009.04.21. 07:39:12

Na most akkor nem értem.
Itt valami "magyar állampolgár" a téma?

Egy magyar állampolgár (többnyire) itt él.
Itt dolgozik (jó, átfogalmazom, itt tesz valamit a hazájáért, jót vagy rosszat) (HAZA, nézz utána a wikipédián)
Itt adózik (hehehe, most indul az indulat)
Itt választ vezetőket (a 21 millió magyar vezetőjét, akár)

Valakinek van egy papírja, amin az van, hogy ő magyar.
Scan - fotosop (photoshop, if you want) - print.

Gárda? Haggyámánbékibe ...

Dextro (törölt) 2009.04.21. 07:39:39

Ritka idióta egy poszt, még kommentre sem érdemes.De legalább címlapon van.

KommentR 2009.04.21. 07:41:02

Még egy szavazat a posztoló betegsége mellett.

viktor134 2009.04.21. 08:01:00

szánalmas post.

egyébkétn meg kérjék csak ki a vizsgálatot, lehet hogy csak rossz ajtón kopogtak, és azért lőtték le. :)

Locke 2009.04.21. 08:08:14

Nehéz eldönteni, hogy ERF vagy az "ismeretlen magyar gárdista" látja pontosabban milyen világban is él, annak, aki soha nem igazán találkozott a világ visszásságaival. Nem akarom fényezni Eduardot, de ő legalább ha hitt valamiben, hitt az igazában, akkor odament, és tett valamit, akár az élete kockáztatása árán. Hányan mondhatjuk ezt el magunkról? Hányan vannak közületek, akik az életüket hajlandóak lennének eszmékért kockára tenni? Pénzért nap mint nap, de igazságért? Soha! Az emberek már annyira szkeptikusak minden változással kapcsolatban, hogy azt sem hiszik el, hogy egyáltalán értelme van tenni bármit a változásért.

Egy kis TV székház felgyújtás, vagy utcai tankos őrjöngés jól levezeti a feszültséget, és jó ideológiai alapot ad az államnak arra, hogy visszavágjon, de változott bármi is ezek hatására? Semmi. A rendszer működésébe történő beavatkozásra tett legelszántabb próbálkozás is lagymatag gyerekes majomkodásban merül ki, és ezek a majmok névtelenül, az internet álarca mögé bújva bírálni, azt nagyon mernek, de ennyi. Egyetlen egy nincs aki bármit is kockára merne tenni olyan dolgokért, mint igazság, elvek, hit. Pedig ez a válság most nem fog véget érni, amíg nem lesz elég ember aki feláldozza magát a változásért...

orv 2009.04.21. 08:15:00

Szerintem a vérében volt, hogy lehet fegyverrel is.Előbb-utóbb találnia kellett egy helyet,ahol vagy likvidálják, vagy eljut a hatalomig.Hát ez most nem sikerült.Máshol talán még ennyire sem sikerült volna,nam beszélve arról, hogy a srác már igen ismert lehetett titkosszolga-körökben,úgyhogy az is lehet,akár a Che annakidején, már rég kijátszotta magát ezekből a lehetőségekből.Pedig milyen érdekes diktátor lehetett volna!?

4ttys 2009.04.21. 08:31:00

sokat nem tudok ugyan róla, mert a médiának felét sem lehet elhinni. DE ha Magyarországon élt a komcsik megdöntdéséért qrvára nem kell Bolíviába menni.

2009.04.21. 08:44:02

tehát RFE egy elcseszett életű hülye, elb.szott világnézettel, és aki vicces módon ezért agyonlövette magát. a gárdások bohócok. a tüntettők szimplán hülyék. tüntető és gárdista között az összefüggés, hogy mindkettő gyáva, mert nem löveti agyon magát. ok.

de te. te... te megmondod a tutit arctalanul, net mögül, miközben anyukád melgíti neked a kakót. tökös vagy bzmeg.

Karlitosz 2009.04.21. 08:48:49

ha egyszer fegyvert fogunk az elsők között lehetsz aki kap egy sorozatot te majom.

excopp 2009.04.21. 08:48:49

@kaffer:
- a f@sz és a szimpi között azért vannak átmenetek
- én nem tudok egyértelmű (egyszavas, de még csak egymondatos) választ sem adni erre
- van (volt) valami avítt guevarizmus benne, Morales-nek jól jön egy (két-három) kis ország terrorista-gyanúsítható embere - belpolitikai ok
- kíváncsi vagyok, ha csupa USA állampolgár van ott a bolív hotelszobában, akkor is ilyen kemény a helyi fellépés
- és még valami: talán pont Santa Cruz a renitens tartomány - és minő képzavar - "vörös" posztó Moralesék szemében
- a reakción és a konrevatóriumon is több írás foglalkozik az esettel - a magyar diplomácia meg végre kapcsolt - túl sok a kérdőjel - és gyanítom, sosem oszlik már el a köd...

sprenczl 2009.04.21. 08:49:03

Szánalmas kis poszt.

indapass90210 2009.04.21. 08:54:00

@SINtelen: "Igaz ő legalább harc közben esett el. "

Hát, ha hinni lehet a híradásoknak, akkor tulajdonképpen alvás közben alsógatyában lőtték agyon....

-rizs- 2009.04.21. 09:04:09

Ez egy teljesen szinvonaltalan iras. Ha valakinek csak arrol szolnak a gondolatai, hogy masokat sertegessen, azt talan felesleges az Index cimlapjara tenni. Hat meg, ha azok a gondolatok teljesen osszeszedetlenek is...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.04.21. 09:08:44

Ez a poszt lázítás. Agent provocateur.

staropramen 2009.04.21. 09:08:53

@Sapuh
De ki mondta, hogy ERF "rendes demokráciaellenes forradalmár" lett volna? Nekem úgy tűnik, inkább szülőföldje önrendelkezési jogáért küzdött.

Miket hordasz te itt össze?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.21. 09:14:39

@staropramen: a demokrácia és a forradalom egymást kizáró fogalmak. Demokráciában nincs forradalom, és forradalomban nincs demokrácia.

Szülőföldjének igazi önrendelkezéséért jelenleg inkább az INDIÁN diktátor küzd...:) Edu az elnyomó, gyarmatosító spanyol ajkúak érdekeit szándékozott védeni, már ha nem csak szimpla kokaincsempészet van a dolog hátterében....

bigthereal 2009.04.21. 09:20:10

a horvátok hősként tisztelik, és ilyen végzettel már azzá is vált...

Hefe 2009.04.21. 09:20:22

Kis hazankban ha a rendor lenyom egy maflast a labat eltoro huligannak, akkor mar beperlik, kivalo demokraciank mellekhajtasakent.
Egy kemenypocsu diktaturaban ha valaki maganszemelykent fegyvereket gyujt es almodozik,hogy majd egyszer katonasdit fog jatszani, annak szetlovik a segget, mint edu baratunknak tettek. Es ezen meg csak nem is csodalkozhat.

újmájashurka 2009.04.21. 09:34:39

Miért nem hadjárok ezeket a szánalmas gárdista figurákat magukra?
Hagy vitatkozzanak saját magukkal, post is szarulvan megírva!
Meghalt egy Magyar, ezek meg gyalázzák!
Be képzelik hogy férfiak, este meg nőszerveszte babazsúrra járnak!

pipacsaripacspapucs 2009.04.21. 09:43:41

Eduardot ismertem személyesen, úgy tizen-húsz éve gyakran jártunk össze. Bár kapcsolatunkat nem nevezhetném a szó szoros értelmében barátságnak, a halálában testén-lelkén-szellemén elkövetett gyalázat most azt mondatja velem tüntetőleg: Barátom volt.

Eduardo jó ember volt. Nyugodjék békében, tisztítsa meg emlékét azok megnyilatkozása, akik ismerték!
--
Most persze keserű gúny az, amit érzek az Eduardoval kapcsolatos megnyilvánulások alapján. Volt ő (igazi, harcos) kommunista, az establishment részeként ugyanúgy, forradalmár, dolgozott a magyar nemzetbiztonságnak, spanyol konzervatív napilap tudósítójaként dolgozott, nemzetközi kalandornak tartotta a nyugati sajtó hoprvátországi önkéntes katonáskodása miatt, lett muszlim, palesztínok jogvédője, árpádsávos-zászlós... És most bérgyilkosnak, terroristának nevezik.

Dadogjon csak mindenki, aki klisékben gondolkozik, ideológiai jobb-bal, vagy mégrosszabb, mint a poszt írója: aktuálpolitikai mezsgyén próbálja elhelyezni.

Nem lehet. Eduardo a Simon Bolivar és Che Guevara által fémjelzett Latin-amerikai forradalmi hagyományok következetes őrzője volt. Mindig az általa elnyomottaknak tartottak jogaiért harcolt, szó szerint, fegyverrel is, nem mintha írni nem tudott volna... Lehet vitatni eszméit, közösségvállalásait, cselekedeteit, de becsületét nem tudom elvitatni.

És amíg azoknak az információit hangoztatja a magyar- és világsajtó, akik gyalázatos módon felkoncolták, és becstelenségéről nem tudnak engem személyesen meggyőzni, addig az én emlékezetemben egy életvidám, jóindulatú, szenvedélyes-romantikus forradalmár marad.

Ha valaki ismerte személyesen, mint én, és másképp emlékszik rá, az mondja el.

A többiek pedig soha ne felejtsék el azt, hogy nem Eduardoról mondanak véleményt, hanem egy, a média által kialakított fantomképről. És kérem, hogy ezt fenntartásokkal fogadják el, még akkor is, ha - miként feltételezem, de bizonyítani nem tudom - nem szándékosan manipulált imidzset teremtenek most róla olyanok, akik a tekebábuként kezelték élete utolsó útja alkalmából.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2009.04.21. 09:48:11

Che Guevara is ellentmondásos személy volt világforradalmár hevülettel. Az utóbbi és Korda (kicsit feltolt tekintetű) híres fotója miatt modern legenda, ikon lett. Kíváncsi vagyok, hogy ezen az úton meddig jut (a szintén Bolíviában megölt) Eduardo Rózsa-Flores, lesz-e széles nemzetközi ismertsége. Ehhez egy jó fotó is kellene.

Amúgy a két hőzöngés között rovásírásos pólóban McDonald's étteremben hamburgert rendelő emberek sokat gondolkozhatnának Rózsa-Flores példáján. Persze az erőszakos módszerek követésére én nem buzdítanám őket, mert a békés módszerek az üdvösebbek. Még akkor is, ha volna mit javítani az országunkon, s a Morales-féle Bolíviában is.

www.beszedtema.blog.hu

énekesnő 2009.04.21. 12:22:18

Kedves "pipacsaripacspapucs " - Neked üzenem!
Nem szoktam kommenteket írni, de ide most regisztráltam azért, hogy írhassak.
Ma sírtam először mióta Edu meghalt. A Te írásod hozta ki belőlem, előzőleg "csupán" mélységes letargiában voltam. Bár jobban ismertem volna! Célom volt, de már lekéstem róla. Akit én ismertem az még talán nem az az Eduardo volt, aki később lett, - de nyilván már ott szunnyadt benne. Személyesen nem találkoztunk már huszonéve, de mióta internet és iwiw van, azóta többször írtunk egymásnak. Úgy éreztem, hogy mindennapi valóság volt, követni próbáltam az írásait, a blogjait, sokszor erőt adott az ő hozzáállása a dolgokhoz. Csodáltam. Az idén nyárra terveztem, hogy meghívom városunkba egy nyilvános beszélgetésre. Azt igérte, szívesen jön. Konkrét időpont még nem volt. Mostmár erről is lekéstünk... Mióta elment, betegesen keresgélem róla az információkat a neten. De minél többet megnézek, annál nagyobb a káosz.Az igazságot sosem fogom megtudni. De úgy érzem, az közel áll az igazsághoz, amit Te írtál.
Szeretném veled felvenni a kapcsolatot, mert szeretnék olyan ismerősöket találni, akik szerették.

Mindenkit üdvözlök, aki nem mocskolódik, hanem keresi az igazságot.

átlátó 2009.04.21. 14:11:21

@SLacc: Vannak dolgok, amiket fölösleges bonyolítani. Praktikus embernek tartom magam. :)
Végül: Belátom, a blogíróval szemben első felindulásomban nem láttam a fától az erdőt. Azt hiszem az a bajom vele, hogy ebben a posztban kérdéseket tesz fel provokátor módon és várja a válaszokat. Aztán a megszólítottak (ilyen "mindenféle" gárdisták) véletlenül komolyan vennék a felvetéseit és Eduárdo példájaként fegyvert fognának, ő lenne az elsők között, aki híg széklettel randítaná le a bokáját és tiltakozna nemzetközi beavatkozást kisírva, hogy ez jogállam, meg EU. Szaladna a tántijához, keresztanyjához. Aki pedig provokál, az ne szaladgáljon sehová, ha megkapja amit kiprovokált.

Mitya Ivanov 2009.04.21. 14:24:00

@E-one: terrorista volt? Akkor az az eduárdó flores évekig terroristaként élt Magyarországon, megjelent a médiában, filmezett, filmet forgattak róla, házat vett, kenyeret és sört vásárolt.
Szóval itt volt ez a terrorista, akinek harcászati múltja volt, kiképzésben részesült, kitüntetést is kapott, tudta, hogyan kell elsütni a fegyvert, eldobni egy gránátot, bombát készíteni. Itt élt Magyarországon. És jobboldali volt, gyűlölte Gyurcsányt, sőt céltáblán a nevére lövöldözött.
És szilvási György mindig külföldi terrorista veszályről beszélt, közben az égvilágon nem történt semi.
Két kérdés merül fel csupán:

1: Eduardo Rózsa Flores terrorista volt valóban?
2: Mit csinált a nemzetbiztonsági hivatal?

Az pedig már csak a bónusz, hogy nyilván e-one nagyon jól tudja miért ment boliviába, és miért kellett megölni ezt az embert.

E-one 2009.04.21. 14:25:21

@Mitya Ivanov: Olvass vissza, azt írtam, HA igazak a hírek, akkor...
ha nem, akkor nyilván nem.

Mitya Ivanov 2009.04.21. 14:44:58

@E-one: te abból indulsz ki, hogy igazak a hírek, én pedig abból, hogy nem
az idézett kommented (2009.04.21. 00:31:36) undorító!

Mitya Ivanov 2009.04.21. 14:45:39

@E-one: te abból indulsz ki, hogy igazak a hírek, én pedig abból, hogy nem.
Az idézett kommented (2009.04.21. 00:31:36) undorító!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.21. 17:26:10

@Zete: Az alacsony, köpcös, turcsi orrú Edu soha nem lesz olyan ikon, mint Che Guevara, aki kinézetében is hős volt, a lobogó hajával és az egész köréje kerített mítosszal. Kicsit még Jézusra is hajaz fizimiskája, ami az amúgy erősen vallásos Latin-Amerikában különösen vonzó volt. Che egy jó pasi volt, míg Edu nem. Legfeljebb most az néhány jobbra fixált reakciós szerencsétlen kétségbeesett önigazoló hisztériájának. Aztán ijesztő lesz, milyen gyorsan fogják elfelejteni.... :/

IronLowrider 2009.04.21. 20:37:59

@Cactus71: Parlamenti demokratikus pártot akartam írni, de úgy látszik, Freud működik.

sapuh 2009.04.21. 20:58:03

@staropramen:
@efes:
Látom, ti is Evo Moralesből diplomáztatok. Még szerencse, hogy ilyen végtelenül sokat tudtok a bolíviai helyzetről, így ennyivel jobban kiigazodtok benne, mint szegény Eduardo.

Kokainüzlet? A szabad kokatermesztést éppen Morales engedélyezte, lévén ő is kokaültetvény-tulajdonos.

És most tisztelettel felkérek minden terroristázót, hogy legalább EGY bizonyítékot írjon, ami a Morales-féle merénylet-verzió mellett szól.

sapuh 2009.04.21. 21:03:28

Egyébként a bolíviaiak nem egész negyede hiszi csak el Moralesnek, hogy a csütörtökön lelőtt három srác merényletet tervezett volna...
Sondeo: ¿Creé usted que existía un plan para asesinar al presidente Evo Morales?

eldeber.com.bo/

pipacsaripacspapucs 2009.04.22. 11:30:59

@énekesnő: Nagyon köszönöm a szavaidat!

Én igazából azért írtam le, amit leírtam, mert elsőre pont ugyanazt éreztem, mikor hallottam a hírt, mint te: Letargiát. Atya Isten, Eduardo meghalt. Aztán felocsúdtam, láttam a mészárlás eredményéről szóló képeket, olvastam a hivatalos komemntárokat, a hozzászólásokat különböző blogokon, ahol is többek között bátorságáért, tettrekészségéért a racionális, hidegfejű okosok "lebalfékezték", meg itt fentebb is "néhány jobbra fixált reakciós szerencsétlen kétségbeesett önigazoló hisztériájának" nevezik a megrendülést...

Eszembe jutott, hogy mindannyian, akik egészséges lélekkel értük meg a tizen-huszonéves korunkat, lélekben mind Eduardok voltunk. Aztán beletörődtünk, hogy a világ igazságtalan, elkezdtünk kaparni a tyúkszaros kis életünkért, aztán családot alapítottunk, és erre való hivatkozással immár kizárólag a saját érdekeinkkel törődünk... Ha hatósággal összeütközünk, gyáva módon megalázkodunk és könyörgünk, vagy megpróbáljuk "elintézni" (ilyen-olyan korrupcióval) az ügyünket, esetleg bátran, cinikusan, jogászok segítségével "bátran" megvédjük az - érdekeinket, függetlenül az objektív igazságtól. Hisz' mindenki így csinálja, nehogy már én legyek a balek!

Aztán előkerül hirtelen egy ember szitává lőtt, meggyalázott holtteste, csupa hazugsággal-ármánykodással körítve. És hirtelen megváltozott a világ körülöttem.

Eduardoval a kilencvenes évek eleje óta nem taláélkoztam, az életútját is csak felületesen követtem: Mindig meglepődtem, hogy már megint mit csinál. De akármennyire is állította mondjuk a Der Spiegel a címlapján, hogy nemzetközi kalandor, zsoldos, vagy - mint még most is olvasom a HVG-ben, - "agent provocateur", soha nem tudták felülírni azt a képet, ami élt bennem, és amit az arcán is láttam az utolsó pillanatig: hogy jó ember volt.

Tehát azért írtam, amit írtam, mert nagyon elszégyelltem magam a gyávaságom miatt, különösen azt is hallva, hogy hirtelen elkezdtek fogyni az ismerősei az iwiw-en. Úgy éreztem, ennyit meg kell tennem, legalább ennyit, hogy elmondjam: Jó ember volt, akárki akármit terjeszt róla. Gyáva senkiházi lennék, ha ezt sem tenném meg.

Persze, most meg, hogy láttam Kepes filmjét tegnap, láttam a falubelijeit, akik könnyeiket próbálják elfojtani, mikor róla beszélnek, mikor hallottam, hogy a falu katolikus papja is elcsukl hangon mond imát egy muszlimért, igazolva látom: Aki valóban ismerte, az nem tud róla úgy beszélni, hogy a kép egészében ne pozitív lenne. Egy kicsit szégyellem is, mintha meglovagolnék egy hangulatot. Kicsit meglepődtem, hogyha valaki röviden jellemezte, pont ugyanezeket a szavakat használta, ami közhelyszerű, de mindent elárul: Jó ember volt.

Pedig mennyit tudtunk volna vitatkozni a palesztínokkal kapcsolatos nézetei miatt, a magyar radikális jobboldalhoz fűzött kapcsolatai mentén! Ha így veszem, ideológiai ellenfelek voltunk (lehettünk volna). De ha úgy veszem, lélekben mindketten az igazságot kerestük és szolgáltuk. Csak az igazságot más oldalról közelítettük meg, ő többet cselekedett, én meg talán többet pofázok, de a szelleme tisztaságát, a lelke jóságát még akkor sem tudnám elvitatni, ha fizikailag szembekerültünk volna egymással.

Én a magam részéről egy pitiáner kispolgár vagyok, a legnagyobb bátorság, ami tőlem telik az, hogy nicknév mögé bújva szembeszállok a közhangulattal. Ezt is azért teszem többek között, mert szégyellem magam, hogy elárultam ezsméimet (igazságvágyamat), és elkeserít, meg dühít, hogy okos, hidegfejű cinikus hangok fölényesen elemzik cselekedeteit, esélyeit, ismeretlenül, félinformációk alapján hazudnak róla. Most, hogy láttam a Kepes műsorát, hogy mindenki, aki ismerte, ugyanígy kimondja Eduardoról a véleményét, már ezt is pitiánerségnek tartom a magam részéről. Hát ez az utolsó blog-hozzászólásom, amit Eduardoról írok. Megmarad az emléke nekem, a feleségemnek, akivel együtt ismertük meg, no meg továbbadom emlékét, tiszta szellemét fiamnak is. Sokat ne várj tőlem.

Mégegyszer, nagyon örülök az írásodnak, jól esik, hogy nem vagyok egyedül. Ha megadsz valamilyen elérhetőséget, szívesen jelentkezem!

Azoktól, akik pedig Che Guevarával hasonlítják össze frizuráját, testalkatát, eszméit, életútját, vagy bármi módon kosokodva gyalázzák, mégegyszer csak annyit kérek: Egy pillanatra maradjanak csendben. Meghalt egy jó ember, méghozzá önzetlenül, az eszméiért. Ha ők kerültek volna megalázott, elnyomott helyzetbe, ha őket érte volna igazságtalanság bármely hatalom részéről, értük is kész lett volna meghalni, bár nagyon szerette az életet.

Egy Ember halt meg. Nyugodjék békében!

átlátó 2009.04.22. 13:04:22

Szépen megfogalmaztad, összefoglaltad a helyzetet itt az előzőekben.
És én már nem kívánom azt, hogy az ilyen blogírók most rosszul érezzék magukat a bőrükben.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.22. 13:20:36

@pipacsaripacspapucs: Tőlem nyugodjék. Az azonban igen sorszerű, hogy a népek önrendelkezésének nagy harcosa éppen egy elnyomó, gyarmatosító kisebbség hívására érkezett Bolíviába, hogy ott egy önvédelmi félkatonai szervezetet szervezzen meg, az őslakos többségi indiánok ellenében, akik a véletlennek köszönhetően, éppen uralmon vannak. Edu ez alkalommal a rossz oldalra állt, meg kellett halnia. Ha nem ölték volna meg, egész élete egy nagy hazugság lett volna csupán, így talán marad belőle valami legenda. Logikailag az indiánok oldalán a helye, nem odaállt, meghalt. Isten igazságos.

seaner 2009.04.22. 13:33:47

Egy elvtelen, köpönyegforgató köztörvényes bűnöző volt. Egy kibaszott zsoldos. Egyáltalán nem kár érte!!!

Méghogy a szülővárosát védte... Nagy büdös lófaszt! Egy szállodában döglött a CIA pénzén, hogy aztán a megadott jelre gyilkoljon.

Nem lehet egy nevezőre hozni az olyan kegyetlen, de tisztalelkű fanatikusokkal mint Ernesto Guevara.

Éljen a latin-amerikai népek antiimperialista felszabadító harca! Éljen Morales elnök!

Mitya Ivanov 2009.04.22. 13:39:03

@efes: @seaner: büdös kommunisták vagytok

pipacsaripacspapucs 2009.04.22. 13:51:54

@efes: A romantikának pont ez a csapdája, ami miatt is (önigazolgatás nélkül) az ember felnőttkorára leszokik az igazságkeresésről, hogy az igazság bonyolult, és általában a győztesek írják a történelmet.

Hogy Eduardo jó vagy rossz oldalra állt, azt én nem tudhatom. Két dologban viszont egészen biztos vagyok:

Egyrészt ő meg volt győződve róla, hogy jó oldalra áll. Vagyis a lelke tiszta, és nem követett el sem becstelenséget, sem aljasságot.

Másrészt: Morales, aki terroristának nevezte, Eduardoék példájával tette nyilvánvalóvá, hogy terrorista módszerekkel gyakorolja a hatalmát. Morales, aki bérgyilkosnak nevezte, bérgyilkosokat küldött a nyakára. Morales, aki provokátornak nevezte, Eduardot használja provokációra.

Az, ahogy álmában felkoncolták, és ahogy folyamatosan hazudoznak róla, egy dologról miondenképpen meggyőzött: Azok, akik ellen harcolni akart, biztos nem nevezhetők a Jó Oldalnak. A cél mindig kétséges. Az eszköz mindig abszolút.

Isten bizonyára igazságos: Eduardo a szülőföldjén halt meg, egy olyan ügyben való részvétele közben, amit ő jó és fontos ügynek tartott, (ha igaz, már korábban majd' belepusztult a tehetetlenségébe,) és végül: Anélkül, hogy egyetlen lövést le kellett volna adnia, nyilvánvalóvá válik lassan az egész világ számára, hogy azok, akik ellen harcolni akart, pont azok "rosszak", a "terroristák", a "bérgyilkosok".

És ennél többet Isten nem adhatott neki.
---
Ha már Che Guevaráról szót ejtettél, az utóbbi napokban Moldova Naplójának a mottója jár az eszemben. Nem tudom szó szerint idézni a versrészletet, továbbá a költő nevére sem emlékszem, ezért előre is elnézést kérek. A vers címe "Che", és az idézet valahogy így szólt:

"Nem, mintha el akarnám cserélni a tollamat a pisztolyodért,
de a költő, az te vagy..."

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.22. 14:13:15

@pipacsaripacspapucs: lehet, hogy lelke tiszta, és azt hitte...blablabla. Mindig vicces, ha valaki a "hit" oldaláról akar a tényekkel vitatkozni. Nem hitt Edu semmit, pénzt ment keresni, el is mondta a Kepes-interjúban, hogy a Santa Cruz-béli meghívói fizetnek mindent. Pont. Azt meg minden indián nevében visszautasítom, hogy jogos igényeiket földjük és hazájuk iránt leterroristázza bárki. Legyen az akárki. Még egy pont.

"...mert mi indiánok vagyunk mindannyian." (Sikátor)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.22. 14:17:21

@Mitya Ivanov: Ja, a nagy ziccert elfelejtettem behúzni: Eduardo is büdös kommunista volt. :D

pipacsaripacspapucs 2009.04.22. 14:20:55

@efes: Nme szeretném túlragozni, már ezt is szégyellem. De amiket állítasz, azokat senki sem igazolta, viszont Eduardo egész életével, meg lagutolsó interjújában szavaival is cáfolta.

Tehát a "hit" oldaláról te közelíted az ügyet. Én a "tények" oldaláról azt látom, hogy egy gyáva diktátor még letartóztatni sem merte egy (szerinted) kisnövésű, nem épp bálvány-típusú ellenfelét.

Indiánok mellé állni pont ugyanolyan, mint "európaiak" vagy "ázsiaiak" mellé. A származás nem érték, hanem állapot. Morales hivatkozása a "bevándorlók ötszáz éves elnyomására" nekem valahogy kísértetiesen egybcseng Slotáék "ezer éves elnyomatásáról" szóló ideológiájuknak. Amiben pont ugynúgy van igazság, mint abban, amit írtál. És valószínűleg pont ugyanannyi.

És most már tényleg mindent elmondtam, amit lehetett. Hogy mit hiszel, kinek adsz igazat, kit ítélsz terroristának, és főleg, milyen alapon: Lelked rajta.

seaner 2009.04.22. 15:47:47

@Mitya Ivanov: Köszönöm a bókot!:-D Jó érzés, hogy olyan "büdös komcsikkal" emlegetnek egy lapon, mint József Attila vagy Ságvári Endre.

seaner 2009.04.22. 15:56:21

@pipacsaripacspapucs: Na álljon meg a menet, az a "gyáva diktátor" egy teljesen demokratikus választáson jutott hatalomra.
Azok pedig akik anyagi érdekeiket védve el akarják őt mozdítani a fegyverek erejére meg az összeesküvésre (no és persze a CIA háttértámogatására) támaszkodva ragadnák meg a hatalmat.

ERF ez utóbbiak (a reakciósok, az elnyomók, a komprádorok stb.) zsoldjában állt. Pénzért és nem elvekért gyilkolt volna, ahogyan ezt ideáig is tette. (De többé már nem fogja! Ha-ha-ha :-)

pipacsaripacspapucs 2009.04.22. 16:30:53

@seaner: Hitler is teljesen demokratikus úton lett megválasztva. Csak szólok.

pipacsaripacspapucs 2009.04.22. 16:33:38

@seaner: József Attilával és Ságvári Endrével én semmiképpen nem említenék egy lapon olyasvalakit, aki ennyire kárörvendően tud kacagni egy mészárláson.

Ó, én nem így képzeltem el a rendet, lelkem nem ily honos...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.22. 17:07:56

@pipacsaripacspapucs: "De amiket állítasz, azokat senki sem igazolta, viszont Eduardo egész életével, meg lagutolsó interjújában szavaival is cáfolta."-> éppen Edu mondta a saját szájával, hogy ők (mármint a Santa Cruzbéli) megbízók fizetnek mindent, transzportot, szállodát mindent. Nem mondtam, hogy terrorista, csak azt, hogy pénzért csinálja, amit csinál. Hogy zsoldos, vagy bérmunkás, vagy vendégmunkás, tök mindegy.

"Én a "tények" oldaláról azt látom, hogy egy gyáva diktátor még letartóztatni sem merte egy (szerinted) kisnövésű, nem épp bálvány-típusú ellenfelét." -> egy: nem gondolom, hogy Morales valami fasza csávó lenne. Kettő: ha nem fasza csávó, akkor egy ilyennek az is belefér, hogy hatásosabb megoldását válassza a paranoiájának. Minek kellett volna letartóztatnia? Börtön, kihallgatás, macera. Egy valamirevaló diktátor nem faszol ilyenekkel. DE EZ NEM MENTI EDUT. Nem a jó oldalra, hanem a másik rosszra állt. Ebben a játékban egy jó oldal van, az indiánok belső ellenzéke, ha van ilyen. Ha nincs, akkor azt kellett volna megcsinálnia egy EDUkátornak.

"Indiánok mellé állni pont ugyanolyan, mint "európaiak" vagy "ázsiaiak" mellé. A származás nem érték, hanem állapot. Morales hivatkozása a "bevándorlók ötszáz éves elnyomására" nekem valahogy kísértetiesen egybcseng Slotáék "ezer éves elnyomatásáról" szóló ideológiájuknak. Amiben pont ugynúgy van igazság, mint abban, amit írtál. És valószínűleg pont ugyanannyi." -> Na most, ha valaki el volt nyomva MINDIG, az az indiánok. Slotával egybemosni az ő szenvedésüket aljas cinizmus, hogy tette volna kedvét egy uszálynyi részeg, betépett konkvisztádor a jó édes üküküknagyanyádon. Ugyanannyi?

Mitya Ivanov 2009.04.22. 18:26:32

@seaner: hát akkor csak örüljél.

átlátó 2009.04.22. 21:17:56

Ühüm. Értem. Egy indián nem lehet diktátor. Tiltva van nekije. Na. Jó tunni.

átlátó 2009.04.22. 21:26:03

Ma szakítottam egy kis időt arra, hogy ne csak térképen nézzem meg Bolíviát, vagyis olvastam ezt-azt. Azt is olvastam, hogy a lakosság negyede hiszi csak, hogy merényletet terveztek az elnök ellen. Ha jól számolok, marad még három negyed. Meg azt is olvastam, hogy a vizsgáló ügyész is kissé el van bizonytalanodva. Mindegy, nem számít, csak úgy ideírtam.

seaner 2009.04.22. 23:08:42

@pipacsaripacspapucs: Jaj, most nehogy azt hidd már, hogy valami nagyon okosat mondtál. Hitler a hatalomra jutásának másnapján felszámolta a demokrácia addig még létező intézményeit.

Bolíviában qrvára nem ez a helyzet, mint ahogyan Venezuelában sem. Az ellenzék mindenhol köszöni szépen, él és virul. Méghozzá - ahogyan az események mutatják - sajnos túlságosan is.

seaner 2009.04.22. 23:11:10

@pipacsaripacspapucs: Na persze lemészárolták a szegény fegyvertelen galamblelkű fiúkákat. Mese habbal!

Amúgy én sem érzem magamat a nevezett személyekhez hasonló nagyságnak.

sapuh 2009.04.23. 01:08:26

@pipacsaripacspapucs:
gyönyörűeket írtál Eduról, nagyon köszönöm.

Viszont azt hiszem, egy ponton túl teljesen fölösleges olyanokkal vitatkozni, aki ezt le bírják írni a reakcio.blog.hu-n: „De jó, hogy megdöglött ez a geci! Máma pezsgőt bontok!” (seaner), vagy valami homályos winnetouromantikából ki sem látva írnak olyan dolgokról, amikről lövésük sincs (efes).

Talán Edu egy árnyalatnyival jobban ismerhette a Santa Cruz-i helyzetet, mint azok, akik múlt héten hallottak először Bolíviáról, de most lehengerlő magabiztossággal megmondják, a jó oldalra állt-e.

pipacsaripacspapucs 2009.04.23. 09:30:52

@sapuh: Én is köszönöm.

Nem is szeretnék ezen a ponton túllépni. Szerintem a gyász és a kegyelet nem engedi meg, hogy Eduardo emlékét ezen a szinten cicnáljuk, mint mondjuk efes utolsó hozzászólásának utolsó mondata.

Én nem ismerem a bolíviai helyzetet. Nem akarok ilyen "indiánok kontra gazdagok" meg "bolíviaiak kontar CIA" vitába belemenni. Eduardo az interjújában, ha jól emlékszem, beszélt arról, hogy tüntetésen a kormányerők a tömegbe lőttek. De lehet, hogy rosszul emlékszem...

Abban biztos vagyok, hogy Eduardo egyrészt meg volt győződve róla, hogy jó ügyért megy - tevékenykedni? harcolni? Másrészt azt is tudta, hogyamit tesz, az törvénytelen és veszélyes - mindkettő kockázatát vállalta. És eddig a pontig talán még az eseményekről szóló elvi vita el is mehetne.

No de a mészárlás, az mészárlás. A hazugság az hazugság. És a kegyelet is kegyelet.

Kábé akkortájt, mikor Eduardot megismertem, olvastam egy kis esszét - talán az ÉS-ben - arról, hogy az európai kultúra alapját jelentő "humanizmus" szó eredete egyesek szerint a "humare", eltemetni szóból származik. Ez pedig azt jelenti, hogy az ókori görögök, miután legyőzték ellenfelüket, tisztességgel eltemették, mint embert.

Eduardoékat, miután aljas módon felkoncolták, tizennégy órán át hagyták feküdni a szobában, majd majdnem meztelen testüket közszemlére tették. Ez, amellett, hogy az állami terrorizmus (a hatalom nevében való önkényes, erőszakos fellépés, valamint az ezzel való félelemkeltés) nyilvánvaló és "banális" megnyilvánulása, kifejezetten anti-humanista, barbár viselkedés.

A többi, ami a gyászon és a mészárláson túl elmondható, az spekuláció, illetve elvi nézetkülönbség.

Nekem Eduardo lyannak marad meg, amilyennek megismetem. No meg Morales módszereit is ezúton ismertem meg...

2009.04.23. 11:03:38

@seaner: nem a világnézeteddel van baj. még csak nem is azzal, hogy tudatlanul okoskodsz. sőt, az sem gond, hogy provokálsz. a baj az, hogy nincs benned tisztelet.
egyszer rend lesz ebben a kupiban. és akkor jól fog állni magadfajtának a kötél. kivárom, megéri.

RIP Edu

énekesnő 2009.04.23. 14:19:13

@pipacsaripacspapucs:

Köszönöm, hogy ilyen hosszan - és ilyen szép gondolatokkal- válaszoltál.
Örülök, hogy vannak olyanok, akik komolyan el tudnak szomorodni egy EMBER halálán,- akiről sejtik, hogy talán szent nem volt, "csak szív, a mi szívünkhöz közel álló..." Mások viszont kivetkőznek emberi formájukból. Szégyellje magát "seaner".
Én azért hiszem, hogy Arany János gondolatai fognak megvalósulni:
"Nem hal meg az, ki milliókra költi
dús élte kincsét, ámbár napja múl:
Hanem lerázván ami benne földi
egy éltető eszmévé finomul:
mely fennmarad s nőttön-nő tiszta fénye,
amint időben, térben távozik."

énekesnő 2009.04.23. 14:27:07

@pipacsaripacspapucs:

Az e-mail címemet nem akarom itt közszemlére tenni. Ha neked olyan van, hogy kiírható, akkor légyszíves tedd meg, és én írok. - Ha nem, akkor majd kitalálok valamit.

pipacsaripacspapucs 2009.04.23. 15:42:59

@énekesnő: (off) Elméletileg megkapod az e-mail címemet hamarosan. Ha holnapig nem érkezne meg, tegyél ide légyszíves egy bejegyzést!

sapuh 2009.04.23. 21:45:58

Nem vagyok nagy barátja a Borsnak, de beteszem ezt a linket:

www.borsonline.hu/news.php?op&hid=20199

Döntse el mindenki maga, hisz-e Spöttlének.
Szegény Edu, nagyon remélem, hogy nem így volt!!

pipacsaripacspapucs 2009.04.24. 08:46:08

@sapuh: Vannak a cikkben tények (amik elkerülték a figyelmemet), és feltételezések.

A feltételezésekkel igen óvatos lennék, akármennyire valószínű is, de a külsérelmi nyomok, amikre Spöttle felhívta a figyelmet, azok tények.

Tegnap hallottam Józsa Mátyás (Buenos airesi magyar nagykövet) telefoninterjúját a rádióban. Elmondta, hogy Tóásó Előd sérüléseiről szerettek volna orvosi szakvéleményt szerezni, de egész Bolíviában (beleértve Santa Crúzt is, ahol mondjuk talán szimpatizáltak Eduardoék törekvéseivel) nem volt egyetlen orvos sem, aki "ráért" volna.

énekesnő 2009.04.24. 08:49:43

@pipacsaripacspapucs:
Megkaptam, köszönöm, de a technika ördöge megtréfált tegnap este, ezért vagy kb. 20-szor ment el az üzenetem, vagy egyszer sem. Ezután még a villany is elment, úgyhogy be kellett fejezni a napot.
Hamarosan jelentkezem.
süti beállítások módosítása