/>

Impotens Európa

E-one 2011.02.21. 00:04

Az EU felszólítja Moamer Kadhafi rendszerét, hogy tartózkodjon az erőszak alkalmazásától, a békés tüntetők megtámadásától - mondta Martonyi János az EU külügyminisztereinek képviseletében, és nem haragudhatunk rá ezért a rettenetes mondatért, mert ennél többet nem tehetett. Szóval szégyellheti magát az egész EU vezetése, hogy ennyit tudunk csinálni.

Egy tengerrel arrébb, pár száz kilométerre az EU határától, épp próbál néhány tízezer bátor ember demokráciát csinálni, amit elvileg a mi kis uniónk a világon minden más rendszernél jobbnak tart. És mi minden, amit ilyenkor lehet innen csinálni? Felszólítjuk Kadhafit, hogy ne legyen erőszakos. Persze, azt. Majd lenyugszik. Ennyi erővel ha bármelyik EU-polgárt elhagyja a barátnője/pasija, szólítsák fel, hogy béküljenek meg. Mondjuk az egészségügyi miniszter. Na, annak lenne kábé ugyanennyi haszna.

Talán lépni kellett volna korábban. Nem hallgatólagosan elfogadni a líbiai helyzetet évtizedekig. Nem hagyni, hogy Kadhafi és családja békésen elbratyizzon Olaszországban.

És persze jól mutatja az egész, miért nem működik az EU rendesen. Ennyit tudunk, saját ügyeinkben is. Jó hosszan eltanakodni minden apró problémán, és a végén kőkemény odavágásként kiadni egy nyilatkozatot, hogy ejnyebejnye. És amíg impotensként viselkednek a vezetők, addig nem kell csodálkozniuk, ha annak is nézik őket.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr602675938

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tanácsadósdi 2011.02.23. 08:18:11

 Döntöttem!  Tanácsadó leszek. Nincs annál jobb szakma kerek e világon. Egyetlen probléma van vele, hogy mindig az aktuális politikai hatalom dönti el ki és miért lehet jó tanácsadó. De majd erre is kitalálok valamit, van még nagyjából 3...

Trackback: Tanácsadósdi 2011.02.23. 08:08:43

 Döntöttem!  Tanácsadó leszek. Nincs annál jobb szakma kerek e világon. Egyetlen probléma van vele, hogy mindig az aktuális politikai hatalom dönti el ki és miért lehet jó tanácsadó. De majd erre is kitalálok valamit, van még nagyjából 3...

Trackback: Felgyújtották a líbiai parlamentet 2011.02.21. 16:24:01

A parlamentet és a tévé székházát is megtámadták a líbiai tüntetők: bomlik Kadhafi rendszere.

Trackback: Impotens Európa 2011.02.21. 16:22:00

Az EU felszólítja Moamer Kadhafi rendszerét, hogy tartózkodjon az erőszak alkalmazásától, a békés tüntetők megtámadásától - mondta Martonyi János az EU külügyminisztereinek képviseletében, és nem haragudhatunk rá ezért a rettenetes mondatért, mert ennél t…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baromméter 2011.02.21. 16:07:55

dehogy impotens, csak valszeg az van, hogy most a belső intézményi átszerveződéssel van elfoglalva az EB külügyi vonala.
www.eu2011.hu/hu/hir/indul-az-europai-kulugyi-szolgalat

Adj nekik egy is időt, hogy csöcsre kapjanak.

GoVegan (törölt) 2011.02.21. 16:08:40

nyilvan az olajat feltik. mar az oroszok is szoltak, hogy nem lenne jo ha megtovabb dagasztanak az olajarat.

sebaj nyarra 600 forint lesz a kenyer. :)

Fideszman 2011.02.21. 16:12:55

Az olaj és a kenyér ára gyurcsány miatt drágul

Muad\\\'Dib 2011.02.21. 16:16:05

Miután a legkisebb szívfájdalom nélkül támogatták vagy 30 évig az egyiptomi rezsimet is, nem nagyon értem miért meglepő ez. Természetesen az EU-nak semmi problémája a diktatúrákkal, amíg neki megfelelő politikai vonalon mozognak.

GoVegan (törölt) 2011.02.21. 16:16:55

@nagymagyarmagyar: bocs, ezt a korrelaciot nem ismertem. :)

ügyfélszolgálatos 2011.02.21. 16:24:08

@GoVegan: Meg a biciklisták miatt nyilván.

Avatalján 2011.02.21. 16:35:27

Miért? Mi köze az EU-nak egy független állam belügyéhez? "A nagy fehér ember majd megmondja a hülye arabnak hogy mit-hogyan csináljon" felfogás idejétmúlt. Zsebnáci posztíró. Wake up!

GoVegan (törölt) 2011.02.21. 16:38:26

@Avatalján: amig az EU az egyik legnagyobb felvasarloja addig meg fogja mondani. en is beszolnek a pekemnek, ha renitenskedni volna kedve es a napi zsomleadagom veszelybe kerulne. (hmmm, ma csak ilyen gabona hasonlatok jonnek reszemrol? lehet, hogy ennem kene…)

Italo Balbo 2011.02.21. 16:39:32

Mit vártál, hadüzenetet?

Amcsik beavatkoztak független országok ügyeibe (a legfrissebb Irak meg Afganisztán). Ők meg mocskos imperialista gecik, akik elnyomják szegény éhezőket az olajért, mi?

Az EU-nak nem jó, ha olyan demokrácia lesz az arab országokban, ami hamar átvált vallási alapú, Nyugat-ellenes berendezkedéssé

Ahogy írod, néhány 10000 ember. Líbiában picit többen élnek

Avatalján 2011.02.21. 16:40:59

@Avatalján: Egyébként is vége már a "Nagy Fehér Ember Megmondja" érának.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 16:42:07

tehat ugy kellene bevonulni az eunak az arab allamokba, ahogy az usa irakba es afganisztanba?

csak hogy egeszen tiszta legyen a poszt felvetese..:-)

Avatalján 2011.02.21. 16:45:33

@GoVegan: Hogyan is hasonlíthatod össze egy nép önrendelkezési jogát egy általad elvárt marék rozzsal? Hogy a gabonás hasonlatodnál maradjunk...

Avatalján 2011.02.21. 16:48:25

@az igazi Sipi: Igen, szerintem is erre vágyik.

Oleg Gontar 2011.02.21. 16:48:32

Ennyit. Vagy mesz lovoldozni az ottani katonakra? Hulye.

TIN modell (törölt) 2011.02.21. 16:51:17

Ez a liberális Európa. Ezt akartátok annyira, ezért náciztok le mindenkit, aki mást mond.

No, megvalósult, itt van. Kenjétek a hajatokra.

nyekk 2011.02.21. 16:53:14

Líbia sorsa a líbiaiak dolga (lenne jó esetben).
De biztos vagyok benne, hogya háttérben már hemzsegnek ott az amerikai, meg izraeli ügynökök, meg tanácsadók,akik majd megmondják a tuttit a líbiaiaknak.

Ha azoknak nem tetszik, akkor meg lebombázzák őket. Ahogy szokták (a "fejlett" demokráciák nagyobb dicsőségére)

GaZe 2011.02.21. 16:56:20

aha, és mit szeretnél, mi legyen? bombázzák le Kadhafi beduin sátrát?

Nyilván kajak jól venné ki magát ha egy nyugati állam(szerveződés) elkezdene direkten belepofázni egy arab ország belügyeibe (nem is kell nagyon messzire menni, hogy lásd mennyire kényes más ország belügyeibe belepofázni, lásd balkán, lásd médiatörvény)
Ugyanezt bikázd fel vallási-civilizációs gebaszokkal.
Akármennyire ellenszeves Kadhafi, jelenleg az EU és Amerika, nem nagyon tehet mást, mint deklarálja a szerintük nasty játékszabályok bekövetkeztét.

Amúgy, jó eséllyel megy már a háttérben az ugi-bugi, csak ezt nem biztos, hogy az index címlapján fogod olvasgatni.
De még a wikileaksen sem.

=Daniken= 2011.02.21. 16:56:53

@nagymagyarmagyar: ezen jót röhögtem:-)))

biztos Ferkó emeli a két gulyáskommunista kezével az árakat, szépen felfelé...:-D ...nem a dollár, nem a szar Forint(már amikor), nem Kína növekvő nyersanyag igénye és Amerika pazarló kőolaj felhasználása, sem az autóipar sikeresen eladott termékei a fejlett, de főleg a fejlődő országokban(több autó=több benzin)...szóval Ferkó.OK!:-)

GaZe 2011.02.21. 16:58:39

@TIN modell: köszönjük a részvételt, sokat hozzá tudtál tenni a témához.

@nyekk: aha, nyilván csak az európaiak meg az izraeliek bugiznak ott. Oroszok, kínaiak közelben sincsenek, mi? Mondjuk egész véletlenül tengernyi befektetéssel vannak jelen a térségben, + ők is érdekeltek egy kis Földközi-tenger melletti balhéban ami borsot tör az EU orra alá.
Talán nem csak Nemzeti Sportból kellene külpolitikáról tájékozódni.

GaZe 2011.02.21. 17:02:06

@=Daniken=: (nem is az élelmiszer termelés etanolra való átállítása miatt, meg a kedvezőtlen időjárás miatti búzatermés miatt kimerült készletek-feltöltése miatt emelkedő kereslet miatt. Gyurcsány áll a határban és önti bele a feltört kőolaj vezetékből kiömlő sárba a búzát.)

GoVegan (törölt) 2011.02.21. 17:04:31

@Avatalján: mondjuk ugy, hogy egyetlen OPEC orszagban sincsen nyugati demokracia. vajh' miert?

election sc.monitor (törölt) · http://www.valasztas.eoldal.hu 2011.02.21. 17:11:35

Az EU felszólítja Gyurcsány Ferenc rendszerét, hogy tartózkodjon az erőszak alkalmazásától, a békés tüntetők megtámadásától!

Milyen jó lett volna ezt hallani Martin Schulztól 2006-ban, sajnos nem így történt.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 17:18:02

@Avatalján: es a poszt irojanak volt mar egyaltalan a konyhakesnel veszedelmesebb fegyver a kezeben...?

es azt azert tudja, hogy egy ilyen bevonulas katonak tizezreit es a polgari lakossag millioit oli es/vagy nyomoritja meg?

o maga hany ember megoleset vallalna?
de ne a konnyu "megnyomom a gombot es bumm" dologra gondoltam, hanem mondjuk egy gepkarabely vegere szerelt szuronnyal kell leszurnia a raronto tamadot majd utana a szuronyt megforgatva - az ezzel jaro recsego-cuppogo hangokkal egyutt - kell kihuznia a meg elo, de mar harckeptelen es fura hangokat kiado aldozatabol.
aki kozben nez.

volt egy ismerosom, aki vett reszt a legioban eles bevetesen. o neha erre a kepre riad fel almabol.

mindenki, aki ilyen ide-oda bevonulasosdit javasol ajanlanam ezt vegiggondolni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 17:21:16

@election sc.monitor: a mi kis 2006os mocskos csurhenket ugy megbaxtak volna a nemet rendorok, hogy nem egy kilott szemet emlegetnetek most sokszorositva propagandacelokkkal, mert lenne vagy egy tucat kilott szemu csurhealapanyag.

fel tucat tolokocsis es 30-40 maradando karosodast szenvedo.

es nem lenne birosag, ami par honap letoltendon kivul mast megitelt volna. na nem a rendoroknek, hanem a kis faszcibaloknak:-)

=Daniken= 2011.02.21. 17:22:34

Különben most az áraktól függetlenül..
Kinek jó ha az arab világban végbemegy egy giga átrendeződés? Bárkinek akinek olaj kell és a kormányra kerülő csapat támogatásával jó eséllyel hozzá is jut hálából, illetve nagy kedvezménnyel...aztán ott van még a pofátlan, mohó diktátor vezetők eltakarítása, mert az újaknak is üres a zsebe, de idő míg elpofátlanodnak...addig is több befolyás ezekben az országokban...

Molenaaar 2011.02.21. 17:26:30

VÉGRE! Nagyon tetszik a bejegyzés, pedig a gulyásnak az általános ködevés idegesítő.

Egy kis lényeglátás! Only power matters.

És akkor most gondoljuk is végig miért jutott ide Európa. Honnan van olajunk? Honnan van földgáz? Mit állítunk elő? Mekkora a hadsereg? Milyen gyorsan születik egy operatív döntés? (nem jogszabály annak nem kell gyorsnak lennie) Mekkora a felhatalmazás a döntések mögött?

És a kettős mércéről se feledkezzünk meg amivel jól megmértek minket médiaügyileg!

Államférfi 2011.02.21. 17:28:32

nagyon nem lehet mást csinálni. kifejezetten vicces az, amikor egy-egy ország felszólít egy másikat, hogy valamit hagyjon abba. mert mi lesz? odamegy és behúz neki egyet? gyerekes. Gorbacsov azt mondta ma, hogy 1989-hez hasonló ez a dolog. a ruszkik konkrétan világháborút vizionálnak már az arabok miatt, meg az olajár emelkedést is várják (közben dörzsölik a tenyerüket): posztinfo.hu/oroszorszag/oroszorszag-akar-vilaghaboru-is-lehet-az-arabok-miatt/
azt azért nem kéne elfelejteni, hogy ezek az országok nem azért függetlenek egymástól, mert az arabok nem tudnának egy nagy közös, többszázmilliós, olajban gazdag Arábiát csinálni, mint régen, hanem a nyugatiak így osztották fel óket a gyarmati sors, meg a török uralom után. ha ezek összefognak, akkor itt a világvége.

George00734 2011.02.21. 17:28:50

Egyet kell, hogy értsek a nyilatkozattal, és a mögötte meghúzódó tartalommal is. Nekünk, európaiaknak az az érdekünk, hogy fennmaradjon a status quo, hiszen a jelenlegi arab diktatúrák úgymond 'beváltak'. Elnyomják a nacionalistáikat, jóban vannak velünk, mehetünk oda nyaralni, nem pampognak a gyarmati idők miatt és teljesen megbízhatóak (na jó, Kadhafi kivétel). Lehet itt prédikálni, hogy a demokrácia mindenekfelett, de őszintén, én nem tudok elképzelni normálisan működő arab demokráciát (itt talán Törökország a kivétel). Az pedig minden eu polgár érdeke kell, hogy legyen, hogy semmiféle arab nacionalista eszme ne uralkodjon el Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. Gondolom senki sem vágyik tálibokra a szomszédban. Valószínűleg hasonló érvek hangozhattak el azon a megbeszélésen is, ahol ez a nyilatkozat megszületett.

Molenaaar 2011.02.21. 17:34:00

@az igazi Sipi:

A kérdés nem az, hogy milyen rossz és elítélendő a háború (AZ!) hanem, hogy lenne-e esélye? Mivel vonulna be az EU? Bürokratákkal? Eu-konform uborkával? Semmivel.. nincs mivel. Ezért nem is vesznek komolyan.

Akkor nézzük az egyéb ügyeket. Gazdasági embargó. Hű de jó, aztán nem lesz olajunk. Öngól. Nem tehetjük meg. Mi maradt? A jó öreg diplomácia. Nem vagyok erős, de ismerek valakit aki az. Kit? USA? Oroszország? Hát annyira azért nincsenek lekötelezve nekünk.

Nem baj! Majd egy jó kis felszólítás az igazság nevében. Az mindig bejön...

Molenaaar 2011.02.21. 17:38:24

@Államférfi: @George00734:

Európa érdeke egy megosztott, gyenge és kiszámítható térség. A diktatúrák tökéletesek voltak erre. Amerikának is jó volt. A szabadságjogok bástyája szerep miatt viszont valamit mondani kell. Ezt mindenképpen megszívtuk.

Az arab világ azonban nem csak a gyarmati múlt miatt megosztott, van gondjuk elég, elvágják egymás torkát nélkülünk is.

Meglátjuk mi lesz. A helyzet súlyos de nem válságos. Még.

Parasite 2011.02.21. 17:39:46

mégis mit kéne tenni, a felszólításon túl okostojgli?

Dr Kangörény 2011.02.21. 17:40:50

Mi a szösz? Háború kellene?

EU háború OK, USA háború rablás?

Egyébként a békés tüntetőknek mindenhol az a rettentően békés szokásuk, hogy felgyújtják a TV székházakat?

Békés tüntető nem gyújtogat.
Aki gyújtogat, az nem békés.

És ezzel nem azt mondom, hogy Kadhafinak lenne igaza, csak hányingerem van az álszent farízeusoktól.

tucano 2011.02.21. 17:41:58

Belusconi, ha jól emlékszem 5 ezer milliárd eurót adott Kadhafinak azért, hogy NE engedje át a menekülőket. Ennek köszönhetően tavaly óta a tunéziai eseményekig gyakorlatilag nem érkeztek a menekülteket szállító hajók. Kadhafi úgy oldotta meg a problémát, hogy vízbe lövette az embereket. Most jönni fognak rengetegen, abban a pillanatban, ahogy eltűnnek az őrök a tengerpartról. Sajnos, ami nekik jó, az nem biztos, hogy Európának is. Az olaszok biztosan nem tudnak több embert fogadni, eddig is hatalmas terhet válaltak be, bár kell a munkáskéz, de olyanok roppant kevesen érkeznek, akik valóban tudnának dolgozni. Arról nem is szólva ugye, hogy illegálisnak lenni taljánoknál 20e euró vagy 2 év börtön.

magyar bucó 2011.02.21. 17:42:56

" épp próbál néhány tízezer bátor ember demokráciát csinálni"

Én ilyesmiről nem tudok. Alapvetően politikai cél nélkül, a magas élelmiszerárak és a fokozódó szegénység miatt mentek utcára az emberek.

Nagy valószínűséggel nem demokráciák, hanem iszlám fundamentalista országok lesznek az arab világban. Akkor már inkább egy "szelíd" diktatúra.

GaZe 2011.02.21. 17:43:08

@election sc.monitor: ja, jó lett volna. Csak sajnos a belvárosban a rendőrök felé dübörgő tank - term. mint békés tüntető - képe kicsit hangsúlyosabban jelent meg a külföldi híradásokban.
Ideje lenne már az európai sajtót is bevonni a médiatörvény hatálya alá, hogy jól ki legyen egyensúlyozva a dolog.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 17:44:02

Azért ez egy eléggé felszínes poszt, amin az illető nem igazán gondolkodott el mélyebben.

1) Vajon az Egyesült államok kormánya miért nem támadta kezdettől fogva Mubarakot az egyiptomi forradalomban?

Mondhatod, hogy azért, mert valójában mellette voltak, érdekeiket féltették. OK. De

2) Vajon Baradei miért mondta, hogy nem kérnek beavatkozást?

Erre már csak az a válasz lehet, hogy azért, mert tudta, hogy az USA részéről minden erélyesebb akció fordítva is elsülhet: ki lehet játszani az egyiptomiak hazaszeretetét, egy részüknek USA utálatát, és Mubarak ki is játszotta volna.

Líbiában korábban nem igazán volt mibe beavatkozni. Amíg belülről nem alakul valami, addig mit lehet csinálni? Inváziót? Iraki háborút? Nem az volt a tanulsága, hogy egy ilyen demokrácai-export nehéz, drága, mindenféle baj van vele?

A nagyon dörgedelmes dolgok meg nem érnek semmit, és fordítva elsülhetnek.

Minek ír, aki ilyen hülye? Főleg minek reklámozza Index főoldalon?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 17:44:47

@Molenaaar: "És a kettős mércéről se feledkezzünk meg amivel jól megmértek minket médiaügyileg! "

de, errol egeszen nyugodtan feledkezzunk csak meg, mert semmilyen kettos merce nem volt. a szocik koszonik szepen hogy ekkora befolyast tulajdonitanak nekik, de ha ez igaz lenne, akkor most nekik lenne ketharmaduk...

talan unios tagallamkent az unios jogharmonizacios kotelezettsegeket kellene szem elott tarttani nem a "nehogyaszocikvisszajojjenek" osszetartoerot.

ja.. hogy az egesz mocskot amit fidesznek hivunk a gyulolet es felelem tartja ossze es ellensegkepek nelkul szarra omlik az egesz?

talan nem a legalantasabb emberi tulajdonsagokkal manipulalva kellett volna tomegbazist epiteni..

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 17:46:45

@magyar bucó: "Nagy valószínűséggel nem demokráciák, hanem iszlám fundamentalista országok lesznek az arab világban. Akkor már inkább egy "szelíd" diktatúra. "

tájékozatlan vagy. Egyiptomban nagyon nem iszlám fundamentalista dolognak néz ki a dolog. az Iszlám testvériség mozgalom lemaradt a forradalomról, nem nagyon vett részt benne, és azóta is eléggé marginális.

www.nytimes.com/2011/02/16/world/middleeast/16islam.html?ref=world

olvass kicsit, mielőtt nevetségessé teszed magad!

George00734 2011.02.21. 17:47:04

@Molenaaar:

Persze, én is így gondoltam. Mindenki tudja, hogy mi a helyzet, de ezt kimondani nem szabad, mert azzal megtagadnánk saját magunkat - a közvélemény előtt. Nehéz is ilyenkor megszólalni, de elő lehet venni a jó öreg diplomáciai nyelvezetet, és kiköpni egy ilyen semmitmondó, ám a valós gondolatokat sejtető nyilatkozatot. Európa országai mindig is így kommunikáltak nemzetközi szinten, szerintem nincs is ezzel gond, hozzánk tartozik.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 17:48:30

@Brendel Mátyás: "Minek ír, aki ilyen hülye? Főleg minek reklámozza Index főoldalon? "

talan azert, mert Magyarorszagon meg mindig az az alkotmany van ervenyben, amelyik kimondja, hogy

"61. § (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás és a szólás szabadságához, továbbá a közérdekű adatok megismeréséhez, valamint terjesztéséhez.

(2) A Magyar Köztársaság elismeri és védi a sajtó szabadságát és sokszínűségét."

es ez tobb, mint eleg indok mindket kerdesedre.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 17:49:09

@George00734: "nem tudok elképzelni normálisan működő arab demokráciát (itt talán Törökország a kivétel)."

elég szar lehet a fantáziád, ha még azt se tudod elképzelni, amire élő példa van.:)

GaZe 2011.02.21. 17:50:16

@Molenaaar: jaja, nincs mivel. hát igen. a francia, német, brit hadsereg.. hát, ezek világviszonylatban is mekkora szarok, ugye? Szerencsére a magyar honvédséget féli a fél világ (a másik fele csak azért nem, mert nem tud róla, hogy van).
a XXI. században a hadseregeknek már nem csak annyi a feladatuk, hogy sok katonát állomásoztassanak (mint Észak-Korea).
Nem mindegy pl mire kapnak mandátumot adott esetben (ez volt pl a gebasz a holland zászlóajjal amelyik anno tartotta a gyertyát a balkánokn egy családias hangulatú kis etnikai tisztogatásnál).
A háborúkat csak akkro van értelme elkezdeni ha pontosan meg vannak határozva a célok amiket a háborúval el akarnak érni (pl vietnámban a yenkik nem is tudták pontosan mit akarnak elérni. Így meg ugye elég nehéz megnyerni egy háborút...)
És, tudjuk mi lenne a köv lépés Líbiában? Ki az aki tudja? És aki tudja, annak érdeke is lenne az ami lesz? Ha érdeke is, akkor vannak rá lehetőségei, eszközei, hogy megvalósítsa? Ehhez kapna támogatást a polgáraitól? Mert ugye nem 2 óra meg egy évértékelő beszéd azt elmagyarázni a lakosságnak, hogy miért is avatkozunk bele fegyveresen egy másik állam belügyeibe.

Szóval lehet itt fikkantani az EU-t, de talán kicsit más elirányítani egy ilyen szervezetet, mint az EU és kicsit más megírni egy blogra, hogy ejjnyemánteringettét.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 17:51:01

@az igazi Sipi: figyusz, hülyegyerek, nem a jog volt itt a kérdés. neked is nehéz a felfogásod, ne reklámozd!

Államférfi 2011.02.21. 17:51:43

@Molenaaar:
több arab barátom van, volt arab csajom is. így nem tudok egyetérteni azzal, hogy ők elvágnák egymás torkát. az arabok nagytöbbsége egyszerű, mint tök, buta is, szégyellik is az EU-ban lakó, felvilágosultabb arabok a testvéreiket. a fiatalok, a netezők, azok, akik a forradalmat csinálják, nem akarnak egy perzsa Irán-szerű iszlám államban élni, úgy akarnak élni az olaj segítségével, mint mondjuk a franciák, vagy az olaszok. ahol nincs olaj (mint Jemen), ott vagy turizmus lesz, vagy semmi. az arabok többsége azonban nem ilyen, hanem középkorban él, mert ezek a tetvek, akiket most elkergetnek, középkorban tartották őket, miközben ők Dubajba jártak magyar lányokat kefélgetni, aranykanapén, arany-Rolls-Royceszal. ez a sok buta ember meg a radikálisokra fog szavazni, amikor választások lesznek. majd figyeld meg. Magyarországon is az a baj, hogy a lakosság nagyobb része hülye. 10-ből 7 magyar sötét, korlátolt, egyszerű, mint a faék. ha nem hiszed, nézd meg az elmúlt 20 év összes választási eredményét, nézd meg, hogy milyen műsorokat kell készítenie a magyar kertévéknek (mert arra van igény) és nézd meg, milyen életet élnek az átlagemberek. ez istenes állapot ahhoz képest, ami az araboknál van. voltam Szíriában, vidéken, a volt csajommal. nagyon romantikus volt, nagyon filmszerű, gyönyörű hely és baromi egyszerűek és őszinték az emberek. amint szóba került az USA vagy Izrael, vagy hogy keresztény vagyok, ölni tudtak volna. azért, mert őket így nevelték fel.

magyar bucó 2011.02.21. 17:53:58

@Brendel Mátyás: Ez egy éhséglázadás valódi cél és vezetők nélkül. Egy hatalmi vákuumban jó eséllyel a legszervezettebb erő veszi át az irányítást és ez az iszlám testvériség. nem azért, mert a nép őket akarja, hanem, mert nincs más.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 17:58:32

@magyar bucó: az iszlám testvériség nem olyan nagyon szervezett. nincs karakteres vezetőjük, nincs elnökjelöltjük. és a forradalmat sem ők csinálták. nincs rájuk akkora igény.

megpróbálhatják átvenni a hatalmat, kb két hónapig.

GaZe 2011.02.21. 17:58:45

A demokrácia egyébként egy egy ilyen egzakt dolog, hogy akkor kimondjuk, hogy holnaptól demokrácia van és kész (mint történt ez idehaza) hanem formálódik, rotyog, megszületik rá az igény, a nép elkezdi elképzelni, kitalálni, hogy ő hogyan képzelné el a saját demokráciáját, stb. Aztán amikor a demokratikusabb berendezkedést és értékeket vallók kritikus tömege eléri a megfelelő szintet akkor a dolog átmegy demokráciába.
Itt jön az a rész, hogy van-e valami véreskezű diktátor aki leveri az egészet, vagy egy idő után már ki merik jelenteni, hogy oké, demokráciaként működünk. De ehhez az is kell, hogy a résztvevők értsék azt, hogy mivel jár a demokrácia (kezdeti bizonytalanság, a konszenzus miatt "tökölés", szólásszabadság miatt muszáj tolerancia, stb) és ezekhez az értékekhez ragaszkodjanak is, mert értik, tudják miért fontosak.
Iraknál pl a yenkik azt hitték, hogy ha leveszik Saddamot a pályáról, akkor automatikusan beálla demokrácia. Csak azzal nem számoltak, hogy a teljes államigazgatás megpattant, nem voltak bürokraták, hivatalnokok, rendőrök, semmi. Érted, egy tulajdoni lap intézését nem lehetett megoldani, egy telekkönyvi bejegyzést. Így meg nehéz demokráciát kialakítani.

George00734 2011.02.21. 18:00:26

@Brendel Mátyás:

Rosszul fogalmaztam. :) Törökországon kívül nem tudok máshol elképzelni demokráciát. Törökország sajátos helyzetben van, évszázadokon keresztül intenzív európai kapcsolatokkal rendelkezett, próbált a kontinenssel együtt fejlődni, így képes volt egy viszonylag modern államberendezkedést kialakítani a XX. századra. De Észak-Afrikában például sohasem voltak önálló, szervezett államok, csak kis törzsek gyilkolgatták egymást évszázadokon keresztül. Így valóban, lehetetlennek tartom, hogy a lakosság helyen használja a demokrácia eszközeit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:01:14

@magyar bucó: az arab világban jelenleg melyik országban van iszlám fundamentalizmus?

1) Afganisztánban? Nincs. De amíg volt, addig nem volt ott semmi. Se internet, se ipar, se semmi. Jó, azóta sincs sokkal több.

2) Iránban. Azon az áron, hogy "minden hétvégén" le kell kapcsolni az Internetet. Nem sokáig fogják bírni.

3) Szomáliában? Ott sincs Internet.

Mi a halált kezd az iszlám fundamentalizmus az Internettel és a mobiltelefonnal, mondd már meg, te félkegyelmű!:)

GaZe 2011.02.21. 18:01:39

Egyébként meg Russell Peters pontosan elmondta mi a helyzet az arabokkal:
www.youtube.com/watch?v=KmQ_4k4YQ_I

moncayo 2011.02.21. 18:03:09

Globálisan borzalmasan túl vagyunk népesedve. Nem tud ez a Föld eltartani ma 7, holnap 10 milliárd embert. Válaszhatsz: vagy hagyod, hogy elháborúzzanak magunkban, vagy befogadsz, s eltartasz 5 afrikait (ázsiait, stb.) a lakásodban.

George00734 2011.02.21. 18:05:05

@GaZe:

Ezt nagyon jól leírtad. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:05:30

@George00734: "Törökország sajátos helyzetben van, évszázadokon keresztül intenzív európai kapcsolatokkal rendelkezett, próbált a kontinenssel együtt fejlődni, így képes volt egy viszonylag modern államberendezkedést kialakítani a XX. századra."

Törökország kb t1z évvel van Egyiptom előtt. Ennyi. Ott is a katonai rendszer (diktatúra) volt a szekuláris, azóta meg megenyhült.

" De Észak-Afrikában például sohasem voltak önálló, szervezett államok, csak kis törzsek gyilkolgatták egymást évszázadokon keresztül."

Láttad a Tahrir teret egyszer is az elmúlt hónapban?! Tele volt egyiptomi zászlóval.

És iszlámista barátunknak megjegyzem, nem Koránnal volt tele.:)

GaZe 2011.02.21. 18:06:21

@George00734: hát behatása az volt :) ránk is hatottak, vagy 150 évig :)
azért, a török "demokrácia" eléggé Atatürkről és a szekularizált államról szól. Pont arról, hogy no vallás in da politika.
Számomra amúgy mindig vicces amikor arról van szó, hogy jajj, az iszlámból nem lehet demokrácia. Meg hogy nem tudják elválasztani az egyházat a politikától.
Aztán közben meg nálunk ülnek bent éppen KERESZTÉNYdemokraták a kormányzó koalícióban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:09:44

@magyar bucó: a képlet viszonylag egyszerű.

Djalel otthon ül az Internet elől és gondolkozik:

1) Iszlámista diktatúrában nézhetem a youtube-on a kedvenc hipp-hopp együttesemet?

2) Demokráciában?

No melyiket válasszam?

És most már azt is megmutatták, hogy ha választanak, akkor keresztül is tudják vinni.

torró 2011.02.21. 18:11:21

Csakhogy tiszta kép legyen,mert a fiatalok nem tudhatják,ők akkor még nem voltak, de mi nagyon jól emlékezünk hogy annak idején Kadhafi a volt szocialista országok támogatását élvezte.Ha jól emlékszem kb 3.5mrd dollárral tartozik Magyarországnak a mai napig.Sok mindent építettünk nekik, ezek szerint most már baráti alapon. Hát egyszer minden véget ér.Az EU meg jobb ha kimarad ebből a buliból. Ezt az egész folyamatot az USA indította el, hiszen elismerték hogy az egyiptomi ellenzéket is ők pénzelték.Egyébként majd rájönnek az arabok is milyen a demokrácia. Aminek sajnos mi is az árnyékos oldalát "élvezzük"!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:15:35

@torró: miért nem mész olyan országba, ahol még nincs demokrácia?! siessél, nincs sok időd, fogynak a lehetőségek!

George00734 2011.02.21. 18:16:15

@Brendel Mátyás:

Törökország az 1920-as évek óta köztársaság. Többé-kevésbé működik is.
Egyiptom a rómaiak és a az európai gyarmattartók között eltelt időben egyáltalán nem volt tényező. A diktatúrák a gyarmati idők maradékaira épültek fel. Csak nézz szét pl. Kairo belvárosában.

George00734 2011.02.21. 18:18:33

@GaZe:

Nem tudom, én azért nem hasonlítanék össze egy Semjént egy Bin-Ladennel. :)

magyar bucó 2011.02.21. 18:18:42

@Brendel Mátyás:

Iráni Iszlám Köztársaság (جمهوری اسلامی ایران)

Johnny Tinenbalm 2011.02.21. 18:21:40

a posztoló teljesen fogalmatlan az eu külpolitikáját illetőleg.

végülis, csak index-címoldal, mire is számíthatunk a legalja velvet-cikkektől pár hüvelyknyi távolságra..

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:23:32

@George00734: Egyiptom 1953 óta.

a rómaiak és az európai gyarmattartók között Finnország sem volt jelentős.:) kicsit régen volt ez ahhoz, hogy azt mondd, soha, el nem képzelhető a demokrácia Egyiptomban. kicsit leragadtál a rómaiaknál.

egyébként Szlovákai csak 1992 óta létezik. és még az eurozónának is tagja.:)

magyar bucó 2011.02.21. 18:28:16

@Brendel Mátyás: Persze, lehet, hogy nem is lesz holnap. :)

George00734 2011.02.21. 18:30:11

@Brendel Mátyás:

Azért ez kissé demagóg szöveg (jó, tudom, az enyém is :).
Egyiptom 1953 óta tartó történelmét ismerjük, kicsit azért eltér a töröktől.
Ha annyiban módosítom a véleményem, hogy a közeljövőben egészséges demokrácia nem lesz azon a vidéken, már elfogadható? :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:32:39

@Brendel Mátyás: nézel híreket? Irán semennyivel nincs jobb helyzetben, mint Líbia. ha Kadhaffi bukik, akkor Ahmadinejad is bukhat. idő kérdése.

Csillary 2011.02.21. 18:33:08

Ez a cikkíró egy orbitális barom.

magyar bucó 2011.02.21. 18:35:26

@Brendel Mátyás: Magaddal vitatkozol? Orvos látott már? Beszedted a gyógyszered?
:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:35:37

@George00734: "Egyiptom 1953 óta tartó történelmét ismerjük, kicsit azért eltér a töröktől."

nagyon is hasonló. katonai hatalom, szekularizmus, USA katonai szövetséges, USA támogatás.

Törökországban pár éve szorult kicsit vissza a katonaság. és békésen, magától. erre alapoznád azt, hogy Egyiptomban soha nem lehet demokrácia?

Törökország ugyanúgy a Római Birodalom része volt, mint Egyiptom. Egyiptomnak volt némi "autonómiája"

"Ha annyiban módosítom a véleményem, hogy a közeljövőben egészséges demokrácia nem lesz azon a vidéken, már elfogadható? :)"

ezzel nem mondtál semmit. Magyarországon most egészséges demokrácia van? van a fenét.:)

kela-bá 2011.02.21. 18:36:46

A PÉNZ A PÉNZ A PÉNZ ! Amiből oly sok van a világban, csak rosszul van elosztva... Hogy lehet ez ? Nem ez lehet minden bajnak az oka ?

További szép estét !

magyar bucó 2011.02.21. 18:37:14

@az igazi Sipi: Abszolút nem a jogról van szó.
Jogom van kézen állni a Blaha Lujza téren. De nem teszem, mert nincs értelme...

Gatinho 2011.02.21. 18:37:48

"Szóval szégyellheti magát az egész EU vezetése, hogy ennyit tudunk csinálni."

Miért, szerinted mit kellene csinálni az eu-nak?

Vázolnád a nézeteidet?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:44:57

@az igazi Sipi: én nem beszéltem jogról. te igen, magadban beszélsz. holdkóros

George00734 2011.02.21. 18:44:58

@Brendel Mátyás:

Igen, voltak bajok Törökországban is, ám egyik katonai puccs sem tudott igazi sikert elérni. Ezzel szemben Mubarak 30 éve van a helyén.
És igen, szerintem az Eu minden országában , így idehaza is egészséges demokrácia van, mert van hagyománya, és nem idegen az emberektől :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:47:46

@George00734: "Igen, voltak bajok Törökországban is, ám egyik katonai puccs sem tudott igazi sikert elérni. Ezzel szemben Mubarak 30 éve van a helyén."

nem gondolod, hogy ezzel az érvvel most már elkéstél? gondolom, azt se tudtad elképzelni, hogy Mubarakot megdöntik. láthatóan még mindig nem jutott el hozzád.:)

" így idehaza is egészséges demokrácia van"

szerintem nem. de a lényeg, hogy az "egészséges demokrácia" fogalma eléggé szubjektív, ezzel nem mondtál semmit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 18:50:21

@George00734: ilyen fülkeforradalmas "demokrácia", ilyen simán lesz Egyiptomban.

George00734 2011.02.21. 18:50:56

@Brendel Mátyás:

Jó, valóban, Mubarak megbukott, de nem a demokrácia iránti igény zavarta el, hanem az üres hasak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 18:51:29

@magyar bucó: de megteheted...

es ha megteszed es megkerdezik miert, az a valasz, hogy "jogom van hozza" tobb, mint eleg.

a posztiro azert irta meg a posztot mert ez a velemenye es joga van megirni, az indexnek meg joga van ezt a velemenyt is kitenni fooldalra, mint barmelyiket.

ott van ez a nep elkurva leginkabb, hogy mindig azzal van elfoglalva, hogy a masik eppen mit csinal es miert es biztos azert csinalja, mert valami rossz szandeka van vele.

eszetekbe sem jut, hogy megteszi mert megteheti es kesz...

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.02.21. 18:52:03

A hisztériát rögtön teljes hangerőre csavaróknak: nincs szó demokráciaexportról, csak arról, hogy esetleg lehetne tenni valamit azoknak az egyszerű embereknek az érdekében, akiket most Európától nem is olyan messze géppuskával irt egy elmebeteg diktátor hadserege csak azért, mert kimentek az utcára. Tekintve, hogy a felkelők gyalogok, és az összes technika a rezsim kezében van, elég támogatás lenne a felkelőknek (a lehetőségeket tekintve), ha repülési tilalmat rendelnének el. Odaküldeni 50 francia, angol stb. vadászgépet (az ottani fejleményeket tekintve talán még a szomszédos Egyiptom is hajlandó lenne csatlakozni), és lelőni minden repülőt és helikoptert, ami felszáll. Egyetlen katonának sem kellene líbiai földre tennie a lábát.

Maguk a líbiaiak is valami ilyesmit kérnek (de persze őket is le lehet idióta baromarcú állatozni, mint a posztolót):

BBC 1657: The entire Libyan delegation to the United Nations has called for international action over events in Libya. The deputy ambassador called for protection for citizens from what he called the genocide being carried out by the Libyan government. He also called for a no-fly zone over the Libyan capital, Tripoli.

BBC 0958: Prof Aref Ali Nayed, who has recently left Libya, calls on the international community to intervene. "It is very hard for civilians to approach barracks when they're being shot at by live ammunition. We need international help and this blood will be on everyone's hands."

kötözködő 2011.02.21. 18:53:41

Akik azt mondják, az EU-nak (vagy más államoknak) semmit sem kellene tenni, ők biztos a szomszédhoz se mennek át, amikor éppen az asszonyt veri véresre, vagy a gyerekét molesztálja. Végül is mi közük van hozzá, nem?
Amúgy azért nem avatkozik be senki, mert vsz. nem lenne kinek átadni a hatalmat. Nincs ellenzék, nincsenek politikusok, akik vezethetnék az országot. Pedig ahol a kormány vadászgépről löveti a tüntetőket, ott sürgősen tenni kéne valamit...

Molenaaar 2011.02.21. 18:54:55

@az igazi Sipi:

Ki beszélt itt a szocikról? Nem hiszek az összeesküvésben, hogy Lendvai Ildikó felhívta Merkel barátnőjét, hogy ugyan

A kettős mérce viszont van. Jobb-Bal distinkcióban. Ez egy amerikai doktrína a térségben, amit Nyugat-Európa és a hazai értelmiség is átvett.

Ugyanúgy a stabilitás a kérdés mint most az arab világban. A szoci rendszerek stabilak voltak és kiszámíthatóak, a jobboldal és a nacionalizmus viszont kiszámíthatatlan és problémás. Egyértelmű kit kell támogatni.

És ehhez vegyük hozzá a nyugati egyetemek és újságok baloldali orientáltságát. Ennyi. Reálpolitika, semmi összeesküvés, semmi belpolitika.

kötözködő 2011.02.21. 18:56:30

Ja, és sokan keverik itt az arab és az iszlám országokat. Se Afganisztán, se Irán, se Törökörszág nem arab állam. Csak a tények kedvéért.

Molenaaar 2011.02.21. 19:01:23

@GaZe: Bocsánat nem értem mi a vitatott pont.

Az EU-nak nincs hadserege. Jó Javier Solana kis védelmi erejét azért nem lehet hadseregnek nevezni remélem.. A nemzeti hadseregek, hogy jönnek ide? Most az Eu szavát bírálta a blog. Ha Németország beszólna az más kérdés. Egyébként az sem lenne sokkal erősebb. Mert nem csak hadseregről, hanem pozícióról van szó, aminek a haderő csak egy - szükséges - kelléke.

A többivel külön külön egyetértek. Vietnammal teljesen. Jugoszláv háborúval még inkább. Az is azt mutatta meg, hogy Eu még a saját kontinensén sem tud békefenntartóként megjelenni.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.02.21. 19:03:52

@kötözködő: Tényleg hatalmi vákuum keletkezne, de annál rosszabb helyzet aligha állna elő, mint ami most van. Ha mondjuk Gyurcsány nem lett volna hajlandó lemondani, vagy Orbán nem lenne hajlandó lemondani (mindenki képzelje el a magáét), és a hatalmuk védelmében a magyar hadsereg helikopterekről meg repülőkről lőné és bombázná Budapestet, akkor is az lenne a hozzászólók véleménye, hogy nem szabad a külföldnek közbeavatkozni?

Molenaaar 2011.02.21. 19:05:14

@Államférfi:

Igazad lehet, talán pontatlan volta.

A sííta-szunnita ellentétre, a nemzeti ellentétekre utaltam, talán kicsit túlozva. Ugyanakkor az arab világ sem egységes, nem a gyarmatosítók beavatkozása az egyetlen töréspont. Csak ennyit és nem többet szerettem volna mondani.

Köszönöm a hozzászólásod. Kicsit emberibb lett a kép. Én csak egy holland muzulmánt ismerek, aki iszonyat rendes és igazi altruista, örülök, hogy több is van belőlük.

George00734 2011.02.21. 19:07:12

@kötözködő:

Jó, igazad van, hívjuk őket iszlám többségű országoknak, a tényeken nem változtat.

Publius Decius Mus 2011.02.21. 19:09:50

Világosan kellene látni. Az 1956-os szuezi válság óta Észak Afrika és a Közel Kelet érdekszféráit átvette az USA és Izrael a korábbi angolok-franciáktól. Azóta Európa neve kuss, a fontosabb ügyekben. Fontos, hogy az EU, erőtlen nyilatkozataival jelezze az USA-nak és Izaelnek, hogy nem avatkozik be. Ennyi.

Artúr Gombóc 2011.02.21. 19:10:13

Úgy mindenkihez, aki török demokráciát vizionál nemsokára. Erről kérdezzétek meg a kurdokat meg az örményeket. Egy kicsit több ott a deficit, mint képzelitek. Ja, és aki tudja az nézze meg ( ez csak felvetés, én csak hírekben olvastam ilyet, de hátha olvassa blogot valaki, aki tud ilyet ) a német rendőrségi statisztikákat, hogy hány nőt öl meg, ver, fenyeget életveszélyesen a török családja - apa, tesó, stb. És ők Németországban élnek már jó ideje, de az életmódjuk még elég keleti.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.02.21. 19:12:20

@Molenaaar: "És ehhez vegyük hozzá a nyugati egyetemek és újságok baloldali orientáltságát."

mennyi ellenseg!

csoda, hogy meg letezik szegeny jobboldal;-)))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 19:16:52

@az igazi Sipi: "a posztiro azert irta meg a posztot mert ez a velemenye es joga van megirni, az indexnek meg joga van ezt a velemenyt is kitenni fooldalra, mint barmelyiket."

az EU-nak meg joga van nem beavatkozni Líbiában.

"ott van ez a nep elkurva leginkabb, hogy mindig azzal van elfoglalva, hogy a masik eppen mit csinal"

a posztoló is épp ezt tette.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 19:20:48

@Zigomer Trubahin: "Odaküldeni 50 francia, angol stb. vadászgépet (az ottani fejleményeket tekintve talán még a szomszédos Egyiptom is hajlandó lenne csatlakozni), és lelőni minden repülőt és helikoptert, ami felszáll. Egyetlen katonának sem kellene líbiai földre tennie a lábát."

nagyokos. nem tudom, olvastad-e, hogy Líbiában a légiközlekedés Bengázi és Tripoli között már most nulla. ugyanakkor éppen légi úton menekölt el pár külföldi. ha csak ilyen baromságokat tudsz kitalálni, akkor maradjál inkább csendben!

továbbá az ötven vadászgép az már beavatkozás, nem feltétlenül sülne el jól.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 19:22:12

@kötözködő: "Akik azt mondják, az EU-nak (vagy más államoknak) semmit sem kellene tenni, ők biztos a szomszédhoz se mennek át, amikor éppen az asszonyt veri véresre, vagy a gyerekét molesztálja. Végül is mi közük van hozzá, nem?"

erre mondjuk konkrétan törvényi lehetőséged van, sőt talán kötelezettséged is.

nemzetközi viszonyban ehhez mondjuk egy ENSZ elhatározás kellene.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 19:25:21

@Zigomer Trubahin: "Ha mondjuk Gyurcsány nem lett volna hajlandó lemondani, vagy Orbán nem lenne hajlandó lemondani (mindenki képzelje el a magáét), és a hatalmuk védelmében a magyar hadsereg helikopterekről meg repülőkről lőné és bombázná Budapestet, akkor is az lenne a hozzászólók véleménye, hogy nem szabad a külföldnek közbeavatkozni? "

én azt nem mondom, hogy nem szabad, de százszor meg kell gondolni. mondjuk az sem mindegy, hogy ki avatkozzon be. olyanoknak, akiket esetleg inkább ellenségnek tekintenek, inkább ne!

inkább az Afrika-Ligának kéne esetleg.

George00734 2011.02.21. 19:34:08

@Brendel Mátyás:

Az Arab-ligára, vagy az Afrikai Unióra gondolsz? Egyik sem valami kompetens intézmény. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.21. 20:29:27

@George00734: Afrika Unióra gondoltam.

Egyébként most, hogy az ENSZ-nél Líbia követei maguk kérték a beavatkozást, így már más a dolog. Akkor is jó volna egy ENSZ BT határozat.

Ez ugye ma történt, és megváltoztatta a dolgokat. Így már egészen más a dolog. Így viszont nem az EU beavatkozása a kérdés, hanem az, hogy egy ENSZ koalíció avatkozna be, amiben az EU persze fontos részt képviselhet. És leginkább légzárról lehet szó, a földi csapatok még mindig durván mutatnának.

Nyilván kb azt kell csinálni, amit kérnek.

George00734 2011.02.21. 20:49:10

@Brendel Mátyás:

Ebben teljesen egyetértünk, de továbbra sem hiszem, hogy történne hasonló. Mondjuk az érdekes reakciókat eredményezhetne, ha erről szavazna az ENSZ BT. :)

magyar bucó 2011.02.22. 08:34:50

@Brendel Mátyás:
"az ENSZ-nél Líbia követei maguk kérték a beavatkozást"

Milyen követek? Milyen felhatalmazással?
Néhány líbiai állampolgár magánakciója semmiképpen sem tekinthető hivatalos felkérésnek.

George00734 2011.02.22. 15:02:07

@magyar bucó:

Miért, ki kérjen beavatkozást? Kadhafi? :)

magyar bucó 2011.02.22. 18:09:55

@George00734: Valaki olyan, aki jogosult az országot képviselni. :)
süti beállítások módosítása