/>

Értem én, hogy mínusz négy foktól az ország három legnagyobb pályaudvarából kettő teljesen meghal, egy meg csak majdnem. Jó, elfogadni nem tudom persze, de az tény, hogy a vasút kommunikációval és utaskapcsolatokkal foglalkozó nagyemberei ezen nem tudnak segíteni. Viszont számukra volna néhány jótanácsom.

- Ha kilenckor beáll a Keleti, és se ki, se be semmi, akkor azt illik délig legalább egyszer bemondani.

- Ha órák óta nem jár egy vonat sem, és tudják, hogy nem lesz javulás egy darabig, nem illik kiírni húsz perc késéseket. Különösen nem illik ezt 120-150 perccel az eredeti indulási időpont után tenni.

- Ha hasonló hibák miatt utasok tömegei álldogálnak a fagyban, illik mindenkit beengedni fűtött váróba. Ha az egyébként egyedül a Railjetek első osztályú utasainak van fenntartva, akkor is.

- Ha ez végképp nem megy, illik legalább a pályaudvari boltokból felvásárolni az összes forró italt és ingyen szétosztogatni.

- És persze ahogy ők is belátták, illik visszafizetni a teljes jegyárakat. Csak lehet, ezt illik nem öt órával a leállás után bejelenteni.

Egyébként semmi gond, közel lakom a Keletihez, nagyon kedves vendégem volt ebédidőben, és még csak meg sem fagyott. Más kérdés, hogy eredetileg a negyed tízes vonatához akart kimenni.


71 komment

Címkék: máv

A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr571610971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blau t 2009.12.20. 20:05:39

Irhatnám, hogy tök ciki, hogy már megint a MÁV-ot basztatod. Irhatnám, hogy ez valami fóbia lehet nálad. De sajnos nem tehetem. Egyetlen okból: igazad van.
Én tudom, hogy a gazdasági helyzet...azt is tudom - Mici Maci után szabadon - hogy ha hull a hó és hózik, a váltó rögtön fagyik... De sajnos mást is tudok például azt, hogy a Transzszibériai Expressz a brezsnyevi pangás idején sokkal rosszab gazdasági és meterológiai viszonyok közepette is működött. Igaz a vasútasok hozzáállása az utasokhoz ott és akkor sem volt jobb. De rosszabb sem!!!

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.20. 20:51:43

Évente mindenki tudtommal 200.000 forintot ad mávnak hogy legyen.

Az a baj az állami szektorban hogy nagy a nyugalom és nem lebeg a pallos az emberke feje felett ...

Colour of silence (törölt) 2009.12.20. 20:53:10

Kibaszottul ki vagyok segítve, ha visszafizetik a jegyárat, miután szarrá fagytam 4 órán keresztül abban a kurva hidegben. Most nagyon mérges vagyok azokra a köcsögökre, akik miatt ez megtörténhetett. 30 évvel ezelőtt miért nem fagytak le a váltók? Ja, hogy mert volt ember, aki ezeket karbantarsa? Lehet, hogy másra nem volt jó, mást nem csinált, a fizetése az ablakon kidobott pénznek látszott, de mégis. Most lehet számolgatni, kinek, mekkora veszteség ez. Nem beszélve a presztizsről, ami bennem már nagyon rég nem jelent semmit.
Rohadt egy banda. Kirúgni mindenkit, aki miatt ez volt!!!!!!!!!!!!!!!!

Colour of silence (törölt) 2009.12.20. 20:54:01

Kibaszottul ki vagyok segítve, ha visszafizetik a jegyárat, miután szarrá fagytam 4 órán keresztül abban a kurva hidegben. Most nagyon mérges vagyok azokra a köcsögökre, akik miatt ez megtörténhetett. 30 évvel ezelőtt miért nem fagytak le a váltók? Ja, hogy mert volt ember, aki ezeket karbantarsa? Lehet, hogy másra nem volt jó, mást nem csinált, a fizetése az ablakon kidobott pénznek látszott, de mégis. Most lehet számolgatni, kinek, mekkora veszteség ez. Nem beszélve a presztizsről, ami bennem már nagyon rég nem jelent semmit.
Rohadt egy banda. Kirúgni mindenkit, aki miatt ez volt!!!!!!!!!!!!!!!!

jozicsenko 2009.12.20. 20:54:03

eladni, privatizálni, bezúzni, felszántani a helyét, sóval bevetni ami megmaradt belőle

más megoldás nincs, mert a gdp 1%át évente erre kidobni nem szabad -az összes mávos fejes meg ne thaiföldre/kubába menjen testvéri kapcsolatokat ápolni, hanem norvégiába vagy szibériába...

Jimbo75 2009.12.20. 21:01:06

Ferihegyen sem jobb a helyzet, a honlapon azt írják, hogy normál üzem szerint működnek, az időjárás nem okoz gondot, ehhez képest pld. a 19.10-s Frankfurtba induló járathoz 20.40 van kiírva indulásként, ez másfél óra késés, ha ez a normál üzem ott kurva nagy baj van....

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.12.20. 21:06:14

Jelenleg munkanélküli khmmm , álláskereső vagyok. Szívesen elvállalom a Sorpon környéki váltók tisztítását havi nettó - mondjuk - 400.000 -ért... Komoly megkeresés esetén diplomát és önéletrajzot mellékelek magyar, német és angol nyelven. A tél végeztével 8 havi végkielégítéssel lelépek.

aneurysm 2009.12.20. 21:06:29

Szerintem a jegyáron felül kötbért is illene fizetni az utasoknak. Ahogy az internetszolgáltató sem csak a havidíjat fizeti vissza, ha elmegy a net.

Dernovics Laszlo 2009.12.20. 21:08:28

Ezek akarnak fizetésemelést?! Sztrájkolnak is miatta?! Ès még akkor is szivatják az utasokat?! Túrót a fülükbe!

petya.bacsi 2009.12.20. 21:11:35

A gond az, hogy utastájékoztatás most sem volt, a sok szerencsétlen utas várt, várt, várt és várt.

Leesik pár centi hó TÉLEN, a MÁV-ot ez meglepi (basszus, télen milyen durva már, hogy esik a hó!), de előtte biztos most is nyilatkozott a szóvivő, hogy ihaj, de felkészültünk a télre. Ja. 3 nagy pályaudvarból 2 kifeküdt, mert elromlott ez meg az. Ez azért übergáz! Hófrász reloaded (ugye emlékszünk a hófrászra?)

Tegnap a BKV-t is meglepte a havazás, kimaradt busz, meg villamos, szarrá fagytam én is, de mára - tapasztalatom szerint - nem volt nagyobb fennakadás, mentek a járművek. A MÁV-nál nem, őket annyira meglepte, hogy nem tudtak felülkerekedni a döbbenetükön.

Kár, hogy a Gaskó és a sztrájkoló vasutasok formáció tegnap nem jelentkezett, hiszen Aranyvasárnap volt. De már megint megy a cirkusz, sztrájkbizottság miegymás. Ezek után még csodálkoznak, hogy egy nagy büdös 0 a fizetésemelésük?

A legtöbb emberé ennyi, csak éppen őket nem lepi meg a hó, és végzik a dolgukat... most a vasutasok helyében nagyon meghúznám magukat, és a sztrájk gondolatát még csírájában eltaposnám...

Rebegő ajkak 2009.12.20. 21:14:46

@jozicsenko: naja, de akkor is kellene egy olyan szolgáltatói szerződést kötni, amely kizárja az ilyen esetek kialakulását. Én először a parlamentbe néznék be fizetésemelés szavazásnál (akkor mind bent van)...

Ahová a politika beszól, ott fű nem terem....

Enyi.

Rebegő ajkak 2009.12.20. 21:17:18

@Éljen: akkor most Neked se kívánjak mást karácsonyra, csak annyit, amennyit a vasutasnak?

Legalább azt ne baszogassátok, aki nem tehet róla...nem a váltókezelőn, meg a vonatvezetőn múlik ez...

fingerbangs 2009.12.20. 21:19:13

milyen jókat tudok röhögni ezen az országon... esik egy kis hó és annyi

K2 2009.12.20. 21:26:20

számolják már fel ezt a béna mávot!!!!
minden embert kitenni, újra felvételiztetni, teljesen előről kezdeni!!!!privatizálni!!!

karatekutya 2009.12.20. 21:38:21

@Rebegő ajkak: Brazil gépsor? Kimenni, felolvasztani, bezsírozni, tökmindegy?
Ez pont egy olyan meló, amiért a minimálbér havonta megéri. Állítsanak minden váltó mellé egy munkanélkülit, forró teával, pihenőidővel, eszközökkel. Egyetlen feladat, hogy ha lefagy a váltó, akkor megpucolni, felmelegíteni helyileg, és legalább a következő vonat elhaladásáig működőképessé tenni. És lehet neki tisztelegni is elhaladáskor, mert fontos munkát végez. 50 éve is ment valahogy a vonat.

karatekutya 2009.12.20. 21:39:58

Ja és a vasút mellesleg stratégiai eszköz, háború esetén a vasutasok előkapnak egy titkos fiókból egy alternatív menetrendet. Ha akkor lemegy -4 fokra a hőmérséklet, akkor majd azt mondjuk a hadügynek, hogy csókolom tessenek várni?

fran7 2009.12.20. 21:45:13

Privatizálni? Szerintetek egy magáncég majd felvesz télre 200 embert, hogy a váltót tisztogassa, s lehet egész télen egyszer lesz -5 és nem lesz hozzá szálló porhó. Vagy majd viszi a szabolcsi cigányokat ellenőrizni a síneket, kijavítani a talpfákat. Nem a magáncég azt fogja mondani nem éri meg. Egy normális állami cég azt mondaná több okból is megéri, mert nem csak a cégnek jó, de hol van itt normális cégvezetés, s lehet ezért sztrájkolnának Gaskóék, hogy nem el kellene küldeni embereket, hanem felvenni. Ha csak kéthetes, kéthónapos idénymunkákra. S mindenkinek megérné. Szabolcsi cigánynak nem kell elmenni lopni, szabolcsi parasztnak nem lopnák el a terményeit, pesti úrifiú stabilan tudna közlekedni, környezetvédelemnek is jót tenne a jól kihasznált vasút, s lehetne valódi mobilitás az országban, úgy hogy a falvak sem néptelenednének el, s a falvak is termelők lehetnének, nem csak Tesco vásárlók, de talán erről írt könyvet Móricz Rokonok címmel.

Thebat 2009.12.20. 21:45:30

@Rebegő ajkak: Jah, végül is teljesen igazad van: A sebész se varja be teljesen a műtét után a bataegat, hiszen nem kötelessége, ha szigorúan nézzük. De ebben a munkakörben sem kötelező dolgozni, ha az alkalmazott egyén számára nem kötelező......

hapcika 2009.12.20. 21:53:57

@Phobos: Volt már ilyen. 86 januárjában. Azóta viszont nem volt ilyen hülye idő. Ha hó esett, nem volt nagy hideg. Ha hideg volt nagyon nem volt nagy hó. Rég volt az is, hogy a hideg miatt porhó volt és ezt erős szél a váltók közé fújja és befagyjanak. Nincs annyi ember már a MÁV-nál, a fűtött váltók miatt, hogy azt kitakarítsák. Viszont ez európára is igaz, de nem menti fel a MÁV-ot a tájékoztatási kötelezettsége alól, mégha a dolgozójuk nem jutott el a munkahelyére. Gaskó is beállhatott volna a nagy pofájával. Lehet ez is a "gördülő sztrájk" része volt.

OkoskaTo:rp 2009.12.20. 21:58:38

Nincs itt véletlenül egy jogvégzett? Nem lehetne a Máv fejeseit feljelenteni közüzem megzavarása miatt? Ha Budaházy megkapta a magáét az Erzsébet-híd miatt, annál mennyivel nagyobb szinte a teljes vasúti közlekedés megbénítása? Süket duma a rossz idő és a havazás. Ezen az éghajlaton ezek bizony elő szoktak fordulni. Az is szánalmas, hogy a pályaudvarok környékén lébecoló ezernyi bakter nem volt elegendő arra, hogy a havazás után egy nappal ki legyenek pucolva a váltók, az utasokat megfelelően tájékoztassák stb. (Az egész Keletiben 1 (egy) spiné volt az információ.)

na__most__akkor 2009.12.20. 22:17:37

Na most akkor valamit nem értek.

Tudomásom szerint néhány ember már járt a Holdon.
Sok-sok ember (100? 200?) járt a világűrben.
Minden embernek világvevő telefonja van. Na jó, nem mindnek, de nekünk speciel van.
Minden ágyúgolyónak saját rádió adóvevője van, hogy célbataláljon. Na jó, muszlimoknak külön rádiója van, hogy a gonosz amerikai ne találjon célba.

És ezek után baj van, ha esik egy kis hó?
Itt a világvége. Nostradamus megmondta.

Missing Link 2009.12.20. 22:18:58

@közlekedési bűnöző:
én ugyanezt elvállalnám tavasztól őszig, ugyanennyiért... :)

warren buffet 2009.12.20. 22:21:34

a gaskot nem lehetne felhuzni a keleti elé egy oszlopra?

kicsit unalmas h mindig pofázik holott a máv már SEMMIRE nem alkalmas.
évi 200.000-ért per állampolgár.röhej.

ja és még részesedést az eladásból meg bónuszt, mi?szakadjon meg.

pulya 2009.12.20. 22:21:43

Esik a hó és lehül a levegő nem mükődik semmi.Illetve ha mükődik is az is kritikán aluli.Én éjszaka az utolsó vonattal járok haza múltkor nem volt rajta fűtés én csak 5 megállót jöttem vele és majdnem megfagytam aki székesfehérvári ment az kockává fagyott.A férjem ma reggel jött volánbusszal haza azon sem volt fűtés.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 22:27:27

@Phobos: hát igen, miért van az, hogy 4centi hótól megáll a világ? 2főpályaudvar hogy lehet ilyen tehetetlen?és mivan a kis pályaudvarokon?HÓLAPÁT!!!Ássanak basszus, ha magától nem olvad...

Yo! Maaan! 2009.12.20. 22:27:35

December közepén, amikor egy kerek hete mondja minden műsorszóró, hogy g.cinagy hideg és 10 centi hó lesz, megáll egy főváros, lefo$$a magát az ország vasútja, odakint elsőkörös szűz hó fedi a főutakat (kimentem autózni, láttam, nem kotorták, majd ráesett mégis), majd aztán jönnek a hülyébbnél hülyébb magyarázatok. Hát hogy a retkes pék kóchengeres farkában van az, hogy cégeknél, ha valami nem úgy megy, ahogy kéne, fejek hullanak, ez esetben meg még kártérítésért is kilincselni kell?

ORGASMUSFORSCHER 2009.12.20. 22:32:20

külföldön élőként nem biztos, h. mindenki elismeri majd, h. hozzászólhatok, de ezek a hírek nagyon felkúrták az agyam, lévén eredetileg vidéki ember a keleti részekről. Továbbá előre is elnézést szeretnék kérni Vásárhelyi Máriától, a hozzá hasonlóktól és lelkes támogatóiktól, DE itt csak egy megoldás van: Demszkyt és a BKV lerablóit a budapesti állapotokért, a MÁV legfőbb vezetőit (ja, és a felügyeleti szervek vezetőit) pedig a MÁV-nál fellelhető állapotokért, ill. a rengeteg elcseszett, elrabolt pénzért most, még ma éjjel agyonlőni, ill. a BKV/MÁV központokat, a nagyobb állomásokat fegyveres erőkkel megszállni, a hadsereget bevonva a tömegközlekedést helyreállítani. Ha nincs más, szállítsák a hadsereg járműveivel az embereket, s hétfőtől a teljes vezetői állományt leváltani. Egy értelmes 25 éves ember többre képes, mint az ilyen 1000 éve a MÁV-nál rohadó genyó kommunista állatok.

cso zsi 2009.12.20. 22:32:31

Most akkor -4, vagy "kurva hideg"?
Mert ha nálam a belváros-közeli gangos ház első emeletén, a konvektor "kéményétől" másfél méterre lévő hőmérő -8,8 fokot mutat, akkor odakint az 3-4 fokkal biztos hidegebb.
Napközben "melegebb" volt, akkor csak -5,0 környéke, mert a figyelmeztető jelzés annyira van belőve, így sípol, mint egy ébresztőóra.
Problémák már tegnap is voltak, sejthető volt. Egy felsővezeték-szakadást szó nélkül elfogadok, az a hó súlyától előfordulhat, váratlan dolog.
De számítani lehet rá, mert hó télen van.
Ma mi volt a baj? Elromlott a váltófűtés. Gondolom, tavasz óta unatkozott, és elköltözött hidegebb éghajlatra. Vagy a tegnapi zuglói kábelszakadás volt kihatással rá.
Milyen robotok javíthatják ki a hibát?
Mert ugye emberek vannak (vannak még?) a karbantartásra/javításra kijelölve.
Azok meg a hidegben nem működnek úgy, mint szobahőmérsékleten.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 22:35:49

@cso zsi: és vidéken?mindenhol van váltófűtés?ott nem romlik el?eddig mindig működött, pont most romlott el egyszerre a kettő?

warren buffet 2009.12.20. 22:36:55

@cso zsi:

suttyo paraszt mercis/bmws/audi verogyerek kocsiját, lopott vagyonát elvenni váltotlehelni kiküldeni napi fizetség az étel és a ruha.

egyéb problem?:)

strongbone 2009.12.20. 22:39:42

tegnap a bécs-bukarest vonattal tartottam hazafelé. az még bírható lett volna, hogy 10 helyett hajnal fél egykor futott be a keletibe, a gáz az volt, hogy azt a laza 5 és fél órát a fűtetlen kocsiban kellett végigfagyoskodni, ahol a világítást is elfelejtették felkapcsolni. vagyis égett az, kb 5 percig, aztán kialudtak a fények. fűtés csak a hálófülkékben volt, azok tele utasokkal. a vonaton magyarul, németül, vagy angolul beszélő személyzet nem volt, csak románul kommunikáltak, olyan nyelvtudásom meg nics. kelenföldnél jelent meg egy magyar kalauz, de akkor már mindegy volt. már felengedtek a testrészeim, így holnap megpróbálom kideríteni, hogy ezért ki a felelős. a jegyen ugyanis nem tüntették fel, hogy vigyek plédeket, és petróleumlámpát, mert fűtéssel és világítással nem tudnak szolgálni. de majd biztos előkerítenek valami szerződést, amiben mindez benne van, csak hogy szokás szerint ne a fogyasztónak legyen igaza. majd legközelebb kocsival megyek és jól szennyezem a környezetet. az jó lesz? a vonat társaságok úgy tűnik nem hagynak más lehetőséget 2009-ben.

warren buffet 2009.12.20. 22:42:34

@strongbone:

de most komolyan.
ezt nem is értem.elvileg minden személy és jogi személy (cég) élete a fejlődésről szól.
ha tehát valami futés, pontos érkezés stb mukodott 1889-ben hogy a bánatos pics@ba nem mukodhet 2009ben legalább ugyanolyan szinten???!!!!

holnap megkezdem a sinrobbantos partizánakcioimat a máv ellen.:D

veny 2009.12.20. 22:44:41

@Dimebag Darrell: El tetszett számolni egy nullával... :)

laconicum 2009.12.20. 22:45:05

Tényleg és transzszibériai vonalon nem szokott befagyni a váltó?????

veny 2009.12.20. 22:46:40

@fran7: "Szerintetek egy magáncég majd felvesz télre 200 embert, hogy a váltót tisztogassa"

Ott van állásban az a 200 ember, többszörösen is. Ja, hogy dolgoziuk kéne? Na ne vicceskedjünk...

warren buffet 2009.12.20. 22:50:02

@laconicum:

nem transzszibéria meg norvégia, svédország köztudottan mediterrán részeken vannak, ott hogyan fagyna már be?:)

szerintem lehet h ott is megprobálták ezt beadni Sztálinnak h hát izé befagyott a váltó nem érnek ide a távol keleti csapatok lehet emiatt bebukjuk Moszkvát.aztán miután ezekről az emberekről és családjukról soha senki nem hallott többet a váltó nem fagyott be többé.:)

futura 2009.12.20. 22:50:13

@Jimbo75: A repülés azért kicsit más mint a vasút.
Főleg a rövid európai távokon, az sem mindegy milyen a fogadó repülőtér helyzete.
A németországi időjáráshoz képest ( hóviharok, -20-25 fok) nálunk még istenesek a körülmények. Ezért az oda irányuló járatok az utóbbi
napokban eléggé nehézkesek.

futura 2009.12.20. 22:58:04

@ORGASMUSFORSCHER: Ahol te élsz, Észak-Koreában, biztosan így intézik a dolgokat, nálunk Európában kissé más a módi,
u.i. Mi köze a fagyott váltókhoz Vásárhelyi Máriának?

strongbone 2009.12.20. 23:05:17

@Jómunkásember: a fejlődés fogalma kis országunkban biztos több érdekes témát is felvet. például én is fejlődök annyira értelmileg is, hogy az autós közlekedés helyett a tömegközlekedést válasszam, amikor csak tehetem, mert felfogom, hogy ezzel kímélem az elég szar állapotban lévő környezetet. helyette viszont szükségem volna emberhez méltó szolgáltatásra. mindenhonnan a fenntarthatóság eszméje folyik, de azért a vezetők és nemtudomkik nem tesznek semmit, hogy az ember így is tudjon élni, ne csak gondolkodni. 1889-ben még biztos újak voltak a váltók:) mostanra meg tönkrementek, és ugye pénz meg sosincs fejlesztésekre, mert kifolynak a fránya forintok azokon a láthatatlan lyukakon. a történet megalázó, elszomorító és felháborító. budapest és szeghalom vonalat kérlek kíméld meg, hogy a barátosnőm hazaérjen szentestére:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.20. 23:14:42

@strongbone: mostanra a munkamorál is változott annyit, hogyha befagyott a váltó, hát ottrohadjon el...véletlenül se segítenek rajta manuálisan..vidéken vajon hogy csinálják?

érdekes,1xre mind2helyen az összes váltó befagyott?

warren buffet 2009.12.20. 23:16:49

@strongbone:

budapest-szeghalom elnapolva jövö karácsonyig.akkor meeting, hátha már majd együtt éltek. ;)

az a legidegesitobb, hogy amit emlitettél, azok nem lyukak egy zsákon hanem egy cső amin csak átöntöd a zsebekbe a zsetont.:)

strongbone 2009.12.20. 23:25:04

@Kontárblog: itt már nincs munka, sem morál:)

strongbone 2009.12.20. 23:38:02

@Jómunkásember: hát, bár nagyon szeretem a barátosném, de az együttélést inkább egy férfiemberrel képzelem a el azt hiszem:)

tudom én, úgyis lehet mondani, hogy egyik zsebből a másikba vándorolnak a törött vágányok felett, oda meg csak hó hullik a pénzmag helyett.

warren buffet 2009.12.20. 23:40:33

különben pedig, ezzel a véleménnyel tudok azonosulni a leginkább:

"jozicsenko 2009.12.20. 20:54:03

eladni, privatizálni, bezúzni, felszántani a helyét, sóval bevetni ami megmaradt belőle

más megoldás nincs, mert a gdp 1%át évente erre kidobni nem szabad..."

prezzey · http://www.prezzey.net 2009.12.20. 23:49:51

@strongbone -

Bécs -> Bp között a legrettenetesebb vonat a Dacia, nem szabad vele menni, a fűtés és a világítás meglehetősen gyakori hiánya mellett takarítani se nagyon szoktak - láttam már nem is egyszer olyan kocsit, amin a közlekedőfolyosót lazán végigvizelte valaki (a szag alapján legalábbis). Tényleg nincs még egy ilyen rossz vonat ezen a viszonylaton. Mindig, nem csak ha tél van. Én a Railjetekkel szeretek menni, mert azokon van konnektor minden két üléshez és nem is üvölt le a magyar kalauz, ha használom (valamilyen rejtélyes okokból vannak olyan vonatok, amiken tilos a meglévő konnektorokat használni, de csak Magyarországon, Ausztriában nem - ezt elmagyarázhatná valaki). Meg azokon fűteni is szoktak. Viszont vannak kényelmesebb vonatok, a Railjeten elég bénák az ülések.

Szerintem kellemesebb vonattal menni, mint autóval, visz magával az ember laptopot és dolgozik, stb (jó mondjuk én utálok vezetni :D ), de a Dacia után az ember életkedve is elmegy, nemhogy a vonatozhatnékja. :[ (A 2009 év eleji áremelés meg különösen nagyszerű volt - Győrből Bécsbe ugyanannyi a jegy, mint Budapestről Bécsbe! Hö?)

Régebben volt a Dacián 1 db MÁV másodosztályú kocsi, ami csak a magyar-román határig közlekedett (szóval ha Bukarestbe mész, nem opció), és az általában tiszta volt és rendes. De már jó ideje nincs. Én inkább meg szoktam várni a következő vonatot, hacsak nem nagyon-nagyon sürgős. (Van egy jó könyvesbolt szemben a pályaudvarral ;] )

Fedup Sári 2009.12.21. 00:21:14

Ezért örülök, hogy 4 hónapja beköltöztem Pestre. Nem kell nap mint nap vonatoznom, és megtapasztalni, hogy nem csak a szolgáltatás 0, de az információ is, amit helyette kellene biztosítaniuk, + a bunkó hozzáállása a vasutasok egy részének és az ügyfélszolgálatnak egyaránt. Előbbit még csak-csak megértem valahol, ha éppen akarom, de hogy az ún. ügyfélszolgálat olyan paraszt amilyen, arra nincs magyarázat, mentség. És ezeket pénzeljük.

Netuddki. 2009.12.21. 00:32:54

Rosszul tudjátok.
Azért nem indul a vonat ha esik egy kis hó, mert nem ér be időben otthonról a vonatvezető.

Chupa (törölt) 2009.12.21. 00:38:02

Már megint a klasszikus máv bukta. Dolog hogy valami elromlik, de se nem tájékoztatnak, se nem próbálják megoldani, hogy eljuthass a-ból b-be. Ilyenkor valahogy mindig sunnyog a kallertől kezdve az információsig mindenki. Ha ma esetleg megfagyott volna egy német nyugdíjjascsoport a keletiben, esetleg lenne változás. Egy olyan szervezet amelyiknek foggal körömmel kéne harcolni az utasokért nehogy a maradék is kocsira váltson ennyire képes.

Mellesleg mint picit műszaki ember, rohadtul nem értem mért olyan nehéz jégmentesíteni egy kibaszott váltót.
Mennyi veszteség lehet ez? Tízmilliók? Százmilliók? Ha más megoldás nincs mennyiért lehet minden egyes kibaszott váltóhoz egy embert állítani, hogy lehelgesse? Bazmeg nascarban eső után felszárítják a pályát, mi meg nem tudunk megmelengetni egy vacak vasdarabot.

Beton Botond (törölt) 2009.12.21. 00:56:22

Rendes közlekedés helyett van daruelnevezős játék a Margit hídon. Azt is elkúrják figyeljetek csak. Gyász.

Bergeroth 2009.12.21. 01:18:07

A magyar egy olyan szintű birka nép, hogy az égegyadta világon nem fog itt történni semmise. Itt most szépen mindenki kidühöngi magát, meg jól megmondja a tutit, aztán pár nap múlva már senki nem fog emlékezni erre az egészre, és minden ugyanígy majd megy szépen tovább.

mocsoklibsi 2009.12.21. 01:53:22

Ezt szeretem a legjobban kedves honfitársaimban. Ha valamit szidni kell olyan nagy az egyetértés. Nem olvastok híreket? Fél Európában ez van. 5 Eurostar vonat ragadt a Csalagútban, tele utassal. Ezért is MÁV a hibás, meg Gaskó meg a Demszky? Az OK, hogy mindenki tudja kb 2 éves korától, hogy decemberben tél van. De ekkora hó ilyen rövid idő alatt ritkán szokott esni, és hóesés után (alatt) nem szokott -15 fok lenni. És milyen alternatívát kínáljon fel a Máv? Vonatpótló autóbuszokat? :)))

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.21. 01:58:39

@mocsoklibsi: azért az, hogy befagyott váltó miatt 1egész napig kifingik egy pályaudvar...elég gyász. nem tudják manuálisan megoldani a problémát?vidéken mit csinálnak? és nem Ollllyan nagy a hó,(bokáig ér) és nem jött ollllyan hirtelen...

ja légyszíves menj fel a mav-start.hu-ra.
nézz szét így elsőre az oldalon.
hol látod most, hogy bármilyen hóhelyzet van?nem illene esetleg 38as betűmérettel kiírni,hogy a pályaudvarok nem működnek?

mocsoklibsi 2009.12.21. 02:21:39

"A kontinensen átsöprő hideghullám következményeként európaiak tízezrei vesztegeltek vasárnap is pályaudvarokon, repülőtereken és autóutakon. A Nagy-Britanniát Franciaországgal és Belgiummal összekötő Eurostar szuperexpresszek továbbra sem közlekednek, pedig már mintegy 24 ezer utas várakozik a Csatorna-alagúton való átkelésre. A vonatokat közlekedtető cég szóvivője szerint még korai beszélni arról, hétfőn helyreáll-e a rend a tengeralatti vasúti közlekedésben. Péntek éjjel több mint kétezer utassal öt szerelvény rekedt több órára a Csatorna-alagútban. A problémát az időjárás okozta. Késések vannak a normál vasúti közlekedésben is ……….. Ausztria és Hollandia hatóságai még a vasúti közlekedéstől is eltanácsolták a lakosságot." …. és így tovább , és így tovább………

Mr. Acid 2009.12.21. 02:31:40

@mocsoklibsi: Nyilván ott is -4 Celsius volt, meg 15 centi hó.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.21. 04:41:42

Es az a vicc az egeszben, hogy minden evben van tel.

Nem lehet erre elore felkeszulni?
Vagy a MAV azt gondolja sztrajkkal azt is el lehet napolni?

Tiv 2009.12.21. 05:41:14

Úgy tűnik, egész európában emberek tízezrei vesztegelnek, szal nem kizárólag máv-specifikus ám a dolog: index.hu/kulfold/2009/12/19/nemetorszagban_-33_6_fokot_mertek_velencet_elontotte_a_tenger/

cso zsi 2009.12.21. 06:25:00

@Kontárblog: Mikor romlott volna el? most kapcsolták be, gondolom.

egy maréknyi dollár 2009.12.21. 06:36:57

Ezeket a szárnyvonalakat/Bp.Keleti-Kelebia,Bp.Déli-Nagykanizsa/ is el akarják sorvasztani!

cso zsi 2009.12.21. 06:39:17

@Kontárblog: Vidéken? Hány darab váltó van egy vidéki pályaudvaron, és mennyi van a Keletiben? Eredendően kábelhibáról beszéltek, tehát, ha a váltófűtés áramellátása, vagy vezérlése hibásodott meg, akkor talán nem véletlen, hogy mind egyszerre.
A Google maps képe alapján A Keletiben közel száz lehet, a szolnokin talán a fele.

Én lennék terrorista! 2009.12.21. 07:42:51

Egy kedves sztori, MÁV-os ismerős mesélte:

Szokásos rettenetes hideg, van vagy -2 fok meg 1 cm hó. Ilyenkor öreganyám még őszi kabátban biciklizik, de az egyik legforgalmasabb vonalon megállt a vonatközlekedés egy befagyott váltó miatt.
A nem messz vigyázó bakter elgyalogolt az 500 m-re lévő tanyára, kért kölcsön egy disznópörzsölőt, és ezzel olvasztotta ki a váltót.

Szerintem valami kis kézi melegítő (pl. meleg levegőt fújó akármi) kimán lehetne minden vonaton, áram is van hozzá, ha már ember nincs a karbantartásra...

Rókakígyó 2009.12.21. 07:49:23

Sajna a MÁV tönkretétele egyenlő az ország tönkretételével. Ez is lehetne basztatás és bárcsak az lenne. Egy semmi nép viszonyulása önmagához, ami a MÁV-nál történik. Addig nem is leszünk valakik, amíg nem becsüljük meg azt, amink van.

Viktus 2009.12.21. 08:47:06

@Phobos:

Lehet a több tucat mávos cégecske vitatkozott, hogy melyik tartsa karban a váltókat. :D:D:D Bár az is lehet az egyik mávos cégnél vannak a váltókezelők a másiknál a javítók a harmadiknál az eszközök, és ezek vezérigazgatói nem voltak vasárnap így csak ma tudnak egyeztetni, hogy is legyen ez a váltós probléma. Még pár nap, és megoldják nyugi ... :P

Egyébként vicc, hogy viszonylag ilyen kis p*csa hótól meghal a vonatközlekedés ...

Blau t 2009.12.21. 09:46:11

Amúgy megint nem veszitek észre a pozitívumokat. Hoszú évek óta először Gaskóék nem sztrájkolnak Karácskor. Persze lehet, hogy tévedek és sztrájkolnak, csak nem tűnik fel, mert a MÁV-nál a vonatok normál működés esetén is úgy járnak, mint sztrájk idején.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.21. 10:46:11

@cso zsi: de ha a váltók felét működőképessé tennék, akkor már megindulhatna a forgalom.

hát azért Győrben, Tatabányán is van pár váltó,arrafele mégis tudnak közlekedni a vonatok...érdekes..

==T== 2009.12.21. 11:41:56

A vasút nem magától ilyen sz*. Sok vasúti ill. állami/pártközeli emberkének van komoly érdekeltsége a közúti áru- és személyfuvarozásban.

Viktus 2009.12.21. 11:46:11

Házon kívül c. műsorban mutatták a keletiben egy villanykörte kicseréléséhez kell vagy féltucat mávos cég együttműködése mi lehet a váltóknál :D

potyka22 2010.01.31. 19:33:22

Ha kérdeznek akkor is hazudnak ..
süti beállítások módosítása