/>

Mint a svájci óra

E-one 2009.12.19. 00:07

Immár lassan egy hete, hogy valós időben követhető, melyik vonat éppen merre jár, esetleg véletlen lemaradásban van-e a menetrendhez képest. Ez a szolgáltatás, amellett, hogy tényleg jó, remek alkalmat ad mindenféle érdekes felfedezésekre. Például párosítsuk össze az Elvirát Magyarország 50 000 főnél népesebb városainak listájával 2009. december 18-án, tegyük fel, hogy valaki egy közepes vagy nagy vidéki városból szeretett volna tegnap eljutni Pestre, és a következőt kapjuk:

Debrecen-Budapest - 29 közvetlen vonat, ebből 23 késett
Miskolc-Budapest - 30 vonat, 24 késett
Szeged-Budapest - 15 vonat, 14 késett
Pécs-Budapest - 13 vonat, 11 késett
Győr-Budapest - 33 vonat, 24 késett
Nyíregyháza-Budapest - 30 vonat, 22 késett
Kecskemét-Budapest - 16 vonat, 15 késett
Székesfehérvár-Budapest - 44 vonat, 37 késett
Szombathely-Budapest - 17 vonat, 13 késett
Szolnok-Budapest - 84 vonat, 71 késett
Tatabánya-Budapest - 48 vonat, 35 késett
Kaposvár-Budapest - 1 közvetlen vonat, az is késett
Békéscsaba-Budapest - 13 vonat, 11 késett
Érd-Budapest - 81 vonat, 59 késett
Veszprém-Budapest - 8 vonat, 7 késett
Zalaegerszeg-Budapest - 7 vonat, mind a 7 késett
Sopron-Budapest - 9 vonat, 6 késett
Eger-Budapest - 8 vonat, 7 késett
Nagykanizsa-Budapest - 11 vonat, mind a 11 késett

"Legfontosabb feladatunk, hogy a minőségi szolgáltatás érdekében a MÁV minden egyes dolgozójától, tehát nem csak a MÁV-START alkalmazottaitól, minőségi munkát követeljünk meg. Ezért a szervezetfejlesztési programunk keretén belül feltártuk a belső tartalékokat. Célunk, hogy a napi munkában még meglévő párhuzamosságokat, pazarlásokat megszüntessük és ezzel olajozottá, hatékonnyá tegyük a munkát! A vasúti személyszállítás műszaki, technológiai fejlesztése mellett azonban változatlanul az a legfontosabb célunk, hogy a vasúttal utazók arányát növeljük." (MÁV - Küldetésünk, jövőképünk)

 


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr141608147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flimo13 2009.12.19. 10:23:04

Épp fenn ülök a szombathelyi ic-n, már most 11 perc késésben vagyunk, és még el se indult :D Pont ennyi volt a csatlakozásig.. de legalább látom, hogy az előző 29 percet késett. Persze én vagyok a hülye, tudhatnám, hogy hóesésben, meg úgy bármikor a busz sokkal megbízhatóbb..

Káposztakukac 2009.12.19. 10:23:48

azt lehet tudni, hogy mennyit késtek? mert 1 perc is késés, meg 90 perc is...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 10:25:14

Azért azt sem ártott volna legalább kiírni, hogy vonalanként összesen hány késett perc gyűlt össze... ;)

Aazami (törölt) 2009.12.19. 10:31:21

@Krajcs:

Ez igaz, de gondolom, hogy nem 11 másodpercet késtek átlagban a vonatok!

eloszto · http://eloszto.hu 2009.12.19. 10:39:29

@Káposztakukac: "A vonat késése 11 perc."
Így van írva.

gonosztojás (törölt) 2009.12.19. 10:40:03

Svájcban egy ilyen statisztika után a közlekedési miniszter újságírók előptt a sínre feküdne önként és utána lemondana..:)))

OkoskaTo:rp 2009.12.19. 10:44:34

Hó eleje óta ugyebár fizetős a Mávnak, ha késik a vonat. Ennek kapcsán a szóvivő mondott mindenféle számokat, hogy mennyit késtek a vonatok. Egy "kicsit" eltérnek az ő számai a táblázatban láthatóktól, pedig azoknak is a Máv a forrásuk. :-)

vent 2009.12.19. 10:45:57

@gonosztojás: Nem. Ez inkább Japánban lenne:)

kószák egyike 2009.12.19. 10:47:56

Mi Budapest mellet lakunk. Vonattal járunk be dolgozni. Az utóbbi egy hónapban egyszer sem, értsétek szó szerint és lassan mondom hangosan, hogy a MÁV is értse: EGY-SZER SEM! Volt pontos a vonat.

kószák egyike 2009.12.19. 10:51:07

@gonosztojás:
A vicc az, hogy igazad van...

@vent: A "Poén" az, hogy Japánban megtörtént, hogy egyszer (1!! alkalommal) 10' késett egy vonat és lemondott a vasúttársaság elnöke és a közlekedési miniszter beadta a lemondását, de nem fogadták el.

@OkoskaTo:rp: Tudsz ebben segíteni? Egy linket, esetleg hogy hogyan jár vissza lé?

Netuddki. 2009.12.19. 11:06:36

Ha esik a hó miért késnek a vonatok?

- Mert nem ér be időben a munkahelyére a bakter.

Netuddki. 2009.12.19. 11:08:35

@kószák egyike: "A "Poén" az, hogy Japánban megtörtént, hogy egyszer (1!! alkalommal) 10' késett egy vonat és lemondott a vasúttársaság elnöke és a közlekedési miniszter beadta a lemondását, de nem fogadták el."

És miért nem fogadták el?
Azt mondták neki ilyen olcsón nem ússza meg, itt a kés, tessék csak harakirit elkövetni.

Retekbácsi 2009.12.19. 11:09:07

@kószák egyike: Egy vidéki városban laktam, és úgy fél év után tudtam meg, hogy a vonat hivatalosan már 20 perccel korábban jön. Akkor késtem le először, pedig az eredetit is éppen csak kicentiztem...

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.12.19. 11:12:24

@gonosztojás:
ezt itt is simán megtehetné a miniszter úr... aztán tíz perc után felállhatna, széttárhatná a kezeit, és mondhatná: "Én megpróbáltam, de sajnos nem jött az a fránya vonat!" :)

kószák egyike 2009.12.19. 11:12:31

@kovi1970: A vasúttársaság elnökéjét elfogadták le is lépett. Végkielégítés persze nuku. A közlekedési miniszterét nem, nem tudom miért, de utána x idő múlva nyugdíjba ment.

Ó hol vagyunk még ettől...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.19. 11:16:09

Akkor a vonatok hány százaléka késett? 90%?

2009.12.19. 11:18:01

@kószák egyike: "Tudsz ebben segíteni? Egy linket, esetleg hogy hogyan jár vissza lé?"

Nem az utasnak jár pénz, hehe. A MÁV-START üzemelteti a vonatokat, a MÁV pedig a pályát. Nyilván az esetek döntő többségében nem a MÁV-START-os kalauz, vagy motorvonat miatt van késés, hanem a MÁV-TRAKCIÓ-s mozdony, alkalmazott, vagy a MÁV-os pálya, vagy alkalmazott miatt. Mivel a MÁV és a TRAKCIÓ szolgáltatja a pályát és az üzemeltetéshez szükséges alkalmazottakat és néhány esetben eszközöket (mozdony), ezért az ő (anyagi) felelősségük, hogy ezek faszán működjenek. Ha megrendelt a MÁV-START egy mozdonyt a pécsi IC-re, aminek 2:51 alatt kell eljuttatnia a vonatot Budapestre, s ez nem sikerül, akkor ez szerződés szegés lenne, ha nem történne meg az említett kártérítés. Utasként e rendszerben magasból le vagy szarva.

kung-fu 2009.12.19. 11:28:21

Mostanában senki nem elégedett a MÁV-val, pedig törekszik;))
malacnews.freeblog.hu/archives/2009/12/14/Kamuzas_MAV_a_neved/

mortadella 2009.12.19. 11:32:01

Hol lehet a késéseket megnézni a neten?

talendon 2009.12.19. 11:32:06

Ezek amik fent vannak ráadásul nem megbízható adatok, de ez fent is van az elvirán, hogy próbaüzem.

Egyik nap pl. 30 percet késtem vonat miatt a munkahelyemről, az elvira mégis úgy írta ki, hogy nem késett egy percet sem. Elég kellemetlen, ha a fönököm ezen ellenőrzi, hogy valóban késett-e a vonat.

Úgyhogy a valóság még rosszabb, mint az az elvirából látszik, én legalábbis ezt tapasztaltam.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2009.12.19. 11:35:16

A héten a 19 perces Komárom-Tata vonalon is összeszedett a vonatom 15 perc késést és ez csak ebben a hónapban a sokadik. Fel se tűnik lassan. Egész konkrétan megbasz az ideg, hogy egyetlen tömegközlekedésre sem lehet építeni, autóval közlekedni Budapestre meg szintén horror.

OkoskaTo:rp 2009.12.19. 11:40:27

@hungeri: De, az utasnak jár vissza vissza pénz. Egy EU-s rendelkezést voltak kénytelenek itthon is beüzemelni.

"Az egyórást meghaladó, de még két óránál rövidebb késés esetén a menetjegy árának 25 százaléka visszajár az utasnak. Két órát meghaladó késésnél a jegy árának felét kell késés miatti térítésként visszafizetni. ... A MÁV közleménye szerint a feláras vonatokon már fél órán felüli késés esetén is benyújthat kártérítési igényt az utas, ha bizonyítani tudja, hogy kár érte a késés miatt."

www.origo.hu/itthon/20091210-decembertol-tobbet-fizet-a-mav-a-keso-vonatok-utan.html

johnas 2009.12.19. 11:43:10

A MÁV-nál hivatalosan az 5 percen felüli késés a késés. Azaz ha 4:30 percet késik, akkor időben érkezett. Szóval a 11 másodperces késést el kell felejteni.

Platon 2009.12.19. 11:47:50

@kovi1970:
Mert a földrengés ami a késést okozta enyhítő körülmény volt.

Blau t 2009.12.19. 11:52:13

Miért mindig csak a negatívumokat veszitek észre? A felsorolt 19 város közül 15 elérhető volt olyan vonattal, ami pontosan közlekedett. Az már nem a MÁV hibája, hogy a sok hülye utas aki például Szegedről Pestre akart menni, nem volt képes kiválasztani, hogy a 15 vonat közül melyik lesz az az egy, amelyik nem fog késni. Amúgy ez egyébként sem késés, hanem egy új játék - az ugynevezett MÁV lottó - béta verziója. A játék lényege, hogy az utasoknak meg kell tippelni, mennyit késik a vonat. A legjobban tippelő utas pucolhatja ki a szerelvény összes WC-ját. A tervek szerint január elsején jön az 1.0 verzió, addigra fogja tudni garantálni a MÁV, hogy nem lesz egyetlen pontos vonat sem, mert a játékban az renonsznak számítana. (Ilyet én is játszottam a fiammal angliában. Kb. 15 alkalommal ültünk ott vonaton. Ez miután az indulási és az érkezési időre is tippeltünk összesen kb. 30 játék volt. Egy alkalommal a vonat több min egy percet késett, az összes többi alkalommal 15 másodpercen belül volt az eltérés.)

Platon 2009.12.19. 11:53:24

Mondjuk Japánban ha késik a vonat akkor a felelősnek egy roppantul megalázó két hetes tréningen kell részt vennie, amit lehetőleg igyekeznek elkerülni.

Szerintem be lehetne vezetni ezt nálunk is. :)

Platon 2009.12.19. 11:55:15

Egyébként szerintem a nyilvánosságra hozatal nagyon pozitív lépés, úgy vélem ez lehet a pontosabb közlekedés felé egy kezdeti lépés.

Elmismásolás helyett nyilvánosság.

csaknem?! · http://csaknem.blog.hu 2009.12.19. 11:55:26

A héten Rábatamásiba szerettem volna eljutni. A Railjet vonat 20, igen 20(!!)perces késéssel indult a keletiből és nem tájékoztattak minket, hogy miért. Útközben nemhogy behozni próbálta volna a lemaradását, hanem tovább késett, így végül több, mint 25 percet késett, a csatlakozást többen lekéstük, mert persze az ócska személyvonat nem várta be, mondván 2 óra múlva megy egy gyors, kösz. A qurva anyját ennek a köcsög mávnak!!

ambbay 2009.12.19. 11:58:06

Itt Svédországban ugyanígy fejre tudja állítani a vonatközlekedést 10 centi hó. Váltóhiba az váltóhiba mindenütt.

marós 2009.12.19. 12:02:50

A héten megint csak arra a következtetésre jutottam, hogy nem az ideológiát szerettük 1990 előtt, hanem a gulyáskommunizmust, és mi lenne, ha most valamelyik párt megvalósítaná a gulyásdemokráciát, valószinüleg 40 évig hatalmon maradna. És most ráakadtam erre a cikkre, nem vagyok már egyedül, tehát lassan pártot is alapíthatnánk!

Dzsok 2009.12.19. 12:03:14

Magyarország a közösségi közlekedésre és ezen belül a vasúti közlekedésre jóval kevesebb forrást költ el mint bármelyik régiós versenytársunk.

Nálunk a fejlesztési pénzek 80%-át viszi az autópálya a maradék 20%-on osztozik az összes többi közösségi közlekedést végző cég.

Nyugateurópában 30-70% körül van ugyanez az arány. De pl. Szlovákia is kb. 3X annyi forrást költ el vasútfejlesztésre mint magyarország.

A magyar politikusok legnagyobb sikere, hogy emiatt nem őket tarják felelősnek.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2009.12.19. 12:05:33

Megmondom őszintén az én kis 80 km-es bérletem majdnem 45 ezer Ft-ért. Ennyi pénz kifizetése után ívelten leszarom, hogy a MÁV-nak, mint szolgáltatónak miféle családi problémái vannak a váltókkal. Meg akármivel.

changebug (törölt) 2009.12.19. 12:08:12

Hogy mennyit késik az is számít. 5 percen nem akadok ki és más se akarjon.
Tracking szerver
Buszokba, taxikba és mindenféle szállító eszközbe kötelezővé tenném - a visszaélések megakadályozása végett.

Blau t 2009.12.19. 12:18:38

@Dzsok: Lehet, hogy nyugaton arányaiban kevesebbet költenek autópályára, de gondolom főleg azért, mert ott márkorábban megépítették a sztrádákat. Szeretünk mindent a pénzre fogni, pedig nem kéne. Egy pontatlan vonat pont annyiba kerül, mint egy pontos vonat. Egy udvarias kalauz sem drágább egy pokrócnál. Külön őröket fizet a vasút a veszteglő kocskban éjszakázó hajléktalanok távoltartására. Ehelyett mondjuk adhatnának nekik egy doboz ultrát meg egy rongyot és azt mondhatnák: alhattok a vagonokban, de reggelre tisztítsátok meg. Stb.stb.

Chupa (törölt) 2009.12.19. 12:37:36

@ambbay: Az a gond hogy itt magyarországon ez a mindennapi rutin. Tetszőleges napot végignézhetsz keresni kell olyan vonatot ami időben érkezik. És néha ez is csalóka, ugyanis az amelyik egyáltalán el sem indul az a menetrendben úgy szerepel mintha időben beérkezett volna

Konkrétan Nagykáta - Bp vonalon eddig a mai nap 24 vonatnak kellett volna beérkezni a keletibe. Ebből elvíra szerint késik 18. A maradékból 3 el se indult, és 3 annak ellenére nincs későnek jelölve, hogy legalább 10 percet, de az egyik 23 percet késett.

Tehát ma eddig 0 azaz NULLA darab vonat érkezett be idáig késés nélkül, mindezt egy 55 km-es szakaszon.

Dzsok 2009.12.19. 12:44:41

Balu t kár hogy nem sokköze van a valósághoz annak amit írsz.

Ha valóban nem kell mindent a pénzre fogni, akkor reformáld meg a szektort, felejtsük el a pályakarbantartást, útfelújítást, hiszen menni fog az anélkül is minden.

Bunkó kalauz: nem tudom ha általánosítani akarsz minden áron akkor, szerintem meg az összes magyar eladó egy bunkó köcsög. Külföldön meg kedvesek és kiszolgálnak. Vajon miért, mit gondolsz?

A hajléktalanok tisztítják majd a vagonokat? Hát ez vicces. Nem tisztítanak azok semmit, pont fordítva.

Külön embereket tart a MÁV bla bla. pl. a Nyugati pályaudvaron effektív ez 3 db. embert jelent mint őrség. Szerinted ez mire elegendő a terület méretét tekintve, hasonlítsd össze pl. a westend őrségével.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.12.19. 12:46:49

@hungeri: nem mondod, hogy ez így túl van bonyolítva? nem csoda, hogy késnek. :-P

milike47 2009.12.19. 12:55:48

@Platon: hol van akkora terem, ahol minden felelős elfér? :)

milike47 2009.12.19. 12:59:11

@Blau t:
A hajléktalanok takarítsanak? Még a takarítók sem azt teszik. Minden délután a vonaton ülnek mikor felszállok. Ott szisztáznak ketten -hárman az esztegomi vonaton.

Blau t 2009.12.19. 13:18:40

@Dzsok: Nem azt monom, hogy semmihez nem kell pénz, Sőt nyilván a fejlődés alapja a péz. Csak azt állítom, hogy a pénzhiányra hivatkozva nem oldják meg azt sem, amit ekkora költségvtésből s meg lehetne oldani.
Valahogy az államnak mindig háromszor annyi pénz kell egy feladat megoldásához, mint amennyiő ugynazt egy "maszek" megoldja.

2009.12.19. 13:22:24

@Bono: ó ha tudnád... Egyébként így működik ez sok nyugati országban is, csak ott valójában is működik, itt pedig az egymásra mutogatásban elvész az utas.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.19. 13:37:11

Most az is lesztek szívesek megírni, hogy pontosan mennyit is késtek a vonatok? Mert ugyebár egy-két perc igazán nem a világ... Ez így csak egy kommunista csúsztatásnak tűnik, aminek az a célja, hogy besározza Baross Gábor örökét!

Villy 2009.12.19. 13:38:05

Be tudnátok tenni egy linket, hogy hol lehet megtalálni a GPS-es követést? Thx!

skovalsky 2009.12.19. 13:43:34

Mikor rohad, robban, vonódik felelősségre, fizet meg, megy csődbe ez a kib@szott mutyihalmaz kistestvérével a BKV-al egyetemben!? Mi a f@sz értelme van itt a műholdas követésnek de most komolyan?

E-one 2009.12.19. 13:46:06

@Villy: Ott van rögtön a post elején, az Elvirán tudsz nézni bármit.

ppppalika 2009.12.19. 13:51:40

Szeptembertől 7 alkalommal utaztam Szegedről Debrecenbe IC-vel. Az átszállásra Cegléden 6 perc van. Nem mondom, hogy mindig pontos volt a vonat, de legalább háromszor hajszálpontosan ért be és egyszer sem késtem le a csatlakozást.

Visszafelé is csak egyszer késtem le, ott sincs 10 perc az átszállásra.

Az ütemes menetrend bevezetése óta Szeged-Pest viszonylatban is 5 perc alatt van a késés egy-két kivételtől eltekintve.

Szóval az utóbbi időben elégedett vagyok. :)

sanya64 2009.12.19. 14:02:14

Az nem lehet, hogy azért van a sok késés, mert inkább lassabban mennek picit, csak nehogy a féktelen száguldozástól rosszul legyen valamelyik utas?...
))

claudiopolis 2009.12.19. 14:06:10

Én tegnapelőtt Székesfehérvárról jöttem volna Pestre, de nem csúszott elég gyorsan a söröm, megnéztem a mobilomon, hogy 9 perc késéssel közeledik a kiszemelt nagykanizsa felől érkező gyors, így kellemesen befejeztem a söröm, elértem a vonatom, a Déliig pedig majdnem behozta, végül kb. két perc késéssel álltunk meg. Örültem, mint a majom a farkának. Ha lehet ilyet mondani, elégedett voltam a szolgáltatással, amit kaptam, nem kellett a peronon várnom egy percet se. Viszont abból kurvára elegem van, hogy bármi történik, mindenki csak a negatív oldalát látja... nem azt nondom, hogy nem nagyon nagy baj, hogy a vonatok késnek, de éppen egy nagyon fontos és jól működő megoldás született a késések által okozott probléma kezelésére, ezt inkább értékelni kellene.

Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 14:06:39

@Villy: Már nincsen ilyen. Néhány hét próbaüzem után levették, csak az Elvira van.

@kovi1970: Japánban az is megtörtént, hogy egy ottani "HÉV" reggel késett, kb. 15 percet, mert a vezető figyelmetlen volt. Öngyilkos lett!

@Dzsok: Mert ki üzemelteti vasutat? Akkor sztrájkoljon azért Gaskó et., nem ám 250e forintért, meg a néhány utassal lézengő mellékvonalakért. Másrészt sokszor csak apróságok miatt szed össze a vonat 15-20-30 perc késést is akár. Ilyen pl. a rendelkező beleszarása, a menesztés elmaradása, jelzők nem időben történő kezelése. Megtörtént!: állok a vonat mellett (ismerőst kísértem ki), már 5 perce áll a kijárat. A jv. egyszerűen baszta meneszteni, mert ő telefonált. Mutattam neki az órámat, kegyeskedett lerakni a telefont és magasba lendíteni a tárcsát. Az ilyen naplopókat a versenyszférában a második ilyen eset után úgy rúgják ki, hogy öröm nézni.

Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 14:10:11

@E-one: Nem, nem, ő az EMIG-re gondolhatott. Az valóban real-time GPS-en mutatta a vonatokat. Az ELVIRA csak könyvelés után jeleníti meg a vonatot, ha az állomás rendes időt ír bele, a vonat is rendes lesz. (Rendes = pontos vasutas nyelven)

Villy 2009.12.19. 14:14:13

@E-one:Ja, köszi, nem jutott eszembe, hogy az adott járat adatai közt keressem, azt hittem van valami gyűjtőoldal, ahol minden vonat aktuális helye kint van.

PS: a wikis cikket még én csináltam anno :)

pepe07hu 2009.12.19. 15:25:41

Megnéztem ma reggel a Vác-Budapest vonalat munkakezdés időben. Normálisan 34 km és kb 45 perc. Egyik vonat sem késett kevesebbet 30 percnél, és volt olyan, ami több, mint 50-et!
Ma minden vonat késett.
Felháborító!

J.G. 2009.12.19. 18:00:59

Azért késik a vonat, mert szar a menetrend!
15 éve a Nyíregyháza Nagykálló vonal 15 perc volt. Most 22. Menetrend szerint.
Az a baj, hogy a menetrendet nem tudják megírni normálisan.
Ha a Vác-Bp nem 45 perc lenne, hanem 90, akkor máris kevesebb vonat késne.

Viszont az, hogy amikor leszakadt a felsővezeték du. 2-kor Székesfehérvár és BP között, akkor is eladták nekem a jegyet 4-kor Veszprémben Budapestre, és nem mondták, hogy "figyelj hülye, nem megy végig a vonat, húzzál el", az a legnagyobb hiba. Aztán persze azt mondták, hogy induláskor már lehetett tudni, hogy késni fog, ne ugráljak. Székesfehérváron 20 perc után mondták meg, hogy miért nem megyünk be normálisan az állomásra. Tele volt.

Öreg Sam 2009.12.19. 18:13:01

Közöm a témához szinte semmi,mert kb.20 éve ültem utoljára vonaton.
De azért hadd tűzzek ide egy aranyos kis szállóigét:ha Svájcban késik egy vonat,akkor vagy a vonat,vagy az óra nem svájci...

tenkes kapitánya 2009.12.21. 05:45:35

Pár éve Németországi vonatos túrán voltam sokadmagammal.Egy Lipcsei átszállásnál nagyon szük volt az időnk és a vonat pont a tulsófeléről indult a pályaudvarnak.Német barátunk szólt a kalauznak hogy rohanunkmelyik kocsi lesz a mienk mutatta a jegyet és a kalauz odaállt a kocsi mellé intregetett futás ide:)na mikor lesz ilyen mentalitás a MÁVnál sztem várhatunk rá.:D Másik,pontosság egy vidéki eldugott helyre mentünk tanakodtunk mikor érünk oda jött a kalauz kérdem x város hányadik megálló lessz.Nem magyarázottfelirta ,hogy 16:25 ekkor tesék leszállni:)

teabore 2009.12.22. 11:41:18

@Öreg Sam: hehe, olyan cégnél dolgoztam Budapest mellett, ahol a svájci óragyár robotjaihoz állították elő az alkatrészek román vendégmunkások :)
süti beállítások módosítása