/>

Alsóbbrendűek

E-one 2010.11.30. 11:22

Azért vannak mondatok, amiken az ember nehezen teszi túl magát. Meg olyanok is, amiknek a valódi sötétségét elsőre fel sem fogja igazán, mert egyszerűen tényleg hihetetlen ahhoz, hogy ne azon gondolkozzunk, tényleg nem mi értettünk-e félre valamit. De nem.

Parlament, ma délelőtt, nyugdíjvita: Turi-Kovács Béla szerint indokolt, hogy azokat a nőket támogassa a kormány, akik keményen dolgoztak, nem egyetemen töltöttek el éveket.

Hömm.

Innentől már csak egy kérdés marad nyitva. Mit kellett volna Turi-Kovácsnak mondania, hogy lehetőleg még ennél is mélyebbre ássa el magát?

Hogy az egyetemisták létezése, mint olyan, voltaképpen értelmetlen, és hogy ezek az emberek csak élősködnek a nemzeten?

Hogy a nők genetikailag alkalmatlanok a tanulásra, fakanállal a kezükben a tűzhely mellett a helyük, és örüljenek, ha a férfiak és a kormány együtt néhanapján megengedik nekik, hogy onnan kimozduljanak?

Esetleg a kettőt kombinálva, hogy aki előbb mert nőnek születni és két évtizeddel később egyetemistaként szívni a nemzet vérét, az tekintse magát úgy, mint aki kiiratkozott a nemzettestből, és szégyellje magát, valamint fizessen be 98 százalékos különadót minden jövedelme ÉS kiadása után?

Kíváncsian várjuk, hogyan tovább.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr712483207

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jámborné Balog Tünde - EGY KISVÁROSI HAJLÉKTALANRÓL 2010.12.01. 08:02:02

HAGYMALEVELEKÖcsémuram, kedves Kelemen!Előző levelemben a hidegről panaszkodtam, s ámbár azolta beköszöntött Szent Márton nyara egy kis enyhüléssel, már múlóban, csak a sült lúd csontjai maradtak a nagy pecsenyéstálon.A vereshajú Hajléktalan is ázik-fá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.30. 13:54:28

www.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w

XDDDDD

Egyébként tényleg hülyeség, egyszerűen csak az egyetemen azoknak kéne tanulniuk, akiknek tényleg érdemes, és probléma megoldva.

borovi 2010.11.30. 16:14:16

A turi-kovács egy sötét agyú egykori kisgazda, ma orbán seggét nyaló kegyenc. Hogy mit mond és kikről, teljességgel érdektelen. Szót sem érdemes pazarolni rá.

Misa76 2010.11.30. 16:16:42

Mondjuk aki 16 éves korától hajnalban dolgozni járt, valószínüleg rosszabb egészségi állapotban lehet, mint aki 22-26 éves korától irodai munkát végez. Persze ettől még lehetne finomabban fogalmazni.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.11.30. 16:17:51

Ehhez képest a Fidesz a magasabb jövedelmű(ez általában egyetemi végzettséggel is jár)gyerekes családoknak megfelelő adórendszert vezetett be.
Nagyon helyesen egyébként.

Zuzimama 2010.11.30. 16:19:41

Most akkor kérjek bocsánatot, mert pár évet elbactam egy felsőfokú intézményben? NŐKÉNT?????
Tényleg mert aaaaaaaaaannyi munkalehetőség van ám Magyarországon, mehettem volna dolgozni is. Hová is?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.11.30. 16:23:11

Az a baj, hogy az egész -szinte- érdektelen. Ha valaki 18 éves koráig tanul, aztán két év alatt elvégez valamilyen szakképesítést adó iskolát /tanfolyamot, majd 20 évesen elkezd dolgozni, annak 60 éves korára lesz meg a negyven éve. Tudtommal 60 évesen, negyven év szolgálati viszonnyal ma is el lehet emnni nyugdíjba. Akkó' meg mi van?
Ez a szabály max. azoknak könnyebbség, akik 14 évesen bevágódtak a téeszbe a fejőgéphez, vagy 16 évesen szövőnők lettek. Na, tőlük talán nem is kéne sajnálni a korábbi nyugdíjba menetelt.

hower 2010.11.30. 16:26:28

@Misa76: Ebben teljesen igazad van.

Turi-Kovács áttekintőképességéről viszont sok mindent elárul, hogy ezzel a saját női képviselőtársait is megalázta. Csak így tovább, képviselő úr! :)

Mike36 2010.11.30. 16:27:41

most jön majd az, hogy a nők 40 évnyi munkaviszony után korra való tekintet nélkül elmehetnek nyugdijba
aminek egyik olvasata az, hogy csak 40 után, addig nem

lesz ez még így se, kedves elvtársak, fideszkomcsik elintézik

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.11.30. 16:35:50

@Csokis:
Hát sajnálom őket meg minden, de az már csak mindehol igy van, hogy aki használhatú főiskolai végzettésggel rendelkezik az bizony általában kényelmesebben él és lehet, hogy néhány évvel kevesebbet dolgozik, de munkája magasabb hozzáadott értékkel rendelkezik, ami bőven visszahozza az egyetemi évek alatti munkakimaradást. De az s könnyen előfordul, hogy valami mekiben melózik, hogy fizetni tudja az egyetemi tanulmányait.

LucyBp (törölt) 2010.11.30. 16:39:08

ma a szellemi tőke a versenyelőny.
ha elüldözitek a diplomásokat,versenyezhettek
kapálásban, gyomlálásban, futószalag túlórában vagy abban amiben akartok...eastern europe sucks and will suck.

dr kíváncsivagyok 2010.11.30. 16:50:21

@felvidéki istimester: Ööö , akkor az egyetemet végzettek 260.000 ft felett keresnek ? 10 - ből hányan ? Sötétség...sötétség ...!

Baromméter 2010.11.30. 16:51:23

@felvidéki istimester: "munkája magasabb hozzáadott értékkel rendelkezik, ami bőven visszahozza az egyetemi évek alatti munkakimaradást."

Bill Gates-nek nincs diplomája asszem.

dr kíváncsivagyok 2010.11.30. 16:53:52

@hower: Sőt , saját magát is...vagy Ő nem koptatta valamely patinás egyetem padjait ?! Ahelyett hogy dolgozott volna...

mréveiller 2010.11.30. 16:54:10

fantasztikus ez a bejegyzés

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.30. 16:57:21

@LucyBp:

Turulkodással szeretnének pénzt keresni. Szerintem ez a titkos vágyuk. Hogy a trianonozásért valaki életjáradékot fizessen, mert semmi mást nem csinálnak olyn szenvedéllyel.

Illetve ott van még homályosan az agyacskájuk mélyén, h milyen jó lenne arisztokratának lenni, aki még népvezér is és minden "jár" neki.

Csak azt nem fogják fel, h nem lehet mindenki földesúr. De alkalmazottnak lenni sokkal jobb, mint jobbágynak.

Igen, jobb.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.11.30. 16:57:47

@Baromméter:
Hány Bill Gates van a világon?
@kíváncsivagyok:
Jó, hát függ a diplomától is. Nem a bölcsészekre meg a szociológusokra gondoltam. Olyan szakmát kell elvégezni amire van igény.

talicskás munkásember 2010.11.30. 16:59:44

Akárki bárki is elhiszi, hogy szeretett kormányunk a nők 10-20-30 év múlva bekövetkező (tisztelet a kivételnek) nyugdíjba vonulására spórol? Ha-ha-ha.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.30. 17:01:32

@talicskás munkásember:

Ott a pont, az egész amúgy is csak retorika. Elvonja a figyelmet, miközben a hátunk mögött berakják a hullát a szekrénybe.

CubE 2010.11.30. 17:01:34

Ez az egész annak a fedő sztorija, hogy miért kell megemelni a nyugdijjárulékot 0,5 százalékkal. Ugyanis csak pár ezren mehetnek nyugdijjba, ebben a formában!!!

iovianus 2010.11.30. 17:02:31

Az igazság szerintem megint a középúton van.

Turinak nagyon igaza van akkor, amikor azokat érti a beszédében, akik kávéfőző-szakra járnak. Sok a fölösleges egyetem, és az ott tanuló, munkalehetőségű végzettséget nem kapó diák. A kamuszakokat le kellene építeni.

Ezzel szemben sok olyan ember (lány) van, aki középsuli után bizony keményen dolgozik a betevő falatért, és nem állami tandíjjal meg diákigazolvánnyal ténfereg.

Turi rosszul fejezi ki magát, és így hülyeséget beszél.

Laetus 2010.11.30. 17:03:52

Igaza van - mondom ezt két diplomával és három nyelvvizsgával.
Rég meghaltam volna, ha bányában (vagy nőként szövőgép mellett, csirkebelezőben stb.) kellett volna dolgoznom ...

M&Ms (törölt) 2010.11.30. 17:07:02

Ezekben a fideszesekben én a legjobban a nagyképűséget és a pökhendiséget utálom. Fogadok, ennek a Turi köcsögnek még 8 általánosa sincs. És az hogy az ilyen seggek (lásd még Lázár esete az AB-vel, vagy Szargyártóé a bloggerekkel) mindenféle következmény nélkül mondhatnak ilyet, elég szomorú.

esef 2010.11.30. 17:11:56

A Turi-Kovács ex-kommunista, ex-kisgazda, ex-fideszes (ja bocsi, most még az) elvtárs meg elgondolkodhatna egy kicsit. Mi lesz azokkal az anyukákkal, akik azért kényszerülnek otthon maradni, mert a tartósan beteg gyereket kell ápolni? (Csak mert esetleg nem lehet beadni óvodába, iskolába az állapota miatt...)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.11.30. 17:12:46

Nem értitek ti ezt. Aki dolgozik, az keres, és termeli a GDP-t meg fizeti a nyugdíjjárulékot. Aki meg közben egyetemen ringatja a fenekét, az nem.

Ja persze, aki egyetemre járt, az előbb-utóbb többet fog keresni, összességében több GDP-t termel, több járulékot fizet be (ha szegény tanár, akkor azért, mert nem lehet feketén kifizetett különbözettel bejelenteni minimálra, ha meg menő közgazdász, akkor egyértelmű), vagyis a diplomások pár év munkaviszony alatt több fronton is helyreteszik a a járulékfizetési mérleget, egy életpálya alatt meg pláne, de ez már nem tartozik a tárgyhoz. Azt tessék felfogni, hogy nem igazságos, hogy egyesek egyetemre járnak, amíg mások dolgoznak. Pláne ha még nők is. Mit lehet ezen nem érteni?

samer 2010.11.30. 17:13:59

@iovianus: Igazad van ma a főiskolák egyetemek felét bekéne zárni és végre nem a kávéfőző szakokat hagyni, jó szakmunkásokra lenne szükség mert alig van.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.11.30. 17:14:54

tök fura és egyben érthetetlen is, hogy miért hiszik a népek azt, hogy a nyugdíj az úgy jár és egyszercsak eljön.

nyugdíjba nem akkor megy az ember, ha x vagy y éves lesz, hanem, ha akkora megtakarítást halmozott fel, hogy ne kelljen többé dolgoznia.

van akinél ez már 27 évesen bekövetkezik, van, akinél csak 72 évesen.

felejtsük már el ezt a nyugdíj az jár dumát.

miért járna? honnan jön? nő a földből, vagy mi?

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.11.30. 17:16:54

@esef: Na mondjuk az ovóda/bölcsöde ezen a sajnálatos szitun kívül is egy szép karika. De nem baj, majd a sok magas végzettségű munkanélküli nőből anya lesz, otthon a sok gyerekkel...és minden szépen megoldódik. Offkorsz fényen élve...
Faszom a szociális hálójukba.
Egyszer, csak egyszer ne a felszínről szólna ez a kurva politika.

Iustizmord 2010.11.30. 17:17:12

már tépem is össze a feleségem diplomáját.

egyetemre járni, az nem olyan polgári tempó már.

Iustizmord 2010.11.30. 17:18:00

@mcs: a nyugdíj az úgy JÁR ahogy az államtól a magyar embernek minden JÁR. inygen oktatás, egészségügy, ingyencirkusz ingyenkurva

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.11.30. 17:21:08

@mcs: Nem "jár" csak éppen megfizeted négy évtized alatt éppen elégszer...

Laetus 2010.11.30. 17:21:21

Bár én sem csípem a fejét, még egyszer mondom: igaza van.
Könyvtárból sörkertbe, sörkertből könyvtárba járni nem ugyanaz, mint napi 12 órát húzni az igát.
Aki nem hiszi, járjon utána.
Ma Magyarország bárki - értsd: bárki, még egy szellemi fogyatékos is - képes elvégezni egy egyetemet, ha van pénze a költségtérítésre.
Napi nyolc órát dobozolni, reménytelenül és kilátástalanul: na ezzel tényleg szolidárisnak kell lenni.

MEDVE1978 2010.11.30. 17:22:43

Turi Kovács nőnemű rokonsága menjen a malomba vagy a csirkefeldolgozóba dógozni! :o)))

arod75 2010.11.30. 17:23:34

csak tájékoztatásul:
egy főiskolai diploma megszerzése kb. 3000 tanóra és még 3-4000 óra otthoni foglalkozás.

A gyes-ből és gyet-ből pedig vonnak nyugdíjjárulékot, tehát nem ajándék, ha beszámítják a nyugdíjba. főleg ha közben nem veszik fel a kölyköt óvodába.

parttalan 2010.11.30. 17:25:59

Túri-Kovács atyafi valószínűleg leragadt az '50-es évek traktoros és gyári munkás női foglalkozásainál.

2010.11.30. 17:26:16

Szerencsetlenek...senkit nem zavar hogy egyetemre jartal "NOKENT", meg ha nem is akadt jo munkat diploma utan...

lehet hoborogni de allj be a futoszalag melle csak egy hetre, es hasonlitsd ossze azzal hogy bealszol par eloadason ami kb 11kor kezdodott, max 3 egy heten...

Ez az egesz azokrol a nokrol szol akik kb 15-16 evesen elkezdtek dolgozni es az elmult 3-4 evtizedet kemeny munkaval toltottek, gondolkozzatok mar el egy kicsit (es ha lehet ne gyertek azzal hogy "miert nem mentek ok is egyetemre..?", akkoriban azert nem volt ez olyan konnyu mint ma..)

ezzel nem az egyetemistakat/diplomasokat baszogatjak csak hulyen fogalmazott a pali..

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.11.30. 17:28:25

@becketman: nézd már meg, hogy a fizudból levont járulék az mennyi is.

aztán nézd már meg, hogy annyiból meddig is élnél.

magyar ember teli szájjal 2010.11.30. 17:34:12

Közben pont ezek törölték el a tandíjat. Elképesztő.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.11.30. 17:34:48

@mcs: Ez egy érdekes számítás különben, hogy meddig is élsz még a nyugdíjba vonulásod után, és mennyit teszel félre a ledolgozott évek alatt. Ráadásul generációnként más és más a szitu. Nem vitaindító, csak érdekes lenne...

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.11.30. 17:37:27

@mcs: azt hiszem ezt hívják tökéletesen laikus okoskodásnak. Komolytalan vagy.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.11.30. 17:41:55

@Laetus: Megnézném az a szellemileg sérült hogy fog elvégezni mondjuk egy fizetős levelező tagozatot a műegyetemen, vagy egyáéb műszaki főiskolán, mondjuk villmérnökként.....

Aki azt hiszi , egy műszaki sulit elvégezni sétagalopp, az végezzen már mérnökként. ( de mondhattam volna orvost, vagy más szakmát is)

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.11.30. 17:46:55

@tivA:
Bocs, nem a futószalag mellett álltam, hanem kamionokat pakoltam ki, megfelel?

Akárhámennyire is majd beledöglöttem a fáradtságba este, még lehet, hogy valami lusta fasz mérnök aznapi három egérkattintása többet ért összességben.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.11.30. 17:48:13

@becketman: tündérem. számolj, ne minősíts.

nem akarlak összezavarni reálértékkel, meg ilyesmivel, indulj csak ki abból, hogy átlagban 45 évet dolgozol és nyugdíj után max 15 évet élsz.

szorozd fel a nyugdíjjárulékodat hárommal és megkapod azt a pénzt, amiből most megélhetnél a saját magad nyugdíjasaként.

vagy oszd el azt a pénzt, amiből most élsz hárommal és megkapod, hogy mennyi járulékot kellene fizetned.

megvan? kijött? na.

Laetus 2010.11.30. 17:51:01

tildy:)
Tanítok néhányat, aki nem hogy funkcionális analfabéta, de - bizony Isten - kifejezetten retardált. Mégis el fog jutni a diplomáig.
Ceterum censeo: Magyarországon a bolognai rendszerben bárki - aki megtanult írni és olvasni, és főként van hozzá pénze és ideje - bármelyik egyetem bármelyik szakát el tudja végezni. Legfeljebb kicsit lassabban, mint az átlag.

HellsAngel 2010.11.30. 17:59:51

Egyébként ezt a kijelentést én határesetnek érzem..

"Turi-Kovács Béla szerint indokolt, hogy azokat a nőket támogassa a kormány, akik keményen dolgoztak, nem egyetemen töltöttek el éveket"

ebben a kijelentésben az a megalázó, hogy az egyetemen az ember nem eltölt éveket, hanem tanul. Jó esetben. Nyelveket tanul, szakmát tanul, tudományt tanul.. olyan dolgokat, amiknek a nagy részéhez a tisztelt képviselő uraknak közük nincsen.

Viszont azért határeset, mert eme enyhe leszóláson és megalázáson kívül maga a mondat még érvenyes.. nevezetesen, akik egyetemre jártak, azoktól elvárható, hogy ne szoruljanak az egyetem támogatására, míg azok, akik már fiatalon kemény munkát (== gondolom, valami termelő és fizikai munkát végeztek), és soha nem képezték magukat, azok tényleg csak abban bízhatnak, hogy vénségükre nem hagyja őket az állam éhen halni.

gitáros 2010.11.30. 18:00:02

@felvidéki istimester:
Ezt azért jegyezzük meg, mert nem jellemző, hogy egy fizikai melós így gondolkodjon a szellemi munkásokról:

"Akárhámennyire is majd beledöglöttem a fáradtságba este, még lehet, hogy valami lusta fasz mérnök aznapi három egérkattintása többet ért összességben."

HellsAngel 2010.11.30. 18:01:18

@HellsAngel: "ne szoruljanak az egyetem támogatására" helyesen: "ne szoruljanak az állam támogatására"

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.11.30. 18:02:54

A világ rendje idővel mindig helyreáll,a nyeszlett nyüves elhullik,a talpraesett "erősebb kutya" pedig szépen szaporodik...

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.30. 18:04:04

Sötétség? akiről szó van, az a parlamentben mondhat ilyeneket... és kik küldték oda? A még sötétebbek,hiszen őket képviselni jutott be... az ország tehát egy nagy fekete luk lehet, először is!
Másodszor: akikről így nyilatkozott, azok nem ma végeztek, hanem úgy a 80-as évek előtt (mert nekik esedékes a nyugdíjba vonulási időszak az a 40 év), tehát mostanra ledolgoztak úgy 35-39 évet és reménykedtek, hogy beszámítják az akkori kemény (tehát nem a mai viszonyokat tessenek érteni alatta)tanuló éveket is. De nem! Ezek nem számítják be... tehát miről beszélünk? Néhány száz nőről, akik mostanában még reménykedhetnek abban, hogy ha 40 évet dolgoztak, akkor még talán kapnak nyugdíjat (azt se felejtsük el, hogy tőlük egész idő alatt levonták az addigi nyugdíjasoknak kiosztott járulékot, ami nem kevés mínuszt eredményezett a havi bruttóból). Számoljunk! 40 dolgos év a 22-23 éves kor után... ma hány évesekről beszélünk? 62-63 évesekről, vagy fiatalabbakról egy kicsivel. Néhány évvel ezelőtt a nők nyugdíjkorhatára 55 év volt!
Szégyenlem, hogy a magyar parlamentben ilyen alakok ülhetnek! Nagyon nagyon szégyenlem, hogy ezeknek a honfitársa vagyok. A választóikat is szégyenlem, hogy velem egy anyanyelvet beszélnek, de érteni már nem értenek semmit. Ez az ország a legmélyebbre süllyedt, ahova csak lehetett... és megtette! Közös erővel... (az irigység... hogy mást ne mondjak, az elvakult gyűlölet és a mély sötétség értelmi színvonala = ez Magyarország!

Selli69 2010.11.30. 18:04:06

A turit nem véleményezem, agyhalott.
De azoknak, akik büfészakoznak, meg kávéfőzőszakoznak (ave, nyelvújítás): ti szeretnétek, ha olyan fajta numerus clausus lenne, hogy pl. a gyereketek, akit pl. csakis a történelem érdekel, sose tanulhassa azt, mert az lesz a törvényben, hogy egy évben csak 200 bölcsészt vesznek fel, és csak 30-at töri szakra? Mehetne a kölök mérnöknek, közgazdásznak vagy asztalosnak, mert oda lesz hely (nagyon helyes egyébként, ezek kellenek), de a rohadt, beste kölyök nem akar. Nem baj, lesz belőle alulképzett mérnök, vagy portás, és világéletében utálni fogja, amit csinál. (mert pl. senki nem mutatta meg neki egy szakma szépségeit és hasznát, vagy nem volt, aki megszerettesse vele a matekot vagy fizikát. VAgy mert egyszerűen csak a töri érdekli. Van ilyen, na.)
Igaz, hogy sok lézengő és nem oda való fiatal van a felsőoktatásban. Nem csak bölcsészéknél, hanem jogászéknál, közgazdászéknál, műszakisoknál is. De ne általánosítsunk már. És ne akarjátok, hogy már a pólyákba oda kerüljön a cetli: "előjegyezve xy szakmára." Manapság ez nem is annyira sci-fi, mint első hallásra tűnik.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.30. 18:07:15

Válasz erre
"Cuppanj a végére! 2010.11.30. 18:02:54
A világ rendje idővel mindig helyreáll,a nyeszlett nyüves elhullik,a talpraesett "erősebb kutya" pedig szépen szaporodik..."
- Igen! ezekről beszéltem (míg írtam, ő be is bizonyította, hogy igazam van)

Selli69 2010.11.30. 18:09:15

Ja, és még valami: egy ismerősöm, aki informatikusként kezdte nálunk annó, mikor legutóbb hallottam róla, egész jól kereső pozícióban volt a szakmájával, szóval ő szokta mondani: ha nem lett volna az ingyenes oktatás, ő ma traktoros lenne. Amivel nincs semmi baj, de az ismerős szereti, amit csinál, sikeres benne, szal köszöni szépen, megvan.
A felsőoktatás egy esély, egy lehetőség. Van, aki tud vele élni - rájuk nem szabad sajnálni a pénzt, és hadd tanuljon, amit akar, ha esztétikát, akkor azt, és van, aki nem tud élni vele, pl. mert érdektelen - na, ő mehetett volna traktorosnak is, és ezzel nem akartam megbántani a traktorosokat, bár ez ugyanolyan rosszul hangzott, elismerem, mint turi kollega mondása a parlamentben.

xstranger 2010.11.30. 18:09:57

@Selli69: szerintem teljesen jogos lenne kvotakat csinalni (ne nevezzuk mar Numerus Claususnak). Akit erdekel a bolcseszet azt altalaban fel is vennek, mivel o a felvetelire is tobb energiat fektetne be mint aki csak a munka elol menekul a bolcseszkarra.

Es ne feledjuk kvota lenne mindenhol mashol is tehat aki nem igyekezik annak nem egy rossz diploma lenne a sorsa hanem valami szakmunkassag. Ez se lenne amugy baj.

Avatar 2010.11.30. 18:11:51

Most mit hasonlítunk mihez? A 30-40 évvel ezelőtti TSZ munkát a mostani felsőoktatáshoz?
Miért nem inkább azt szajkózzátok, hogy 30-40 éve milyen kevés felsőoktatási hely volt, mennyire kellett küzdeni a bejutásért/bennmaradásért a nőknek, szemben azzal, hogy ma a 8 általános végzettségű tinikislány egész lap blikket olvasgatja a szoliban/plázabutikban ahol "dolgozik"...

Hülyeségeket beszélni könnyű, az nekem is megy... :)

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.11.30. 18:14:06

Evidens.Hozhat az ember(szabású) bármilyen törvényt,a természet törvényeit egy sem írja felül.

szimplalány 2010.11.30. 18:15:00

ne feledd el, előtte azt mondta, hogy azért csak a nőknek adják ezt a nyugdíjkor kedvezményt, mert őket szeretik. az elképedésünkre azzal a bekiabálással reagált a fidesz szanyi tiborja, babák mihály, hogy "ez így normális".

mondhatom, felemelő élmény volt ma nőnek lenni a magyar parlamentben...

El Argentino 2010.11.30. 18:20:13

Az egyetemet végzet és nem végzett is ugyan abban a sorban áll a munkaügyiben. Turi-Kovács pedig ne reggel, hanem dél körül, munka után menjen a kocsmába. :D

szimplalány 2010.11.30. 18:21:23

ja és a lényeg: a törvényjavaslat pont azokat bünteti, akik szakmunkástanulóként heti 5 napot melóztak és a 6. napon jártak iskolába. ugyanis nem ismeri el és így nem számítja bele a 40 évbe, pedig keményen dolgoztak és járulékot fizettek :(

úgyhogy Turi duplán ostobaságot mondott...

Dixi. 2010.11.30. 18:23:48

Nem veszitek észre h a fidesz menyire ráhajt a különböző társadalmi és etnikai csoportok közti harc, torzsalkodás kiélezésérre?
Aki figyeli egy kicsit a munka menetüket észreveheti h mi zajlik és mit készít elő a fidesz....és ehhez még Török Gábornak sem kell lenni...
oszd meg és uralkodj

arod75 2010.11.30. 18:23:56

@térfél:
ebben én még egyet nem értek: teljesen összemosódik a nők nyugdíjbavonulása és az egyetemi évek munkaidőnek számítása. Ha beszámít 3 főiskolai vagy 5 egyetemi év (akármennyi ideig is töltötte ott idejét), akkor számítson mindenkinél (mint ahogy korábban is).
Miért mossuk ezt is bele a "hol a helye a magyar anyának" folyamatos társadalmi heccelésbe?!

maedve13 2010.11.30. 18:24:07

@felvidéki istimester: Tudod a kettőtök között épp annyi különbség van, hogy a mérnök(de akár bármelyik szakmunkás) tudja hova kell kattintani(hol kell meghúzni egy csavart, javítani valamit), ha valami nem működik. A több év alatt megszerzett szaktudásáért kapja a nagy lóvét.
Ettől persze még lehet bárki emberileg toprongy, de megéri a pénzét.

szimplalány 2010.11.30. 18:29:17

@arod75: mert csak ez megy nekik.

se érv, se számítás, se alátámasztás. csak az ideológiai nyomulás. és a szocik ebben boldogan partnereik. ma is egész reggel ez ment, gyapálták egymást ideológiai alapon.

miközben itt súlyos tízmilliárdokról van szó...

maedve13 2010.11.30. 18:30:57

Az egész állami gondoskodást kéne elfelejteni végre, a túlzott adókkal együtt. Aki dolgozik, még ha nincs is túl jól megfizetve, tuti jól járna vele.
Aztán ha valaki akar nyugdíjat, orvosi ellátáshoz társadalombiztosítást, vagy bármi mást, akkor szabadon választhat magának pénztárat, nincs belekényszerítve semmibe.

Dixi. 2010.11.30. 18:34:47

@szimplalány:
Nem vetted még észre h nem érdekli őket :-) titeket h mire megy el az a pénz....nem őket/ titeket/ az érdekel h a meghozott intézkedések, törvények a karrierjük sikerük kulcsa legyen.
Már rég nem a nép szolgálata az elsődleges cél...bár az már romában sem volt jellemző....de gusztustalan.

arod75 2010.11.30. 18:35:21

@maedve13: ááá, itt még nem jöttek rá, hogy nincs ingyenebéd!

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.11.30. 18:36:14

@gitáros:
Azért nem vagyok fizikai munkás, csak kb 16 éves korom óta dolgozom nyaranként, plussz jelenleg már fél évre vagyok a gépészmérnöki alapképzés befejezésétől :)
Az embernek nincs kedve egész életében kistraktoron füvet nyirni meg már az emlitett kamionokat pakolni :)
@maedve13:
Mondjuk én ugyanezt irtam le, csak máshogy megfogalmazva :)

baliquez 2010.11.30. 18:39:28

A pártharc után - emlékszünk még a kokárdázós zembermegosztásra? - most osztályharcba akarja belekényszeríteni a szaddámcigány és falkája az országot?

Ha nem azt néznénk hogy ki "jobbos" vagy "balos" hanem egyszerűen elkergetnénk ezeket a geciket KÖZÖSEN akkor talán elkezdhetnénk kilábalni végre a szarból.

Mi a kurvaisten van, elfelejtettük talán hogyan kell hurkot kötni? Ezeknek a mocskoknak lógniuk kell annak érdekében hogy a jövőbeli politikusok emlékezzenek arra hogy hol a helyük!

Elnézést kérek ha valakit zavar a szóhasználatom, erősen visszafogtam magam.

snakekiller23 2010.11.30. 18:45:58

@Laetus:

Egy nagyon gyenge diák egy nehéz szakot (amit a kiemelkedő képességűek sem mind tudnak időben elvégezni) legfeljebb költségtérítésesen fog tudni elvégezni, márha nem vágják ki hamarabb valami kreditkvóta miatt.

kvadrillio 2010.11.30. 18:50:10

nekem csak ez teccik nagyon

"...jövőre a munkaképes emberek esetében a rendelkezésre állási támogatást (rát) új elnevezéssel a bérpótló juttatás (BPJ) váltja majd fel, és a rászorultságot az önkormányzat állapítja majd meg. A támogatás folyósításához 30 nap munkaviszonyt kell igazolni, és az ellátás feltétele a rendezett lakókörnyezet is.

Ezt a támogatást nem segélyként, hanem juttatásként kezelik majd, és fontos változás lesz, hogy a felajánlott munkát a végzettségtől függetlenül el kell vállalni. Ez azt is jelentheti, hogy valakinek akár egyetemi diplomásként is ajánlhatnak például egy településen csatornatisztítási feladatokat, amit vissza lehet utasítani, de akkor veszik a támogatás (erről itt olvashat részletesen)."

remélem látok majd egy pár képviselőt csatornatisztítóként ! :)

snakekiller23 2010.11.30. 18:53:12

@Selli69:

Most is van kontroll a rendszerben, keretszámok, stb. Amúgy ha nem kerül be valaki, vár egy évet (addig mondjuk dolgozik, de manapság 30 alatt szűlőknél lebzselni sem akkora szégyen mint anno, egészen komoly munkaetikával megáldott társadalmakban, mint USA, meg Japán is tömegjelenség már) és nekifut újra, esetleg egy javított érettségi eredménnyel.

maedve13 2010.11.30. 18:54:48

@baliquez: Nálunk ez nagyon jól működik, hogy könnyebb valakit utálni a saját problémáink megoldása helyett. Ezért ilyen hatékony az ilyen retorika.

bloggerman77 2010.11.30. 18:59:46

Na, azért ne feledkezzünk meg azokról, akik 18 évesen bekerültek az egyetemre, aztán még 32 évesen is egyetemisták.

Sokan vannak...

Szűk ismeretségi körben tudok kapásból 10-12 csajt, aki éppen hogy elvégezte az egyik egyetemet, dolgozott pár hónapot, aztán usgyi vissza egy másik egyetemre...

Most volt érettségi találkozónk, ahol az egyik csaj szinte sírva mondta, hogy 32 évesen van munkája - ÉLETÉBEN ELŐSZÖR!
Eddig mindig vmi felsőoktatási intézményben volt, 3 szak össze-vissza halasztgatva, doktorátus stb.

Agyrém.

El Argentino 2010.11.30. 19:01:41

@bloggerman77: Milyen doktorátus az, kecskepásztor?

moncayo 2010.11.30. 19:04:29

Orr-Turó-Kovács Béla pont egy tahó, javaslom vegye feleségül Szenátor Selmeczit, szép pár lenne. Csak gyerek ne szülessen ilyen génekkel!

maedve13 2010.11.30. 19:05:06

@Selli69: Ha szereti a dolgot igazán, és tehetsége is van hozzá, akkor bejuthat a csökkentett keretszámba is.

Azért a tisztánlátás végett érdemes tudni, hogy jelenleg rengeteg embert vesznek fel humán "tarisznyás" szakokra a felsőoktatásba, amire semmi szükség nincs(tisztelet a kivételnek). Ennek az az oka, hogy az ő képzésük a legolcsóbb bármely más szakhoz képest, viszont fejkvóta ugyanúgy jár utánuk. Ergo bevételt jelentenek az intézménynek.

Az államilag támogatott keretszámokat a piaci, nemzetgazdasági és kulturális igényekhez kellene igazítani.

BaSa · http://basa.blog.hu 2010.11.30. 19:17:57

@baliquez: Én is hasonlót akartam írni, csak más szavakkal. Turi-Kovács elvtárs tényleg egy nagy balfasz, de ami még ennél is rosszabb, ez az egész most megint arra volt jó, hogy megosszák az embereket (és a' zembereket :-)).
Ebben az egész javaslatban ugyanis senkinek sem azzal van baja, hogy a kemény fizikai munkát végzett nők 40 év után nyugdíjba mehetnek. (Most tekintsünk el attól az esettől, hogy lehetett olyan nő, aki annyira hülye volt, hogy még leérettségizni se tudott, ezért 18 évesen elment pornósztárnak, aztán 58 évesen mehet nyuggernek, mert ő milyen keményen dolgozott.)
A probléma azzal van, hogy miért nem lehet ugyanezt kiterjezsteni azokra is, akik tanultak? Ne felejtsük el, hogy azért az egyetemeken nem csak büfészakok léteznek, hanem olyanok is, ahol fontos munkához tanulnak dolgokat. Mi van például a női orvosokkal, aki naponta életeket mentenek? Ők kevesebbet érnek, mint egy fejőnő, akit legfeljebb pofán rúg a tehén, ha valamit nem jól csinál? Azért a doktornőn emberi életek múlnak, kicsit nagyobb felelősség.
Vagy vegyük példának egy ismerősömet. Fiatalabb korában kemény fizikai munkát végzett, mégis kb. az éhne haláshoz volt elég pénzük. Aztán beíratkozott egyetemre. (Nem orvosi, de nem is büfészak.) Emiatt bukta a 40 évet... Pedig még a második diploma után is volt olyan, hogy egyik szakmájában sem talált munkát, ezért 2 diplomával hajnalban kelt, és újságot hordott, hogy legyen miből élnie. Most akkor ő mivel rosszabb pl. egy olyan embernél, aki nem azért nem tanult, mert ő milyen önfeléldozó, hogy elvégzi a nehéz munkát, hanem azért, mert hülye, mint két pár rendőrcsizma?

snakekiller23 2010.11.30. 20:03:00

@bloggerman77:

Az, hogy a BSc diplomákat két kézzel szórják az egy dolog, de az már aggasztó, hogy hány kamu(gyanús) PhD-ről hallani. Azzal azért nem kéne viccőni mán'... (Valami bóvlibb egyetemtől van legalább?)

bloggerman77 2010.11.30. 20:06:01

@BaSa:

Ez most nem tiszta, mert mindenki mást mond: az egyetemi évek beszámítanak a munkaviszonyba, vagy sem? Az egyetem fizeti utánad a járulékot...

A másodunokatesóm elvégezte az óvodapedagógusi szakot, aztán ment tanárképző főiskolára, aztán egyetemre. Ezután dolgozni kezdett (végre...) de most meg estin jár egyetemre.
Most a jogira...

:))

bloggerman77 2010.11.30. 20:08:12

@snakekiller23:

ELTE BTK

De egy másik volt osztálytársnőm is ott végzett, magyar-alkalmazott nyelvészet szakon, és most call center-es a T-Comnál. :))

Valahogy nem volt igény a nyelvészi munkásságára a munkaerőpiacon... :-)

snakekiller23 2010.11.30. 20:19:47

@bloggerman77:

Eszem-faszom áll megfele. Biztos komoly kutatási eredmények állnak a PhD mögött.

Azért is furcsaállom ezt az egészet, mert amit látok magam körül azok a reálszakok és ott mire elvégzi valaki (vagy csak túljut az első pár féléven) eszébe sincs azon a stresszen meg szívatáson átmenni még egyszer-kétszer... vagy sűrgősen elmegy dolgozni, vagy kutat/tanít. Furcsamód nem nagyon látok 30 évesen háromdiplomás fizikust meg gépészmérnököt.

HellsAngel 2010.11.30. 21:17:18

@snakekiller23:

Nem akarok nagyon bölcsészellenes lenni, mert az reálértelmiségi körökben sajnos kurva nagy divat:) .. de csak egyfajta bölcsészkartípust ismerek, ahol olykor tényleg kaparni kell a kettesért - bizonyos nyelvszakokon szivatják az embereket (nem állítom, hogy ez minden nyelvszakra igaz). Ezek valódi tudást is adnak, mert a nyelvtudás azért valódi tudás, az más kérdés, hogy mivel szaktudást nem adnak, ezért elmehet utána az ember callcenteresnek, ami valóban egy szomorú életpálya.

Egyébként mérnöki szakon én is úgy tapasztaltam, hogy egy sikeres PhD elvégzéséhez olyan mértékű kutatási eredmények/publikációs lista/valódi tudás kell, hogy utána az ember elmehet bárhova (== bármelyik országba, amiben van nyelvismerete) tanítani tanársegédként (értve ez alatt mondjuk Európának egy részét), tehát nem fog a McDonald'sban szendvicseket dobozolni..

közismert az anekdota a Backpropagation tanítási eljárás kiagyalójáról, aki az ezzel kapcsolatos tudnivalókat a PhD-jében foglalta össze, és a bíráló bizottság nem akarta elfogadni PhD-nek, mert az eljárás lényege egy deriválás, és hogy néz ki, hogy valaki egy derviálásra PhD-t szerez? (Pedig ez 1960 tájékán történt, és az MIT-en, de azért egy jó történet.) .. elég röhejesen hangzik, de bizonyos karokon tényleg történnek ilyenek.

snakekiller23 2010.11.30. 22:08:31

@HellsAngel:

Nem a bölcsészek ellen kívántam agitálni (semmi okom nem lehet egy egy komoly irodalmárt, történészt, vagy nyelvészt bármilyen értelemben lebecsülni egy reáltudóssal szemben), de sajnos tény, hogy a képzéssel sok szempontból komoly bajok lehetnek. "Soft science" területen általában és talán nem csak idehaza. Nemrég bukkant fel egy névtelen, elég terjedelmes írás, amelynek a szerzője állítja, hogy évekig százával írta bérben amerikai egyetemek (köztük akár a legjobbak) hallgatói számára a disszertációkat, esszéket, diplomamunkákat mindössze google és wikipedia segítségével, (egy félbehagyott angol szakon kívül) mindenféle formális képzés nélkül átlagban alig pár nap időráfordítással. Azt állítja a kemény reáltudományokon kívül nem kapott olyan megrendelést amit ne tudott volna teljesíteni.

chronicle.com/article/The-Shadow-Scholar/125329/

Nem mondom, hogy muszáj szó szerint venni a leírtakat, de elgondolkodtató.

bloggerman77 2010.11.30. 23:13:48

@snakekiller23:

"Furcsamód nem nagyon látok 30 évesen háromdiplomás fizikust meg gépészmérnököt. "

***

Hmm, nálunk a főnökségnek 4-5(!) mérnöki, mérnök-közgazdászi, mérnök menedzseri végzettsége van. A többed diplomákat munka mellett szerezték több évtizeden át.

ökörpöröly 2010.11.30. 23:19:32

Matolcsycska és a cigány Szaddam is elmebeteg fasz. A baromarcúak nem veszik észre, hogy attól, hogy otthon részegen megverik az asszonyt, a gyerekeket, hogy cigány Szaddam sztálinista terrorral vezeti a pártnak hívott bűnszövetkezét, az emberek nem szeretik, ha ellopják a vagyonukat.
Igen, a magántulajdonukat, tessék elolvasni erről mondjuk az ex köztársasági elnök, Sólyom egykori nyilatkozatát.
Most majd cigány Szaddam ír valami ócska levelet, a kiflitolvaj milliárdos, Selmeczi kurva meg meg majd elküldi a perverzeknek a szaros bugyiját, ettől nem fog semmi se változni.
Ez egy szar nemzet, szar ország.
Volt két történelmi esélyünk, ha ezek másként alakulnak, akkor talán ma jobb lenne.
Egyik a protestantizmus fennmaradása, a másik pedig II. József asszimilációs törekvései.
De nem jött össze, a magyar nép -mármint a többsége- meg hülye és jellemtelen az önálló államisághoz.

ökörpöröly 2010.11.30. 23:24:35

Turha-Kovács meg egy igazi jellemtelen fasz, MSZMP-tag és városi tanácstag volt a Kádár-rendszerben. Utána gyorsan és ügyesen váltva gúnyát kisgazda lett. Részt vett a kisgazdák szétverésében és a voksok FIDESZ-hez való szállításában, ezért meg is kapta jutalmát. Ma többszörös milliárdos.

snakekiller23 2010.11.30. 23:37:41

@ökörpöröly:

A mendezsment, közgazdazdasági, jogi továbbképzés egy más kérdés, valóban. És azt tényleg munka mellett szokás megszerezni, nem 30 évesen elkezdeni munkát keresni 3 diplomával, igazából semmihez sem értve igazán.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.12.01. 17:07:08

@arod75: Nem akartam összemosni, csak gondolkodtam egy kicsit... fölötted Dixinek van teljességgel igaza. Mára az a legnagyobb kihívása a mindennapjaimnak, hogy képes legyek bebizonyítani arra érdemes embereknek, hogy nem vagyok az ellensége neki sem. Hát engem se nézzen annak! Idáig jutottunk... és ezt a fidesz fiúk stílusa hozta be az országba: hogy mindenkinek neki kell menni, hogy mindenkit el kell taposni, és mindenkin felül kell emelkedni, ill. le kell ugatni, le kell nézni és uszítsuk egymás ellen akit csak lehet. Ennek ez lett az eredménye (többek között), hogy nem értjük egymást, nem is bírjuk elviselni a másikat. (én elbírnám) Szóval a fideszmentalitást kell azonnal visszaszorítani! Most!

arod75 2010.12.01. 17:25:57

@térfél: 6 másodperc volt közöttünk Dixivel : )
de sajnos én inkább elkeserítőnek látom, nem érzem, hogy lenne értelme normálisan érvelni, vitázni. már lassan commentelni sincs kedvem : (

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.01. 18:53:46

TKB-t azóta nem lehet komolyan venni, mióta megkérdezték tőle, mit szólna hozzá, ha a Parlament előtti téren is kellene fizetni a parkolásért, és esetleg expozé közben kellene lemennie pénzt dobni az autómatába. Válasz:

Miért kellene fizetnem? Én itt dolgozom!

Blau t 2010.12.01. 21:18:50

A tudás veszélyes fegyver. Ezt minden diktátor tudja és ennek megfelelően igyszik az elnyomottakat tudatlanságban tartani. Ha valaki nem tudná, a négerek sokáig nem tanulhattak amerikában. Magyarországon sem véletlenül zavarták a Szabad Európát. Aki meg látott Brezsnyev idején szovjet híradót, annak végképp nem kell kommentálni az esetet.

Baromméter 2010.12.02. 09:54:06

@felvidéki istimester:
Visszakérdezek: hány nemdiplomás van, aki értékes munkát végez és hány, akik nem? Több, mint ahány diplomás? Honnan veszed a számaidat?

Szerinted egy diplomás Country Portfolio Manager-nek egy multinál, aki helyett a regionális HQ-ség dönt minden kérdésben (amely kérdések önmagukban lényegtelenek), mennyivel értékesebb a munkája, mint egy nemdiplomás lakatosnak, akiktől elégedetten távoznak a kuncsaftok?

Baromméter 2010.12.02. 10:06:34

@felvidéki istimester: "Akárhámennyire is majd beledöglöttem a fáradtságba este, még lehet, hogy valami lusta fasz mérnök aznapi három egérkattintása többet ért összességben. "

Nem feltétlenül ért többet, csak több pénzt kapott érte. A pénz a munka tényleges értékének a legmegbízhatatlanabb fokmérője.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2010.12.02. 13:05:43

@Baromméter:
Nem érted, hogy értettem. A saját apám lakatos, egyáltalán nem hiszem, hogy értéktelenebb lenne bárkinél a munkája.
Viszont akár az általad emlitett menedszer a nagyobb fizetésébőlől több pénzt tesz az álamkasszába, valószinűleg többet fogyaszt, ha gyereke van többet költ rá, pörgeti a gazdaságot.

Egyébként hamarabb azt is emlitettem, hogy valóban értékelhető tudást birtokló diplomásokra gondoltam, szóval nem pont az ilyen menedzserekre gondoltam, ráadásul egyáltalán nem vagyok a mindenkit rugdaljunk el a főiskolára párti, sőt.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.12.02. 13:13:51

@Baromméter:

"pénz a munka tényleges értékének a legmegbízhatatlanabb fokmérője."

ez igaz, viszont az egyetlen, ami mérhető.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.12.02. 16:06:36

@arod75: Csak annak van értelme! és igenis kell... le kell állni és megmagyarázni a lehető legtöbbször, mert minden épeszű ezt szeretné: vegyék emberszámba és ne akarják eltaposni, ha még a nevét sem tudják, nem hogy mennyi érték lakozik benne. A fikázást le kell szólni és szépen el lehet mondani mindent, amit akarunk. Igenis ennek van itt az ideje, nem pedig a visszavonulásnak, mert az eddig sem jött be. Tessék kiállni az igazadért, a helyes dolgokért és elítélni a helytelenül nyilatkozót, vagy viselkedőt. (különben azt hiszik továbbra is, hogy támogatjuk őket a hallgatással - hát nem támogatom a szart, kikérem magamnak, hogy semmibe vegyenek ezért- ennyi)
süti beállítások módosítása