Egy furcsa este után
2010.04.11. 23:44
Az MSZP el lett zavarva, nagyon csúnyán. Ez jó.
A Jobbik nem lett a második legerősebb párt. Ez is jó, nagyon jó.
Budapesten az LMP megverte a Jobbikot. Imádom ezt a várost, komolyan.
A Fidesz megnyerte a választást. Ez nem feltétlen jó, de szurkolok nekik, hogy jól kormányozzanak, mindannyiunk közös érdeke, hogy végre valaki kezdjen valamit ezzel az országgal.
Az LMP bekerült, az MDF kiesett. Ezt mindenki döntse el maga, jó-e vagy sem, én személy szerint liberális szavazóként azt mondom, örülök a négypárti Parlamentnek, annak, hogy nem csak a Fideszt, az MSZP-t és a Jobbikot kell most hallgatnunk négy évig. Tetszik, hogy sokan jelezték: szükség van valami újra, nem csak a szélsőségektől, és komolyan szurkolok az LMP-nek, hogy váljon olyan párttá, amilyennek a kampány alatt tűntek. Aztán meglátjuk, mi lesz belőlük. Azért pedig kár, ahogy a gazdasági normalitás szempontjából jeles Bokros-program mögé egy minden elemében vállalhatatlan párt állt csak be, de csak maguknak köszönhetik a bukást.
A legfontosabb kérdés viszont még nyitott: nem tudni, meglesz-e a Fidesz kétharmada. Jelenleg 206 hely az övék biztosan, és még 121-et osztanak ki. Az országos lista a veszteseket kompenzálja, ott keveset fognak kapni. A hátramaradt 57 egyéni körzetből kell nyerniük nagyjából ötvenet, erre rátesznek úgy három és tíz közti mandátumot az országos listáról, és megvan a kétharmad. Az LMP és a Jobbik szavazói fogják ezt eldönteni, én most azt mondanám, hogy össze fog jönni a kétharmad, de esküdni nem mernék rá. Annyi biztos: a fideszes nyilatkozatok nem voltak még felhőtlenül boldogok. Izgalmas két hét előtt állunk még.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: CSAK A FIDESZ! - a győzelmi videó 2010.04.12. 14:34:51
Trackback: Másnaposan 2010.04.12. 13:42:05
Trackback: Morvai és Orbán együtt ünnepel – videó 2010.04.12. 09:47:38
Trackback: Lehet Más a Parlament(ben) 2010.04.12. 04:12:41
Trackback: Anti-MSZP 2010.04.12. 02:18:10
Trackback: MSZP: ez olyan rossz, mint 1990 2010.04.12. 00:16:06
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Psyman 2010.04.12. 00:06:31
Pláne, ha emlékszünk, hogy egy dolgohoz értenek kiválóan a lopáson kívül: a negatív kampányhoz. És könnyebb lesz Fidesz-terrorral rávenni az otthon maradt szavazókat a szavazásra, mint az égető szükségű 2/3-os reformokkal.
Archenemy 2010.04.12. 00:06:42
www.youtube.com/watch?v=owzhYNcd4OM
(southpark, cartmen)
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.12. 00:10:18
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.04.12. 00:19:11
XSB 2010.04.12. 00:26:16
LMP kormányzásközelbe jusson? Igen, nagyon. Vicc az a párt. Örülök, hogy csak ilyen kis részben jutott be, és hogy az MDF sehol sincs.
mellesleg, ha Bokrosék anno hatalmon maradnak, akkor jól jöhetett volna ki az ország az egészből. De nem. Aki utána jött, felelőtlenül elherdálta a pénzt. Ezt persze nem írhatjuk az ő számlájukra sem, mert nem volt benne tapasztalatuk.
vizesnyolcas 2010.04.12. 00:26:29
Ez mindenki számára egyértelműbben pozícionálhatja az LMP-t, mint a párt bármely nyilatkozata.
Akvyr 2010.04.12. 00:27:22
Viszont ahogy rémlik (bár inkább a haverokkal ökörködésre figyeltem) azért talán ha egy helyen nem fideszes áll az élen, és visszalépkedésre nem hiszem, hogy lehet számítani, annyira szöges ellentétek vannak az oldalak között. Szóval ha tényleg a kérdéses területek 85-90%át kell hozni, akkor az nem lesz nehéz. És nem feltétlenül lenne baj egy erős kezű kormány, remélem tudják mit csinálnak majd (eddig nem úgy tűnt :/ )
is 2010.04.12. 00:27:38
- Rendi - 2010.04.12. 00:27:49
pucros 2010.04.12. 00:28:06
Lali_ 2010.04.12. 00:28:20
is 2010.04.12. 00:28:47
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.12. 00:28:53
Nyers Fa 2010.04.12. 00:30:45
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.04.12. 00:30:53
Nati Walter 2010.04.12. 00:30:54
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.12. 00:31:28
kamasuka 2010.04.12. 00:32:35
Minek?
zeeNer 2010.04.12. 00:33:12
@Fedor: Aki 2010ben is elhitte amit Bokros 1996 ban nyomott, az nézzen otthon körül a szekrényben, hátha ottfelejtette a necc atlétáját!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.12. 00:34:07
Rántott máj (törölt) 2010.04.12. 00:35:40
Lendvaynak meg a szajara kellene mar vegre. Undorito, amilyen nagy szajjal vedi a demokraciat cenzor letere.
ladislaus 2010.04.12. 00:36:01
2/3 necces és veszélyes is lehet... de mivel egy ilyen buzeráns párt van bent, ezért legyen már meg a 2/3 a Fidesznek. pisloghatna a sok "demokrata" libsi...
Nyers Fa 2010.04.12. 00:38:14
Rántott máj (törölt) 2010.04.12. 00:38:17
ladislaus 2010.04.12. 00:39:12
Rántott máj (törölt) 2010.04.12. 00:41:39
Amugy valaki tudja, milyen tamadasokra utalt Ebola? Amennyire en kovettem, az MDF-et senki nem probalta bantani, csak nevettek rajtuk, eppen azert, mert senki nem tudott volna tobbet artani nekik draga - immar ex- - elnokasszonyuknal.
Nyers Fa 2010.04.12. 00:42:23
Isaac Clarke 2010.04.12. 00:43:44
"With 99% of votes counted, Fidesz had won 206 seats in the 386-member parliament, the Socialists 28, and Jobbik 26."
Nyers Fa 2010.04.12. 00:46:17
Kelly és a szexi dög 2010.04.12. 00:46:33
Nyers Fa 2010.04.12. 00:49:23
Nyers Fa 2010.04.12. 00:51:21
sanyix 2010.04.12. 00:52:23
Martian (törölt) 2010.04.12. 00:52:40
Nyers Fa 2010.04.12. 00:54:45
sanyix 2010.04.12. 00:54:51
sanyix 2010.04.12. 00:56:53
LOL van ilyen? Nem úgy tűnik miután az a szadesz, ás a maszop egyik fő szavazőtábora, és most közös pártjuk az lmp-é is... Mondjuk nem meglepő, mindig is hülyék városa volt ez :)
sanyix 2010.04.12. 00:59:18
schiffer gyurcsány új nemzedékének is tagja volt, sőt a 90-es évek elején ifjú szoci volt :)
tcom 2010.04.12. 00:59:20
Az ellenzéknek mindent szabad. Ezt már megtudhattuk. Nincs felelősségük, nem ők kormányoznak. A Fidesz bemutatta a bunkerpolitikát. Csak azzal nem számolt, hogy megtanulták a riválisok. A Jobbik és az MSZP is résen lesz. És ami még 98-02'-ben sem volt sehol, a politika legnagyobb ellensége az Internet. Az internet ma már a mainstream. A ker.TV-k ehhez igazodnak. Az interneten megjelenő hír, hanganyag, kép elpusztíthatalan, sokszorozódik.
Sajnos úgy néz ki a fidesz saját maga rabja. Ma már nem lehet lavírozni egy-egy osztogatás, megszorítással. A Fidesz az elmúlt években folyamatosan megtámadott minden, a még ésszerű és szükséges megszorítást. A nép tőlük egyet sem fog eltűrni. Nem ezt ígérték.
Nyers Fa 2010.04.12. 00:59:43
sanyix 2010.04.12. 01:00:18
earth 2010.04.12. 01:00:47
Cooper82 2010.04.12. 01:01:13
Krapulax_ 2010.04.12. 01:01:32
sanyix 2010.04.12. 01:04:18
Feri pozició nélküli senki? HAHA csak hiszed. Ott figyel a háttérben, és csak a megfelelő alkalomra vár hogy újra berobbanjon. Mellesleg az mszp kb neki és a haverjainak a saját külön bábja. Látszik is, hogy lenullázta a maszopot, és bizony bent fog csücsülni a parlamentben ezek után is, a maszop támogatásával.
Akvyr 2010.04.12. 01:06:12
sanyix 2010.04.12. 01:06:30
borzzz 2010.04.12. 01:07:59
Nyers Fa 2010.04.12. 01:08:18
Lakosra átszámítva ország kevesebb mint 1/5-de. Lehet, hogy mégsem itt laknak a hülyék? El kellene néha gondolkodni a számokon.
sanyix 2010.04.12. 01:09:10
sanyix 2010.04.12. 01:10:50
Nyers Fa 2010.04.12. 01:11:48
Ne legyél zavarban, az angyalkákat is nevezd meg!
Nyers Fa 2010.04.12. 01:13:55
borzzz 2010.04.12. 01:15:35
Arra viszont nem vennék mérget, hogy "a szavazótábor legalább 80%-ban nem fed". A fővárosra ez biztos nem igaz: azok a liberális, a személyes szabadságot és a demokratikus részvételt fontosnak tartó szavazók, akik eddig (időnként jobb híján) az Szdsz-t választották, ezeknek az értékeknek a képviseletét most az LMP-ben találták meg
sanyix 2010.04.12. 01:17:14
...vagy csak gyakorlod a demagógiát?
Nyers Fa 2010.04.12. 01:17:30
matkó 2010.04.12. 01:18:29
borzzz 2010.04.12. 01:18:38
Nyers Fa 2010.04.12. 01:19:55
sanyix 2010.04.12. 01:20:27
1jó? 2010.04.12. 01:27:07
Elég csak józanul látni, íme 3 CIKK:
Kipás tüntetés a magyarok ellen: amikor az LMP átvette a stafétát
kuruc.info/r/52/57995/
LMP-s botrány: jelöltjük szerint nem kéne bolygatnunk a választások előtt, hogy pályázati pénzeket lopott és lop
kuruc.info/r/1/57900/
Kik állnak az LMP mögött? Honnan jöttek és mit akarnak? Lerántjuk a leplet
kuruc.info/r/52/57548/
Lehet Más a Politika, hm, akkor minden új ciklusban más az amit képviselnek???
Józan paraszti ésszel: most ez a politika, s ha nem jön be akkor más.
Csak hogy mindenki tisztán lásson!!!
EGy kedves ismerősöm közszférában dolgozik. Az ő diplomás fizetése lassan kevesebb lesz, mint egy közmunkásé, aki mellesleg többet támasztja azt a rohadt lapátot, mint amennyi hasznot hoz a közösségnek.
üdv
Ditti82 2010.04.12. 01:32:20
ds3 2010.04.12. 01:34:39
@1jó?: te aztán sokszínű, független és megbízható forrásokból tájékozódsz :)
Páneurópai Harci Kos 2010.04.12. 01:40:51
(u.i remélem világkatasztrófa nélkül megússzuk a következő évszázadot)
Isaac Clarke 2010.04.12. 01:49:17
borzzz 2010.04.12. 01:49:56
A kedves ismerősöd közlése pedig téves. Még ha takarítónőként dolgozna is a közszférában, a minimálbérnél kevesebbet nem kapna. A közmunkás jóval kevesebbet kap, ráadásul ez nem állandó foglalkoztatás, csak az év egy részére szól.
borzzz 2010.04.12. 01:55:11
Budapesten nem a GDP 1/5-ét, hanem több mint 1/3-át állítják elő.
2010.04.12. 02:16:34
Gratulálok az LMP-nek, a közel 8%-kal Európa egyik legsikeresebb zöldpártja lett.
Nyilván a jobbikos papagájkommandó folytatja tovább a mantráját, de most már egy kicsit torkukra forrt lendülettel. Kicsit visszavesznek az irtó nagy arcukból, miszerint 1%-ot kap az LMP, meg vidéken nem léteznek. És remélhetőleg nagyon sokan, akik bedőltek a Jobbik imidzsének, rájönnek arra, hogy máshogy is lehet megoldást találni ugyanazokra a kérdésekre, amit ők meglovagoltak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.12. 02:17:04
jo, uj alkotmany
es akkor
51 % eleg a kormanyzashoz
eml 2010.04.12. 02:23:48
Veder1 2010.04.12. 02:32:44
Patreides · patreides.blog.hu 2010.04.12. 02:39:38
Mondjuk végre elmondják, hogy mit is akarnak csinálni az első évben. :)
Orbán megszólalása a győzelem bejelentésekor kísértetiesen hasonlított a Gyurcsány 2006-os hasonló beszédére.
Remélhetőleg Orbán nem Őszödön mondja el a komoly, hidegzuhany-beszédét, hanem azonnal a második forduló utáni napokban nyilvánosan. Ő könnyebb helyzetben van, mert emlegethet csontvázakat a szekrényben, meg ráfoghat mindent az elődjére.
stratez 2010.04.12. 02:39:48
Parasite 2010.04.12. 02:43:23
Patreides · patreides.blog.hu 2010.04.12. 03:15:18
Csak a népszavazás intézményével lehet neki keresztbe tenni (ahogyan ő megtette), de ez az eszköz az Alkotmányt átírva kétharmaddal szépen hatástalanítható.
Egy valami nem győzhető le kétharmaddal sem: az emberek, hivatalnokok, orvosok, egyebek passzív ellenállása, ha valami új intézkedés nem tetszik nekik.
Tehát jöhet az okos meggyőzés, a tárgyalásos mődszerek, vagy a demagógia, populizmus, érzelmi politizálás, álmok álmodói, mifene, fanatizálás, ilyesmi.
Isaac Clarke 2010.04.12. 03:31:27
Rothstein 2010.04.12. 04:48:32
Rothstein 2010.04.12. 04:53:52
Samuzia 2010.04.12. 05:26:17
bandeirante 2010.04.12. 07:59:35
szürke_tag 2010.04.12. 08:00:16
Az lmp pedig a kaméleon szdsz új arca akiket csak a hatalom éltet.
Az pedig, hogy a Fidesz kétharmados többsége nem sikerült lehet a hitgyülekezet bűne is mert egy eszement verset küldözgettek, hogy mindenki szavazzon az mszp re. Megnemtámadási szerződést kötöttek az Fidesz-el aztán hátba támadták. Ez keresztényi cselekedet.
bandeirante 2010.04.12. 08:01:21
Egyébként úgy tapasztaltam, és a közvéleménykutatások is ezt igazolják, hogy nincs különösebb csodavárás a fidesszel kapcsolatban.
Ja, és nálunk is megelőzte az LMP a fideszt, pedig kifejezetten falusi körzet a miénk (igaz, Bp. elég közel van).
bandeirante 2010.04.12. 08:05:35
Nagyjából egy idős vagyok Orbánnal, úgyhogy elég jól tudom. A papokat se akarta soha "elzavarni," bár az igaz, hogy a korai fidesznek voltak olyan megnyilvánulásai, amit ma már egyházellenesnek értékelnénk. De ezeket már ezerszer kitárgyalták.
szürke_tag 2010.04.12. 08:19:38
Semerreretyó 2010.04.12. 08:55:15
Semerreretyó 2010.04.12. 08:56:09
SZDSZPistike 2010.04.12. 09:01:37
Tudom, értem, hogy nagyon fájó a megalázott vereség, de talán pont azokat az embereket kellene tisztelnie, akik nem hagyták annyiba, hogy le se adják voksukat
Talán azért is bukott meg az MSZP, mert a vezetőségben még vannak, akik így gondolkodnak?!
bandeirante 2010.04.12. 09:09:45
Szóval aki Orbánt a kisz miatt bármilyen komcsi múlttal vádolja, az vagy tudatlan, vagy hazudik.
M11an 2010.04.12. 09:13:48
A Szánalmas maga! Boruljon le az új király előtt! (Ennyire ostoba az ország fele, mint kiderült.)
A tegnapi Viki beszéd alatt olyan érzésem volt, mintha 2.vhs német közvetítést néznék. HEI VIKTOR!
szürke_tag 2010.04.12. 09:29:25
Nancsi 2010.04.12. 09:51:31
Kampány alatt bedrogozott bölcsészhallgatóknak tűntek a 60-as évek ideológiájával, 0 realitásérzékkel. Hogy ez üde színfolt lenne parlamentben, háát, végülis Torgyánt is szerették sokan, mert lehetett rajta röhögni. A kettő azonos kategória.
Roa 2010.04.12. 09:56:01
Én is. Demszky 20 évig. Mert megérdemlitek.
Nancsi 2010.04.12. 09:56:47
Roa 2010.04.12. 10:04:58
Értelmiség-e az, aki ezt így gondolja? Nem. Az értelmiség egy cím, mondhatni rang, melyet ki kell érdemelni egy életművel. Az értelmiségi jellemzője, hogy nem ragasztgatja ezt a címet magára, és vitában nem tekinti hivatkozási alapnak.
Ennyit a budapesti értelmiségről...
Escobar888 2010.04.12. 10:11:18
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:13:28
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:14:53
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:16:09
bandeirante 2010.04.12. 10:20:45
bandeirante 2010.04.12. 10:21:38
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.04.12. 10:23:45
remélem nem bújik ki a köpönyege mögül az szdsz. illetve remélem, hogy nem is lesz ott.
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:24:26
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:26:37
Igazad van Bokros megítélésében, de Dávid Ibolya az utóbbi hónapokban meghibbant. Arra számított, hogy az SZDSZ korábbi szavazóit megnyeri, ha az SZDSZ múmiáit beteszi a pártlistára.
Az SZDSZ szavazói pont ezekben a múmiákban csalódtak, és Ibolykanénje akkor tarolt volna velük, ha nem közösködik a múmiákkal. Így nemhogy begyűjtötte a korábbi szavazóit az SZDSZ-nek, hanem a saját meglévőit is elriasztotta magától.
Így a korábbi SZDSZ szavazók megoszlottak az MSZP az LMP és a Fidesz között. Mert a Fideszen nagyon sokat változott az elmúlt egy évben. A Szíjjártót is eldugták, és csak akkor beszél a mikrofonba, amikor hanyagságból felügyelet nélkül hagyják. Nem portyáznak már az elkóborolt cerkófmajmok sem a bazárban szélnek eresztve. Mikulabá nem szinglihordázik, és a Kövér Laca is inkább egy értelmiségi tarisznyaráknak néz ki, mint a korábbi széljobbnak üzenő Mupet Show zoknibáb.
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:26:46
bárisnya 2010.04.12. 10:28:03
talán ezért nem olyan felhőtlen a hepi narancsvidéken, mert néhányan közülük - aki nem net-analfabéta, mert tudjuk, olyan is van köztük - sejtik, hányszoros harapófogóban lesznek. És ezek közül az egyik a saját múlt négy évi obstrukciós politikájuk, aminek minden egyes mondatával szembesíteni lehet őket.
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:28:29
Aki szavazópolgár volt 20 éve, az tudja miről beszélek.
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:34:48
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:35:58
Antall József. "
Na meg Orbán Viktor. Most te vagy nagyon fiatal vagy, vagy egy kettőig számolni nem tudó, háromig nem emlékező idióta...
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:37:57
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:41:09
Szerintem a Fidesz populizmusa ki fog abban merülni, hogy:
"Emberek, belenéztünk a kincstárba, és ki van fosztva. Ezek a szocik úgy elkúrták, hogy nincs mit tenni, sajnos nem kolbászból lesz a kerítés. Bezzeg, ha négy éve nyertünk volna, nem jut idáig az ország."
Csak ugye a Jobbiktól még keményebbet fognak kapni, mint amit a szociknak adtak.
CSÉ 2010.04.12. 10:41:17
Amúgy gratulálok a liberálisoknak, akik miután teljesen meghasonlott a saját értékeivel a pártjuk (csak 1 példa: a 2006-os Pro Urbe díj), képesek voltak átszavazni egy másikra. Az MSzP bármit tehetett eddig, a baloldaliak erre képtelenek voltak.
Csak aztán az öszopártotok rá ne startoljon azokra a szavazkra, "akiknek a szíve a baloldalon dobog", mert akkor már nem lesz ugyanaz a te kedves liberális pártod, aminek most kinéz.
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:41:33
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:44:26
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:47:31
mm50 2010.04.12. 10:50:38
www.magyarhirlap.hu/hatter/lanyi_vigyazat_atveres_ne_szavazzanak_az_lmpre.html
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:50:47
Az LMP-nek a definíciója, a jelenlegi szereplők tagadása. A fiatalabbak tarisznyarákos zöld hippik, az a néhány idősebbje meg aki közöttük sündörög kikönyökölt bársonyzakós szobafilozófusok. Talán éppen ők vetítenek az egyetemi előadóban a tarisznyarák aktivistáknak.
Meg van a saját maguk romantikája, ami még szimpatikus is.
Kopogtató cédulát azt adtam nekik, de szavazni másra szavaztam.
twinkedli 2010.04.12. 10:51:21
LMP... hát nem tudom. örülök, hogy bekerültek és remélem nem lesznek SZDSZ 2.0
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:51:44
törppapa 2010.04.12. 10:52:28
Kicsit szelektív a memóriád!
Orbán gyakorlatilag "megörökölte" Torgyánt, kényszerűségből, és éppen Orbán volt az, aki a hülyeségei miatt kitúrta Torgyánt a politikából. Torgyán emiatt azóta is gyűlöli őt...
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:53:56
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:54:14
Brukk 2010.04.12. 10:54:28
A Jobbiknak, meg az LMP-nek nem érdeke visszalépni, mert a töredékek kellenek.
Mondjuk nem igazán értem, ilyen arányoknál miért lenne akkora jelentősége annak, hogy 2/3-ad, vagy sem, mert így is úgy is több, mint 4-szer akkora frakciója lesz a Fidesznek, mint az Mszp-nek.
törppapa 2010.04.12. 10:55:23
Ne a közvéleménykutatókat szidd. Dávid Ibolyka mindent elkövetett, hogy totálisan szétzüllessze ezt a pártot. Kizárás kizárás után, bohózat volt már a végén az egész. Az egy más kérdés, hogy éppen Ibolyka személye miatt nem sajnálom a vesztüket...
Doktor Kotász 2010.04.12. 10:57:00
Idióta.
Az LMP nem SZDSZ, hanem a Fidesz (h)őskora, a 20 évvel ezelőtti Fidesz.
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 10:57:15
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 10:57:26
Én sem szeretem ha az LMP-t összemossák az SZDSZ-el. Tény azonban, hogy sok liberális szavazó átment hozzájuk. Soha nem voltam szdsz szavazó, sőt nem is nagyon szeretem őket. Az LMP engem a programjával, a közvetlenségével, és azzal győzött meg, hogy tőlük nem ment a negatív kampány. Nem szidták a másikat, előálltak egy jó programmal. Közvetlenek voltak, és nem ültek a magas lovon. A választások előtti pénteken, online kérdez feleleket tartottak. Webkamera +chat, kb óránként váltották egymást a jelöltjeik. Lehetett kérdezni, értelmesek voltak, közvetlenek. Személ szerint minden kérdésemre választ kaptam. Szeretem ha rám mint szavazóra partnerként tekintenek. Azzal, hogy igen komolyan veszik a fenntartható növekedést, és a környezetvédelmet, nálam amúgy is igen sok pontot szereztek.
A jobbik bekerült, nem meglepő. Nem kívánom, hogy valaha is kormányra kerüljenek. Arra viszont jók lesznek, hogy néha kiborítsák a bilit. Verjék csak az asztalt, ez lesz a dolguk.
Mszp mint a demokrácia őre? Ugyan már. Ideje lenne elzavarni a régi pereputtyot. Elővenni a fiatalokat, akik et még nem rontott meg a korrupció. Ha ezt megteszik, akkor talán nem csak a nyugdíjasok szavazatát fogják megkapni.
MDF... béke poraira. Sikerült a saját pártjukat kicsinálni. Bokros, az SZDSZ-el való szövetség.. még a kopogtató cédulák összeszedése is alig ment nekik. Elszúrták, nem kicsit nagyon. Dávid Ibolya sokáig a legnépszerűbb politikus volt az országban... sikerült tönkretennie a pártját. Pedig régen még tőlem is kaptam X-et. Idén sanszuk se volt rá.
bárisnya 2010.04.12. 10:58:18
Hát igen, bele lesz dugva az orruk a trutyiba rendesen, Vonáék gondoskodnak majd a kontrollról.
@kíváncsivagyok:
szerintem ebben nincs igazad, az lmp nem lépne koalícióra, mert egyszerűen ők másról szólnak. Ha jól működnek majd, komoly tényezővé válhatnak 4 év múlva azok számára, akiket hasbarúgott az utóbbi húsz év pártfelosztási cirkusza.
ráadásul aki koalícióra adja a fejét a fidesszel, az a saját önálló létét mondja föl. lásd fkgp, kdnp.
bandeirante 2010.04.12. 10:59:45
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:00:04
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:04:48
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 11:06:31
Brukk 2010.04.12. 11:07:02
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:07:18
SiKom 2010.04.12. 11:08:23
"A Fidesz az elmúlt években folyamatosan megtámadott minden, a még ésszerű és szükséges megszorítást. A nép tőlük egyet sem fog eltűrni. Nem ezt ígérték. "
Dehát azt papagájkodja minden baloldali, hogy a Fidesznek nincs programja.
Tehát nem ígértek semmit.
Most akkor van programjuk, amit nem tartanak be, vagy nincs programjuk, ez utóbbi esetben viszont csinálhatnak, amit akarnak!
SiKom 2010.04.12. 11:09:15
"majd lesznek érdekes összjátékaik a maszoppal, ennek a főpróbája volt a Kubatov-féle balhé. "
Hát igen, az MSZP a kuruc.info-t olvasta fel, ezt se gondoltuk volna.
Ha így haladunk, 1 éven belül az MSZP cigányozni fog (már most is vannak jelei), 2 év múlva pedig zsidózni.
Hajrá!
SiKom 2010.04.12. 11:10:47
"Az LMP engem a programjával, a közvetlenségével, és azzal győzött meg, hogy tőlük nem ment a negatív kampány. Nem szidták a másikat, előálltak egy jó programmal. "
Nem szidták a másikat?
Dehogynem!
Az LMP szidta Orbánt és a Fideszt!
vastagbor.blog.hu/2010/04/07/lmp_is_megmutatja
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:10:50
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 11:13:14
Roa 2010.04.12. 11:13:43
Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.04.12. 11:15:19
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:15:34
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:18:52
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:20:24
Gest anyó férje 2010.04.12. 11:23:39
Mert ennek alapján nem nagyon lesz más a politika, hanem a régi mutyizás folytatódik új szereplőkkel
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 11:26:18
Doktor Kotász 2010.04.12. 11:26:53
Tehát nem ígértek semmit."
Folyamatosan ígérgettek, ami nem program, csak ígérgetés volt. Kit akarsz megvezetni ezzel a seggből előrángatott logikai bukfenccel?
Csak közvetlenül a választások előtt álltak le vele.
dean23 2010.04.12. 11:35:50
A három ellenzéki párta is kíváncsi leszek. Mennyire fog ostorozni a Jobbik? Átveszi-e Gy. Feri a hatalmat az MSZP-ben? Milyen képet kapunk az LMP-ről?
Jó szórakozást mindenkinek! :)
Dr Kangörény 2010.04.12. 11:46:15
Cooper82 2010.04.12. 12:05:49
Idézet Horn Gábortól: "Nem azt mondták Feri, hanem azt, hogy menj a pi**ába!"
Hát most az egész mszp-s sleppre mondták ezt!
Flat Eric / sta press (törölt) 2010.04.12. 12:23:26
tolsztoj 2010.04.12. 12:25:42
ben2 2010.04.12. 12:42:31
Ha az LMP visszalép a második fordulóban az MSZP javára (tök mindegy milyen indokkal), akkor beárazza magát 5-10% közötti kispártnak. Ha viszont látványosan megőrzi a függetlenségét (azaz nem lép vissza, és a két forduló között nem irányítja a szavazóit az MSZP felé), akkor eséllyel versenybe szállhat az MSZP másfélmillió leszakadt szavazójáért. Az első pár évben ugyanis nagy valószínűséggel jópár korrupciós ügy fog még napvilágra kerülni, a különböző MSZP-s platformok egymás torkának fognak esni, Gyurcsány - szokásához híven - fejjel fog rohanni a falnak, hogy visszakerülhessen a fősodorba, stb. Ha ebben a helyzetben az LMP ott lesz, mint reális alternatíva a baloldalon, akkor 2014-re nagy párttá válhat.
eml 2010.04.12. 12:43:05
eml 2010.04.12. 12:45:00
"A papokat se akarta soha "elzavarni,"
Oroszok, Csuhások..
Hősök tere, Nagy Imre ujratemetése, hallgasd meg!
nestrot10 2010.04.12. 12:47:13
---mert nem lépnek sehol vissza...
A.cigó Orsós és a Szdsz es-"madarak "összefognak...( igaz Orsós Orbánban is van valami Izraelből, nem véletlen a lánya Rachel....)
eml 2010.04.12. 12:50:57
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 13:19:48
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 13:25:48
A reformok ellen Orbán az utcára vitte az embereket , így se jó se rossz változás nem történt a gazdaságban , most mit lép majd, mikor legitimmé tette az utcai politizálást és minden normális ember tudja hogy nagyon komoly reformok kellenek ?!
A szellemet Orbán engedte ki a palackból, ezt mindenki tudja , a külföldi sajtó is ezzel van tele ! Hogyan fogja visszatuszkolni , mert a haladó Európa így nem fogad el minket ?
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 13:27:48
dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 13:35:26
mbaye (törölt) 2010.04.12. 13:45:56
Direkt bejelentkeztettek egy csomó fiatal vidéki aktivistát a kerületébe, ahol 20 éve mindig a szocik győznek. Nyilván olyan vidéki körzetekből, ahonnan nem hiányoztak a szavazataik, mert elég erősek voltak (Debrecen).
Ez is csak azért tűnt fel nekem, mert a törvénymódosítás miatt csak egy szavazókörben szavazhattak a máshonnan átjelentkezettek, ezért lett nagy sorban állás hajnalig.
Enélkül is nyertek, de Angyalföldön is ki kellett végezni a szocikat, ez volt a parancs a FIDESZ központból.
Nem szimpatikus megoldás.
Csomorkány 2010.04.12. 14:01:46
Mondd, komolyan nem érzed, hogy 2010-ben ez nem több, mint idióta maszlag?
Napi elmélkedési kérdés:
Ma mit köszönhetek a haladó Európának?
lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.12. 14:03:27
És most bemennek a tűzvonalba, ahol nem csak skatulyázni fognak, és nem ideológiai-eszmei, hanem konkrét verbális sérelmeket fognak elszenvedni. És ezeken baromi nehéz emberileg felül emelkedni - tudom, mert látom, hallom, érzem, szagolom, hogy a másik a korrupt, gennyes gazember / buta / antipatikus, nagypofájú tahó, stb. a hátfalak mögött, de most a színpadon van egy olyan javaslata, amelyik értelmes. Kezet rázol-e ebben vele? Vagy lezsidózott, lefasisztázott, stb., ezek után milyen lesz a közös bizottságban? Az LMP ideológiailag máshva pozicionálja magát (nem igazán zöld, ezt én sem gondolom), de itt bizony kenyérharc, emberi viszonyok is vannak, ebben pedig azért nincsenek karcolások rajta, mert nem volt csatatéren. (Faith Balázs ügyében ezért is várok gyors, eredményes fellépést, mert ha már itt elindul a maszatolás, akkor...) Ha csatatéren lesz, akkor dobálni fogják sárral - kérdés, meddig tud majd a programjára figyelni, és kilépni a személyi meg párt kérdésekből.
Az számomra kérdés, hogy pl. az amerikai követ mi a lófaszt keresett náluk? csak náluk? pont náluk?
2010.04.12. 14:28:01
2010.04.12. 14:29:30
2010.04.12. 14:39:03
2010.04.12. 14:41:50
lehetmas.hu/hirek/1663/a-valasztmany-kozlemenye-es-az-etikai-bizottsag-allasfoglalasa-faith-balazs
2010.04.12. 14:45:47
- egy amerikai az LMP eddigi legnagyobb támogatója
- az USA aggódik a szélsőjobb erősödése miatt és érdekelt egy ellensúly megteremtésében
- az Obama-kormánnyal nagyon sok közös pont található az LMP filozófiájában.
De konkrétan nem tudom, ezért vannak az újságírók.
tlac 2010.04.12. 14:51:59
tlac 2010.04.12. 14:53:42
tlac 2010.04.12. 14:54:16
tlac 2010.04.12. 14:56:09
eml 2010.04.12. 15:20:14
bandeirante 2010.04.12. 16:33:49
Na rajzoljuk már át a múltat. Én is akkor voltam fiatal, tudom pontosan.
bandeirante 2010.04.12. 16:34:27
bandeirante 2010.04.12. 16:35:03
eml 2010.04.12. 16:54:06
www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=106715
eml 2010.04.12. 17:03:27
1 Abszolút nem volt kötelező a KISZ tagság.
2 Ororszok csuhások hazafelé! Érdekes hogy nem hallottad - Egyébként ezzel a beszéddel lett ismert, addig azt se tudták kicsoda micsoda ő.
3 Ha akkor voltál fiatal, akkor tudnád.
De te az a fajta vagy, akinek ha sokat mondank el valamit, akkor elhiszi, sőt hinni kezd benne.
Ha ennyire szereted Viktort, nincs azzal baj, amíg a szeretete mellett logikusan érvelsz és nem csúsztatásokkal. Javaslom kezd el gyüjteni a nyilatkozatait, és évek múlva add ki könyv formájában. A címe esetleg lehetne 'Ellentmondások' pl.
bandeirante 2010.04.12. 17:30:34
1. Ne csúsztass!!! Nem azt mondtam, hogy kötelező volt, hanem azt mondtam, hogy gyakorlatilag automatikusan a tagja lett mindenki, aki direkt nem akart belőle kimaradni, és a származás lényegtelen volt. Nálunk pl. a gimnáziumban 36-an voltunk egy osztályban, és mindenki kisz tag volt.
2. Ilyen nem hangzott el, hogy "csuhások hazafelé" és az "oroszok hazafelé" sem ebben a formában.
3. Pontosan azért tudom, mert akkor voltam fiatal.
Egyetlen szót sem írtam arról, hogy szeretem-e Orbán Viktort. Pedig söröztem már vele egy asztalnál, társaságban, meg ebédeltem is vele, szóval személyesen is elég jól ismerem. De lényegtelen, hogy szeretem-e.
A lényeg, hogy ha Magyarországnak rá van szüksége.
eml 2010.04.12. 17:54:15
Okosodj, ezek tények:
szelkakas.info.hu/index.php?gcPage=public/egyhazak/lista
KDNP=csuhások, Fidesz-KDNP közös lista.
Túl gyorsan és túl sűrűn fordul.
Ha voltál KISZ tag, akko tudod mia Kilián-kör. Automatikusan látogattad?
Automatice, a matekdoga mellett töltötted ki a felvételi kérelmet?
Tag nem ugyanaz mint a titkár!
"A lényeg, hogy ha Magyarországnak rá van szüksége." - Akkor? Ez egy értelmetlen mondat!
Tallózz a nyugati sajtóban, ott leginkább bunkerpolitikusnak hívják.
Már a divathoz sem ért, Ibolya meg a Focihoz nem értett. Ibolya ebbe most bukott bele. OV is bele fog.
Blau t 2010.04.13. 08:45:42
Az MDF nem hiszem, hogy vállalhatatlan párt lenne, de most már mindegy, innen nekik ugyanúgy nincs viszaút, mint az SZDSZ-nek. A Fidesznek nem valószínű, hogy meg lesz a két harmada, hanem biztos. (Az más kérdás, jó-e az a választási rendszer, amelyik a szavazatok 52 százaléka két harmados többséget ér.) Azt is fogjuk hallani a közeljövőben, hogy a választásra jogosultak egy harmada szavazott a Fideszre és ez ér kétharmados többséget. Ez igaz ugyan, de talán azoknak, akik nem ezt akarták el kellett volna menni szavazni. Utólag ne nyavajogjanak.
Mindez azonban két napja már történelem. A kérdés nem az, hogy mi volt, hanem az, hogy mi lesz. Baloldali szavazóként is biztos vagyok benne, hogy a Fidesz jobb gazdaságpolitikát fog csinálni, mint az MSZP. (Mondjuk ezzel nem tettem túl magasra a mércét.) Nem rég még érv lett volna a Fidesz ellen, hogy sokat fognak lopni. Tiszteséges ember számára ez ezután is felháborító lesz, de ismerve a konkurenciát, nem hiszem, hogy lenyúlásban jobb lehet egy párt az MSZP-nél. Amiért mégsem a Fideszre szavaztam: Félek egy igen csak korlátozott demokrácia következik. Ezt persze mindenki tudja, de Magyarországin sokaknak nincs is igénye valódi demokráciára. Szeretjük - már aki - a patriarchális államot. Furcsa módon mégis úgy gondolom, ez a választás, illetve a következő évek fogják Magyarországot egy európai típusú demokrácia irányába lendíteni. A pártok ugyanis olyanok, mint a gázok. Kitöltik a rendelkezésükre álló teret. A jelen helyzetben alapvető irányváltásokat várok. Az MSZP - már most látszik - a bukás okát nem saját hülyeségében keresi, hanem a liberális gazdaságpolitikára fogja. Így igen valószínű, hogy balra fognak tolódni. Amolyan eurokomonista (á la Berlinger) párt lesznek. Ez esélytelenné teszi őket még hosszú időre. Jobban járnak, ha egy angol típusú munkáspárt irányába indulnak el, de szerintem nem ezt fogják tenni. Az LMP kénytelen lesz karakteressebbé válni. Ők megcélozhatják a baloldali, de nem szocialista szavazókat. Legjobban egy zöld szoc.dem. iránnyal járnának. A Fidesz, amelyik eddig sem riadt meg az irányváltásoktól, beállhat az MDF megüresedett helyére. Mivel a nagyobb veszélyt a szélsőjobb felől érzik, valószínüleg közepebbre húzódnak, a "Berlusconi irányt" felválthatja a "Kohl írány". Valószínüleg Vona és csürhéje is rá fog jönni, hogy a szélsőjobb ennyi szavazatot tud hozni, sőt ha nem lesz ilyen sok protest szavazat, akkor még ennyit sem. Valószínüleg ők is "mérsékeltebb" irányba indulnak. Meg fogják célozni a néhai Miép szintjét. Reménykedem, hogy ők csak egy ciklust tölthetnek a parlamentben.
eml 2010.04.13. 09:50:44
Az MSZP távlati bukásában nagyon igazad van.
1
Kovács Laci Brüsszelből hazagaloppírozva odaállt a plakáton Mesterházi mögé, majd amikor a "megs.....k" című értékelést kellett adni, hol volt?
2 Lendvai Ildikó pártelnökként mondjon le!!!!!! Ne azzal takarózzon, hogy ők lettek a legerősebb ellenzéki párt. Minden egyes nap, amit még a hivatalában tölt, tartós minusz szavazatok az MSZP-nek.
3 Hiba volt Mesterházit jelölni, mivel az átlagszavazó számára ismeretlen.
4 Az eddigi vezető garnitúráknak (Kiss Péter, Kovács László, Lendvai Ildikó, Szili Katalin, Szekeres Imre...) minden ismert névnek el kell tűnnie, mert hiteltelenné váltak.
5 Az MSZP simán nyerhetett volna még most is, ha az elmúlt 4 évben nem arra szorul a retorikájuk, hogy a Fideszt ócsárolják. Engem személy szerint jobban érdekelt volna a járulékcsökkentés időpontja.
Kár az MSZP-nek abban a hitben ringatnia magát, hogy 4 év múlva majd protestből nyerhetnek. Akármilyen rossz legyen is az eljövendő OV kormány, az MSZP itt már csak tudással juthat újra kormányra.
Blau t 2010.04.13. 10:46:57
2010.04.13. 10:50:38
eml 2010.04.13. 11:41:49
eml 2010.04.13. 11:42:33
lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.13. 13:25:51
Szerinted tényleg csak ennyi? Mert egy amerikai a támogató? USA szerinted állást foglal a szélsőségek ügyében? (Persze, az arab terrorista az más.:)) Mert Obamával közös pontok? (Ilyet ki nem talál?)
Nekem furcsa, és nem igazán jól eső, főleg Lányi A. kirohanása után...
lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.04.13. 13:33:06
Fidesz 2/3: nekem igazából nincs ezzel bajom, végre nincs kibúvó, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Most lehet új önkormányzati rendszer, most lehet új gyülekezési törvény, nincs koala, tessék dolgozni, legalább tiszta a felelősség.
Az LMP nem a programja miatt sötét ló, hanem mert nem ismerjük a személyeket: civilek. Én is azt látom, hogy egy balos, liberális értelmiségi kör. Nem baj, ilyen a programjuk - ezt azért lehetett tudni. Nyilván Karácsony G. ez a szadeszben is ezen dolgozott, ha itt hitelesen csinálja, hát legyen. Én örülnék, ha Jávor B. féle irány erősödne, és zöldebb lenne... Nagy fegyverténynek tartanám, ha a személyes sérelmeket félreraknák és baráti jobbot nyújtanának az Élőláncnak... Ha nem fogadja el, az más, de legalább meg kéne próbálni.
eml 2010.04.13. 13:39:19
"
Fidesz 2/3: nekem igazából nincs ezzel bajom, végre nincs kibúvó, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Most lehet új önkormányzati rendszer, most lehet új gyülekezési törvény, ...
Lehet királyság az államforma, lehet demokrácia marad, de csak 15 évente lesz választás.
Reméljük arra használják hogy dolgozzanak. Mondjuk megérdemelnének egy olyan ellenzéket mint ők voltak, lehet a Gárda megadja nekik.
Blau t 2010.04.13. 17:58:22
2. Miért és kivel vagyok elfogult?
2010.04.14. 12:15:00
Én hallottam olyan Obama-beszédet, amelyet akár az LMP-kongresszuson is elmondhatott volna. Al Gore meg pláne, az egy echte zöld.
2010.04.14. 12:20:33
Egyetlen párt se fogja soha a programját a szádba rágni, ahhoz aktívan kell érdeklődni utánuk. Odaül melléd és felolvassa a 220 oldalt? Egyenként az összes választópolgárhoz? Voltak gyűlések, plakátok, szórólapok, ezekből meg lehetett ismerni a fő üzeneteket.
Blau t 2010.04.14. 14:03:10
Fenntartom, ha egy párt azt akarja, hogy rá szavazzanak, akkor a párt dolga nyilvánosan ismertetni a programját. Persze nem kétszázhúsz oldalt, csak a lényeget. Az LMP-ről én csak annyit tudok, hogy azt akarják bizonyítani, hogy ők becsületesek, nem koruptak és nem konfliktus gyártók. Ez jól hangzik, csak épp mindenki ezt mondja. Más párttól sem hallottam még, hogy "Szavazz ránk, mi majd lopjuk a közvagyont." Vagy: "Szavazz ránk, mi kiközösítünk mindenki mást."
Azt még a legócskább mosópor reklám készítői is tudják, hogy konkrétumot - vagy konkrétumnak látszó dolgot - kell mondani. Úgy hirdetnek, hogy kiváló fehérítő vagy épp szín megtartó hatás. Azt nem monják, hogy ez a legjobb mosópor, mert annak nincs tartalma. Azt sem mondják, hogy ez jobb mosópor az összes többinél, mert ezt sem lehet komolyan venni. Az LMP kampánya pedig csak erről szólt, hogy ők különbek mint mások.
Ráadásul az emberek többsége nem nagyon izgatja magát a politikusok becsülete miatt. A földhöz ragadt embereket, azaz a választók 90 százalékát nem érdekli, igazat mond-e a miniszterelnök, maffiozó-e a belügy miniszter stb. Az érdekli őket, van-e állásuk, elértéktelenedik-e a nyugdíjuk, kapnak-e gáz ár támogatást,nő vagy csökken az adójuk stb. Nekik semmit nem mondott az LMP. Lehet, ha nyomoznék utána, akkor megtudnám, milyen lenne a gazdaságpolitikájuk, ha hatalmon lennének, de meguktól semmit nem mondtak erről.
Blau t 2010.04.14. 14:14:17
2010.04.14. 16:54:26
Biztos lehetett volna még jobban ismertetni, de se az MSZP, se a Fidesz programját nem ismertették jobban. Az egyéni jelöltek szórólapjai nem alkalmasak programismertetésre, egyébként meg amikor azok készültek, még nem volt kész a program.
A programban szerepelnek mindazok a kérdések az állásról, nyugdíjról, stb. amit hiányolsz. Az, hogy az embereket ne érdekelné a politikusok becsülete, az viszont nagy tévedés. Pontosan ez a dolog az, amit a legkönnyebben föl tudnak fogni. Persze, a 13. meg 14. havi nyugdíjon kívül.
Abban igazad van, hogy kellett volna egy tömörebb program is, sokan hiányolták ezt, de nem sikerült időre előállítani. A március 15-ére összeszedett 12 pont a legemészthetőbb:
lehetmas.hu/hirek/1429/a-lehet-mas-a-politika-12-pontja-magyarorszagert
Blau t 2010.04.14. 17:15:03
nemkretén 2010.04.15. 22:30:34
Itt ma Magyarországon az Mszp nem nyerhetett volna semmilyen módon!
Ezt a választást az elmúlt pár évben már elvesztette!
És szinte vicces és meglepő, hogy Amerikában még valószínű szavazatot sem kapna egy olyan párt aki nem ismerteti a programját, és nem áll ki vitára egy párttal sem itt ma ezt is megtehette a Fidesz!
Ez teljes mértékben tükrözi a mostani magyar emberek kilátástalanságát épp úgy, mint az Mszp iránti borzalmas nagy ellenszenvét!
A Fidesz egyébként nagyon okosan tért ki ezek elől és azt kell mondjam az eredmények tükrében jól tette amit csinált!
Még ezt is megtehette! Na ez inkább az elgondolkodtató és szörnyű!
Az embereknek annyira elegük lett az elmúlt évekből hogy vakon megbíztak egy olyan pártba aki el sem mondta mire készül az elkövetkezendő évekbe!
És milyen kényelmes lesz majd nekik 4 év múlva! Hiszen senki nem kérheti majd tőlük számon a "választási programjukat" és ígéreteiket! Zseniális!
amiről szó van