Ezek a mai fiatalok
2010.08.12. 00:00
"Minden résztvevőnek azt üzenném, hogy ha lehet, fogja vissza magában a vadállatot, és próbálja a civilizált arcát mutatni a vendégeknek" - üzent Szőcs Géza kulturális államtitkár a Szigetre, és oké, nem vagyok ugyan a Szigeten, de igyekszem visszafogni a mélyen bennem rejtőző vadállatot és kulturáltan blogolni.
Persze, vadállatok. Mert a fiatalok csak azt tudják. Megmondta már Schmitt is, hogy erősíteni kell a szép magyar nyelvet, mert a fiatalok csak internezetnek, és kivész a rendes nyelv. Aztán elhangzott például az oktatási törvény vitájában, hogy a fiatalokat rá kell venni a keményebb tanulásra, mert maguktól mindig a könnyebb utat és a kiskapukat választják. Vagy ha már oktatás: alig pár hete idéztem itt másik kormányilletékest, aki arról beszélt, hogy azok a buta fiatalok a marketingszempontok alapján választanak maguknak egyetemet, valójában nem is tudják, mi a jó nekik. (Ha már a nyelvnél tartunk: azt is mondta Szőcs, hogy a Sziget "egész nemzedékek számára a legfontosabb kulturalizálódási élményt és lehetőséget jelenti". Ennél a kulturalizálódás szónál hol volt Schmitt a nyelv védelmével?)
És nem értem. Ezek tényleg úgy látják a tizenöt és harminc közti korosztályt, mint akik csupa buta ember, akiket istápolni kell, mert maguktól olyan hülyék, hogy mindenre képtelenek? Esetleg így fiatalkorukból nincsenek meg az emlékek, őket mennyire idegesítette, amikor azt a korosztályt hülyézték az idősebbek? Egy dolog az, hogy körvonalazódik a Nyugdíjas-Magyarország képe, ahol mindenki halk, visszafogott, szidja a fiatalokat és este kilenckor már ágyban van - vagyis ahogy úgy hetvenéves korunk körül mi is jól fogjuk érezni magunkat, de addig még nem kéne erőltetni -, de nem látom be, miért jó a Fidesznek az, hogy kollektíve hülyének néznek mindenkit, aki fiatal.
Ugyanis van itt egy nagy titok. A fiatalok többsége a Fideszre szavazott. Ez persze nem nagy szó, minden társadalmi csoport többsége a Fideszre szavazott, persze kivéve az angyalföldieket, na de akkor is. Most az nekik tényleg jó, hogy a szavazóik egy jókora részét kitevő csoportot megtesznek, ha nem is ellenségképnek, de mindenképp valami lenézendő brigádnak? Játsszunk újra hatvanas éveket, amikor a hosszabb hajért nyilvános megalázás járt az iskola folyosóján?
Nem tudom megérteni.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Pornós Niki után újabb Gárda-botrány 2010.08.12. 19:36:16
Trackback: Liberalizmus Magyarországon? 2010.08.12. 18:01:26
Trackback: Ilyen koncert nincs a Szigeten 2010.08.12. 15:47:43
Trackback: Már megint a nyugdíjasok: még mindig szent tehenek 2010.08.12. 10:20:57
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
na__most__akkor 2010.08.12. 13:42:49
Vannak lusta disznók, akik leszarják a nyelvet, meg a többi magyart. És még meg is MAGYARázzák a hülyeségüket.
Függetlenül a témától.
Bár most éppen a magyar nyelvről is szó esett...
morden2 2010.08.12. 13:48:29
A fiatalokat soha nem lehetett irányítani, ez a védjegye a fiatalságnak, ellemben más korosztályokat néhány % nyugdíjemeléssel hihetetlen könnyen lehet manipulálni, pedig nekik elvileg évtizedes tapasztalataik vannak.
smartdrive 2010.08.12. 13:58:47
votvalamikor 2010.08.12. 14:05:16
A 14 éves lányok partiba vágásáról, illetve a fiatalok "állam" általi istápolásáról ugyanaz a véleményem, és ezt akár egy szóval is ki tudom fejezni: szülő.
De hogy korlátolt ókonzervatív barátaink is értsék: ezzel azt szerettem volna mondani, hogy
1. ha a szülő rendesen NEVELI a gyerekét, akkor az rendes felnőtt lesz, tud majd iskolát választani, nem veri meg a tanárt, stb...
2. ha a szülő rendesen NEVELI a gyerekét, akkor nincs 14 éves lány a szigeten...
Nekem még nincs gyerekem, de ha lesz, akkor 14 évesen nem megy se szigetre, se koncertre, se diszkóba, mert nem ott van a helye. Tanulni fog, játszani meg sportolni, ahogy én is tettem.
Szelid sunmalac 2010.08.12. 14:07:53
orient 2010.08.12. 14:09:30
Érdekes a tesóm lánya mikor 14 éves volt meglepődve jött haza az iskolából, mert az osztálytársai arról beszélgettek ki kit szo*p*tt le. Ő meg leült rajzfilmeket nézni. Érdekes ő nála nem ez volt a téma. Ki is tehet erről ha nem a szülők akik szarul nevelik a gyerekeiket???
2010.08.12. 14:45:57
Nem a lázadó természettel, és kitűnni vágyással van probléma. Ez minden fiatalba kódolva van, függetlenül attól milyen korban, és milyen földrészen él. De lázadni nem egyenlő parasztnak lenni. A mai fiatalság beleszületett egy olyan anyagias világba, ahol paradox módon a maximalista elvárások mellett, semmilyen tenni akarás nincs a fiatalokban. Főleg ott, ahol ahol anyu apu fényesre nyalja az utód seggét. Katonaság eltörölve, és valami egészen eltorzult értékek –persze szülői szigor mélységes elítélése- mentén nevelődik az utánpótlás. Szerintem az már alapnak tekinthető, hogy köszönni egyáltalán nem tudnak az idősebbeknek, nem is tisztelik őket. De hogy valami rosszat mondjak az én korosztályomról is: Ez mind a mi bűnünk. Az opportunista önző harmincasok – negyvenesek nevelése szépen visszaköszönt.
Balance Of Power 2010.08.12. 14:46:46
orient 2010.08.12. 14:56:32
Ok, legyen ennél felnőttebb, de ne a szigeten.
Homeoffice 2010.08.12. 15:09:31
Ne feleddjük a brit viszonyokat.
Ahhoz képest még sehol sem vagyunk.
Nem is akarom hogy legyünk.
11-12 évesek fixen antibébit szednek...
Balance Of Power 2010.08.12. 15:10:56
64lander 2010.08.12. 15:15:59
A cikk egyébként tetszik :)
szőketisza 2010.08.12. 15:20:00
A reform nem a jelenlegi nyugdíjasokat érintené, sokkal inkább a potenciális FIDESZ-szavazó fiatalabb korosztályokat!
SÜN 2010.08.12. 15:25:21
_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.08.12. 15:39:16
Ami azt illeti, a mai fiatalságra tényleg ráférne némi fegyelem, nem értem ezen mit kell felháborodni. Mondom ezt 26 évesen. Nonsense, hogy 16-17 évesen azon megy a vita csütörtökönként, hogy hogy lehetne a legolcsóbban "bebaszni", illetve hogy 17 éves sporttárs lányok lajstromán a férfi csapatok 6-8 tagja szerepel köztudott módon...
Ami a szigetet illeti. Öcsém például szombaton azért megy ki, mert 12000 Ft-ért láthatja a Tankcsapdát, az Iron Maiden-t és Kalapácsot is egy nap! Erre máshol nincs lehetőség. Igenis vannak kint normális emberek, de ettől még sajnos igaz, hogy van, aki például képes egy Metallicára kifizetni 15 ezret, majd már az előzenekar alatt öntudatlan részeg lenni, a koncertre nem is fog emlékezni... Döbbenet...
Az oktatás színvonala pedig katasztrófális, az érettségi egy vicc, az egyetemet pedig 0 tudással végig lehet csalni. Mert csak erről szól a hallgatók 90%-nak: meg van a tavalyi feladatsor? Idén is azt adja. Megszereztem a tavalyi beadandót. Van egy program, ami legyártja a jegyzőkönyvet, stb. Ezt mindenki tudja. Elkeserítő. Aki pedig tisztességesen végigcsinálja, az nem tud büszke lenni a saját eredményeire, mert a végén semmi nem különbözteti meg attól, aki "összelopta" a diplomáját. Ha pedig tényleg igazán jó vagy, akkor egy nap azon kapod magad, hogy hazafias nevelés ide, jobb oldal oda, böngészed a külföldi ösztöndíjlehetőségeket... Nem a pénzért, nem a tájért, hanem az elismerésért és a megbecsülésért, a légkörért, a tudás és a munka tiszteletéért. Ezt pedig nem a levegőbe írom, hanem saját fél éves amerikai cserediák tapasztalat alapján.
Pontosan, hogy itt kell kezdeni az egészet, hogy belegondolunk egy ilyen kijelentés tartalmába, és nem hőbörgünk a hallatán. Valami végzetesen kezd félremenni... elég csak végigsétálni egy budapesti utcán este 23 után mondjuk csütörtökön...
De persze lehet csukott szemmel élni, szabadságjogokat hirdetni, az ifjúságot dicsőíteni, aztán a szakadék szélén már késő lesz a fék...
CyberPunK 2010.08.12. 15:47:19
Talon 2010.08.12. 15:52:44
Banya30 2010.08.12. 15:55:26
Akkor miért is kell fizetni? Akkor adjanak "vendéglátói jegyet". Mert véleményem szerint aki fizet érte, az ugyanolyan vendég, mindegy, hogy mi áll az útlevelében.
Ha meg ugyanannyit fizet, akkor kinek szólt ez? A BKV-n utazóknak (ők nem vesznek részt a szigeten), akik esetleg összefutnak a Szigetre igyekvő külföldiek tömegével (ők sem), vagy az ott lakóknak (ők sem), esetleg a biztonsági őröknek (Ők végül is részt vesznek)? :))))) Szóval minden személyeskedés nélkül: kedves biztonsági őrök! Fogjátok vissza magatokban az állatot. :)))))))))
Balance Of Power 2010.08.12. 16:08:13
A budapesti utca pedig biztonsagosabb mint valaha, paradox modon pont amiatt mert sokkal tobb a hejehujazo fiatal, koztuk rengeteg kulfoldi.
Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2010.08.12. 16:23:14
Ha kicsi a hatalom, otthon morgnak az asszonynak, ha nagy, akkor a sajtóban osztják az észt. Mert azt hisszik: nekik lehet, sőt elvárjuk tőlük!
Mi csináltuk magunknak ezt a helyzetet. Lehet belőle tanulni. Főleg a fiataloknak, hiszen nekik még bőven van idejük javítani!
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.08.12. 17:00:36
De gondolom a reklámért megéri nekik az erkölcseiket elárulni.
huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.08.12. 17:05:27
Fiatalon, 15 évesen az egész felnőt társadalom gáz. Láazadás. Ez a világ rendje. Aztán 25 évesen a 35-40-esek meg a nyuggerek gázodnak tűnnek, de már a "mai" 15-ösök is. Mert másért és másképp lázadnak. Bezzeg mi. Fiatalá családosként, kezdve a kispolgári felpuhulást a "fiatalok" cikik, mert bezzeg mi még mésképp buliztunk (a körítés persze mindig más, de amúgy a nagy lófaszt). A nyuggerek meg továbbra is nyuggerek. Aztán mire nyuggerek leszünk, az összes addig fikázottt öregebb korosztály már a temetőben lesz, marad a fiatalabbak basztatása. A basztatás alapvetően korfüggetlen, szerintem társadalmi jelenség és kész. Mi vagyugy a faszacsávók, a többiek meg mind hülyék. Ez persze alapvetően a többségnél pont a félelemből és az önbizalomhiányból táplálkozik.
nestrot10 2010.08.12. 18:11:28
Meghal a roma, odafent találkozik Kádár elvtárssal.
Kádár megkérdi:
- Te roma, mikor volt jobb élni? Mostanában vagy az én időmben?
Roma feleli:
- A te idődben a politikusok politizáltak, a munkások dolgoztak a romák
meg loptak. Mostanában meg a politikusok lopnak, a munkások politizálnak és
azt akarják, hogy én dolgozzak!!!!!
biobender 2010.08.12. 18:15:28
Ez már az agyérelmeszesedés előrehaladott esete. Igaz, Kazahsztánban biztosan illedelmesek és visszafogottak a fiatalok - talán vissza kellene utazni?
2010.08.12. 18:25:28
Nem kell elmenni 9-kor aludni, de nekem sem hiányzik a többtízezer seggrészeg akik ordítozás közötti szünetekben egymást hányják le. Ezért nem is megyek megnézni őket...
biobender 2010.08.12. 18:40:11
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.12. 18:41:32
Leko Peternek sincs erettseguje
pl
hany 70-est soroljak aki agyilag lever?
@Gery.Greyhound:
magadra vetted
aztan ugyanilyen eloitelettel elsz egy falusi emberrel kapcsolatban
vicces
biobender 2010.08.12. 18:42:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.12. 18:43:58
en is voltam halaegnek reszeg P Mobilon, de
azert egy kicsit megtortent a lo tuloldalara eses
itt amerikaban azokat a dolgokat nem lehet megcsinalni, mint otthon
kozel sem/
/tudom, ettol meg itt is elborul az agya valakinek es kinyir egy fel egyetemet es az indianokat is kirtottak/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.12. 18:46:28
varost nem mertek valtani, nem orszagot
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.12. 18:56:12
ja ledolgozom az eletem es 61 eves korom utan kuss
jonehany allamfonek nem lenne valasztojoga
hoho
funfun 2010.08.12. 20:00:10
mandiner.hu/cikk/20100812_retvari_a_sziget_az_egyik_legfontosabb_orszagmarka
borovi 2010.08.12. 20:08:14
Seregbontó 2010.08.12. 20:40:27
Ami meg a 15-30 éves korosztályt illeti (melyhez én is tartozom), teljesen igaz az a megállapítás, hogy a műveltségi szintje jelentősen romlik, a szókincse szűkül, egyre kevesebbet olvas. És van egy bizonyos igen széles rétege, amelyik a szórakozás egyetlen módjaként az IHB bulit ismeri, már 13-14 évesen dohányzik, narkózik, alkoholizál. És jórészük ezt sajnos felnőtt korára sem növi ki.
Teljesen igaz az a megállapítás is miszerint a diákok hajlamosak a könnyebb ellenállás felé elmozdulni, azaz ha csak tehetik elhanyagolják a tanulást, sokan megelégszenek a 2-3-sal minden tárgyból. Igaz, ez nem új jelenség (lásd Tanár úr kérem...), de egy olyan világban ahol az igazán jövedelmező gazdasági ágak már teljes mértékben tudásalapúak, ez a hozzáállás már középiskolában sem lehet elég.
Az általános társadalmi erkölcsökben szintén komoly hanyatlás mutatkozik, ami egyrészt világtrend, másrészt a hazai "liberális értelmiség" keze nyoma a társadalmon. Azé az értelmiségé, akik követendő mintává tették a szélsőséges individualizmust, és a tradicionális értékek valamint az elvárt viselkedésformák lesz*rását.
A Fidesz a fiatalok ügyét nemzetstratégiai kérdésként kezeli, aminek már rég itt az ideje. Márcsak azért is, mert ezen a korosztályon múlik, hogy lesz-e nyúgdíjuk a most dolgozó 40-50 éveseknek is.
Olyan kérdéseket kell itt megválaszolni, hogy lehet-e megállítani a társadalom öregedését? Lehet-e itthon munkát adni a fiataloknak? Tudunk-e olyan oktatást csinálni, hogy a jólképzett munkaerőre itt Magyarországon tudásalapú vállalatokat lehessen építeni?
Az eddigi kormányokat sem ez sem a fiatalok ügye nem érdekelte különösebben, hiszen az MSZP alapból nyugdíjaspárt, az SZDSZ pedig igencsak elveszett a nemlétező nyilaskeresztes párt levadászásában.
Ami pedig a liberális oktatáspolitikát illeti (Magyar Bálint módra), az a teljes csőddel egyenlő (integrált oktatás, iskolabezárás, bolognai rendszer, szöveges értékelés hogy csak a legismertebbeket említsem). naná egyik párt sem volt érdekelt a felelősségteljes polgárság kinevelésében, az elhülyült, kisebbségi komplexussal küzdő embereket könnyebb irányítani.
Aki pedig ezzel nem értett egyet, neadjisten meg mertte pendíteni, hogy léteznek nemzeti érdekek, nemzetstratégiai feladatok, és ezek középpontjában a fiatalok kell hogy álljanak, az burkoltan megkapta a fasiszta-náci jelzőt, meg hogy mit magyarkodik.
Őszintén remélem hogy ezentúl másképpen fognak menni a dolgok.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.08.12. 21:57:09
Lássuk először a fiatalok véleményét az idősekről. Az idősek tolakodnak, lökdösődnek, így próbálnak előrébb jutni. Igen ám, csak azt kéne észrevenni, hogy mikor a buszra vár a sor, és 1-2 öregasszony a táskájával töri az utat, közben az ő korosztályukból is ott állnak páran a sorban, tisztességesen várakozva. Ugyanis minden korosztályban meg vannak a taplók, így az időseknél is, ők fiatalon is ugyanakkora tajparasztok voltak, a kedves idős nénik meg kedves fiatal nők voltak fiatalon, nem idős korukra lettek jobbak.
Ami az öregek fiatalokról alkotott véleményét illeti, szerintem az általánosításnál szerepet játszik az emlékek megszépülése, valamint az irigykedés is. Meg sok idős azokat a fiatalokat jegyzi meg, akik az ablaka alatt szúrták magukba a heroint, nem azokat akiket éppen dolgozni lát, vagy tanulni, esetleg kulturáltan szórakozni.
A hangoskodás meg megint sokkal bonyolultabb, mint ahogy leegyszerűsítik itt sokan. Nem egy idős embert láttam, aki még a legapróbb zajokra is panaszkodott, hogy nem tud aludni. Nyilván az emberek zajérzékenysége különböző, de itt szerintem az is szerepet játszik, hogy szuggerálják magukba a dolgot, hogy képzeli a szomszéd hogy ezt meg azt csinálja, aztán az idegességtől nem tudnak aludni. Igen ám, de ott a másik oldal, az sem korrekt ha egy lakásban minden hétvégén házibuli van, a szomszédok örömére. Én úgy látom, a gátlástalanság az amit nem szabad tolerálni, ez pedig korosztály független...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.08.12. 22:01:36
Úgy van, nagyon jól összefoglaltad, de mindig voltak és lesznek olyan emberek is emellett, akik inkább magukkal foglalkoznak. Róluk kéne példát venni mindenkinek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.08.12. 22:05:17
A Fidesz előző kormányzása idején(IS, mert előtte IS) ezerrel ment a diploma gyárak felduzzasztása, miközben semmit sem tettek a szakképzések tönkretétele ellen. A több százezer munkanélküli bölcsész nem fogja fellendíteni az országot, miközben hiány van jól képzett szakmunkásból.
Mav (törölt) 2010.08.12. 22:19:51
Végigolvastam az összes kommentet, és most reagálnék ezekre, valamint a bejegyzésre is.
Mint a nickemből is kiderül, mai fiatal vagyok, 19 éves.
Magyar vagyok, magyar billentyűzettel, így használom az ékezeteket ami hozzátartozik a nyelvhez, mint írták már előttem. Elképesztő, hogy kortársaim, és a nálam fiatalabbak milyen követhetetlen, igénytelen módon kommunikálnak egymással a chaten: a sok-sok fölösleges, érthetetlen rövidítés, smiley; ékezetek hiánya; stb...
Én nem járok semmiféle fesztiválra. Nem azzal van a probléma, hogy koncertek vannak, hogy lehet kártyázni a haverokkal, hanem azzal, hogy igen, a mai fiatalok mit művelnek fesztiválozás, "kultúrális" rendezvényen való részvétel címszóval. Az egész a piáról, a beb*szásról, a szexről szól.
Az a baj, hogy ez nem csak a fesztiválokon van így. Hanem a mindennapi életben is. Nem tudok úgy végigmenni az utcán, hogy ne lássak egy srácot, aki éppen a barátnője fenekét markolja. Azt látom, hogy a fiatalok élete csak arról szól, hogy szex, pia. (Mikor van legjobban tömve a villamos? Este 9 után!!!) Ehelyett inkább tanulnának a kedves fiatalok. Nyilván mindenki a képességeinek megfelelően. Ehhez járul még az oktatás színvonala is, a bolognai rendszert meg mindenféle hülyeséget meg köszönjük az előző 8 év kormányainak. Szórakozni meg lehet, menjen moziba, színházba, bowlingozzon a barátokkal, sportoljon.
Egy pár mondat erejéig kitérnék az alkohol és a szex témakörére. Nem tudom felfogni, hogy 20 éves kor alatt mi a fenét akarnak. Mire jó ez, hogy iszunk, szexelünk, cigizünk? Vagánykodás? Mert akárhogy nézem, gyakorlati haszna nincsen. Szerintem szánalmas. Mi az eredménye? Sok züllöt tizenéves. Alkohol és dohányáru kiszolgálása 18 éves kor alatt tilos a boltokban, de mégis eladják a fiataloknak, mert kell a pénz. A szexből meg van a sok abortusz, meg a gyerek, akit nem tudnak eltartani, magára hagynak, stb.
Az pedig, hogy a mai fiatalok többsége ilyen, - itt kihangsúlyoznám, hogy igen nagy tisztelet a kivételeknek - főként a mindenféle liberális nevelési elveket valló szülők hibája, akik képtelenek normálisan nevelni a gyereküket/gyerekeiket, és mindent megengednek nekik. Itt is tisztelet a kivételeknek.
Szóval teljes mértékben egyetértek az államtitkár úrral, és azokkal, akik hozzám hasonlóan gondolkodnak.
Üdv:
egy mai fiatal
biobender 2010.08.12. 22:56:27
Hát az mekkora meglepetés volna, ha nem értenel egyet azokkal akik hozzád hasonlóan gondolkodnak??
Egyébként gratulálok - rég nem éltem így át a hetvenes évek KISZ-es feelingjét mint a hsz-ed olvasása alatt- ha paródia volt akkor remekül sikerült! ha azonban komolyan gondolod...
Bobzen 2010.08.12. 23:01:34
Seregbontó 2010.08.13. 03:01:29
Azonban ez a problémakör manapság közszájon forog, s mint ilyen előbb-utóbb el fogja érni a politikai döntéshozók szintjét is. Legalábbis remélem.
steamengine52 2010.08.13. 05:33:01
Dehogynem, őket a legkönnyebb.
Azért könnyű, mert meg vannak győződve róla, hogy nem lehet manipulálni őket.
Naponta és folyamatosan meg is teszik velük.
Úgyhogy nem kell nagyarcúskodni.
boróka- 2010.08.13. 06:08:43
boróka- 2010.08.13. 06:24:13
Megint igaz. A többség rohadtul nem tudja mit akar. Corvinus jól hangzik, jelöljük meg!" - írod. Úgy biza. Menj lányom az Eltére jogra, mégis ad egy doktori címet. Kábé így.
A többi gondolatoddal is egyetértek, tökéletesen.
kisa 2010.08.13. 06:39:46
nyisz 2010.08.13. 06:58:43
Hogy a 70-es évek végén, 80-as évek elején (mikor a korosztályhoz tartoztam) még nem volt.
Az pedig érdekes élmény, hogy az akkori sötét KISZ és PÁRT titkárok, akik szidták a kapitalizmus mételyétől megszédített fiatalokat, most népnemzeti erkölcsősz képében reinkarnálódtak.
Mav (törölt) 2010.08.13. 07:08:05
Nem szokásom a hazudozás. Egyébként meg nevezd úgy a hozzászólást aminek akarod, nevezz engem aminek akarsz, de azt ne mondd, hogy az jó, hogy már 14 évesen töltik magukba a piát, szívják a rengeteg cigit, ami mind rengeteg pénz, saját keresetük nincsen, ergo a szüleik pénzét költik, az egészségüket elbarmolják, kezdve a gyomortól a májon és a tüdőn át a gégéig és a szájig, aztán a sok mocsok amit maguk után hagynak, amit megint nem ők takarítanak maguk után.
Tehát arról, amit te így hívsz: "szereti kiélvezni a fiatalságát", egyszerű, világos logikával belátható, hogy minden szempontból haszontalan és káros. Ezzel szemben aránytalanul kicsi az az "élvezet", amit állítólag a kedves fiatalok éreznek, mikor egy-egy IHB party után, vagy fesztiválon a hányásban fekve koszosan, alkoholtól és cigarettától büdös szájjal, a hangos zenétől eltompult hallással éreznek. Talán majd 40-60 évesen elgondolkodnak a kórházban, hogy megérte-e, és hogy esetleg azt a pénzt, amit ezekre költöttek, talán jobb, egészségesebb dolgokra is el lehetett volna költeni.
Mav (törölt) 2010.08.13. 07:09:27
funfun 2010.08.13. 07:30:17
Szánalmas, amit írsz, akár 19 vagy, akár 45.
-vadvirág- 2010.08.13. 07:37:19
Mav (törölt) 2010.08.13. 07:53:14
kisa 2010.08.13. 08:13:59
Mav (törölt) 2010.08.13. 08:16:57
ki kicsoda 2010.08.13. 08:21:51
... ha csak ezt nem értenéd, nem szavaztál volna a fideszre!
... mert azt érted, hogy az NBH-ból AVH lett, ahol már az előző Orbán kormány idején is III/III-as operatív tiszt - a besúgók beszervezője, félelemben tartója - lehetett a polgári titkosszolgálatok irányítója, ma pedig a katonaié, már az AVH-ban és vihette ellenzékben az árnyéktitkosszolgálatukat az Új Defend "tulajdonosaként", bizonyos Horváth József?
www.nbh.hu/
2010.10.23.
kisa 2010.08.13. 08:38:29
Neked is javasolnám, hogy néha engedd el magad, nem kell mindig mintagyereknek lenni, de azért tudj mértéket tartani! :-)
Én vagyok Töhötöm! (törölt) 2010.08.13. 08:50:05
2. a sziget témához: aki akarja mehet. aki szeretne megrohadni a 50 fokban, egész nap puttulni, inni, fetrengeni és este meg rikácsolni a bokrok között annak hajrá. mondjuk azt megkérdezném a gerendai vagy kitökömtől, hogy mi a lófasz kerül a hetijegyben 52 ropiba...
Devil 2010.08.13. 09:09:58
Talan azert T. politikusok mert a fiatalok a szuleiktol, onoktol, az egesz orszagtol ezt latjak. Nem mindenkit lehet megetetni a kepmutato, alszent, demagog maszlagjukkal (es a fiatalok tobbsege sem szavaqzott onokre).
Ha valtozast akarnak MAGUKKAL KEZDJEK! Pld ahogy Felto mondta: el lehet innen menni. De jo lenne ha nem csak a cegek mennenek el hanem Onok is!
orient 2010.08.13. 09:19:23
Ez csak viccnek szántad igaz?
Balance Of Power 2010.08.13. 09:20:30
@mai_fiatal: Kedves Szocs Jr., azert te is lazithatnal egy kicsit. Tudat alatt valoszinuleg irigyled a baratnoje feneket markolo sracot.
Grigorij 2010.08.13. 10:05:40
Nem szólt a hétágú kék csillag kötelező viseletéről!
Egyébként érdekes felvetés, hogy csak x-y életkor közötti munkahellyel rendelkezők szavazhassanak...
Mert ugye annyira demokratikus, hogy mondjuk egy 59 éves rokkantnyugdíjas sorsáról olyanok döntsenek, akiknek NYŰG mindazon állampolgárok halmaza, akik
- nem angol szlenggel beszélnek
- nem valamilyen multinál dolgoznak
- esténként nem üldögélnek belvárosi trendi helyeken
- akik férfiként nem vesznek fel rózsaszín inget
- akik focizni, teniszezni járnak, nem pedig Squash-olni
- akik a természetet vagy a kirándulást nem valami társadalomellenes elfajulásnak tartják
- akik nem rejszolják le a lábukat egy ostoba mobiltelefon miatt
Gyakorlatilag mindazok, akik nem a mai faszisztoid amerikai marketing szerint FOGYASSZÁK az életet...
Persze az első 20-25 évükben ezek az elkorcsosult, marketing idegen anti-brüsszelisták tartották el a most szélsőségesen kirekesztő prosztó generációt (természetesen akinek nem inge...)
Mert nem az a helyes, ha angolul beszélsz a munkahelyeden, hanem az, hogy ismered a múltad! Hogy tiszteled a hazádat, a nyelvét, a kultúráját stb.
Bármennyire is szeretnék Brüsszelben, hogy ne ismerd/szeresd...
Szóval annak kell ELTAKARODNIA Magyarországról (életkortól függetlenül), aki a multinacionalista, globalista, kozmopolita életfilozófiát fölé helyezi hazájának!
De ahogy látom, Magyarországon előbb lesz kötelező valami "életkorjelző" csillag kötelező viselete...
(Hitler, Sztálin röhög ... Amit ők nem tudtak megvalósítani erőszakkal, ideológiával - az a globalizációnak, a marketingesek segítségével röhögve sikerül...)
Barbaar 2010.08.13. 10:15:52
Lehet, hogy minden korban megvannak a hasonló problémák, de tényleg nem véletlen, hogy annyi bölcsész, meg egyéb diplomás dolgozik a futószalagok mellett. Meg hogy nagyon sokan tényleg nagyon műveletlenek és nem tudnak beszélni magyarul.
Mondom biztosan régebben is voltak hasonló problémák, és terelgették is a fiatalságot, és szerintem most is terelgetni kellene.
fehéregér 2010.08.13. 10:27:44
Tényleg! Essünk egymásnak! Öreg-fiatal, porbanfetrengőállat-szenilisnyugger...
Amúgy ez a jógyerekre nevelési attitúd a politika részéről, valamint a fiatalok általánosító leszólása kontraproduktív, ehhez még különösebben tanultnak sem kell lenni, hogy felmérje valaki.
Rettenetesen ostoba dolog "liberális" nevelési elveket hibáztatni, ez ugyanis nem azonos a gyerek leszarásával, ellenkezőleg, a szabadság a nevelésben azt jelenti, hogy nagyon is és érzékenyen figyelek rá, hogy sok esetben szabadon dönthessen, ne kezeljem a saját termékemnek, amivel azt csinálok és úgy, ahogy akarom. Ezzel lényegesen egészségesebb felnőtt válik belőle, mint a konzervatív, poroszos drill által megtört gyerekekből.
Amitől a mai fiatalok bajban vannak, az a felnőttek bűne, az a világ, amit a felnőtt társadalom mutat nekik, merthát a gyerekek isznak? részegen fetrengenek? tizenévesekkel szexelnek a Szigeten?
És mindeközben mit csinálnak a felnőttek? Pornót néznek még a parlamentben is? Korrupt, álszent gazemberek? Bunkók és ordítoznak egymással úton, útfélen? A tanárok némelyike kis szemétládának hívja a gyerekeket? A szülők a saját bajaikkal és szórakozásaikkal vannak elfoglalva, "jaj, kihűlt a vágy, lépek!" újabb partner, a gyerek meg leszarva?? Akkor miről beszélünk?
A legnagyobb gáz, annyira, hogy alig hiszem el, hogy élő személyről van szó, ez a Mária néni nicnevű borzalom, egek, inkább jöjjenek a marslakók!. De a magát mai fiatalnak tituláló kisiskolás fogalmazású generációs öngyűlölő sem semmi versenyző...
Na, aki pedig még itt is cigányozik, az fulladjon meg. Lehetőleg máma még.
Bobby Newmark 2010.08.13. 11:58:59
Bobzen 2010.08.13. 12:08:26
"Nem szokásom a hazudozás. Egyébként meg nevezd úgy a hozzászólást aminek akarod, nevezz engem aminek akarsz, de azt ne mondd, hogy az jó, hogy már 14 évesen töltik magukba a piát, szívják a rengeteg cigit, ami mind rengeteg pénz, saját keresetük nincsen, ergo a szüleik pénzét költik, az egészségüket elbarmolják, kezdve a gyomortól a májon és a tüdőn át a gégéig és a szájig, aztán a sok mocsok amit maguk után hagynak, amit megint nem ők takarítanak maguk után. Tehát arról, amit te így hívsz: "szereti kiélvezni a fiatalságát", egyszerű, világos logikával belátható, hogy minden szempontból haszontalan és káros. "
Ne légy már ilyen képmutató. A pia, cigi minden életkorban káros. Ha az emlegetett 14 éves tinédzser minden ismert kockázat és tiltás ellenére képes mindent megtenni annak érdekében, hogy hozzájusson a választott mérgéhez, akkor én azt mondom hajrá, legalább működik a természetes kiválasztódás. Az én problémám inkább az, hogy te lényegében a hasznosság elve mentén ítéled meg a kikapcsolódást, szóval a te elbaszott logikád mentén 20 év fölött sem ildomos péntek este legurítani pár sört mert "fölösleges és káros".
"Ezzel szemben aránytalanul kicsi az az "élvezet", amit állítólag a kedves fiatalok éreznek, mikor egy-egy IHB party után, vagy fesztiválon a hányásban fekve koszosan, alkoholtól és cigarettától büdös szájjal, a hangos zenétől eltompult hallással éreznek."
Először is: mondatszerkesztésből kampó, úgyhogy innentől kezdve minden tanulással kapcsolatos lózungod hiteltelen. Másodszor: én azt mondom, carpe diem. Eléggé besavanyodott ember lehetsz, ha a másnaposságot hozod fel, mint érvet a "bulizás" ellen.
"Talán majd 40-60 évesen elgondolkodnak a kórházban, hogy megérte-e, és hogy esetleg azt a pénzt, amit ezekre költöttek, talán jobb, egészségesebb dolgokra is el lehetett volna költeni."
Talán, de talán nem. Talán a magadfajta nyárspolgár fog 40-60 éves korában elgondolkodni az unalomban töltött 20-40 év után, hogy talán jobb lett volna, ha nem kizárólag PG-13 besorolású hobbikkal pazarolja el az ifjúságát.
Mav (törölt) 2010.08.13. 12:41:05
Nem a pár sörrel van a baj, hanem ha ez a pár 25-öt jelent, és adott esetben nem is sör hanem valami töményebb. A baj az, hogy sokan nem tudnak mértéket tartani, és kerülnek abba az állapotba, amiben egy-egy buli után elég sok fiatalt látni. A vörösbor például kis mennyiségben egészséges.
"Először is: mondatszerkesztésből kampó, úgyhogy innentől kezdve minden tanulással kapcsolatos lózungod hiteltelen."
Te még soha nem rontottál semmi, és mi is a köze egy hibának a tanuláshoz? Egyébként is nem mindenki nyelvész, lehet valaki villamosmérnök.
"Másodszor: én azt mondom, carpe diem. Eléggé besavanyodott ember lehetsz, ha a másnaposságot hozod fel, mint érvet a "bulizás" ellen."
A jövőd nem érdekel? Az, hogy ahogy öregszel, egyre rosszabbul bírja a szervezeted az ilyen megpróbáltatásokat, és jó lenne idősebb korban is mást csinálni, mint orvosi rendelőkbe járkálni? Te tudod.
"Talán, de talán nem. Talán a magadfajta nyárspolgár fog 40-60 éves korában elgondolkodni az unalomban töltött 20-40 év után, hogy talán jobb lett volna, ha nem kizárólag PG-13 besorolású hobbikkal pazarolja el az ifjúságát."
Szó sincs unalomról. Sok-sok szórakoztató elfoglaltságot lehet találni a beb*száson kívül is. Amikor pedig én 80 évesen nyugodtan golfozgatok, lehet, hogy te már rég nem leszel.
Bobby Newmark 2010.08.13. 13:21:20
A máj, vese, szívkárosodás nem a havi két bebaszástól van, hanem a havi harminctól. Egy bulizó fiatal nem egyenlő alkoholista.
Mértéktartás nem cél. Emellett ők tudni fogják, amit te SOHA, hogy hol a határ. Ahhoz, hogy ezt biztosan tudd, át kell lépni. Többször.
Jellemzően a hozzád hasonló begyöpösödött jókisfiúk szoktak ordenáré mocsokrészegre széthullani két felestől a szociális ivászatokon, mint pl a családi/baráti esküvők, keresztelők, stb.
Nem a vörösbor az egészséges, hanem a benne lévő tannin. A kis mennyiségű alkohol is ugyanúgy káros, mint a nagy mennyiségű, csak kisebb kárt okoz.
Egy villamosmérnök is értelmiség kategória, illik neki is helyesen írni.
Ahogy öregszik az ember, ritkulnak a bulik is, és most a fiatalok bulizási szokásairól van szó, nem a kezdő alkeszokról. Mert a kettő nem ugyanaz, bár van átfedés persze. A fiatalok 90%-a bulizik, az országnak meg csak néhány százaléka alkesz.
Bobby Newmark 2010.08.13. 13:22:22
Mav (törölt) 2010.08.13. 13:44:50
Én nem idegeskedek, csak törekszem arra, hogy meg is maradjon.
"A máj, vese, szívkárosodás nem a havi két bebaszástól van, hanem a havi harminctól. Egy bulizó fiatal nem egyenlő alkoholista."
Valóban, de a betegség kockázatát mindenképpen növeli, és sokan nem havi kétszer b*sznak be.
"Mértéktartás nem cél. Emellett ők tudni fogják, amit te SOHA, hogy hol a határ. Ahhoz, hogy ezt biztosan tudd, át kell lépni. Többször.
Jellemzően a hozzád hasonló begyöpösödött jókisfiúk szoktak ordenáré mocsokrészegre széthullani két felestől a szociális ivászatokon, mint pl a családi/baráti esküvők, keresztelők, stb."
Ha nem is tudják hogy hol a határ, akkor is lehet érezni a pia hatását, és akkor kell leállni, mikor még nem késő.
"Egy villamosmérnök is értelmiség kategória, illik neki is helyesen írni."
Mindenki hibázhat, nemde?
"Ahogy öregszik az ember, ritkulnak a bulik is, és most a fiatalok bulizási szokásairól van szó, nem a kezdő alkeszokról. Mert a kettő nem ugyanaz, bár van átfedés persze. A fiatalok 90%-a bulizik, az országnak meg csak néhány százaléka alkesz."
A bulik ritkulnak, de az alkohol szeretete megmarad.
Bobzen 2010.08.13. 14:04:00
Ha egy szakavatott "életmód-tanácsadó" (dietetikus, személyi edző, satöbbi) kinyitná a hűtőszekrényed, s mérlegre tenné, hogy heti hány órát töltesz aktív testmozgással, ezer százalék, hogy találna valami kivetnivalót az életmódodban.
"Valóban, de a betegség kockázatát mindenképpen növeli, és sokan nem havi kétszer b*sznak be."
A gulyásleves és marhapörkölt is növeli a koleszterinszintet és szívroham kockázatát, sokan is pusztulnak bele infarktusba... ÉS AKKOR MI A FASZ VAN? Kezdjünk el hozzád hasonlóan rinyálni, csak nem fiatalok, hanem a középkorú kifőzde-törzsvendégek miatt?
"Ha nem is tudják hogy hol a határ, akkor is lehet érezni a pia hatását, és akkor kell leállni, mikor még nem késő."
Kábé igazoltad Bobby-t. Lagzikon inkább maradj a kölyökpezsgőnél.
"A bulik ritkulnak, de az alkohol szeretete megmarad."
Hányszor rágjuk még a szádba, hogy ne általánosíts?
Balance Of Power 2010.08.13. 14:19:49
Mav (törölt) 2010.08.13. 14:33:28
Egyébként meg mindenki úgy teszi tönkre az életét, ahogy szeretné. Én nem kívánok pénzt, időt fecsérelni erre, de akinek ennyi pénze van, akit ez tesz boldoggá, akinek ez jelenti a kultúrát, és aki csak ennyire igényes, akkor csak rajta. Mindenki azt eszi, amit főzött.
Mav (törölt) 2010.08.13. 14:37:15
Bobzen 2010.08.13. 14:43:57
"Úgy, hogy nem követ minden mai marhaságot, divatot..."
en.wikipedia.org/wiki/History_of_alcoholic_beverages
"...és van igénye a kultúrára."
Öt napot töltöttem a Művészetek völgyében, nem mondom, hogy minden programon részt vettem, de azért "adtam a kultúrának", utolsó nap pedig kegyetlenül bebasztam a csajommal és a barátnőivel - táncoltunk, énekeltünk, s úgy általában: szórakoztunk, jól éreztük magunkat. Paradox helyzet, mi?
Bobzen 2010.08.13. 14:46:39
Mav (törölt) 2010.08.13. 15:08:32
Bobby Newmark 2010.08.13. 15:28:59
Legalábbis ezt adod itt most nekünk elő.
Az ember szervezete egy eléggé strapabíró szerkezet, igen melós tönkretenni. És nem a különleges alkalmankénti erős megterhelés (évi egy hét Sziget, példának okádék) teszi tönkre, hanem a mindennapokban folytatott életmód.
Innentől kezdve hiába igaz részleteiben, amit írsz(májkárosodás, miegymás), összességében mégis egy oltári nagy baromság.
Szerintem csak megideologizálod, hogy miért voltál lúzer akkoriban, amikor mindenki más a korosztályodból bulizott. De ezt csak halkan jegyzem meg.
Balance Of Power 2010.08.13. 15:36:31
Lehet valaki ugy is absztinens es tiszta eletu, hogy emellett nem korlatolt. Te sajnos nem tartozol ebbe a csoportba.
Mav (törölt) 2010.08.13. 15:54:24
Én ilyet nem mondtam. Nem az alkoholfogyasztással van baj, mint írtam már a vörösbor kifejezettem egészséges ki mértékben. A baj ott van, amikor a fiatalok minden lehetséges alkalmat kihasználnak arra, hogy igyanak, és akkor sem keveset.
A helyzet pedig az, hogy olyan elborult világban élünk, ahol a vagánykodás, a "te úgysem mered", az akkor vagyok nagyfiú ha iszok, bagózok és lehetőleg minél többet. Az a baj, hogy akkor érzik jól magukat, ha fetrenghetnek a mocsokban és vedelhetnek. Még egyszer mondom, nem az a baj, hogy megiszik 1-2 sört, vagy ha szereti a jó bort, és iszik egy-két pohárral, vagy lagziban a kis pezsgő. Azt meg már még az elején is mondtam, hogy tisztelet a kivételnek.
Az meg egyáltalán nem érdekel, hogy minek neveztek. Nem én vagyok az egyetlen, aki nem az tartja jó szórakozásnak, hogy vedeljen, mindenféle üvöltő zenére ugráljon, utána meg délelőtt mocsokban ébredjen valahol, hanem más sokkal értelmesebb programokat pl.: egy színházi előadás. Csak hát ez ma már nem divat, nem vagány. Itt is tisztelet a kivételnek.
Mav (törölt) 2010.08.13. 15:56:08
Azt meg már az elején mondtam...
Balance Of Power 2010.08.13. 16:32:04
De most komolyan, szerinted napi 40 ezer ember fetreng a mocsokban????
Annyira sztereotipikusak a kommentjeid, hogy te csakis valami viccnick lehetsz, aki szivatja a nepet itt.
Mária néni 2010.08.13. 17:48:49
Bobzen 2010.08.13. 21:26:24
nestrot10 2010.09.04. 06:52:03
(Jobbik, hol vagytok?,...Cigánybűnözés...karanténbe vele!!!!!)
nestrot10 2010.09.04. 06:53:20
Celtic 2010.09.19. 20:20:32
Celtic 2010.09.19. 20:26:38
1. rohadt agressziv stilusban kozlod
2. kutya koze sincs sose a posthoz), amikor cimlapos a post. Akarcsak kollegad:
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?
Regi meggyozodesem, hogy ez egy ember (bar ez csak a johiszemusegemet mutatja, nehezen hiszem, hoyg Magyarorszagon ket ilyen gyulolkodo emberke legyen egyidoben), de neha elgondolkodom rajta, hoyg talan megiscsak kulon arc van a monitor mogott.
Ja, a commentre: az veszi eszre az ekezet hianyat, aki betunkent olvas. Az ember (mar az atlag olvaso) a szo elejet es veget nezi, nem betunkent az egeszet, igy altalaban eszre sem veszi, hoyg mas hogy ir. Persze, ha valaki egy szot kibetuz, az mas teszta...
Az utolsó 100 komment: