A néphülyítés idei varázsszava: off-shore
2009.05.31. 14:21
Orbán Viktor nem hülye, valószínűleg pontosan tudja, hogy mi az az off-shore. Orbán Viktor nem tájékozatlan, tehát valószínűleg azt is pontosan tudja (hacsak a gonosz tanácsadói át nem akarták verni), hogy Simor Andrásnak milyen cége van és milyen nincs.
Orbán Viktor torkig van azzal a helyzettel, "amikor Magyarországon a jegybankelnök, a miniszterelnök meg a pénzügyminiszter kimenti vagyonát az adózás elől off-shore cégekbe, majd ezután pénzhiányra hivatkozva, megszorításokkal sarcolja meg az embereket".
Simor András közölte: mindössze egyetlen külföldi bejegyzésű társaság, a Trevisol Management Services Ltd. elnevezésű cég az övé, ez viszont az Európai Unió egyik tagállamában bejegyzett, a helyi adójogszabályok alapján adót fizető (on-shore) cég. A jegybankelnök szerint a társaságnak Magyarországról semmilyen jövedelme, árbevétele nem származott, a társaság Magyarországról semmilyen átutalást nem kapott.
Mi is azzal a baj, ha valakinek van egy külföldi, ott is működő cége? Semmi.
A baj inkább azzal van, hogy a magyar politika új varázsszavává vált "off-shore" jelzőt gyakorlatilag bárkire rá lehet mondani, attól függetlenül, hogy igaz-e vagy nem. Merthogy "a nép" jelentős részének fogalma nincs róla, hogy mit jelent, csupán azt tudják, hogy az a gazdag embereknek van, akik meg nyilván csak köcsögök lehetnek, hiszen gazdagabbak, mint mi.
Simor cégeiről egyébként mindez már március 7-én kiderült-tisztázódott, de ez ugye a kampánylázban részletkérdés.
A nép az off és az on közt is csak a zseblámpán tud különbséget tenni, ugyanis gazdaságilag majdnem teljesen analfabéta. (Lásd Provident-ügy.)
Nem jó ezzel játszani, Viktor. Idővel visszaüt. És majd azt is el kellene dönteni egyszer, hogy az off-shore való az ördögtől vagy a 30 milliós értékhatárral kiszabott ingatlanadó. Mert aki a kettőt egyszerre ellenzi, az a végén még skizofréniával ébred. Kár lenne.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Fideszfigyelő 2009.05.31. 18:38:28
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
phaidros 2009.06.01. 00:03:30
leone007 2009.06.01. 00:03:44
6.Lenin 2009.06.01. 00:04:19
"Vagy tán van rá törvény, vagy valami etikai kódex, hogy közszolgaként nem lehet cipruson cége? "
Oszt arra van-é,hogy oviné magánemberként nem pályázhat?
Vagy tán nem etikus?Pedig esetleg itt fizetne adót.Itt alkalmazna munkásokat a szőlőbányában.Meg a mustot is bányásznák.
Hát persze,hogy neki nem,mert fideszes a nyavalyás!
Olvasd el,mit irtam eddig.
leone007 2009.06.01. 00:05:27
Szerinte amit OV csinált az az, amit Simor meg nem. Lehet, hogy mindkettő jogos. Lehet, hogy egyik sem etikus?
heima (törölt) 2009.06.01. 00:06:49
"nem látod, hogy mindkét oldal ugyanolyan sáros." Hát valóban nem látom, hogy mindkét oldal ugyanolyan sáros. Többnyire csak a bukott kellert meg az MSZP börtön válogatottat látom.
"és OV nem"
OV konkrétan nem. Persze a Fidesz egy tömegpárt, lehetnek benne zűrös alakok. Csak éppen nem rajtuk alapul a párt szellemisége, mind a ballib pártoknál.
"Ennyire nem lehetsz szemellenzős. És olvass egy kicsit jobban utána. Nagyon tájékozatlan vagy."
És mit olvassak, ÉSt, 168 órát meg mancsot? attól leszek ilyen jól tájékozott? :D:D
"Nos, te sajnos nem ütöd meg. Sem a stílusodban sem a tárgyi tudásoban."
no komment.
heima (törölt) 2009.06.01. 00:08:31
phaidros 2009.06.01. 00:10:16
fda 2009.06.01. 00:10:29
Látom nagyon járatosnak érzed magad a ciprusi adóügyekben.
Kár, hogy semmit nem tudsz a dologról, legfeljebb amit egy-két újságcikkben olvastál...
Szerinted miért van sokezer magyar vállalkozás (és napról napra több) Cipruson? Hogy drágább és kényelmetlenebb legyen minden hivatalos ügyintézés?
heima (törölt) 2009.06.01. 00:11:10
heima (törölt) 2009.06.01. 00:11:39
phaidros 2009.06.01. 00:13:14
Ha politikus lennék, akkor sikeres politikus akarnék lenni. Ehhez az első lépés az lenne, hogy lemondanék az erkölcsről és etikáról en bloc.
OV sem erkölcsös, se nem etikus, OV egy politikus. És szerintem jó politikus. Ennek mércéje, hogy jól teszi a dolgát. 98-02 alapján szerintem jól tette a dolgát.
Szavazni rá (sem) fogok.
leone007 2009.06.01. 00:13:39
Ja! A másodikat pedig helyesen írtam le. :-)
6.Lenin 2009.06.01. 00:14:42
A kérdést én tettem fel.
Miért etikátlan az egyik oldalon és miért etikus a másikon,esetleg ugyanaz.
Volt 1 másik kérdésem is,mi a különbség a magánember és a közszolga között?
Aztán,ha a közszolga lopik,én miért nem?
Ha bal vezér hülye,miért hülye a jobbos,de ha mind a kettő az.akkor nekem miért kell hülyének lennem?
Hátha ezek könnyebbek.
phaidros 2009.06.01. 00:14:55
Jester 2009.06.01. 00:17:54
Ha nem csinál semmit Magyarországon a cég, akkor mi a túróért kéne ide adóznia?? Ergo: Nincs mit elkerülni..
Ez megint néphülyités, populizmus.
Nem vagyok se szoci szavazó, se Orbán-gyűlölő, csak merészelek gondolkodni.. bár ez kishazánkban nem divat.
leone007 2009.06.01. 00:18:11
Nem mellesleg jegyzem meg, hogy - a hozzád hasonlóan szemellenzősökhöz hasonló módon - elfelejtettél válaszolni pár kérdésemre. Tán kellemetlenek voltak, és emiatt a szőnyeg alá söpörted őket?
leone007 2009.06.01. 00:19:28
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.06.01. 00:21:36
lenne egy kerdesem, mert nagyon nem ertem a hozzaallast: jelenleg ott tartunk, hogy mond valamit a fidesz. bizonyitani azt persze nem tud/akar, eleg vadolni.
a kerdes az, hogy miert is a megvadoltnak kell bizonyitani, hogy o marpedig nem csalt?
a fidesz helyere az mszp/szdsz/mdf/akarki behelyettesitheto, izles szerint.
szoval, nem a vadlonak kene minden ketseget kizaroan bizonyitani az igazat?
a per ugyeben meg kerdeznem, hogy szerintetek ugyan van ertelme perelni? szarakodni evekig, hogy kimondjak, "fiam barom voltal, megint vadaskodtal, fizess 10-20-100 ezer forintot es ejnyebejnye"? mert kb. ilyen itelet szuletne.
oszinten szolva Simor helyeben legyintenek, hogy "ez egy fasz", aztan tennem a dolgomat tovabb.
mondjuk abba az iranyba, hogy az ilyen cegeket tenyleg megerje megszuntetni, mert nalunk normalisabb adozas van.
Viktort meg nem ertem. Picit szolidabbra vennek magukat fideszfolden, esetleg a lancos kutyakat rovidebb porazra, siman kitarthatna a 2/3-uk jovore is. igy meg lehet jovore a sima tobbseg se lesz meg nekik, aztan megint sirhat 4 evig.
phaidros 2009.06.01. 00:27:03
phaidros 2009.06.01. 00:28:11
heima (törölt) 2009.06.01. 00:30:20
phaidros 2009.06.01. 00:30:56
Most akkor miről beszéltek? :D
leone007 2009.06.01. 00:31:44
De most komolyan, mi a baj a cipruson bejegyzett cégekkel? Az hogy 10% adót fizetnek?
heima (törölt) 2009.06.01. 00:32:43
phaidros 2009.06.01. 00:32:57
leone007 2009.06.01. 00:33:55
6.Lenin 2009.06.01. 00:34:32
Köszi!
Gondolom Te vagy az éjszakai műszakba beosztva.További jó szórakozást.
phaidros 2009.06.01. 00:35:03
leone007 2009.06.01. 00:37:57
De segítek egy kicsit. Etikus-e miniszterelnökként apuka bányájának állami megbízásokat juttatni? Az-e?
heima (törölt) 2009.06.01. 00:40:07
nem mondott a Fidesz többet, mint ami tényadat. Nem mondták azt, hogy Simor ennyi és ennyi adót nem fizetett be, nem vádolták semmilyen törvénytelen dologgal.
Maximum annyit sugalltak, amit minimális józan paraszti ésszel tudni lehet, hogy bizony nem gyrosost nyitott Andrisunk a parton. Való igaz, rájátszanak arra, hogy a nép nem tudja, hogy mi az az offshore, és ellenszenvvel közelít hozzá. De nem tudom sajnálni őket ezért. Ez az, ami egy átlagembernek lehet hogy sok, egy politikusnak meg nem (szvsz erről beszélt itt P), és még mindig sehol nincs ahhoz a tomboláshoz, amit Keller mester rendezett 02 után.
És Simornak nincs joga adópolitikát módosítani.
phaidros 2009.06.01. 00:40:08
leone007 2009.06.01. 00:40:27
6.Lenin 2009.06.01. 00:40:55
Sok szerncsét,de remélem nem készülsz politikai pályára?
Felőlem addig azt csinálsz,amit akarsz.
Ha meg netán vezér akarnál lenni a pol. porondon Mo-on,lerohanlak 1 árpádsávossal,esetleg mustos libamállyal töltött orbánkőbányával.
Abihal 2009.06.01. 00:42:33
1. Háttér: az ügy teljesen triviális annak, aki ismeri a hazai üzleti / politikai viszonyokat. Simor pont azt csinálta, mint a ~30 millió Ft felleti jövedelmet realizáló vállalkozók 95%-a, vagyis átfolyatta jövedelme egy részét egy alacsonyabb adókörnyezetben működő vállalkozáson (ide tartozik az EVA-zók egy jó nagy része is:). Vicces ez az on/off/szlovákia, stb. vita:)
2. Erkölcsi megítélés önmagában: ez nyilván negatív, ugyanakkor nem véletlen, hogy szinte minden vállalkozó ezt csinálja... Az igazság az hölgyeim/uraim, hogy nem indulatoskodni kell, hanem tenni azért, hogy változzon a hazai kultúra és az adócsalás ne legyen elfogadott. Ekkor lehetne csökkenteni az SZJA kulcsokat is (bár nem triviális, hogy nem csak megnövelnék az újraelosztás szintjét:). Simornak akkor kellene lemondania egy normális politikai kultúrájú országban (és szerintem ettől 2001-ig nem álltunk távol, de még ma is jobb a helyzet, mint szomszédainknál), ha bebizonyosodna, hogy jövedelme folyt át a cégen akár a múltban is (ami ugye triviális, dehát az ártatlanság vélelme:). És nem azért mert ez olyan kirívóan galád tett, hanem mert nem lehet legitim módon képviselni bármit, ha magunk nem tartjuk be a játékszabályokat. Márpedig a legitimitás és szavahihetőség egy jegybankelnöknél benne kell legyen a munkaköri leírasban, hisz a piacok várakozásokra épülnek, amik pedig nagyban arra, hogy mit mond a jegybankelnök, és hogy ennek mennyire lehet hinni/mennyire kiszámítható (ez nem elméleti fejtegetés, hanem a mai mainstream közgazdasági felfogás)
3. Relatív erkölcsi megítélés: olyanokat, hogy "dehát a másik oldal is..." szerintem 2 okból ír az ember.
Egyrészt a politikai identitását azonosítja valamelyik párttal és ennek a képviselőivel, mely identitás személyiségének integráns része. Ezért ha bántják a pártját vagy a képviselőit, azonosul az "áldozattal", és bármilyen butaságról légyen is szó, védi (ide tartoznak az ingyen dolgozó pártaktivisták is)
Másrészt pedig lehet, hogy pénzt vagy mást kap/remél az írásokért, amint ezt valaki fentebb megjegyezte. Én bevallom, nem hiszem, hogy lenne ez utóbbinak értelme, mint ahogy annak sincs, hogy az ember folyton magyarázza a bizonyítványt. Saját tapasztalatom szerint az emberek többségének néha szimpatikusabb / érettebbnek tűnik, ha egy hibát elismerünk és megmutatjuk, hogy tudunk belőle tanulni.
phaidros 2009.06.01. 00:44:53
De azért érzitek a gondot ugye? Simor, Oszkó, Gordi...
Németeknél ez a probléma érdekes módon evidens, itt meg mentegető posztok születnek... :o
6.Lenin 2009.06.01. 00:45:37
Megköszönten,hogy lefélkegyelműztél,a többi vicc,megyek hunyni.
Amúgy tényleg hülye vagyok,hogy ilyenkor is itt szórakozom, alvás helyett.
Amúgy részemről semmi gond a véleményeddel kapcsolatban.Te(?)alakitottad ki,a Tiéd.
osborne 2009.06.01. 00:49:01
phaidros 2009.06.01. 00:50:37
phaidros 2009.06.01. 00:52:12
leone007 2009.06.01. 00:52:13
Hát persze, hogy érzi - azt gondolom/remélem mindenki - a gondot. Gordon HajdúBÉTes ténykedéséről véletlenül (tényleg) elég sokmindent tudni vélek :-) Oszkó dolgai meg eléggé közismertek.
Nincs is igazán vitám veled, mert szinte mindenben egyetértünk, én egyszerűen csak azt gondolom nagyobb pofátlanság volt apuka cégét regnáló miniszterelnökként állami beruházásokhoz hozzásegíteni, mint jegybank igazgatóként cipruson céget bejegyeztetni. Bár Abihal commentje kicsit tolt az utóbbi súlyába. :-)
Abihal 2009.06.01. 00:52:32
1. Háttér: az ügy teljesen triviális annak, aki ismeri a hazai üzleti / politikai viszonyokat. Simor pont azt csinálta, mint a ~30 millió Ft felleti jövedelmet realizáló vállalkozók 95%-a, vagyis átfolyatta jövedelme egy részét egy alacsonyabb adókörnyezetben működő vállalkozáson (ide tartozik az EVA-zók egy jó nagy része is:). Vicces ez az on/off/szlovákia, stb. vita:)
2. Erkölcsi megítélés önmagában: ez nyilván negatív, ugyanakkor nem véletlen, hogy szinte minden vállalkozó ezt csinálja... Az igazság az hölgyeim/uraim, hogy nem indulatoskodni kell, hanem tenni azért, hogy változzon a hazai kultúra és az adócsalás ne legyen elfogadott. Ekkor lehetne csökkenteni az SZJA kulcsokat is (bár nem triviális, hogy nem csak megnövelnék az újraelosztás szintjét:). Simornak akkor kellene lemondania egy normális politikai kultúrájú országban (és szerintem ettől 2001-ig nem álltunk távol, de még ma is jobb a helyzet, mint szomszédainknál), ha bebizonyosodna, hogy jövedelme folyt át a cégen akár a múltban is (ami ugye triviális, dehát az ártatlanság vélelme:). És nem azért mert ez olyan kirívóan galád tett, hanem mert nem lehet legitim módon képviselni bármit, ha magunk nem tartjuk be a játékszabályokat. Márpedig a legitimitás és szavahihetőség egy jegybankelnöknél benne kell legyen a munkaköri leírasban, hisz a piacok várakozásokra épülnek, amik pedig nagyban arra, hogy mit mond a jegybankelnök, és hogy ennek mennyire lehet hinni/mennyire kiszámítható (ez nem elméleti fejtegetés, hanem a mai mainstream közgazdasági felfogás)
3. Relatív erkölcsi megítélés: olyanokat, hogy "dehát a másik oldal is..." szerintem 2 okból ír az ember.
Egyrészt a politikai identitását azonosítja valamelyik párttal és ennek a képviselőivel, mely identitás személyiségének integráns része. Ezért ha bántják a pártját vagy a képviselőit, azonosul az "áldozattal", és bármilyen butaságról légyen is szó, védi (ide tartoznak az ingyen dolgozó pártaktivisták is)
Másrészt pedig lehet, hogy pénzt vagy mást kap/remél az írásokért, amint ezt valaki fentebb megjegyezte. Én bevallom, nem hiszem, hogy lenne ez utóbbinak értelme, mint ahogy annak sincs, hogy az ember folyton magyarázza a bizonyítványt. Saját tapasztalatom szerint az emberek többségének néha szimpatikusabb / érettebbnek tűnik, ha egy hibát elismerünk és megmutatjuk, hogy tudunk belőle tanulni.
heima (törölt) 2009.06.01. 01:01:02
amit ügynek próbált fújni a ballib sajtó, abból nekem nem jött le, hogy bármilyen durva dolgot csinált volna a fater (pl frissen vág bele a bányabizniszbe és rögtön az övé a megrendelés, áron felül adja a cuccot ilyesmik), de ezeket már írtam is, egy normális üzleti-politikai etikai színvonal mellett ezek a dolgok nem fértek volna bele.
Személy szerint én szigorúbb etikai színvonalt is el tudnék képzelni, egy vagyonbevallásnak pl része lehetne a bevalló tulajdonában lévő cégnek a számviteli beszámolója, tárgyi eszköz analitikája, költségvetéshez kapcsolodó bevételei, vagy pl fenti ügyben ha nem is várható el Orbán Győzőtől, hogy zárja be a vállalkozását, mert a fia kormánytag lett, de nyilvánosságra hozhatta volna az állami bevételeit, árait, a piaci árakat, szóval transzparensebbre vehette volna a bizniszt.
phaidros 2009.06.01. 01:01:47
phaidros 2009.06.01. 01:04:50
heima (törölt) 2009.06.01. 01:06:34
másképpen fogalmazva, alanyi jogon utálhatod a viktort meg sztárolhatod a ballib nagyembereket, csak ne akard megmagyarázni. írd le, hogy nem érdekel a ciprusi biznisz, de a bányától meg a szőlőtől stresszelsz 10 éve, meg fogja érteni mindenki, csak ne akard kitenni a relációjelet...
heima (törölt) 2009.06.01. 01:08:25
phaidros 2009.06.01. 01:10:20
Egyébként, Viki erkölcsi színvonala is az összes itt kommentelőé alatt van a szó köznapi értelmében, ebben biztos vagyok. Más szint, ahol más emberek már csak sakkfiguraként számítanak.
phaidros 2009.06.01. 01:11:45
S ez így van jól. Ha az ember csinál valamit, csinálja jól.
heima (törölt) 2009.06.01. 01:20:11
"alatt van a szó köznapi értelmében"
de nem is "köznapi" etikáról vagy erkölcsről beszélünk, hanem politikai (üzleti) vonulatról. (sőt, nem is erkölcs/etika kérdéskör ez talán, hanem elegancia kérdése)
phaidros 2009.06.01. 01:25:18
Igazi "sajátok" szerintem relative kevesen vannak mindkét oldalon. Most éppen az MSZP-ről bizonyosodik be ez a tétel. Hogy jó-e ez vagy rossz, nem tudom. Jelenleg szerintem ez talán jó.
Csak látod, másnak meg a papa biznisze nem elegáns. Nekem olyan érzésem van, mintha a szart hasonlítgatnám a foshoz. Ha választanom kell, a keményet választom. :) De nem szeretnék választani, így szaros se leszek. XD
heima (törölt) 2009.06.01. 01:30:35
igazából ez az egész mellékvonulat, a lényeg a közpolitikai döntéseken lenne, csak éppen szórakoztató hogy a ballib értelmiség már ezzel se tud mit kezdeni, hiába már a fideszezés/viktorozás se hangzik olyan szépen alapvetően bukott emberek szájából...
átlátó 2009.06.01. 03:15:48
Mike36 2009.06.01. 03:24:51
Mike36 2009.06.01. 03:30:13
nem tilos az EU-ban
akár egy jegybankelnöknek is
másoknak meg Kaya Ibrahim jut
azt kedves OV miért nem tetszik kapargatni?
heima (törölt) 2009.06.01. 04:00:02
Szűcslaci 2009.06.01. 06:07:25
Ezzel a kérdés el is dőlt.
El sem tudok képzelni olyan kerülőutat, ami azt eredményezhetné, hogy a magyarországi pénzek előbb egy másik off-shore céghez kerüljenek, majd onnan a simor-művekbe. Ugyan már, elég elolvasni egy HVG-cikket némely off-shore (on-shore) cég tulajdonosi családfájáról - az ember feje belefájdul. Kiderül, hogy mindegyik politikus tagja/tulajdonosa mindegyiknek, jobb és baloldal társtulajdonos....menjenek a picsába.
dzsenifercsengenimród 2009.06.01. 06:30:29
qmatch 2009.06.01. 06:48:08
...vagy mennyire nem az.
A Matrix jut eszembe erről, amikor az ember arra ébred, hogy csak tartós elemnek használják, és ezért cserébe demokráciát hazudnak neki online...
Amit - most éppen Orbán - kikarikíroz, az kérem a legnagyobb kínja a kicsit is gondolkodó népnek az első szabad választások óta.
Egyébként Orbán tényleg nem hülye, hiszen most már bátran lehet csákányozni az ilyen gazdasági módszereket, hiszen a világon mindenki begubózik, szívja fel magát, nem pedig szétszórja az erőforrásait. Pár évvel ezelőtt még percek alatt bebizonyították volna, hogy egy ilyen ( vagy olyan ) off-shore cég tulajdonképpen a magyar gazdaság motorja. Most már senki sem mond ilyet, inkább csak a választó és a zseblámpája közötti viszonyt taglalja....
Kalmár 2009.06.01. 07:20:59
Gyanítom, hogy nem Ciprusi tevékenységből érkezett. Gondolom nem nyitott egy üzlethálózatot ahol a derék Ciprusiak költhetik el a jól megérdemelt fizetésüket.
Egyik országból utalgatják as másikba, míg oda nem ér az adóparadicsomba.
Az a szomrú, hogy az adórendszerünket kitaláló és működtető politikusok elviselhetetlennek érzik az elvonás mértékét. Én is Ciprusra kérem a fizetésemet!!
Yasashi Tanuki 2009.06.01. 07:22:28
Kovács László miért nem világoítja fel őket, esetleg mehetne maga Gyurcsány et. - mostanában úgyis ráér - a Heti Hetes sztárjaival, hogy az egész világot fenyegető Fidesz befolyást megtörjék :)
instant legenda 2009.06.01. 07:45:12
papamaci1 2009.06.01. 08:20:00
"Adóparadicsomok pedig vannak." Mondta K. K. magyar király :-D
Persze hogy törvényes. Csak erkölcstelen.
Pelso.. 2009.06.01. 08:20:56
Vicc, mert megér egy postot.
Mert az elmúlt napok egyik fő belpolitikai témája.
Mert még mindig nem tudatosult a népben, hogy a politikai-gazdasági elit a jövőben is meg fogja találni a számára kedvező lehetőségeket (kiskapukat), tudniillik, ők egyben jogalkotók is.
Mert az ellenzék vezetőjének (aki már kétszer buktáztatta a jobboldalinak nevezett formációt)ez az egyik legfontosabb konkrét mondanivalója, primitív démonizálásba bújtatva.
Abszurdisztán hozzánk képest maga a kánaán.
hadrianus 2009.06.01. 08:28:43
A Parlamenti vagyonnyilatkozatában, mint akinek húzzák a fogát, bevallott egy alul értékelt lakást meg talán egy ötös golfot.. Na és mi újság az ő cégeivel? mi újság tokajhegyalján? Rendíthetetlen hatalomvágyától és a Szent korona utáni sóvárgástól (mert szerintem megkoronáztatja magát a kisHitler)elvakulva, folyamatosan "abba a tányérba tojik, amelyikből eszik"! Szerintem csakúgy mint elődje, ő is psichoklinikai eset és semmi keresni valója nem lenne a klasszikus értelemben vett politikában. Ő is csak (meg az egész sleppje, meg az egész "tiszteltház",386-an)űzérkedik a saját javára,de legfőképp a tízmillió MAGYAR kárára! Tudjátok: "Ha hatalmat adunk egy majomnak, dzsungellé változtatja a világot"! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez Orbánra mennyire igaz!
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.01. 08:43:10
tuner1 2009.06.01. 08:53:02
fingerbangs 2009.06.01. 09:16:15
egy alja senki, hataloméhes korrupt patkány
ne menjetek el szavazni!
éljen a kalóz párt!
Void Bunkoid 2009.06.01. 09:43:11
az meg már tisztázódott hogy NEM offshore.
de amúgy meg tökmindegy, én pl nem rendelkezek semmi ilyesmivel, még csak jól szituáltnak sem mondhatom magam, mégis kb én azon a véleményen vagyok (már voltam sokszor, más blogban is), hogy:
- ezek a hőbörgések politikai vezetők szájából leginkább populista hangulatkeltések (merthogy a NÉP ezt akarja hallani, és ha Józsika ezt mondja ki nyilvánosan, akkor hú, bazmeg mekkora igazságot szól, ő az én vezérem, rászavazok!
- ugyanezek a hőbörgések az egyszerű nép fia szájából (legyek az én, vagy Te, vagy bárki más ilyen mezei honpolgár) - egyszerű irigykedések. Mert nem vagyunk sem gazdag emberek, sem politikusok, sem mindkettők. És a nyakamat rá merném tenni, hogy amint bármelyikünk innen az egyszerű nép közül ilyen helyzetbe kerülne (sok pénzhez jutna, fontosabb politikai szerepkörbe jutna, netán a kettő egyszerre), ugyanúgy csalna, sikkasztana, offsórcéget alapítana, gyűjtögetné a többi ottmaradt szerencsétlen lúzertől a lóvét és MAGASRÓL leszarná, hogy mit óbégat meg nyomorog a nép. Esetleg, ha jó színben akarná feltünteni magát, néha elköpne egy ilyesmit, mint Viktor. Mert megteheti.
Legalábbis én ezt tenném. Szerintem te is :) a pénz nagy úr ám...
Void Bunkoid 2009.06.01. 09:49:10
Az ember ilyen. Kapzsi, irigy, hataloméhes, és ez utóbbiért BÁRMIT megtesz, akár a tulajdon testvérét is megöli, ha azon múlik. Ezért ember, és ezért uralkodik ezen a bolygón, ez vitte előre. Ha nem lennének ilyen ambíciói, ugyanolyan bóklászó kis csendes hordákként mászkálgatnánk a pusztákon, fejbevernénk a mi pusztánkra odapofátlankodó másik hordát, de soha a büdös életünkben eszünkbe nem jutna kitalálni, hogy nekünk AZ a puszta is kell, meg a harmadik is abból a határból, mert nem lenne igényünk szükségtelenül felhalmozott javakra. Csendes, békés, aranyos állatok lennénk, akik nem ártanak senkinek. De ez nem így van, már jó pár százezer éve. Tessék má' elfogadni.
Void Bunkoid 2009.06.01. 09:58:19
Dr Kangörény 2009.06.01. 10:00:04
Tehát a saját érdekeink védelme irigység lenne? Ám legyen, irigy vagyok. Ők meg szemforgató farízeusok, akiknek semmi keresnivalójuk a politika közelében. Mint írtam korábban, ha valaki a cégén kéresztül minimális adót fizet és azt is külföldre, az lehet törvényes. De az ilyennek meg se forduljon a fejében, hogy jegybankelnök, vagy miniszterelnök akarjon lenni.
fehérfarkas 2009.06.01. 10:06:35
az off-shorenak pont az a lényege, hogy a bejegyzett országban ne végezzen semilyen gazdasági tevékenységet (az usában már az is elég az off-shore adózás igénybevételéhez, hogy az adott államban ne végezzen gazdasági tevékenységet)
ugyanakkor az alkalmazottak bérjövedelmét az adókkal és járulékokkal együtt abban az országban kell ki/befizetnie, ahol a valós gazdasági tevékenységet végzi, ahol az alkalmazottainak a fizetését adja
ha saját magának ad bérjövedelmet (hiszen itthon az apeh felé valamivel bizonyítania kell, hogy a sok10milliós villia amiben lakik az nem a semmiből pottyant alá az égből), akkor a bér utáni járulékokat és szja-t ide fizeti be
amit meg tud takarítani, az a vállalkozást terhelő adók egy része, valamint a kisebb adminisztrációs költségek
Pajtás 2009.06.01. 10:16:23
fehérfarkas 2009.06.01. 10:19:26
ahogyan a nagy nemzeti vállalkozóinknak is off-shore cégeik vannak (az otp-s csányi sándor, a tri-gránitos demján sándor, vagy a videotonos és echo tv-s széles gábor)
de mintha egy bizonyos happyend kft tulajdonosa egy usabeli "postaláda" lett volna
elhiszem, hogy sokak szemét szúrja az off-shore, de akkor legyenek következetesek (főleg, ha erkölcsi magaslatokat kérnek számon másokon) és a saját politikai oldaluk off-shore dolgait is ugyanolyan vehemanciával ítéljék el - mert amíg ezt nem teszik, addig hiteltelenek, a bort iszik, vizet prédikál tipikus megtestesítői
fehérfarkas 2009.06.01. 10:45:46
Kovács László miért nem világoítja fel őket, esetleg mehetne maga Gyurcsány et. - mostanában úgyis ráér - a Heti Hetes sztárjaival, hogy az egész világot fenyegető Fidesz befolyást megtörjék :) "
az téged ugye nem zavar, hogy bajnai már hetekkel orbán előtt az off-shore cégekre vonatkozó szigorításokról nyilatkozik, és ezzel kapcsolatos törvényjavaslatot készíttet az apparátusával
ha orbán egy igazi demokrata parlamenti képviselő és pártelnök, akkor ott a parlamentben és a szakbizottságban nyújtja be a módosító javaslatait, hogy a parlament egy olyan törvényt fogadhasson el, amely nem engedi az adóelkerülést
ja, hogy ilyen javalatot eddig egyetlen fideszes politikus sem nyújtott be a parlamentbe (nemcsak az elmúlt hetekben, de sem a 7 éves ellenzéki időben, sem a 4 éves kormányzati ciklusukban) az nem zavarja fidesz hívőket
nem a baloldalt védem, csupán az egyenlő mércét és a következetességet hiányolom
ha csúnya-rossz-gonosz az off-shore, akkor az mindkét politikai oldalon az, mert nincs olyan, hogy jobboldali off-shore jó, helyes, támogatandó, erkölcsös, a baloldali off-shore pedig maga az ördög, adócsalás, gonosz, kártevő
fehérfarkas 2009.06.01. 11:25:05
amíg simor nekiment gyurcsánynak és bajnainak, addig a magyar nemzet, magyar hírlap, hír tv vezető hírként hoszták le a jó és szakértő simor jól beszolt a gonosz és tehetségtelen gyurcsánynak
vagy a másik féle vezető hírek azok voltak, hogy a gonosz és tehetségtelen gyurcsány bántsa a jó és tehetséges simort
most hogy orbán/szijjártó beszolt simornak, hirtelen simor is gonosz és tehetségtelen lett
lesz itt még a biztosítós járaiból (gyk: fidesz-kormány idején pénzügyminiszter, majd jegybankelnök, a 90-es években tőzsdeelnök, majd bankvezető) is a karvalytőke kiszolgálója - főleg, ha majd a követező fidesz kormány idején a 200ezer köztisztviselő kirugását és a szociális kiadások lefaragását sűrgeti
Void Bunkoid 2009.06.01. 13:57:06
Mindannyian leginkább az ilyenek, mint az általad leírt - és tényleg létező, akárhogyan is tagadják, vagy bármi - emberek pofáján leledző irdatlan vastag bőrrétegre vagyunk irigyek. Hogy mi nem vagyunk képesek ilyenek lenni, ők meg igen, és ezáltal sikeresek meg marhagazdagok.
Igaz, ők meg lehetnének irigyek a mi becsületességünkre meg alázatunkra, de valahogy ők ezt leszarják, becsületért nem adnak marhanagy villát meg plazmatévét meg jakuzzit, és spec jelen anyagias világunkban ezek a menőség fokmérői, nem a becsület (ha nem ezek lennének, mi becsületes szegények nem hőbörögnénk a jakuzzis gazdagokra). Régen is volt ilyen, csak nem a villa meg a jakuzzi, hanem a kastély meg a puccos csillogós udvartartás, meg a díszes cuccban feszítő hadsereg volt, na.
heima (törölt) 2009.06.01. 14:21:03
heima (törölt) 2009.06.01. 14:27:24
A cég használata pofon egyszerű, a nemzetközi jövedelmét áramoltatja (-tatta) oda, leadózna nevetséges kulcsok mellett, majd a ciprusi cég nevén fekteti be szintén a nemzetközi piacokon (ingatlan, értékpapír), majd a tőkejövedelem is oda érkezik...
heima (törölt) 2009.06.01. 14:28:36
fehérfarkas 2009.06.01. 16:09:01
az, hogy egy magánszférában vezető beosztásban dolgozó ember a cége érdekeit hogyan próbálta a törvényes!!! keretek között (tudod, azok a törvények, amelyeket orbán és pártja is már 19 éve előterjeszt, módosít, megszavaz, ellenszavaz - hol kormányon, hol ellenzékben) között érvényesíteni semennyire sem teszi alkalmatlanná arra, hogy az állami szektorban vezető beosztásban az állam érdekét érvényesítse
amit nem lehet, egyszerre ülni az asztal két oldalán, vagy dakota mondást idézve, egyszerre két lovat megülni
vagyis nem lehet, egyszerre pénzügyminiszter/miniszterelnök és cégvezető is egyszemélyben valaki
medgyessy, gyurcsány, bajnai, oszkó a céges dolgaikat vagy teljesen leadták (a tulajdoni jogoktól is megszabadultak), vagy a tulajdonosi jogot megtartották, de a cégvezetésből teljesen kiszálltak
mond neked valamit martonyi jános, a volt fideszes külügyminiszter? csak mert minisztersége ideje alatt a saját ügyvédi irodája adott jó pénzért tanácsokat a minisztériumnak - az ilyen dolgot minden párt részéről gusztustalannak tartom, ahogyan a kóka féle dolgokat is (volt cégtársakkal pakolta tele az olyan állami cégeket, mint az állami autópályakezelő, nemzeti infrastruktúra fejlesztő zrt, stb) banánköztársaságbeli hányingernek tartok
heima (törölt) 2009.06.01. 17:19:20
Ha meg valamihez nem értesz, akkor miért reklámozod? Az ügyvédi iroda speciális szervezet, például megvan az a sajátossága, hogyha egy ügyvéd felfüggeszti a kapcsolatát az irodával, akkor megszűnik minden kapcsolata a céggel, nem vehet ki jövedelmet etc (lásd pl Kiss Elemér). Ez Martonyi János esetén még hozzájön annyi, hogy az ő irodája az egyik legnagyobb és legelismertebb iroda Pesten, nehéz kikerülni összetettebb ügyekben, szerintem most is akad nem egy állami megrendelésük...
duggongg 2009.06.01. 17:34:35
"az meg már tisztázódott hogy NEM offshore"
Nem, nem tisztazodott. Ez jatek a szavakkal. Ciprus pontosan ezt jatsza el hogy o" EU, vagyis nem offshore. Ezzel lehet takarozni, csak az a gond hogy eleg nehez ugy definialni az offshoret hogy Ciprus ne ferjen bele.
szemtanú 2009.06.01. 17:45:36
6.Lenin 2009.06.01. 17:48:15
Mondjuk,ha vennék libát,kérjek számlát?
Ha ad, én is adok,ha nem,én is tojok adni.
Ez ilyen eccerű!
Na de legyek én a hülye,én mindig adok,befizetek mindent oszt eccer csak azt mondják,sokat zabáltál,ingyen 6.lenin,felzabáltad a jövőt,szoritunk 1 kicsit a mogyoróidon,fizess többet.Itt a sok éhes államtitkár meg mindenféle gyülevész idióta,miből fizessük őket?
Apropo,idióták,néztem a cusi videokat,mindegyik azt valotta nem tudott semmiről,totál dili mind ,meg államtitkár.
Azért én feltennék 1 kérdést,véletlenül nem azért vagyunk szarban,mert hülyék(vagy tolvajok)irányitják az országot?
Oszt még 1-et,mi a faszér vagyunk utolsók,vagy csak ennyire előzékenyek,hogy mindenkit előreengedünk?
Én sose sirtam/sirok,megteremtettem amire a családomnak és nekem szükségem volt/van,de ebből a faszságból,ami az elmúlt 7 évben itt történ,már kurvára elegem van.
heima (törölt) 2009.06.01. 18:02:34
fraki 2009.06.01. 23:20:10
fehérfarkas 2009.06.02. 07:55:44
egy dolgot kérek tőled: egyformán légy kemény mindkét oldallal, mert a hozzászóülásaid alapján eléggé elfogult vagy, amit az egyik oldaltól számonkérsz, azt a másiknak nemcsak elnézed, hanem még véded is
én mindkét oldalt egyformán ítélem meg
számomra az off-shore nem bűn, amit nem szabad: egyszerre ülni az asztal mindkét oldalán
ez a fideszre, mszp-re, szdsz-re egyformán vonatkozik
és ugyanez vonatkozik a családtagok, barátok, haverok állami megrendeléseire is - ott is mindkét oldalt egyformán sáros, aki szemellenzősen csak az egyik oldalét bírálja az számomra elfogult
heima (törölt) 2009.06.02. 13:21:32
felőlem neked lehet ilyen elbaszott életszemléleted, hogy az a vérfüggetlen értelmiségi, aki csap ide is oda is (persze a fideszre mindig egy picit jobban), de kérlek ne próbáld beállítani ezt sztenderdnek, köszi.
Az utolsó 100 komment: