/>

Egy kis időrend. Múlt csütörtökön a parlamenti házbizottság megtárgyalta az e heti két ülésnap napirendjét. Ettől a ponttól lehetett tudni, miket fognak tárgyalni most - elvileg.

Pénteken a Fidesz az ellenzék számára váratlanul beterjesztett egy törvényjavaslatot a választási törvény módosításáról. A lényege nagyjából annyi, hogy már őszre maguk jelölhették volna ki a választási bizottság tagjait. Az ellenzéknek maradt hétfőig nulla darab munkanapja felkészülni, de ez mellékes lett volna, mert mivel nem vették fel előző nap a hétfői napirendre, legfeljebb másfél héttel később lehetett volna tárgyalni.

Hétfő kora délután a Fidesz megszavazta, hogy a napirend módosításával már aznap tárgyalják mégis. Megszavazták azt is, hogy a részletes vitára bocsátás ne a szabályoknak megfelelően egy héttel az általános vita után, hanem rögtön a lezáráskor legyen, másnap részletes vita, és jövő héten el lehet fogadni a törvényt (majd rohamtempóban feltölteni a választási bizottságokat fideszesekkel).

Hétfő este fél tizenegykor elkezdődött a vita, mindhárom ellenzéki párt a maga stílusában kimondottan sikeresen magyarázta, miért rossz a javaslat, a Fidesz elég látványosan sarokba szorult.

Hétfő éjfélkor, amikor javában tartott a vita, az előterjesztő javaslatára a fideszes többség megszavazta, hogy azonnali hatállyal zárják le - a frakcióknak ezután öt-öt percük maradt reagálni, és vége. Az indoklás: már minden elhangzott, és késő van.

Mondhatnám, hogy nem is szeretném kommentálni. De nem mondom. Mert ezt nem lehet kommentár nélkül hagyni. A kormánynak nem elég, hogy mindent megszavazhatnak (erre megvan a legitim választói felhatalmazásuk), úgy tűnik, arra is szükségük van, hogy az ellenzék meg se szólalhasson. Sok rossz és akár autoriter hajlamú kormányunk volt már, balról és jobbról egyaránt, de ilyet utoljára a kommunisták csináltak. Nagyjából 1988-ban. Volt a Fidesznek kitől tanulnia. Így viszont ennek nincs értelme. Akkor ne játsszunk parlamentarizmust, akkor ne csináljuk a demokráciát. Itt fejezzük is be. Szégyen.


A bejegyzés trackback címe:

https://gulyas.blog.hu/api/trackback/id/tr872082418

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A törvény urai 2010.06.15. 21:56:01

Non omne, quod licet, honestum est - vagyis nem minden tisztességes, ami szabad. Ez a latin bölcsesség (köszönet H. T.-nek) tökéletesen jellemzi a Fidesz tetteit. Mert kétség se férjen hozzá: semmi törvénytelenség nincs például abban, hogy egy fideszes...

Trackback: A leendő ÁSZ elnök 72 milla prémiuma 2010.06.15. 17:07:50

A Fidesz független szakember helyett a pártkatona Domokos Lászlót akarja az Állami Számvevőszék elnökének kinevezni. A kormányzati költéseket felügyelő ÁSZ elnökének azonban érdekes választás Domokos. Nemcsak azért, mert összesen 2 évig dolgozott a...

Trackback: Mutyiország 2010.06.15. 16:32:09

"Mert aki hazudik, az csal,Aki hazudik, az lop,Hazudni, csalni csúnya dolog!"(Beatrice: A 2000. év felé)Igaza van Orbán Viktornak. Új rendszert kellene itt felépíteni, mert a régi a hazugságra épült. A baj csak az, hogy az ő rendszerének is a...

Trackback: Amit ígértek 2010.06.15. 12:15:45

Ha sokat keresek, ne terhelj adókkal! - tartja a kelet-dakota népi mondás. Majdnem ezt ígérték választáskor. De nem a majdon van a hangsúly. És nem is ez a legnagyobb gond.Talán nem is annyira irigy, aki fölveti, hogy a társadalmi tehervise...

Trackback: Dekorációdemokrácia 2010.06.15. 12:14:36

Ó, nem, arról szó sincs, hogy amit most kiépít a Fidesz, az diktatúra! Az messze nem ilyen! A demokratikus intézményrendszer és a törvényi keretek változása semmiképp nem jelenti a demokrácia végét. A hatalmi ágak szétválasztása, a törvényhoz...

Trackback: "A halál ellentéte nem az élet, hanem a művészet." - A Die Stürmer ünnepi beszélgetése Ludwig Lakatos berlini íróval 2010.06.15. 11:39:39

Az örmény holocaust Tolsztoja bevallja, lesújtó véleménye van, és aggódik budapesti nyuláért, Tódorért. Figyelmeztet a balkanizálódásra és a fokozódó örményellenességre, de korunk Goethéje azt üzeni a magyar olvasóknak: az ember nem arra született, hog...

Trackback: A Demokrácia arroganciája 2010.06.15. 11:05:40

 A gyerekek Lenin elvtárs dolgozószobája előtt zajongva fociztak, és berúgták a labdát az ablakon. Lenin elvtárs káromkodott egy nagyot, kiszúrta a labdát a bicskájával, aztán feldobta a tetőre. Pedig közéjük is lövethetett volna.   &bdquo...

Trackback: Erőből ötletelés 2010.06.15. 07:44:54

Hanem azért ez a kétharmad, ez bizony könnyen elbizakodottá tehet. Fölényessé, hogy úgy mondjam. És akkor még finoman fogalmaztam.Mert egyrészről az rendben van, ha a kétharmados parlamenti támogatottságú kormány határozottságot, tettrekészséget és cse...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2010.06.15. 15:41:13

@moophlander:
"Nézzem magába minden kommentelő, hogy '90-ben a "barrikád" mely oldalán állt!"

Matolcsy, Martonyi, Schmitt: kommunista államtitkárok voltak.

Pozsgay: ugye nem is kell kifejtenem...

Hagyjuk már a komcsizást, nem csak azért röhejes, mert az mostani ellenzékben is kisebbségben vannak a szocik, hanem azért is, mert a fidesz is tele van van komcsikkal, a "mi komcsink jó komcsi" alapon.

vénkujon 2010.06.15. 15:43:27

@ó jaj: jól tolja eza zasszony. nem semmi.

moophlander 2010.06.15. 15:46:04

@ó jaj: Senki nem állította, hogy nem így van! Nem is értek vele egyet! Én nem szerettem az Antall j.-t, de azt jól mondta, hogy " vigyáznunk kell, mert ezek az emberek vissza fognak szivárogni és ott folytatják, ahol abbahagyták" ! Hidd el, küldeném öket minimál nyugdíjra én is! Függetlenül, maszop, vagy fidesz!

Melchi Zadok 2010.06.15. 15:49:10

@Várúr: aha, szóval aki szerint gáz, amit a fidesz akkor és most is művel, az csakis gyurcsány és csapatában focizik...

többet ne is mondj én tényleg elhiszem, hogy fideszre szavaztál LOL! :)))

pudliho 2010.06.15. 15:53:59

Olyan ez mint a vuvuzela, meg se kezdődött a meccs de ti már fujtátok, de történhet bármi jó/rossz ti csak fújjátok a monoton zajt ( évek óta ugyanaz a duma ) aztán mikor tényleg jön a farkas mind megszívjuk, de a lényeg hogy közben fújhattátok ezerrel kedvetekre.

Rong 2010.06.15. 15:58:09

A vuvuzela évek óta ősi magyar hangszer :D

ZX 2010.06.15. 15:58:26

@pudliho: A meccs elkezdődöt már, csak sajna a szabálytalanságok is kezdődnek. Viszont az egyik fél azt szeretné, hogy a kispadon ülő játokosaik legyenek a bírók.

Miro Kiss Ida 2010.06.15. 15:59:14

@Chaoyang: A fidesz győzelméről az mszp meg a szadesz tehet.
Ez olyan, mint amikor a rablógyilkos azzal védekezik a bíróságon, hogy nehéz gyermekkora volt.

moophlander 2010.06.15. 16:05:26

@ZX: Ha az ellenfél, mindig bakkancsban, mindent felrugdosva játszott és a játékszabályokat kedvükre alakították, akkor érthető, hogy változtatni szeretnének ezen, ami ugye most lehetséges, mert a nézők is besokalltak a gumicsizmás (néhol pufajkás), sarló kalapáccsal focizókon! :D

proton1701 2010.06.15. 16:06:20

Emberek hát ez van. Kétharmaddal nyertek. Szarnak mindenre és mindenkiere. Így is kell. Gyorsan kell csinálni mindent , hogy az ellenzék még csak fel se ébredjen. 8 évük volt és szinte mindent elbasztak. Az uolsó évben próbáltak valamit a gazdaságon javítani és visszakanalazni a szart a lóba , hogy szép magyarosan mondjam. Ezt a gombócot most le kell nyelni

Hajrá, Fő- és Albánia! 2010.06.15. 16:08:52

@NGA:
Az a baj, hogy ezek az intézkedések, amiket hoznak, egyik sem lényeges, és nem a gazdaság jobbá tételét érintik.

Ezek mind politikai, hatalmi döntések, tényleg csak arról szólnak, hogy a Fityisz vegye ár minden szféra fölött az irányítást.
És pont ezek azok, amelyekkel bőven ráérnének várni.

Gazdasági jellegű intézkedés eddig egy sem történt. Pedig az tényleg sürgős lenne.
(Ja bocs, 1 mégis, a két díszfasz államcsődös beszéde; ja, hogy nem pont erre lett volna szüksége az országnak? Szerinted érdekli őket az ország saját zsebükön kívül eső része?).

mikénehavóna 2010.06.15. 16:09:10

@moophlander: azért ez elég merész logikai bakugrás, a demokrácia rendszerét azonosítani a "kommunistákkal".

ZX 2010.06.15. 16:10:03

@moophlander: Ahhahaha. Eddig a maszop a pénzeszsákokkal vagdalkozott és pont a fidesznél volta sarló és a kalapács. ;)

mikénehavóna 2010.06.15. 16:10:21

@proton1701: "szarnak mindenkire. így is kell" - meg fogsz lepődni, amikor terád fognak szarni. Csak már késő lesz.

moophlander 2010.06.15. 16:16:49

@ZX: Te Föld lakó vagy?.......Esetleg még a "nagyon tévétnézők" és ablakon ki nem tekintők közé tartozhatsz? A pénzeszsákkal, ami tényleg van náluk bővel a lenyúlt népvagyon örökségeként, pedig nem hadakoztak, hanem eltüntették még a meccs elött! :D A tv közvetítés azt mutatja, amit a vezető operatőr bead adásba! Ha kint vagy a meccsen, mást is láthatsz! :D

Fapuma (törölt) 2010.06.15. 16:17:22

@Hajrá, Fő- és Albánia!: hallod, ez a "fityisz" mar 8 eve is uncsi volt, meg kellene ujulni, mint az mszp-nek, nem?

moophlander 2010.06.15. 16:19:33

@Fapuma: Az MSzP megújulásán a lopási módszerek megújítását érted ugye?

Fapuma (törölt) 2010.06.15. 16:23:24

@moophlander: nyalva'n :)
a Pa'rtot ismerve csakis. Mi ma'st?

Grigorij 2010.06.15. 16:24:02

"unommáazegészet 2010.06.15. 11:58:12
Már komolyan kezdek aggódni. A szoclib kormány alatt6 egyszer sem volt a kormányt gyalázó, fikázó posztokból ennyi blog/óra. Nagyon szar lehet nektek antiorbánisták. De valahogy így jól érzem magam a kétharmadnyi szavazótársammal együtt."

Kiscsillagom!

Pontosan itt a gond!

Hogy Ti fideszes idomított zombik NEM ISMERITEK A MATEMATIKÁT!!!

A vezesd már le a "kétharmadnyi" szavazótársadat!

Ha elment a összes 60%-a és azok 60% valakire szavazott, akkor az nem kétharmad, hanem 36%!!!!

Bmeg az csak EGYHARMAD!

Legalább NE HAZUDJATOK!

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.15. 16:25:28

@ZX: A meccs valóban elkezdődött, de szabálytalanságról nem beszélnék. Éppen csak nem szépen játszanak - de ugyebár a focit sem a játék szépsége, hanem a 90 perc végén, a rúgott gólok számából lehet megítélni. De természetesn fújolni, vagy újongani már a 2 percben is lehet, legfeljebb berekedsz a végére.

KergeCsirke 2010.06.15. 16:26:17

@moophlander: Ezt még nem tudhatjuk. Bár, nem gondolom, hogy meg tudnának újulni. Amennyiben kicserélnének mindenkit, akkor lehetne, talán. Fideszre is ugyanez vonatkozik. Végre már hozzáértőknek kellene bizalmat szavazni.

Grigorij 2010.06.15. 16:27:07

És ami igazán röhejes, hogy az idomított zombik nem is valami programra vagy hasonlóra szavaznak, hanem egy ostoba beteg törpe és bűnöző szabadcsapatának az istenítésében látják a "jövőt"

A történelem során MINDEN ESETBEN ezt a mentalitást követte a több tízmillió legyilkolt, a gázkamra...

És ti itt még a "valami elkezdődött" fszságot ugatjátok...

Szerintem pont az orbánisták a legnagyobb kommunisták és bolsevikok!

Dr.G 2010.06.15. 16:28:28

@Grigorij: Akkor a MASZOP-ra anno mennyien szavaztak??? Kis matematikus.....

moophlander 2010.06.15. 16:29:19

@Grigorij: A maszopnak még ennyi sem volt soha! Ehez mindig értettetek......a számokkal variálni! Egy egész ország szenvedi a hülyeségetek! Legalább szégyenérzetetek lenne miatta! De neeeeeem! Még mindig ti tudjátok a tutit! Inkább vesszen egy ország, csak ne hogy kiderüljön, hogy dilettánsok vagytok!

Dr.G 2010.06.15. 16:30:30

@Grigorij: Kifogyott az elem a zsebszámológépből?

ZX 2010.06.15. 16:31:48

@Canis Lupus Libertas: De legalább senki nem akar megakadályozni abban, hogy ne szidjam az ellenfelet.
Most viszont sajnos szépen haladunk ebbe az irányba. Még egy két jkanyar, csűrés, csavarás és meglesz.

Hajrá, Fő- és Albánia! 2010.06.15. 16:32:13

@unommáazegészet:
"Nagyon szar lehet nektek antiorbánisták. De valahogy így jól érzem magam a kétharmadnyi szavazótársammal együtt"

Szerintem már nem sokáig.
Gondolom, egy idő után csak kinylik neked is a szemed.

no-grady 2010.06.15. 16:35:32

most olvastam: fülkecsegevara!
eszméletlen jó.
most egy kis szarkasztikus túlzás következik, de minden ami most történik 2/3 ügyben előrevetíti a következőket!
-1hét lesz a kopogtatócédulák gyűjtésének a határideje ---a 2/3 feljogosít a bekerülési küszöb 25-30%-ra emelésére
-orbán jelöli az alkotmánybírákat ---a 2/3 feljogosít és elég hatalmat ad az államforma megváltoztatására. lesz kormányzóság és lesz orbán kormányzó-nagyúr.
-orbán jelöl államfőt ---2/3 feljogosít a választási törvény módosítására. vagyis nem biztos, hogy 4 év múlva lesznek választások.
a demokratikus választás lehetősége nem fog megszűnni, csak a 2/3 feljogosít arra, hogy csak 10 évente írja ki a választásokat a fennt felsorolt feltételek mellett!!!
fülkecsegevarák!!! ezt akartátok???

Fapuma (törölt) 2010.06.15. 16:40:13

@Grigorij Pantyelejevics: belatom nagyon szar lehet neked most es meg sokaig az is lesz. Tudod, vagy megszokod vagy megszoksz? Mond te mit valasztanal?

Gyere azzal, hogy nem a mocsodek fidesz nyerte, hanem az MSZP vesztette el a valasztast. Az a kedvenc fordulatom. Szeretek rajta nevetni.

moophlander 2010.06.15. 16:41:48

@no-grady: Ti ezt csináltátok 43 évig! Ha így lenne (persze nem így lesz) akkor sem szólhatnátok egy k...va szót sem, mert titeket nem fog deportálni a gulágra a más nézeteitekért senki! :D

ZX 2010.06.15. 16:46:51

@no-grady: És így már érthető miért is 10 év alatt akar 1 millió munkahelyet teremteni?!

unommáazegészet 2010.06.15. 16:47:12

@Hajrá, Fő- és Albánia!: Kinyílt. Azért szavaztam a Fideszre. :-)))))))))

Bocsikácskácska.

unommáazegészet 2010.06.15. 16:49:23

@no-grady: Ez pont az a szint, amilyen a Klubrádióba betelefonálók szintje. Soha sem csalódom.

unommáazegészet 2010.06.15. 16:50:35

@öcsi55: Semmit sem kell tennie. Leírták magukat, börtönben ülnek már, vagy fognak ülni. Egyszerűen senkik.

no-grady 2010.06.15. 16:52:44

@moophlander: egy picit próbáld meg értelmezni amit olvasol. amit írtam az egy eltúlzott jövökép volt, egy lehetőség amire 2/3 birtokában akár lehet is esély. nem írtam, hogy ez lesz. a másik pedig, hogy nem én csináltam 43 évig.
elég röhelyesen nézhetsz ki: nyalnád az orbán seggét csak nem elég hosszú a nyelved. agyban sem lehetsz valami nagy, ha nem tudsz szöveget értelmezni! szóval egy tipikus fülkecsegevara. elég szar neked, ha az az egyetlen örömöd, hogy talált az orbán magának egy 2/3-ot: na páá hülyegyerek!

fvipera 2010.06.15. 16:53:47

@Rong: már rég nem vegyépszer épít simicskáék oldaláráról, hanem a közgép. ld. Margit híd.

lényegi különbség az mszp és a fidesz között, hogy az mszp a rovott pártállami múltja miatt elég komplexusos volt a hatalomgyakorlásban viktorhoz képest. horn gyula pl. ultrademokrata volt a 2/3-ával viktorhoz képest. és még csak 2 hét telt el. eddig azt hittem, pintér a mélypont az új hatalmi struktúrában, mert nem hittem, hogy schmidt palit elő merik venni a kalapból. nos, ha mégis, akkor a nagyívű, los angeles - tv torna - köztársaság elnöki életpálya a kontraszelekció csúcsa. igazi kommunista hagyomány.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.15. 16:53:55

@Grigorij: Bocs, de a választási eredményt nem a szavazni tudó, hanem a szavazó egyedek száma alapján ésszerű vizsgálni! Tekintettel arra, hogy a parlament ülőhelyeit is ennek alapján osztják ki és ez jelen választási rendszerben 2/3-os parlamenti többséget jelent a Fidesznek. Így azt hiszem, hogy aki ezen rugózik június 15-én, annak nem hazudnak, hanem az magának hazudik.
Persze úgy is lehetne, hogy a választani tudók száma alapján a parlament üléstermében a listás székek 1/3-át üresen hagyjuk - hogy a távolmaradásnak is legyen látszatja. Így lenne 70 üres hely, és el lehetne osztani 140 listás helyet. Ebből 60 lenne Fideszes, 38 MSzP-s, 31 Jobbikos és 11 LMP-s.
Ehhez jön még a 173 egyéni nyertes Fideszes, 2 MSzP-s és 1 független.
Az arányok tényleg sokkal jobbak lennének a demokrácia szempontjából...

@ZX: Ez csupán attól függ a meccsen, hogy milyen környezetbe ülsz le...

fvipera 2010.06.15. 16:56:02

@unommáazegészet: fülkecsegevara tényleg jó:))))

unommáazegészet 2010.06.15. 17:00:17

@fvipera: haha. Biztosan. Van Che pólód?

Lehányom, azt gevakarod. Haha. Jóvótmi? Na? Teccik? Télleg? hehe.

moophlander 2010.06.15. 17:01:02

@no-grady: Értem az eltúlzást másik hülyegyerek! Lehet, hogy a 43 évet nem te csináltad, de aki picit is hasonul annak helyességével, az nekem egyszerűen "hazaáruló"! A maszop-szadesz kétharmadáról 94-98 között is így vélekedtél? Üdv a hülyegyerek!

fvipera 2010.06.15. 17:01:10

tessék mondani, ez már itt a magaskultúra?

lehet más a propaganda 2010.06.15. 17:20:59

Horn Gyula szavaival visszakérdezve: na és akkor mi van?

sanyix 2010.06.15. 17:27:27

@öcsi55: miért eddig volt? Nem, magukat szoc-lib-nek nevező tolvaj posztkommunista kormány volt, ami a liberális bármilyen elvétől olyan távol áll, hogy nagyon.

Öreg Sam 2010.06.15. 17:29:07

@Canis Lupus Libertas:
Kezd eldurvulni a NÉP.)
Mindenki,aki szavazott,az MSZP ellen! szavazott,ez érthető.
Itt kb 50 éve folyamatos elkúrás folyik,4 évente ujrázva.A legnagyobb baj az,hogy ha elosztod a hátralévő éveidet,nem sok esélyed van valami kulturáltabbra.
A Fidesz tarolása elsősorban annak köszönhető,hogy nincs megfelelő alternativa.
Igy jártunk....

SiKom 2010.06.15. 17:35:18

@panteon:
"A Fidesz szavazók 80%-a hitte ezt, hogy a választás másnapján pénzeső lesz... "

Nem. A Fidesz szavazók 80%-a azt hitte, hogy a nokiásdobozosok elhúznak a p.csába.

És ez meg is történt :-)

moophlander 2010.06.15. 17:37:17

Ajánlom a maszop-szadesz rajongóknak! A 2002 es választásokkor volt nagyon aktuális, mikor a bolsik fikázódása a tetején volt! : www.youtube.com/watch?v=ym3LiPig7NM

unommáazegészet 2010.06.15. 17:39:47

@Sir Kommentor: Még sajna nem. Szép lassan. Új börtönökre van szükség.

csakmerazé 2010.06.15. 18:05:12

@Canis Lupus Libertas: Valóban nem az ideális megoldás. Sajnos nálunk még nincs olyan szavazati lehetőség, hogy "egyiket sem". Ez mindenképpen árnyalná a képet.

csakmerazé 2010.06.15. 18:06:55

@ROBERTO: Többek között ettől olyan szép a mi kis békés hazánk :-(

gazoló 2010.06.15. 18:11:36

ha bástya elvtárs azt mondja a narancsra,hogy citrom a nyáj akkor is kinyalja a seggét és azt mondja,hogy demokrácia van...

gazoló 2010.06.15. 18:13:35

a jobbik meg kelepel,hozzá, hogy már 45 éve megmondtuk, úgy 30 év korátlaggal...

csakmerazé 2010.06.15. 18:27:53

@unommáazegészet: Azzal a hihetetlenül kinyílt szemeiddel csemegézd végig, hogy honnan, min keresztül hova jutott OV a HATALOMÉRT, és most mit tesz azért, hogy ezt BEBETONOZZA magának. Láss és csodálkozz! Éppúgy nem bíznám rá az életemet mint GYFre és csapatára. Hatalommániákus beteg emberek. De az egyiket legalább le lehetett cserélni, még párton belül is.

csakmerazé 2010.06.15. 18:38:28

@Sir Kommentor: Nokias dobozos El Qurro team vs Kim Ir Szent Viktor és nyája. Pazar alternatíva. Gratulálok, hogy tudtál választani és még ragaszkodsz is hozzá.

Hajrá, Fő- és Albánia! 2010.06.15. 18:41:30

@unommáazegészet:
Hát akkor boldog bégetést egészen addig, amíg téged is a vágóhídra nem küld Orbán gazda.
Bár amilyen hülyének látszol, biztos oda is boldogan mész, és még a seggét is kinyalod útközben utoljára.

@moophlander:
Tudod, a maszop-szadesz a 4 év alatt egyszer sem élt vissza a 2/3-ával, sőt, Horn javasolta, hogy épp azért, hogy az ellenzéknek is legyen beleszólása, egyes törvényeket csak 4/5 birtokában lehessen módosítani.
A Fityisz meg 2 hét alatt már sokadszor visszaélt a hatalommal.

eml 2010.06.15. 18:43:11

@Hajrá, Fő- és Albánia!:
Horn és Kuncze tisztában voltak vele, hogy a 2/3 mandátum mögött nem áll 2/3 szavazó.
Ez az elegancia az, ami a Fideszből hiányzik.

belekotty 2010.06.15. 18:46:01

@csakmerazé: "Nokias dobozos El Qurro team vs Kim Ir Szent Viktor és nyája. Pazar alternatíva. Gratulálok, hogy tudtál választani és még ragaszkodsz is hozzá. " - Ez mekkora! :-))

csakmerazé 2010.06.15. 18:50:52

@Hajrá, Fő- és Albánia!: "A Fityisz meg 2 hét alatt már sokadszor visszaélt a hatalommal."
A sok OV rajongónak üzenem, hogy akik ezt így látják, azok nem maszop rajongók, még csak nem is OV ellenesek, csak egyszerűen ez a helyzet és ezt ti nem látjátok. Vagy látjátok és azt hiszitek, hogy ez nektek vagy az országnak jó. Hát frászfenét. Az ilyen jellegű hatalomközpontosítás senkinek sem jó, csak a hatalmon lévőknek. Azért azt elárulom, hogy az egyszerű szavazópolgár nem tartozik közéjük, csak eszköz számukra a hatalom eléréséhez. Ha útban leszel, félre fognak tenni gondolkodás nélkül. Ha szükségük lesz rád, akkor majd verbálisan benyalnak neked. Ezt már olyan soxor bebizonyították.

csakmerazé 2010.06.15. 18:56:52

@eml: maszop, szadesz, elegancia. Ez a 3 szó együtt azért nekem oximoron. De a többivel egyetértek, legalább ebben az egyben tudták, hol a határ. Vagy még ehhez is hülyék voltak? Mondjuk KG valóban nagyobb kaliberű politikus (volt), HGY meg egy őslelet, ami kiderült, hogy még él.

csakmerazé 2010.06.15. 19:05:35

@moophlander: 2002? Igen, emlékszem. Amikor OV szavára és buzdítására legjobb barátaink fordítottak nekünk hátat, mert mi nem oda szavaztunk. Mert nem tudtak még egy embert vinni magukkal, mi lettünk a gyaur kutyák. Az ellenfél szarozása és a másik tábor szarozása nem ugyanaz.

csakmerazé 2010.06.15. 19:07:17

Sorry: HGY, aki. És nem freud-i elszólás volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.06.15. 19:18:42

A győztes mindent visz!
Ezt tudja a fidesz is.
Most csomagol...

unommáazegészet 2010.06.15. 19:21:01

@csakmerazé: Shakespeare-i jellemfejlődés. És akkor mi van? Óvodás korodban te is a lányokat szeretted, aztán mekkorát változtál!

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.15. 19:21:18

@csakmerazé: Nem gondolom, hogy az egyiket sem lenne a jó megoldás, mert az üres helyek nem szavaznak a parlamentbn, így az eredmény szempontjából csupán jelképes megoldás volna. Ehelyett én a választói szerepet venném komolyabban, mert 44 induló szervezet volt a cédulagyűjtés indulásakor. Ezért a paletta színességét is a választó határozza meg. Így az "egyiket sem" mindig a legerősebbet fogja tovább erősíteni. A tévedés minimális kockázatával...

unommáazegészet 2010.06.15. 19:22:45

@kolbászoszsömle: Jajjjjjjjjdeviccesvagyol.
Azt ismered, hogy ha feltesznek egy Ó betűt a fára, az a fáraó? Érted? Fára Ó. Érted? (Itt most gallamillósi magában hüppögés jön)

unommáazegészet 2010.06.15. 19:26:16

@kolbászoszsömle: Ez a válasz nagyon korrekt, tetszik :-))))))))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.06.15. 19:29:01

@unommáazegészet: viszont nekem elpusztult tőle az agyam... :(((( :)))))

csakmerazé 2010.06.15. 19:35:13

@unommáazegészet: "Shakespeare-i jellemfejlődés". Szegény Vilmos forog a sírjában. Az egyik természetes érés folyamata (ez az enyém), a másik a köpönyegforgatás világcsúcsa (ez nem én vagyok).

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.06.15. 19:39:11

Elképesztő dokumentum került a Pécsi Stop birtokába: egy a bíróságra küldött levél szerint Pécs polgármestere 10 évre titkosítaná azt a 3500 oldalas átvilágítást, amely 60 millió forint közpénzből készült. Így nem csak tartalmára, de létezésére sem derülhet fény megnyugtató módon.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) bírósághoz fordult, amiért nem kapta meg a pécsi önkormányzattól, illetve a város vezetőitől azt az átvilágítási anyagot, amelyet a pécsi városháza, önkormányzati cégek és intézmények gazdálkodásáról készített egy cég bruttó 60 millió forintért.
Az alperes önkormányzat ellenkérelmet nyújtott be a bírósághoz. Ebben egyebek mellett azt írják, hogy a PDSZ nem a megfelelő formában, a város által előírt igénylőlapon kérte ki az adatokat. Azt is a szakszervezet szemére hányja, hogy nem jelöli meg pontosan, hogy az általa nem ismert dokumentum mely részeit kívánja megismerni.

Az ellenkérelem csúcsa azonban az a passzus, amely a dokumentum titkosításáról szól. Az alperes azzal érvel: az anyag bizalmas minősítésű, a dokumentum egyes megállapításai, következtetései és egyéb információk a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény alapján tíz évig nem nyilvánosak. A levélben az alperes leszögezi: tíz évig nem kívánják nyilvánosságra hozni.
A pécsi közgyűlés csütörtöki ülésén délelőtt negyed tizenkettőig három képviselő kérte, hogy megismerhessék az átvilágítás teljes anyagát. Az állítólag 3500 oldalas anyag ugyanis pont olyan, mint a budaörsi jeti: mindenki beszél róla, mindenki hivatkozik rá, de még senki sem látta. Azok a képviselők sem, akik folyamatosan szavaznak azokról az intézményátalakításokról, amelyeket elvileg a 3500 oldalas anyag alapoz meg. Van, aki abban sem biztos, hogy az anyag egyáltalán létezik. A valamivel optimistábbak szerint pedig annyira trehány és semmitmondó munka, hogy létezik ugyan, de nem merik nyilvánosságra hozni. Annak ellenére, hogy a pécsi polgárok adóforintjaiból készült, nem kevesebb, mint 60 millió forintért.

Girán János kabinetfőnök egy korábbi levelében azt írta a PDSZ pécsi ügyvivőjének, hogy "Természetesen biztosítunk lehetőséget, hogy az iratokat az érintettek, érdeklődők is megtekinthessék." A levélben konzultációkról is szó esett, amelyeken az intézményvezetők az átvilágítás készítőitől is kérdezhetnek. Úgy tudjuk, ilyenekre soha nem került sor, igaz, a levelet április elsején keltezték.

unommáazegészet 2010.06.15. 19:45:04

@csakmerazé: Fiú vagy? Mert azt írtam, hogy óvodás korodban még a lányokat szeretted, de sokat változtál. :-))))))))) Ja,, ha fiú vagy ez biztos természetes érés.

csakmerazé 2010.06.15. 19:50:26

@unommáazegészet: Igen, akkor a lányokat szerettem, most meg a nőket. Nálad más a helyzet? Fordulj orvoshoz!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.06.15. 19:51:30

@Miro Kiss Ida: Ezt altalaban figyelembe is veszik... De kepzeljuk el az az illioziot, hogy az MSZP es SZDSZ a tole telhetot megteszi a kormanyzas alatt es nem 24 oraban a lopason agyalnak, akkor ma mi lennE? Talan az a baj, hogy kozel azonos a fizetesuk kormanyon es ellenzekben, semmi erdekuk nincs, hogy ne lopjak szet az agyukat amikor megtehetik, mivel borton es felelossegre vonas nem nagyon fenyegeti oket...

Sokszo rmondom Kina a maga egypart rendszerevel sokkal demokratikusabb mint a sajat hazqam, itt legalabb lesittelik evekre azokat akik hatalmi poziciojukkal visszaelve valami ismerosnek adnak ki allmi megbizast, amivel Demszky meg badaja es az osszes MSZP-s nap mint nap elt a lehetoseggel... az ossszeset mukatavborvba kellene kuldeni, a Fideszesek is jobban oda figyelnenek a melojukra.... de hat kez kezet mos....

unommáazegészet 2010.06.15. 19:54:52

@csakmerazé: Épp ezt akartam neked is ajánlani, mielőtt tisztába tetted a dolgot. Kezdtem megijedni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.06.15. 20:08:54

@jani130: te nbem epited, mert ahhoz is lusta vagy es azt varod, hogy helyetted csinaljanak meg mindent.

te csak elegedetten bologatsz hozza es azt gondolod, igy van rendjen.

de emlekezz, rajk is utjaba kerult a rendszernek, aminek hosszu evekig a segget nyalta.
es amit most orban csinal es amit te fentebb kifejtettel, hogy mekkora uberfasza kiralyossag, na az pont ugyanaz...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.06.15. 20:13:16

@Chaoyang: ti tenyleg ennyire beteg allatok vagytok?

a kinai egypartrendszer az udvozito es demokratikus?

mi van itt az emberekkel?

elment az agyatok?????

hamisnero 2010.06.15. 20:43:18

@Canis Lupus Libertas: nincs kapu, nincs kinek gólt rúgni. tessék mááá felfogni, ez nem futtttttbalmecs. ha a kormány veszit - az ország veszit. ha a kormány legyőz - az országot győzi le. vagy persze vissza lehet hozni a permanens osztályharcot is, hogy mindig legyen győztes, meg legyőzött (és veszély, ami ellen résen kell lenni). de az állampárt idején melyik volt melyik? akkor is a nép győzött, de olybá tünt, vesztett is (aztán kiderült, a játéknak csak vesztese van). nem véletlen, hogy normális demokráciában NINCS (vagy alig van) írott alkotmány - mindenki tudja, mit lehet, mit nem. ha most a hatalom birtokosa (nem írok nyertest, mert az egy demokráciában nem értelmezhető) lerombol minden gátat, akár a legnagyobb jóindulattal is, a hatalom zökkenőmentes gyakorlása elől, akkor ha lesz egy kormányváltás - miért is ne lenne - egy Stalin elvtársnak csak be kell ülni a készbe. szűk látókörre vall, ha a demokrácia látszata mellett a demokrácia intézményeinek alapját (a konszenzust) számoljuk fel. mert jöhet olyan erő, aki a felszámoltat és a felszámolót egyaránt falhoz állítja. és lehet magyarázni a gólokat, ha a bírónak majd nem sípja, hanem PPS géppisztolya lesz. tanuljunk már abból a kurva történelembő. eddig bárhol, ahol forradalom volt, a forradalom győzelme, egyben a forradalom folytatásának kötelezettségét, a hatalom bármi áron való - egyébként a közjó érdekében, de tömegek halálával - gyakorlását, napi tevékenységgé válását hozta magával. És ne gyertek ötvenhattal. az ugyanis szabadságharc és konszolidáció volt - a folyamatos osztályharc megállítása.

amize 2010.06.15. 20:49:14

Tetszettek volna megnyerni a választásokat!
Eddig nagy volt az orca, szabad volt a rablás.
Ez most véget ért.

csakmerazé 2010.06.15. 20:51:22

@amize: véget ért egy rossebet. Csak a szereposztás változott.

Hadrianuska 2010.06.15. 20:52:36

@Várúr: Húha, mit kellett kiállnod a húsz- egynéhány éveddel.. Sokat szenvedhettél Gyurcsány alatt. Nyaljátok a kishitleretek seggét.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.06.15. 20:57:59

@az igazi Sipi: szerintem te nem sokat ertesz a kinai rendszerbol.. en itt elek 3 eve elotte folytatolagosan Budan 36 eveig.. van osszehasonlitasi alapom. .. Ne tevesszen meg az egy part rendszere... amerikaban 2 part van nevlegesen, megsem csesznek ki egymassal ug, hogy az egyik eltunjon a palettarol.. szoval nalunk is ez a valtakozo rablo partrednszerf mukodik.. mit tudsz a kinairol?? amit a fasisztoid-bolsevik magyar sajto eled tart??

Miert szolitas zmeg tobbes szamban? Elment a jozan eszetek? :))

flippant 2010.06.15. 21:03:51

A ripacs gyurcsányin legalább lehetett röhögni. De Vitya népnemzeti populizmussal szúr sunyin hátba és még nem is mulatságos. Mondjuk azt élveztem mikor a nyugdíj privijét az IMF parancsára visszamondta, előtte meg azt ugatta, hogy neki az IMF nem a főnöke.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.06.15. 21:08:19

@az igazi Sipi: emlekszel princz gabor VIP listajara (par millios penzbirsagot kapott) meg ahogy szazmiliardot fizettek ki a postabank konszolodiciojara (a lopas kamataira) ahelyett, hoigy csonakhazakat epitettek volna a Romain, szocialis lakasokat vagy parkokat a belvarosabn abbol a penzbol? KInaban HALARA ITELTEK VOLNA princz gabort, itt nem hatottas volna meg oket, hogy komcsi, meg meeg zsido szarmazasu is, ket het targyalas aztan akasztas. Akkor mennyire demokratikus Magyarorszag ahol ilyenek meg deutch tamas fele stadiongyujtogatok siman megusszak a felelossegre vonast???? Avass be a reszletekbe....

öcsi55 2010.06.15. 21:08:56

Szocik most jön a megalázkodás korszaka
amire nagyon rászolgáltatok.
Szekeres elvtársat most néztem az ATV
műsorában,egy igaz szó nem jött ki a
száján.Gyötrődött,és még most is csak
hazudott!

Hajrá Fidesz!
Így tovább---keményíteni még lehet.

BruceTheHoon 2010.06.15. 21:13:58

@Chaoyang: "Sokszo rmondom Kina a maga egypart rendszerevel sokkal demokratikusabb mint a sajat hazqam"

Akkor a saját hazqad nagy szarban lehet. Mi van nálatok, zérópártrendszer?

Chicano 2010.06.15. 21:25:47

Vitán felül demokratikusan szavazta meg a 2/3 a FIDESZ-t. Ebből kifolyólag teljesen legitim módon élhetnek a 2/3 adta lehetőségeikkel. Aki ezt vitatja az a rendszert tagadja és nem demokrata. Persze lehet itt nyavalyogni hogy diktatúra van, csak éppenséggel ez egy hülyeség. Ha az lenne akkor már régen közétek lövettek volna. Tudjátok, úgy ahogy Nagyformátumú Ferenc tette 2006-ban. Tehát onnan lehet tudni hogy Magyarországon él és virágzik a demokrácia hogy az Index címlapja tele van az ehhez hasonló balfék nyavalygó blogokkal.

bobo55 2010.06.15. 21:39:21

A fenti sok beírás,mit sem változtat a
mostani helyzeten,jöhet az jobbról vagy
balról.Egymás zrikálasán kívül semmire sem jó.Minden nemzet azt a kormányt érdemli amit megválasztott.Ha nem tetszik, négy év mulva lehet korrigálni. Ha jó mindenkinek jó,ha meg
nem jó egyformán fog szopni a fideszes is meg a nem fideszes.A benzinkutaknál,a banki ablakoknál,a közműszáláknál, stb nem lessz fideszes meg szocisor.Itt tessenek elgondolkodni.

CyranodeBergerac 2010.06.15. 22:03:52

@Alapvető élelmiszer:
Nem tudom, hány éves vagy, de a szavaidból ítélve igen fiatal. Szóval, csak annyit, hogy a drága édesanyád és édesapád is lesz még - a szavaiddal élve - "csirkefar-hát zabáló nyugger", sőt, feltételezem, hogy a nagyszüleid már azok. Ezzel mindösse arra akartam kilyukadni, hogy az idősek tisztelete és megbecsülése elég régi keresztény erény, gyakorold és ne legyél nagyképű, öntelt hólyag. A politikai nézeteid nem érdekelnek.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.06.15. 22:04:56

Alig várom, hogy négy év múlva az MSZP-Jobbik kormány 2/3-l kormányozzon.

cogito..sum 2010.06.15. 22:06:59

Gyerekek!!Itt már rég ota csak a mi börünkről van szó.Ne legyünk tolleránsak.Ez a forradalom!!! Ez kell adjuk meg nekik!!!

Fapuma (törölt) 2010.06.15. 22:33:35

@cogito..sum: kistáska, a növekvő felkiáltójel szám mit jelent nálad? Izgalmi állapot? Gyengén röhejes vagy...

De nyomjátok még fiúk, most értem haza röhögni szeretnék. Rettegjetek még kicsit, lécci! A DEMOKRÁCIÁÉRT előre, mindhalálig.

eml 2010.06.16. 00:42:19

@csakmerazé:
HGY-nek köszönheted többek között, hogy most következmények nélkül ekézheted.

Én kaptam azért igazgatói intőt 1987-ben, mert az ünnepségen a nagy paraván fordítva volt fölapplikálva, és a Marx, Engels, Lenin fejek jobbra néztek. Ezt találtam megjehgyezni, sajna az egyik tanár is hallotta.

eml 2010.06.16. 00:46:17

@unommáazegészet: @csakmerazé:
OFF
Óvónők egymás közt, az új ovónéni a réginek:
- Te, a középsőből az egyik gyerek azt mondta, jól megb...na.
- Melyik?
- Az a kockásinges szőkehajú, aki most éppen a rolleren ül.
- Ja az! Az meg is teszi!

Ne személyeskedjetek egymással! Próbáljunk meg érvelni! Nem fog fájni!

eml 2010.06.16. 00:50:06

@Chaoyang: Úgy tudom akasztás helyett tarkónlövés van.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.16. 05:25:57

@hamisnero: Tessék felfogni végre, hogy a választási rendszerünk, meg a választók akarata ezt a jelenlegi helyzetet dobta a következő ciklusra - ha vki isét kivárja a következőt akkor is, ha kurvára nem tetszik... Úh nem kell sem a történelmi látásmódoddal villogni, sem aggódni! Csak előbb kellett volna gondolkodni ilyen rettentő előrelátással.
Mert jelenleg - a focis példa skertelensége okán ezzel felhagyok - a hatalom kerítésén a Fidesz van belül. A kerítésnél meg egy kivert kutya (MSzP) és két gazdát kereső kóbor eb somfordál. Amíg ezek nem értik meg, hogy mindhárman befelé igyekeznek, addig az ugatásuk minden fül mellet elmegy...

Blau t 2010.06.17. 08:30:38

Amikor a választók többsége a Fideszt juttat kormányra és adott nekik 2/3-os többséget, akkor nem zsákba macskát vettek. A Fidesz programjáról keveset lehetett tudni, a demokrácia felfogása viszont ismert volt. Előre lehetett tudni, milyen lesz a Fidesz Magyarország. Orbán Viktor elmondta már az előző kormányzása idején, hogy ellenzék nélkül is működik a Parlament, már akkor tudtuk, hogy a hetenként az Fideszül azt jelenti, három hetente, az éves költségvetées lehet két éves, azóta azt is tudjuk, szerintük az országnak elege van a vitákból, egy vélemény bőven elég. Azt is előre megmondták, ha két harmadot kapnak, akkor nem fognak egyeztetni, hanem élni fognak vele. Nyolcmillió választó polgár közül kb. hatmillió ezt jónak vagy legalább is elfogadhatónak tartotta. (Jónak, akik a Fideszre szavaztak, elfogadhatónak, akik nem gondolták, hogy el kéne menni szavazni, hogy tegyenek a kétharmad ellen.) A választók ezt akarták. Most megkapták amit akartak.
E-one Te nem emlékezhetsz rá, de a Kádár korszakban azt mondták azért nincsenek szabad választások, mert az a butuska nép még képes lenne és nem a számára legjobb rendszert választaná. Akkor úgy gondoltam, annyi baj legyen, ha én rosszat akarok magamnak, hát hagy szavazzak egy rosszabb rendszerre. (Ahogy később egy bölcs APEH vezér fogalmazta: hülyének lenni állampolgári jog.) Most boldog lenne Kádár apánk. A nép megszavazta magának a korlátozott demokráciát.
Talán furcsa lesz, amit írok, de a fentiek ismeretében, még erkölcsi kifogásom sincs a Fidesz viselkedése ellen. Sajnos a nép valóban erre hatalmazta fel őket. Azt pedig már a Bourbonok óta tudjuk, a népet nem lehet lecserélni.
süti beállítások módosítása