Utasbarátság - Mit illik?
2009.12.20. 14:43
Értem én, hogy mínusz négy foktól az ország három legnagyobb pályaudvarából kettő teljesen meghal, egy meg csak majdnem. Jó, elfogadni nem tudom persze, de az tény, hogy a vasút kommunikációval és utaskapcsolatokkal foglalkozó nagyemberei ezen nem tudnak segíteni. Viszont számukra volna néhány jótanácsom.
- Ha kilenckor beáll a Keleti, és se ki, se be semmi, akkor azt illik délig legalább egyszer bemondani.
- Ha órák óta nem jár egy vonat sem, és tudják, hogy nem lesz javulás egy darabig, nem illik kiírni húsz perc késéseket. Különösen nem illik ezt 120-150 perccel az eredeti indulási időpont után tenni.
- Ha hasonló hibák miatt utasok tömegei álldogálnak a fagyban, illik mindenkit beengedni fűtött váróba. Ha az egyébként egyedül a Railjetek első osztályú utasainak van fenntartva, akkor is.
- Ha ez végképp nem megy, illik legalább a pályaudvari boltokból felvásárolni az összes forró italt és ingyen szétosztogatni.
- És persze ahogy ők is belátták, illik visszafizetni a teljes jegyárakat. Csak lehet, ezt illik nem öt órával a leállás után bejelenteni.
Egyébként semmi gond, közel lakom a Keletihez, nagyon kedves vendégem volt ebédidőben, és még csak meg sem fagyott. Más kérdés, hogy eredetileg a negyed tízes vonatához akart kimenni.
71 komment
Címkék: máv
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Blau t 2009.12.20. 20:05:39
Én tudom, hogy a gazdasági helyzet...azt is tudom - Mici Maci után szabadon - hogy ha hull a hó és hózik, a váltó rögtön fagyik... De sajnos mást is tudok például azt, hogy a Transzszibériai Expressz a brezsnyevi pangás idején sokkal rosszab gazdasági és meterológiai viszonyok közepette is működött. Igaz a vasútasok hozzáállása az utasokhoz ott és akkor sem volt jobb. De rosszabb sem!!!
Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.20. 20:51:43
Az a baj az állami szektorban hogy nagy a nyugalom és nem lebeg a pallos az emberke feje felett ...
Colour of silence (törölt) 2009.12.20. 20:53:10
Rohadt egy banda. Kirúgni mindenkit, aki miatt ez volt!!!!!!!!!!!!!!!!
Colour of silence (törölt) 2009.12.20. 20:54:01
Rohadt egy banda. Kirúgni mindenkit, aki miatt ez volt!!!!!!!!!!!!!!!!
jozicsenko 2009.12.20. 20:54:03
más megoldás nincs, mert a gdp 1%át évente erre kidobni nem szabad -az összes mávos fejes meg ne thaiföldre/kubába menjen testvéri kapcsolatokat ápolni, hanem norvégiába vagy szibériába...
Jimbo75 2009.12.20. 21:01:06
közlekedési bűnöző (törölt) 2009.12.20. 21:06:14
aneurysm 2009.12.20. 21:06:29
Colour of silence (törölt) 2009.12.20. 21:08:23
Dernovics Laszlo 2009.12.20. 21:08:28
petya.bacsi 2009.12.20. 21:11:35
Leesik pár centi hó TÉLEN, a MÁV-ot ez meglepi (basszus, télen milyen durva már, hogy esik a hó!), de előtte biztos most is nyilatkozott a szóvivő, hogy ihaj, de felkészültünk a télre. Ja. 3 nagy pályaudvarból 2 kifeküdt, mert elromlott ez meg az. Ez azért übergáz! Hófrász reloaded (ugye emlékszünk a hófrászra?)
Tegnap a BKV-t is meglepte a havazás, kimaradt busz, meg villamos, szarrá fagytam én is, de mára - tapasztalatom szerint - nem volt nagyobb fennakadás, mentek a járművek. A MÁV-nál nem, őket annyira meglepte, hogy nem tudtak felülkerekedni a döbbenetükön.
Kár, hogy a Gaskó és a sztrájkoló vasutasok formáció tegnap nem jelentkezett, hiszen Aranyvasárnap volt. De már megint megy a cirkusz, sztrájkbizottság miegymás. Ezek után még csodálkoznak, hogy egy nagy büdös 0 a fizetésemelésük?
A legtöbb emberé ennyi, csak éppen őket nem lepi meg a hó, és végzik a dolgukat... most a vasutasok helyében nagyon meghúznám magukat, és a sztrájk gondolatát még csírájában eltaposnám...
Rebegő ajkak 2009.12.20. 21:14:46
Ahová a politika beszól, ott fű nem terem....
Enyi.
Rebegő ajkak 2009.12.20. 21:17:18
Legalább azt ne baszogassátok, aki nem tehet róla...nem a váltókezelőn, meg a vonatvezetőn múlik ez...
fingerbangs 2009.12.20. 21:19:13
K2 2009.12.20. 21:26:20
minden embert kitenni, újra felvételiztetni, teljesen előről kezdeni!!!!privatizálni!!!
karatekutya 2009.12.20. 21:38:21
Ez pont egy olyan meló, amiért a minimálbér havonta megéri. Állítsanak minden váltó mellé egy munkanélkülit, forró teával, pihenőidővel, eszközökkel. Egyetlen feladat, hogy ha lefagy a váltó, akkor megpucolni, felmelegíteni helyileg, és legalább a következő vonat elhaladásáig működőképessé tenni. És lehet neki tisztelegni is elhaladáskor, mert fontos munkát végez. 50 éve is ment valahogy a vonat.
karatekutya 2009.12.20. 21:39:58
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.20. 21:41:35
fran7 2009.12.20. 21:45:13
Thebat 2009.12.20. 21:45:30
hapcika 2009.12.20. 21:53:57
OkoskaTo:rp 2009.12.20. 21:58:38
na__most__akkor 2009.12.20. 22:17:37
Tudomásom szerint néhány ember már járt a Holdon.
Sok-sok ember (100? 200?) járt a világűrben.
Minden embernek világvevő telefonja van. Na jó, nem mindnek, de nekünk speciel van.
Minden ágyúgolyónak saját rádió adóvevője van, hogy célbataláljon. Na jó, muszlimoknak külön rádiója van, hogy a gonosz amerikai ne találjon célba.
És ezek után baj van, ha esik egy kis hó?
Itt a világvége. Nostradamus megmondta.
Missing Link 2009.12.20. 22:18:58
én ugyanezt elvállalnám tavasztól őszig, ugyanennyiért... :)
warren buffet 2009.12.20. 22:21:34
kicsit unalmas h mindig pofázik holott a máv már SEMMIRE nem alkalmas.
évi 200.000-ért per állampolgár.röhej.
ja és még részesedést az eladásból meg bónuszt, mi?szakadjon meg.
pulya 2009.12.20. 22:21:43
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 22:27:27
Yo! Maaan! 2009.12.20. 22:27:35
ORGASMUSFORSCHER 2009.12.20. 22:32:20
cso zsi 2009.12.20. 22:32:31
Mert ha nálam a belváros-közeli gangos ház első emeletén, a konvektor "kéményétől" másfél méterre lévő hőmérő -8,8 fokot mutat, akkor odakint az 3-4 fokkal biztos hidegebb.
Napközben "melegebb" volt, akkor csak -5,0 környéke, mert a figyelmeztető jelzés annyira van belőve, így sípol, mint egy ébresztőóra.
Problémák már tegnap is voltak, sejthető volt. Egy felsővezeték-szakadást szó nélkül elfogadok, az a hó súlyától előfordulhat, váratlan dolog.
De számítani lehet rá, mert hó télen van.
Ma mi volt a baj? Elromlott a váltófűtés. Gondolom, tavasz óta unatkozott, és elköltözött hidegebb éghajlatra. Vagy a tegnapi zuglói kábelszakadás volt kihatással rá.
Milyen robotok javíthatják ki a hibát?
Mert ugye emberek vannak (vannak még?) a karbantartásra/javításra kijelölve.
Azok meg a hidegben nem működnek úgy, mint szobahőmérsékleten.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 22:35:49
warren buffet 2009.12.20. 22:36:55
suttyo paraszt mercis/bmws/audi verogyerek kocsiját, lopott vagyonát elvenni váltotlehelni kiküldeni napi fizetség az étel és a ruha.
egyéb problem?:)
strongbone 2009.12.20. 22:39:42
warren buffet 2009.12.20. 22:42:34
de most komolyan.
ezt nem is értem.elvileg minden személy és jogi személy (cég) élete a fejlődésről szól.
ha tehát valami futés, pontos érkezés stb mukodott 1889-ben hogy a bánatos pics@ba nem mukodhet 2009ben legalább ugyanolyan szinten???!!!!
holnap megkezdem a sinrobbantos partizánakcioimat a máv ellen.:D
veny 2009.12.20. 22:44:41
laconicum 2009.12.20. 22:45:05
veny 2009.12.20. 22:46:40
Ott van állásban az a 200 ember, többszörösen is. Ja, hogy dolgoziuk kéne? Na ne vicceskedjünk...
warren buffet 2009.12.20. 22:50:02
nem transzszibéria meg norvégia, svédország köztudottan mediterrán részeken vannak, ott hogyan fagyna már be?:)
szerintem lehet h ott is megprobálták ezt beadni Sztálinnak h hát izé befagyott a váltó nem érnek ide a távol keleti csapatok lehet emiatt bebukjuk Moszkvát.aztán miután ezekről az emberekről és családjukról soha senki nem hallott többet a váltó nem fagyott be többé.:)
futura 2009.12.20. 22:50:13
Főleg a rövid európai távokon, az sem mindegy milyen a fogadó repülőtér helyzete.
A németországi időjáráshoz képest ( hóviharok, -20-25 fok) nálunk még istenesek a körülmények. Ezért az oda irányuló járatok az utóbbi
napokban eléggé nehézkesek.
futura 2009.12.20. 22:58:04
u.i. Mi köze a fagyott váltókhoz Vásárhelyi Máriának?
strongbone 2009.12.20. 23:05:17
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 23:14:42
érdekes,1xre mind2helyen az összes váltó befagyott?
warren buffet 2009.12.20. 23:16:49
budapest-szeghalom elnapolva jövö karácsonyig.akkor meeting, hátha már majd együtt éltek. ;)
az a legidegesitobb, hogy amit emlitettél, azok nem lyukak egy zsákon hanem egy cső amin csak átöntöd a zsebekbe a zsetont.:)
strongbone 2009.12.20. 23:25:04
strongbone 2009.12.20. 23:38:02
tudom én, úgyis lehet mondani, hogy egyik zsebből a másikba vándorolnak a törött vágányok felett, oda meg csak hó hullik a pénzmag helyett.
warren buffet 2009.12.20. 23:40:33
"jozicsenko 2009.12.20. 20:54:03
eladni, privatizálni, bezúzni, felszántani a helyét, sóval bevetni ami megmaradt belőle
más megoldás nincs, mert a gdp 1%át évente erre kidobni nem szabad..."
prezzey · http://www.prezzey.net 2009.12.20. 23:49:51
Bécs -> Bp között a legrettenetesebb vonat a Dacia, nem szabad vele menni, a fűtés és a világítás meglehetősen gyakori hiánya mellett takarítani se nagyon szoktak - láttam már nem is egyszer olyan kocsit, amin a közlekedőfolyosót lazán végigvizelte valaki (a szag alapján legalábbis). Tényleg nincs még egy ilyen rossz vonat ezen a viszonylaton. Mindig, nem csak ha tél van. Én a Railjetekkel szeretek menni, mert azokon van konnektor minden két üléshez és nem is üvölt le a magyar kalauz, ha használom (valamilyen rejtélyes okokból vannak olyan vonatok, amiken tilos a meglévő konnektorokat használni, de csak Magyarországon, Ausztriában nem - ezt elmagyarázhatná valaki). Meg azokon fűteni is szoktak. Viszont vannak kényelmesebb vonatok, a Railjeten elég bénák az ülések.
Szerintem kellemesebb vonattal menni, mint autóval, visz magával az ember laptopot és dolgozik, stb (jó mondjuk én utálok vezetni :D ), de a Dacia után az ember életkedve is elmegy, nemhogy a vonatozhatnékja. :[ (A 2009 év eleji áremelés meg különösen nagyszerű volt - Győrből Bécsbe ugyanannyi a jegy, mint Budapestről Bécsbe! Hö?)
Régebben volt a Dacián 1 db MÁV másodosztályú kocsi, ami csak a magyar-román határig közlekedett (szóval ha Bukarestbe mész, nem opció), és az általában tiszta volt és rendes. De már jó ideje nincs. Én inkább meg szoktam várni a következő vonatot, hacsak nem nagyon-nagyon sürgős. (Van egy jó könyvesbolt szemben a pályaudvarral ;] )
Fedup Sári 2009.12.21. 00:21:14
Netuddki. 2009.12.21. 00:32:54
Azért nem indul a vonat ha esik egy kis hó, mert nem ér be időben otthonról a vonatvezető.
Chupa (törölt) 2009.12.21. 00:38:02
Mellesleg mint picit műszaki ember, rohadtul nem értem mért olyan nehéz jégmentesíteni egy kibaszott váltót.
Mennyi veszteség lehet ez? Tízmilliók? Százmilliók? Ha más megoldás nincs mennyiért lehet minden egyes kibaszott váltóhoz egy embert állítani, hogy lehelgesse? Bazmeg nascarban eső után felszárítják a pályát, mi meg nem tudunk megmelengetni egy vacak vasdarabot.
Beton Botond (törölt) 2009.12.21. 00:56:22
Bergeroth 2009.12.21. 01:18:07
mocsoklibsi 2009.12.21. 01:53:22
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.21. 01:58:39
ja légyszíves menj fel a mav-start.hu-ra.
nézz szét így elsőre az oldalon.
hol látod most, hogy bármilyen hóhelyzet van?nem illene esetleg 38as betűmérettel kiírni,hogy a pályaudvarok nem működnek?
mocsoklibsi 2009.12.21. 02:21:39
Mr. Acid 2009.12.21. 02:31:40
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.21. 04:41:42
Nem lehet erre elore felkeszulni?
Vagy a MAV azt gondolja sztrajkkal azt is el lehet napolni?
Tiv 2009.12.21. 05:41:14
egy maréknyi dollár 2009.12.21. 06:36:57
cso zsi 2009.12.21. 06:39:17
A Google maps képe alapján A Keletiben közel száz lehet, a szolnokin talán a fele.
Én lennék terrorista! 2009.12.21. 07:42:51
Szokásos rettenetes hideg, van vagy -2 fok meg 1 cm hó. Ilyenkor öreganyám még őszi kabátban biciklizik, de az egyik legforgalmasabb vonalon megállt a vonatközlekedés egy befagyott váltó miatt.
A nem messz vigyázó bakter elgyalogolt az 500 m-re lévő tanyára, kért kölcsön egy disznópörzsölőt, és ezzel olvasztotta ki a váltót.
Szerintem valami kis kézi melegítő (pl. meleg levegőt fújó akármi) kimán lehetne minden vonaton, áram is van hozzá, ha már ember nincs a karbantartásra...
Rókakígyó 2009.12.21. 07:49:23
Viktus 2009.12.21. 08:47:06
Lehet a több tucat mávos cégecske vitatkozott, hogy melyik tartsa karban a váltókat. :D:D:D Bár az is lehet az egyik mávos cégnél vannak a váltókezelők a másiknál a javítók a harmadiknál az eszközök, és ezek vezérigazgatói nem voltak vasárnap így csak ma tudnak egyeztetni, hogy is legyen ez a váltós probléma. Még pár nap, és megoldják nyugi ... :P
Egyébként vicc, hogy viszonylag ilyen kis p*csa hótól meghal a vonatközlekedés ...
Blau t 2009.12.21. 09:46:11
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.21. 10:46:11
hát azért Győrben, Tatabányán is van pár váltó,arrafele mégis tudnak közlekedni a vonatok...érdekes..
amiről szó van