Mint a svájci óra
2009.12.19. 00:07
Immár lassan egy hete, hogy valós időben követhető, melyik vonat éppen merre jár, esetleg véletlen lemaradásban van-e a menetrendhez képest. Ez a szolgáltatás, amellett, hogy tényleg jó, remek alkalmat ad mindenféle érdekes felfedezésekre. Például párosítsuk össze az Elvirát Magyarország 50 000 főnél népesebb városainak listájával 2009. december 18-án, tegyük fel, hogy valaki egy közepes vagy nagy vidéki városból szeretett volna tegnap eljutni Pestre, és a következőt kapjuk:
Debrecen-Budapest - 29 közvetlen vonat, ebből 23 késett
Miskolc-Budapest - 30 vonat, 24 késett
Szeged-Budapest - 15 vonat, 14 késett
Pécs-Budapest - 13 vonat, 11 késett
Győr-Budapest - 33 vonat, 24 késett
Nyíregyháza-Budapest - 30 vonat, 22 késett
Kecskemét-Budapest - 16 vonat, 15 késett
Székesfehérvár-Budapest - 44 vonat, 37 késett
Szombathely-Budapest - 17 vonat, 13 késett
Szolnok-Budapest - 84 vonat, 71 késett
Tatabánya-Budapest - 48 vonat, 35 késett
Kaposvár-Budapest - 1 közvetlen vonat, az is késett
Békéscsaba-Budapest - 13 vonat, 11 késett
Érd-Budapest - 81 vonat, 59 késett
Veszprém-Budapest - 8 vonat, 7 késett
Zalaegerszeg-Budapest - 7 vonat, mind a 7 késett
Sopron-Budapest - 9 vonat, 6 késett
Eger-Budapest - 8 vonat, 7 késett
Nagykanizsa-Budapest - 11 vonat, mind a 11 késett
"Legfontosabb feladatunk, hogy a minőségi szolgáltatás érdekében a MÁV minden egyes dolgozójától, tehát nem csak a MÁV-START alkalmazottaitól, minőségi munkát követeljünk meg. Ezért a szervezetfejlesztési programunk keretén belül feltártuk a belső tartalékokat. Célunk, hogy a napi munkában még meglévő párhuzamosságokat, pazarlásokat megszüntessük és ezzel olajozottá, hatékonnyá tegyük a munkát! A vasúti személyszállítás műszaki, technológiai fejlesztése mellett azonban változatlanul az a legfontosabb célunk, hogy a vasúttal utazók arányát növeljük." (MÁV - Küldetésünk, jövőképünk)
60 komment
Címkék: máv vasút pontosság
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
flimo13 2009.12.19. 10:23:04
Káposztakukac 2009.12.19. 10:23:48
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 10:25:14
eloszto · http://eloszto.hu 2009.12.19. 10:39:29
Így van írva.
gonosztojás (törölt) 2009.12.19. 10:40:03
OkoskaTo:rp 2009.12.19. 10:44:34
vent 2009.12.19. 10:45:57
kószák egyike 2009.12.19. 10:47:56
kószák egyike 2009.12.19. 10:51:07
A vicc az, hogy igazad van...
@vent: A "Poén" az, hogy Japánban megtörtént, hogy egyszer (1!! alkalommal) 10' késett egy vonat és lemondott a vasúttársaság elnöke és a közlekedési miniszter beadta a lemondását, de nem fogadták el.
@OkoskaTo:rp: Tudsz ebben segíteni? Egy linket, esetleg hogy hogyan jár vissza lé?
Netuddki. 2009.12.19. 11:06:36
- Mert nem ér be időben a munkahelyére a bakter.
Netuddki. 2009.12.19. 11:08:35
És miért nem fogadták el?
Azt mondták neki ilyen olcsón nem ússza meg, itt a kés, tessék csak harakirit elkövetni.
Retekbácsi 2009.12.19. 11:09:07
Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.12.19. 11:12:24
ezt itt is simán megtehetné a miniszter úr... aztán tíz perc után felállhatna, széttárhatná a kezeit, és mondhatná: "Én megpróbáltam, de sajnos nem jött az a fránya vonat!" :)
kószák egyike 2009.12.19. 11:12:31
Ó hol vagyunk még ettől...
2009.12.19. 11:18:01
Nem az utasnak jár pénz, hehe. A MÁV-START üzemelteti a vonatokat, a MÁV pedig a pályát. Nyilván az esetek döntő többségében nem a MÁV-START-os kalauz, vagy motorvonat miatt van késés, hanem a MÁV-TRAKCIÓ-s mozdony, alkalmazott, vagy a MÁV-os pálya, vagy alkalmazott miatt. Mivel a MÁV és a TRAKCIÓ szolgáltatja a pályát és az üzemeltetéshez szükséges alkalmazottakat és néhány esetben eszközöket (mozdony), ezért az ő (anyagi) felelősségük, hogy ezek faszán működjenek. Ha megrendelt a MÁV-START egy mozdonyt a pécsi IC-re, aminek 2:51 alatt kell eljuttatnia a vonatot Budapestre, s ez nem sikerül, akkor ez szerződés szegés lenne, ha nem történne meg az említett kártérítés. Utasként e rendszerben magasból le vagy szarva.
kung-fu 2009.12.19. 11:28:21
malacnews.freeblog.hu/archives/2009/12/14/Kamuzas_MAV_a_neved/
mortadella 2009.12.19. 11:32:01
talendon 2009.12.19. 11:32:06
Egyik nap pl. 30 percet késtem vonat miatt a munkahelyemről, az elvira mégis úgy írta ki, hogy nem késett egy percet sem. Elég kellemetlen, ha a fönököm ezen ellenőrzi, hogy valóban késett-e a vonat.
Úgyhogy a valóság még rosszabb, mint az az elvirából látszik, én legalábbis ezt tapasztaltam.
mestahh · http://mestahh.blog.hu 2009.12.19. 11:35:16
OkoskaTo:rp 2009.12.19. 11:40:27
"Az egyórást meghaladó, de még két óránál rövidebb késés esetén a menetjegy árának 25 százaléka visszajár az utasnak. Két órát meghaladó késésnél a jegy árának felét kell késés miatti térítésként visszafizetni. ... A MÁV közleménye szerint a feláras vonatokon már fél órán felüli késés esetén is benyújthat kártérítési igényt az utas, ha bizonyítani tudja, hogy kár érte a késés miatt."
www.origo.hu/itthon/20091210-decembertol-tobbet-fizet-a-mav-a-keso-vonatok-utan.html
johnas 2009.12.19. 11:43:10
Platon 2009.12.19. 11:47:50
Mert a földrengés ami a késést okozta enyhítő körülmény volt.
Blau t 2009.12.19. 11:52:13
Platon 2009.12.19. 11:53:24
Szerintem be lehetne vezetni ezt nálunk is. :)
Platon 2009.12.19. 11:55:15
Elmismásolás helyett nyilvánosság.
csaknem?! · http://csaknem.blog.hu 2009.12.19. 11:55:26
ambbay 2009.12.19. 11:58:06
marós 2009.12.19. 12:02:50
Dzsok 2009.12.19. 12:03:14
Nálunk a fejlesztési pénzek 80%-át viszi az autópálya a maradék 20%-on osztozik az összes többi közösségi közlekedést végző cég.
Nyugateurópában 30-70% körül van ugyanez az arány. De pl. Szlovákia is kb. 3X annyi forrást költ el vasútfejlesztésre mint magyarország.
A magyar politikusok legnagyobb sikere, hogy emiatt nem őket tarják felelősnek.
mestahh · http://mestahh.blog.hu 2009.12.19. 12:05:33
changebug (törölt) 2009.12.19. 12:08:12
Tracking szerver
Buszokba, taxikba és mindenféle szállító eszközbe kötelezővé tenném - a visszaélések megakadályozása végett.
Blau t 2009.12.19. 12:18:38
Chupa (törölt) 2009.12.19. 12:37:36
Konkrétan Nagykáta - Bp vonalon eddig a mai nap 24 vonatnak kellett volna beérkezni a keletibe. Ebből elvíra szerint késik 18. A maradékból 3 el se indult, és 3 annak ellenére nincs későnek jelölve, hogy legalább 10 percet, de az egyik 23 percet késett.
Tehát ma eddig 0 azaz NULLA darab vonat érkezett be idáig késés nélkül, mindezt egy 55 km-es szakaszon.
Dzsok 2009.12.19. 12:44:41
Ha valóban nem kell mindent a pénzre fogni, akkor reformáld meg a szektort, felejtsük el a pályakarbantartást, útfelújítást, hiszen menni fog az anélkül is minden.
Bunkó kalauz: nem tudom ha általánosítani akarsz minden áron akkor, szerintem meg az összes magyar eladó egy bunkó köcsög. Külföldön meg kedvesek és kiszolgálnak. Vajon miért, mit gondolsz?
A hajléktalanok tisztítják majd a vagonokat? Hát ez vicces. Nem tisztítanak azok semmit, pont fordítva.
Külön embereket tart a MÁV bla bla. pl. a Nyugati pályaudvaron effektív ez 3 db. embert jelent mint őrség. Szerinted ez mire elegendő a terület méretét tekintve, hasonlítsd össze pl. a westend őrségével.
bonobonohu · http://bono.hu 2009.12.19. 12:46:49
milike47 2009.12.19. 12:55:48
milike47 2009.12.19. 12:59:11
A hajléktalanok takarítsanak? Még a takarítók sem azt teszik. Minden délután a vonaton ülnek mikor felszállok. Ott szisztáznak ketten -hárman az esztegomi vonaton.
Blau t 2009.12.19. 13:18:40
Valahogy az államnak mindig háromszor annyi pénz kell egy feladat megoldásához, mint amennyiő ugynazt egy "maszek" megoldja.
2009.12.19. 13:22:24
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.12.19. 13:24:40
"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.19. 13:37:11
Villy 2009.12.19. 13:38:05
E-one 2009.12.19. 13:46:06
ppppalika 2009.12.19. 13:51:40
Visszafelé is csak egyszer késtem le, ott sincs 10 perc az átszállásra.
Az ütemes menetrend bevezetése óta Szeged-Pest viszonylatban is 5 perc alatt van a késés egy-két kivételtől eltekintve.
Szóval az utóbbi időben elégedett vagyok. :)
sanya64 2009.12.19. 14:02:14
))
claudiopolis 2009.12.19. 14:06:10
Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 14:06:39
@kovi1970: Japánban az is megtörtént, hogy egy ottani "HÉV" reggel késett, kb. 15 percet, mert a vezető figyelmetlen volt. Öngyilkos lett!
@Dzsok: Mert ki üzemelteti vasutat? Akkor sztrájkoljon azért Gaskó et., nem ám 250e forintért, meg a néhány utassal lézengő mellékvonalakért. Másrészt sokszor csak apróságok miatt szed össze a vonat 15-20-30 perc késést is akár. Ilyen pl. a rendelkező beleszarása, a menesztés elmaradása, jelzők nem időben történő kezelése. Megtörtént!: állok a vonat mellett (ismerőst kísértem ki), már 5 perce áll a kijárat. A jv. egyszerűen baszta meneszteni, mert ő telefonált. Mutattam neki az órámat, kegyeskedett lerakni a telefont és magasba lendíteni a tárcsát. Az ilyen naplopókat a versenyszférában a második ilyen eset után úgy rúgják ki, hogy öröm nézni.
Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 14:10:11
E-one 2009.12.19. 14:12:02
Villy 2009.12.19. 14:14:13
PS: a wikis cikket még én csináltam anno :)
Chupa (törölt) 2009.12.19. 14:51:39
Onnan látszik hogy nincs tényleges beérkezési időpontjaik. Meg onnan hogy én ott voltam a megállóban a vonat meg nem.
pepe07hu 2009.12.19. 15:25:41
Ma minden vonat késett.
Felháborító!
dz02 2009.12.19. 17:16:32
J.G. 2009.12.19. 18:00:59
15 éve a Nyíregyháza Nagykálló vonal 15 perc volt. Most 22. Menetrend szerint.
Az a baj, hogy a menetrendet nem tudják megírni normálisan.
Ha a Vác-Bp nem 45 perc lenne, hanem 90, akkor máris kevesebb vonat késne.
Viszont az, hogy amikor leszakadt a felsővezeték du. 2-kor Székesfehérvár és BP között, akkor is eladták nekem a jegyet 4-kor Veszprémben Budapestre, és nem mondták, hogy "figyelj hülye, nem megy végig a vonat, húzzál el", az a legnagyobb hiba. Aztán persze azt mondták, hogy induláskor már lehetett tudni, hogy késni fog, ne ugráljak. Székesfehérváron 20 perc után mondták meg, hogy miért nem megyünk be normálisan az állomásra. Tele volt.
Öreg Sam 2009.12.19. 18:13:01
De azért hadd tűzzek ide egy aranyos kis szállóigét:ha Svájcban késik egy vonat,akkor vagy a vonat,vagy az óra nem svájci...
amiről szó van