/>

Komcsik

E-one 2009.12.07. 16:10

A magyar demokrácia új állomásához érkezett a mai napon. Kiteljesedett a rendszerváltás, az 1989-es álom valóra vált. Igen, végre megtörtént. Az MSZP lekommunistázta a Fideszt.

Rendben, az tényleg igaz, hogy ha néhány témát nézünk, a Fidesz valóban balra áll a szociktól. Az meg persze különösen jó, hogy az MSZMP utódpártja annyira elítéli a kommunistákat, hogy a nagy riválisukat nevezik annak. De ez így együtt akkor is vérciki.

És nem az MSZP, nem a Fidesz, hanem az, hogy húsz olyan év után, mint amin átmentünk, még mindig az a téma, ki a vörös. Lehet számolgatni, melyik frakcióban ül több régi állampárti arc (nagyjából ugyanolyan sok), csak jó lenne végre ezen túllépni. Már 2002-ben is voltak első szavazók, akiknek csak nagyon kiskori emlékeik lehetnek a régi rendszerről, de jövő tavasszal olyanok is szavazni fognak, akik egész életüket a demokráciában élték le. Politikával legkorábban az Orbán-korszakban találkozhattak, Hornék alatt mentek áltsuliba, az meg már szinte történelem, milyen volt, amikor hároméves korukban elmaradt a Csipet csapat, mert meghalt Antall. Most komolyan arról menjen a vita, mi volt még ezeknél is régebben?

Egyszerűen unalmas. És ha még lenne esély az igazi kommunizmus visszatérésére - na akkor első feladata lenne mindenkinek kikelni ellene. De nincs. Az a téma, ki mit csinált 20-30-40-50 éve. Ez pedig már nem unalmas, hanem veszélyes, mert eltereli a figyelmet a jelenről. És csak arra lennék kíváncsi: ha majd már az utolsó ember is meghalt, aki 1989 előtt élt, vajon akkor képes lesz-e a politika a jelenbe nézni, vagy még mindig az lesz a legjobb kampányszlogen, hogy kinek mit csinált a huszadik század végén az ükapja?


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr221580634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Címlista 2009.12.07. 17:10:07

Diktatórikus hajlammal megáldottak rendszeresen esnek bele abba a hibába, hogy hiába nyernének amúgy is egy választáson, ők ezt még jobban be szeretnék biztosítani. Ha ez csak törvénytelenül megy, akkor úgy. Így jönnek ki a 90+%-os eredmények. Demokrác...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.07. 17:11:58

Az a III/III-as hasonlat Szabótól tényleg elég megmosolyogtató volt.

Aminek kapcsán ezt a hasonlatot megejtette, na az már nem annyira.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.12.07. 17:52:53

Ez megbocsájthatatlan!

Most olvastalak titeket utoljára!

"amikor hároméves korukban elmaradt a Csipet csapat, mert meghalt Antall."
A KACSAMESÉK maradt el!!!! ( XDD )

gitáros 2009.12.07. 18:48:09

Há' de nem, most télleg? Épp csak a proletárforradalom hiányzik a retorikájukból...

Egyébként meg: "vérciki..., hogy húsz olyan év után, mint amin átmentünk, még mindig az a téma, ki a vörös."

Így van. Ehelyett például lehetne érdemi munkát is végezni. Csak az ilyen kurva fontos dolgok miatt nem marad rá idő.

El Curros 2009.12.07. 18:49:50

Én nem tudom...sok "érdekes" arcot láttam már...de ez a Szabó :-)
Aztán mindjárt ott van párnak a Nyakó gyerek.
Ezek a miss röfi idején szabadultak a Lipótról?

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.12.07. 18:54:59

Mondjuk a Kövér Laci meg a Csintalan tényleg jó nagy komcsik, de már a Fidesz 3igenes népszavazásakor lekommunistázták az emeszpések őket, szóval ez nem új...

flimo13 2009.12.07. 18:57:57

A Kacsameséket szakították félbe, de ha jól emlékszem utána jött volna a Csipet csapat. Tessék ezt a dolgot komolyan venni.

EMP 2009.12.07. 18:58:38

@TaTa86.: a kacsamesek az elso mese volt. Azutan volt egy kis filmecske majd jott a csipet csapat... Szal imho mind a ketto elmaradt :D

scuderia ferrari 2009.12.07. 19:01:28

Bocs, de ez a tények teljes elferdítése!
A kacsamesék maradt el!

ha majd már az utolsó ember is meghalt, aki 1989 előtt élt, vajon akkor ...

ez az '56 miatt hisztizőkre is érvényes? Mert nekem az is a könyökömön jön ki, még anyám se élt akkor, nagyanyám meg vidéken fel se fogta az egészet úgyogy pont leszarom ki volt a rosszfiú, meg kit durrantottak igarságtalanul seggbe...
a jövőre, meg a mára kellene koncentrálni

Kivlov 2009.12.07. 19:01:49

A vörösöknek minden ráfér a képére.
A nép qrta el '89-ben, hogy nem akasztotta fel az összeset...

dtk74 2009.12.07. 19:08:28

@Kivlov: Ha a szüleid és családod itt élt, és nem fegyveres rendszerellenes lázadók voltak, mehettek volna a levesbe ők is. Na meg te ha már éltél. Kiszolgálták a rendszert - ennyi indok elég. Szóval felakasztottak volna mindenkit szépen, aztán hazajöttek volna a disszidensek a jólétből, országot építeni, mégse maradjon üresen ekkora placc. vagy miképpen gondoltad a vörösök kiválogatását egy szocialista országban?

Netuddki. 2009.12.07. 19:09:58

"Ez pedig már nem unalmas, hanem veszélyes, mert eltereli a figyelmet a jelenről."

Ez a célja ennek az egész cirkusznak. Az a vérciki, hogy mindkét oldalon ugyanúgy ott vannak a már régen leszerepelt, mutyizós emberek. Bár már engem qrvára nem érdekel. Egyikre sem fogok szavazni az már biztos.

azértmertcsak 2009.12.07. 19:11:57

Az Mszp-t be kell tiltani, ingó ingatlan vagyonát államosítani, minden tisztségviselőjét a közélettől eltiltani, összeharácsolt vagyonukat lefoglalni, inkasszálni aztán ott fogunk tartani, ahol 1989-ben kezdeni kellett volna...

Zozi79 2009.12.07. 19:13:26

"ha majd már az utolsó ember is meghalt, aki 1989 előtt élt, vajon akkor képes lesz-e a politika a jelenbe nézni, vagy még mindig az lesz a legjobb kampányszlogen, hogy kinek mit csinált a huszadik század végén az ükapja?"

A napi fasisztázásból azért következtethetnél valamire.

tölgyes 2009.12.07. 19:15:57

A helyzet nem túl bonyolult. El kell fogadni egy lusztrációs törvényt és ki kell zárni a politikai közéletből azokat, AKIK AZ ELŐZŐ RENDSZER HIVATÁSOS, FIZETETT POLITIKAI APPARÁTUSÁNAK (MSZMP, KISZ, SZOT STB) ALKALMAZOTTAI ÉS VEZETŐI VOLTAK.Ezzel ezt a kérdést le is lehetne zárni.

Sunabouzu 2009.12.07. 19:16:19

Egy kommunistától nem nagy újdonság.

Alekszandr Iszajevics Szolzsenyicin a kommunistákról

“A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

Rothstein 2009.12.07. 19:25:26

Akkor keretik befejezni a nacizast, fasisztazast is. Ja, es vajon miert uldozik meg mindig azokat, akik a holocaustban sarosak voltak? Nem kellene mar elore nezni es mindig a multon ragodni? Jaaa hogy az mas! A komcsizas nem OK, a nacizas az mehet!

jozicsenko 2009.12.07. 19:29:20

@dtk74: mszmp tag volt? akkor politikától eltiltani!

nem lehet képviselő, nem lehet miniszterelnök: dolgozni még lehet a magánszektorban (jaa, hogy oda tudás is kell, nem csak kapcsolatok? hát, igen)

navracsacsi 2009.12.07. 19:32:10

en mar 3 eve lekomcsiztam a fideszt. es mar akkor igazam volt :DDD

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.12.07. 19:35:33

Jó kis poszt. Tényleg elmehetnének már a búsba, az örökös fikázással a mocskos pufajkások.

Jim Raynor 2009.12.07. 19:39:52

látom, a kacsamesék elmaradása nem csak az én lelkemben okozott maradandó törést..... :D :D

Accordion 2009.12.07. 19:40:42

Nem kötözködni akarok, vagyis de.
Mert azért a lazán odavetett zárójeles „nagyjából ugyanolyan sok” elég sunyi csúsztatás, főleg a „lehet számolgatni” pendítés után.
Már csak az átlagéletkor miatt sem lehet igazad te gulyásdemokrácia!

changebug (törölt) 2009.12.07. 19:46:25

Naiv ember vagy te.
56-on, trianonon elrágodunk, 48-on elrágodunk, gondolod, hogy a szocializmust majd átugorjuk? illetve nem mi, hanem a politikusok.
egy ma 30-40 éves embereknek mi köze volt az előző rezsimhez? Semmi. De leugatják azokat is. Még egy 10-20 év el fog telni mire kihalnak, kikopnak, visszavonulnak a mai 40 fölöttiek. Enni meg akarnak, muszáj nekik ugatni. neked meg hallgatni. színház ez.

pistii 2009.12.07. 19:52:00

Az MSZMP utódpártja hallgasson. Esztelenül követték mindenben Kádárt, a Szovjetuniót, a KGST-t, a Varsói Szerződést. Cenzoruk ma az Mszp vezetője. Fogják be a szájukat. Örüljenek neki, hogy nem tiltották be őket 1990-ben. Más lenne az élet ebben az országban, sok disznóság, hazugság, pénzlenyúlás nem történt volna meg.

Kivlov 2009.12.07. 19:56:25

@azértmertcsak:
Ez a lájtosabb verziója annak, amit pár sorral fentebb írtam. Kezdetnek megteszi...

Kivlov 2009.12.07. 19:58:23

@dtk74:

Nem voltak rendszerellenes lázadók, de vörösseggnyaló magyarnyomorgatók se! Az összes tetűnek rég lógnia kellett volna. meg az ilyen halvérűeknek is...

Igaz Juhász 2009.12.07. 20:03:34

Kövér Lacival, KISZ-titkár korából mit csinálnátok?
Orbán et.-vel mit csinálnátok, miután visszajött Cambridge -ből? (hja, papa fizette...aha...)

Gremlin (törölt) 2009.12.07. 20:08:43

@Kivlov: "bűnösök közt cinkos aki néma"
Ennyit erről.
@Igaz Juhász: Meg Martonyi elvtárs,Stumpf elvtárs,stb...

S. Annyi 2009.12.07. 20:11:29

z a téma, ki mit csinált 20-30-40-50 éve. Ez pedig már nem unalmas, hanem veszélyes, mert eltereli a figyelmet a jelenről

Nana, álljunk meg egy szóra barátom! Az azért mégse járja, hogy olyan emberek voltak hatalmon 8 évig, akik egyik napról a másikra hittek a demokráciában, két perccel azelőtt meg a népköztársaságban. Hogy ezek az emberek röhögnek rajtunk, miközben milliárdosok lettek, kifosztották az országot, béka segge alá vitték a jónépet. Szerintem.

Gremlin (törölt) 2009.12.07. 20:13:58

@S. Annyi: Látod,itt a gond.Nem 8év az,hanem 12.

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.07. 20:14:15

Csipetcsapat, meg kacsamesék.. ugyan! Én meg arra emlékszem még, amikor a várva-várt metal müsor maradt el a rádióban, mert a Kádár halt meg. :D Én, a kicsit rocker kint ültem a Balatonparton, bekapcsoltam a rádiót és valami baljós komolyzene ment a Petőfin, ami már önmagában fura volt.. néztem az órát, vártam, hogy vége legyen, de a francnak nem, én meg nem értettem mi van. Aztán bemondták, én meg duzzogtam egy sort, hogy ennek is pont most... aztán inkább mentem lángosozni, meg úszkálni egyet. :D

De egyébként jah, a komcsi téma rettenet fáradt már, ideje lenne lerobbanni róla pártilag, meg mindenhogyan.

Gremlin (törölt) 2009.12.07. 20:15:04

@tölgyes: Ezt kellett volna tenni,most már veszett fejsze nyele.

hapcika 2009.12.07. 20:15:50

@Kivlov: A nagy kérdés: Ki maradt volna? Minden párt az MSZMP utódpártja. A Jobbik kivételével mindegyik pártot régi vagy ifjú komcsi vezet, de még a Jobbikban is lehet találni komcsit. Akkor most kit akaszunk fel és ki mondja meg, hogy ki a komcsi?

sTormy 2009.12.07. 20:17:21

@TaTa86.: Arcátlanul hamisítod a történelmet. A Kacsamesék nem maradt el. Az utána következő műsort szakították félbe, és ezután a Csipet Csapat persze el sem kezdődött.

azértmertcsak 2009.12.07. 20:18:28

@Kivlov: persze. miután az országgyűlés betiltja az Msz(m)p-t, a parlamenti helyeikre választást kell kiírni, jöhet a lakhelyelhagyási tilalom, közbe pedig fel kell állítani egy HIVATAL-t, amely töviről-hegyire átvizsgálja az elmúlt fél évszázadot, megnevezi a felelősöket, az elkövetőket, a tetteseket, azokat pedig a bíróság elitéli. S közben az országgyűlés szorgoskodik: törvényt alkot a hazárulásról, a politikusok esetében a büntetési tétel hazaárulás esetén minimum életfogytiglan. Minimum. Remélem érthető, hogy amit az amcsiknak, kínaiaknak lehet, azt nekünk is. S persze sokan menekülnek majd a tetteik elöl külföldre : nyilván nekünk lesz a legjobb titkosszolgálatunk, s ezeket a tetveket majd szépen külföldön A - levadássza, B - hazahozza. Amíg az Mszp nincs betiltva nincs itt semmilyen rendszerváltás. Lenne még párszáz ötletem...

tölgyes 2009.12.07. 20:20:23

@Igaz Juhász: Nem addig -a Juhász elvtárs. Az én javaslatom egyszerű és világos. EGY LUSZTRÁCIÓS TÖRVÉNNYEL KI KELL ZÁRNI A POLITIKÁBÓL MINDAZOKAT AKIK AZ ELŐZŐ RENDSZER HIVATÁSOS POLITIKAI SZERVEZETEINEK (MSZMP, KISZ, SZOT, Munkásőrség stb..) FIZETETT ALKALMAZOTTAI VOLTAK.

Miért pont őket? Mert ez a réteg volt az amelyik működtette az elnyomó politikai hatalmi rendszert. Ők voltak azok, akik élvezték ennek az elnyomó rendszernek a hasznát előnyeit, javait.. Ők adtak utasítást az ügynökhálózatot működtető SZT tiszteknek, ők adtak parancsot emberek meghurcolására, felemelésére, vagy eltaposására... a mai politikai elit egy része is a körükből került ki (Gyurcsány, Szekeres, Kis Péter, Lendvai Juhász Ferenc, Szűcs Erika , Lampert Monika, Szilvásy György....stb. stb.)

Az egyszerű párttag, KIST tag, mezei KISZ titkár(NEM A HIVATÁSOS, FIZETETT ALKALMAZOTT. APPARÁTCSIKK) és MSZMP titkár éppen úgy balek volt mint a társadalom nagyobbik része.

Bambano 2009.12.07. 20:20:24

az alanyi jogon járó juttatások eléggé komcsi szokás. meg pozsgayt meg csintalant befogadni se egy kapitalista dolog.

mondjuk ez utóbbiak valójában nem osztanak, nem szoroznak...

másik oldalról szemlélve meg, amikor előtűnik a képviselői költségtérítésről történt szavazás szavazati aránya, egyik pártnak se sok joga van bármit is a másik szemére vetni... komcsizást se...

tölgyes 2009.12.07. 20:23:04

@Gremlin: Talán ige, talán nem ! Még mindíg jobb mint rákenni a felelősséget egy csomó ártatlan balekra és így mindenkit támadni, hibáztatni azért, ami történt. AZ ÁLTALAM FELSOROLT KÖRBEN BENNE LESZ MINDEN FONTOS BŰNÖS!!!

tlac 2009.12.07. 20:23:55

természetesen a kommunisták zöme akkor se volt meggyőzödéses, volt olyan is, de az ma nem az élet naposabb oldalán jár. a zöm megélhetési kommunista volt, azt láss csodát pont amitől óvtak minket, bankárnak ment, energiakereskedőnek, miniszterelnöknek (megválasztották!). de azér legyen már következménye annak, hogy hazaáruló pártban volt funkci, legalább annyi h ne kérje ki magának! Martonyi kicsit elnézte mondjuk a belépés dátumát, 2 hónappal az MSzMp megszűnése előtt :)

tölgyes 2009.12.07. 20:26:06

@Bambano: POZSGAY nem tagja a fidesznek. Semmilyen közfunkciót nem lát el.. és bár az én lusztrációs törvényem őt is érintené.. mégis szinte ő lenne az egyetlen akit nagy veszteség volna kizárni a közéletből. Kiváló ember. Ő nem lopott össze milliárdokat.. Most 76 évesen is dolgozik.. BÁR MINDEN VOLT MSZMPÉS OLYAN LENNE MINT Ő.

tölgyes 2009.12.07. 20:28:55

@tlac: Nem a kommunistaságot kellene "büntetni".. hiszen a kommunizmus is csak egy vallásos megnyilvánulás...:::))) Azokat kellene kizárni, akik az előző rendszer hivatásos politikai apparátusainak alkalmazottjaként, vezetőjeként gyakorolták a közhatalmat, működtették az erőszakszervezeteket, besúgokat.. akik élvezték a rendszer előnyeit, hasznát!

hapcika 2009.12.07. 20:29:16

@azértmertcsak: 89 előtt a bíróságokon a tanácsokban is ültek 3/3-as ügynökök. Itt csak a lista segít, mert Orbán is komcsi volt, meg Kövér is, meg Csurka is, a Jobbikból a kilépett Molnár és Takács urak, na meg Morvai Kriszti is. Még a Boliviában agyonlőtt E. Rózsa-Flores is komcsi volt és titkosszolga. A 3/3-as bizottság mindegyik tagja ügynök volt, a papokról nem is beszélve. Kell a lista, addig meg mindenki csak hazudik.

surayana2 2009.12.07. 20:32:25

@azértmertcsak: nem államosítani kell az mszp vagyonát, hanem szétosztani az olyan hű, igaz magyarok között, mint te is. Ahogy ezt tették 44 okt 15 után a hazaffyak és tervezik most is. Aki magyar velünk tart és hazavisszük a vagyont.

tölgyes 2009.12.07. 20:34:07

@hapcika: Ön egyedül ilyen ostoba, vagy segítséggel.. mert hogy nem láttam Önt a megbotozottak között se 86-ban, 87-ben, se 88-ban, se 89-ben.. AZ ÖN ÁLTAL RÁGALMAZOTT URAKAT VISZONT LÁTTAM!!

Öreg Sam 2009.12.07. 20:34:35

Gyerekek!
El kellene már felejteni ezeket az ódon kifejezéseket!
Minden szlogen,minden irás a"hatalom"-ról szól,pedig a válsztottaknak a választók szolgálatával kellene törődniük.
Erről sehol nem esik szó!
A húsosfazék a anyugati demokráciákban is csábitó,de azért ottanság nagyobb az kontroll.(képviselők visszahivása,stb.)
Egyszóval: ez olyan,mint az angol pázsit.
Naponta öntözni,hetente nyirni,és akkor 200 év mulva talán...

tlac 2009.12.07. 20:35:01

amúgy a választás arról is szól h kit NEM akarunk.. Horn, Megyó, Fletó bejött a népnek, megválasztották, meg a mögöttük lévő bagázst. A mögöttük lévő bagázs meg hozott egy Baynaut nekünk. és persze ha valaki nem volt MSzMP funkci az is lehet rongyember.

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 20:35:09

Mennyire jellemző, hogy Brüsszelből hazatérvén az öt éve (hál'isten) távollévő
Kovácsot csatasorba állították volna, mint miniszterelnök jelöltet. És az a majom még el is vállalta.

Igaz Juhász 2009.12.07. 20:36:25

@tölgyes: Csakhogy, kedves tölgyes et., KISZ KB titkár volt, csak vártam, hogy kiugorjon a nyúl... Le is lőttem...
(nézz utána, kedves et.)

tölgyes 2009.12.07. 20:37:10

@Igaz Juhász: Ki volt a KISZ KB: titkára édes úr???Maga???

azértmertcsak 2009.12.07. 20:37:37

@hapcika:
igaz igaz ezt kifelejtettem a választás utáni teendők közül - a kettős állampolgárság után jöhet 2. lépésnek az ügynöktörvény, nyilvánosságra hozni ki miben volt "tudós"

hapcika 2009.12.07. 20:37:44

@tölgyes: Kit botoztak, mikor botoztak? Látod itt derül ki, hogy egy hazug majom vagy! Nem láttál te senkit, mert akkor még nagyon fiatal voltál, mert egy idősebb nem ír ekkora baromságokat, mint te!

Öreg Sam 2009.12.07. 20:37:50

@surayana2:
Heheee...
Még az átkosban volt egy bölcs nagyfőnököm,akinek ez volt a szlogenje.
Ennek az országnak hazafiakra van szüksége...de nem 2f+y-nal...
Legyen neki könnyű a föld.

tölgyes 2009.12.07. 20:38:50

@Öreg Sam: Nem hiszem, hogy a történelem megoldaná azt amit mi nem oldunk meg... ennyire még Lenin elvtárs se volt determinista!!!!

Öreg Sam 2009.12.07. 20:39:05

Zsidózás mikor jön már????

Öreg Sam 2009.12.07. 20:41:04

@tölgyes:
Nem a történelem,nem is Lenin et,hanem a napi öntözés,a heti nyirás...
Valamit félreérthettél,vagy nem pontosan idéztem,bocs'

tölgyes 2009.12.07. 20:41:59

@hapcika: Nem hallott a lánchidi "csatáról"??? Amnikor felkergették az ifjúságot a hídra és kétoldalról botozták őket..a rendszeres begyűjtésről se hallott.. arról se, hogy a fiúkat még a csehek is letartóztatták..?? Van egy köny ajánlom a figyelmébe: Romsics Ignác: Volt egyszer egy rendszerváltás...A túl fiataloknak és azoknak a jó olvasmány, akik ugyan éltek, de nem tudták mi történik...:::)))

azértmertcsak 2009.12.07. 20:42:20

@surayana2: persze, aztán a nép kap fejenként egy 500ast oszt egészségedre igyá egy sört vagy mi? ne viccelj. az államnak ebből a plusz forrásból vállalkoznia kell, az állam a LEGJOBB gazda, aki mást mond az gyépés. Fel kell építenünk pár év alatt mindent, ami ahhoz szükséges, hogy az ország önállóan megálljon a lábán, magyarán önellátó legyen! Független. Aztán szedjük a pénzt mindenféle áramlatokért, nabucco-kért sadaba... lesz itt munka kérem.

hapcika 2009.12.07. 20:43:35

@azértmertcsak: Ha ezt meglépik, vezetés nélkül maradnak a pártok. Meglepődsz majd, hogy ezekután ki marad talpon.

tölgyes 2009.12.07. 20:46:18

@Öreg Sam: Értem én ezt az angol gyepre mondják.. de itt nem erről van szó. HA A BŰN BÜNTETLEN MARAD, AKKOR NINCS KIBONTAKOZÁS. Nagy hiba, hogy ez elmaradt 89-ben (pedig még Pozsgay is javasolta.. nagy baj, hogy se ezt se a többi javaslatát nem fogadták meg!!!)

azértmertcsak 2009.12.07. 20:48:19

@hapcika: Hulljon csak a férgese. Egyébként meg akkor majd pártot csinálnak a nagycsaládosok meg a tanárok meg a nemtomkik és szépen tele lesz civilekkel a parlament. Le kell vinni a bejutási küszöböt egy százalékra oszt' hello.

hapcika 2009.12.07. 20:57:46

@tölgyes: Ott voltam, de az általad említett urak akkoriban az MSZMP oltalma alatt álltak és nem voltak valami harcosak, inkább besúgónak nevezném. Én nem hazug könyveket olvasok. Az itt felemlegetett Pozsgay is azért nem lett köztársasági elnök, mert a PB tagja volt, csak ezt nem akarta tudomásul venni. Martonyi az Orbán kormány külügyérje 3/3 volt bizonyítottan, az oktatásí miniszter Balogh úr szintén, Pintér a belügyminiszter a 3/ ügyosztály belügyitisztje volt, ő ment ki elrendezni Dájcs Tomi ügyét Prágába. Nézz meg Nagy Imre újratemetésén készült képeket az egész KB ott volt, meg vagy 50000 ügynök. Ébresztő!!!!

Öreg Sam 2009.12.07. 20:58:30

@tölgyes:
Bün???
Mit nevezel bűnnek?
A kereszténység nevében 2000 év alatt több bűnt követtek el,mint 100 holocaust.
Nem akartam részletekbe menni,kihoztad belőlem: te nem élhettél talán az "átkosban" ,én éltem.
Ugyanez az urambátyám-elvtárs-pajtás-polgári kör-usw volt,mint manapság.
Bűnöket senki nem követett el,ismertem pl. "megélhetési" munkásőrt. Szart az egészbe a legtöbb.
A Bűn az volt, ami mai nap is. Lopás,csalás,sikkasztás.
Abaj ezzel csak az,hogy azokat ránk erőltették,ezeket meg mi választottuk.
Felvilágosodás kellene,mint a reformkorban. Fel kellene ismerni,hogy mi a jó,és mi lesz jó 50 év mulva...
Sajnos ez illuzió természetesen,sok buktató van a fűnyiró előtt a demokráciában,meg talán viz sincs mindig elég...

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 21:04:21

@Öreg Sam: :))

@hapcika: Meg a mesterlövészek, meg az élesített ügynökök, akik parancsra vártak, meg a laktanyákban teherautókon ücsörgő munkásőrök (a megbízhatók), soroljam még?

ehhh 2009.12.07. 21:04:33

Ti miről beszéltek? Amikor az ölünkbe pottyanó milliárdokat elveszejtik, csak, hogy egymásnak aláássanak, majd pont akkor hoznának (munkával), olyan törvényeket, amik a saját bukásukat okoznák? nyilván.....

tölgyes 2009.12.07. 21:04:40

@Öreg Sam: 1./Olvasgatnia kéne egy kicsit a történelem lapjairól és nem a sztalinista ihletésű tankönyvek butaságait kéne visszaböfögni... aki maga is kirúgott papnövendék volt. 2./ No de nekem semmi bajom a munkásőrrel (ön talán az volt???) Nekem a Munkásőrség fizetett apparátusának tagjaival van bajom... Nem a párttaggal van bajom, hanem a függetlenített pártapparátcsikokkal, akik persze hogy nem követtek elveket, csak a saját megélhetésüket.. és ezért bármire készek voltak. VAGYIS ÉN NAGYON IS ÉRTEM AZT, HOGY AZ EMBEREK ÉLNI AKARTAK.. ÉS VOLTAK AKIK RAJTUK ÉLŐSKÖDTEK ÉS MÉG CSAK EL SE ZAVARHATTÁK ŐKET.

azértmertcsak 2009.12.07. 21:05:50

Tény: 20 évet elvesztegettünk. A legjobb lesz, ha gyorsított eljárásban, futószalagon tárgyalják ezeket az ügyeket! És persze nem fogház, nem börtön - hazaárulásért fegyház jár! És még mindig összetehetik a kezüket - ha népbíróság tárgyalja az elmúlt 60 évet, akkor itten lógni fognak az elvtársak!

dadi (törölt) 2009.12.07. 21:08:34

Pokornyi apuka mire tanította kedves fiát?
(III/III)
Sírd el magad és te leszel a hős fideszes!

Öreg Sam 2009.12.07. 21:10:50

@tölgyes:
Nem voltam munkásőr,sőőőt,számos hátrányom származott az átkosban az "ellenállásomból",nomeg a származásomból.Soha nem voltam/vagyok semmilyen pártnak tagja,és ezen nem áll szándékomban változtatni.
Egy aggódó civil vagyok,aki sok mindent nem ért az oly várt demokráciából,vagy annak vadhajtásaiból.

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 21:11:39

Hogy tiszta legyen a kép, a békés átmenet feltétele a vagyon átmentése volt.
Ok, ezt abszolválták.
A legnagyobb probléma azonban az, hogy az elmúlt húsz év már nem volt benne az alkuban.

Gyeprefing Padrafos (törölt) 2009.12.07. 21:12:16

Pozsgai,Pintér,Csintalan,Szűrös fémjelzik a fidesz jobboldaliságát?

Öreg Sam 2009.12.07. 21:13:03

@ÁkiBáki:
jaahhh,azt hiszem érted....

tölgyes 2009.12.07. 21:13:04

@hapcika: BIZTOSAN AZÉRT HORDTÁK BE ŐKET RENDSZERESEN A GYORSKOCSI UTCÁBA, HOGY AZ MSZMP OLTALMÁBA LEGYENEK...:::))))...
1. Pozsgay azért nem lett elnök, mert nem tették lehetővé a közvetlen választást. Ez 7000 szavazaton múlott. Pozsgay javaslatai azonban ma is aktuálisak. a./ akinek a kezéhez vér tapadt azt meg kell büntetni; b./Jöjjön létre alkotmányozó nemzetgyűlés; c./készüljön teljes vagyonleltár, d./ tárgyaljuk újra a külföldi adósságot.
3./ Szeretem amikor tájékozatlan, műveletlen emberek az ország talán legjobb történészét minősítgetik..:::)))

hapcika 2009.12.07. 21:13:04

@ÁkiBáki: Ne légy buta. Nem voltak mesterlövészek, viszont civilben ott mászkáltak a munkásőrök, fegyver nélkül, egyszál gumibottal a kabátujjban. A munkásőrség fizetett tagja volt mindegyik. A vezetőség a párttól kapta a fizetést, a többieknek az a vállalat adott külön juttatást, ahol dolgoztak.
@tölgyes: Talán nem kellene ilyen fiatalon, kevés tudással vádaskodni!

tölgyes 2009.12.07. 21:15:00

@hapcika: A Nayg Imre temetésen persze, hogy ott volt a hatalom, hiszen az akkor még az övék volt.. és nagyon haragudtak az Orbán beszéd miatt.. ha fel bírja idézni a szavait talán még fel is fogja ésszel.. de azt is csak a TV-ből látta!!!

tölgyes 2009.12.07. 21:16:26

@hapcika: Miután Ön mást sem tesz mint rágalmaz és vádaskodik, ezért próbálja meg elviselni legalább a tényeket ...:::)))

Gyeprefing Padrafos (törölt) 2009.12.07. 21:16:33

@tölgyes: (az ország legjobb kommunista történészét)

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 21:17:39

@hapcika: Bár igazat tudnék adni neked! De az a temetés még nem volt lejátszott meccs. Legalább is sokak számára.

tölgyes 2009.12.07. 21:18:23

@dadi: Semmire! Nem élt együtt a családjával...Bezzeg Eszterházy Péter besúgó apukája együtt élt a Petivel és addig súgott...

tölgyes 2009.12.07. 21:19:23

@Gyeprefing Padrafos: Bizonyára ezért támadták a kommunisták Romsicsot amikor ezt a könyvét megírta... de ha valaki nem olvas, az nem tudja...:::))

dadi (törölt) 2009.12.07. 21:24:17

@tölgyes: Marx apukája meg nagytőkés volt.

hapcika 2009.12.07. 21:26:21

@tölgyes: Akit behordtak az a Demszky, Kőszeg Ferenc, Hodosán Róza. Őket állandóan. Orbán egyszer volt bent, 88. június 16.- án és érdekes ő volt az egyetlen, akit nem vertek véresre a rendőrök, azóta utálja Demszky Orbánt. Amit Pozsgayról írtál, az meg hazugság. A PB tagja volt, így a legfelsőbb vezetés tagja és a PB tagok nem indulhattak a választáson, csak Nyers Rezsőt akarták megbuktatni, aki az MSZP elnöke volt. Májusban Nyers visszavonult, az elnökválasztáson kiderült Pozsgay és Szűrös is égette az MSZP-t és ezért kizárták őket. Szűrösről kiderült, hogy drogdíler volt a fia.

hapcika 2009.12.07. 21:27:27

@ÁkiBáki: Pedig a legnagyobb átverés volt.

hapcika 2009.12.07. 21:29:34

@tölgyes: Miért haragudtak volna, hiszen Berecz csapata írta a beszédet. Kis naiv!

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 21:32:07

@hapcika: hát persze, de van aki még a mai napig nem látja. Vagy nem akarja látni:-)

hapcika 2009.12.07. 21:41:39

@tölgyes: Egyre nagyobb a bajod. Berend T. Iván meg a legnagyobb 56-os történész?

hapcika 2009.12.07. 21:45:13

@ÁkiBáki: Mit nem lehet látni? A PB elhatározta, a KB szervezte, bonyolította. Még Orbán Oxfordi ösztöndíját is előre letárgyalták Sorossal.

Bloodscalp 2009.12.07. 21:50:03

Hogy én milyen dühös voltam az Antalra akkor:))) (Anyuék rögtön levágták mi történt, én meg nem értettem hogy "ezért" nem nézhettük végig...)

ÁkiBáki (törölt) 2009.12.07. 21:56:19

@hapcika: Tehát még egyszer: van aki nem látja, vagy nem akarja.
Érzed a különbséget??

Kecskés Csaba 2009.12.07. 22:21:09

Ugyan már, gyerekek, ha ez igaz lenne (= unalmas komcsizni), akkor megint elkenjük a sz@rt a kettős mérce oltárán.

Nácizni, holokausztolni nem unalmas?

Nekem az "unalmasabb", sőt kétségbe ejtőbb, mivel ennek a "hagyománynak" az "ápolására" évente milliárdokat költünk állampénzből s a média számára sem unalmas a holo-konferenciákról szóló folyamatos beszámolók közlése.

Ezért nem unalmas!

A bűnösöket és cinkos csatlósaikat NEM lehet elfelejteni, sőt picur gyermekeinknek is TANÍTANI kell, hogy legyen ismeretük róla. Akkor nem lesz számukra sem "unalmas" a téma.

"A történelem az élet tanítómestere."

beszélő 2009.12.07. 22:29:35

A példa mutatja, hogy nincs valós tartalma a baloldaliságnak.Legalább is ha az MSZP-re tekintünk.
Náluknál nagyobb gazembereket a föld nem hordott a hátán.
Ha mindegyiket 100 évre sötétzárkába csuknánk, akkor sem lehetne levezekeltetni azt a hatalmas ország- és társadalmi pusztítást, az eltulajdonított
értékek visszaköhögtetését amit eddig lenyeltek.
Micsoda hordát szabadított a nyakunkba a rendszerváltozásnak nevezett színjáték?

Kandabula 2009.12.07. 22:37:42

Történelmünket tekintve, a magyarság egyszerűen alkalmatlan arra, hogy olyan önálló államalakulatot működtessen, amelyik fölött nem áll egy igazi hatalom és erő. Nagyon ajánlom minden olvasónak a következő könyvet: Nemeskürty István, "Önfia vágta sebét". Kommunizmus pedig soha nem is volt, de szocializmus sem volt. Diktatúrák voltak. Ennek okai a szörnyűséges világháborúk, magyar részről a hasonlóan szörnyűséges nacionalizmus. Ezek tettek tönkre minket és fognak is. Európa ki fog köpni minket. Egyszerűen nincs szükség ránk, csak gondot okozunk és röhögnek rajtunk.

Dr.Hook 2009.12.07. 22:40:49

@Kandabula: Remélem Téged tesóm már ki is köpött, de frankón.

Kandabula 2009.12.07. 23:01:02

Még valami: valaki magyarázza meg, hogy az MSZP és SZDSZ főnökség hogyan lett a rendszerváltás győzteseiként milliárdos, de a másik oldalról is, hogyan lett milliárdos az Echo TV tulajdonosa, hogy' a túróba lett a "másik" elnöknek villája, hogyan kapott a politika bohóca 70 éves korában banki kölcsönt, hogyan, hogyan. Micsoda gennyes játék folyik itt velünk?

Kandabula 2009.12.07. 23:04:02

@Dr.Hook: mit csinált a tesód? Meg miért? Valami magyarázat?

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.08. 00:43:56

Még jó darabig téma lesz a "komcsiság", a III/III, az MSZMP-s múlt.

A II. világháborúnak 64 éve vége, sokakban mégis elevenen él a holokauszt (vagy legalábbis úgy tesznek). A kollektív emlékezet nehezen felejt, a politikusok újból és újból a felszínre dobják a múlt vélt és valós sérelmeit, érdekből, számításból.

Pipas 2009.12.08. 07:36:41

Ja, felejtsük el, hogy xy a kommunista időben mit hazudott, hogyan szivatott meg minket és hogy lett milliárdos. Így végre megint hazudhat, megszivathat és még több milliárdot szedhet össze. Hű de jó lenne!

Másrészt viszont a kommunizmus a társadalom rákfenéje. Nem csak 1978-ban, hanem 2010-ben is. Miféle bölcsesség lenne azt mondani, hogy mi nem foglalkozunk a kommunizmus veszélyével, mert egyszer már nagyon megszívtuk?!

Szóval a cikk szerintem agyatlan baromság a legroszabb pajtából. ;)

drkovax 2009.12.08. 14:05:44

@hapcika: A Jobbik nem lesz a talpon maradók között, akkor se ...

elfelejtette 2009.12.08. 14:28:51

"nagyjából ugyanolyan sok"
Ez nem igaz, az MSZP osszetele, ha a mogottes szellemi es gazdasagi holdudvart is nezzuk, akkor egyertelmuen a regi elit adja a derekhadat. A fideszben is vannak ex mszmp-sek, jellemzoen a rendszervaltas kornyeken kiugrottak, de ez nem ugyanaz.

"csak jó lenne végre ezen túllépni"

Ertem en, jo lenne. Jo lenne, ha az elvtarsak megjavultak volna, es nem kadari modszerekkel vezetik az orszagot, most talan nem itt tartanank. Ha viszonylag sikeresnek lehetne mondani az elmult 8 evet, le mernem fogadni, a kutyat nem erdekelne az, hogy hol ul tobb a regi rendszerbol maradt figura, az eredmenyek legitimalhattak volna a puha rendszervaltas. Epp az a problema, hogy pont az eredmenyek hianyoznak.

Ezek utan hiaba is akarja barki, hogy jo lenne tullepni azon, hogy 90 elott ki mit csinalt es hol ult, mert a tullepeshez megbocsajta kell, megbocsajtanai pedig nem fognak egy ilyen elcseszett kormanyzati ciklus utan egykonnyen.

hapcika 2009.12.08. 20:15:39

@drkovax: Leszarom már az egész cirkuszt. Most olvastam, hogy megint nem engedték meg az állam és a közigazgatás 80-90 közötti iratai titkosításának feloldását. Így meg tovább hazudhat mindegyik oldal.

tigrisesUSAdollar 2009.12.12. 06:15:03

@Kandabula:
A játék neve Monopoly. Ha bevesznek a körbe nem az a fontos ki milyen színű, zászló alatt futó bábuval játszik.
Nem kispályás MSZP, SZDSZ játék ez! Sokkal de sokkal feljebb kell menni meg egyre inkább külföldre.

Blau t 2009.12.18. 13:41:52

Még néhány hete is úgy gondoltam, az SZDSZ eltünése miatt kénytelen leszek az MSZP-re szavazni. De olyan bornírt dolgaik vannak és egyre borzasztóbbak, hogy már nem így gondolom. Kétségbe vagyok esve ha a választásokra pontosabban a választékra gondolok.Nézük a lehetőségeket a jelen helyzetben négy pártnak van esélye a parlamentbe jutni. Rövid véleményem róluk:
Fidesz: Valami Horthy korszak szerű tekintély elvű féldemokráciát szeretnének, nem riadnak el a szélsőségektől sem, mindezt egy kis kádárista-antikapitalista beütéssel. Valószínüleg még nagyobb lenyúlásokat hoznának, viszont talán némi gazdasági fellendülést is. Elképzelhetetlen, hogy valaha is rájuk szavazzak.
MSZP: Egymással is rivalizáló, egymástól gyökeresen eltérően politizáló csoportocskák groteszk halmaza. Lenyúlásban a Fidesz méltó ellenfelei. Képtelenek bármilyen - akár jó akár rossz - koncepciót két hétnél tovább következetesen végigvinni. Alkalmatlanok a kormányzásra. Így rájuk sem szeretnék szavazni.
MDF: Sok szimpatikus van abban amit most csinálnak, de sajnos nem vagyok feledékeny, emlékszem még az ámokfutásukra. Miért tételezzem fel, hogy akik ennyiszer váltottak már irányt azok egy esetleges választási győzelem esetén nem változtatnak újra? Ráadásul huzóembereik most egységesek, amíg csak bírálni kell, de ha alkotni kéne, aligha tudna egy platformra kerülni az egymástól gyökeresen különböző nézeteket valló huzóemberek sokasága. Szóval én őket sem választom.
Hogy a náci pártot (gyengébbek kedvéért Jobbik) miért nem választom azt nem gondolom, hogy meg kéne magyaráznom.
Marad, hogy nem megyek el szavazni, azzal viszont a legfegyelmezettebb szavazóbázissal rendelkezőket, vagyis a jobbikot támogatnám. Na ez az igazi 22-es csapdája számomra.
süti beállítások módosítása